home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 720 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS  (Læst 21326 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #75: 21 Jul 2009, 00:35 »

John: Rigtig flot opstillet og flot grafik, det skal du have.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide om der eventuel kommer runde opdaterninger efter hver runde i ligaen?

Overvejede at lave mit bud på hver runde herinde, men det skal jeg lige se om der kommer til at være tid til. En gennemgang kommer der ikke til at være hver gang, da jeg jo ikke kommer til at se hver eneste kamp, men kun når at se 3-4 kampe i hver runde ca.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

kipmand
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #76: 21 Jul 2009, 00:37 »

AGF bliver højere end nr 8
Logged

Engang Odense
ALTID Odense


___________________ ________
PSN: kasparlyk

Bimmand
Gæst
 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #77: 21 Jul 2009, 00:37 »

Okay, men ellers er det rigtig flot John, Stærkt arbejdet Peace Glæder mig til at se AABs analyse.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #78: 21 Jul 2009, 00:38 »

AGF bliver højere end nr 8

Som jeg skriver, så er alt mellem 6-10 en mulighed. I dag var de heldige mod AaB, da de får en mål på kanten af offside og AaB samtidig brænder en del chancer. I dag ser jeg ikke meget potentiale for en højere placering, tilgengæld synes jeg at Feilhaber i perioder viste imponerende takter!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Pepe
Gæst
 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #79: 21 Jul 2009, 00:54 »

Fortsat rigtig flotte opdateringer, Spurs! En fornøjelse at læse, og så bliver man da også klogere på SAS liga-klubberne Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #80: 23 Jul 2009, 22:32 »


Holdet fra Aalborg har altid store forventninger forud for sæsonen, men sidste sæson var AaB ikke prangende, da de skulle forsvare sit mesterskab. Dette skal der gerne rettes op på i denne sæson, selvom man har mistet profiler som Kasper Risgård og anfører Thomas Augustinussen.

Lad os gennemgå AaB


Han er en meget stærk keeper i 1 mod 1 situationerne, men han har også sine blundere. Karim Zaza er AaBs bagerste mand og han skal ind og tage ansvar i år. Flere gange er han manden der redder sit hold – og det kan AaB meget vel få brug for i nogle situationer igen i år.

På bænken er der skiftet ud. Den tidligere reservekeeper Kenneth Stenild var ikke interesseret i at varme bænken hos AaB mere og derfor er han draget videre til SAS-liga nedrykkerne AC Horsens, hvor han skal kæmpe om pladsen med en anden rutineret målmand, Søren Jochumsen. I stedet har AaB hentet den svenske målmand Abbas Hassan ind. Om det er en styrkelse eller svækkelse er svært at vurdere, men Stenild var en dygtig reserve.


På de to backs er AaB dækket godt ind. Kasper Bøgelund på højrebacken er en klasseback, som holdet fra Aalborg kan være meget tilfredse med. Han bidrager med kvalitet, stabilitet og ro. Han kan meget vel blive en vigtig mand for holdet.

Hvis Bøgelund er vigtig, så er Michael Jakobsen endnu vigtigere. Venstrebacken var ramt af en skade i store dele af foråret, men ser nu ud til at være på vej tilbage. Hvis han kommer tilbage til sin form, så er han en af de bedste venstrebacks i ligaen, hvis ikke den bedste, og samtidig er han måske fremtidens mand på backen hos landsholdet.

De to backs kan også dækkes af de unge spillere Lasse Nielsen og Patrick Kristensen. Begge spillere har leveret gode indhop, når de har været reserver ved enten skader eller karantæner, derfor er det nogen gode, og ikke dyre, reserver som nordjyderne har.

I det centrale forsvar kan nyindkøbte Kenneth Emil Petersen være en ny starter, hvis han formår at holde niveauet fra AC Horsens og samtidig formår at holde hovedet koldt. Det med at holde hovedet koldt har gennem karrieren været et af de største problemer for KEP, der har haft tendens til dumme gule og røde kort. Ved hans side er et par muligheder. Norske Kjetil Wæhler og australske Michael Beauchamp samt tilbagevendte Thomas Gaardsøe er dem som træner Magnus Pehrsson kan vælge imellem.

Udover de fire i det centrale forsvar, så kan også Jens-Kristian Sørensen, Emil Haucke og Michael Sten også tre unge spillere der kan dække forsvaret.


Midtbanen ser ud til at være svækket efter salg af Kasper Risgård og anfører Thomas Augustinussen. I hvert fald bliver det spændende at se, om nyindkøbte Rasmus Würtz og Louay Chanko kan løfte arven efter de to stærke spillere.

Tidligere har Rasmus Würtz med hård hånd styret den nordjyske midtbane, men efter sit skifte til FC København gik han i stå. Til dels pga. skader, men også af den simple grund, at han simpelthen ikke kunne slå igennem i klubben. I Vejle så man igen noget af det han ikke viste i FCK, men han er aldrig nået tilbage til det niveau han havde da han forlod AaB. Måske kan han rejse sig i AaB igen.

Den anden nye, svenske Louay Chanko, var tidligere ombejlet af mange andre klubber, men et formdyk i foråret gjorde, at AaB lige pludselig kom ind i billedet. Her håber man på, at han kan genfinde formen der gjorde ham interessant for andre klubber. Kan han det, så har AaB fået en rigtig god spiller.

Talentfulde Thomas Enevoldsen kan også vise sig at blive vigtig for AaB. Han har skudstyrke, teknikken og løbepensumet til at blive en af de bedste midtbanespillere i dansk fodbold. Det kræver dog at han holder sig mere skadesfri end han har gjort gennem den sidste sæson, hvor skader desværre satte en lille bremser for hans udvikling, da han efter tilbagekomsten havde svært ved at komme på holdet.

En gylden venstrepote sidder på Anders Due. Den mand kan smide indlæg som ikke mange andre, desværre har han også tidligere været ramt af skader, men rammer han sit topniveau, så findes der ikke mange bedre kantspillere i Danmark. Han kan smide indlæggene fra stort set alle steder af banen.

Den nyudnævnte anfører Andreas Johansson skal der selvfølgelig også være plads til. Den svenske kreatør har på det seneste spillet lige bag angrebet, hvor han har støbt kuglerne, men også været oppe og afslutte angrebene. En dygtig midtbanespiller, som der ikke findes mange af i Danmark. I hvert fald ikke på hans niveau.

Udover de nævnte kan også Daniel Christensen, Patrick Kristensen, Michael Sten og Jens-Kristian Sørensen dække midtbanen.


Jeg ser angrebet som AaBs største problem. Det er her AaB gennem sidste sæson har haft svært ved at finde en løsning. Flere korte løsninger har været prøvet, men det er ikke vejen frem, da midtbanen og angrebet finder ikke et samarbejde. Derfor kan det være meget vigtigt for AaBs ambitioner, at man har fået tilknyttet norske Daniel Fredheim Holm permanent.

Daniel Fredheim Holm var tidligere regnet som et af Norges største angrebstalenter, men de seneste par sæsoner har han ikke været overbevisende. Man kan, for AaB, håbe, at han løfter sit niveau, når han får luftforandring. Det bliver i hvert fald spændende at følge ham.

Et andet spændende blad i angrebet er amerikanske Marcus Tracy. Med hovedet er han blandt de bedste i ligaen, men teknisk har han stadig mangler. Han er en spiller der kan udvikles til at blive en stor angriber i ligaen, men om det lykkes for AaB er for tidligt at sige.

Den tidligere topscorer Jeppe Curth kan også blive AaBs redning, men han har været en skygge af sig selv på det seneste, hvor der bliver brændt store chancer, hvilket man ikke så fra AaB angriberen tidligere. Men kan han ramme sit tidligere niveau, så er det ikke umuligt, at de her har en mulig topscorer i ligaen.

Udover disse kan unge Henrik Dalsgaard og Ronnie Schwartz gå ind og dække angrebspladserne.


Han startede godt, men er siden gået lidt i stå. Den unge træner Magnus Pehrsson startede sin AaB karriere godt, men det virker som om de har svært ved at få det til at hænge sammen på det sidste. Men det kan meget vel være pga. salget af de to centrale spillere. Vi må se i løbet af efteråret om holdet rejser sig igen.
 

AaB har hentet sin tidligere anfører Rasmus Würtz tilbage og Louay Chanko er også kommet ind. De to midtbanespillere skal løfte arven efter de to vigtige spillere Thomas Augustinussen og Kasper Risgård. Derudover har klubben hentet Kenneth Emil Petersen, Thomas Gaardsøe og angriberen Daniel Fredheim Holm ind. Det er også blevet til reservekeeperen Abbas Hassan, der erstatter den nye AC Horsens keeper Kenneth Stenild.
 

Rammer Louay Chanko formen, så kan han meget vel blive en spiller der er værd at følge. Han bliver helt sikkert spændende og det er en spiller jeg ser frem til at følge. Derfor, hold øje med ham.

Mit bud på en placering
5 - holdet er ikke sammenspillet nok til top fire, men tror de er stærkere end de resterende hold.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [AaB]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #81: 23 Jul 2009, 22:39 »

En 5 plads? Jeg tror nærmere 8-10 hvis Pehrsson ikke får sparket...
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #82: 24 Jul 2009, 10:05 »



Han startede godt, men er siden gået lidt i stå. Den unge træner Magnus Pehrsson startede sin AaB karriere godt, men det virker som om de har svært ved at få det til at hænge sammen på det sidste. Men det kan meget vel være pga. salget af de to centrale spillere. Vi må se i løbet af efteråret om holdet rejser sig igen.
 


Mit bud på en placering
5 - holdet er ikke sammenspillet nok til top fire, men tror de er stærkere end de resterende hold.[/size]

Hehe lidt i stå, det er da vist sommerens underdrivelse... Han er gået helt i stå, ja er faktisk begyndt at gå baglæns Wink

Og ved ikke om det er fordi du gerne vil være flink ved AaB, men en 5. plads er helt hen i vejret. Som det ser ud nu så drejer det sig bare at være over stregen når sæsonen er slut og intet andet...
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AGF]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #83: 24 Jul 2009, 17:45 »

Hehe lidt i stå, det er da vist sommerens underdrivelse... Han er gået helt i stå, ja er faktisk begyndt at gå baglæns Wink

Og ved ikke om det er fordi du gerne vil være flink ved AaB, men en 5. plads er helt hen i vejret. Som det ser ud nu så drejer det sig bare at være over stregen når sæsonen er slut og intet andet...

Tjaa 16 kampe uden sejr er vel også til at tage og føle på, men tror nu ligeså meget at det hænger sammen med spillernes selvtillid. Det er altså svært som træner at banke selvtillid ind i et hold, hvor det uanset hvordan de spiller går den forkerte vej. Mod AGF mener jeg at AaB var det bedste hold, men manglede skarphed gjorde, at holdet ikke vandt eller som minimum fik ét point. Det er altså svært for træneren at gøre noget i disse situationer. Han kan jo ikke selv gå ind og sparke dem ind!!

Dog kan jeg godt give ret i, at AaB for tiden sparker alt for mange lange bolde - og det op til en angrebsduo med to spillere under 1,80. Igen vil jeg dog ikke kun give ham skylden. Det er igen spillerne der sparker boldene og igen vil jeg sige, at jeg tror det bunder i den manglende selvtillid, hvor de ikke tror på sig selv og på at tingene kan lykkes. En sportspsykolog kunne måske være meget godt for holdet, da jeg tror det er psykisk hos spillerne, at det største problem er.

Ellers må Kuhn jo også være en del af problemet!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AaB]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #84: 24 Jul 2009, 20:20 »

Weekendens kampe


I PARKEN tager de forsvarende danske mestre FC København imod oprykkerne fra HB Køge. FC København fik en skidt start på sæsonen, da mestrene tabte på udebane med 2-0 til FC Nordsjælland efter en kamp, hvor FCK sad meget på spillet, men for aldrig for alvor formåede at blive farlige. Dette skal der rettes op på mod oprykkerne, der kommer til kampen med ét point i bagagen efter de åbnede med 1-1 på hjemmebane mod den anden oprykker Silkeborg efter en kamp, hvor ingen af holdene viste SAS-liga klassen.
Mit bud: 4-0
For succes:
FC København: Hvis FCK skal trække sig sejrsrigt ud af opgøret, så skal skarpheden være på plads, hvilket den ikke var mod FC Nordsjælland. Holdet har dog scoret masser af mål i Europa. Et bud kunne være, at Ståle Solbakken vælger Dame N'Doye eller Morten Nordstrand som angrebsmakker til Aílton, da Cesár Santín ikke har spillet overbevisende.
HB Køge: Hvis oprykkerne skal have point med, så skal forsvaret stå godt pakket og Lasse Kronborg skal formå at vinde midtbanen for holdet. Det bliver den vigtigste faktor for HB Køge i denne kamp, hvor ingen forventer de tager noget med fra.
Hold øje med: Jeg tror, at Aílton ender som kampens profil, måske med en scoring eller to til følge.


Hjemmeholdet OB åbnede sæsonen med 2-2 på udebane mod Brøndby IF. Et fint resultat efter en åbningskamp der var et tempo over mange af de andre. I kampen blev OB ramt af et noget tvivlsomt straffespark, hvilket nok aldrig vil blive fløjtet på holdets egen bane. Modstanderne fra SønderjyskE åbnede sæsonen flot, da de formåede at besejre storsatsende Randers med 1-0.
Mit bud: 3-1
For succes:
OB: Hvis OB skal vinde denne kamp, så er det vigtigt at fynboernes midtbane får overtaget mod sønderjyderne. Dette skal specielt Eric Djemba-Djemba sørge for. Den stærke midtbanespiller er blandt de bedste på sin plads i Danmark.
SønderjyskE: Udeholdet er endnu engang uden deres farlige angriber Ken Ilsø, så hvis holdet skal have noget med fra Fionia Park er det først og fremmest på en god defensiv, men det bliver svært at holde hele kampen mod OB.
Hold øje med: Jeg tror, at Peter Utaka har noget at revanchere. Det kommer til at gå udover SønderjyskE, der kan se frem til et par scoringer fra Utaka.


Silkeborg formåede at få ét point med sig hjem fra udekampen mod HB Køge efter en kamp, hvor der ikke blev leveret det bedste spil. Specielt skuffede Jesper Bech for Silkeborg, men endte alligevel med at sikre det ene point fem minutter før tid. Men skal man få point i sæsonens første hjemmekamp, så skal man formå at levere bedre. Udeholdet kommer til kampen med ét enkelt point ligesom hjemmeholdet. Det point fik holdet på egen bane mod Esbjerg efter en kamp, hvor specielt Jude Nworuh må føle sig som den store synder efter flere store afbrændere.
Mit bud: 1-2
For succes:
Silkeborg: De røde har hentet et par gode forstærkning ind før sæsonen, men specielt Lasse Heinze og Jesper Bech formåede ikke at overbevise i første kamp. Det kan være meget vigtigt, hvis holdet formår at få gang i disse to til denne hjemmekamp.
FC Midtjylland: Midtjyderne ville rigtig gerne blande sig i toppen. Det har ikke lykkede de sidste par gange, men denne gang har holdet fået en fornøden forstærkning på målmandsposten. Men hvis FC Midtjylland skal vinde weekendens kamp, så er det vigtigt at angrebet kommer igang, derfor kan det være meget vigtigt, at Frank Kristensen ser ud til at være med i truppen.
Hold øje med: Jeg tror, at Jonas Borring kommer til at afgøre kampen med sine farlige ryk ned af venstrekanten. Måske kan han krydre det med en scoring.


På Blue Water Arena tørner Esbjerg og Brøndby sammen i et af de mest spændende opgør i denne runde. Begge hold VIL gerne spille god fodbold, men begge har haft lidt problemer med at få det til at fungerer. Esbjerg startede dog sæsonen med en flot 0-0er på udebane mod FC Midtjylland og derfor er holdet fyldt med selvtillid inden holdet fra Vestegnen kommer på besøg. Hos Brøndby er Morten "Duncan" Rasmussen tilbage i truppen efter sin skade. Det giver nogle flere offensive muligheder for klubben, hvor holdet i midtugen rejste sig og sendte Flora Talinn ud af Europa League efter en sejr på 4-1 efter overraskende at have tabt med 1-0 på Brøndby Stadion.
Mit bud: 1-2
For succes:
Esbjerg fB: For Esbjerg er det vigtigt, at man får fat i midtbanen. Hvis man gør det, så kan det sagtens være, at holdets omstillingsspil kan sikre en sejr for fiskerbyen.
Brøndby IF: Gæsterne har manglet skarphed. Dette skal tilbage, hvis man vil vinde kampen på Blue Water Arena. Farnerud og Jallow scorede dog begge i Talinn, hvilket kan give noget tryghed hos Vestegnen, der kan sætte Duncan i spil, hvis det kniber.
Hold øje med: Jeg tror, at Jon Jönsson bliver kampens profil. Svenskeren skal formå at vinde kampen om midtbanen - og jeg tror han gør det.


Randers skuffede stort i første runde, da man formåede at tabe 1-0 til SønderjyskE. Derfor må man forvente, at John "Faxe" Jensen har talt med store bogstaver og at holdet vil ind og vise sig bedre. Det skal gå udover AGF, der startede sæsonen med en 1-0 sejr hjemme mod AaB, hvor sejrsmålet blev scoret efter bare femten sekunder.
Mit bud: 1-1
For succes:
Randers FC: Hvis Randers skal vinde kampen, så skal de formå at få Tobias Grahn og Kasper Lorentzen til at harmonere. Det kan meget vel blive Randers' nøgle til succes i sæsonen.
AGF: Hvis århusianerne skal vinde kampen, så skal amerikanske Benny Feilhaber levere en indsats som den han gjorde i starten af kampen mod AaB. Dette skal dog følges op gennem hele kampen.
Hold øje med: Jeg tror, at Kasper Lorentzen og Benny Feilhaber kommer til at dele profil rollen i kampen. De bliver vigtige for deres respektive hold.


Kampen er udsat efter ulykken med Jonathan Richter. God bedring herfra!
« Seneste Redigering: 24 Jul 2009, 20:27 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AaB]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #85: 24 Jul 2009, 20:25 »

Du skriver i optakten til OB - SønderjyskE, at OB spillede 1-1 mod Brøndby i den første kamp.. Er du ikke Brøndby fan?
Kampen endte 2-2, bare i tilfælde af skrivefejl - eller hukommelsestab Tunge
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AaB]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #86: 24 Jul 2009, 20:27 »

Du skriver i optakten til OB - SønderjyskE, at OB spillede 1-1 mod Brøndby i den første kamp.. Er du ikke Brøndby fan?
Kampen endte 2-2, bare i tilfælde af skrivefejl - eller hukommelsestab Tunge

Skrivefejl, var endda derind Wink
Men det var uafgjort, så det betyder jo ikke SÅ meget, men tak for at du er vågen Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Cristiano-Ronaldo
Gæst
 
Sv: [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #87: 24 Jul 2009, 20:28 »

Jeg tror Esbjerg får en 6 plads. Smiley
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: [2. runde]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #88: 24 Jul 2009, 21:07 »

Fin gennemgang af runden Wink

jeg er meget enig, men tror dog, som FCKfan, at kampens profil kan blive N'Doye. Han kommer formentlig til at spille ved siden af Ailton, og HB køge vil, formentlig, stå meget defensivt, og dermed bane vejen for en masse bolde i boksen, og der har Damen altså et helt utroligt godt hovedspil, som jeg tror kan blive meget afgørende, ligeså meget fordi, jeg ikke rigtigt kan se en mand i HBK's defensiv, som skal kunne matche ham på det punkt Smiley

Men også bare et gæt fra min side, for kan også sagtens blive Ailton som stjæler overskriften Smiley

KIU!
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [AaB]Gennemgang af SAS-ligaen 2009/10 af JS
« Svar #89: 25 Jul 2009, 15:22 »

Skrivefejl, var endda derind Wink
Men det var uafgjort, så det betyder jo ikke SÅ meget, men tak for at du er vågen Smiley
Hehe, det var så lidt.
Selv tak fordi du gider at lave dette Tunge
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010