Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1044 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Baren
Kategori: Cykling
Nope,ingen dope
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
22
Forfatter
Emne: Nope,ingen dope (Læst 104546 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
Sv: Nope,ingen dope
«
Svar #255:
12 Feb 2013, 18:47 »
Citat af: DeBuur 12 Feb 2013, 18:41
Riis er en førdig mand, han stod frem med sit misbrug alt ære for det... men alt der er sket siden viser at Hr. Riis er en mand man bare ikke kan stole på - IMO er han ikke bedre end en bedrager som Riskjær eller Stein Bagger... når det kommer til begrebet troværdighed.
Cykelsporten er i disse år uinteressant - UCI og hold ejerne er dybt utroværdige og jeg er sgu stået af - jeg tager 3 uger til Frankrig til sommer med cykel... men kunne ikke drømme om at gå ud og se TdF.... det er tragisk at have det sådan med en sport som har betydet så meget... men har bare nået en grænse for hvad jeg gider bruge min tid på - jeg nyder at se amatørløbene især når man ved hvor meget disse atleter træner... men at sidde og høre på en Riis udtale sig om hans fantastiske projekt.... føj hvor det stinker nok er nok....
Nu vil jeg ikke kaste med mudder, men hvorfor så se fodbold, når Fuentes har sagt at ud af hans 200 klienter var der kun 30 % cykelryttere, og resten var stort set fodboldspillere en slat tennisspillere?
Fodbold er i den grad lige så forpestet af doping og korrupte organisationer som holder hånden over diverse hold, og aktører.
Er det fordi at det er mere åbenlyst i cykling, da de ikke har mulighederne for at dække over problemerne, at du ikke vil se det?
Jeg er af den klare overbevisning, at den nye generation er ved at fatte problemerne, og at feltet er renere nu, end det har været før (nogensinde).
Cykelblog
plutonium
Manager
«
Svar #256:
12 Feb 2013, 18:53 »
Jeg tror ikke der er nogen tvivl om, at doping også eksisterer i fodbold. I stor stil endda. Omvendt har jeg svært ved at se, hvor meget forskel det kan gøre i en sport, hvor teknik og hjerne er så stor en del af det. Ikke at der ikke er taktiske tanker og sådan i cykling, men i fodbold kan man på topplan ikke klare sig på fysik alene. Det tror jeg i hvert fald ikke på.
Så kan dopingen selvfølgelig booste teknisk og taktisk gode spillere, så de kan kæmpe side om side med eliten.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #257:
12 Feb 2013, 19:00 »
Citat af: plutonium 12 Feb 2013, 18:53
Jeg tror ikke der er nogen tvivl om, at doping også eksisterer i fodbold. I stor stil endda. Omvendt har jeg svært ved at se, hvor meget forskel det kan gøre i en sport, hvor teknik og hjerne er så stor en del af det. Ikke at der ikke er taktiske tanker og sådan i cykling, men i fodbold kan man på topplan ikke klare sig på fysik alene. Det tror jeg i hvert fald ikke på.
Så kan dopingen selvfølgelig booste teknisk og taktisk gode spillere, så de kan kæmpe side om side med eliten.
Nu straffes doping jo ikke i forhold til effekt, men i forhold til at de giver skader (måske dødlige) ved indtagelse. Og fx testertoron eller bloddoping er ligeglad med om man dyrker en sport hvor det gavner 10 % eller 3 %.
Jeg synes efterhånden det er blevet en naiv undskyldning fra nogle fodboldfans at det ikke gavner ret meget. For der findes altid idioter der vil blive 3 % bedre.
Jeg har desværre ikke tid til at skrive mere, men kommer gerne med en længere uddybning senere
Cykelblog
plutonium
Manager
«
Svar #258:
12 Feb 2013, 19:02 »
Jeg skal nu heller ikke forsvare doping i fodbold (det skal udryddes bedst muligt!), men pointen var bare, at der er mange, mange penge på spil i forhold til at vinde Tour de France og derfor er det kritisk for sporten at komme doping til livs for hvorvidt folk kan tage det seriøst eller ej. Mit problem med cykling er jo, at jeg ikke kan tage det seriøst pga dopingsagerne.
Fodbolddoping er lige så forkert, men har måske en mindre impact på sportens image, hvorfor det får mindre medietid.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
DeBuur
Manager
«
Svar #259:
12 Feb 2013, 20:16 »
Citat af: Spezialized 12 Feb 2013, 18:47
Nu vil jeg ikke kaste med mudder, men hvorfor så se fodbold, når Fuentes har sagt at ud af hans 200 klienter var der kun 30 % cykelryttere, og resten var stort set fodboldspillere en slat tennisspillere?
Fodbold er i den grad lige så forpestet af doping og korrupte organisationer som holder hånden over diverse hold, og aktører.
Er det fordi at det er mere åbenlyst i cykling, da de ikke har mulighederne for at dække over problemerne, at du ikke vil se det?
Jeg er af den klare overbevisning, at den nye generation er ved at fatte problemerne, og at feltet er renere nu, end det har været før (nogensinde).
Skandalerne i Italiensk Fodbold omkring aftalt spil gjorde at jeg mistede interessen for Serie A og jeg er sikker på at doping indenfor fodbold er meget større end vi nogensinde har forestillet os - jeg husker et interview med marc Overmars som undrende fortalte at i løbet af 1 år så han fodboldspillere som havde fordoblet deres muskelstyrke og som pludselig virkede som komplette sprintere som direkte kunne udspurte ham .... og netop Overmars var en af de hurtigste nogensinde.... i Spanien er det vel kun de få der ikke erkender at top sportsmænd indenfor fodbold ikke har været systematisk dopede.
Nu er jeg jo Liverpool fan... og ingen kan vel beskylde dem for at levere overdådige resultater her i nyere tid
så et er at den enkelte spiller kan være dopet, men det alene skaber ikke et resultat... fodboldens værste problem er ikke doping men er istedet machfixing
Når jeg har mistet interessen for cykling så skyldes det at jeg pt ikke kan se at der i UCI og hos holdejerne er en reelt vilje til at ville bekæmpe doping..... Riis vil kun sige sandheden hvis den ikke får konsekvenser for hans hold... jamen helt ærligt hvem fanden tror på noget som helst han siger? Hvem tror på UCI ?
Cykling er en smuk sport - cykelryttere IMO er de sejeste sportsfolk idet de skal træne så ufattelig hårdt men prof cykling er IMO uinteressant på samme niveau som serie A jeg gider ikke høre på store doping synder som fortæller røver historier og ser engle blide ud og bliver tøse fornærmet som Riis når nogen tillader sig at stille undrende spørgsmål.... jeg har mistet alt for Riis ikke fordi han tog doping..men på grund af den måde han har opført sig på efter indrømmelsen... han opfører sig som en spoleret teenager tøs som lige har fået nej til at tage til Sunny beach..
YNWA
Njaourinho
Landsholdsspiller
«
Svar #260:
12 Feb 2013, 20:48 »
Cykelsporten kan vel blot glæde sig til de kommende år, hvor de respektive organisationer i de forskellige sportsforbund - forhåbentligt - får fingrene ud og gør noget, som bare ligner en reel indsats mod doping. Cykelsporten er vel omtrent 10-15 år forud for 90% af alle sportsgrene på antidopingemnet. Sporten har taget sine tæsk og får stadig megaprygl, men indsatsen er så småt begyndt at give resultater - på trods af en ufattelig mængde instanser og mennesker, som har villet det anderledes.
Jeg er sikker på, at fodbold har et latterligt stort dopingproblem, som koster flere spillere livet hvert år - på og uden for banen -, hvorfor det også er knaldpinligt, at der ikke bliver gjort mere ved det, men der er sgu nok for mange penge involveret og for lidt effekt af dopingen i forhold til andre udholdenhedssportsg
rene (selvom doping vel er doping..) til, at fodboldsporten for alvor vil gøre op med problemet.
Men skulle fodbolden en dag få nok af spillere, der falder livløse om på banen, og skulle tennissporten en dag få øjnene op for, at 27 blodpropper hos Williams-søstrene umiddelbart nok alligevel er halvmistænksomt, og skulle atletiksporten en dag få nok af kvinder med fuldskæg i styrkedisciplinerne, tjah... Så kunne de jo passende se på cykelsporten som eksempel og forudse hvilken årelang nyhedsstrøm af skandaler, man kan se frem til.
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #261:
14 Feb 2013, 14:41 »
Citat af: plutonium 12 Feb 2013, 19:02
Jeg skal nu heller ikke forsvare doping i fodbold (det skal udryddes bedst muligt!),
men pointen var bare, at der er mange, mange penge på spil i forhold til at vinde Tour de Franc
e og derfor er det kritisk for sporten at komme doping til livs for hvorvidt folk kan tage det seriøst eller ej. Mit problem med cykling er jo, at jeg ikke kan tage det seriøst pga dopingsagerne.
Fodbolddoping er lige så forkert, men har måske en mindre impact på sportens image, hvorfor det får mindre medietid.
Jeg synes faktisk du rammer hoved på sømmet, bare med den forkerte konklussion. Du siger, at pga. de store penge der er på spil, så er der ingen der tør/vil dope sig? Det giver da slet ikke nogen mening. Det er vel netop grunden til at dope sig? Fordi der netop er så mange penge på spil, og det betyder så forbandet meget om man fx kommer i CL eller ej.
Cykelsporten er ved at dø, pga. alle skandalerne, så hvis det ikke er skulle være et alvors tegn så ved jeg ikke hvad, der skulle få dem (rytterne) til at forstå hvor vigtigt det er.
Kigger man på rytternes opførsel overfor hinanden under et cykelløb, kontra fodboldspilleres opførsel overfor hinanden, så er cykelryttere i den grad gentlemen, hvor fodboldspillere vil kaste sig i jorden, skrigende i smerte (her taler vi om skuespil, naturligvis), for at vinde en fordel mod en konkurrent.
Fodboldspilleres moral er i den grad lige så beskidt som cykelryttere, hvis ikke værre.
Jeg læste bl.a. at en PL-spiller er vokset med næsten 17 kg. i løbet af de sidste 15 år, og det harmonere ikke med det argument, om at størreslen på en spiller skulle gøre ham dårligere/langsommere. Jeg kan ikke finde den artikel mere desværre.
Fodbold er blevet cool business, og derfor er der nogle mennersker bag ved der kan deres lobbyarbejde og får sager, som Operation Puerto til at forsvinde - for fodboldens synspunkt. Da Fuentes ville nævne konkrete navne på fodboldspillere, afbrød dommeren ham, og sagde at det var ikke tilladt eller nødvendigt... WTF!? Ikke nødvendigt?
Allerede i går fortalte Jesus Manzano, cykelrytter, der er et at de vigtige vidner i OP, at han i sin tid som klient, mødte 1 spansk, og 2 brasilianske landsholdsspillere på klinikken. Jeg ville da uhyre gerne vide hvem de var.
WADA regner med at få adgang til både Fuentes' blodposer og liste over klienter, når sagen er slut. Noget siger mig, at de dog det skal der nok blive sat en stopper for - desværre
Cykelblog
Risom
Manager
«
Svar #262:
30 Apr 2013, 15:50 »
http://www.feltet.dk/nyheder/fuentes_faar_et_aars_faengsel/
Så fik han straffen... Det ser ikke ud til, at han vil oplyse alle hans klienters navne på nuværende tidspunkt, som det har været fremme, men det kommer måske i den bog, han har udtalt, at måske vil skrive. Under alle omstændigheder bliver det i hvert fald 'spændende' at se, hvilke navne, der dukker op med både fodboldens og cykelsportens briller samt flere sportsgrene.
Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #263:
30 Apr 2013, 19:40 »
Mit bud er at der ikke dukker noget som helst op. Sagen lukkes og der bliver lagt låg på. Fuentes er en mand der gerne vil tjene mest mulige penge, og jeg er ret sikker på at FC Barcelona og Real Madrig kan betale ham flere penge for at lukke munden, end hvad et eventuelt bogsalg ville kunne give.
Jeg håber dog at de spanske antidopingmyndighed
er appellere dommen om at blodposerne skal destrueres, og får dem udleveret, så fodboldspillere (andre de andre cykelryttere der måske er gået fri) stilles til samme regnskab.
Cykelblog
DeBuur
Manager
«
Svar #264:
03 Jun 2013, 21:10 »
Så er den gal igen
http://sporten.tv2.dk/2013-06-03-ny-skandale-uci-knalder-italiensk-stjerne-doping
Hmmm EPO er vel det helt sikre valg hvis man skal opdages - det er sørgeligt og jeg nægter at tro at det er tilfældigt at det er 2 fra samme hold.....
YNWA
Magn
Landsholdsspiller
«
Svar #265:
03 Jun 2013, 21:38 »
Citat af: DeBuur 03 Jun 2013, 21:10
Så er den gal igen
http://sporten.tv2.dk/2013-06-03-ny-skandale-uci-knalder-italiensk-stjerne-doping
Hmmm EPO er vel det helt sikre valg hvis man skal opdages - det er sørgeligt og jeg nægter at tro at det er tilfældigt at det er 2 fra samme hold.....
Det er sørgeligt, at endnu en rytter er blevet taget for doping. To af profiler fra det samme hold. Det lyder mærkeligt. Selvfølgelig er Di Luca ny, men det lugter langt væk. Gad vide om der kommer flere sager?
Til gengæld er det glædeligt synderne bliver taget. Tror vi går en renere fremtid i møde. Der er blevet taget en del ryttere i år, hvilket på sin vis er glædeligt. Det viser forskningen kommer videre, og synderne bliver fanget. Det bliver farligere og farligere at tage doping, så mon ikke der er færre, der tager hånden i doping krukken.
Man burde lade folk indrømme deres tidligere dopingmisbrug med en meget en kort karantæne. Man får ryddet op i cykelsporten, og folk burde ikke være bange for at stå frem, hvis de ikke ser frem til en lang karantæne.
Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.
Risom
Manager
«
Svar #266:
03 Jun 2013, 21:40 »
Citat af: DeBuur 03 Jun 2013, 21:10
Så er den gal igen
Det tyder lidt på, at wildcard-holdet har følt sig nødsaget til at dope sig for at skabe resultater og dermed få flere sponsorpenge....
Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!
Spardle
Landsholdsspiller
«
Svar #267:
09 Jul 2014, 13:26 »
Nu er spørgsmålet jo bare om vi ikke på et tidspunkt burde dele cykelsporten op i 2, dem der vil se hurtigt cyklende ryttere, og dem der vil se dem der er rene som Rolf.
Kunne være fedt hvis de lavede 2 topligaer, én hvor doping er tilladt, og én hvor det er ulovligt( som det er idag).
Kunne være interessant og se hvilken liga der ville få mest opmærksomhed, og hvilken liga der ville få flest fans/sponsorpenge.
Men det kunne squ være meget fedt at se tosserne tonse afsted med langt mere end den menneskelige krop holder til.
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #268:
09 Jul 2014, 13:42 »
Citat af: Spardle 09 Jul 2014, 13:26
Nu er spørgsmålet jo bare om vi ikke på et tidspunkt burde dele cykelsporten op i 2, dem der vil se hurtigt cyklende ryttere, og dem der vil se dem der er rene som Rolf.
Kunne være fedt hvis de lavede 2 topligaer, én hvor doping er tilladt, og én hvor det er ulovligt( som det er idag).
Kunne være interessant og se hvilken liga der ville få mest opmærksomhed, og hvilken liga der ville få flest fans/sponsorpenge.
Men det kunne squ være meget fedt at se tosserne tonse afsted med langt mere end den menneskelige krop holder til.
Og du tror selv det ville lykkedes? Når folk kan snyde systemet nu, så ville folk nok også prøve at snyde "den rene liga" med at vinde.
Og hvis rytterne fik frit lejde til at dope sig ubegrænset, så ser vi 100 % folk falde død om på cyklen. Det er vel ikke hvad du ønsker?
Cykelblog
Spardle
Landsholdsspiller
«
Svar #269:
09 Jul 2014, 14:06 »
Spezialized er du sikker på de ville falde død om på cyklen?
De fleste der cyklede i 90'erne, render da stadig rundt idag. Ingen tvivl om at doping højst sandsynligt nedsætter deres levealder, men tvivler på de vil stoppe fordi døde.
Om det ville lykkedes ved jeg ikke, men det kunne være en løsning, der måske ville få ryddet de værste fra.
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
Sider:
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
22
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »