home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 596 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: [#45] Cisco Roma - fra Serie C2 til Serie A  (Læst 41356 gange)
DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#22] En mission i Rom
« Svar #120: 22 Apr 2009, 16:58 »

I update 21, hold kæft Franco Brieza må have spillet sygt!
Hvis man kigger på dit SS af spillerstatestik! Smiley

Til den nyeste update: Du har pludseligt fået mange flere penge, det bliver spændende at se om du bruger nogle af dem Smiley

EDIT: Og selvfølgelig: KUTGW, flot blog!
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] En mission i Rom
« Svar #121: 22 Apr 2009, 17:01 »

Tja, jeg havde faktisk ikke tænkt på om jeg ville fortsætte efter konkurrencen.

Hm, det må vi se. Sidste år lovede jeg det, og det blev ikke til noget. Derfor vil jeg helst ikke love det nu  Wink

Man har lov at håbe  Thumbs Up

I update 21, hold kæft Franco Brieza må have spillet sygt!
Hvis man kigger på dit SS af spillerstatestik! Smiley


Tjek assist+mål listen, og du vil forstå hvorfor  Wink
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#22] En mission i Rom
« Svar #122: 23 Apr 2009, 14:20 »

CISCO ROMA
Transfers ind, sommeren 2011











Sidste skanse
Penedo er den sidst tilbageblevne fra mit originale Serie C2 hold. Men denne sommer gør min assistent mig opmærksom på at han muligvis ikke er stærk nok til at stå distancen fremadrettet i Serie B. Der skal mere klasse til. Derfor henter jeg den 24-årige iranske landsholdskeeper Agil Etemadi, der har tilbragt de sidste 6 sæsoner i Heerenveen. Assistentens favorit som førstekeeper er dog Danny Wintjens, som jeg henter i en anden hollandsk klub, VVV. Hvem der skal starte inde af de tre er jeg ikke sikker på, men jeg tror jeg vil starte med Penedo og så se om han går ned.



Forsvaret
Mange af de faste spillere i den bagerste kæde er ved at være godt oppe i årene, med Rebosio som alderspræsident på 34. Umiddelbart er assistenten tilfreds med at lade bedstefædrene tage en tur mere i Serie B, men jeg husker blandt andet de problemer det tyske landshold havde i sidste halvdel af halvfemserne med gamle spillere. Der er brug for frisk blod. Til venstre back henter jeg det 19-årige argentinske stortalent Bozzoni, der ikke har kunnet blive enig med Atletico Madrid om ny kontrakt. Han skal konkurrere med Matías Lequi, der dog også kan spille i det centrale forsvar. Matías kommer til os efter tre gode sæsoner hos Serie A-oprykkerne Pisa, og han har også slået sine folder i Celta tidligere i sin karriere.
Min assistents yndlingsbeskæftigel se har hele bloggen igennem været at bekymre sig om forsvaret. Hans bud på en super stærk højre back er Damiano Zugno, som har været godt rundt i forskellige Serie B klubber. Han skal konkurrere med Charles Kazlauskas, der har tjent sine fodboldpenge i forskellige klubber i den nederste halvdel af Æresdivisionen.






Oprustning på midten
Jeg vil mene at den største fiasko på Cisco Roma’s hold i sidste sæson, var de nye midtbanespillere jeg købte. Hverken Cohen eller Spinale har kunnet konkurrere med Broli og Mezavilla. Der er behov for en alvorlig opgradering af holdets styrrum. Til den offensive centrale midtbane henter jeg El Makrini og til den mere defensive plads henter jeg Zargo Toure. Denne kun 22-årige spiller ser dog ikke overbevisende ud som førstevalg, derfor henter jeg sidst i august Ascoli’s Adrian Calello, der har en langt stærkere fysik.
Til wingpladserne vender Cascio hjem efter jeg lidt bittert tabte ham i en del-ejerskabs afgørelse sidste sommer. Det viser sig han også er stærk som offensiv central midtbane, og med de tekniske evner tror jeg han bliver meget vigtig for klubben. Af mere traditionelle wings henter jeg Moussa Kone i Atalana og den uhyggeligt hurtige Papa Waigo i Genoa. Med indkøbene har jeg bådet fået mere power og mere kreativitet på midtbanen.



Stålmændene i front
Kalu og Roupolo er de eneste sikre navne på holdet denne sæson. Disse to hurtige målscorere er uhyggeligt vigtige hvis vi skal have en chance i kampen om oprykningspladserne . Derfor er det eneste jeg leder efter til angrebet en ny targetman, da Bonazzoli dels er blevet 32 år og derudover ikke imponerede i foråret. Mit valg ender på Evertons Lukas Jutkiewicz og Dijon’s Sebastián Ribas. Umiddelbart vil jeg mene at den unge polske herre fra england skal starte inde, da han er stærkest i luften. Det gode ved Ribas er at han også til nøds vil kunne fungere som den hurtige angriber, hvis mine to esser skulle blive skadet.



« Seneste Redigering: 23 Apr 2009, 16:01 af Dusty78DK » Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#23 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #123: 23 Apr 2009, 14:58 »

de sidste 2 links de samme
Logged


jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [#23 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #124: 23 Apr 2009, 15:35 »

Jeg glæder mig til at følge dig i den kommende sæson og når du har hentet Waigo, så skal man jo følge med:)
Han er en af mine favoritter fra et gammel managerspil. Bliver spændende at se hvad han kan gøre.

Glæder mig også til at se hvad du kan få ud af Jutkiewicz.
Så jeg følger dig sgu stadigvæk og det skal bok blive godt.
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: [#23 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #125: 23 Apr 2009, 15:56 »

Dejlig update. de to links enevoldsen snakker om er dine to nye angribere.

Glæder mig til at høre om du kan nå serie a i nuværende sæson
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#23 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #126: 23 Apr 2009, 16:02 »

Jeg glæder mig til at følge dig i den kommende sæson og når du har hentet Waigo, så skal man jo følge med:)
Han er en af mine favoritter fra et gammel managerspil. Bliver spændende at se hvad han kan gøre.

Glæder mig også til at se hvad du kan få ud af Jutkiewicz.
Så jeg følger dig sgu stadigvæk og det skal bok blive godt.

Dejlig update. de to links enevoldsen snakker om er dine to nye angribere.

Glæder mig til at høre om du kan nå serie a i nuværende sæson

Tak for den pæne feedback - nu skulle Ribas kunne tjekkes ud af stamlæserne  Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#23 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #127: 23 Apr 2009, 17:08 »

CISCO ROMA
Transfer ud, sommeren 2011









De mange indkøb er ambitiøse. Både de summer jeg kaster ud, og ikke mindst den løn de nye spillere kræver. Kombineret med reglerne for registrering af spillere, betyder dette at jeg er nødt til at sige farvel til mange spændende spillere.



Den gamle garde
Cisco havde ved slutningen af sidste sæson et forsvar, der stort set er pensionsmodent. Mireku, Rebosio og Abbate er så gamle, at de hurtigt bliver ekspederet ud. Det er samme historie for Broli på midtbanen og Babu som wing. Det er ikke fordi jeg er aldersfacist, men fordi jeg ikke udelukkende tør bygge mit hold på spillere der er tæt på at blive pensionerede. Det kan betyde svingende præstationer eller at deres evner pludselig forværres voldsomt over kort tid.


De uønskede
Nogle af mine indkøb er også regulære skuffelser, som jeg må komme af med i en fart.
Mihoubi, venstre back, fik ikke spillet mange kampe, fordi han ikke kunne finde sig til rette og præsterede ringe. Når ikke han spillede, brokkede han sig. Ikke den type jeg gider bruge en dyr registreringsplads på.
Daino blev hver måned i sidste sæson udråbt som det mest negative bestyrelsen kunne beskrive ved min præstation. De hadede ham, simpelthen. Lidt ærgerligt at det i sin tid var assistenten, der var meget tændt på at hente ham.
José Colmán lød som en fed deal lige inden transfervinduet lukkede sidste år: En forsvarsspiller på 28 år med landsholdserfaring. Han har dog aldrig slået igennem. Tvært imod har han i flere kampe placeret sig uheldigt i forsvaret og begået et par dumme straffespark.
Tamir Cohen lød også som et kup: En midtbanemand fra Bolton, der fik mig til at tænke hårdtarbejdende og kompromisløs. Han spillede 21 kampe uden at imponere mig, og derfor tager jeg fusen på en af de nye oprykkere med at tilbyde ham til 1 million, selv om han kun er 700.000 værd.
Emanuel Spinale var et regulært fejlkøb. For gammel, for dårlig boldomgang, for svingende præstationer. Alle andre midtbanefolk i klubben var bedre end ham.




Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#24 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #128: 23 Apr 2009, 19:43 »

CISCO ROMA
August 2011









Cisco Roma – Grosseto 3 – 1 (Coppa Italia kvalifikation)
Sæsondebut’en er mod en nedrykker fra Serie B i sidste sæson. Derfor SKAL der være klasseforskel på de to hold. Det er der også. Cisco leverer en rutinepræget præstation, hvor spillerne skal finde sig selv og hinanden efter sommerens udskiftninger. Taktikken er hjemmetaktikken fra sidste sæson, hvilket synes at passe særligt Mezavilla godt. Han tryller på midtbanen og er god til at inddrage de andre i spillet. Resultatet dækker over vores enorme pres og et trøstmål til modstanderne i slutminutterne. Ja, den sejr kunne sagtens have været meget større.



Catania – Cisco Roma 1 – 0 (Coppa Italia kvalifikation)
Modsat sidste års kval-kamp mod Atalanta, er vi ganske godt med i denne match mod ”elefanterne”. Jeg spiller defensivt og disciplineret og håber på at kunne presse modstanderen ud i straffesparkskonkur rence. Men et topholds held fornægter sig ikke, og lidt ærgerligt må vi forlade pokalen igen i kval-runden. Men jeg har nu egentlig også Serie B som 1. prioritet i denne sæson.



Ascoli – Cisco Roma 1 – 1
Sæsonens første kamp i Serie B er en tæt affære mod sidste sæsons nummer sjok i Serie A. På trods af at vi er spillet helt ud af banen hele første halvleg, arbejder vi os tilbage og får sikret det ene point et kvarter før tid. Ascoli virkede ikke voldsomt skræmmende i kampen og det lover godt for den nye sæson.






Det er tid til at gøre status over hvordan det nye Cisco Roma hold der ud efter premieren. Hvis jeg skal sammenligne med sidste sæson vil jeg sige at holdet spiller bedre. Det virker mere sammentømret og der er færre fejl i opspillet. Kort sagt virker det som om holdet er bedre kørende og har vænnet sig til livet i Serie B.




De foretrukne 11 mand er dog ikke fuldt fastlagt. Forsvaret er blankt på dette billede, fordi flere af mine forsvarspillere kan spille mindst to forskellige positioner i bagerste kæde. Ingen af dem har præsteret særligt godt eller dårligt, og derfor vil jeg fortsætte med at rotere et stykke tid endnu.



I angrebet er Kalu en anelse bedre end Ruopolo, men jeg regner med at rotere der også. Den 32-årige Bonazzoli er nu degrederet til back-up som target angriber, mens der bliver hård kamp mellem Jutkiewicz og Ribas om den plads.
På midbanen giver Calello den tyngde på midtbanen, der er brug for. Her roterer jeg også, mens den 21-årige Zargo Toure er back-up. På wingpladserne har alle chancen for at starte inde, men indtil nu har Petrilli og Kone gjort sig særligt godt bemærket.




Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #129: 23 Apr 2009, 19:54 »

Så er der sgu blevet handlet Smiley Du begynder at ligne mig, jeg er mester i at gå shop-amok.

Det ser i hvert fald spændende ud det her, så jeg glæder mig til mere. Smiley

Keep on trucking Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #130: 23 Apr 2009, 20:18 »

Synes denne blog er meget spændene. Følger fortsat med selvom jeg har været anonym Thumbs Up
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #131: 23 Apr 2009, 20:56 »

Fantastisk blog. Helt sikkert min favorit i blogkonkurrencen! Opstemt
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #132: 23 Apr 2009, 21:06 »

Nu har jeg ikke fået skrevet herinde i et stykke tid - det er simpelthen for dårligt af mig!

Jeg synes det er en god blog. Det er nemt at få overblik og er vild med de overvejelser du har dig og de begrundelser du gi'r for handler. Det føles lidt som om man selv er med til at spille. Klasseblog!! Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #133: 23 Apr 2009, 22:33 »

Så er der sgu blevet handlet Smiley Du begynder at ligne mig, jeg er mester i at gå shop-amok.

Det ser i hvert fald spændende ud det her, så jeg glæder mig til mere. Smiley

Keep on trucking Thumbs Up
Ingen kan gå shop-amok som Dusty  Grin Han er mesteren på det punkt. I Genoa bloggen gik det også vildt for sig.



Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå i Serie B i denne sæson  Smiley
Logged

Waaah

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#25 - SÆSON 2011/2012 : JAGTEN PÅ PLAYOFF] En mission i Rom
« Svar #134: 24 Apr 2009, 09:44 »

Ingen kan gå shop-amok som Dusty Grin Han er mesteren på det punkt. I Genoa bloggen gik det også vildt for sig.


Ja, det er helt vildt som du henter spillere, men det er jo også en af de ting, der er sjovest i FM  Wink

Det bliver spændende at se, om du kan få holdet spillet sammen, så det kan være med i topppen.

Held og lykke skal du i hvert fald have herfra  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010