home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 610 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad vinder vi i sæsonen 2015/2016?
LA LIGA!
CHAMPIONS LEAGUE!
EURO LEAGUE(UEFA CUP)!
COPA DEL REY!
DEN EUROPÆISKE SUPER CUP!
INGENTING!

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club  (Læst 50432 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #150: 15 Mar 2009, 12:50 »

Oktober 2013



Sæsonens anden kamp i Champions League var mod den tyske overraskelse, Hoffenheim. Det var en meget tæt kamp, med flere chancer til begge hold. Olic havde blandt andet to skud på stolpen, som han burde have scoret på. Vi skulle dog helt frem til de sidste ti minutter af kampen, før der skete noget. Efter 83 minutter fik Hoffenheim tilspillet sig et hjørnespark, og på det efterfølgende indlæg kom André-Pierre Gignac først på bolden, og scorede til 1-0. For at få mindst en udligning skiftede jeg Frank Jacobsen ind i stedet for en forsvarer, og det gav pote. 2 minutter inde i overtiden fik Frank Jacobsen en stor chance, og den var han ikke sen til at nytte. Han sparkede koldt bolden i mål, bag en chanceløs Hoffenheim-målmand.

I den efterfølgende ligakamp formåede vi ikke at score, og vi måtte derfor tage til takke med 0-0 mod NEC. Det gav vores konkurrenter et lille forspring, så det var vigtigt at få 3 point mod NAC Brede, i den efterfølgende kamp. Det var en igen en meget tæt kamp, med flere chancer til begge hold. Vi var dog lige en tand bedre, og efter 77 minutter, da Breda-spillerne var ved at være trætte, slog vi til. Frank Jacobsen blev sendt i dybden, og alene med målmanden var han mere end sikker, 1-0! I overtiden blev kampen endegyldigt lukket, da Ismail Aissati hamrede et langskud op i det ene mål-hjørne.

Tredje og sidste modstander, som vi skulle møde i Uefa Cuppen, var Fenerbahce. Vi var på hjemmebane, og jeg forventede derfor en sejr. Desværre gik det ikke som jeg håbede. Efter 18 minutter fik tyrkerne en stor chance, som Edu Dracena afsluttede med et flot hovedstød. Fenerbahce havde mange chancer, og 3 minutter inde i første halvlegs overtid scorede de igen. Det var den stærke angriber, Emrah Bastürk, der køligt sparkede bolden ind bag Kameni, der havde timet sit løb ud af målet helt forkert. Vi tabte kampen 2-0, hvilket sender os ned på en 3. plads i gruppen, med 4 point. Milan og Fenerbahce ligger pt. til at gå videre med 6 point hver, mens Hoffenheim udgør bundprop, med kun 1 point.

Det gik bedre i ligaen, hvor vi skulle møde Sparta Rotterdam. Vi styrede spillet gennem alle 90 minutter, og vi vandt fortjent, selvom vi skulle helt hen til slutningen af kampen, før vi scorede. Det var Jan Laros, der løb fra et langsomt forsvar og afdriblede målmanden, inden han scorede kampens eneste mål. Sidste kamp i oktober var mod Vitesse, som ligger under stregen. Derfor var en sejr krævet, og en sejr var hvad vi fik. Efter 33 minutter sendte Olic bolden i mål, og selvom vi burde have scoret mere, vandt vi kun 1-0.


Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #151: 16 Mar 2009, 00:00 »

November 2013



Vi sparkede november igang, med en 2-0 sejr over FC Twente, i Eresdivisionen. Efter 37 minutter bragte Alex os foran, da han modtog bolden bagerst i feltet og hamrede den i kassen. Midt i anden halveg blev Eyong Enoh også målscorer. Han sendte et langskud fra kanten af feltet i mål, og sikrede os 3 vigtige point.


Der var lagt op til en svær kamp, da vi skulle spille mod Fenerbahce på udebane. Vi skulle forsøge at revancere nederlaget fra den første kamp, og spillerne virkede meget opsatte på at gøre netop det. Vi sad på spillet, og kom til flere store chancer gennem kampen, og 20 minuter før tid kom forløsningen så. En af Frank Jacobsens store styrker er hans afslutninger, og det kunne ses, da han koldt sendte bolden ind bag Volkan i Fenerbahces mål, fra en ellers svær position. Føringen hold desværre kun 5 minutter, så kunne tyrkerne hylde Tuna Akgöl, der scorede det udlignende mål, med et kvarter tilbage af kampen. Der kom endnu et mål til sidst i kampen. Fenerbahce havde hjørnespark, da der var to minutter tilbage af kampen. Bolden blev sendt ind i feltet hvor Edu Dracena kom højst, men heldigvis sendte han bolden i hænderne på Kameni. Vores afrikaner sendte et hurtigt udspark afsted mod Aissati, der stod helt alene ved midterlinjen. Han løb mod mål og afgjorde kampen med sin 2-1 scoring.

Jeg valgte at spare nogle af holdets vigtigste spillere mod Excelsior, men det viste sig at være et dumt træk. Vi kom ikke frem til de nødvendige målchancer, og derfor endte kampen helt uden mål. I pokalturneringen mødte vi en svær modstander allerede i 3. runde, da Willem ll kom på besøg. Vores spillere gjorde det, som der var forventet af dem, og takket være Enoh og Olic, der scorede et mål hver, vandt vi kampen 2-0. I fjerde runde skal vi spille mod Vitesse, der ligesom Willem ll er et hold, vi skal slå. Kampen finder sted den 22. januar.

Vi tog imod ADO Den Haag på hjemmebane i årets 11. ligakamp, og det blev en succesoplevelse. Første halveg var ellers præget af kedeligt spil, og der var ingen større chancer til hverken os eller modstanderne, men det ændrede sig kraftigt efter pausen. Vi skulle kun ét minut ind i anden halveg før Jan Laros havde bragt os foran, og som om det ikke var nok, scorede Edison Méndez selvmål bare 3 minutter efter. Efter ca. en times spil kom danske Simon Kjær på måltavlen, da han headede bolden i mål efter et hjørnespark. Med 5 minutter igen reducerede Lex Immers for ADO Den Haag, men i samme minut satte Jan laros punktum for kampen med sin anden scoring. Vi spillede fantastisk gennem hele anden halvleg, og det mere end fortjent, at vi vandt 4-1.
2-0 Twente
2-1 Fenerbahce
0-0 Excelsior
2-0 Willem II
4-1 ADO Den Haag
0-2 AC Milan
1-2 AZ Alkmaar

Efter 3-1 sejren over Milan tidligere på sæsonen var jeg ved godt mod inden det andet opgør mod italienerne. Vi spillede også en fin kamp, men milaneserne var bare lige lidt bedre på alle punkter. Derfor var det fuldt fortjent, at de vandt 2-0. Målene blev scoret af Diogo og Pato.

Hjemme i Holland var der dømt topbrag, da vi tørnede sammen med AZ Alkmaar. Vi kom bedst fra start, og efter en halv times spil kom vi foran. Jan Laros var manden bag målet til 1-0. I anden halvleg blev juan Manuel Torres nedlagt i feltet, og på det efterfølgende straffespark scorede Mike Zonneveld sikkert. Med 5 minutter tilbage af kampen scorede Gill Swerts det afgørende mål i en ellers meget lige kamp, der kunne være endt med sejre til begge hold.

Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #152: 16 Mar 2009, 22:12 »

Så er der tilføjet en ny afstemning, vedrørende de fremtidige handler i vinterpausen, så giv en stemme, og kommenter gerne dit valg i bloggen Wink

Resultatet af den gamle afstemning:

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #153: 16 Mar 2009, 22:14 »

Jeg har svaret at jeg ikke synes du skal forstærke dig.

Du ligger nr 1, har et godt hold. Ja, man kunne altid tænke sig en stjerne mere. Men pas nu på der ikke bliver for meget uro i truppen  Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #154: 16 Mar 2009, 22:31 »

Jeg har svaret at jeg ikke synes du skal forstærke dig.

Du ligger nr 1, har et godt hold. Ja, man kunne altid tænke sig en stjerne mere. Men pas nu på der ikke bliver for meget uro i truppen  Wink

Tak for svaret! Smiley

Det er rigtigt nok, men man ved jo aldrig, måske forsvinder der et par spillere fra holdet også, jeg elsker jo at skifte ud i truppen. Opstemt
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #155: 25 Mar 2009, 18:16 »

Ja jeg har ikke skrevet i updaten her i et lille stykke tid fordi jeg har manglet netop tid. Der har bla. været en del lektier i vejen for det hele. Som nogle måske ved har jeg meldt mig til blogkonkurrencen, som jo starter her i næste uge. Derfor vil der ikke blive den store tid til bloggen her. Jeg vil ikke stoppe bloggen, da jeg er rigtig glad for spillet og måske finder det frem igen efter konkurrencen, men jeg kan ikke love noget. Bloggen er dog sat på pause fra nu, og til blogkonkurrencen er slut. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: ~ PAUSE ~ Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #156: 25 Maj 2009, 23:01 »

En svær beslutning



Det har været en meget svær beslutning, men nu er den taget. Der er ingen vej tilbage. Hollandsk fodbold er fortid for mig. Måske vender jeg tilbage i fremtiden, hvem ved. Jeg har dog inset, at jeg ikke kunne fortsætte spillet og bloggen med Ajax, eftersom spilleglæden var væk. Derfor har jeg d. 15. december 2013 valgt at forlade posten som cheftræner i Ajax Amsterdam for i stedet at søge nye udfordringer. Hvor fremtiden ligger er uvis, men en ting er sikkert. Jeg er ikke færdig med at jage titler endnu.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 54' Et sted på jobmarkedet -
« Svar #157: 26 Maj 2009, 08:54 »

Kampen om underskriften spidser til




Der gik ikke mere end et par sekunder, efter jeg havde opsagt jobbet i Ajax, før det første jobtilbud tikkede ind med posten. Almeria var klubben der tilbød mig et job, men tilbuddet var bestemt ikke attraktivt, så jeg valgte at afslå og vente på noget bedre.

Jeg skulle ikke vente længe. Klubber som Wolfsburg, Stuttgaard, PSV, Osasuna og Sevilla stod alle uden manager. Jeg vil under ingen omstændigheder stå i spidsen for PSV, men ud over det er alle klubberne spændende, og det bliver uden tvivl et svært valg, hvis jeg får mere end et enkelt tilbud.

Lad os se hvad fremtiden bringer.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 54' Et sted på jobmarkedet
« Svar #158: 26 Maj 2009, 20:22 »

Så er der tilføjet en afstemning, så giv din stemme Smiley
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: 54' Et sted på jobmarkedet
« Svar #159: 26 Maj 2009, 20:25 »

Er bloggen i gang igen? Smiley
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: 54' Et sted på jobmarkedet
« Svar #160: 26 Maj 2009, 20:26 »

Spændende, hvem du skifter til Smiley
Kunne jeg i øvrigt bede om et ss af din managerprofil?
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 54' Et sted på jobmarkedet
« Svar #161: 26 Maj 2009, 21:03 »

Er bloggen i gang igen? Smiley

Det kan man godt sige. Den kommer nok ikke til at køre på fuldt drøn, da jeg jo har andre ting at tage mig til bla. eksamen. Derudover har jeg også et andet spændende spil igang, hvor Leeds er på vej op i PL.

Men altså bloggen er skam startet igen, jeg fik nemlig en ufattelig lyst til at spille på spillet igen Wink

Spændende, hvem du skifter til Smiley
Kunne jeg i øvrigt bede om et ss af din managerprofil?

Selvfølgelig må du det: Smiley

Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: 54' Et sted på jobmarkedet
« Svar #162: 26 Maj 2009, 21:06 »

Så gik jobbet alligevel til Sevilla Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 54' Et sted på jobmarkedet
« Svar #163: 26 Maj 2009, 22:16 »

Fremtiden er fastlagt






Så er beslutningen taget. Jeg pakker kufferterne og rejser sydpå til Spanien. Klubben jeg i fremtiden skal stå i spidsen for er Sevilla. Sevilla har gennem spillet ikke oplevet nogen former for succes(deres bedste præstation er to 3. pladser), så jeg ser det som en spændende mulighed for at give holdet fra Andalucien nogle succes-
oplevelser. Det bliver uden tvivl svært at overvinde stormagterne FC Barcelona og Real Madrid, men jeg tror på det.

Truppen har forandret sig meget, siden starten af spillet, men klubben har stadig formået at holde på et par af stjernerne. Her taler jeg om kanterne Jesus Navas og Diego Capel, som uden tvivl har fået tilbud fra andre klubber, men som alligevel har valgt at blive i Andalucien. Klubben har også foermået at lave et super indkøb i form af Marquinhos, som kom til klubben for sølle 75 millioner i 2011. Truppen er langt fra tilstrækkelig, hvis vi skal til tops i La Liga, så jeg regner stærkt med, at der skal bruges penge når transfervinduet åbner til januar.






Som jeg nævnte tidligere har Sevilla ikke haft den store succes gennem de 5 sæsoner, som spillet har strukket sig over. De to absolute topklubber, Real Madrid og Barcelona, har været med i toppen alle 5 sæsoner, og udover to smuttere, hvor mesterskabet gik til Villarreal og Atletico Madrid, har de sat sig sikkert på første- og andenpladsen.





Sevilla ligger pt. nummer 10 i Primera Division, og jeg har derfor fået noget af en opgave for hånden, hvis jeg skal få klubben med i Europa næste sæson. Jeg ved, at muligheden er der, men det kræver gode resultater gennem hele foråret.

« Seneste Redigering: 01 Jun 2009, 18:49 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 54' Et sted på jobmarkedet
« Svar #164: 26 Maj 2009, 22:17 »

Så gik jobbet alligevel til Sevilla Wink

Ja godt set Wink
Logged

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010