home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 738 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 15 16 [17] Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 40845 gange)
guldfck
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#44] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #240: 24 Maj 2009, 12:08 »

nok den bedste blog jeg har læst i nyere tid godt arbejde men hvad håber du påå at nå af placering prøver du at nå europa pladserne Huh??
Logged

PSN: Guldfck

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#44] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #241: 24 Maj 2009, 14:25 »

CISCO ROMA
Februar – juni 2013









Mission Completed!
Der er sket både det ene og det andet siden jeg overtog roret i den lille italienske klub Cisco Roma. Indtil da var klubbens bedste resultat en 2. Plads i Serie C2/B. Men det er snart længe siden. I min tid som manager har jeg sat den ene milepæl efter den anden for holdet. 23. februar 2013 kommer den næste. Cisco Roma tager imod Parma hjemme til en kamp, der på mange måder er symbolsk for sæsonen. Parma er et af de rutinerede Serie A hold, og derfor er de favoritter til dagens udekamp. Men Cisco går uimponeret til opgaven og spiller på et niveau der får mig til at tabe kæben. Og så er dagens kamp speciel. For med 3-0 sejren over Parmaskinkens hjemby, ryger Cisco Roma op på de magiske 40 point, der over enhver tvivl sikrer Cisco endnu en sæson i Serie A. Det er et stort øjeblik i denne blogs historie og det kommer allerede efter 25 kampe i Serie A. Cisco er blevet ført fra Serie C2 til Serie A uden at blive en døgnflue eller prügelknabe for de store stjerner, og dermed har jeg opnået det største mål jeg havde håbet på. Det er simpelthen for smukt!






Succes fornægter sig ikke
I januars transfervindue var der en hel del interesse for flere af Cisco’s spillere. Men det er ikke kun de 11 på banen, der skal have kredit for at skabe et nyt interessant hold i Rom. Derfor modtager jeg i marts måned tilbud om trænerjob i både Catania og Torino. Særlig Torino er aggressive – de tilbyder en treårig kontrakt med 170 millioner i transferpenge – fem gange så mange penge som jeg fik at lege med i Ciscio’s første sæson som Serie A hold. Men mig? Jeg siger nej tak. Iskoldt!



Spillere af den rigtige støbning
I løbet af et spil FM – særligt når jeg har fat i et save, der kører over så lang tid som dette – er det naturligt at fokusere på hvordan holdet hele tiden kan blive bedre. Men efter at have nået mere med Cisco end jeg turde drømme om, har jeg tænkt over hvilke spillere, der især har en aktie i at det gik som det gik i denne sæson:
Kasper Schmeichel – en ny stor dansk keeper, der har leveret et meget højt niveau i kassen og derudover giver hans vilje som bagerste mand en hel del selvtillid til holdet. Hans skadespause i de sidste fire kampe gav et mærkbart formdyk på banen.
Vanden Borre – Brugt både som defensiv midtbanemand og højre back. Uanset hvor han har spillet har han slidt og slæbt for holdet, taget de nødvendige tacklinger og mestret den svære kunst at lægge de farlige afleveringer.
Lukas Jutkiewitz – nok den mest professionelle spiller jeg har haft med at gøre i FM09. Han startede med at ønske at komme ved fra klubben, kom tilbage med et brag af et hattrick i en vigtig kamp og ender sæsonen 12/13 med at blive holdets Serie A-topscorer. Se, DET er klasse!
Thomas Wolf – da transfervinduet lukkede 1. september var jeg helt overbevist om at den svageste del af Cisco’s hold var venstre wing. Men den 21-årige franskmand gav pokker i det og brillierede blandt andet med at score et smukt solomål i en af sæsonens første kampe mod Juventus. Fodboldverden fik alvor øjnene op for denne teknisk begavede, hurtige og frække spiller, og derfor blev han solgt som ”halvpart” til Atalanta i januar, hvilket er fuldt fortjent.


Af andre faktorer vil jeg nævne, at det med stor sandsynlighed har været til Cisco’s fordel at jeg har holdt fast i mit taktik-koncept på trods af at nogle af grundopstillingerne er tre sæsoner gammel. Med taktikken som samlingspunkt er det lykkes mig at bygge det ene nye hold op efter det andet i Cisco - og trods forudsigelig uro ved den stor udskiftning på holdet, har jeg fået mere end almindeligt gode resultater ud af holdet.





Logged

A Coruna
Gæst
 
Sv: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #242: 24 Maj 2009, 14:34 »

klasse update! Opstemt tillykke med 9. pladsen. der er et godt flow i det du skriver KIU Thumbs Up
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #243: 28 Maj 2009, 19:30 »

Jeg trænger til en ny update...
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #244: 02 Jun 2009, 16:34 »

Tak til alle fordi I læste med.


Men grundet manglende tid og energi trækker jeg strømmen ud af denne blog.

Jeg kan ikke udelukke der kommer et SS eller to op senere, da jeg har tænkt mig at game videre i Italien
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #245: 02 Jun 2009, 16:41 »

Hvor er det ærgeligt at høre. En fantastisk blog du har haft kørend Dusty. Den bedste jeg har læst, må jeg være ærlig at sige. Vil selvfølgelig følge med så snart du kommer med en ny (gerne om et lille hold igen Wink)
Logged

former zoesuckins

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #246: 02 Jun 2009, 16:42 »

Tak til alle fordi I læste med.
Men grundet manglende tid og energi trækker jeg strømmen ud af denne blog.
Jeg troede aldrig nogensinde at jeg ville få selvmordstanker..
Ej, det har jeg nu ikke, men det er stadigvæk trist, at du lukker bloggen.
Held og lykke i Italien. Du kan altid lægge screenshots op i "Rate mit hold" tråden osv, hvis du får lyst Wink
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
« Svar #247: 02 Jun 2009, 17:07 »

All good things come to a end, desværre også den blog. Skuffet

Håber fortsat du vil skrive lidt om, hvordan det går for det bedste mandskab i Rom, gerne lidt a la blog light.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 ... 15 16 [17] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010