home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 945 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)  (Læst 34040 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #14 Skadeshelvede. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #45: 08 Apr 2009, 13:55 »



#14 Skadeshelvede.


Efter gode kampe i optakten med min nye taktik, følte jeg, at jeg stod midt i et dilemma. Skulle jeg fortsat bruge den gamle, eller give den nye et forsøg i de kommende turneringskampe?

              Resultater

  • 2-2 vs. AaB (h)
  • 0-3 vs. FC København (u)
  • 0-2 vs. Randers FC (h)
  • 3-2 vs. AC Horsens (u)
  • 1-3 vs. FC Midtjylland (h)
  • 1-1 vs. SønderjyskE (h)
Valget faldt på at afprøve den nye mod AaB, som vi tog imod hjemme på Farum Park. Vi havde tre af vores fire faste forsvarsspillere ude med skader, og måtte også undvære Morten Karlsen på midten efter hans udvisning tidligere på sæsonen. Så vi var en anelse amputeret til kampen, men gik friskt til den med håb om, at vi kunne overraske.

Det starter dog rigtigt skidt, da vi får en scoring imod os efter bare seks minutters spil. Heldigvis får Nikolai Stokholm udlignet lige før den halve time, men glæden varer kun kort, da vi kommer bagud igen kort før pausen.
Vi måtte kæmpe hårdere i anden halvleg og jeg justerer taktikken en anelse, så vi kommer hurtigere frem ad banen. Vi får hårdt kæmpende det ene point efter en sen udligning af Simon Richter.

Runden efter var det løverne mod tigerne i løvernes bur i Parken. Jeg havde endnu engang valgt den nye taktik, men vi kunne ikke stille meget op imod løvernes skarpslebne angribere. Vi får en snitter på 3-0 og får slet ikke bidt fra os overhovedet, men må desværre tilføje Andreas Dahl til skadeslisten.

             Topscorerliste
  • Martin Bernburg 6
  • Júnior 4
  • Andreas Dahl 3
  • Issey Nakajima-Farran 2
  • Morten Karlsen 1
  • Benjamin Kibebe 1
  • Petter Vaagan Moen 1
  • Bajram Fetai 1
  • Simon Richter 1
  • Øyvind Hoås 1
  • Nicolai Stokholm 1
  • Michael Parkhurst 1
  • Selvmål 2
Med fire bærende kræfter ude i hjemmekampen mod Randers, så jeg ikke mange muligheder i at hente sejr, men underligere ting er dog før sket.
Vi var blevet bange for at spille og det kunne Randers’ spillere hurtigt mærke og det blev bestemt ikke bedre af, at vi endnu engang kommer bagud inden de første ti minutter er rundet. Vi ender med at skuffe vores hjemmepublikum fælt ved at tabe med 0-2, til en af vores nærmeste konkurrenter.

Vi var virkeligt dårligt kørende nu og det fortsatte i kampen mod AC Horsens, hvor vi er heldige med kun at være bagud med 2-1 ved pausen. Jeg var tæt på at smide håndklædet i ringen, men skaderne taget i betragtning, så valgte jeg at tælle til 10 og derpå give spillerne en verbal røvfuld af de helt store, for ud skulle mine frustrationer sgu!
Det hjalp åbenbart, for spillerne gik ud og kæmpede en vis del ud af bukserne, hvilket resulterede i alle tre point. Godt sat i gang af Søren Jochumsen i Horsens målet, da han lavede selvmål fem minutter efter pausen.

Man skulle nu tro, at spillerne havde forstået budskabet, men hjemme mod FC Midtjylland, havde de åbenbart glemt, hvor rart en sejr føles. Vi taber med 1-3 i en meget skidt spillet kamp og vores tilskuere viste deres mening om vores indsats ved at forlade stadion tyve minutter før tid… pinligt!

Vi skyldte virkelig vores tilhængere, at sejre på hjemmebanen og kampen mod SønderjyskE var en oplagt mulighed.
Vi var dog slet ikke klar og for gud ved hvilken gang, kommer vi bagud inden viseren har passeret de første 10 streger. Lykkeligvis for os, redder SønderjyskE lidt af vores ære, da Anders Egholm valgte at sende et absolut ikke farligt indlæg i eget net. Men sejren, den fik vi ikke…

Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #14 Skadeshelvede. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #46: 08 Apr 2009, 14:03 »

God update. Nogen mget uheldige resultater Skuffet

Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #14 Skadeshelvede. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #47: 09 Apr 2009, 09:28 »

Jeg takker mange gange for de seneste kommentarer Smiley

Jeg forventer at smide en update op senere i dag, men skal "bare lige" samle en trampolin til knægten. Fra i morgen og frem til mandag, skal i nok ikke forvente så mange updates, da vi skal holde barnedåb for vores yngste og derfor får huset fyldt med gæster fra fastlandet Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #15. Fornemt, og dog. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #48: 09 Apr 2009, 15:23 »



#15. Fornemt, og dog.


AGF, årets overraskelse var klar til igen at tage imod os på NRGi Park. Vi havde det ikke godt med århusianerne i sæsonpremieren, som vi tabte og hjemme havde vi smidt to point helt til sidst, grundet mine taktiske overvejelser.

              Resultater

  • 2-1 vs. AGF (u)
  • 0-0 vs. Vejle (h)
  • 1-0 vs. Esbjerg (u)
  • 1-2 vs. Brøndby IF (u)
  • 0-1 vs. OB (h)
Som sædvanligt, var jeg ved at sige, fik vi et mål imod os allerede fire minutter inde i kampen og jeg var sikker på, at denne kamp nu var tabt. Alle vores forberedelser var endnu engang ubrugelige og jeg måtte ændre taktikken, da jeg kunne se, at det ville ende galt.
Nu skulle vi have bolden frem og det skulle gå stærkt, så jeg kastede alt, hvad vi havde at skyde med frem ad banen. Det gav bonus, da Bajram Fetai fik sendt bolden i mål efter en lille halv time. I pausen skiftede jeg Bernburg ud og sendte Hoås ind, da han skulle agere targetman. Kantspillerne fik besked på udelukkende at forsøge at ramme ham i hovedhøjde og det er nøjagtigt, hvad Fetai gør efter 68 minutter. Hoås kommer højest og header os i front.
Havde jeg lært af lektien på Farum Park? Ja, det havde jeg. Spillerne blev trukket lidt længere tilbage og vi satsede herefter på kontraangreb. Det virkede og vi kunne sætte tre point på kontoen efter en flot præstation i Århus.

Så var tiden kommet til hjemmeopgøret mod nedrykningstruet Vejle, en kamp vi skulle vinde på papiret. Men Vejle havde skabt problemer for os i det sidste opgør og var fast besluttet på at hente point med hjem til Jylland. Vi fejler og de henter fuldt fortjent et point i en kedelig 0-0 kamp.

             Topscorerliste
  • Martin Bernburg 6
  • Júnior 4
  • Andreas Dahl 3
  • Øyvind Hoås 3
  • Issey Nakajima-Farran 2
  • Bajram Fetai 2
  • Morten Karlsen 2
  • Benjamin Kibebe 1
  • Petter Vaagan Moen 1
  • Simon Richter 1
  • Nicolai Stokholm 1
  • Michael Parkhurst 1
  • Selvmål 2

Esbjerg på 10. Pladsen, var en farlig modstander, der havde hårdt brug for point for at holde afstanden ned til Vejle. De spiller en rigtig god kamp, men heldige er de ikke og Morten Karlsens scoring efter et kvarter er nok til, at vi vinder med 1-0.

Med point i de fire sidste kampe var vi inde i en god stime. Spørgsmålet var nu om, vi kunne fortsætte stimen mod topholdet fra Brøndby i kampen på deres bane.
Vi stiller op i vores vante 4-5-1, med Hoås på toppen, som targetman og vi får en fantastisk start på kampen, da han bringer os i front efter 16 minutter. Vi kontrollerer det meste af første halvleg, men i overtiden ser Kibebe gult for anden gang og må gå tidligt i bad.

Den udvisning ødelægger en masse for os og vi er tvunget til at skifte en midtbane ud med en forsvarer. Det medfører, at vi ikke får skabt mange chancer frem ad banen, da Brøndby har et klart overtal på midten. De får udlignet hurtigt i anden halvleg og med 11 minutter igen scorer den kommende FCN spiller, Kasper Lorentzen det vindende mål for Brøndby.
Vi spillede en rigtig god kamp, men udvisningen ødelagde det for os.

Hårdt kæmpende OB, havde fået gang i støvlerne og var kravlet langsomt op til midten af ligaen. Vi skulle nu forsøge, at holde dem bag os i en kamp der gjaldt sjette pladsen.
Det fungerer ikke ordentligt for os og OB er bedre i alle spillets facetter. De scorer kampens enlige mål efter 13 minutter ved Björn Runström og kontrollerer det hele derfra.


Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #16. Ny kontrakt. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #49: 10 Apr 2009, 11:15 »



#16. Ny kontrakt.


Der har snart i en måned gået rygter om, at jeg ville søge nye udfordringer ved mit kontraktudløb til sommer. Der har samtidigt været spekulationer omkring, hvem der i så fald skulle tage pladsen i det tomme sæde. Gætterierne har gået på Roald Poulsen, Lars Olsen og ikke mindst min nuværende assistent, John Bredahl.
Flere af mine spillere har været fremme i medierne og givet udtryk for, at de ønskede bestyrelsen gjorde, hvad de kunne for at sikre sig, at jeg forlængede mit ophold i Farum.

Jeg fik stukket en ny aftale i hånden, gældende for de kommende to år, det eneste der manglede var min underskrift. Det var ikke fordi, der var meget at tænke over, for mit arbejde i FC Nordsjælland er langt fra forbi, hvis det er op til mig. Så derfor satte jeg mit “X” i bunden af papiret og kan nu trygt se fremad mod de kommende sæsoner.
Det har glædet både bestyrelsen og spillertruppen, så nu kan vi alle arbejde frem mod nye målsætninger. Men inden det kan ske, skal vi lige arbejde sten hårdt i de sidste fem kampe, så vi kan opnå målet for denne sæson.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #17. De sidste fem kampe. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #50: 11 Apr 2009, 08:43 »



#17. De sidste fem kampe.


Fem kampe igen og et tæt midterfelt. Målet var inde for rækkevidde, men OB var meget stærkt kørende og Randers pressede også på fra ottendepladsen. Vi havde et svært program tilbage, hvor vi skulle møde tre hold fra top fire. Vi havde også en svær udekamp mod Randers, hvor det var vigtigt at hente point, da de som sagt pressede på bagfra. Horsens, skulle vi møde hjemme og her så jeg de nemmeste point på forhånd.

              Resultater

  • 0-1 vs. AaB (u)
  • 3-1 vs. Randers FC (u)
  • 0-1 vs. FC København (h)
  • 2-3 vs. AC Horsens (h)
  • 2-3 vs. FC Midtjylland (u)
Vi lagde ud oppe i Aalborg og spillede en ganske fornuftig kamp, hvor vi sad på det meste af spillet. Aab’s forsvar gjorde det imidlertid rigtigt svært for os og holdt os stort set væk fra de helt åbne chancer. Nordjyderne får dog skabt flere chancer end os og da Steve Olfers kommer højst på et hjørnespark, sikrer han dem en kneben sejr på 1-0.

Nøglekampen for os foregik på Essex Park i Randers, hvor vi helst skulle have point for at holde dem bag os. Vi får en rigtig god start på kampen, da Bernburg allerede efter 11 minutter sender os på 1-0. Den stilling holder halvlegen ud og vi kan gå tilfredse til pausen.  Efter pausen trykker Randers os mere tilbage på banen og får udlignet ved Marc Nygaard, der scorer ni minutter inde i halvlegen. Vi kommer dog hurtigt tilbage på sporet, da Vaagan Moen på ny sender os i front bare to minutter senere.
Den scoring kommer Randers sig ikke over og da Moretn Karlsen udnytter et straffespark ni minutter før tid, er kampen afgjort.

             Topscorerliste
  • Martin Bernburg 8
  • Júnior 5
  • Morten Karlsen 4
  • Andreas Dahl 3
  • Øyvind Hoås 3
  • Issey Nakajima-Farran 2
  • Bajram Fetai 2
  • Petter Vaagan Moen 2
  • Benjamin Kibebe 1
  • Bo Storm 1
  • Simon Richter 1
  • Nicolai Stokholm 1
  • Michael Parkhurst 1
  • Selvmål 2
Hjemme mod en af guldbejlerne, FC København, skulle vi forsøge at gøre kunststykket i Randers efter. Men FCK, er et helt andet mandskab og de spiller os baglæns ud af vores egen bane. De er overlegne i alle spillets facetter og giver os ikke en chance. Til trods for deres mange angreb og opløb til chancer, så gør vores forsvar, samt Jesper Hansen i målet en rigtig god figur. Jesper tager alt, hvad der kommer inden for stængerne med undtagelse af et klodset straffespark i det 13. Minut. Det mål giver FCK sejren og de tre point.
Jeg var bestemt ikke tilfreds efter kampen, da vores indsats havde været mere end hæslig, hvilket jeg fandt pinligt overfor vores hjemmepublikum.

Vi fik dog nu en god mulighed for oprejsning, da vi tog imod AC Horsens og her fik spillerne at vide, at dette var chancen for at betale lidt tilbage til vores tilhængere.
Vi spiller en fantastisk første halvleg, hvor Bo Storm sender os i front på et formidabelt skud ude fra 35 meter, efter 25 minutters spil. Seks minutter før pausefløjt, sker det underligste i min tid som manager. Lille Gilberto Macena vinder en hovedstødsduel med Benjamin Kibebe og udligner vores føring. ;ine spillere lader sig imidlertid ikke ryste og bare to minutter senere, er vi igen på vinderkurs efter Júniors scoring.
Efter pausen ved jeg ikke, hvad der sker, men vi kan ikke score uanset vores mange chancer. Men det kan Horsens og med to mål i anden halvleg løber de med de tre point, og er nu kun tre point fra os.

Sidste opgør i denne sæson er ude mod FC Midtjylland, der med lidt held kan sikre sig guldet med en sejr. Det kræver også, at FCK taber til AGF og samtidigt skal Brøndby sætte point til mod AC Horsens.

Vi går ind til kampen med fuld skrue fra start af og det giver bonus, da Bernburg efter syv minutter scorer kampens første mål. Føringen holder dog kun til et kvarter inde, hvor Mikkel Thygesen udligner på et flot skruet skud. Vi fortsætter med at lægge pres på midtjyderne og efter 23 minutter sender Karlsen os i front igen. Denne gang holder føringen lidt længere, men ikke halvlegen ud, for Sane fanger en ripost og udligner to minutter før pausen.
Spillerne får ros i pausen og besked på at fortsætte det fremadrettede spil, hvilket de også gør kampen ud. Kampen får endnu en scoring, som afgør det hele og det er Parkhurst, der er manden der desværre sikrer FC Midtjylland sejren med et selvmål to minutter efter pausen. Det mål gav midtjyderne en velfortjent sølvmedalje, da FCK tog guldet med en sikker sejr på 3-0 hjemme over AGF. Samtidigt tabte Brøndy ude med 2-1 til Horsens, hvor det afgørende mål også var et selvmål af Holmén.

Vi ender på en syvendeplads midt i tabellen, hvilket er okay, men jeg havde nu håbet på en sjetteplads, men vi har været alt for ustabile igennem sæsonen, så det skal der arbejdes på i den kommende sæson.


Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #17. De sidste fem kampe. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #51: 11 Apr 2009, 10:26 »

God sæson synes jeg... Ærgeligt du ikke fik en lidt højere position!
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #17. De sidste fem kampe. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #52: 13 Apr 2009, 10:54 »

God sæson synes jeg... Ærgeligt du ikke fik en lidt højere position!

Kan kun give dig ret i begge dele, men kravet fra bestyrelsen var, at undgå nedrykning, som jeg så valgte at ændre til en midterplacering, så jeg er tilfreds Smiley

Nå! nu er barnedåben overstået, så der kommer en ny update om lidt og jeg kan få spillet lidt mere... Dejligt!
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #18. Efter sæsonen. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #53: 13 Apr 2009, 10:56 »



#18. Efter sæsonen.


Sæsonens sidste kamp er blevet spillet og det er tid til at gøre status over mit første år i FC Nordsjælland.



Bestyrelsen er tilfredse med min ledelse af holdet og godt tilfredse med en sikker midterplacering i Superligaen, hvor de tilmed mener, at vi har skabt nogle fremragende resultater. I pokalturneringen røg vi ud i kvartfinalen til de senere vindere, FC Midtjylland, der slog AC Horsens i finalen i Parken. Vores præstation i pokalturneringen har også efterladt et godt indtryk hos bestyrelsen og det samme gælder for vores lille europæiske eventyr, der sluttede med et knebent og samlet nederlag på 1-2 til Benfica.

Vi har været det mest fair spillende hold i Superligaen og har kun modtaget 19 advarsler, samt to røde kort. Benjamin Kibebe, har været mit holds store bisse med syv advarsler og et enkelt rødt kort. Som det mest fair spillende hold har vi modtaget en lille check på 39.000 kroner.




På årets hold i Superligaen er vi repræsenteret med en enkelt spiller, nemlig Morten Karlsen, der har spillet en rigtig god sæson for os, hvor han har scoret mål i både ligaen og pokalen. I alt er det blevet til seks mål og seks oplæg for Karlsen, hvilket er helt fint for en midtbanespiller i FC Nordsjælland.
Årets spiller i Superligaen blev helt fortjent Dioh Williams fra AGF, hvor han sammen med Superligatopscorer Nando Rafael, har udgjort den farligste angrebsduo i denne sæson. Nando Rafael har som topscorer sparket hele 19 kasser i mål, hvor Dioh Williams har formået at score 12 gange.



De to europæiske turneringer blev begge vundet af engelske hold og begge hold var fra Manchester.
Bysbørnene fra City vandt lidt heldigt over Glasgow Rangers på et selvmål af Kirk Broadfoot i begyndelsen af anden halvleg af den forlængede spilletid.

I den store af turneringerne, Champions League, genvandt Manchester Utd titlen ved at besejre AS Roma med 3-1. I denne kamp var Christiano Ronaldo den helt store oplevelse, da han på egen hånd sikrede englænderne titlen for andet år i træk, ved at score hattrick.

Vi har forbedret vores plads på den europæiske klubrangorden med 21 pladser og ligger nu nummer 221.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #19. En ny begyndelse. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #54: 13 Apr 2009, 16:31 »



#19. En ny begyndelse.


Vi er så småt ved at skulle tage fat på en ny sæson og opstarten her i løbet af sommeren byder på seks venskabskampe, hvor vi skal have spillet de nye folk ind på holdet.
Jeg har valgt at fortsætte med vores 4-5-1 formation, hvor jeg har lavet enkelte modifikationer på enkelte positioner, så det passer bedre til mit nye spillermateriale.
Med fem nye spillere i truppen, så har jeg været nødsaget til at sortere lidt i spillerstaben og det har i denne omgang kostet 11 spillere, deres fremtid i klubben.

             >>> Transfers ind >>>
    K. Lorentzen fra Brøndby: Fri transfer
    J. Bech fra Esbjerg: Fri transfer
    L. Kryger fra Viborg FF: Fri transfer
    M. Timm fra Lyngby: Fri transfer
    F. Hansen fra Esbjerg: Fri transfer
            <<< Transfers ud <<<
    M. Pedersen: Fri
    C. Lundsteen: Fri
    S. Haile: Fri
    L. Douglas til Shrewsbury: 200.000 kr.
    J. Santala til Viborg FF: 1.400.000 kr.
    S. Christensen til Vejle: Fri transfer pr. 1/1-2010
            <<< Transfers ud <<<
    J. Søndergaard: Fri
    A. Lundgaard: Fri
    M. Skovby: Fri
    M. Bruhn: Fri
    M. Andersen: Fri









             Topscorerliste
  • Andreas Dahl 5
  • Petter Vaagan Moen 3
  • Daniel Jensen 3
  • Jesper Bech 2
  • Benjamin Kibebe 2
  • Issey Nakajima-Farran 1
  • Bajram Fetai 1
  • Morten Karlsen 1
  • Stephan Petersen 1
  • Andreas Laudrup 1
  • Simon Richter 1
  • Øyvind Hoås 1
  • Martin Bernburg 1
  • Frank Hansen 1
  • Søren Christensen 1
  • Lasse Kryger 1
  • Kasper Lorentzen 1
Her i opstartsfasen har bestyrelsen også fremlagt deres mål for den kommende sæson og sidste sæson taget i betragtning, så forventer de, at vi kan gentage vores placering midt i tabellen. Jeg tror selv på, at vi kan gøre det en anelse bedre end sidste år og har tilkendegivet, at vi går efter en top seks placering.

I pokalen er bestyrelsen tilfredse med en kvartfinale, som vi nåede sidste sæson, men jeg vil selvfølgelig forfølge drømmen om en finale.
De høje herrer i bestyrelsen har givet mig 16.000.000 kroner til at handle ind for, samt et lønbudget på 500.000 kroner pr. uge, hvilket er hårdt tiltrængt med de nye ansigter i truppen.

Bestyrelsen har også besluttet, at der skulle lægges varme i banen, så vi ikke røg ud i at få rykket kampe på grund af dårlige vejrforhold og det arbejde er færdiggjort inden sæsonstarten.

Flere af mine profiler fra sidste sæson er tæt på kontraktudløb og jeg forsøger selvfølgelig, at handle nye kontrakter på plads med blandt andre Andreas Dahl, Dennis Cagara, Henrik Kildentoft og ikke mindst Morten Karlsen. Ifølge deres agenter er de dog ikke interesseret i at forhandle lige for tiden, så jeg må se tiden an.

              Resultater

  • 7-0 vs. Frederikshavn (u)
  • 3-0 vs. Nordvest FC (u)
  • 8-0 vs. Nørresundby (u)
  • 4-0 vs. Birkerød (u)
  • 3-0 vs. B 1909 (u)
  • 2-0 vs. Kalundborg (u)

Vores seks venskabskampe var alle mod lavere rangeret modstandere, arrangeret af min assisterende manager John Bredahl. Det var fint nok, for vores nye folk, var fortrinsvist offensive folk og de skulle gerne spilles godt ind i systemet inden vores ligapremiere mod nyoprykkede Silkeborg IF.
Kampene blev alle vundet ganske sikkert og vi formåede at holde buret rent i alle kampene og scorede hele 27 gange i den anden ende.
Jeg vil nu mene, at de nye offensive kræfter er spillet ind i vores system og er meget spændt på at se, hvad de kan tilføre holdet når det virkelig gælder.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19. En ny begyndelse. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #55: 13 Apr 2009, 16:34 »

Jeg synes det er nogle fede indkøb du har skaffet til Nordsjællænderne. Bech, Lorentzen skal nok blive nye stjerner. Men kiger du også efter defensive kræfter? Det kunne du måske godt bruge
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19. En ny begyndelse. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #56: 13 Apr 2009, 16:36 »

Jeg synes det er nogle fede indkøb du har skaffet til Nordsjællænderne. Bech, Lorentzen skal nok blive nye stjerner. Men kiger du også efter defensive kræfter? Det kunne du måske godt bruge

Helt enig, glæder mig især til at se, hvad Lorentzen kan udrette på midtbanen  Peace
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #19. En ny begyndelse. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #57: 14 Apr 2009, 09:57 »

Jeg synes det er nogle fede indkøb du har skaffet til Nordsjællænderne. Bech, Lorentzen skal nok blive nye stjerner. Men kiger du også efter defensive kræfter? Det kunne du måske godt bruge

Helt enig, glæder mig især til at se, hvad Lorentzen kan udrette på midtbanen  Peace

Jo, jeg kigger skam efter defensive folk, men er blevet overhalet indenom i jagten, hvis man ser bort fra Frank Hansen. Men i har absolut ret i, at jeg godt kan bruge lidt forstærkning i det defensive Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #20. Et godt program. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #58: 14 Apr 2009, 10:06 »



#20. Et godt program.


Så var tiden endelig kommet, hvor vi igen skulle spille om point og vi havde fået et godt startprogram, så måske kunne vi sikre os en ligeså god start som sidste år.

Vi startede ude mod Silkeborg IF, der havde vundet 1. Division og derfor rykket op, hvor det var sjovt. Som altid er premierekampen en svær en af slagsen, da alle er tændte og vil gøre hvad de kan for at få en god start. Det blev en nervøst spillet kamp, men vi havde dog et godt overtag i både spil og chancer, og derfor var det ganske fortjent, at Andreas Dahl sparkede os i front på et direkte frispark, midt i anden halvleg.
Vi forsøgte nu at kontrollere kampen til ende, men seks minutter før tid udligner Silkeborg ved Martin Ørnskov. Silkeborg går herefter tilbage i en massiv defensiv og vi udnytter chancen til at satse offensivt. Vi formår at presse dem langt tilbage og i de døende sekunder prikker Mads Timm bolden i mål, og vi kan nyde sejrens sødme i sæsonens første kamp.

              Resultater

  • 2-1 vs. Silkeborg IF (u)
  • 1-0 vs. AB (h)
  • 1-3 vs. Randers FC (u)
  • 1-0 vs. Esbjerg (h)
  • 0-1 vs. AC Horsens (u)

Hjemme på Farum Park, fik vi besøg af det andet oprykkerhold, AB, hvilket jeg så som en overkommelig modstander. Vi fik dog kamp til stregen i en meget rodet kamp, men Andreas Dahl sikrer os sejren på et straffespark efter blot syv minutter og vi kan gå i omklædningsrummet tilfredse med de nu seks point.

Vores to sejre havde givet os blod på tanden, samt en masse selvtillid og det tog vi med til Essex Park i Randers, hvor vi ville vinde igen. Men sådan gik det ikke helt, da Bedi Buval var ustyrlig foran mål og med to mål fra hans fødder, var han stærk medvirkende til, at vi taber med kampen.

             Topscorerliste
  • Andreas Dahl 3
  • Martin Bernburg 1
  • Mads Timm 1
Nederlaget skulle revancheres og det skulle gå ud over Esbjerg, der kom med en frisk sejr på 5-2 over OB. Men hjemme på Farum Park vil vi vise, hvem der er, som bestemmer og med et meget offensivt indstillet hold presser vi Esbjerg langt tilbage i første halvleg. Martin Bernburg dukker op foran mål efter 34 minutter og sender os på vinderkurs. Stillingen holder til pausen og jeg er godt tilfreds med, hvad jeg har set indtil videre.
I anden halvleg kan vi ikke få spillet til at hænge sammen, så jeg vælger at spille lidt mere balanceret og lader Esbjerg få et lille overtag. Vores taktik lykkedes og vi henter igen tre point hjem til kontoen.

Den femte kamp var imod Horsens, der havde slået os i vores seneste indbyrdes opgør, men vi var meget opsatte på at vise, at det var en enlig svale. Realiteten er bare, at det var det ikke og de gulblusede fra Jylland vinder med 1-0 og viser samtidigt, at de har et lille mentalt overtag i forhold til os.



Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #21. Sommerens transfers. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #59: 15 Apr 2009, 09:36 »



#21. Sommerens transfers.


Det har været et rigtigt travlt transfervindue her i Danmark, hvor et par 100.000.000 kroner har skiftet ejere i løbet af de to måneder. Mange spillere er selvfølgelig også skiftet klub, hvor flere af sidste års profiler er taget udenfor Danmarks grænser til nye eventyr.


Det gælder både for sidste sæsons topscorer Nando Rafael, der er taget tilbage til Tyskland for at tørne ud for, Köln, som har måttet slippe omkring 23.000.000 kroner. Sidste sæsons helt store spiller Dioh Williams, er også taget til tysk fodbold, hvor han skal spille for Frankfurt, der har betalt AGF 15.000.000 kroner. Den århusianske klub er da også den klub, der har haft den største indkomst på transfers her i sommer, hvor de har solgt spillere for ikke mindre end 90.000.000 kroner.

I den anden ende af skalaen finder vi nyoprykkede AB, som ikke har haft nogen indkomst til trods for, at tre spillere har forladt klubben. Hos os selv har vi et dejligt plus på 7.000.000 kroner, men har til gengæld heller ikke investeret i andre end de fem spillere, som kom på en fri transfer den 1. juli.

Det er af forskellige årsager, at jeg ikke har købt yderligere ind her i løbet af sommeren. Den ene grund er, at mit lønbudget skulle lige tilpasses ved et par salg, så det ikke gik udover mit transnferbudget på 16.000.000 kroner og for det andet, så er jeg godt dækket ind på alle pladser til at kunne opfylde mit mål om en sjetteplads. Hvis det dog ser helt skidt ud til vinter, så har jeg muligheden for at styrke holdet der, men som sagt, så tror jeg på, at min nuværende trup kan klare det.







*Har redigeret billederne, stadig samme info!
« Seneste Redigering: 20 Apr 2009, 16:27 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010