home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 756 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 48585 gange)
Jharn
Landsholdsspiller

Sv: [#9] En mission i Rom
« Svar #75: 11 Apr 2009, 09:40 »

Det er da rigtig flot, at du som oprykker ligger på en andenplads. Det skal du sgu ikke være skuffet over, Dusty. Spørgsmålet er, om et godt samspil mellem dine spillere overhovedet ville ha' ændret din placering?  Peace

Men feeeeeeeeeeed blog! Glæder mig til meget mere fra dig!

Dusty78DK
Manager

Sv: [#9] En mission i Rom
« Svar #76: 11 Apr 2009, 15:23 »

CISCO ROMA
Januar 2010

Kanonerne indstilles
Da januar-transfervinduet åbner er status på angrebsfronten følgende: Maah og Morbidelli, der scorede en hel del mål i sidste sæson, har hidtil været ramt af ”impotens” her i Serie C1. Maah har ikke fået sit spil til at fungere. Han har haft nogle småskader, men har i det hele taget virket … tja, uoplagt, hvis man kan sige det om en 2D prik inde i computeren. Sidste sæsons topscorer Morbidelli er udenfor bedømmelse. En enkelt kasse er det blevet til på grund af hans brækkede ben. Angrebets ”Dark-horse”, assistentens yndling og den næstens kriminelt unge, Gueye har slet ikke haft psyken og fysikken til at leve op til at være Morbidellis afløser. Derfor SKAL jeg skaffe en ny angriber i januar.

Midlerne er begrænsede, men så er det heldigt at den tidligere Parma-angriber Davide Matteini er blevet løst fra sin kontrakt. Da angriberen er mere erfaren end mine øvrige frontløbere, og derudover ikke er så gammel at han ikke kan løbe fra et helt forsvar, er han den helt rigtige løsning.

Fight, fight, fight
Efter et efterår, der begyndte lovende, men sluttede slattent, er det vigtigt i januar at komme ud af startboksen og vinde nogle kampe og point.

Cisco Roma – Celano 2 – 1
Forårets første kamp er mod vores rugekasseklub Celano. Man kunne måske tro at det mindste hold ville lægge sig så Cisco kan komme op og lege med de store og dermed sende en masse unge, spændende spillere til Celano. Men nej. Det bliver en tæt, intens og meget lige kamp på trods af at vi på forhånd er udråbt til at være kæmpefavoritter. At vi vinder skyldes at vi har lige 5% mere vilje end modstanderen. En kamp, der i skræmmende grad ligner de slatne kampe i efteråret. Det eneste positive ved dagen er at Avellino taber deres debut og dermed har Cisco Roma generobret 1. pladsen

Cisco Roma – Benevento 2 – 0
Lige før Danmarks landskamp mod Albanien sidst i marts, udtalte en journalist at han hellere ville se Danmark vinde end at se dem spille smukt spil. Et kontroversielt udsagn, men denne kamp er et kongeeksempel på hvorfor dette synspunkt ikke kan afvises helt, uanset fodboldfilosofi. Det ligner den samme gamle historie: Topfavoritter foran hjemmepublikum, men ingen kanonkraft foran – på trods af at det er Matteini’s første kamp. De sidste tyve minutter smider jeg min indre fodboldæstetiker overbord og kaster alt frem: Offensivt spil, ikke kun korte afleveringer, mindre tidsspild, mere tempo og hårde tacklinger. Det giver pote. Først sparker Maah bolden i kassen to minutter før ordinær spilletid, og samme afrikanske spiller er på pletten i overtiden. Tja, hvad skal jeg sige? Tre point og hurtigt videre.

Taranto – Cisco Roma 2 – 1
Skod, skod. En dyst mellem ligaens nr. 2 og nr. 1. En kamp, hvor vi hele tiden er et skidt bagefter og ikke får optimal udbytte af de perioder, hvor vi har momentum i kampen. Derfor må vi en tur ned på andenpladsen igen. Matteini scorer endelig sit første mål og redder sig dermed for at ligne en begyndende fiasko.

DavidMadsen
Manager

Sv: [#10] En mission i Rom
« Svar #77: 11 Apr 2009, 16:39 »

Spændende med Matteini, og godt at han fik scoret mod Taranto. Og super sejr over Benevento!

Dusty78DK
Manager

« Svar #78: 11 Apr 2009, 21:54 »

Det er da rigtig flot, at du som oprykker ligger på en andenplads. Det skal du sgu ikke være skuffet over, Dusty. Spørgsmålet er, om et godt samspil mellem dine spillere overhovedet ville ha' ændret din placering?  Peace

Men feeeeeeeeeeed blog! Glæder mig til meget mere fra dig!

Spændende med Matteini, og godt at han fik scoret mod Taranto. Og super sejr over Benevento!

Jeg synes sgu at det er smukt at du ligger nummer 2. Super flot klaret, og flotte updates! Smiley

Det kan godt være at du selv syntes det kunne gå bedre og det er da heller ikke rart at føle at man er heldig/uheldig hver gang man får point. Jeg vil nu stadig mene at det er imponerende at du som oprykker ligger nummer 2. Held og lykke med oprykningen Peace

Tak for de mange pæne ord, det hjælper på motivationen  Smiley

Så er der i øvrig tilføjet en karriere-oversigt i 2. post på side 1. Den er ikke helt færdig endnu, men skal nok blive det snart.

Dusty78DK
Manager

« Svar #79: 12 Apr 2009, 18:23 »

CISCO ROMA
Foråret 2010

Foråret 2010 blev det forsømte forår. Det forår hvor vi rent faktisk kunne have vundet Serie C1/B, hvis bare spillerne havde fattet hvordan man ramme målet. I februar var alle muligheder åbne for os. Sejren over Potenza giver os 1. pladsen igen. Humøret er højt mod Crotone da vi kommer foran tidligt, men Cisco Roma falder sammen i anden halvleg og i resten af februar.

I løbet af foråret er vi helt nede og vende på 4. pladsen. Kun en super vinder-slutspurt de sidste fire kampe redder æren og vi kan indtage 2. pladsen – men lysår fra vinderholdet og kun med en skygge af det spil vi præsterede i sidste sæson.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om dette forår. Det er skide frustrerende at have de rigtige spillere, en god taktik og en spritny og toptrimmet stab af trænere og så se det kikse den ene gang efter den anden på banen. Jeg har simpelthen revet mig i håret og været mere tvær end Blachmann.

Kan man være utilfreds med at slutte som nr. 2 i sin første sæson i Serie C1? Ja, det kan man faktisk godt. Særligt når man – helt i tråd med Blachmann – ved at man godt kunne forvente mere af det hold man har. Nu er jeg bare bange for at holdet også taber oprykningsspillet på gulvet.

Jeg er sgu’ for negativ, gutter. Jeg tager en lille pause for at køle af, og så er jeg tilbage med oprykningsspillet.

niels1711
Reserveholdsspiller

Sv: [#11] En mission i Rom
« Svar #80: 12 Apr 2009, 20:25 »

Dejligt med update! Håber du finder det gode spil frem i oprykningsspillet Smiley

- Kom så Cisco Roma

Dusty78DK
Manager

Sv: [#11] En mission i Rom
« Svar #81: 13 Apr 2009, 10:16 »

CISCO ROMA
Serie C1/B Playoff, semifinalerne

CatanzaroCisco Roma 1 – 1
Første Semifinale bliver en opsummering af hele sæsonen på godt og ondt: Drengene er gode til at køre bolden frem, i perioder også stærke til at skabe chancer. Men at putte bolden i kassen – det kniber voldsomt. Vi har 10 afslutninger, hvor kun 4 er indenfor rammen, til gengæld har hjemmeholdet 6 afslutninger, men kun 2 indenfor rammen. Det får pressen til at konkludere efter kampen, at Catanzaro var heldig med at få uafgjort. Jeg er knaldhamrende enig, men held har nogle gange været nok til at sikre folk langt i en turnering (her tænker jeg bl.a. Italien i VM slutrunder).

Cisco Roma – Catanzaro 0 – 0
Det her er sådan en kamp, der er alvorlig farligt for blodtrykket for en gammel stivstikker som yours truly. Til denne kamp vælger jeg at finjustere taktikken lidt så der kommer mere power på det offensive spil. Jeg beder drengene spille hurtigere og mere offensivt. Men hvad hjælper det? 13 afslutninger, 6 indenfor rammen, men INGEN scoringer. Heldigvis ender jeg med at gå videre alligevel. Ikke på grund af udebanemålet i første kamp, men fordi vi er højere placeret i ligaen end modstanderen. Lidt mystisk regel, ikke??

CISCO ROMA ER I PLAY-OFF FINALEN!!

TBM_DK
Førsteholdsspiller

Sv: [#12 - PLAYOFF SEMIFINALE] En mission i Rom
« Svar #82: 13 Apr 2009, 10:50 »

Super flot resultat... er meget spændt på om du tager en oprykning mere Smiley

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Dusty78DK
Manager

Sv: [#12 - PLAYOFF SEMIFINALE] En mission i Rom
« Svar #83: 13 Apr 2009, 12:30 »

CISCO ROMA
Serie C1/B playoff, 1. finale

Modsat eksempelvis England, spilles play-off finalen i Italien over to kampe så begge holds hjemmebanefans får muligheden for at gøre dagen til en festdag. I første kamp skal Cisco Roma af sted til fremmed græs for at møde Virtus Lanciano, der bl.a. stod bag vores pinlige 0-1 nederlag i efteråret.

Dagens hjemmehold står for et ganske flot comeback i ligaen. I efteråret lå de i den kedelige ende af ligaen, men fra starten af 2010 kæmpede de sig op og fik en plads i play-off på bekostning af bl.a. Avellino, der jo lå nr. 1 ved vinterpausen.

Man kan se fighterevnerne hos hjemmeholdet. Vi har meget svært ved at få fodfæste i kampen selv om vi spiller tålmodigt og prøver frem for alt at holde på bolden. Jeg ved godt jeg gentager mig selv, men vi har også mulighederne for at score, men drengene foretrækker åbenbart at sparke over eller i sidenettet. Måske skal jeg have skaffet mig nogle briller til dem.

I denne kamp er det os, der skal være tilfredse med uafgjort. Det er jeg også. Nu håber jeg bare at jeg kan klare ærterne på hjemmebane.

Zone 43
Manager

Sv: [#13 - FØRSTE FLAYOFF FINALE] En mission i Rom
« Svar #84: 13 Apr 2009, 14:00 »

Af alle uafgjorte resultater får du det værste.. Men det er dog underordnet, når du giver Virtus prygl i returkampen. Wink

Kom så Cisco!

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Shaft
Manager

Sv: [#13 - FØRSTE FLAYOFF FINALE] En mission i Rom
« Svar #85: 13 Apr 2009, 14:10 »

Øhm Flayoff?? xD

Ellers læser jeg som altid med! Forsæt det gode arbejde!

Dusty78DK
Manager

Sv: [#13 - FØRSTE PLAYOFF FINALE] En mission i Rom
« Svar #86: 13 Apr 2009, 14:30 »

CISCO ROMA
Serie C1/B playoff, 2. finale

Så er det nu. Dagen er kommet hvor de rød/hvide Cisco Roma drenge skal vise at de kan og vil efter en sæson, hvor jeg på resultatsiden ikke rigtig kan tillade mig at være utilfreds, men alligevel er hamrende sur over det ringe offensive spil.

Der er en del ukendte navne i dagens startopstilling. Det er ikke af ønske, men af nød. På grund af en eller anden mærkelig bug i FM (ja, jeg er sikker på det er en bug) står adskillige af mine førsteholdsspillere udenfor truppen som om jeg ikke har registreret dem til truppen. Men det er de, skal jeg lige understrege.

Kampen starter lovende. Vi har kontrol over sagerne, tager os god tid, og så, i det 26. minut får den unge og lovende wing Cascio bolden lige udenfor straffesparksfeltet . Han føler bolden op i trekanten. 1-0 TIL CISCO ROMA!

Kun 7 minutter senere er der hjørnespark til gæsterne. Den unge reserve Mazzarani følger ikke sin mand. 1-1 – VIRTUS LANCIANO HAR SCORET

Anden halvleg er en tæt affære, men hele tiden med et lille overtag til Cisco Roma. Men, men, men – som I sikkert kan gætte – kniber det med at omsætte chancer i mål. Derfor må vi i forlænget spilletid.

Første halvleg af forlænget spilletid lakker mod enden da Cisco Roma bryder et opspil hos gæsterne. Morbidelli – der aldrig kom i gang efter sit brækkede ben – lægger bolden smukt ud til Chialastri (endnu en reserve), der dribler ind i straffesparksfeltet . Målmanden løber ud for at gribe ind, men fumler med indgrebet og den unge spiller sparker bolden i kassen fra en spids vinkel. 2 – 1 TIL CISCO ROMA !!!!!

CISCO ROMA HAR VUNDET OPRYKNING TIL SERIE B !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Smukt, smukt, smukt. Trods alle odds og forfærdeligt offensivt spil (samt en irriterende bug i FM) lykkes det os at vinde oprykningen. Hvis i spørger mig er det fuld fortjent, men det skal jeg vel sige.

Tumle3175
Reserveholdsspiller

Sv: [#14 - ANDEN PLAYOFF FINALE] En mission i Rom
« Svar #87: 13 Apr 2009, 14:47 »

Super flot! Smiley
Tillykke med oprykningen Smiley

Brodtgaard
Manager

« Svar #88: 14 Apr 2009, 08:54 »

Tillykke med oprykningen - En dejligt blog. Glæder mig til at høre om den nye sæson.

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Szczesny
Manager

« Svar #89: 14 Apr 2009, 09:57 »

Nu har jeg lige siddet og læst de sidste mange updates. Må sige at det er fantastisk at din negativitet ikke har smittet af på spillerne Wink

Tillykke med oprykningen. Næste år bliver spændende. Der skal ihvertfald forstærkes, hvis du skal kunne lege med i Serie B. Og så må vi håbe afslutningstræneren intensiverer træningen over sommeren Wink

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010