home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 729 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 41376 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #135: 24 Apr 2009, 12:11 »

Super updatering. Jeg har stemt på at du rykker op i år..  er ikke i tvivl om dette udfald.

Samtidig har jeg lige læst din blog fra fm06 igennem... Den er bare nice.. Har du stadig det savegame?

Keep It UP
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #136: 24 Apr 2009, 13:39 »

Super updatering. Jeg har stemt på at du rykker op i år..  er ikke i tvivl om dette udfald.

Samtidig har jeg lige læst din blog fra fm06 igennem... Den er bare nice.. Har du stadig det savegame?

Keep It UP

Tak for de rosende ord

Desværre gik savet tabt da jeg skulle skifte computeren ud for snart 2 år siden. Det er lidt øv, men jeg er kommet videre - blandt andet med dette game  Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #137: 24 Apr 2009, 14:19 »

CISCO ROMA
September 2011










De italienske ligaer er så småt ved at komme i omdrejninger, og i Serie B er Cisco også ved at finde det gear, der kan give en høj placering. Spillet virker disciplineret, kontrolleret. Som om holdet i højere grad end sidste år fungerer som en enhed.

En af de helt store profiler i Cisco i september er uden tvivl den fremadstormende Kalu. Med fem mål i seks ligakampe har han vist sig som den offensive trussel som manglede for to sæsoner siden. Mezavilla var egentlig tiltænkt en plads som back-up på den kreative midtbaneplads, men hans parløb med Calello har været suverænt og bl.a. resulteret i tre scoringer og to assists.



Der er dog absolut plads til forbedringer i spillet. Mod Verona har vi tonsvis af chancer, men scorer kun ét mål, og Padova er tæt på at løbe os over ende. Det, der dog gør at jeg stadig tør tro på chancen for play-off er vores evne til at komme igen og holde modstanden hen – det gør vi stærkt i alle septembers svære udekampe, og mod Empoli er vi ti minutter fra at snuppe alle tre point. Hvis vi skal holde fast i drømmen om play-off, tror jeg det er vigtigt at vi kan vinde de sikre hjemmekampe med større cifre. Derudover tror jeg også det er nødvendigt at vi kan vinde nogle af de tætte udekampe 3-2 eller 2-1.



Men når alt er sagt, så er det stadig imponerende at Cisco er ubesejret. Vi har mødt et par af de virkelig store kanoner på udebane og været i stand til at spille lige op med dem. Måske er det ikke så tosset at tro på Play-off.

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#26 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #138: 24 Apr 2009, 20:08 »

CISCO ROMA
Oktober 2011










Oktobers første kamp er den af de lækre kampe. Jeg efterlyste i september flere mål i kampene, hvis vi skulle helt op og ringe, og det får vi. 3-0 over Crotone giver Cisco en andenplads i ligaen og synes at vise at de rød/hvide nu for alvor er parate til at træde helt op i Serie A.

Men den kamp bliver det eneste lyspunkt i en rodebutik af en måned. I udekampen mod Cesena er vi topfavoritter mod rækkens nr. 20, men må kæmpe os frem til en snæver sejr i en kamp hvor hjemmeholdet så aldeles overbevisende ud.

Mod Treviso foretager jeg et taktisk eksperiment: Ud med de skuffende targetangribere Jutkiewicz og Ribas, ind med den frække Ruopolo som makker til ”Goal-Machine” Kanu. Missionen: At give hjemmebanepublikumm et charmerende, teknisk vidunderligt fodbold fra to driblegale drenge. Kampen resulterer dog i en pinligt kedsommelig kamp på Stadio Flamino, hvor Cisco vinder 1-0 på et selvmål og Ruopolo bliver skadet. Hvor kikset er det?



Mod Mantova går alt galt. Cisco kommer bagud allerede efter 6 minutter og kort inden halvlegen bliver forsvarsspilleren Savini udvist på grund af sit andet gule kort. Jeg er tvunget til at spille med tre mand bagi for at sikre at power i angrebet. Vi taber 1-2, sæsonens første liganederlag, der også koster nye skader til Kone, Bozzoni og Cascio.

Kun tre dage efter skal det enormt skadesplagede Cisco hold tage imod midterholdet Salernitana i en kamp, der bliver tættere end kamp-odds’ene ellers havde forudset. Vores føring bliver udlignet to gange, og i sidste ende bliver sejrsmålet scoret af Jutkiewicz, der efter at have siddet ude én kamp pludselig er kommet tilbage som målscorer og Kanu’s perfekte makker.

Skaderne tvinger Cisco til at stille med reservemidtbanespil leren, den 20-årige Ricciolino, på den afgørende plads som kreativ central midtbanemand – igen kun tre dage efter sidste kamp. Den unge italiener af egen avl spillede 0 kampe i Serie C2, 5 kampe i Serie C1 og tre absolut forglemmelige kampe i sidste sæsons Serie B kampe. Den unge italiener kan dog ikke bære hovedansvaret for dette kollektive kollaps, hvor Serie B’s nr. 3 taber sensationelt 1-2 til rækkes nummer 22, Ancona. Jublen er stor hos nedrykningskandidat erne, der på denne pinagtige tirsdag vinder sæsonens første ligasejr på trods af at der er panikstemning og skydetelt foran Anconas mål de sidste 25 minutter af kampen.

Efter Ancona-kampen var der kraftige verbale tæv og det giver frugt. Et næsten identisk Cisco-hold går på banen til månedens sidste match mod endnu et hold fra den kedelige ende, Taranto. Robert Maah, som jeg forventede mig ufatteligt store ting af fra spillets start, har ikke en god dag for sin nye klub, da vi udspiller dem 3-0. Jutkiewicz scorer 2, Kanu 1 gang i en kamp, der ender en ufattelig måned lige så smukt som den begyndte. De to angribere har nu scoret 16 kasser til sammen ud af de 24 mål Cisco indtil nu har scoret.



En usædvanlig måned giver fem sejre og to nederlag, hvilket holder os som nr. 4 i en Serie B-top, der sjældent er set så jævnbyrdig. Fra nr. 1 til sidste play-off plads (nr. 6) er der kun 6 point, så ingen – heller ikke Cisco – skal føle at deres placering er sikker.

Oktober blev en måned med bunkevis af skader og nogle gyselige kampe. Hvis holdet skal nå play-off skal koncentrationen simpelthen holdes i november, hvor vi blandt andet skal møde Serie B’s nuværende nr. 2, Bologna, der absolut har et Serie A-værdigt hold.

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#27] En mission i Rom
« Svar #139: 25 Apr 2009, 13:39 »

CISCO ROMA
November 2011










Var der skuffelser i oktober? Det var svært at huske dem efter novembers første kamp – på udebane mod Triestina. Sidst vi mødte dem ude tabte vi 1-3, men denne gang er det Cisco, der i Genoa-farvet udebanedragt spiller en fantastisk gang kontrabold og sikrer sig en 3-1 sejr. Cisco glider op på tredjepladsen og ligner ikke et hold, der bare tre uger tidligere måtte forlade banen med røde ører efter et nederlag til ligaens bundprop, Ancona.

Anden kamp i den mørke måned er absolut forbudt for børn: Stadio Flamino danner ramme om et top-clash mellem nr. 2 Bologna og nr. 3 Cisco Roma. Goal-getter Kanu blev desværre skadet i den foregående kamp, og derfor sætter jeg min lid til Ruopolo’s målnæse og en lidt mere tilbageholdende taktik end min normale hjemmebane-stil. Italieneren griber chancen, da han efter 24 minutter er med til at bryde Bologna’s opspil og halvandet minut senere afdribler 2 forsvarsspillere og sparker bolden ind bag en fortvivlet målmand. Vangelis Moras udligner for gæsterne 7 minutter inde i anden halvleg, og de to tophold må nøjes med et point. Et retfærdigt resultat i en meget tæt kamp som 11.300 tilskuere dukkede op til.



Efter denne spillerunde fyrer Chievo deres træner. Stort set samtidig med da Cagliari fyrede deres træner året før. Ligesom dengang er jeg tvunget til at udtale mig offentligt i forhold til om jeg vil have jobbet. Ligesom dengang siger jeg nej tak, og klubbens ledelse er begejstret. Tre uger tidligere var det Serie A holdet Palermo der overvejede mig som næste Manager.

Ironisk nok er det det nye manager-løse Chievo, der har Cisco Roma som næste gæst foran et hjemmebanepublikum, der hidtil har set deres lokale helte skuffe som nr. 16 i ligaen. Kampen starter med massiv Cisco-dominans, der ikke udmønter sig i et mål før Chievo’s Anastasi og Ruopolo i fællesskab sparker bolden ind til 1-0 til Cisco. Kort inden målet har Penedo reddet et straffe på trods af at assistenten siger at målmanden er den svageste position på holdet lige for tiden. Ti minutter før tid sparker Chievo på stolpen og de får to mål underkendt på grund af offside. Så heldet følger åbenbart topholdene. Mezavilla giver de uheldige Chievo dødsstødet efter 88 minutter og Cisco ligner stadig et hold, der hører til i toppen.

November slutter med en katastrofe, der bliver afværget. Mod Pescara er første halvleg en forfærdelig rodebutik, hvor selv de mest elemtære del af fodboldspillet ikke hænger sammen, og vi må gå til pause med en stilling på 0-2 foran hjemmepublikummet. Slet ikke godt nok. Jeg giver drengene en skideballe, blæser til angreb, og det giver pote. Vi får et point i en kamp, hvor Kalu flere gange fik muligheden for at score vores tredje mål. Håber ikke det er et tegn på at han er ved at være træt.



Stillingen i Serie B lige inden julemåneden afslører at et udskillelsesløb er begyndt i toppen. Der er behov for sejre i alle kampe for at holde trit, og det er langt fra alle hold, der er i stand til det. Atalanta - med FM08 legenden Stancu - er på vej til at stikke af fra de andre, og månedens sidste kamp for Cisco giver Bologna lidt mindre pres. Cisco beholder sin tredjeplads, men jeg kigger ikke opad længere. Det handler om at holde fast i det jeg har nu, særligt fordi december byder på en uhyggelig vigtig kamp mod duksen Atalanta.


Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #140: 25 Apr 2009, 15:54 »

Fantastisk at du er med i toppen. Jeg håber at du klarer oprykningen!
KUTGW Opstemt
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #141: 25 Apr 2009, 16:40 »


Alt for lækkert! ser frem til opryknings fest Wink
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #142: 25 Apr 2009, 16:47 »

Lækkert at se, at du trods enkelte dårlige kampe, stadig formår at ligge i toppen. Dét er kendetegnet for et tophold. Glæder mig til at se Disco holdet, øhm Cisco, i Serie A næste sæson. Wink
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #143: 25 Apr 2009, 19:33 »

CISCO ROMA
December 2011










Der er reelt kun én kamp i december, der betyder noget: Topopgøret på Stadio Flamino mellem Cisco Roma og Atalanta. Sidst de to hold mødtes var i pokalkvalifikatione n sidste sæson, hvor Cisco blev ydmyget af et veloplagt Atalanta mandskab. Uanset hvad der ellers måtte ske i sæsonen vil jeg simpelthen ikke tillade en sådan nedsabling.

Vi varmer op til denne kamp med et hovedløst nederlag til Bari, som vi før denne kamp ikke har tabt til. Flere af de ellers meget gode spillere i Cisco’s trup virker uinspirerede, og Kalu brillierer igen med meget dårlig afslutningevne.



Derfor tager jeg en drastisk beslutning forud for Atalanta-kampen: Jeg vælger taktikken, men assistenten får lov til at vælge hvilke 11 spillere der skal starte inde. Det viser sig at være en rigtig god idé. I løbet af den første halve time er vi foran 3-0 på grund af udnyttelse af tre klare forsvarsfejl hos gæsterne. Kampens MOM, den hjemvendte wonderboy Cascio scorer to mål, blandt andet et meget sjældent hovedstød. Stancu og de andre Serie A kandidater rejser fra Rom med alvorligt røde ører og Cisco har stadig fat i toppen af ligaen som nr. 3.

Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #144: 25 Apr 2009, 19:55 »

Dejligt at du holder fast i toppen, og at du formåede at slå Atalanta!
Forresten, er en 3. plads nok til oprykning? Smiley
Logged

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #145: 25 Apr 2009, 22:45 »

Dejligt at du holder fast i toppen, og at du formåede at slå Atalanta!
Forresten, er en 3. plads nok til oprykning? Smiley
3. plads giver playoffs Smiley 2. plads giver direkte oprykning hvis der mere en 9 point ned til nr. 3. Sådan mener jeg det er Smiley
Logged

Waaah

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #146: 25 Apr 2009, 22:46 »

3. plads giver playoffs Smiley 2. plads giver direkte oprykning hvis der mere en 9 point ned til nr. 3. Sådan mener jeg det er Smiley
1.- og 2. plads giver direkte oprykning, mens 3. pladsen giver play-off medmindre der er mere end 9 point til nummer 4. Det er sådan det er, mener jeg, men jeg kan tage fejl. Peace
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #147: 26 Apr 2009, 11:13 »

Okay, så blev jeg så meget klogere. Hold kæft hvor har Italien nogle forvirrende regler indenfor fodbold Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #148: 26 Apr 2009, 12:54 »

1.- og 2. plads giver direkte oprykning, mens 3. pladsen giver play-off medmindre der er mere end 9 point til nummer 4. Det er sådan det er, mener jeg, men jeg kan tage fejl. Peace

Det er sådan cirka rigtigt, og det er derfor det er skide forvirrende at spille i Italien
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#28] En mission i Rom
« Svar #149: 26 Apr 2009, 13:02 »

Det er sådan cirka rigtigt, og det er derfor det er skide forvirrende at spille i Italien
Der er også nogle transferregler om ikke EU borgere, og jeg mener at der er flere ting..
Det er lidt irriterende Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010