home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 783 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  LUKKET - Real Zaragoza
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 25 Udprint
Forfatter Emne: LUKKET - Real Zaragoza  (Læst 108699 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 13# De sidste formaliteter - Real Zaragoza
« Svar #105: 11 Feb 2009, 12:18 »

Spørgsmål modtages stadig.. Opstemt
Logged

- Veni, vidi, vici -

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 13# De sidste formaliteter - Real Zaragoza
« Svar #106: 11 Feb 2009, 16:17 »

var flad af grin da jeg læste at du ramlede lige ind i en tysker, haha! xD
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 13# De sidste formaliteter - Real Zaragoza
« Svar #107: 11 Feb 2009, 16:25 »

God update Smiley Er begyndt at følge lidt med her og ham journalisten kan man da kun smile over!

Mht. spørgsmål, kunne man jo passende spørge til Zapaters fremtidsplaner, yndlingsliga og eventuelt den interesse, der givetvis må være for ham. Der må gerne stikkes ind til ham, så vi ikke får standard-diplomatiske svar, som alle fodboldspillere gør efterhånden Wink
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 13# De sidste formaliteter - Real Zaragoza
« Svar #108: 11 Feb 2009, 16:34 »

Du kunne spørge hvorfor Soler valgte Zaragoza, når de lå i Liga Adelante.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 13# De sidste formaliteter - Real Zaragoza
« Svar #109: 11 Feb 2009, 16:51 »

var flad af grin da jeg læste at du ramlede lige ind i en tysker, haha! xD

Hehe.. Takker.. det er jeg glad for - det var den effekt jeg håbede på..  Thumbs Up

God update Smiley Er begyndt at følge lidt med her og ham journalisten kan man da kun smile over!

Mht. spørgsmål, kunne man jo passende spørge til Zapaters fremtidsplaner, yndlingsliga og eventuelt den interesse, der givetvis må være for ham. Der må gerne stikkes ind til ham, så vi ikke får standard-diplomatiske svar, som alle fodboldspillere gør efterhånden Wink

Mange tak.. Det er jeg glad for du synes Thumbs Up

De ting du nævner har jeg spurgt ind til i interviewet..  Wink

Du kunne spørge hvorfor Soler valgte Zaragoza, når de lå i Liga Adelante.

Det skal jeg da gøre El Kun.. Thumbs Up

Der er lukket for spørgsmål..
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 13# De sidste formaliteter - Real Zaragoza
« Svar #110: 11 Feb 2009, 17:03 »

Updaten bliver meget lang.. Skal jeg dele den i en Soler-del og en Zapater-del?
Logged

- Veni, vidi, vici -

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 13# De sidste formaliteter - Real Zaragoza
« Svar #111: 11 Feb 2009, 17:04 »

Okay, jeg har læst grundigt med i din blog, og nu vil jeg komme med min umiddelbare kommentar til din blog. Du må tage det som det er, men uanset hvad, så vil jeg hellere skrive et fyldestgørende indlæg med både negativ og positiv kritik, frem for indlæg som "godt gået", "god blog" eller KUTGW (hvilket du selvfølgelig skal.)

Jeg kunne godt tænke mig en lidt mere hardcore tilgang til spillet. Først og fremmest noget omkring dine taktiske dispositioner, og måske hvorfor du har den idealopstilling, som du har. Dernæst kunne jeg godt tænke mig, at du beskrev dine overvejelser omkring transfers. Både udgående og indgående. Hvorfor du lige præcis sælger den spiller, og det kan jo også være udelukkende pga. pengene! Men også nytilkomne spillere. Omkring deres spidskompetencer, og måske krydret med noget taktik igen. Altså hvordan du vil udnytte de spillere. Hvis du køber en angriber, at du så har en spiller med et godt overblik, der kan sende dybe stikninger, eller hvis du køber midtbaneslider, fordi du føler dit hold har for lidt sjæl. Nå, det var så forslagene til forbedringer. Generelt er der ikke en finger at sætte på dit sprog, du skriver fantastisk, og det skal du blive ved med. Dine transfers er gode og realistiske. Jeg håber du bygger et ungt, spansk hold op.

Du må gerne dele din update i to, evt. sætte dem lidt op mod hinanden, så man kan se, at der er forskel på spilleren og trænerens udtalelse.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 13# De sidste formaliteter - Real Zaragoza
« Svar #112: 11 Feb 2009, 17:33 »

Okay, jeg har læst grundigt med i din blog, og nu vil jeg komme med min umiddelbare kommentar til din blog. Du må tage det som det er, men uanset hvad, så vil jeg hellere skrive et fyldestgørende indlæg med både negativ og positiv kritik, frem for indlæg som "godt gået", "god blog" eller KUTGW (hvilket du selvfølgelig skal.)

Jeg kunne godt tænke mig en lidt mere hardcore tilgang til spillet. Først og fremmest noget omkring dine taktiske dispositioner, og måske hvorfor du har den idealopstilling, som du har. Dernæst kunne jeg godt tænke mig, at du beskrev dine overvejelser omkring transfers. Både udgående og indgående. Hvorfor du lige præcis sælger den spiller, og det kan jo også være udelukkende pga. pengene! Men også nytilkomne spillere. Omkring deres spidskompetencer, og måske krydret med noget taktik igen. Altså hvordan du vil udnytte de spillere. Hvis du køber en angriber, at du så har en spiller med et godt overblik, der kan sende dybe stikninger, eller hvis du køber midtbaneslider, fordi du føler dit hold har for lidt sjæl. Nå, det var så forslagene til forbedringer. Generelt er der ikke en finger at sætte på dit sprog, du skriver fantastisk, og det skal du blive ved med. Dine transfers er gode og realistiske. Jeg håber du bygger et ungt, spansk hold op.

Du må gerne dele din update i to, evt. sætte dem lidt op mod hinanden, så man kan se, at der er forskel på spilleren og trænerens udtalelse.

Jeg synes faktisk det er et rigtig godt indlæg du får fyret af her og det er helt klart noget jeg skal tage op til overvejelse når jeg skal lave updates efter de to interview.. Jeg synes du kommer med mange vigtige pointer og der helt klart ting som jeg skal kigge nærmere på Thumbs Up

Jeg deler updaten i to og selvom de bliver meget ens skal I nok kunne se forskel.. Thumbs Up

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
14# Rundt om Soler - Real Zaragoza
« Svar #113: 11 Feb 2009, 18:06 »



14# Rundt om Soler - Real Zaragoza



Juan José Soler Rodríguez

Den 16. juni 1978 kom Juan José Soler Rodríguez til verden i en lille by nord for Sevilla i Andalusien, men familien flyttede hurtigt til storbyen og i en ung alder startede Soler med at spille fodbold i en af byens mange klubber. Talentet var ikke til at tage fejl af og han blev hurtigt headhuntet af både Sevilla og Betis. Efter lange overvejelser faldt valget på førstnævnte og det var for selvsamme Sevilla, hvor Soler i en alder af bare 16 år debuterede på klubbens førstehold i Primera Dívision. Han er i dag blevet 31 år og dengang gik han for at være en Spaniens største talenter, men de mange skader ødelagde karrieren for den talentfulde højrekant. Som bare 25-årig blev han erklæret fodboldinvalid og drømmen om at spille sammen med hans gode ven Raúl Gonzáles i Real Madrid blev aldrig til noget. Soler havde sågar underskrevet kontrakten med Real, men han bestod ikke lægetjekket og et par måneder efter trak han sig tilbage. Soler nåede dog alligevel 30 landskampe med fire mål til følge inden han i 2006 overtog det spanske u19 landshold. Solers evner som træner var overraskende store og holdet blev selvsamme år Europamester efter en 2-1 sejr over Skotland på et udsolgt stadion i Polen.

Jeg kigger rundt på det store stadion med plads til 34.596 tilskuere og de blå-hvide sæder gav genskær i eftermiddagssolen. Jeg kigger ned på et flot grønt græstæppe, som er blandt Europas pæneste plæner og ud af ingen ting dukker en 1,80 meter høj mand med mørkt hånd iført sorte fløjlsbukser og en mørkeblå skorte. José Soler siger jeg inde i mig selv og han styrer målrettet over mod mig og kameramanden. Han undskylder på flot engelsk at han kommer for sent, men han ville altså lige have det sidste træningspas med. Han giver hånd og placerer sig på sædet overfor mig, mens hans øjne meget seriøst nedstirrer mig på den gode måde. Jeg spørger både kameramanden og Soler om vi er klar til at gå i gang, hvilket begge nikker godkendende til. Jeg synker det overskydende spyt og starter med det første spørgsmål efter at kameramanden har givet tegn.     

LJ: Hvorfor sagde du ja til Zaragoza tilbage i 2008?
JS: Det er mit første klubtrænerjob og jeg var yderst beæret over at overhovedet at komme i betragtning til jobbet. Zaragoza er for mig en rigtig stor klub med en god økonomi og et stort potentiale, der på ingen måde bliver udnyttet. Det er det jeg prøver på at udnytte nu og jeg er stadig yderst taknemmelig over at have få chancen i klubben. Den tillid som klubben har vist mig forsøger jeg nu at betale tilbage ved at levere de resultater, som klubben i grad fortjener.

LJ: Har du en ynglingsklub? Og drømmer du om at træne det pågældende hold?
JS: Jeg havde ni fantastisk sæsoner i Sevilla inden jeg blev nødsaget til at stoppe og holdet vil altid have en plads i mit hjerte. Jeg er glad for tilværelsen her i Zaragoza, men alle trænere har vel drømme om at prøve sig selv af i Barcelona, Real Madrid og Manchester United. Men jeg har altså stadig tre år tilbage af min kontrakt og jeg ønsker ikke at forlade klubben på nuværende tidspunkt, da jeg føler at jeg har gang i noget stort. Men hvis jeg fik tilbudt det spanske landshold ville jeg have utroligt svært ved at sige nej. Det må være min drøm som træner.

LJ: Det spanske landshold – Kan du uddybe hvad det der frister så meget der?
JS: Jeg har selv haft store oplevelser med holdet og selvom vi blev Euromestre i 2008 er vi desværre et hold, som f.eks. England, der sjældent formår at udnytte vores enorme potentiale. Det er ikke kun fordi jeg er spanier, men som jeg ser det er Spanien et af de bedste hold i verdenen og med den talentmasse vi har i Spanien bør vi kunne fortsætte med at være et top3 land. Jeg vil meget gerne prøve kræfter med de bedste spaniere og for mig er det noget af det største at repræsentere sit land.

LJ: Hvad er din målsætning med Zaragoza? Hvad er dine ambitioner?
JS: Ja det er jo et rigtig godt spørgsmål. Målsætningen for denne sæson er at overleve og så se om vi kan nå semifinalen i pokalturneringen igen, men jeg håber da meget på at vi kan snuppe en europæisk placering og en finaleplads i Copa del Rey. Ambitionerne er i første omgang at udvikle Zaragoza til en magtfaktor i spansk fodbold og tage kampen op mod Sevilla, Atlético Madrid og Villarreal om fjerde til sjettepladsen. Men det hold vi har nu og den talentmasse vi er ved at skrabe sammen kan det ske i løbet af få år og et optimistisk slag på tasken er at vi i løbet af fem-seks sæsoner er i stand til at så småt udfordre Barcelona, Valencia og Real Madrid, selvom de stadigvæk er oceaner foran.

LJ: Det lyder meget ambitiøst og meget spændende.. Hvad skal der gøres for at det kan lade sig gøre?
JS: Vi skal fokusere meget på vores talentarbejde, hente talenter ind og sørge for at holde akademiet i gang, men vigtigst af alt skal vi gøre som Sevilla. Vi skal turde satse på vores egne talenter og jeg har haft en del unge fyre med i år. Når truppen til 2009/2010 sæsonen skal udtages kommer vi forhåbentligt til at se flere unge spaniere fra Zaragoza og i det hele taget skal Zaragoza være et mere spansk hold. Jeg vil bestræbe mig på at satse mere spansk, men det kan jo være at den rette spiller for os er brasiliansk, tysk eller dansk.

LJ: Nu nævner du selv Danmark – har du en dansker i kikkerten?
JS: Jeg må da indrømme at jeg faktisk har hele to danske forsvarsspillere i kikkerten til at erstatte Ayala og jeg vil da løfte sløret for at den ene spiller i England og den anden i Italien. Det er kun stadig på tegnebrættet, så jeg vil helst ikke snakke mere om det.

LJ: Det er også helt okay. (Pepe Carlos’ står i baggrunden og med hans mimik forklarer han at det er sidste spørgsmål. Jeg tænker mig om og beslutter mig for at spørge om følgende). Hvad er din største drøm?
JS: Min største drøm.. Hmm.. Min største fodboldmæssige drøm må være at vi havde gået hele vejen til VM i 2002 eller at mit skifte til Real Madrid var gået i gennem, men på det mere personlige plan er første del af min drøm gået i oplevelse. Jeg er gift med kvinden i mit liv og hun har allerede skænket mig to smukke børn, mens nummer tre er på vej. Anden del af drømmen er at de vokser op og skænker mig glæden af at blive bedstefar.

Lidt forundret over at der er allerede er gået tyve minutter rejser jeg mig op og giver José Soler hånden, mens jeg takker meget for interviewet. Vi snakker lidt frem og tilbage uden at kameraet kører og inden han smutter videre til et andet interview får jeg en autograf på min medbragte Zaragoza-trøje. Han siger farvel og Pepe Carlos forklarer at han lige sender Soler videre til et andet interview, hvorefter han kommer her tilbage med Alberto Zapater. De to småsnakker på spansk mens de går væk og jeg vender mig om for at høre hvad Michael synes om interviewet. Vi konkludere hurtigt at det gik rigtig godt og at vi gerne ville have haft mere tid med Soler.


Lars Jørgensen, TV2 sporten, La Romareda, Zaragoza

Logged

- Veni, vidi, vici -

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 14# Rundt om Soler - Real Zaragoza
« Svar #114: 11 Feb 2009, 18:20 »

Tør man gætte på at den ene er Daniel Agger, mens den anden er Simon Kjær? Rullende Øjne

Personligt synes jeg at "interview-delen" af en blog tit kan blive - Nu kan jeg ikke lige komme på et bedre ord, og jeg gider ikke uploade en video med det udtryk jeg sidder med lige nu - skal vi kalde det mærkværdigt, men du formår alligevel (På filosofisk og opdigtet vis) at portrættere en mand, som er klar til udfordringen!

Jeg glæder mig til at høre interviewet med Zapater og hvad han har at sige til det at blive købt af Valencia! Wink

Sender dig lige en PB, som du gerne må kommentere på! Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 14# Rundt om Soler - Real Zaragoza
« Svar #115: 11 Feb 2009, 18:46 »

Tør man gætte på at den ene er Daniel Agger, mens den anden er Simon Kjær? Rullende Øjne

Personligt synes jeg at "interview-delen" af en blog tit kan blive - Nu kan jeg ikke lige komme på et bedre ord, og jeg gider ikke uploade en video med det udtryk jeg sidder med lige nu - skal vi kalde det mærkværdigt, men du formår alligevel (På filosofisk og opdigtet vis) at portrættere en mand, som er klar til udfordringen!

Jeg glæder mig til at høre interviewet med Zapater og hvad han har at sige til det at blive købt af Valencia! Wink

Sender dig lige en PB, som du gerne må kommentere på! Smiley

Hvem ved? det er jo alligevel også kun på tegnebrættet.. det kunne også være Martin Laursen og Magnus Troest..  Peace

Du har ret - men nu er det jo heldigvis ikke kun interviews jeg laver.. hehe.. Takker Thumbs Up

Den er kommenteret.. Nice Wink Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 14# Rundt om Soler - Real Zaragoza
« Svar #116: 11 Feb 2009, 19:13 »

Synes faktisk interviewet der var helt i orden. Soler er en rigtig fed karakter, og du må gerne blive ved med at udvikle ham. Så længe der ikke bliver trivielt, og pladderhumanistisk, som så mange andre, men det tror nu heller ikke du gør
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 12# Udsendt - Real Zaragoza
« Svar #117: 12 Feb 2009, 08:53 »

Min kære Zonie.. der skal ikke så meget til før han er gejlet op.. hehe.. crazy

Haha. Korrekt. :-D

To gode updates, i en af de bedste blogs der kører for tiden. Fortsat intet nyt under solen. Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 14# Rundt om Soler - Real Zaragoza
« Svar #118: 12 Feb 2009, 16:12 »

Synes faktisk interviewet der var helt i orden. Soler er en rigtig fed karakter, og du må gerne blive ved med at udvikle ham. Så længe der ikke bliver trivielt, og pladderhumanistisk, som så mange andre, men det tror nu heller ikke du gør

Tak for det.. Ja jeg er også ret glad for ham og dejligt at han kan formes som jeg vil have det og jeg har iøvrigt ændret lidt på ham i forhold til Arsenal -> Heerenveen -> Barcelona bloggen fra 08.. Thumbs Up

Det tror jeg nu heller ikke det gør.. Thumbs Up Tak for kommentaren Thumbs Up

Haha. Korrekt. :-D

To gode updates, i en af de bedste blogs der kører for tiden. Fortsat intet nyt under solen. Thumbs Up

Han er jo dopet op på Immergeil crazy

Mange tak.. Tak for de meget flotte ord og jeg håber at jeg kan holde niveauet..  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
15# Rundt om Zapater - Real Zaragoza
« Svar #119: 12 Feb 2009, 16:35 »



15# Rundt om Zapater - Real Zaragoza



Alberto Zapater Arjol

Den 13. juni 1985 kom lille Alberto Zapater Arjol til verden i den nordspanske by Zaragoza og her næsten 25 år senere er han anfører for byens fodboldstolthed; Real Zaragoza. Den 24-årige midtbaneslider har spillet 184 ligakampe for klubben, hvoraf de 37 er spillet i Liga Adelante og i sine mange kampe for klubben har han scoret syv mål. De fire af dem blev scoret i sidste sæson i Liga Adelante, men i år er det ikke blev til mål for anføreren, der dog ellers er noteret for flere gode langskudsforsøg. Han har spillet for førsteholdet siden 2003/2004 sæsonen, hvor han var med til at vinde både Copa del Rey og Supercopa de España, men siden er hans karrierens højdepunkt at holdet rykkede op i sidste sæson og det er en gåde hvorfor han endnu ikke har optrådt for det spanske landshold. Zapater står noteret for 9 u21 landskampe og han har været anfører siden Solers ankomst. Zapater overtog erhvervet efter Roberto Ayalya, som i begge sæsoner har ageret vicekaptajn for spanieren.

Jeg lader igen blikket følge La Romareda rundt og jeg får øje på en lille grupper af turister, der bliver vist rundt. Jeg var selv på rundturen tidligere og Michael fik en del gode billeder, som skal bruges til de to indslag. Jeg nyder solens varme og pludselig hører jeg tre mænd, der siger ”Hola” og jeg giver et lille hop. Pepe Carlos har sin hånd på Zapaters skulder og præsenter Juan, som er vores tolk, da Zapater som bekendt ikke snakker engelsk. Carlos tilbyder sågar mere tid, når det hele skal oversættes og det takker vi gladelig ja til. Jeg giver hånd til både Alberto og Juan, hvorefter Carlos tænder en cigar og lister videre for at snage lidt efter turistgruppen. Guiden er på vej over mod os, men Carlos lister ned til guiden og beder ham om at vende tilbage om 30 minutter så vi ikke bliver forstyrret. Han sender ”Thumbs Up” og de to sætter sig så Juan ikke kommer med i billedet og jeg indleder interviewet med at hurtigt forklare, hvordan jeg havde tænkt mig at det skulle foregå. Begge nikker forstående og med tegn fra Michael starter vi.

LJ: Du nærmer dig de 200 kampe for Zaragoza og det seneste halvanden år har du været anfører for klubben. Hvad ønsker du mere at få ud af din tid i klubben?
AZ: Det er fantastisk at jeg nærmer de 200 kampe og anførertjansen er jeg utrolig stolt over. Jeg vil som enhver anden fodboldspiller gerne vinde trofæer og med José Solers ankomst er vi begyndt at minde om et hold, der er i stand til det. Men jeg ønsker at gøre byens borgere og mine forældre stolte, hvilket jeg gør ved at yde mit bedste for Zaragoza og det tilfredsstiller mig for nu.

LJ: For nu siger du? Vil du gerne videre i karrieren?
AZ: Både og. Man skal jo aldrig sige aldrig, men jeg er yderst tilfreds i Zaragoza og jeg håber at klubben og jeg selv udvikler sig i sådan en retning at jeg bliver udtaget til landsholdet, da det er min store drøm. Men alle drømmer jo at optræde for de store klubber og jeg kunne da godt tænke at prøve mig selv af i f.eks. Barcelona, Real eller i Valencia.

LJ: Okay.. Kan du beskrive dig selv som spiller?
AZ: Jeg ser mig selv som en rigtig holdspiller, hvilket er én af grundene til at jeg er anfører, men helt klart ser jeg også mig selv, som en meget stabil spiller. Jeg synes selv at jeg har et højt bundniveau og at jeg bidrager med meget på banen, hvor jeg er meget udholdende og jeg slår sjældent en fejlaflevering. 

LJ: Har du nogen svage sider?
AZ: Mit hovedspil skal blive bedre, da jeg ikke vinder nok dueller i luften og så scorer jeg simpelthen ikke nok mål. Sidstnævnte er ikke godt nok med de mange chancer jeg får og når vi spiller så offensivt som vi gør.

LJ: Hvem er din bedste medspiller?
AZ: Det er svært at svare på, men jeg synes jeg har et godt forhold til alle i truppen som anfører og jeg vil helst ikke fremhæve nogen. Men hvis jeg skal er Camacho, Prieto og min vicekaptajn Ayala nogen, som jeg har det særdeles godt med både på og udenfor banen.

LJ: Hvilken kamp anser du som din bedste i år og sidste år?
AZ: Uhh det er svært, men jeg tror det har været pokalkampen mod Espanyol på udebane, hvor vi kom bagud. Jeg erobrede bolden da vi scorede og sendte Di María afsted på kanten og han lagde op til det første mål. I anden halvleg lagde jeg selv op til sejrsmålet og det sikrede også en flot 2-1 sejr på det olympiske stadion i Barcelona. Sidste år er straks værre, men da vi blev hyldet på La Romareda efter sidste spillerunde hænger godt fast. Det er sgu svært at svare på når man spiller over 40 kampe per sæson.

LJ: Hvor mange mål satser du på at score i denne sæson?
AZ: Jeg vil gerne nå de fire mål, som jeg scorede i sidste sæson, men jeg har haft store problemer med at score i denne sæson og jeg har ramt træværket for meget, desværre. Så pt. håber jeg på at få hul på bylden og scoret et mål eller to.

LJ: Hvordan er José Soler som træner?
AZ: Han er et meget spændende bekendtskab og der er masser af gensidig respekt og forståelse. Man er ikke i tvivl om at det er ham, der bestemmer, da han er fyldt med vaskeægte spansk temperament og en stor passion for spillet. Han er en utrolig dygtig træner, som kommer med mange spændende tiltag til træning og vi er velkomne til at stille spørgsmålstegn. Han er en hård hund med et stort hjerte og man kan virkelig mærke at han brænder for spillet. Derfor kan man også til tider mærke at hans karriere sluttede for tidligt..

LJ: Hvordan er stemningen i omklædningsrummet?
AZ: Den er jo fantastisk på grund af placeringen i ligaen, men vi har det godt med hinanden og jeg sørger for at skabe en god stemning mellem spillere. Det er meget vigtigt for mig at vi har en god omgangstone og at alle kan snakke med alle, men det er også vigtigt at der er en god bro mellem trænerstaben og spillertruppen, som jeg også føler er mit ansvar.

LJ: Hvilken placering slutter I på i Primera Dívision? Og hvad med Copa del Rey?
AZ: Jeg er næsten overbevist om at vi nupper 7. pladsen uden problemer. Jeg så gerne at vi kom i semifinalen igen og at vi undgår Barcelona.

Pepe Carlos kommer igen hen og signalere at han skal bruge Zapater til noget PR-relateret, hvilket betyder at interviewet slutter brat. Igen rejser jeg mig hurtigt og takker Zapater via tolken for interviewet og jeg tillusker mig endnu en autograf på endnu en Zaragoza trøje. En lidt stolt Zapater skriver yderst professionelt under på en trøje med nummer 21 på ryggen og hvor der er påtrykt Zapater. ”Adios” siger vi næsten i munden på hinanden og han stiller sig lidt i baggrunden så jeg kan sige farvel til Pepe Carlos. Jeg takker mange gange og jeg lover ham, at han får tilsendt en kopi af interviewet når det har været sendt i Danmark. ”Adios” bliver sagt fra alle parter, mens Michael pakker kameraet væk igen. Den spanske delegation forsvinder væk og vi snakker lige hurtigt begge interview igennem. Nu er det tilbage på hotellet for at pakke og så skal det redigeres når vi kommer til Danmark.


Lars Jørgensen, TV2 sporten, La Romareda, Zaragoza


Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 25 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010