home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 578 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)  (Læst 33670 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)
« : 01 Apr 2009, 09:52 »

Jagten på Pokaler


Indledning

Mit bidrag i årets blogkonkurrence bliver med FC Nordsjælland, hvor jeg vil forsøge at bygge et hold op, der kan vinde pokaler hjem til det desværre tomme skab på Farum Park. Jeg regner ikke med, at det bare er noget, jeg lige gør men, at det er noget der vil tage lidt tid, da holdet skal flyttes fra de kedelige placeringer i den nederste halvdel til den øverste.
Skulle det ske, at jeg fejler og bliver fyret, så må jeg se mig om efter nyt arbejde i en af de tilgængelige ligaer, som jeg har valgt og så fortsætte derfra.

Da jeg ikke er den store haj til det med grafik og billeder, så vil der blive lagt mere vægt på det skriftlige, som fortrinsvis vil fokuseres omkring spillet og mine tanker herom.

Info omkring spillet:

Klub: FC Nordjælland

Ligaer: Danmark: 2. Division og op. Sverige: 1. Division Elite og op. Norge: 1. Division og op. Tyskland: 1. Bundesliga. Italien: Serie A. Spanien: Liga BBVA. England: CocaCola Championship og op. - alle er spilbare.

Patch: 9.03

Database: Stor

Erfaring: Automatisk




FC Nordsjællands historie


1991: Farum Idræts Klub og Stavnsholt Boldklub bliver til Farum Boldklub.

1992: Første oprykning for den nye klub – fra serie 2 til serie 1.

1998: 1. holdet bliver for første gang nogensinde divisionshold. Der indføres kontraktfodbold og Farum Boldklub A/S bliver født.

2002: 29. maj er oprykningen til SAS-ligaen en realitet, med 4-1 over FREM.

2002/2003: Farum Boldklub slutter som nr. 3 i SAS Ligaen med 51 point.

2003: 1. juli fødes FC Nordsjælland.

2003/2004: FC Nordsjælland slutter som nr. 9 i SAS Ligaen med 32 point.

2004/2005: FC Nordsjælland slutter som nr. 10 i SAS Ligaen med 30 point.

2005/2006: FC Nordsjælland slutter som nr. 9 i SAS Ligaen med 38 point.

2006/2007: FC Nordsjælland slutter som nr. 5 i SAS Ligaen med 57 point.

2007/2008: FC Nordsjælland slutter som nr. 9 i SAS Ligaen med 43 point.

FC Nordsjælland har hjemmebane på Farum Park fra 1999, der har plads til 10100 tilskuere, hvoraf de 9800 er siddepladser. Klubben har gode træningsfaciliteter, samt mellem gode ungdomsfaciliteter plus fodboldskole. Der er desværre ikke varme i banen, så vi er udsatte i de kolde måneder, så det skal forbedres på et tidspunkt.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2009, 22:28 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1. Sæson optakt - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #1: 01 Apr 2009, 09:53 »




#1. Sæson optakt.

Med min, Thomas Brodersen, udnævnelse til manager for FC Nordsjælland, skal jeg for første gang være ansvarlig for et seniorhold. Allan K. Pedersen, har derfor taget en stor chance ved at ansætte en helt ukendt person til at håndtere Farums fineste.
Pressen er dog heller ikke begejstret for min ansættelse, da man havde forventet et større navn til at tage over for Morten Wieghorst, der har valgt at stoppe af ukendte årsager.


Jeg ser frem til at møde spillerne, hvilke jeg kender fra tv, og kun derfra. Jeg er spændt på, om jeg kan opnå deres respekt, så vi sammen kan arbejde hen imod klubbens målsætninger, både de korte og de lange. Her i min første sæson har klubbens krav været, at jeg skal sørge for, at vi ikke rykker ned. Jeg har imidlertid fortalt, at jeg ser større potentiale i truppen og tror på en midterplacering. Vi skal selvfølgelig både være dygtige og ikke mindst heldige, hvis det skal lykkes os.

Min trup ser fin ud, men kan godt bruge en forstærkning oppe i front og måske også i venstre side af forsvaret, hvor vi vil være hårdt ramt, hvis Cagara ryger ind i karantæne eller i en skade.
Jeg har ikke sat mig fast på, hvem der spiller fra start endnu, da jeg er af den overbevisning, at alle skal have lov til at vise, at netop de skal være min foretrukne.


Ud fra spillermaterialet har jeg valgt, at vi skal spille offensivt og direkte fodbold i enten en 4-3-3 eller en 4-4-2. Hvad det ender med, må vores kommende venskabskampe vise.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2009, 09:59 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #2. Venskabskampene - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #2: 01 Apr 2009, 16:18 »



#2. Venskabskampene.


Vi har fået spillet fem kampe i denne korte periode, hvor jeg føler, at vi har fundet frem til en god taktik til vores spillermateriale. Valget er faldet på en offensiv 4-5-1, hvor vi spiller med to fremskudte på kanterne, der skal fodres ofte og så udfordre. Inde i midten har jeg valgt at stille med tre centrale, hvoraf de to er offensive og den sidste defensiv. Derudover skal mine to backs skal begge gå med frem, så vi angriber med mange folk.
Det er en taktik, der har vist sig at være effektiv, hvor specielt de centrale offensive kræfter på midten af banen, kommer til mange chancer og tilmed laver mål. (Til højre kan ses min start 11’er)


*** Resultater:  LFA (u) 4-0 // Næsby (u) 3-0 // Nørresundby (u) 5-2 // Frem (u) 4-1 // Glostrup (u) 1-1 ***



I vores fem venskabskampe, hvor alle mand har fået chancen, har vi skabt mange chancer og scoret ikke mindre end 17 mål. Fire kampe er blevet vundet og en enkelt er endt uafgjort. Jeg synes selv, at det har været en tilfredsstillende opstart, vi har haft, når man tager ny manager og nyt system i betragtning.

Med mit valg af taktik, så fandt jeg det ikke nødvendigt med en angriber mere i truppen, så i stedet ville jeg styrke min centrale midtbane. Her faldt valget på norske Petter Vaagan Moen, der både kan spille i venstre side og centralt. Petter, der har spillet fem landskampe for Norge, har sine kvaliteter fremad i banen og er en rigtig arbejdshest og holdspiller med en god forståelse for spillet. Jeg har måtte smide hele mit transferbudget på omkring 8 millioner kroner efter ham, da hans tidligere klub Brann ikke havde den store lyst til at sælge.  FC København var også inde i billedet for at sikre hans underskrift, men vi kunne tilbyde ham fast førsteholdsfodbold og det var københavnerne ikke villige til.

Vores kampprogram starter med tre ude kampe, hvor den første spilles i Aserbadjsjan mod Olimpik Baku i første kvalifikationsrunde til Uefa Cuppen. Dernæst venter åbningskampen i ligaen, hvor vi skal til Århus for at møde AGF.

Vi er spået en plads i den nederste halvdel af rækken, nærmere bestemt til en niendeplads. Det er ikke godt nok, hvis jeg skal spørges, da jeg gerne vil op midt i rækken. Vi vil forsøge, at tilspille os en mere respektable placering samtidigt med, at jeg satser på, at vi når langt i pokalen. Bestyrelsen mener vi skal i kvartfinalen, men jeg vil gerne længere og derfor gøre mit til, at vi får succes der.
Kampene i Uefa cuppen, skal bruges til at samle erfaringer, som vi kan bruge i vore fremtidige planer både på kort og på langt sigt.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #3. Så gælder det - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #3: 02 Apr 2009, 10:31 »



#3. Så gælder det.

Sæsonen er gået rigtigt i gang nu og hver en kamp tæller, så nu gælder det om at snøre støvlerne på de rigtige fødder og kæmpe for hinanden på banen. Vi skal virkelig kæmpe for hinanden hele tiden, hvis vi skal nå vores opskruede mål med en midterplacering i ligaen, samt mere end en kvartfinaleplads i pokalturneringen.

Med deltagelse i tre forskellige turneringer, ligaen, pokalen og Uefa cuppen, så har jeg valgt at nedprioritere kampene i Europa, da succes på de danske baner er væsentligt nemmere for os at opnå. Vi vil tage de europæiske kampe, som oplevelser og så må vi bare se, hvor mange vi får af dem.




Europæisk fodbold

Olimpik Baku   5-0
Første gældende kamp skulle spilles i Aserbadjsjan mod Olimpik Baku i første kvalifikationsrunde til Uefa cuppen. Det var en kamp, jeg så som rigtig god optakt til vores kommende opgaver i den hjemlige turnering og en sejr ville være god at tage med os hjem i bagagen, så vi kunne bygge videre på vores selvtillid. Vi spiller os da også ganske sikkert til en 3-0 sejr på mål af nyindkøbet Vaagan Moen og derefter to af Bernburg.

Hjemme på Farum Park i returkampen gør vi arbejdet færdigt og spiller os videre i turneringen med en samlet sejr på 5-0.



Hibernian   4-2
I anden runde skulle vi op imod skotske Hibernian, som på forhånd var små favoritter til at få den samlede sejr.
En rigtig dum udvisning af keeper Grzegorz Szamotulski efter bare ni minutter i den første kamp oppe i Skotland gjorde, at vi fik et godt udgangspunkt med 1-1 til returopgøret hjemme i Danmark ugen efter.

Vi får et hurtigt mål på hjemmebanen, da Andreas Dahl sparker et frispark direkte i kassen efter 12 minutter og vi kan nu være lidt mere afslappet. Kort før pausen får skotterne udlignet og kampen er fuldstændigt lige. I pausen fortæller jeg spillerne, at de skal spille for vores fans og ikke tænke på så meget andet. Jeg ændrer vores offensive stil til endnu mere offensivt og angriber fuldt ud igennem hele anden halvleg, hvilket giver bonus med to scoringer til os, som så sender os et skridt videre i den rigtige retning.




Benfica
Vi har trukket en meget svær modstander til den næste europæiske opgave, hvor vi skal en tur til Portugal for at møde Benfica. Det bliver en stor mundfuld og en stor oplevelse for mine spillere, der bare skal tage det med ro, nyde det og gøre deres bedste. Mere kan og vil jeg ikke forlange, når den tid kommer.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4. Tilbage i Danmark - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #4: 02 Apr 2009, 15:34 »



#4. Tilbage i Danmark.

Superligaen
Vores og ikke mindst min premierekamp i ligaen foregik i Århus mod AGF. Det blev en kamp, som jeg gerne vil glemme hurtigst muligt, da vi fik klø med 3-1. En skidt start på turneringen og det så ikke ud til, at det skulle blive meget bedre i kampen efter, hvor vi skulle besøge Brøndby. Heldigvis for os var det starten på sæsonen og Brøndby havde ikke fundet deres velpoleret spil frem, så det blev en meget lige og chancefattig kamp der endte, som den begyndte med 0-0.
              Resultater
  • (u) vs. AGF 1-3
  • (u) vs. Brøndby 0-0
  • (h) vs. SønderjyskE 1-0
  • (h) vs. Vejle 4-0
  • (u) vs. Esbjerg 1-1
  • (h) vs. OB 2-1


De næste to kampe i ligaen spillede vi hjemme på Farum Park, hvor vi fandt det gode spil frem og besejrede Vejle med 4-0 og SønderjyskE med 1-0. Det har været rart at se holdet komme ordentligt i gang på hjemmebanen, hvor vi har gjort det fortrinligt indtil videre og spillere som Andreas Dahl og Farran har været toneangivende.

På udebane har det knebet lidt mere med resultaterne, og da vi skulle besøge Esbjerg fik vi da heller ikke fuldt udbytte, men måtte tage tilfredse hjem med 1-1 efter en meget skidt kamp, hvor vi kun har to chancer.

             Topscorerliste
  • Andreas Dahl 2
  • Martin Bernburg 2
  • Issey Nakajima-Farran 2
  • Júnior 2
  • Michael Parkhurst 1
Det sidste opgør i ligaen i denne omgang var hjemme mod OB, hvor vi igen fandt det gode spil frem og lukker godt af for Djiby Fall og Utaka bagude. Vi skal dog helt hen til 10 minutter før tid, før der sker noget. Det er Martin Bernburg, der får nettet til at blafre og Juníor øger til 2-0 i overtiden. Tilskuerne får dog endnu en scoring at varme sig på, men den falder til de stribede fra Odense, da Espen Ruud får bolden smukt i kassen i de døende sekunder af kampen.

Efter seks kampe spillet i en meget lige turnering indtil videre, har vi lagt os i front, hvilket er over al forventning og jeg er vældig tilfreds.



Landspokalen
I landspokalturnering en havde vi trukket Blokhus FC fra 2.divison Vest og var store favoritter til at vinde, men vi kom rigtigt skidt i gang og er bagud med 1-0 ved pausen efter  Quincy Antipas’s føringsmål efter 22 minutter.
Alt andet end en sejr her er utilgiveligt ringe, så jeg satser alt frem ad banen for en udligning fra starten af anden halvleg. Det bærer frugt af sig og vi udligner fem minutter inde ved Morten Karlsen. Vi fortsætter vores taktik med at angribe for fulde gardiner og Karlsen dukker op igen og bringer os i front. Jeg overvejer at vende tilbage til vores normale offensive stil, men det bliver ved overvejelserne og vi fortsætter fremad. Vi får scoret to gange yderligere og vinder kampen med 4-1.

I den 3. runde skal vi møde Thisted fra 1.division, der har sendt Rosenhøj og Holstebro ud, begge med 3-0.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

The Captain
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4. Tilbage i Danmark - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #5: 02 Apr 2009, 15:41 »

Syntes du skriver rigtig godt. Og meget godt sat op.. Også er det et plus at du laver SS.. Så KIU.. Jeg er fast læser Wink
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3. Så gælder det - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #6: 02 Apr 2009, 15:41 »

Rigtig gode updates. Er rigtig glad for dit layout. Du har meget information med, men holder det stadig simpelt og overskueligt. Held og lykke nede i Portugal Smiley
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4. Tilbage i Danmark - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #7: 02 Apr 2009, 15:53 »

Syntes du skriver rigtig godt. Og meget godt sat op.. Også er det et plus at du laver SS.. Så KIU.. Jeg er fast læser Wink

Tak skal du have Smiley

Rigtig gode updates. Er rigtig glad for dit layout. Du har meget information med, men holder det stadig simpelt og overskueligt. Held og lykke nede i Portugal Smiley

1000 tak for din kommentar. Jeg gør mit bedste til at holde det overskueligt Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4. Tilbage i Danmark - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #8: 02 Apr 2009, 15:58 »

Smukt og enkel blog. Dine resultater er også lovende, så jeg skal nok følge med  Thumbs Up
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4. Tilbage i Danmark - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #9: 02 Apr 2009, 16:08 »

Smukt og enkel blog. Dine resultater er også lovende, så jeg skal nok følge med  Thumbs Up

Det glæder mig Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5. I Portugal - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #10: 03 Apr 2009, 11:42 »



#5. I Portugal.

Det var en stor oplevelse for både spillerne og jeg selv, at vi skulle til Lissabon, Portugal for at spille kampen i første runde af Uefa Cuppen mod Benfica på deres frygtede hjemmebane, Estádio do Sport Lisboa e Benfica, med plads til imponerende 65647 siddende tilskuere. Et kæmpe stadion i forhold til vores eget lille Farum Park.

Ingen, havde nogen forventninger til os og regnede med, at vi ville få en ordentlig snitter med hjem fra Sydeuropa. Jeg og spillerne, var derimod enige om, at vi ville sælge os så dyrt, som overhovedet muligt og derfor havde jeg valgt en defensiv opstilling med fokus på kontra angreb.

Kampen forløber som ventet med et enormt pres mod vores mål fra start til slut. Portugiserne sender det ene angreb af sted afløst af et mere, men vores kompakte femmands forsvar holder stand indtil tre
minutter inde i dommerens overtid af første halvleg, hvor Henrik Kildentoft begår straffespark mod Luisão. Cardozo sparker, men Jesper Hansen får hænderne på og Parkurst sender returen langt væk.

0-0 ved pausen.

I anden halvleg er billedet det samme, vi pakker os ned og lader Benfica komme frem, hvilket de gør med stadig stor kraft. Jesper Hansen har fået god selvtillid ved at tage straffesparket i første halvleg og gør sit til, at Benficaspillerne ikke får udnyttet deres mange chancer.
Vi har ikke en reel chance i hele kampen, men kun tre meget dårlige optræk til chancer. Men vi har gjort bookmakerne og alle andre til skamme ved at tage hjem fra Portugal med et point og 0-0 i en kamp, hvor vi gjorde, hvad vi kunne for at ødelægge deres spil.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ##5. I Portugal - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #11: 03 Apr 2009, 11:47 »

Super resultat i Portugal!

Har selv haft et spil med FC Nordsjælland, og det var virkelig et dejligt spil med stort potientale. Glæder mig til at se om du kan levere en kæmpe overraskelse ved at slå Benfica ud.
Logged


Mikkellas
Gæst
 
Sv: ##5. I Portugal - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #12: 03 Apr 2009, 12:24 »

Du skriver rigtig godt, og layoutet er dejligt simpelt. Resultaterne flasker sig også for dig lige nu, og jeg er især imponeret over din 0-0-kamp mod Benfica. Keep it up Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ##5. I Portugal - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #13: 03 Apr 2009, 12:49 »

Stærkt resultat i Portugal, yderst velfortalt blog.

Lige nu er du min favoritblog i konkurrencen - altså undtaget min egen  Wink
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ##5. I Portugal - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #14: 03 Apr 2009, 13:19 »

Der er kun 3-4 blogs jeg følger fast i denne konkurrence, og pt. er det her en af dem. Kanon god blog. Godt resultat du fik fisket med hjem til Farum, hvor jeg håber du kan gå hen og lave en sensation. Keep it up Wink
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010