home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 400 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)  (Læst 33581 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: ##5. I Portugal - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #15: 03 Apr 2009, 13:36 »

Super resultat i Portugal!

Har selv haft et spil med FC Nordsjælland, og det var virkelig et dejligt spil med stort potientale. Glæder mig til at se om du kan levere en kæmpe overraskelse ved at slå Benfica ud.

Takker mange gange for din kommentar og ligesom dig ser jeg også et stort potentiale bare i mi spil med FCN. Så der kan vi være enige Wink

Citat
Du skriver rigtig godt, og layoutet er dejligt simpelt. Resultaterne flasker sig også for dig lige nu, og jeg er især imponeret over din 0-0-kamp mod Benfica. Keep it up
Jeps, det går over al forventning for tiden og kampen i Portugal, var en gyser at følge på TV-view.
Godt nok havde jeg det lidt skidt med, at skulle "ødelægge" en fodbold kamp med min defensive/destruktive taktik Smiley

Citat
Stærkt resultat i Portugal, yderst velfortalt blog.

Lige nu er du min favoritblog i konkurrencen - altså undtaget min egen  Wink

Endnu en gang tak for din kommentar. Det varmer en gammel mands hjerte at høre, så håber jeg bare, at jeg kan holde dig fanget her måneden ud Wink

Citat
Der er kun 3-4 blogs jeg følger fast i denne konkurrence, og pt. er det her en af dem. Kanon god blog. Godt resultat du fik fisket med hjem til Farum, hvor jeg håber du kan gå hen og lave en sensation. Keep it up Wink

Takker mange gange for roserne... håber at jeg kan holde dig fanget konkurrencen ud Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

mvh6
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: ##5. I Portugal - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #16: 03 Apr 2009, 18:06 »

Fed blog  Thumbs Up. Godt skrevet. Men jeg syntes at grafikken overskygger teksten meget. Tilgengæld er grafikken også MEGA god  Wink.

Keep up the good work  Peace
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #6. Op og ned i ligaen. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #17: 03 Apr 2009, 18:52 »



#6. Op og ned i ligaen.

Superligaen
Efter en rigtig god start på turneringen, hvor vi havde spillet os til en overraskende førsteplads, kom vi virkelig til at kæmpe hårdt for vores point i den næste periode. Vi havde nogle rigtig grimme modstandere, hvor vi blandt andet skulle have besøg af FC København og på besøg i både Herning, Randers og Aalborg. Derudover var det på papiret lidt mere overkommeligt med AC Horsens hjemme, selvom de har haft nogle ganske udmærket resultater, men det har oftest været på deres egen bane.

              Resultater

  • 1-0 vs. FC København (h)
  • 0-1 vs. Randers FC (u)
  • 0-2 vs. AaB (u)
  • 1-1 vs. AC Horsens (h)
  • 2-0 vs. FC Midtjylland (u)

I kampen mod FCK, troede jeg ikke på point, men vi får en fantastisk start med en scoring efter bare tre minutter, da Morten Karlsen sender kuglen i nettet. Vi forsøger at presse mesterskabsfavoritt erne med vores offensive spil, men de er for stærke og rutinerede. De får let stoppet vores angreb og når de har bolden, så får de nemt spillet den rundt om os og skaber dermed mange chancer.
Vi kan dog takke deres ineffektivitet for, at vi noget overraskende henter alle tre point i en meget lidt køn spillet kamp.


I kampen mod Randers var jeg overbevist om, at vi skulle vende vores dårlige udebanestatistik til noget mere positivt med en sejr over kronjyderne. Mikkel Bechmann ville det dog ganske anderledes og med hans mål efter 10 minutter, sikrer han Randers FC tre velfortjente point.

Oppe i Aalborg, havde jeg ikke de store forventninger til mine spillere, da det er et svært sted at komme at spille. Ikke desto mindre håbede jeg, at vi endelig kunne gøre en god figur på udebane og måske taget et point med hjem. Endnu engang blev det ved drømmen, da nordjyderne sender os den lange tur hjem med et 2-0 nederlag i bagagen.
Vi har altså stadigvæk svært ved at finde det gode spil frem på udebane og sætter mange point til der.

             Topscorerliste
  • Martin Bernburg 4
  • Andreas Dahl 3
  • Júnior 2
  • Issey Nakajima-Farran 2
  • Morten Karlsen 1
  • Michael Parkhurst 1

Heldigvis kører det godt for os på hjemmebanen og jeg så meget frem til besøget fra Horsens, som ikke havde gjort det godt ude.
Vi spiller igen god fodbold og bringer os hurtigt i front ved Martin Bernburg, men nu hedder stadion jo også Farum Park og er vores bane. Desværre for os, så er vi ikke rigtig skarpe mod Horsens og selvom vi fik den tidlige scoring ender kampen 1-1 og vi taber endnu engang vigtige point i kampen for at nå vores mål.


Næste opgave var mod meget formstærke FC Midtjylland, det mest scorende og for tiden det bedst spillende hold i ligaen. Kampen skulle spilles på SAS Arena, et fort for midtjyderne, som vi skulle forsøge at bryde ned.
Det blev en fantastisk underholdende kamp, hvor begge mandskaber ville frem og det skabte mange chancer til begge hold. Netmaskerne blafrede dog kun første gang efter 41 minutter, da Bernburg sender os til pausen med en 1-0 føring. Den stilling holder indtil 1 minut før tid, hvor nettet blafrer igen. Denne gang er det Andreas Dahl, der sparker kuglen i mål fra 11 meter pletten og dermed sikrer os vores første udebane sejr i Superligaen i denne sæson.



Som det fremgår af stillingen, så er det stadig meget lige, hvor kun tre point adskiller nummer 1 fra 7. Min egen fjerdeplads er helt tilfredsstillende, så nu skal der bare arbejdes videre selvom om, det bliver svært at holde den.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Mikkellas
Gæst
 
Sv: #6. Op og ned i ligaen. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #18: 03 Apr 2009, 20:29 »

Som du selv siger, er det utrolig tæt i toppen af ligaen, og derfor kan du ikke stille dig tilfreds med mange nederlag, for så kommer du ned i midterregionen, men det er jo også godt nok, da det er dit mål. Lidt dårlig periode, men sejre over FCK og FCM trækker lidt op Thumbs Up
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #19: 04 Apr 2009, 11:20 »



#7. Retur mod Benfica.

Jeg havde mange overvejelser før kampen om, hvor vidt jeg skulle blæse til angreb fra start af eller, om jeg skulle spille defensivt for at holdet nullet så langt hen i kampen, som muligt.
Jeg vælger at satse på det sidste, holde nullet til et kvarters tid før slutfløjtet og så blæse til angreb derfra. På den måde kunne jeg måske frustrere de store stjerner fra syden og gøre dem sårbare.


Vi starter lidt nervøst og kommer straks under pres, men formår at overleve de første par angreb. Efter 10 minutter bliver jeg tvunget til at lave ændringer taktisk, da Katsouranis opfanger en retur fra Kildentoft, som han sikkert sender i nettet. Jeg ændrer taktikken til min normale offensive spillestil, da vi nu er tvunget frem på banen. Vi få skabt et par gode chancer inden pausen og det samme gør Benfica, men de to målmænd redder, hvad der er.

Bagud med 0-1 fortæller jeg mine spillere, at det her ikke er overstået og at de ikke skal hænge med hovederne. De skal derimod gå ud og give vores fans en oplevelse og blæse til angreb fra start af.
De rekord mange tilskuere, 10099, på Farum Park fik en medrivende anden halvleg at se, hvor vi fik presset godt på. Efter bare fem minutter sender en helt fri Fetai bolden i kassen til stor begejstring for de fleste af de mere end 10000 tilskuere. Glæden varer dog kun ganske kort, da dommeren dømmer for offside, denne gang til stor frustration for både spillere og fans.
            Resultater i Europa

  • 3-0 vs. Olimpik Baku (u)
  • 2-0 vs. Olimpik Baku (h)
  • 1-1 vs. Hibernian (u)
  • 3-1 vs. Hibernian (h)
  • 0-0 vs. Benfica (u)
  • 1-2 vs. Benfica (h)

Vi fortsætter ufortrødent fremad og Fetai får endnu engang bolden i mål. Denne gang holder målet og der er spillet godt 70 minutter. Benficaspillerne virker lidt rystet og blot få minutter senere får han endnu en chance, men Quim i målet redder fornemt.
Da vi går ind i de sidste 10 minutter vælger jeg at skubbe mine backs længere frem og mine kanter bliver lagt helt frem i et sidste forsøg på at få det vindende mål. I det 88. Minut ryger bolden i kassen, Suazo afgør kampen på et kontra angreb og Benficaspillerne kan strække armene i vejret efter, hvad man dog må sige har været en velfortjent sejr.

Vi kan dog gå tilfredse, men alligevel skuffet fra banen, hvor vi var så tæt på, men alligevel langt fra. Jeg var stolt af mine spilleres indsats og det fik de at vide. Vores europæiske rejse slutter her i denne omgang.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #20: 04 Apr 2009, 11:25 »

Trist resultat mod Benfica efter flot 0-0 i Portugal.. Men omvendt Benfica må nok bare ses som en stærkere modstander..
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #21: 04 Apr 2009, 11:26 »

Trist resultat mod Benfica efter flot 0-0 i Portugal.. Men omvendt Benfica må nok bare ses som en stærkere modstander..

Jeps, nogle gange må man bare indse, at træerne ikke vokser ind i himlen Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #22: 04 Apr 2009, 11:28 »

Ja, spillerne gjorde en god indsats, du gjorde en fin indsats, som du godt kan være stolt af. Bedre held næste gang  Thumbs Up
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #23: 04 Apr 2009, 11:29 »

Ærgeligt med nederlaget til Benfica, men ellers to gode updates Smiley
Logged


Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #24: 04 Apr 2009, 11:36 »

Har lige læst bloggen igennem og må virkelig sige at det er den bedste blog jeg har læst i lang tid! fint layout, du skriver godt og får gode resultater. Har i den grad fået øjnene op for den her blog. Surt du ikke slog benfica Skuffet

KIU! Thumbs Up
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #25: 04 Apr 2009, 11:58 »

Ja, spillerne gjorde en god indsats, du gjorde en fin indsats, som du godt kan være stolt af. Bedre held næste gang  Thumbs Up

Takker Smiley

Ærgeligt med nederlaget til Benfica, men ellers to gode updates Smiley

1000 tak skal du have Smiley

Har lige læst bloggen igennem og må virkelig sige at det er den bedste blog jeg har læst i lang tid! fint layout, du skriver godt og får gode resultater. Har i den grad fået øjnene op for den her blog. Surt du ikke slog benfica Skuffet

KIU! Thumbs Up

Og selvfølgelig også mange tak til dig Smiley

Samt tak til andre der har kommenteret på bloggen, det er altid rart med ris, ros, skulderklap og måske en enkelt kindhest i ny og næ Wink

Der kommer en update senere i dag.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #26: 04 Apr 2009, 12:08 »

Du skriver helt utroligt, du har givet mig lyst til at prøve med Nordsjælland Thumbs Up
KIU!!! Peace
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #7. Retur mod Benfica. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #27: 04 Apr 2009, 12:13 »

Du skriver helt utroligt, du har givet mig lyst til at prøve med Nordsjælland Thumbs Up
KIU!!! Peace

Det glæder mig, at jeg har kunnet inspirere og takker mange gange for din ros Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #8. Landspokalen. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #28: 04 Apr 2009, 23:16 »



#8. Landspokalen.

Som tidligere nævnt skulle vi efter sejren over Blokhus FC møde Thisted i tredje runde af pokalturneringen. Det var ikke en skræmmende modstander, da de havde fået en skidt start på turneringen i 1. Division, hvor de ligger i bunden.
Alligevel, må jeg sige, at det var med en vis kilderen i maven, at jeg tog til Jylland med… Vi kunne jo kun skuffe og de havde alt at vinde.


Ude vs. Thisted
            Thisteds vej

  • 3-0 vs. Rosenhøj (u)
  • 3-0 vs. Holstebro (u)
Jeg valgte, at vi skulle presse på fra start af for at få afgjort kampen så hurtigt som muligt og efter et kvarters spil
sender Fetai os planmæssigt i front. Vi holder presset på dem og øger vores føring til 2-0 inden de 40 minutter er rundet, da Vaagan Moen scorer på et flot skud. I første halvlegs overtid lukker vi reelt kampen med scoringen til 3-0 ved Andreas Dahl, der smækker bolden op i krydset.
I anden halvleg holder vi lidt igen og Peter Bechmann får reduceret for Thisted, da han udnytter et straffespark cirka midt i halvlegen. De kommer dog ikke tættere på og kampens sidste mål signeres af Andreas Dahl, da han scorer med et flot skud fra kanten af feltet.


Ude vs. B93
            B93‘s vej

  • 4-0 vs. Taastrup FC (u)
  • 2-1 vs. Herlev (u)
  • 3-2 vs. Vejle (h)
Lodtrækningen til fjerde runde sendte os en tur til Østerbro, hvor vi havde fået den lavest rangerende modstander, der var tilbage, B93. Med en placering som nummer to i 2. Division Øst var de et godt kørende hold, som dog også havde sendt Vejle ud af pokalturneringens tredje runde med en sejr på 3-2.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg var ikke nervøs for at underpræstere i denne kamp, som jeg var det mod Thisted. Kravet om, at vi skulle vinde var der stadig, da det gjaldt en plads i kvartfinalen, hvilket var kravet fra bestyrelsen.
Jeg var faktisk så sikker på, at vi ville gå videre, at jeg satsede på spillere, der ikke havde meget kamptræning i benene. Min garderinger havde jeg på bænken i tilfælde af, at det skulle komme til at knibe.

            Resultater i pokalen

  • 4-1 vs. Blokhus FC (u)
  • 4-1 vs. Thisted (u)
  • 2-0 vs. B93 (u)

Det starter rigtigt skidt for os, da Johnny Lundberg på venstre back bliver skadet efter bare 11 minutter og jeg må så erstatte ham med min eneste forsvarspiller på bænken, Henrik Kildentoft. Henrik gør det dog fint i venstresiden, men med min satsning på de ikke så erfarne spillere, lader min højreside i det bageste geled meget sårbar, da Daniel Jensen spiller sin første gældende kamp i år.
Kampen er meget lige og ved pausen står der stadig 0-0. I anden halvleg former kampen sig akkurat, som i den første, hvor alt er meget lige og det tager jeg konsekvensen af efter 65 minutter, hvor jeg vælger at bruge mine sidste to indskiftninger.

             Topscorerliste
  • Andreas Dahl 4
  • Morten Karlsen 2
  • Petter Vaagan Moen 2
  • Benjamin Kibebe 1
  • Bajram Fetai 1
Ind kommer Bernburg og Andreas Dahl for at sætte lidt gang i løjerne. Det giver bonus fem minutter senere, da Andreas Dahl sender et hjørnespark ind i panden på Kibebe, der header os i front og bare fire minutter senere sender Dahl den selv i mål fra 11 meter pletten. Vi vinder kampen med 2-0 og har nu nået bestyrelsens mål om en kvartfinaleplads.

Hjemme vs. FC Midtjylland
I kvartfinalen har vi trukket FC Midtjylland, som jeg ser som en af favoritterne til titlen som pokalvinder. Heldigvis har vi fordelen af at spille hjemme, så med lidt held og dygtighed kan vi måske nå et lille skridt tættere på finalen.


Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8. Landspokalen. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #29: 04 Apr 2009, 23:30 »

Utroligt Flot Layout , Flot sprog og godt ordvalg. og så må vi håbe på at du kan vinde over FC Midtjylland
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010