home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  1 Bruger, 587 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  16| En lunken start - Werder
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er truppen stærk nok til at genvinde det tyske mesterskab?
Ja!!
- 19 (47,5%)
Nej!!
- 1 (2,5%)
Ja, hvis du er heldig..
- 17 (42,5%)
Werder Bremen rykker da ned
- 3 (7,5%)
Antal Stemmer: 40

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: 16| En lunken start - Werder  (Læst 30877 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #60: 02 Maj 2009, 12:10 »


12| UEFA Cup finalen - Werder



Jeg har indtaget min sofa med masser af chips, slik og drikkevarer, men jeg mangler stadig det vigtigste; Fjernbetjeningen. Jeg finder den under en sofahynde og hurtigt bliver der zappet over på kanalen, som viser UEFA Cup finalen mellem Werder Bremen og Valencia. Dommeren er vist englænder; Phil et eller andet og de spiller vist i Istanbul på Fenerbahces hjemmebane. Jeg er faktisk ligeglad hvem der dømmer og hvor de spiller; bare det bliver en god kamp. Det ser dog lovende ud da startopstillingen kommer på og jeg når lige at hælde cola op da Werder sætter kampen i gang.

06.11: Villa fører upresset bolden fremad og han kommer uden problemer forbi både Boenisch og Mertesacker inden han er helt alene med Wiese. Jeg holder vejret da han fører benet bagud og med et hårdt spark ude ved højre stolpe er han tæt på at overliste Wiese, som dog når derud og slår bolden ud til hjørnespark.

09.43: Efter lidt tumult i Werders målfelt dumper bolden ned for fødderne af Mata, som hamrer et godt skud af sted mod mål og bolden sniger sig bare få millimeter over overliggeren og ud til hjørnespark. Jeg udbryder et Nøøøøøjjjjj og tænker at den burde han havde scoret på.

13.23: Pizarro fører bolden frem, men mister den til Moretti, som sender den ud til indkast. Pasanen kaster den ind til Jensen, som forsøger at lobbe den ind mod Pizarro, men Albelda kommer i vejen og triller bolden tilbage til Renan. Renan sætter hurtigt bolden i gang og bolden ender hos Villa, som afslutter og bliver blokeret. Frings forsøger at cleare bolden, men han får i stedet bolden lagt til rette for Joaquín, som uhindret kan hamre bolden i mål til 1-0 fra en spids vinkel med en halvflugter. PIS PIS PIS – det var bare det der ikke måtte ske!

26.37: Miguel fører bolden frem i højresiden og han spiller den elegant forbi Marin til Joaquín. Han starter en dribletur mod baglinjen, men inden han når så langt sender han en hård, flad bold ind i feltet, hvor Silva kommer først på bolden. Silva mistimer dog sit spark og det ender med et meget forkølet spark, som Wiese uden problemer kan stoppe.

30.03: Marin sender et hjørnespark indover, hvor Mertesacker stiger til vejrs sammen med Joaquín og brager bolden på overliggeren. Riposten ender for fødderne af Rosenberg, som resolut sparker til bolden, men Moretti kaster sig frygtløst ned i bolden og sender bolden ud til et nyt hjørnespark. Andet hjørnespark bliver clearet af forsvaret og sener Silva af sted på en kontra med Harnik i hælene. Silva når næsten frem til en afslutning, men Harnik får prikket bolden ud til indkast inden spanieren når så langt.

37.48: Jensen fører bolden fremad banen og med en snu aflevering sender han Pizarro ind imellem Valencia-forsvaret. Pizarro prikker bolden ud til sin højre, hvor Harnik står klar og østrigeren sender en høj bold indover, som er tæt på at gå i mål. Renan får dog kastet sig bagud og med det yderste af fingerspidserne giver han hjørnespark. Hold kæft det havde været klasse hvis han havde sendt den ind, men det er godt nuppet af Renan..

42.11: Silva fører bolden frem i høj fart og han prikker den frem til Villa, som med nød og næppe får kæmpet sig forbi Naldo. Naldo kommer dog godt ned og får tacklet Villa, men bolden hopper frit og så brager Fernandes bolden lige over overliggeren.

45+: Daniel Jensen er igen ophavsmand for en fabelagtig aflevering, som sender Pizarro alene af sted mod mål, men til trods for en fantastisk afslutning laver Renan en mindst ligeså fantastisk redning og slår bolden udenom stolpen. Ham Renan er da vist en jeg skal kigge på næste gang jeg åbner FM..

45+: Renan sparker bolden ud til Albelda, der mister bolden til Pizarro, der efter et par elegante træk sender Rosenberg alene af sted. Svenskeren kommer skævt ind i feltet og brager bolden i sidenettet, hvilket bliver første halvlegs sidste aktion.

Pause: Aaron Hunt erstatter en svagtspillende Marko Marin og småskadet Torsten Frings tages ud til fordel for Mesut Ôzil. Jensen er nu ene mand på den centrale midtbane og Özil går frem som den offensive midtbanespiller.

45.33: Özil sender Harnik af sted på kanten og han svinger bolden ind mod Rosenberg, men Marchena stiger til vejrs og får clearet. Bolden dumper ned til Jensen, som trykker af første gang, men bolden går langt over mål.

48.22: Joaquín tryller på kanten og snyder først Hunt inden turen kommer til Boenisch, men serberen tackler hårdt Joaquín og får et indkast ud af det. Boenisch kaster bolden frem mod Hunt, som efter et par træk triller bolden til rette for Özil. Özil kigger op og med et langskud langt udefra brager han bolden på overliggeren og ud til målspark. WOW for et spark.. den vil jeg godt lige se engang til

64.18: David Villa spiller Joaquín fri på kanten og Villa sprinter ind i boksen, hvor Joaquín forsøger at finde ham med en høj aflevering, men Mertesacker kommer på tværs og header bolden ud af farezonen. Silva samler bolden op og sender den ud til Mata, som løfter bolden ind i boksen, men igen kommer Werder-forsvaret højest og får clearet. Fernandes tager chancen langt udefra, men bolden går langt forbi mål og målspark til Werder.

72.56: Hunt tryller på kanten og prikker bolden ind til Özil, som sender den videre til Pizarro. Han fortsætter ind i feltet hårdt presset af Marchena, men han formår alligevel at få spillet bolden på tværs til Rosenberg. Renan kaster sig desperat, men en iskold Rosenberg holder fast i bolden og brager den ind i kassen til 1-1. Det er fandeme godt set af Pizarro og sejt lavet af Rosenberg..

75.00: Almeida kommer på banen i stedet for Pizarro | Albelda går ud og Vincente kommer ind | Mata går ud til fordel for Morientes.

82.00: Miguel går ud til fordel for Del Horno.

88.37: Joaquín svinger bolden ind i boksen, hvor den får lov til at passere både Mertesacker og Naldo før Pasanen med et forkølet spark prøver at finde Jensen. Vincente opsnapper bolden og svinger den ind mod Morientes, der har held til at tage bolden ned, men Wiese kaster sig frygtløst ned i bolden og får ti fingre på.

90+: Özil fortsætter upresset op af banen med bolden og med en ”kigge-væk” finte løfter han den ud mod Hunt, som kører ind i feltet. Hunt forsøger at udplacere Renan og det lykkes faktisk meget godt, men hans skud rammer stolpen og bliver clearet af Albiol.

90+: Albiols bold samles op af Vincente, som stormer mod mål sammen med David Villa presset af Werder-forsvaret. Vincente får bolden udenom Pasanen og han slår bolden over til Villa, som afslutter første gang. Wiese halvklarer forsøget inden Mertesacker sparker bolden langt op på tribunerne inden sidst fløjt lyder.

Forlænget spilletid


93.47: Naldo har ført bolden over midten, hvorefter han sparker bolden ud til Harnik og takket være lækkert bandespil med Almeida er Harnik i boksen, hvor Del Horno dumt slagter ham bagfra. Dommer Dowd dømmer straffespark, men Del Horno slipper for yderligere tiltale fra den engelske dommer. Werder-spillerne står ikke i kø for at sparke, men Mesut Özil melder sig frivillig og lægger bolden til rette. Özil begynder sit tilløb, mens stadion, spillerne og mig selv inklusiv holder vejret. Han sparker bolden mod venstre en meter fra midten, men her får Renan en lap på bolden og Joaquín er hurtigt inde i boksen for at sparke bolden ud til indkast. Hunt kaster bolden ind i boksen, hvor Naldo nærmest flyvende rammer bolden med pandebrasken og tordner bolden på overliggeren og ud. Hold kæft hvor er det ærgerligt for Werder og specielt for Özil..

98.22: Werder fortsætter presset og det tvinger Marchena til at nedlægge Almeida på kanten af feltet, hvilket koster et gult kort. Özil sparker frisparket direkte på overliggeren, men Rosenberg får fat i returen og hamrer den i kassen efter at have nedlagt Albiol. Dommer Dowd fløjter rigtig nok for frispark til spanieren. Øv øv

101.12: Albiol løfter bolden ud mod Joaquín som med lethed tager bolden ned, hvorefter han glider forbi Boenisch og i næsten selvsamme bevægelse svinger han bolden i boksen. Her stiger David Villa til vejrs og med et hårdt hovedstød sender han bolden ud mod venstre målhjørne, hvor Wieses fingerspidser ikke er nok til at holde bolden. 

104.23: Villa afdribler hele forsvaret på egen hånd, men Wiese kommer ud og får blokeret hans afslutning, men Joaquín er hurtig over riposten. Han afslutter fra en utrolig spids vinkel, men han formår ikke at holde bolden nede og bolden hamres langt over mål.

Pause

110.49: En kommunikationsbrist mellem Albiol og Machena giver en kæmpechance til Daniel Jensen, som pludselig er alene med Renan. Jensen afslutter hurtigt og fladt, men selvom Renan kommer godt ud sniger bolden sig lige forbi ydresiden af stolpen til Jensens tydelige ærgrelse.

114.22: Harnik modtager bolden fra Özil, afdribler nærmeste modstander og styrer direkte mod baglinjen. Harnik sender et godt indlæg indover, men Rosenberg får ikke panden på, men i stedet rammer Almeida bolden helt skævt og tæt under mål prikker han bolden forbi.

120+: Werder har kastet alt frem og det giver en kæmpechance til Valencia i kampens døende minutter. Ni Werder-spillere er fremme for at jagte den sidste scoring, men med et godt indgreb af Renan samt et godt udspark får Villa kampens sidste mulighed. Renans udspark samles op af Silva, som tordner frem af banen jagtet af Harnik, men Silva får bolden spillet på tværs til Villa. Villa dribler køligt ind i feltet og han afslutter upresset på Wiese, der med en fantastisk fodparade sender bolden ud til hjørnespark. Silva sparker bolden indover, men Wiese kommer ud og griber bolden inden han sætter Hunt af sted på kanten. Det blev kampens sidste aktion og efter en lige kamp sikrer de spanske favoritter sig UEFA Cup trofæet for fjerde gang i klubbens historie.

Kampstatistik

Werder - Valencia 1-2

0-1 Joaquín '14
1-1 Rosenberg '73
1-1 Özil brændt straffe '94
1-2 Villa '102



Vidste du at nederlaget i finalen blev det eneste nederlag for Werder i UEFA Cuppen anno 2008/2009?







Logged

- Veni, vidi, vici -

cjensen94
Gæst
 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #61: 02 Maj 2009, 12:17 »

Ikke vild med den måde at skrive om kampe, men ærgerligt du ikke vandt :/
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #62: 02 Maj 2009, 12:30 »

Ikke vild med den måde at skrive om kampe, men ærgerligt du ikke vandt :/

Oki.. Hvad er der galt med den? er der for meget tekst eller? Ja det var superærgerligt..  Græder
Logged

- Veni, vidi, vici -

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #63: 02 Maj 2009, 13:23 »

Jeg syntes det er helt fint at skrive sådan om finaler, store kampe m.v. 

Pænt bittert at brænde straffe i den forlængede.. Der røg vel lidt af dine hårtotter :-)

Ser frem til at følge dig i kampen om mesterskabet.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

sindsygt
Gæst
 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #64: 02 Maj 2009, 13:28 »

Jeg synes det er en fed måde at skrive om kampen på Wink

KIU Thumbs Up
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #65: 02 Maj 2009, 16:31 »

ok måde at skrive om en finale. Men er det mig der har mistet et eller andet, hvorfor sidder du hjemme i sofaen og ikke på trænerbænken?
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #66: 02 Maj 2009, 18:26 »

Jeg syntes det er helt fint at skrive sådan om finaler, store kampe m.v. 

Pænt bittert at brænde straffe i den forlængede.. Der røg vel lidt af dine hårtotter :-)

Ser frem til at følge dig i kampen om mesterskabet.

Det er jeg glad for at du synes Thumbs Up

Jeg gik fra "JAJAJAJAJAJA til NEJEJNEJNEJJJJJJJJJ JJJJJJJJJJJJJJJJJJJ JJ" ret hurtigt.. M ticked off

Er jeg glad for at høre Thumbs Up

Jeg synes det er en fed måde at skrive om kampen på Wink

KIU Thumbs Up

Det er super at  høre sindsygt..

Det er heller ikke første eller sidste gang, at jeg gør dette.. Thumbs Up

Det vil jeg gøre Thumbs Up

ok måde at skrive om en finale. Men er det mig der har mistet et eller andet, hvorfor sidder du hjemme i sofaen og ikke på trænerbænken?

Super Thumbs Up Nej det er en fejl fra min side.. jeg har ikke forklaret overhovedet at synsvinklen blev en sofa-fan, der "kommenterede".. så du har ikke misset noget.. den tager jeg på min kappe.. Forlegen
Logged

- Veni, vidi, vici -

Drillo
Gæst
 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #67: 02 Maj 2009, 18:59 »

Helt okay, god blog ellers følger spændt med. (kutgw)
Logged

klint2670
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #68: 02 Maj 2009, 22:14 »

Rigtig fed måde at skrive finalen på Smiley Bare surt du Tabte den.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #69: 03 Maj 2009, 13:25 »

Helt okay, god blog ellers følger spændt med. (kutgw)

Godt så.. Det er jeg glad for at høre & det vil jeg gøre Thumbs Up

Rigtig fed måde at skrive finalen på Smiley Bare surt du Tabte den.

Mange tak Wink ja meget..  Skuffet
Logged

- Veni, vidi, vici -

cjensen94
Gæst
 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #70: 03 Maj 2009, 13:34 »

Oki.. Hvad er der galt med den? er der for meget tekst eller? Ja det var superærgerligt..  Græder

Jep, og så synes jeg let det bliver lidt tørt nærmest bare at læse et referat
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #71: 03 Maj 2009, 14:00 »

Jep, og så synes jeg let det bliver lidt tørt nærmest bare at læse et referat

Jamen det kan jeg godt følge dig i - jeg synes bare selv at det er den fedeste måde at skrive om store kampe og finaler på.. Havde det været bedre, hvis jeg havde delt finalen i første og anden halvleg eller er det det samme??
Logged

- Veni, vidi, vici -

A Coruna
Gæst
 
Sv: 12| UEFA Cup finalen - Werder
« Svar #72: 03 Maj 2009, 20:11 »

Fremragende skrevet. kan godt lide den måde du satte den op på Smiley trist du tabte finalen Græder. kutgw
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
13| Hvem ved? - Werder
« Svar #73: 04 Maj 2009, 10:47 »


13| Hvem ved?  - Werder




31. spillerunde
Bochum - Werder 2-2
0-1 Almeida '3
1-1 Azaouagh '17
1-1 Pfertzel '27
1-2 Rosenberg '27
2-2 Epalle '56

I november udspillede Werder Bochum hjemme på Weserstadion med hele 4-1 og i 31. spillerunde havde de muligheden igen. Forsvarskiks fra hjemmeholdet gjorde at Almeida kunne hamre gæster i front, men det lykkes alligevel Azaouagh at udligne efter et hjørnespark. Sejren så ganske sikker ud for gæsterne da Pfertzel efter 27 minutter modtog et rødt kort for en grum svinestreg og Rosenberg fulgte op på det efterfølgende frispark med en vigtig scoring. Det røde kort satte dog gang i hjemmeholdet og Bochums ti mænd havde faktisk fortjent langt, langt mere end det ene point. Epalle var ustyrlig i anden halvleg og takket være et flot hovedstødsmål blev han efterfølgende kåret til Man of the Match. Det ændrede heller ikke på stillingen i toppen eftersom at Hoffenheim skuffende spillede 0-0 hjemme mod Frankfurt.



32. spillerunde
Werder - Hoffenheim 4-1
1-0 Almeida '4
2-0 Almeida '12
3-0 Almeida '45
4-0 Pasanen '53
4-1 Obasi '59

En selvsikker Hugo Almeida havde inden kampen lovet at han nok skulle score de nødvendige mål mod Hoffenheim og med vaskeægte hattrick i første halvleg fik portugiseren ret. Werder og i særdeleshed Almeida udspillede Hoffenheim på alle kanter og leder igennem hele kampen og otte minutter inde i anden halvleg blev ydmygelsen total, da Pasanen headede et hjørnespark i mål. Obasi fik pyntet lidt på det hele med et flot solomål efter en times spil på den ene af to chancer fra Hoffenheims side. Sejren burde have været endnu større, men en håndfuld redninger fra Hildebrand i målet sikrede at Hoffenheim blot tabte med tre mål. Resultatet betød, at Werder for første gang i sæsonen indtager førstepladsen et point foran Hoffenheim, som glider ned på andenpladsen.



33. spillerunde
Karlsruhe - Werder 0-0

Karlsruhe har for længst sikret sig en ny sæson i Bundesligaen og på nuværende tidspunkt kæmper de for at indhente Stuttgart på niendepladsen. Det bør være muligt eftersom at Stuttgart er inde i en rigtig dårlig stime og holdet har ikke vundet i en måneds tid, hvilket betyder at de glider længere og længere ned i tabellen. Karlsruhe-spillerne var derfor opsatte til dagens kamp og specielt holdets defensiv startede rigtig godt ud med flere vitale indgreb i kampens begyndelse til stor iritation for Mesut Özil, som var opsat på at vise sit værd. Defensiven for begge hold holdt stand igennem halvfems minutter til trods for en overflod af chancer, som bare ikke ville ind bag hverken Miller eller Wiese.Både Karlsruhe og Werder-spillerne forlod banen ganske skuffede efter en underholdende kamp, men det skulle senere vise sig at blive et utrolig vigtigt point i topstriden.

Wolfburg sikrede sig nemlig fortjent det ene point ude mod Hoffenheim som lidt heldigt fik udlignet til 1-1 i slutminutterne af kampen.




34. spillerunde
Werder - Hertha Berlin 2-1
1-0 Frings '10
2-0 Almeida '54
2-1 Lustenberger '90

Anfører Torsten Frings viste vejen med et drømmehug langt udefra efter ti minutters spil og da Bastian Schweinsteiger små tyve minutter senere bragte Bayern foran 1-0 mod Hoffenheim var både fans og spillere sikre på mesterskabet. Spillerne blev båret frem på Weserstadion af fanatiske fans og ni minutter inde i anden halvleg kunne Almeida efter flot nedtagning kunne sende bolden ind til 2-0. Hertha Berlin pressede dog på hele kampen og havde faktisk fortjent det ene point, men selvom Lustenberger reducerede i dommerens overtid formåede han ikke at ødelægge glæden og Werder-fans hyldede deres helte efter sidste dommerfløjt. Feststemningen har nu bredt sig til hele byen og heltene samt trænerstaben er blevet hyldet på både Weserstadion og rådhuset i Bremen for deres flotte indsats i Bundesligaen.

Det er mit første mesterskab, som træner og jeg tror stadig ikke helt på det. Det er så uvirkeligt at stå her når man kommer fra baghjul, men jeg er både stolt og rørt til tårer af mine spilleres flotte indsats. Jeg ser virkelig frem til næste sæson, men ikke nu for vi skal ud at fejre at vi er Tysklands bedste fodboldhold.” -  Jimmy Poulsen

Det var stort at løfte trofæet og jeg tror på at vi kan gøre det igen næste sæson, hvis vi fortsat står sammen og kæmper til sidste blodsdråbe. Jeg har spillet over 250 ligakampe for Werder nu og jeg har bestemt ikke planer om at stoppe karrieren før jeg har rundet de 300 kampe og endnu et mesterskab.” – Torsten Frings




Vidste du at det var Werders femte mesterskab i klubbens historie?


Logged

- Veni, vidi, vici -

niller122
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 13| Hvem ved? - Werder
« Svar #74: 04 Maj 2009, 12:47 »

Tillykke! =)

rigtig flot update, elsker den måde du skriver på, og sætter det hele op
Logged

You'll Never Walk Alone! - LIVERPOOL TIL DØDEN JEG SKILLER

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010