home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:17:42 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 535 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 41473 gange)
patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#19 - FOR FØRSTE GANG NOGEN SINDE I SERIE B !!!] En mission i Rom
« Svar #105: 19 Apr 2009, 14:19 »

Kanon blog!
Det er da utroligt så gode resultater du kan opnå, men endnu en oprykning er nok lidt for meget at forvente.
Ser rigtig godt ud Dusty og indtil videre ligger min stemme ved dig Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#19 - FOR FØRSTE GANG NOGEN SINDE I SERIE B !!!] En mission i Rom
« Svar #106: 19 Apr 2009, 14:34 »

Flotte resultater Smiley


Kunne man få et SS' af din startopstilling? Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#19 - FOR FØRSTE GANG NOGEN SINDE I SERIE B !!!] En mission i Rom
« Svar #107: 19 Apr 2009, 16:20 »

Flotte resultater Smiley


Kunne man få et SS' af din startopstilling? Smiley

Tja, jeg veksler en del på holdet, men opstillingen denne sæson ser nogenlunde sådan her ud:






Penedo

Forsvaret veksler vildt, ingen faste pladser!

Catacchini - Broli - Mezavilla - Petrilli

Kalu (Ruopolo) - Bonazzoli
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#19 - FOR FØRSTE GANG NOGEN SINDE I SERIE B !!!] En mission i Rom
« Svar #108: 19 Apr 2009, 16:39 »

CISCO ROMA
November & December 2010








November. Det klinger af mørke og regnvejr. Men denne sæson er der smil i tonsvis: Kanu er tilbage!! Han får chancen fra start mod Salernitana og scorer (selvfølgelig) føringsmålet foran de fanatiske hjemmebanefans. Hvilken guldfugl. Vi får (endnu) en sejr i en hjemmekamp, hvor de såkaldt kloge hoveder forventede en uafgjort.

Til de næste to udekampe prøver jeg ikke at spille defensivt ud fra logikken at modstanderen ikke kan holde skydetelt, hvis jeg spiller mere offensivt og presser deres forsvar. Det giver et par tætte 0-0 kampe mod Vicenza og Hellas Verona og to point jeg er super glade for.

De næste to nederlag er jeg dog langt fra glade for. Det er den slags kampe, hvor vi burde spille nogen lunde lige op med modstanderen. Reggina har dog heldet de sidste tyve minutter og mod Treviso kollapser Cisco kollektivt. Kanu har ikke scoret siden sin comeback-kamp, Benazzoli har ikke scoret siden august, så der er absolut problemer oppe foran. Igen, fristes jeg til at sige.



Ude mod Pisa skal vi møde en af de helt store i dette efterår. Odds på sejr til os er 10,00 og spillerne har også mere end almindelig svært ved at følge med i det kombinationsspil, der bliver lagt for dagen. Alligevel kommer vi foran på det mest utrolige nål jeg har set i FM 09 endnu: Bolden lægges tilbage til Pisa’s målmand. Bonazzoli løber frem for at presse. Målmanden sparker bolden op, men rammer den fremadstormende angriber så den hopper tilbage i kassen. En føring som mirakuløst nok holder til pausen. Vi kan dog ikke holde til det massive pres mod Penedos mål, og bolden forlader stort set ikke Cisco’s banehalvdel de sidste 45 minutter. Men i dommerens overtid har vi fået skovlet bolden op i straffesparksfeltet og der begås straffe mod Kanu. Det udnytter Minieri. Cisco slår dermed rækkens nr. 2, der som sagt tidligere bankede Chievo 6-1!





Med årets sidste kamp, en pligtssejr, kan vi gøre status over vores første halve sæson i Serie B. Jeg er tilfreds. Mere end tilfreds, faktisk. En sjetteplads er langt mere end jeg havde turdet håbe på i min første sæson i denne liga. En 6. plads vil derudover give os en plads i Play-off. Hvis der altså bliver play-off. For reglerne for Serie B siger, at hvis der er mere end 10 point mellem nr. 3 og 4 bliver der IKKE play-off. Rimelig syret, ikke?

Nå, men enden på det hele er at Cisco Roma har taget Serie B med storm. Vi har ikke vundet alt, men leveret en hel del gode kampe, bl.a. sejre over Pisa og Chievo. Spørgsmålet er hvad vi kan nå i foråret.

Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#20] En mission i Rom
« Svar #109: 19 Apr 2009, 17:34 »

nice blog du kører
Logged

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [#20] En mission i Rom
« Svar #110: 20 Apr 2009, 16:48 »

Gode resultater, dog ærgeligt med de to nederlag.

Hvor langt er der så fra 2. til 3. pladsen i ligaen? Smiley
Logged

Waaah

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#20] En mission i Rom
« Svar #111: 20 Apr 2009, 22:09 »

nice blog du kører

Kanon blog!
Det er da utroligt så gode resultater du kan opnå, men endnu en oprykning er nok lidt for meget at forvente.
Ser rigtig godt ud Dusty og indtil videre ligger min stemme ved dig Smiley

Du har bare den ultimative blog Smiley
Gode resultater, ser godt ud. Oprykning er nok overkill, men tror sgu heller ikke at du kommer i nedrykningsfarer.

Tak for alle de flotte tilbagemeldinger på bloggen. Da jeg har spillet for vildt meget FM her til aften, er den næste update udskudt til i morgen  Smiley

Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#20] En mission i Rom
« Svar #112: 21 Apr 2009, 11:17 »

Det ser godt ud det her - det bliver en spændende afslutning på sæsonen, og jeg glæder mig til at læse mere Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#20] En mission i Rom
« Svar #113: 21 Apr 2009, 17:02 »

CISCO ROMA
Januar – maj 2011








Cisco Roma har aldrig før været så langt oppe i de italienske ligaer før. Dette år er debuten i Serie B. Og hvilken debut.

En hel del spillere har en vigtig betydning for at det går som det går. Kalu er den spiller, der i allerhøjeste grad har sin og Cisco’s skæbne viklet sammen. Bomberen kan ikke score i en januar måned hvor vi mister det sportslige overskud på banen, og det er først senere på foråret han viser nok klasse til at blive vores ligatopscorer og samtidig forbedre vores resultater.

En anden vigtig spiller er vore målmand Penedo, og jeg tror han alene kan gøres til ansvar for at vi ender kom nr. 9 i stedet for at blive nr. 13-15. Det betyder naturligvis at flere klubber er interesseret i ham. Særligt i januar. Da Penedo ikke var fuldstændig afvisende overfor at skifte, besluttede jeg mig for at spille højt spil: Hans daværende kontrakt udløb i sommeren 2012, og jeg tilbød ham derfor en ny kontrakt mens transferrygterne var på sit højeste. Penedo sagde højst overraskende ja til en kontrakt på 5 år til 16.000 kr. om ugen og en 10% lønstigning om året. Det forhindrer ikke at andre klubber kan byde på ham. Det betyder dog at når de på et tidspunkt vil byde seriøst, så er det mig, der bestemmer prisen. Og det bliver høj.

Der er dog også en del skuffelser i sæsonen. Den paraguayanske landsholdsforsvarer Colmán, som min assistent roste som et godt køb, koster os flere scoringer og straffespark i foråret 2011. Daino kaldes et fejlkøb af klubbens bestyrrelse og min tidligere topscorer Morbidelli kan slet ikke finde sig til rette i Serie B. Han ender med 6 kampe + 3 som indskifter uden at score en eneste kasse.





I forårets halv-sæsonen forsøger vi at holde fast i vores overdrevent fantastiske 6. plads. Det kan vi ikke. Men det betyder ikke jeg for alvor er ked af det. Jeg havde ikke for alvor regnet med at Cisco kunne tage røven på alle Serie B stjernerne. Derfor ender vi som nr. 9 i Serie B. Et meget tilfredsstillende resultat og milevidt fra den dumpeplads vi var dømt til at få. Undervejs er der også i foråret fantastiske præstationer. Her tænker jeg mest på vores 3 – 1 sejr over den senere ligamester Pisa.









Ellers vil sæsonen her blive husket for at Cagliari kollapsede og endte som nr. sjok, og at Cisco for alvor kom i søgelyset – vi havde ligaens 5. største hjemmepublikum i gennemsnit. Det lover godt.

Sæsonen er slut. En del spørgsmål er blevet besvaret. Ja, Cisco bliver i Serie B, for der hører de (indtil nu) hjemme. Men hvilke udskiftninger vil der kommer i klubben? Vil guldfuglene Penedo og Kalu kunne holdes i den lille romerske klub?

Fortsættelse følger …

« Seneste Redigering: 21 Apr 2009, 18:21 af Dusty78DK » Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#21] En mission i Rom
« Svar #114: 21 Apr 2009, 18:59 »

Super flot sæson Dusty. Du er stadig min favorit Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Mercuna
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#21] En mission i Rom
« Svar #115: 21 Apr 2009, 21:56 »

Hvornår kommer edr update crazy Fantastisk måde du skriver på Wink Følger tavst! Rullende Øjne
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] En mission i Rom
« Svar #116: 21 Apr 2009, 22:01 »

Super flot sæson Dusty. Du er stadig min favorit Smiley

Tak for den meget pæne tilbagemelding.

Til stamlæserne af denne blog kan jeg oplyse at jeg er langt fra færdig med Cisco endnu. Der kommer til at være gang i den helt til 30. april  Thumbs Up
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] En mission i Rom
« Svar #117: 22 Apr 2009, 06:10 »

Tak for den meget pæne tilbagemelding.

Til stamlæserne af denne blog kan jeg oplyse at jeg er langt fra færdig med Cisco endnu. Der kommer til at være gang i den helt til 30. april  Thumbs Up

Og forhåbentlig fortsætter den også efter konkurrencen?  Smiley
Fast læser, første kommentar. Fantastisk blog, enkelt og stilfuldt. I like  Thumbs Up
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] En mission i Rom
« Svar #118: 22 Apr 2009, 14:16 »

Og forhåbentlig fortsætter den også efter konkurrencen?  Smiley
Fast læser, første kommentar. Fantastisk blog, enkelt og stilfuldt. I like  Thumbs Up

Tja, jeg havde faktisk ikke tænkt på om jeg ville fortsætte efter konkurrencen.

Hm, det må vi se. Sidste år lovede jeg det, og det blev ikke til noget. Derfor vil jeg helst ikke love det nu  Wink
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] En mission i Rom
« Svar #119: 22 Apr 2009, 16:27 »

CISCO ROMA
Optakt til sæson 2011/2012











Status
Missionen var at opbygge et nyt hold i Rom, som man må regne med i det fodboldgale Italien. Udfordringen er løst. Til topkarakterer endda. Cisco Roma ikke bare overlevede sin første sæson i Serie B. De leverede en mindre sensation ved at blive nr. 9 i en liga med mange stærke hold. Undervejs blev der leveret resultater af usandsynlig høj klasse. Cisco blev ikke på noget tidspunkt løbet over ende.



”All in”
Cisco Roma overraskede alt og alle positivt i sidste sæson. Den niendeplads vi opnåede, var kun sølle fire point fra den nederste play-off plads. Det giver stof til eftertanke. Mens jeg købte ind i denne sommerpause har jeg tænkt så meget over hvor tæt vi egentlig var på at spille med om Serie A pladser, at jeg nu tager et drastisk skridt:
Det skal være nu. Hvis FM havde været poker, vil den kommende sæson 2011/2012 bedst betegnes som ”all-in”. Cisco er ved at have det hold, der skal til for at rykke op, og jeg vil gøre mit til at vi kan tage det sidste skridt. Klubben forventer som udgangspunkt midterplacering, jeg satser højt og siger ”øverste halvdel af Serie B”. Nej, jeg er ikke blevet gak ovenpå en måneds maraton-blogning. Jeg tror faktisk at jeg er tæt på at have det hold, der skal til.



Transferstrategi
De gode resultater i sidste sæson har boostet økonomien i klubben, og sikkert også klubbens ry. Derfor forventer jeg at kunne hæve kvaliteten af den generelle spillertrup et nøk eller to. Kort sagt skal de sidste Serie C spillere ud og erstattes med folk på et højere niveau. I princippet er jeg på udkig efter spillere til en hvilken som helst position på banen – ja, selv ikke Penedo i målet kan føle sig sikker. Et par spillere skuffede også fælt i sidste sæson, og på grund af de strenge regler for truppens sammensætning, er jeg nødt til at gøre kort proces overfor dem, der underpræsterer. 






De hårde facts:




Medieforventning: 14. plads i Serie B

Klubbens sæsonmål: Øverste halvdel af Serie B

Transferbudget: 24 millioner

Lønbudget: 780.000 (537.000 brugt)

Økonomi: 45 millioner kroner i klubkassen






Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010