home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Nope,ingen dope
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 20 21 [22] Udprint
Forfatter Emne: Nope,ingen dope  (Læst 97811 gange)
Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #315: 26 Jul 2014, 10:37 »

De køre jo ikke med nær så mange W/kg længere, Nibali og Quintana leverede 6.0 W/kg som deres bedste i Touren og Giroen i år. Du har ret i der altid vil være nogle der prøver på og snyde, i dag tror jeg kun få snyder som Froome og Contador Smiley
Logged

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #316: 26 Jul 2014, 10:59 »

De køre jo ikke med nær så mange W/kg længere, Nibali og Quintana leverede 6.0 W/kg som deres bedste i Touren og Giroen i år. Du har ret i der altid vil være nogle der prøver på og snyde, i dag tror jeg kun få snyder som Froome og Contador Smiley


Jeg elsker debatten om W/kg, men hvor om alting er, så har jeg læst mig frem til, at de bedste ryttere (Nibali, Quintana, Contador og Froome) godt kan præstere W/kg på mere end 6.0 på en længere (30 min. ca.) afsluttende stigning.

http://veloropa.dk/cooksons-foerste-krise/

http://veloropa.dk/problemet-med-team-sky/

Lige et par artikler fra Kim Plesner, som belyser Froome og Team Sky. Jeg synes de er fornuftige, og belyser nogle gode problemstillinger.
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #317: 26 Jul 2014, 16:34 »

Tror der er mindre doping i cykelsport end nogensinde før. De bedste i 90`erne og starten af det nye årtusind kørte 6.7-7-0 W/kg. Det er kun Froome der stadig kan levere de tal, er 100% sikker på at han er dopet. Contador har i året kørt 6.2-6.3 W/kg og er nok på doping igen. Kigger vi på alle de andre i år, køre de bedste i Giroen 5.4-5.7 W/kg og det samme i Touren i år, undtagen Nibali med 5.7-6.0 W/kg

Nibali smadrer hele Tour feltet med en W/kg på 6.0 https://twitter.com/ammattipyoraily/status/492322096509640704

Contador 6.3 W/kg https://twitter.com/ammattipyoraily/status/479340200301453312

Froome 6.9 W/kg woow https://twitter.com/Jono_L/status/475062347271110656/photo/1

Og netop her har vi grunden til, at holdene ikke gider at udlevere rytternes data til fri fortolkning for alle de fantastiske fuldtidsoverlæger og sportsfysiologer, som internettet åbenbart er propfyldt med.

Et af de første ord, man støder på i et af af dine Twitter-links, er 'claimed'. Det er her, man skal stoppe med at læse videre.
« Seneste Redigering: 26 Jul 2014, 16:39 af Njaourinho » Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #318: 26 Jul 2014, 16:56 »

Nu er det ikke umuligt at træde 6.3 W/kg uden doping. Det tyder diverse skemaer i hvert fald på.
Logged

Liverpool F.C

JG7
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #319: 26 Jul 2014, 17:35 »

Og netop her har vi grunden til, at holdene ikke gider at udlevere rytternes data til fri fortolkning for alle de fantastiske fuldtidsoverlæger og sportsfysiologer, som internettet åbenbart er propfyldt med.

Et af de første ord, man støder på i et af af dine Twitter-links, er 'claimed'. Det er her, man skal stoppe med at læse videre.

Claimed af Chris Froome vel? De 439 watts, der er anslået, er claimed af CF i hans bog.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #320: 26 Jul 2014, 17:38 »

http://cyclingtips.com.au/wp-content/uploads/2009/07/powerprofiling.jpg

FTP, som er max på 6.4 w/kg.

FTP er ens functional threshold power over en time - altså det man kan træde max over en time på syregrænsen.

Og jo kortere tid jo højere w/kg. At nogle træder 7-8 eller 20 w/kg siger intet om doping, kun i forhold til den tid der køres på!

Og det fatter folk virkelig ikke. Specielt Littlefinger, som åbenlyst bare har hørt at et tal over w/kg er lig med doping. Man siger kun at 6.40 w/kg er det maximale man bør kunne træde over en time på sin syregrænse. Men nogle kan altså godt gå over sin syregrænse i kortere tid, hvilket vil rykke w/kg til måske 6.5 eller 6.6. Selvom det så der begynder at blive suspekt.

Men flere idrætsforskere siger jo selv, at nye træningsmuligheder hele tiden rykker på den grænse.
Logged


JG7
Gæst
 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #321: 26 Jul 2014, 17:40 »

Og det fatter folk virkelig ikke. Specielt Littlefinger, som åbenlyst bare har hørt at et tal over w/kg er lig med doping.

Det er altså også kun 20 dage siden, du forklarede ham forskellen på watt og w/kg. Små slag!
Logged

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #322: 26 Jul 2014, 21:41 »

http://cyclingtips.com.au/wp-content/uploads/2009/07/powerprofiling.jpg

FTP, som er max på 6.4 w/kg.

FTP er ens functional threshold power over en time - altså det man kan træde max over en time på syregrænsen.

Og jo kortere tid jo højere w/kg. At nogle træder 7-8 eller 20 w/kg siger intet om doping, kun i forhold til den tid der køres på!

Og det fatter folk virkelig ikke. Specielt Littlefinger, som åbenlyst bare har hørt at et tal over w/kg er lig med doping. Man siger kun at 6.40 w/kg er det maximale man bør kunne træde over en time på sin syregrænse. Men nogle kan altså godt gå over sin syregrænse i kortere tid, hvilket vil rykke w/kg til måske 6.5 eller 6.6. Selvom det så der begynder at blive suspekt.

Men flere idrætsforskere siger jo selv, at nye træningsmuligheder hele tiden rykker på den grænse.
Tak for det, så lærte jeg også noget i dag Wink

6.4W/kg på en time lyder meget højt, jeg har kun set folk der enten har mindst en positive dopingprøve eller har indrømme at de kørte på doping præstere det. Ingen er i nærheden af det af dem der har kørt Giroen og Touren i år. Quintana og Nibali ligger på 5.9-6-0W/kg på en 30min stigning, som deres bedste i Giroen og Touren i år. Contador 6.2W/kg på en 30min stigning i Dauphine i år. Froome sidste år 6.5W/kg på en 30 min stigning (6.9W/kg hvis hans træningstur på Col de la Madone tæller med) og 6.3W/kg på en 50min stigning.

Er TDF feltet så ikke ret dårligt i år ? Når Nibali sætte dem alle sammen til vægt med en sølle 5.84 W/kg på Chamrousse en 50min stigning, Contador kørte 5.91 W/kg på Mont Ventoux sidste år som også er en 50min stigning og tabte alligevel med næsten 2 min.
« Seneste Redigering: 26 Jul 2014, 22:59 af Littlefinger » Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nope,ingen dope
« Svar #323: 27 Jul 2014, 09:19 »

Tak for det, så lærte jeg også noget i dag Wink

6.4W/kg på en time lyder meget højt, jeg har kun set folk der enten har mindst en positive dopingprøve eller har indrømme at de kørte på doping præstere det. Ingen er i nærheden af det af dem der har kørt Giroen og Touren i år. Quintana og Nibali ligger på 5.9-6-0W/kg på en 30min stigning, som deres bedste i Giroen og Touren i år. Contador 6.2W/kg på en 30min stigning i Dauphine i år. Froome sidste år 6.5W/kg på en 30 min stigning (6.9W/kg hvis hans træningstur på Col de la Madone tæller med) og 6.3W/kg på en 50min stigning.

Er TDF feltet så ikke ret dårligt i år ? Når Nibali sætte dem alle sammen til vægt med en sølle 5.84 W/kg på Chamrousse en 50min stigning, Contador kørte 5.91 W/kg på Mont Ventoux sidste år som også er en 50min stigning og tabte alligevel med næsten 2 min.

Du glemmer at tage højde for at mange er styrtede hvilket vil sætte sig på præstationen og de evt. watt der ska l trædes. Og vejret den første uges tid med masser af regn, kan også have gjort en del af dem syge. Nibali har været sindssygt flot beskytttet af Astana og naturligvis også ret heldig.

Jeg tror som sådan ikke feltet er dårligere i år, hvis man bare havde haft Contador og Froome med - uden derved at sige at Nibali ikke havde vundet eller ej. Faktum er at Nibali sjælendt blev presset hårdt nok til at skulle køre lange, lange perioder på fuld gas, og derved vil hans tider/og w/kg blive mindre for en given stigning.
Tænk hvis det var blevet angrebet for smadder på Hautacam af en Contador eller Froome der måske havde lagt 2-3 minutter efter. Så var de nok kommet noget hurtigere op, og nærmere Riis' rekord.

Og derved kan man heller ikke bruge tiden på bjerget til at sige om Touren er blevet mere ren. Smiley
Logged


Sider: 1 ... 20 21 [22] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010