home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 745 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad vinder vi i sæsonen 2015/2016?
LA LIGA!
CHAMPIONS LEAGUE!
EURO LEAGUE(UEFA CUP)!
COPA DEL REY!
DEN EUROPÆISKE SUPER CUP!
INGENTING!

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club  (Læst 50483 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #135: 03 Mar 2009, 00:24 »

Oktober & november 2012




Så er der spillet yderligere to måneder, og der står den 1. december på kalenderen. Der er sket flere spændende ting i disse måneder. Jeg har bla. fyret fire af klubbens talentspejdere, for at få plads til 5 andre. Der er hentet en italiener, en svensker, en dansker, en englænder, og såmænd også en fra Sydafrika. De skal alle finde unge talenter i deres respektive lande, på
nær danske Lars Jensen, der skal være min scout i Brasilien.

I Uefa Cuppen er der blevet spillet 3 kampe, hvor det er blevet til 5 point. Vi spillede 3-3 på hjemmebane mod Galatasaray, hvilket ikke er helt tilfredsstillende, når man tænker på, at vi kontrollerede kampen. Det nytter bare ikke så meget, når tyrkerne har en velspillende Milan Baros, der således scorede alle deres 3 mål. Vores mål blev scoret af Olic(2) og Fonseca(1).

Vi skulle vinde over Aberdeen, da vi mødte dem i 3. spillerunde. Selvom de fik Kelvin Etuhu udvist efter 57 minutter, lykkedes det ikke for os at score, og vi måtte tage til takke med 0-0. Vi fik mere succes i sidste gruppekampe i denne omgang, mod Dynamo Moskva. Olic bragte os foran efter 17 minutter af en kamp, som vi styrede helt igennem. Kort før pausen udbyggede Eyong Enoh vores føring til 2-0. I anden halveg reducerede Kerzhakov inden Fonseca afgjorde kampen med sin scoring til 3-1, med små tyve minutter igen. Vi ligger pt nummer 2 med 8 point. Galatasaray fører puljen med 10 point mens Aberdeen og Dynamo Moskva har heholdsvis 4 og 0 point.

I ligaen har resultaterne også været en smule skuffende. Det er blevet til 4 sejre og 4 uafgjorte kampe. Vi spillede 1-1 alle fire gange, og jeg er i alle tilfælde skuffede over resultaterne, da vi helst skulle have vundet alle fire kampe. Voldendam, FC Groningen, Roda JC og sc Heerenveen var holdene, der tog et point hver i kampene mod os.

 Sejrene derimod, var mod nogle lidt sværre hold. Selvom det var et krav, at vi vandt kampene mod NEC og ADO den Haag er jeg stadig rigtig glad for sejrene, som lød på henholdsvis 2-1 og 2-0. Vi skulle spille to topkampe i træk, mod Feyenoord og AZ. Mod Feyenord fik vi en velfortjent sejr. Kikín Fonseca scorede begge vores mål i 2-1 sejren over ligaens førsteplads. Fonseca scorede igen mod AZ dog kun en gang i denne kamp. Mutu scorede vores andet mål i en kamp vi kontrollerede fra start til slut.

Vi ligger nummer 2 i ligaen efter tolv spillede kampe, med 1 point op til Feyenoord på 1. plads.

Vi skulle spille mod BV Veendam i 3. runde af pokalturnerigen. Fonseca bragte os foran efter kun 2 minutter, og gav os dermed den bedst tænkelige start. På trods af det store overtag lykkedes det os kun et få en enkelt scoring mere. Den stod Jô for, og han blev således matchwinner i 2-0 sejren.
« Seneste Redigering: 04 Mar 2009, 18:00 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #136: 03 Mar 2009, 09:20 »

En lille sjov ting der er sket i spillet er, et Kerlon har valgt at stoppe karrieren som 24-årig! Han kunne åbenbart ikke klare mere end 4 måneder uden en klub at spille for, efter han blev fritstillet af Fiorentina i sommers. Opstemt
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #137: 03 Mar 2009, 16:56 »

Udmærket update. Ok med en 2.plads, men lidt ærgeligt med de 4 uafgjorte kampe.
Glæder mig til næste update.

Vh.Blackstone
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #138: 03 Mar 2009, 17:23 »

Udmærket update. Ok med en 2.plads, men lidt ærgeligt med de 4 uafgjorte kampe.
Glæder mig til næste update.

Vh.Blackstone

Ja det irriterer skam også mig, for det skal jo helst blive til en 1. plads. Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #139: 04 Mar 2009, 20:35 »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAARGH! Havde lige spillet et par måneder og var godt igang med en update, da min com valgte at løbe tør for strøm, og spillet var åbenbart blevet lukket ned uden at glemme, så jeg skal spille om igen!!!!! Skuffet

Så i kan desværre ikke forvente en update iaften.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #140: 06 Mar 2009, 14:12 »

December 2012




Så er vi kommet ind i det nye år, år 2013, og i skal selvfølgelig have et resume af, hvad der er sket i løbet af december. Vi har spillet gruppespillet i Uefa Cuppen færdigt, og jeg er godt tilfreds med insatsen i de to sidste kampe. Vi var godt kørende mod Galatasaray, som vi mødte på udebane i 5. runde. Aissati bragte os foran efter kun 10 minutter, og kort før pausen udbyggede Fonseca føringen, til 2-0. I anden halveg afgjorde Olic kampen, med sin scoring til 3-0. Sejren gjorde, at vi er sikret videre deltagelse i Uefa Cuppen, men inde det skulle vi lige havde overstået en kamp mod Aberdeen. Jeg stillede med et reservespækket hold, og selvom de gjorde det godt, kunne vi ikke besejre Aberdeen. Jô scorede to mål, i vores 2-3 nederlag.


I kan ses slutstillingen i Gruppe D her.


I ligaen er det gået okay. Efter en uafgjort med Twente, skulle vi møde Sparta. Selvom Marchisio scorede et uheldigt selvmål, vandt vi alligevel kampen 2-1, på mål af Fonseca og Aissati. Næste kamp var mod Excelsior og også her fik vi den forventede sejr. Vermaelen og Olic var målscorende i vores fortjente 2-0 sejr over ligaens bundprop. Endnu en sejr fik vi, da vi var oppe mod Vitesse, i en halvsvær udekamp. Vitesse ydede god modstand, men vi fik alligevel hevet en 2-0 sejr hjem, med to scoring fra Jô. Årets sidste kamp var mod FC Utrecht, og resultatet blev ikke som forventet. Spillerne virkede ukoncentrerede, og det var ikke ugortjent, at vi tabte kampen, med 0-1. Vi slutter 2012 af på en 2. plads, med 2 point op til Feyenoord.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2009, 15:19 af T1de » Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #141: 06 Mar 2009, 14:27 »

En fin og kort gennemgang af december T1ide. Du har fine resultater og godt, at høre at du er videre i Uefa Cuppen. Du har ikke mere en en sejr til dig og et tap til Feyenoord, så er du nr. 1 i ligaen. Kan godt li' din opsætning og grafik. En meget fin blog!

Keep It Up!
Logged


T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #142: 06 Mar 2009, 15:17 »

Mange tak Sykkelfan 1000. Smiley Jeg må lige indrømme, at grunden til der ikke er kommet en update før idag er, at jeg harhaft lyst til bare at spille igennem lidt, så sæsonen er faktisk færdigspillet. Jeg vil ikke afsløre noget, men jeg går igang med en update om resten af sæsonen nu Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #143: 06 Mar 2009, 19:51 »

Eresdivisionen er afgjort




Ja som overskriften siger er sæsonen færdig, og jeg vil her komme med en gennemgang af foråret 2013. Jeg vil lige starte med at fortælle lidt om de køb og salg, vi gjorde i løbet af januar. Vi har hentet hele otte spillere ind i dette transfervindue, og jeg er godt tilfreds med handlerne. Jeg vil bla. fremhæve en ung dansker ved navn Frank Jacobsen. Han er et stort angrebstalent, og han har allerede nu niveauet til at begå sig i den bedste hollandske række. Derudover vil jeg nævne Alessandro Roca, som er en 17-årig fløj vi har hentet i AC Milan. Han har et kæmpe potentiale, og han skal nok blive vigtig for os. Ud over indkøbene har vi også solgt 3 spillere, og udlejet to.

Der er blevet spillet en hel del kampe i løbet af foråret, så jeg vil ikke fortælle om dem alle, men jeg vil da fremhæve nogle af de vigtige. Jeg kan starte med at fortælle om hvad der er sket i Uefa Cuppen. Vi havde en meget svær udfordring foran os, da vi skulle spille mod Chelsea, i 1. knockoutrunde. Vi startede på hjemmebanen, hvor vi kom utrolig godt fra start. Efter kun 6 minutter bragte Enoh os foran, til min store overraskelse. Vi fortsatte det fine spil, og jeg troede faktisk, at vi kunne holde føringen helt til slut. Lampard udlignede for englænderne efter 70 minutter, og med 1 minut tilbage af den ordinære spilletid, scorede Lampard igen. Heldigvis for os bevarede Marchisio roen, og 2 minutter inde i overtiden udlignede han.

I returkampen kom Chelsea foran efter 20 minutter. Det var den tidligere Tottenham- og Manchester United-spiller, Dimitar Berbatov, der bragte Chelsea foran. Inden kampen blev fløjtet til pause skabte vi en sensation. Jô og Olic scorede begge et mål, og vi kunne gå til pause med en 2-1 føring. Vi holdt føringen gennem hele anden halveg, hvilket betyder, at vi gik videre til 2. knockoutrunde, efter en samlet 4-3 sejr.

Endnu et engelsk tophold ventede, denne gang var det Liverpool, som jo plejer at spille godt, når det gælder kampe ude i Europa. Det kunne også ses i de to kampe. Selvom Ivica Olic sendte os på sejrskurs efter 11 minutter, kunne vi ikke holde niveauet, og da kampen blev fløjtet af stod det 3-1 i Liverpool's favør. I hjemmekampen gik det ikke meget bedre. Efter 36 minutter var vi bagud 3-0, på mål af Torres(2) og Huntelaar(1). I anden halveg redede vi lidt af æren, med reduceringer af både Aissati og Jô, men det var langt fra nok til at komme videre i turneringen.

TOPSCORER
Ivica Olic - 23
Kikin Fonseca - 11
Jô - 10
Frank Jacobsen - 9
Eyong Enoh - 5
Ismael Aissati - 4
Alessandro Roca - 3
Simon Kjær - 3
Jørgen Andersen - 2
Renzo Greco - 2

FLEST KAMPE
Urby Emanuelson - 42
Thomas Vermaelen - 39
Abdoulay Konko - 39
Ismail Aissati - 39
Ivica Olic - 37
Claudio Marchisio - 35
Simon Kjær - 34
Eyong Enoh - 32
Renzo Greco - 31
Jô - 24

BEDSTE GENNEMSNIT
Claudio Marchisio - 7.22
Simon Kjær - 7.21
Eyong Enoh - 7.11
Thomas Vermaelen - 7.09
Kikin Fonseca - 7.08
Ivica Olic - 7.07
Ismail Aissati - 7.05
Urby Emanuelson - 7.05
Renzo Greco - 7.04
Zanka - 7.04

Ligastilling
I pokalturneringen skulle vi spille mod noget så mærkeligt som Feyenoord's reservehold, noget jeg ikke troede var muligt. Vi vandt kampen, selvom vi stillede med en del reserver. Giovanni Morelli scorede vores mål i 1-0 sejren. I kvartfinalen fik vi en storsejr over AGOVV. Vi vandt 6-0 over holdet fra Holland's lavere divisioner. Frank Jacobsen scorede 3 mål, mens Jørgen Andersen, Simon Kjær og Alessandro Roca scorede én basse hver. I semifinalen skulle vi spille mod AZ. Det var en meget spændende kamp og på trods af de mange chancer skulle kampen ud i forlæget spilletid. Her var vi godt kørende og vi fik bolden i mål to gange, målene blev scoret af Olic og Enoh, mens AZ kun scorede et enkelt. I finalen mødte vi SC Heerenveen, som tidligere har givet os problemer. I denne kamp var vi klart overlegne. Efter 17 minutter scorede Frank Jacobsen til 1-0, og allerede der var det som om, at Heerenveen mistede modet. Vi havde det meste af spillet, og en del chancer i løbet af kampen. Vi kom yderligere foran efter 70 minutter, da Olic scorede, og med 5 minutter tilbage af finalen afgjorde Jô kampen. Vi fik en sejr på 3-0, og jeg vandt dermed min første pokal som træner i Ajax. Sådan!

Vi havde et fint forår med mange gode resultater, og desværre også et par dårlige. Jeg vil blandt andet fremhæve årets første kamp, hvor vi skulle spille mod PSV. Vi spillede en flot kamp, og takket være 2 scoringer af Ivica Olic og et selvmål af Christian Obodo, vandt vi topkampen 3-0. En anden topkamp, som vi spillede i løbet af foråret, var mod AZ. Også her fik vi en flot sejr i hus, denne gang på 1-0. Frank Jacobsen scorede kampens enlige mål. Midt mellem CL-kampene mod Liverpool spillede vi mod FC Groningen. Her spillede vi sæsonens aller dårligste kamp. Efter 27 minutter blev vi reduceret til 10 mand, da Simon Kjær blev vist ud. Derefter gik det kun ned ad bagge for os, og da det sidste fløjt havde lydt kunne jeg konkludere, at vi havde tabt kampen, med hele 4-0.

Med fire kampe tilbage af sæsonen, var vi 1 point efter Feyenoord, som var inde i en god stime. Derfor var det utrolig vigtigt, at vi få gode resultater i de sidste fire kampe. Vi slog hul på afgørelsens time, hvis man kan sige det sådan, mod Sparta, i en kamp vi vandt 1-0. Frank Jacobsen scorede vores enlige mål i kampen. Mod Excelcior skulle vi kæmpe meget for at få en sejr. Efter 17 minutter blev Zanka udvist, og Simon Kjær kom på banen, for at vi stadig kunne spille med fire forsvarere. Danskeren blev også kampens helt store oplevelse, da han scorede kampens eneste mål, og sikrede os en 1-0 sejr. Vitesse ventede i sæsonens næstsidste kamp. Vi var klart overlegne og vi vandt fortjent 3-0. Ivica Olic, Eyong Enoh og Jô scorede vores 3 mål i kampen. Feyenoord havde fået nogle dårlige resultater, så inden rundes sidste kamp var vi 3 point foran dem. Derfor var det nok med en uafgjort mod PSV, i sæsonens sidste kamp. Det var en tæt kamp der trods de mange chancer endte 0-0. Det betød, at vi kunne kalde os for mestre, med 1 point ned til Feyenoord på andenpladsen, og hele 9 point ned til PSV, som blev nummer 3.

Jeg er meget tilfreds med udbyttet af sæsonen, og det samme er bestyrelsen. Vi kom videre fra gruppespillet i Uefa Cuppen, som var mit personlige mål, og vi opfyldte også bestyrelsens forventning, om en plads i 2. knockoutrunde. Tilmed vandt vi the double, og jeg er blevet bombet med beskeder om, at jeg glæder ledelsen og tilhængerne, og at jeg er en manager, der kun kan få succes.






« Seneste Redigering: 06 Mar 2009, 19:55 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #144: 09 Mar 2009, 00:12 »

Pre-Season 2013/2014





Der har igen været en del udskiftninger i truppen op til den nye sæson, og i skal da ikke snydes for at få at vide, hvem der er kommet til, og hvem der har forladt klubben. Jeg har primært fokuseret på at købe yngre spillere, og komme af med de lidt ældre.





Jeg har renset godt og grundigt ud i truppen, og der er bla. kommet meget mere luft til lønbudgettet. Blandt andet har løntunge spillere som Adrian Mutu, Angelos Charisteas og Ignacio Scocco forladt klubben. Vi har solgt for ialt 325 millioner kroner, og købt for lidt mere end det halve, hvilket jeg er mere end tilfreds med.

Jeg har hovedsageligt købt unge spillere til holdet, og det er ikke dem alle, der er klar til førsteholdet endnu. Jeg er specielt tilfreds med købene af Georginio Wijnaldum og Aaron Ramsey, der begge var blevet løst fra deres kontrakter. Jeg er også rigtig tilfreds med købet af Alex, som var fast mand på højrekanten, i slutningen af min periode i Fiorentina. Jeg havde forventet, at han ville koste meget mere, så jeg er rigtig tilfreds. Jeg har store forventninger til alle spillerne, specielt en spiller som 16-årige Allan Garnier, der trods sin unge alder, har en stor teknisk kunnen. Det eneste han mangler er lidt hurtighed og erfaring, så er han klar til førsteholdet.




Målmænd


Carlos Kameni          Sergio Asenjo          John Fairbairn


I sidste sæson var det svært at give nok spilletid til både Asenjo, Kameni og Stekelenburg, så jeg har valgt at sælge sidstnænte til Manchester City, og så har jeg købt 17-årige John Fairbairn som erstatning. Han skal primært spille for reserveholdet, men hvis der er problemer med skaderne, er jeg ikek bange for at hive ham ind på holdet.




Backs



Vincenzo Panico          Majid Temmerman          Ronald Müllender          Urby Emanuelson


29-årige Kongo er blevet solgt, og i stedet har jeg hentet den yngre Vincenzo Panico. Han er bedre defensivt end Kongo, og han er ikke langt fra at have de samme kvaliteter offensivt. Han er førstevalget på højrebacken, hvor vores vinterindkøb, Ronald Müllender er reserve. Den 20-årige belgier er ikke så hurtig, men hans andre stats kompencerer godt for den manglende fart. På den anden back er Emanuelson førstevalg, ligesom i sidste sæson. jehar købt Majid Temmerman, der i længden skal tage over for Emanuelson, hvis han bliver solgt, eller for gammel til holdet. Han har talentet, men mangler lidt erfaring før han er klar til at spille fast på holdet. Vi havde ingen rigtig reserve til Emanuelson i sidste sæson, så jeg er rigtig glad for at have fået fra i den unge belgier, der endda er kommet helt gratis.




Midterforsvar



Jan Adam          Thomas Vermaelen          Simon Kjær          Mathias Zanka


Eneste nye mand i forsvaret er Jan Adam, en 20-årig hollænder hentet i FC Utrecht, der har en stor fremtid foran sig. Han erstatter Ivanov, der er skiftet til Wolves. Gijs Luirink er blevet degraderet til 2. holdet. da han efter min mening ikke har niveauet til at spille på førsteholdet. Jeg har ikke valgt hvilke to spillere, der skal danne duo i midterforsvaret når sæsonen starter, da jeg har tænkt mig at rotere meget, men jeg tror det bliver Vermaelen og Zanka, der starter sammen, da de spillede bedst sidste sæson. Hvis der skulle blive skadesproblemer kan Vincenzo Panico også hives ind i midterforsvaret.




Defensiv/central midtbane



Sigurd Hansen          Eyong Enoh          Aaron Ramsey


Sidste sæsons helt store succes Marchisio har igen forladt klubben. Juventus, der fritstillede ham for godt et år siden, har nu valgt at købe ham tilbage for 70 millioner, og det er svært at afslå sådan et tilbud. Aaron Ramsey, stortalentet med en fortid i Arsenal, er kommet til som erstatning, og ligesom Marchisio kom han til klubben helt gratis. Enoh er førstevalg til den defensivt orienterede plads på midtbanen, skarpt forfulgt af Ramsey og den unge dansker Sigurd Hansen, der begge har en stor fremtid foran sig.




Offensiv midtbane



Georginio Wijnaldum          Jørgen Andersen          Ismael Aissati

Due har forladt klubben på en fri transfer, og som en fuldgod erstatning er Georginio Wijnaldum kommet til, efter hans kontrakt med Fiorentina udløb. Aissati spillede en stor sæson sidste år, og han er også førstevalg til den offensive plads på midtbanen, men han skal gøre det godt, ellers får Wijnaldum sin chance. Jørgen Andersen er stadig ung, men i fremtiden kan han blive en meget værdifuld spiller for holdet.




Fløje



Alessandro Roca        Alex        Marco Capuano        Renzo Greco        Anders Karlsen        Giovanni Morelli


6 spillere til kun to pladser. Det er egentlig en eller to for mange efter min mening, men jeg har virkelig svært ved ikke at slå til, når jeg finder et supertalent, hvilket er grunden til, at jeg har købt alle seks spillere her. Som det ser ud lige nu skal Alex og Morelli spille på hver sin kant, men de skal spille godt, for der står flere gode alternativer i kø til både højre og venstre kant. Fløjene er en af de positioner på holdet, hvor vi er allerbedst besat.




Angreb



Ivica Olic         Frank Jacobsen                  Jan Laros


Der er ikke købt nyt ind her til sommer, selvom Fonseca har forladt klubben, Merlo er blevet rykket ned til reserverne. Jeg er tilfreds med angrebet, som umiddelbart vil bestå af gamle Ivica Olic og kometen Frank Jacobsen. De to var rigtig farlig sammen i sidste sæson, og hvis de kan fortsætte hvor de slap, skal modstandernes forsvarer passe på. Det betyder dog ikke at Laros og Jô ikke vil komme til at spille. De skal nok få deres chancer da jeg har tænkt mig at rotere meget, ligesom jeg vil gøre på resten af holdet.








Indkøb der ikke er i truppen:


Allan Garnier
Bart de Visscher
Jesper Lundström
Stefano Parisi
Stephen Gould








Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #145: 09 Mar 2009, 01:00 »

Godt at læse den her blog igen.
Jeg har været lidt væk fra siden, efter jeg var tæt på at få virus fra et debatindlæg herinde.
Jeg fik heldigvis afværget den og er jo så herinde igen.
Godt klaret med pokalen i ligaen og pokalturneringen.
Bare en lille opdatering fra mig om hvordan det går mig med Ajax, jeg vandt 1.sæson og blev i 2.sæson landstræner for Danmark og mangler de sidste ca. 10 kampe og ligger på 1.pladsen.
Tilbage til dig og dit spil.
Jeg synes ikke indkøbene ser ud af meget, men jeg har heller ikke så meget styr på unge spillere og diverse talenter, men glæder mig da til at følge dig og se om du kan gøre det ligeså godt i 2.Sæson.

Vh.Blackstone
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #146: 09 Mar 2009, 14:17 »

Godt at læse den her blog igen.
Jeg har været lidt væk fra siden, efter jeg var tæt på at få virus fra et debatindlæg herinde.
Jeg fik heldigvis afværget den og er jo så herinde igen.
Godt klaret med pokalen i ligaen og pokalturneringen.
Bare en lille opdatering fra mig om hvordan det går mig med Ajax, jeg vandt 1.sæson og blev i 2.sæson landstræner for Danmark og mangler de sidste ca. 10 kampe og ligger på 1.pladsen.
Tilbage til dig og dit spil.
Jeg synes ikke indkøbene ser ud af meget, men jeg har heller ikke så meget styr på unge spillere og diverse talenter, men glæder mig da til at følge dig og se om du kan gøre det ligeså godt i 2.Sæson.

Vh.Blackstone

Dejligt med et god lang kommentar. Smiley Nej de ser måske ikke ud af så meget, men det skal lige sdiges, at når jeg køber unge spillere, så køber jeg dem kun, hvis de bliver andbefalet af talentspejderne, og der skal helst stå, at de kan blive bedre end de nuværende spillere jeg har, og det har der faktisk stået ved alle sæsonens indkøb, hvis du forstår Wink
Logged

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #147: 10 Mar 2009, 15:10 »

det var hvad vi havde ventet på, en ny update! Opstemt.
klasse update, det blivr spændende og følge dit hold Smiley.
kan godt lide du køber danskere, det gør bare det hele mere interresant Wink
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #148: 12 Mar 2009, 20:24 »

det var hvad vi havde ventet på, en ny update! Opstemt.
klasse update, det blivr spændende og følge dit hold Smiley.
kan godt lide du køber danskere, det gør bare det hele mere interresant Wink

Ja det giver lidt ekstra at der er nogen fra ens eget hjemland på holdet, det er jeg enig i, men jeg må indrømme at jeg arbejder på at få lidt flere hollændere til klubben, da der pt kun er seks af slagsen på førsteholdet Smiley

Der burde i øverigt komme en ny update op inden alt for længe. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #149: 12 Mar 2009, 20:42 »

August og september 2013




3-4 Feyenoord

4-1 Heracles

4-1 Feyenoord

3-1 AC Milan

2-0 Roda JC

3-1 Babberich

1-1 Haarlem
Vores sæson startede mod pokalvinderne fra Rotterdam, Feyenoord, som vi mødte i den hollandske SuperCup. Vi fik den bedste start på kampen, og der skulle ikke gå mere end ni minutter før vi kom foran. Det var det unge stjernefrø, Frank Jacobsen, der scorede målet til 1-0. Efter et kvarters spil fordoblede Emanuelson vores føring, med en scoring på straffespark. Inden pausen nåede Feyenoord's Pablo Lugüercio at reducere til 2-1. Anden halveg var en målrig affære, og der blev s scoret hele 4 gange. Først var det Lugüercio der satte udligningen i mål, inden Jô igen bragte os foran. Inden for de sidste 20 minutter scorede Feyenoord to gange mere. Pablo Lugüercio fuldbyrdede sit hattrick, mens Ari afgjorde kampen, med sin scoring til 4-3, kort før sidste fløjt. Det blev desværre ikke til nogen SuperCup pokal i denne omgang.

Vi har fået en god start på Eresdivisionen, hvor det er blevet til 3 sejre og et enkelt skuffende nederlag. Turneringen blev sparket igang mod Heracles, og her viste vi meget overbevisende spil. Unge Alessandro Roca bragte os foran efter en halv times spil, efter at havde modtaget et inlæg bagerst i feltet, og hamret bolden i kassen. Kort før pausen kom vi også på 2-0, takket være Aleksandar Lazevski, der headede bolden ind bag sin egen målmand. Midt i anden halveg reducerede Orlando Ouwehand for Heracles, men det var det eneste de nåede i den kamp. Vi nåede at score to gange mere inden kampen sluttede. Først var det Olic der scorede, inden Frank Jacobsen afgjorde kampen med sin scoring til 4-1.


Anden runde i Eresdivisionen bød på et ægte topopgør, da vi skulle møde Feyenoord. Vi skulle have revance fra nederlaget i SuperCuppen, og det må man sige at vi gik. Der gik ikke mere end 3 minutter før vi kom foran. Emanuelson scorede sikkert fra 11-meter pletten til 1-0. Kort før pausen blev vores føring fordoblet, da scorede Jô til 2-0. Jonathan de Guzman gav Feyenoord fornyet håb, da han scorede under et minut inde i anden halveg, men håbet holdt ikke mere end 7 minutter. Olic løb fra forsvaret med bolden, og slukkede Feyenoords håb, med en scoring til 3-1. I overtiden lukkede vi så kampen, igen var det Oliv der scorede målet.

I Champions League er vi kommet i gruppe med AC Milan, Hoffenheim og Fenerbahce. Vi skulle møde Milan i første runde, og jeg forventede ikke mere end højst et enkelt point mod Milaneserne. Derfor kom det meget bag på mig, da Aaron Ramsey scorede efter kun 9 minutter. Selvom jeg kraftigt overvejede at skifte til en defensiv taktik og så bare stå og forsvare, valgte jeg alligevel at forsætte med den normale taktik, og det var et klogt træk. Efter en halv time udbyggede Alex føringen til 2-0, og kort inde i anden halveg scorede også Frank Jacobsen. Midt i anden halveg reducerede Diogo, men tættere kom Milan ikke, og vi fik en flot 3-1 sejr med hjem.

I næste kamp blev det til en 1-0 sejr over Roda JC i ligaen, inden vi skulle spille mod Babberich i 2. runde af pokalturneringen. Jeg stillede med de spillere, der normalt ikke får så meget spilletid, og det kunne ses på spillet. Vi var langt fra så overlegne som vi burde, og efter 1-1 i den ordinære spilletid, hvor Ramsey havde scoret for os, skulle vi ud i 2 gange 15 minutter. Selvom Alessandro Roca brændte et straffespark fik vi alligevel scoret to gange. Det var Anders Karlson og Stefano Merlo der scorede et mål hver.


Periodens eneste skuffende resultat fik vi i septembers sidste kamp, hvor vi kun fik 1-1 mod oprykkerne fra Haarlem. Vi kom ellers tidligt foran, da Olic scorede efter et kvarters spil, men vi formåede ikke at lukke kampen, så da Zanka uheldigvis skød bolden i eget net, kort før tid, måtte vi desværre nøjes med et enkelt point, mod en ellers svag modstander.






Jeg har desværre ikke noget SS af ligaen til jer, da jeg allerede har spillet videre.
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010