home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 673 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS  (Læst 21335 gange)
Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [Søn]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #45: 18 Jul 2009, 23:06 »

Øv  Skuffet
Logged


DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Søn]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #46: 18 Jul 2009, 23:06 »

Igen er jeg uenig med dig. IMO, er Michael Hemmingsen taktisk dygtig, og har hjulpet til med meget i OBs taktikker. Jeg tror ikke at holdet bliver værre, men tværtimod en smule bedre med ham ved roret. Men igen, det kan jeg først få svar på senere hen.
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: [Søn]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #47: 18 Jul 2009, 23:08 »

Du har helt ret i din gennemgang af FCM.. Du rammer helt plet med at vi mangler en angriber.
Det er som taget ud af min mund. Thumbs Up
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Søn]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #48: 18 Jul 2009, 23:17 »

Igen er jeg uenig med dig. IMO, er Michael Hemmingsen taktisk dygtig, og har hjulpet til med meget i OBs taktikker. Jeg tror ikke at holdet bliver værre, men tværtimod en smule bedre med ham ved roret. Men igen, det kan jeg først få svar på senere hen.

Jeg skal ikke kunne sige, at han IKKE er taktisk god, men jeg mener bare, at tabet af Carsten Broe kommer til at koste og sammen med, at man ikke har foretaget forstærkninger, så ser jeg ikke holdet godt nok til at overleve.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [FCK]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #49: 18 Jul 2009, 23:18 »

Er FC Nordsjælland fan, så det er lige det eneste, som jeg vil kommentere på.

Det har klubben også gjort i forsvaret, hvor højrebacken er den tidligere Brøndby spiller Henrik Kildentoft, der aldrig for alvor slog igennem i Vestegnsklubben, men nu er anfører i FC Nordsjælland og han gør det godt.

Så vidt jeg ved, så er Nicolai Stockholm anfører og Benjamin Kibebe viceanfører.

Fra start forventer jeg, at det bliver Johnny Lundberg og Benjamin Kibebe der spiller, hvis de vel og mærke er helt klar.

Johnny Lundberg roterede med Parkhurst da Parkhurst ankom. Lundberg var utilfreds og derfor ikke en del af start 11'eren, men det er Parkhurst og Kibebe derimod.

- Men en god gennemgang, og jeg ville også selv sætte dem på en 7. plads.
KIU  Thumbs Up
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [FCK]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #50: 18 Jul 2009, 23:24 »

Er FC Nordsjælland fan, så det er lige det eneste, som jeg vil kommentere på.

Så vidt jeg ved, så er Nicolai Stockholm anfører og Benjamin Kibebe viceanfører.

Johnny Lundberg roterede med Parkhurst da Parkhurst ankom. Lundberg var utilfreds og derfor ikke en del af start 11'eren, men det er Parkhurst og Kibebe derimod.

- Men en god gennemgang, og jeg ville også selv sætte dem på en 7. plads.
KIU  Thumbs Up

Ang. anfører, så havde Kildentoft den da på et tidspunkt, ikke? Jeg hørte godt i dag, at de i sporten sagde, at det var Stokholm, så det er jeg selvfølgelig ked af, at jeg har misset Smiley

Mht. Lundberg og Parkhurst, er der så den store forskel på dem? Hvordan vurderer du dem i forhold til hinanden?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [Søn]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #51: 18 Jul 2009, 23:29 »

Kildentoft var anfører sidste sæson(Hvert fald noget af den)
Logged


Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [FCK]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #52: 18 Jul 2009, 23:34 »

Ang. anfører, så havde Kildentoft den da på et tidspunkt, ikke? Jeg hørte godt i dag, at de i sporten sagde, at det var Stokholm, så det er jeg selvfølgelig ked af, at jeg har misset Smiley

Mht. Lundberg og Parkhurst, er der så den store forskel på dem? Hvordan vurderer du dem i forhold til hinanden?

Jo, Kildentoft var anfører i meget af sæsonen inden Stockholm kom til klubben. Stockholm blev skadet i noget tid, hvor Kibebe tog anførerbindet i den periode, som så var den sidste del af sæsonen. Kibebe var også anfører idag mod FCK, da Stockholm var på bænken.

Lundberg er mere et stort brød, hvor Parkhurst er mindre og hurtigere. Lundberg har aldrig imponeret mig, så jeg foretrækker jeg Parkhurst, da han både er god på fysikken og hurtigheden. Idag mod FCK viste han virkelig sit værd. Han blokerede nogle chancer, som kunne blive meget farlige og gik ind i nogle vigtige tacklinger. Han havde ikke den bedste sæson, men han har selv udtalt, at han vil gøre det meget bedre  Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Søn]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #53: 19 Jul 2009, 10:58 »


John ”Faxe” Jensen har overført en teknisk spillestil til Randers FC. Og han har lavet en gedigen tilføjelse til truppen, da det lykkedes for kronjyderne at tilføje Kasper Lorentzen til spillerstaben. Spørgsmålet er så, om han kan få Tobias Grahn og Kasper Lorentzen til at fungere sammen. Randers står med et af de mest spændende hold forud for denne sæson.
 
Lad os gennemgå Randers


Randers er ikke så stærke på målmandsposten. Jo, deres førstemålmand er stærk. Kevin Stuhr Ellegaard har flere gange været inde omkring landsholdet og har leveret gode præstationer for Kronjyderne, men skulle det ske at han bliver skadet eller ramt af karantæne, så kan Randers meget vel ende i store problemer.

Som reservemålmand har Randers nemlig den 21 årige Peter Friis Jensen, der på ingen måde har rutinen til at gå ind og bakke op for Kevin Stuhr Ellegaard. Derfor må man, for Randers, håbe, at Kevin holder sig skades- og karantænefri.


I forsvaret er Randers besat af flere spændende spillere. Og generelt har Randers masser af kvalitet i denne kæde. Allan Olesen, Alexander Fischer og Søren Pedersen forventes at skulle kæmpe om højrebacken, mens nyindkøbte Allan K. Jepsen skal overtage venstrebacken efter den, til Brøndby, solgte Jan Frederiksen.

Centralt i forsvaret har Randers flere muligheder. Bobby Friberg da Cruz, Issah Ahmed og Robert Arzumanyan forventes at være de tre der kommer til at kæmpe om de to startpladser. Alle tre har store kvaliteter og vil helt sikkert kunne dække pladserne godt. Derfor er Randers heller ikke så hårdt ramt her, hvis en af dem skulle være ude med karantæne.

Udover de nævnte råder Randers også over Mads Fenger, David Addy og Jonas Damborg der alle kan dække en plads i firebackkæden.
 

På midten er Randers utrolig godt besat. Her er der flere muligheder for at blande bolsjerne for John ”Faxe” Jensen. På højrekanten er et godt bud, at Kenneth Møller Pedersen kommer til at have sin rolle. Der er dog ingen tvivl om, at han givet vil trække en del ind i banen, hvilket kan åbne for Søren Pedersen eller Allan Olesen, som begge er gode til at komme med frem.

I modsatte side må nyindkøbte Kasper Lorentzen forventes at starte. Han er et ”glemt” talent fra Brøndby og blev tidligere regnet som et af de største talenter i Brøndby igennem mange år. Desværre har skader ødelagt meget for Lorentzen, der derfor aldrig slog igennem. Det kan man håbe, at han gør efter skiftet til Randers, hvor der kommer nye indtryk og en ny chance for at slå igennem.

Centralt kan Lorentzen også dække, men her må det forventes at Tidiane Sane og Tobias Grahn vil være at finde. De to kan supplere hinanden godt, hvis de forstår ikke begge at blive for offensive.

Udover de nævnte vil også Ricki Olsen, David Addy og Mikkel Beckmann presse sig på til en plads blandt de startende, hvilket giver en naturlig konkurrencen, som kun er med til at udvikle holdet.

Vælger John ”Faxe” Jensen at spille med 4-3-3 som han tidligere har praktiseret sammen med Michael Laudrup, så er en mulighed at han, når Nygaard er helt klar, trækker Søren Berg ud i højre side af angrebet og rykker Lorentzen frem, så han spiller med Grahn, Sane og Kenneth Møller som de tre centrale med Grahn lidt foran.
 

Marc Nygaard viste sig sidste år som en rigtig habil bomber i SAS-ligaen og endte med at dele topscorerværdighede n med Morten Nordstrand. Jeg mener dog, at han faktisk vandt den helt alene, da Morten Nordstrand blev krediteret for et noget underligt mål, hvor det faktisk kun var pga. målmanden, at bolden endte i nettet.

Udover Nygaard råder Faxe over Søren Berg og Danni König i angrebet. Som skrevet tidligere, så er Berg starter ved siden af Nygaard i en 4-4-2, mens han formentlig tager højrekanten i en 4-3-3. Danni König må forventes kun at få sporadisk med spilletid via indskiftninger.


Randers har spillet spændende fodbold siden John ”Faxe” Jensen tog over. Nu skal han selv sætte sig præg på holdet gennem en hel sæson og jeg glæder mig til at se hvordan det kommer til at udspille sig. Med sig på bænken har han fået det tidligere landsholdskoryfæ Flemming Povlsen, hvilket jeg ser som en stor bonus for Randers FC.
 

Randers er generelt godt dækket ind, men jeg mener, at de i angrebet kunne forstærke sig med en ekstra spiller og at de på venstrebacken kunne mangle en backup, hvis det skulle ske at Allan K. Jepsen må sidde ude.
 

Jeg tror, at vi kommer til at se Kasper Lorentzen blomstre op med det ansvar han givet vil blive tildelt i Randers. Han har manglet noget tillid til hans evner, så han også selv kunne få troen tilbage. Jeg tror, at det er det helt rigtige skifte for Lorentzen, der vil gøre alt for at vise sig frem og vise, at Brøndby burde have satset på ham.

Mit bud på en placering
6 - de når ikke top fem i denne sæson, men er ved at bygge et hold op, som efterhånden kan begynde at blande sig.[/size]
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [RFC]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #54: 19 Jul 2009, 12:00 »


Herfølge Boldklub sikrede sig noget overraskende oprykning til denne sæsons SAS-liga. Et år for tidligt, hvis man skal tro Per Rud og de andre omkring Herfølge. I hvert fald i deres planlægning. Nu er de her så, men ikke som Herfølge. Man har nemlig, endelig, valgt at slå de to klubber i området sammen, så man for fremtiden spiller under navnet Herfølge Boldklub Køge eller HB Køge.

Lad os gennemgå HB Køge


På målmandsposten har HB Køge den tidligere LFA målmand Lars Bjerring, der for alvor har løftet arven efter Morten Cramer tog tilbage til Brøndby. Den 28 årige målmand blev i 2008 kåret til årets spiller i Herfølge og har kontrakt med HB Køge frem til 2011. Han må forventes at blive en vigtig brik i klubbens bestræbelser på overlevelse.

På bænken har HB Køge målmandstalentet Morten H. Jensen, der indtil videre har spillet fem kampe for klubben, hvor af de tre har været fuld tid. Og han har løftet arven flot i de kampe.


I forsvaret er HB Køge rimelig godt besat. Klubben har en evne til at hente spillere der ikke har slået til i andre klubben og får dem til at skinne hos dem selv. Højreback positionen bliver besat af den tidligere Brøndby spiller Martin Arlofelt, mens tvillingen Morten Nielsen er at finde på venstrebacken, som han overtog efter brasilianske Ismael blev skadet. Og siden da har Morten siddet på den plads.

I midten ser det ud til at Thomas G. Christensen og enten nyindkøbte Nicklas Svendsen eller Mikkel Christoffersen kommer til at danne makkerpar. Et andet bud kunne være svenske Magnus Tappert.
 

De unge spillere får chancen i HB Køge. Det viste de i 1. division, hvor Mikkel Rygaard, Mads Laudrup, Nicolaj Madsen og Simon Christoffersen alle fik mange minutter i benene. Nu skal de imidlertid et niveau op og det bliver spændende at se, om de unge spillere har niveauet til det.

Hvem der kommer til at danne midtbanen på HB Køges hold har jeg pt. svært ved at give et bud på, da det er begrænset hvad jeg har set af deres kampe. Men et bud kunne være, at Lasse Kronborg og Anders Simonsen kommer til at danne maskinerummet, mens Søren Nielsen og Nicolaj Madsen kommer til at tage hver deres kant. Der er dog flere muligheder, da også Sebastian Andersen, Mads Laudrup og Mikkel Rygaard vil presse sig gevaldigt på til en startplads.
 

Helt i front er bomberen Emmanuel Ake Richard Muttendango aka. Ali Akida. Den kenyanske angriber leverede sensationelle præstationer i sidste sæson og det bliver spændende at se, om han også har niveauet til at slå igennem i SAS-ligaen. Han har tidligere spillet i FC Nordsjælland, men dog uden at slå igennem.

Ved hans side kommer Henrik Toft til at spille. Den store mand vil uden tvivl kunne bombe nogle kasser ind med hovedet og bliver en mand, som de andre skal holde øje med. Det kan åbne hullerne for Ake.

Udover de to er talentet Simon Christoffersen en del af truppen. Han er, ligesom Toft, utrolig stærk med hovedet. Samtidig er den tidligere Randers spiller Fabinho en vigtig joker for holdet.


Auri Skarbalius har vist sig som en mand med idéer, med visioner og med tro på unge spillere. Tør han overføre det hele til SAS-ligaen og vil det holde. Det er et åbent spørgsmål, men jeg ser Auri som en meget talentfuld træner, der nu for alvor bliver prøvet af.
 

Holdet kan godt bruge forstærkninger, men tror ikke at det er livsnødvendigt for at de overlever. Jeg er rimelig sikker på, at holdet har en indstilling der gør, at de lige nøjagtig vil overleve i ligaen.
 

Jeg tror, at man skal holde et ekstra øje på Lasse Kronborg. Han er om nogen hardhitteren på HB Køges midtbane og er manden der skal føre holdet frem på banen. Han bliver meget vigtig for klubben i bestræbelserne på overlevelse.

Mit bud på en placering
10 - fusionsklubben overlever lige nøjagtigt i SAS-ligaen og forstærker sig frem mod næste sæson.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [HBK]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #55: 19 Jul 2009, 12:31 »


Den anden oprykker til SAS-ligaen skal en tur til Herfølge, hvor HB Køge tager imod. Begge hold har haft samme antal feriedage, så der er ikke nogen her, der kan klage over mangel på ferie. Det kan dog komme til at spille ind senere, men som oftest kommer oprykkerne med en gejst, der holder længe nok til, at det ikke bliver afgørende. De røde fra Silkeborg har gjort nogle gode indkøb og ser stærke ud til den nye sæson.

Lad os gennemgå Silkeborg IF


Oprykkerne kommer til at have en god målmandsduo, hvor det er svært at udpege en fast starter. Holdet råder over Kenneth Falkenberg, der sidste sæson stod en god sæson for Silkeborg. Han har på ingen måde spillet sig af, men det er ikke ensbetydende med, at han kan holde Lasse Heinze bag sig. Den lejede målmand er givet skiftet til Silkeborg, hvor han må forventes at have noget større chance for at erobre startpladsen end han havde i FC Midtjylland.


I forsvaret har Silkeborg flere rutinerede spillere. Den mest rutinerede er Steven Lustü, der med sin rutine kan blive vigtig for SIF. Hans alder kan dog også blive et problem, da en af Stevens forcer altid har været hans speed, den må, helt naturligt, være lidt nedadgående her på de senere år. Ved siden af Lustü i midterforsvaret kan Thomas Bælum været et godt bud. Han har rutinen og kvaliteterne til at være en starter, men mon ikke den tidligere Brøndby og AGFer Thomas Hansen vil gøre sit for at presse på.

På de to backs har holdet et par gode spillere. Til højre vil nyindkøbet Frank Hansen formentlig tage plads, da han er skiftet til Silkeborg i jagten på spilletid. I modsatte side forventer jeg, at Renato Arapi kommer til at spille. Han er en spiller jeg ser meget frem til at følge.

Udover de nævnte råder Silkeborg også over Jim Larsen, Christian Thyboe-Thomsen, Henrik Schnedler og Emil Farver til de bagerste pladser.
 

Peter Degn så ud til at være på vej væk fra Silkeborg, men i 24. time valgte man alligevel at forlænge kontrakten, så den nu løber hele denne sæson. Det kan vise sig at være et klogt valg af SIF, hvis Degn kan holde den form han viste i slutningen af sidste sæson, hvor han blev en meget vigtig brik i SIFs oprykningskamp. Fra højrekanten kan han sagtens sparke et par vigtige bolde i mål.

I venstreside bliver det spændende at følge unge Martin Svensson, der i sidste sæson leverede flere fine præstationer for SIF. Han er en meget lovende spiller, der bliver meget spændende at følge i den forestående sæson. Kan han slå igennem på højeste niveau?

Centralt er det en mulighed at sætte Jesper Bech ind som den offensive midtbanespiller. Dette har man valgt at gøre i et par af træningskampene. Som den defensive har Martin Ørnskov spillet og den unge midtbanespiller kan forvente en meget vigtig rolle på Silkeborgs hold i den kommende sæson.

Udover de nævnte råder Silkeborg over Dennis Flinta og Thorbjørn Holst Rasmussen, men de har flere spillere der kan gå ind og dække en plads.
 

Frontduoen er meget stærk. Rajko Lekic og Henrik “Tømrer” Pedersen kommer formentlig til at score masser af mål, men hvad hvis en af dem er væk, er der så nogen til at dække af. Jeg har personligt svært ved at se nogen i truppen med samme klasse. Nærmest kommer den tidligere Lyngby bomber Christian Holst, men jeg kan ikke se ham med klassen til SAS-liga fodbold på nuværende tidspunkt.

Simon A. Pedersen, Kaimar Saaq og Lars Huldgaard Christensen har ikke det nødvendige niveau, men kan muligvis levere et par fine indhop, hvis der skulle blive brug for det i slutminutterne.


Troels Bech skaber tit hold der spiller seværdigt, men han har et problem med at få skrabet pointene sammen. Dog har jeg stor respekt for den spillestil, som han gerne vil være garant for.
 

Der er allerede kommet et par forstærkninger, men der kunne måske bruges et par stykker mere i bredden. Jeg tror dog ikke, at Silkeborg vil hente meget yderligere ind.
 

Jeg tror, at man vil gøre sig selv en tjeneste ved at holde øje med Martin Svensson. Jeg så ham et par gange i 1. division og da imponerede han mig. Jeg tror på, at han kan slå igennem på højeste niveau, men det kræver at han får tillid, hvilket Troels Bech som oftest er god til at give.

Mit bud på en placering
11 - holdet ender som nedrykker til trods for sine rutinerede kræfter. Der er simpelthen ikke noget kvalitet i front, hvis Lekic og Tømrer er ude.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Pepe
Gæst
 
Sv: [SIF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #56: 19 Jul 2009, 12:53 »

Rigtig flotte gennemgange, og jeg er i store træk enig med dig. Dog vil jeg bytte om på HB Køge og Silkeborgs placeringer. Jeg tror, at HB Køge er rykket op et år for tidligt og som fusionsklub skal de lige lære sig selv at kende. Dog tror jeg, at de kommer stærkt igen sæsonen efter og kan for alvor etablere sig som SAS liga-klub Smiley
Logged

Bimmand
Gæst
 
Sv: [SIF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #57: 19 Jul 2009, 13:18 »

Jeg er enig med pepe HB Køge er ikke klar til Sasliga bold, de har skiftet nyt stadion som de aldrig har spillet på, de har under 500 Fans, og Silkeborg har købt stærkt ind så jeg tror HB & SE rykker ud i år
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [SIF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #58: 19 Jul 2009, 13:20 »

Jeg er enig med pepe HB Køge er ikke klar til Sasliga bold, de har skiftet nyt stadion som de aldrig har spillet på, de har under 500 Fans, og Silkeborg har købt stærkt ind så jeg tror HB & SE rykker ud i år

Skiftet stadion?? De skal spille på Herfølge Stadion og da størstedelen spillede der sidste år, så kan jeg ikke se det skulle være et problem??

Ang. fans, så kom der altså over 1000 til udekampen mod AB, så de bør have mere end 500 fans.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Yoggidk
Gæst
 
Sv: [SIF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #59: 19 Jul 2009, 13:22 »

Kom nu med den om AaB Opstemt

Super arbejde, og rimelige gennemgange, tror dog ikke at HB Køge overlever...
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010