home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 528 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)  (Læst 34562 gange)
Mikkellas
Gæst
 
Sv: #8. Landspokalen. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #30: 04 Apr 2009, 23:41 »

Jeg har vist ikke fået kommenteret Benfica-nederlaget, men det er rigtig flot af dig at spille lige op med et hold, der har niveau til Champions League. I pokalturneringen fik du de stensikre sejre, som man havde regnet med på forhånd, og det er også et positivt tegn, at du kan stå for presset. Held og lykke med FCM i kvartfinalen Thumbs Up
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #8. Landspokalen. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #31: 05 Apr 2009, 10:28 »

Utroligt Flot Layout , Flot sprog og godt ordvalg. og så må vi håbe på at du kan vinde over FC Midtjylland

Mange tak skal du have Smiley

Jeg har vist ikke fået kommenteret Benfica-nederlaget, men det er rigtig flot af dig at spille lige op med et hold, der har niveau til Champions League. I pokalturneringen fik du de stensikre sejre, som man havde regnet med på forhånd, og det er også et positivt tegn, at du kan stå for presset. Held og lykke med FCM i kvartfinalen Thumbs Up

Jeg takker mange gange for din kommentar og kan kun give dig ret i det, du skriver Wink
« Seneste Redigering: 05 Apr 2009, 10:33 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9. Måltørke eller? - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #32: 05 Apr 2009, 11:33 »



#9. Måltørke eller?

Den foregående kamp i ligaen havde vi vundet med 2-0 i Herning over midtjyderne, så vi var klar. Den næste kamp var rammerne helt anderledes, nemlig Farum Park, hvor vi gæster fra Brøndby. Vi havde allerede mødt Brøndby i anden runde af turneringen og klaret 0-0 på deres bane, så vi gik forventningsfulde ind til opgøret på eget græs.

Det blev en meget rodet affære, hvor de dårlige afleveringer desværre var i fokus, hvilket gjaldt begge hold. Vi forsøgte at spille vores eget offensive spil, som dog ikke lykkedes fuldt ud, men vi kom da igennem til nogle gode muligheder, men skarpheden manglede dog. Brøndby gjorde ligeledes heller ikke meget væsen af sig og havde kun et forsøg inden for rammen, men det sendte Thomas Rasmussen også i kassen på et smukt skud fra 25 meter. Vi må gå slukøret fra banen med et nederlag på 0-1.

              Resultater

  • 0-1 vs. Brøndby (h)
  • 1-0 vs. SønderjyskE (u)
  • 2-2 vs. AGF (h)
  • 0-1 vs. OB (u)
  • 0-1 vs. Vejle (u)
  • 2-1 vs. Esbjerg (h)

Bundproppen, SønderjyskE var næste opgave der ventede og var en kamp, vi bestemt ikke havde råd til at sætte point til i. Men af en eller anden grund er det altid svært at spille på banen i Haderslev, hvilket det også blev i denne omgang. Først 10 minutter før tid kunne det ene holds tilhængere række armene i vejret og fejre en scoring, da indstiftede Júnior sparkede bolden køligt i mål fra kanten af feltet. Vi fik heldigvis, hvad vi kom efter… tre point.


Tiden var nu kommet til revanche, da vi fik besøg af AGF, som havde slået os i premierekampen. Jeg ved ikke, om den kamp stadig sad i spillernes erindring, men de havde i hvert fald glemt mit oplæg til kampen og vi kom bagud efter 23 minutter. Júnior havde fået plads i startopstillingen, da Bernburg havde været uden krudt i støvlerne gennem lang tid. Det viste sig at være en god idé, da han bragte balance i regnskabet kort før pausen.
Op til anden halvleg fik spillerne en lille skideballe for ikke at høre efter og straks fra startfløjtet til de sidste 45 minutter satte vi pres på. Det blev fantastiske 45 minutter set fra de knap 4400 tilskuere på Farum Park, der så sprudlende angrebsspil fra begge mandskaber. Et kvarter før tid giver det bonus, da Benjamin Kibebe sender os på vinderkurs med hovedet efter et flot sparket frispark fra Andreas Dahl.
Vi forsøger at holde presset gående, men AGF bider stadig fra sig og fire minutter før tid udligner Dioh Williams på et kontra angreb.
Jeg må påtage mig skylden for de to mistede point her, da det er min beslutning at fortsætte med det offensive pres i stedet for en mere defensiv og afventende tilgang til spillet de sidste minutter.

             Topscorerliste
  • Martin Bernburg 5
  • Júnior 4
  • Andreas Dahl 3
  • Issey Nakajima-Farran 2
  • Morten Karlsen 1
  • Benjamin Kibebe 1
  • Petter Vaagan Moen 1
  • Michael Parkhurst 1

OB lå rigtigt dårligt placeret i bunden af ligaen, så kampen i Odense skulle give point. Vi havde da også nogle gevaldige chancer i starten af kampen, men Morten Karlsen brænder to giga tilbud fra klods hold.
Det gør OB’s Utaka derimod ikke og hans mål til 1-0 er nok for OB’erne til at få de tre point. Morten Karlsen havde en skidt dag på jobbet i dag med de to store misbrugte chancer, samt et rødt kort 12 minutter før tid for at skubbe en modstander.

Vejle lignede også noget, hvor vi burde få point, men vores meget uskarpe angreb kunne simpelthen ikke få bolden over stregen, selvom vi var tæt på i flere omgange. Bora Zivkovic, var derimod usandsynligt heldig, da han fik fumlet bolden over stregen efter et hjørnespark og endnu engang må vi gå fra banen uden point, og uden at score.

Årets sidste kamp i turneringen, inden vinterpausen, skulle spilles hjemme mod Esbjerg, der var inde i en ligeså dårlig stime som os selv. Jeg var godt gal i skralden og forklarede spillerne inden kampen, at kun en sejr ville gøre mig tilfreds, så de måtte hive sig selv op ved hårrødderne og se at få lavet nogle mål.

Martin Bernburg havde igen fået chancen fra start af og det takkede han ved at score efter bare otte minutter. Nu kunne spillerne lugte blod og havde meget mere energi og før den halve time var rundet havde Vaagan Moen bragt os yderligere i front. Tre minutter inde i overtiden af første halvleg, står vores forsvar og snork sover eller også var de gået til pause, men de giver i hvert fald Thorvaldson lov til at reducere.
Anden halvleg bliver meget anderledes end den første, da der stort set ingen ting sker udover udskiftninger. Vi vinder derfor kampen med 2-1 og kan nu overvintre i den bedste halvdel af ligaen, hvilket i min terminologi er bestået.

Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9. Måltørke eller? - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #33: 05 Apr 2009, 11:40 »

Fantastisk godt skrevet, Dejligt Layout, godt med billederne, Tror du har en god chance for at vinde Konkurrencen
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #10. Kvartfinalen. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #34: 05 Apr 2009, 22:09 »



#10. Kvartfinalen.

Klubbens målsætning var nået, men spørgsmålet var om, vi kunne nå min egen og komme skridtet videre. Vi havde nappet alle tre point i ligaopgøret mod midtjyderne på deres bane, så vi havde troen på, at det kunne lade sig gøre at spille os i semifinalen.


Det blev en rigtig pokalkamp, hvor det gode spil var tilsidesat og fight var i højsædet. En meget lige første halvleg uden de helt store chancer, ender uden mål.
Anden halvleg forløb stort set ligesom den første, hvor både FC Midtjylland og os selv ikke blotter os for meget, men heller ikke skaber de store muligheder. Først efter 72 minutter skete der endelig noget, der kunne få tilskuerne op på mærkerne. Jonas Borring gik til baglinien og sendte et indlæg ind i hovedet på Kim Christensen, der så sendte midtjyderne i front.
Det tog jeg straks konsekvensen af og sendte alle mand frem i jagten på mål. Vi får skabt et par store chancer i de sidste 10 minutter, men både Cagara og Nakajima-Farran er uskarpe i afslutningerne. Det ender derfor med et meget smalt nederlag på 0-1 og vi må slukøret gå fra banen, sendt ud af pokalturneringen.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#11. Kong Vinters komme. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #35: 06 Apr 2009, 11:16 »



#11. Kong Vinters komme

Med vinterens komme gik vi ikke i hig som bjørnene, men blev på træningsbanen for at forberede os maksimalt til forårets tætte program. Op til jul spillede vi to venskabskampe mod henholdsvis Lyngby og Brabrand for at slutte efteråret af med lidt bold for sjov, så de spillere, der ikke havde fået meget spilletid i sæsonen indtil videre, kunne få vist sig lidt frem.
Kampen mod Lyngby endte målløs og var ikke den store oplevelse, men den gav da spilletid til et par folk, som der var scouts ude for at se.
Den anden kamp blev spillet lille juleaften og her var Brabrands keeper en stor oplevelse, han stod en fantastisk kamp, men kunne dog ikke forhindre Morten Karlsen i at sikre os en smal 1-0 sejr.

Spillerne kunne nu tage på ferie indtil 5. Januar, hvor jeg havde besluttet, at vi skulle starte igen. Jeg skulle dog ikke selv holde meget ferie, da den korte træningspause skulle bruges til, at lede efter mulige nye spillere, der kunne forstærke os til foråret og den kommende sæson.
Transferbudget havde jeg ikke meget tilbage af (749.990 kroner), så jeg undersøgte muligheden for flere penge fra bestyrelsen. De måtte desværre fortælle mig, at der ikke var råd til at give mig flere penge til at købe ind for.

Jeg overvejede en overgang at lade Andreas Dahl gå, hvis jeg kunne få en god pris for ham og da Al-Hilal (KSA) bød på ham fik jeg forhandlet prisen op på 20.000.000 kroner plus en videresalgs klausul på 35%. Det var meget fristende at lade ham smutte, men jeg har i første omgang valgt at takke nej til tilbudet, da han er en meget vigtig del af mit hold. Andreas Dahl selv, har taget det meget pænt ,da han er glad for at være i klubben.

Hvis jeg skal forstærkes inden forårspremieren, så skal der handles meget fornuftigt for de knap 750.000 kroner og mine fremtidige forstærkninger må i første omgang være spillere, som jeg kan signe frit med tiltrædelse til sommer.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Magaca
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #11. Kong Vinters komme. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #36: 06 Apr 2009, 12:18 »

Du kunne jo også se om du ikke kunne leje nogen spillere. Smiley Få din assistent til at scoute mulige spillere til leje til din svageste position Smiley (under taktik vinduet, ned på assistent kommentarer -> få vurdering af spillere til leje, eller noget i den stil)
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #11. Kong Vinters komme. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #37: 06 Apr 2009, 12:33 »

Du kunne jo også se om du ikke kunne leje nogen spillere. Smiley Få din assistent til at scoute mulige spillere til leje til din svageste position Smiley (under taktik vinduet, ned på assistent kommentarer -> få vurdering af spillere til leje, eller noget i den stil)

Tak for kommentaren, det er helt sikkert også en mulighed Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #12. Transfervinduet. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #38: 06 Apr 2009, 18:19 »



#12. Transfervinduet

Med januars åbne transfervindue, havde jeg fundet tiden moden til at styrke truppen med henblik på den kommende sæson. Mit manglende transferbudget havde dog gjort det en del vanskeligere at hente spillere ind nu og her, til styrkelse af holdet i foråret.
            <<< Transfers ud <<<
    J. Lundberg til Norrköping: 500.000 kroner
    C. Nielsen til AC Horsens: 300.000 kroner

Det er lykkedes dog at hente en angriber fra den norske klub Sarpsborg, der spiller i landets næstbedste række. Den 2,03m høje Øyvind Hoås på 25 år med et fremragende hovedspil og gode afslutninger. Han har i første omgang fået en kontrakt, der gælder frem til sommeren 2011 og kommer til at skulle kæmpe om pladsen i front med Martin Bernburg.

Det er blevet sagt pænt farvel til Johnny Lundberg og Christian Nielsen fra det centrale forsvar, da de ikke rigtigt har bidt sig fast på holdet. Samtidigt var Johnny Lundberg en dyr herre at have siddende på reservebænken, med en løn på 19.000 kroner om ugen, samt bonuser. Han var en af de bedst lønnede i truppen og siden han sad mere på bænken end han spillede, så jeg ingen anden mulighed end at sælge.

             >>> Transfers ind >>>
    Ø. Hoås fra Sarpsborg: 280.000 kroner
    K. Lorentzen fra Brøndby: Fri transfer pr. 1/7-09
    J. Bech fra Esbjerg: Fri transfer pr. 1/7-09
    L. Kryger fra Viborg FF: Fri transfer pr. 1/7-09
    M. Timm fra Lyngby: Fri transfer pr. 1/7-09
    F. Hansen fra Esbjerg: Fri transfer pr. 1/7-09
Ydermere er det lykkes mig at hente fem spillere på frie transfers, der alle tiltræder i klubben den 1. Juli 2009 efter endt kontrakt. Her er der tale om fire offensive folk og en enkelt forsvarsspiller, der også kan begå sig på midtbanen. Den mest iøjnefaldende af de fem er nok Brøndbys Kasper Lorentzen, der er tilset en vigtig rolle i vores offensiv i næste sæson. Herudover kan jeg også nævne Jesper Bech, som jeg har hentet i Esbjerg. Han er hentet for at give højrekanten mere liv og fart, og samtidigt er han godt skydende og en ganske habil afslutter.


Øyvind Hoås
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #12. Transfervinduet. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #39: 06 Apr 2009, 19:55 »

Omg Hoås er et godt køb. Han er jo ikke mindre end 204cm, og så er han super god i hovedspil, springkraft og styrke Shockeret! WOW!

Brug ham som targetman, og lad spillerne lave indlæg til ham.. Så er du garanteret mange chancer.  Thumbs Up
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #12. Transfervinduet. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #40: 06 Apr 2009, 21:23 »

Så fik jeg lige læst de sidste 4-5 updates igennem. De er stadig rigtigt godt skrevet, og top klasse layout. Jeg håber at foråret kan bringe lidt mere held i støvlerne til Bernburg og Co. Og forresten, gode transfers du har gjort dig. Også godt du har sikret dig Lorentzen, Bech og Timm. Helt klart min yndlingsblog her i konkurrencen. Keep it up TBM!
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #13 Forårets opstart. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #41: 07 Apr 2009, 16:38 »



#13 Forårets opstart.


Mit nye indkøb af Øyvind Hoås gav mig nye muligheder rent taktisk og derfor brugte jeg opstarten på at spille et nyt system sammen. Vi skulle stadig spille offensivt, men med en angriber mere i front. Hvis ikke vores nye system ville blive en succes, så havde vi altid det gamle at falde tilbage til.
Tanken med det nye 4-4-2 system er at få flere spillere ind i feltet, når vi angriber, samt en lidt bedre mulighed for også at spille bolden op igennem midten af banen, hvor vores gamle 4-5-1 taktik mere gik på spillet over fløjene.
Hvis jeg kan få mit hold tilpasset denne taktik, så åbner det flere muligheder for at overraske vores modstandere, da vi så ikke bliver så nemme at læse på forhånd.


              Resultater

  • 2-0 vs. Skive (u)
  • 3-1 vs. B 93 (u)
  • 9-0 vs. TPS (h)
  • 3-1 vs. FC Lahti (h)
Vi havde fire venskabskampe inden foråret for alvor blev skudt i gang og i de kampe skulle Hoås spilles ind på holdet.
Vi henter først to sejre mod lavere rangerende danske hold i form af Skive og B93, der begge lægger græs til vores fødder. De to kampe vindes uden de store problemer med sammenlagt 5-1, men vores nye system volder spillerne lidt problemer og det prøver jeg at tilpasse til de kommende to hjemmekampe, hvor vi får besøg af TPS og FC Lahti fra Finland.
Den første af de kampe bliver et sandt stormløb mod det ene mål… det finske. Vi spiller en helt igennem fantastisk kamp og vinder med hele 9-0 i en kamp som bookmakerne ellers så som ret lige.
FC Lahti giver os lidt mere kamp i det næste opgør, hvor vi kommer bagud med 0-1 inden Hoås får udlignet lige inden pausen. I anden halvleg kører vi dem over og scorer to gange yderligere, så vi har fået en perfekt opstart til forårs premieren mod AaB, som vi tager imod 1. Marts.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #13 Forårets opstart. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #42: 07 Apr 2009, 16:50 »

Det lyder som en rigtig god taktik du har fået skruet sammen der, og det ser ud som om du er klar til foråret.
Logged


Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #13 Forårets opstart. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #43: 08 Apr 2009, 09:45 »

Gode indkøb og gode updates Thumbs Up Og self. også gode resultater. Nu skal du bare føre det frem i Suppen Wink
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #13 Forårets opstart. - Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #44: 08 Apr 2009, 13:55 »

Update snart?
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010