home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 499 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET - Real Zaragoza
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 25 Udprint
Forfatter Emne: LUKKET - Real Zaragoza  (Læst 108463 gange)
Roslev3
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 5# Halvvejs - Real Zaragoza
« Svar #45: 24 Jan 2009, 11:30 »

Virklig flot blog. KIU

P.S. der mangler lige et J i Arizmendi's navn i linket Opstemt
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 5# Halvvejs - Real Zaragoza
« Svar #46: 24 Jan 2009, 13:01 »


Dejligt Opstemt kan ikke andet sige end det går som forventet Opstemt

Ses i La liga Wink
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 5# Halvvejs - Real Zaragoza
« Svar #47: 24 Jan 2009, 14:49 »

Virklig flot blog. KIU

P.S. der mangler lige et J i Arizmendi's navn i linket Opstemt

Mange tak.. Det vil jeg gøre..

Super.. det er rettet Thumbs Up

Dejligt Opstemt kan ikke andet sige end det går som forventet Opstemt

Ses i La liga Wink

Mange tak - nej det er jo det..

Det gør vi.. ses Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
6# The promised land - Real Zaragoza
« Svar #48: 25 Jan 2009, 16:27 »



6# The promised land – Real Zaragoza
 



20-04-09

På La Romareda i 34. spillerunde af LIGA Adelante nåede Real Zaragoza ”The promised land”, da Javier Arizmendi efter bare fem minutters spil sendte læderet i kassen. Fire minutter senere gjorde angriberen det igen og han kunne lade sig fylde efter sin ligascoring nummer 22, som bringer ham op på en delt førsteplads på topscorerlisten sammen med Nino fra Tenerife. Arizmendi skulle dog have en god chance for at overhale Nino eftersom, at Real Betis købte ham tilbage i Januarmåned. Midtbaneslideren Gabi ville ikke stå tilbage for sin angrebskollega og med mål før pausen og i dommerens overtid kunne have også kalde sig for dobbelt målscorer efter de halvfems minutter. Ewerthon blev også noteret for en enkelt pind, mens reserven David Generelo har satte sig selv uden for igen med et rødt kort og de facts gav Zaragoza en sikker 5-0 sejr og tre sikre point. Zaragozas total er derfor oppe på 86 point, hvilket er tretten mere end Tenerife på 2. pladsen og sytten mere end Real Sociedad på 3. pladsen. Det er hele 26 point mere end Gimnástic og da det er mere end de 24 point der er tilbage og spille om, er Zaragoza nu definitivt sikret oprykning og holdet afgøre selv om de skal slutte på førstepladsen.

REAL ZARAGOZA HAS REACHED THE PROMISED LAND!!!

I den anden af tabellen nærmer Sevilla Atlético, Salamanca, Girona og Eibar sig afgrunden og den uundgåelige nedrykning, mens Huesca, Albacete og Xerez begynder at kunne ånde lettet op lige over stregen. Gimnástic og Hércules bliver med al sandsynlighed de to hold, der kommer til at føle sig snydt om et par runder for begge har desperat kæmpet for at komme forbi Tenerife og Real Sociedad, men de to har sammen med Zaragoza vist sig alt for stærke. 


Logged

- Veni, vidi, vici -

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 6# The promised land - Real Zaragoza
« Svar #49: 25 Jan 2009, 16:32 »

Tillykke Jimmy.. Det var også hvad jeg forventede hehe Thumbs Up

Noget overraskende at Tenerife ligger til oprykning. Det bliver spændende at se, hvem der følger dig trop.. Smiley

KIU.. Glæder mig til sommertransfers og starten af næste sæson.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# The promised land - Real Zaragoza
« Svar #50: 25 Jan 2009, 17:03 »

Oh well...... Hvornår hører vi om Copa'en? Wink

Kan vi eventuelt få en opstilling af din start 11'er?
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# The promised land - Real Zaragoza
« Svar #51: 25 Jan 2009, 17:51 »

Tillykke Jimmy.. Det var også hvad jeg forventede hehe Thumbs Up

Noget overraskende at Tenerife ligger til oprykning. Det bliver spændende at se, hvem der følger dig trop.. Smiley

KIU.. Glæder mig til sommertransfers og starten af næste sæson.

Mange tak superpew..  Thumbs Up Ja det havde jeg også.. Wink

Helt helt enigt - men de spiller faktisk godt.. så det er vel fair nok? jeg er næsten sikker på at det bliver Tenerife og Real Sociedad - de har været de to næstbedste.. Wink

Ja nu er der lige et par runder tilbage inden der skal handles.. Men jeg regner med at handle ret spansk til sommer..

Oh well...... Hvornår hører vi om Copa'en? Wink

Kan vi eventuelt få en opstilling af din start 11'er?

Det kunne godt blive næste update - måske i aften..

Ja det kan i da godt.. Der bliver rokeret meget, men det er nok den de her der spiller mest.. her:

Logged

- Veni, vidi, vici -

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 6# The promised land - Real Zaragoza
« Svar #52: 25 Jan 2009, 21:02 »

Godt at se at du sikre oprykning som forventet. God update som altid Opstemt og bliver spændene at høre om både copa del rey sommer transfers og den nye sæson Opstemt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# The promised land - Real Zaragoza
« Svar #53: 25 Jan 2009, 21:54 »

Godt at se at du sikre oprykning som forventet. God update som altid Opstemt og bliver spændene at høre om både copa del rey sommer transfers og den nye sæson Opstemt

Tak tak.. Glad for at du glæder dig.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
7# Copa del Rey 08/09 - Real Zaragoza
« Svar #54: 25 Jan 2009, 22:44 »



7# Copa del Rey 08/09 - Real Zaragoza


Anden runde
Zaragoza - Hércules 2-1
1-0 Ayala '30
1-1 Tuni '50
2-1 Braulio '99

Tredje runde
Zaragoza - Tenerife 1-0
1-0 Ewerthon pen '33

Fjerde runde
Zaragoza - Recreativo 3-1
1-0 Oliveira '38
2-0 Oliveira '69
2-1 Vázquez '72
3-1 Arizmendi '85

Recreativo - Zaragoza 0-1
0-1 Arizmendi '82

Femte runde
Zaragoza - Mallorca 2-0
1-0 Oliveira '14
1-0 David Navarro sent off '53
2-0 Oliveria '86

Mallorca - Zaragoza 2-2

0-1 Oliveria '29
1-1 Arango '31
2-1 Arango '43
2-2 Braulio pen '89

Kvartfinale
Zaragoza - Racing Santander 3-2
1-0 Arizmendi '20
1-1 Pereira '22
2-1 Oliveira '31
2-1 Garay missed penalty '40
3-1 Arizmendi '73
3-2 Goncalves '76

Racing Santander - Zaragoza 0-3
0-1 Oliveira '13
0-2 Arizmendi '29
0-3 Braulio '54

Semifinale
Barcelona - Zaragoza 1-0
0-0 Messi missed penalty '29
1-0 Eto'o '90

Zaragoza - Barcelona 2-2
0-1 Eto'o '9
1-1 Arizmendi '18
1-2 Eto'o '55
2-2 Abidal OG '90

Man har spillet om spillet om Copa del Rey siden 1902 og FC Barcelona er det hold, der har vundet turneringen flest gange og deres rekord er på hele fireogtyve sejre. Real Zaragoza har også gjort sig positivt bemærket i turneringen med hele ti optrædener i finalen og i 1964, 1966, 1986, 1994, 2001 og 2004 har holdet løftet trofæet. I 1963, 1976, 1993 og 2006 har Zaragoza dog forladt finalen uden trofæ og som optakt til 2008/2009 sæsonen bekendtgjorde José Soler, at Copa del Rey var noget man satsede på hos nedrykkerne. Zaragoza har da også fra første færd vist flotte takter i turneringen og en flot kombination af sublimt angrebsspil og solidt forsvarsspil har sendt LIGA Adelante holdet frem til semifinalen i turneringen.

I semifinalen kunne man trækken enten pest eller kolera, men det blev førerholdet fra FC Barcelona, der trak det længste strå efter en 6-2 afklapsning af Valencia. Den første semifinale blev spillet på Camp Nou og her sikrede Barcelona sig takket være Samuel Eto’o en snæver 1-0 sejr i dommerens overtid til trods for intensiv Zaragoza fight, der havde fortjent et uafgjort resultat. Antonio Doblas var bedste Zaragoza-spiller med flere vitale redninger og efter niogtyve minutter nuppede han sågar et velplaceret straffespark fra Lionel Messi til stor jubel for hans holdkammerater og de medrejsende fans.

Veteranen Javier Lopez Vallejo fik den tvivlsomme ære af at erstatte den første semifinales store helt Antonio Doblas, der sad en forstrakt hasesene, mens Chus Herrero fik æren spille i stedet for den karantæneramte anfører Alberto Zapater på den centrale midtbane. Stéphane Pignol vikarierede på venstreback i stedet for Javier Paredes og Víctor som begge sad ude med skader og Barcelona var uden Lionel Messi, men ellers skadesfri til semifinalen. Holdet kommer til La Romareda med en udesejr i bagagen og en førsteplads i La Liga. Der er tyve placeringer til forskel på de to mandskaber og selvom Zaragoza var svækket til kampen blev det til en rigtig god kamp fra begge mandskaber.

Efter små ti minutters spil modtog Samuel Eto’o bolden fra Xavi med ryggen mod mål og angriberen kunne uden problemer vende rundt, afdrble Pavon og hamre bolden i nettet til 1-0. Hjemmeholdet pressede dog ufortrødent på og ti minutter senere kunne Gabi sende bolden over midten frem mod Arizmendi, der hårdt presset af Piqué og Milito forsøgte at vende om. Det lykkes rigtig godt for topscoreren, der sprintede fra begge og i høj fart kunne han løbe ind i feltet med bolden og her kunne han elegant runde Valdés, sparke bolden ind over stregen og lade sig hylde af sit hjemmepublikum. Barcelona virkede chokerede over scoringen og det påvirkede storholdet i resten af halvlegen, hvor hjemmeholdet forsøgte at komme i front, men tæer, pander, fingerspidser og træværk holdt Barcelona inde i kampen og holdene kunne gå til pausen med 1-1.
 
I anden halvleg var rollerne byttet om og Barcelonas stjerner anført af Iniesta og i særdeleshed Eto’o sendte den ene afslutning efter den anden afsted mod Vallejos mål og veteranen kæmpede en indædt kamp for at holde Zaragoza inde i kampen. Efter femoghalvtreds minutter kunne Eto’o score en tro kopi af sit første mål efter oplæg fra Iniesta og for første gang i kampen virkede hjemmeholdet modløse og uden tro på sig selv. José Soler forsøgte desperat at opildne sine spillere til kampen mod overmagten, men som tiden gik, gik der længere og længere mellem chancerne fra begge hold. I dommerens overtid kunne Gabi sende et hjørnespark indover og i det lille felt snittede Eric Abidal bolden så uheldigt at bolden hoppede ind bag Victor Valdés til slutresultatet 2-2.

Barcelona spillede sig derfor i finalen med samlet 3-2, mens Real Madrid sendte Villarreal ud med 3-1 og de to storhold bød hinanden op til dans på Nuevo Mestalla. 120 minutters målløs Copa del Rey finale var tæt på at ende i straffesparkskonkur rence, men indskiftede Guti sparkede bolden ind sekunder før dommerens sidste fløjt. Diarra spillede bolden tilbage mod Guti, som fra en spids vinkel afsluttede resolut og scorede kampens eneste mål på et glimrende langskud uden chance for Víctor Valdés og Barcelona-forsvaret.

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
8# Afslutningen - Real Zaragoza
« Svar #55: 27 Jan 2009, 00:39 »



8# Afslutningen - Real Zaragoza



Toogtredive sejre ud af toogfyrre mulige er status for Zaragoza efter at sidste runde i LIGA Adelante er færdigspillet og i ligasammenhæng er Zaragoza ubesejret siden 25. januar. Det er faktisk kun Córdoba, Elche og Barcelona, der har formået at besejre Zaragoza i denne sæson og med blot tre nederlag er Zaragoza statistisk set én af de bedste klubhold i Spanien. Otte uafgjorte i ligaen samt to i pokalen er mere end godkendt og det stærke hold fra det nordlige Spanien er klar til at tage kampen mod med resten af La Liga med manér. Zaragozas har i gennemsnit samlet 2,476 point per kamp i LIGA Adelante og efter toogfyrre runder topper nedrykkerne med hele 104 point foran Tenerife og Real Sociedad, som ”kun” har skrabet 92 og 89 point sammen.  Det blev derfor Hércules og Gimnástic, der på 4. og 5. pladsen kunne føle sig snydt hele fjorten point efter Real Sociedad.

I bunden af ligaen herskede der ingen tvivl om hvilke hold, der skulle rykke ud og det blev som ventet Sevilla Atlético, Salamanca, Girona og Eibar. Det er dog yderst chokerende at Celta Vigo sluttede på 18. pladsen sølle syv point over Eibar, men holdet har også været så meget i krise, at der er blevet skiftet træner undervejs. Men der er flere hold, som har skuffet fælt og jeg kan nævne Xerez, Murcia, Levante og Alavés burde efter min mening have presset på i toppen, men det bliver forhåbentligt bedre i den kommende sæson. De kommer til at kæmpe med Recreativo de Huelva, Valladolid og Málaga, som er de tre hold, som bliver erstattet af Zaragoza, Tenerife og Real Sociedad som tager de førnævntes pladser i Primera Dívision.

Zaragozas frontkæde er med undtagelse af Braulio på ønskelisten i flere europæiske storklubber og Ricardo Oliveria, Javier Arizmendi og Ewerthon er alle i høj kurs. Oliveria og Arizmendi nåede begge op på femogtyve ligascoringer og begge bliver vitale i kampen om at overleve i Primera Dívision, mens Ewerthon kan være fortid i den nyoprykkede klub. Ewerthon føler at han har opnået alt hvad han kan med Zaragoza, men Soler vil meget gerne holde på den 28-årige brasilianer.

Efter sæsonens sidste kamp mod Xerez havde José Soler indkaldt til pressemøde sammen med bestyrelsesformand Eduardo Bandrés for at runde sæsonen af og for at præsentere holdets nye målmand. Soler har længe jagtet Valladolids unge målmandstalent Sergio Asenjo og tilbage i marts måned lykkes det endelig at overtale den 19-årige spanier til at rykke teltpælene op og skifte til Real Zaragoza. Hverken Zaragoza eller Valladolid har ønsket at oplyse overgangssummen, men det forlyder at Zaragoza har betalt en overgangssum svarende til Asenjos frikøbsklausul.



Logged

- Veni, vidi, vici -

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Afslutningen - Real Zaragoza
« Svar #56: 27 Jan 2009, 06:17 »

Kanon..... Absolut kanon, jimmy Thumbs Up Jeg glæder mig til at se den kommende sæson, og om du kan hamle op med konkurrencen. Thumbs Up
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 8# Afslutningen - Real Zaragoza
« Svar #57: 27 Jan 2009, 10:50 »

Rigtig lækkert Jimmy.. Det glæder mig, at den gode form bliver ved. Fantastisk at du nåede semifinalen i cuppen. Flot du også spillede så godt op med Barcelona. Jeg glæder mig som vesperGT utrolig meget il næste sæson, men det ved du jo godt allerede.

Jeg ser også frem til at følge Tenerife næste år, men kun af den ene grund, at jeg synes det er et spændende hold. Så det kunne evt. være et hold jeg vælger selv en dag hehe.

EDIT: Du har godt nok haft en god lodtrækning i cuppen.  crazy
« Seneste Redigering: 27 Jan 2009, 10:52 af superpew » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Afslutningen - Real Zaragoza
« Svar #58: 27 Jan 2009, 13:29 »

Kanon..... Absolut kanon, jimmy Thumbs Up Jeg glæder mig til at se den kommende sæson, og om du kan hamle op med konkurrencen. Thumbs Up

Mange mange tak vesper Thumbs Up Det gør jeg også - håber jeg kan holde nogenlunde fat i min nuværende trup og få et par forstærkninger ind og helst spillere fra den iberiske halvø..

Rigtig lækkert Jimmy.. Det glæder mig, at den gode form bliver ved. Fantastisk at du nåede semifinalen i cuppen. Flot du også spillede så godt op med Barcelona. Jeg glæder mig som vesperGT utrolig meget il næste sæson, men det ved du jo godt allerede.

Jeg ser også frem til at følge Tenerife næste år, men kun af den ene grund, at jeg synes det er et spændende hold. Så det kunne evt. være et hold jeg vælger selv en dag hehe.

EDIT: Du har godt nok haft en god lodtrækning i cuppen.  crazy

Manhe tak superpew.. Det glæder også mig at se, men jeg tvivler på at den fortsætter når modstanderne hedder Real Madrid, Sevilla, Barcelona eller Villarreal.. Ubeslutsom

Jeg ved ikke hvad der skete i Barca-kampene - men det endte jo faktisk med at være supernederen at ryge ud til Barcelona selvom jeg havde regnet med et nederlag..

Det gør jeg også - jeg tror desværre de ryger ud med et brag, mens Zaragoza overlever sammen med Real Sociedad.. Men det kan jo være at jeg tager fel.. Wink

til din edit: Jeg klager ikke.. hehe..  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Afslutningen - Real Zaragoza
« Svar #59: 27 Jan 2009, 14:55 »

Det bliver et godt transfervindue.. er meget tæt på to spillere, som kan give Zaragoza de farligste kanter i La Liga.. Nøøj det bliver godt.. Og begge er hentet på den iberiske halvø..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 25 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010