home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 860 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad vinder vi i sæsonen 2015/2016?
LA LIGA!
CHAMPIONS LEAGUE!
EURO LEAGUE(UEFA CUP)!
COPA DEL REY!
DEN EUROPÆISKE SUPER CUP!
INGENTING!

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Slut' Et sted i Spanien - Sevilla Futbol Club  (Læst 50477 gange)
Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et sted i holland - Ajax Amsterdam
« Svar #120: 28 Feb 2009, 02:45 »

Spændende valg af klub, har ikke læst så meget af bloggen tidligere, men kommer helt sikkert til det efter du er skiftet til Ajax.  Ok hold du har, selvom det ikke er så godt som det jeg har i mit spil med Ajax, men du er også nået længere i spillet og de har åbenbart ikke klaret sig så godt hidtil, det bliver spændende at følge dig og se om du kan klare det bedre, glæder mig til næste update.
Vh. Blackstone
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i holland - Ajax Amsterdam
« Svar #121: 28 Feb 2009, 03:14 »

Spændende valg af klub, har ikke læst så meget af bloggen tidligere, men kommer helt sikkert til det efter du er skiftet til Ajax.  Ok hold du har, selvom det ikke er så godt som det jeg har i mit spil med Ajax, men du er også nået længere i spillet og de har åbenbart ikke klaret sig så godt hidtil, det bliver spændende at følge dig og se om du kan klare det bedre, glæder mig til næste update.
Vh. Blackstone

Dejligt at du vil begynde at læse med. Ja holdet er ikke så godt, men jeg er skam i fuld gang med at sælge spillere, så jeg kan få nogle nye ind på holdet. Jeg kan sige, at jeg pt. har solgt for 107 millioner kroner, så der skal nok komme nogle indkøb Wink
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et sted i holland - Ajax Amsterdam
« Svar #122: 28 Feb 2009, 04:05 »

Lyder godt at du har fået solgt nogle og dermed har fået penge til at købe for, glæder mig til at se hvem.
Som sagt vil jeg fremover følge din blog og glæder mig allerede til næste update, men bare giv dig god tid, hellere vente lidt længere på en god update end at forhaste sig og så få en mindre god en.
Vh.Blackstone
Logged

vestergaard3
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Et sted i holland - Ajax Amsterdam
« Svar #123: 28 Feb 2009, 16:24 »

spændende med et klub skifte, dette vil kun øge min interresse for bloggen Smiley
Logged

FCK, Liverpool & Barcelona.
Thats it!

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i holland - Ajax Amsterdam
« Svar #124: 28 Feb 2009, 16:28 »

Tak i to, det er jeg glad for at høre.

Der kommer nok en update eller to senere idag, men der er lige en engelsk opgave der skal skrives først Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #125: 01 Mar 2009, 02:17 »




Så er jeg klar med en update. Der er spillet 2 måneder, og på kalenderen står der den 1. september 2012. Det betyder, at transfervinduet er lukket, og selvom vi ingen transferpenge havde, er svingdøren blevet brugt meget flittigt i løbet af de sidste to måneder. Hele 24 spilere har sagt farvel til klubben, nogle permanent, og andre bare for at blive udlånt, mens 12 spillere har sluttet sig til klubben. Derudover er der blevet spillet en enkelt kamp, SuperCup-finalen mod Manchester United.








Transfers



SPILLERE UD


Ja jeg kan ikke nævne alle spillerne der har foladt os i dette transfervindue, da det jo er en hel del. Jeg fremhæver lige et par stykker, og så kan i se resten under teksten her. Manchester City kom med et bud på Onyekachi Apam, som jeg valgte at acceptere, og så gik der ikke mere end et par dage, før Apam havde skrevet under og var på vej til Manchester. Luis Suarez er en anden spiller der har forladt holdet. Han havde ikke super gode stats, og da Wigan kom med et fint tilbud, sagde jeg ja til at sende ham væk. Vores centrale forsvarer Dante er også blevet solgt. Han er taget tilbage til sit hjemland, Brasilien, som han forlod for ni år siden. Derudover er 10 spillere blevet sendt på udlejning. Det var vi tjent 32 millioner på.



Samlede indtægter fra spillersalg: 360.000.000



SPILLERE IND


Vi har hentet flere gode spillere til alle pladerserne, og jeg er blevet godt tilfreds med holdet. Her kommer en lille gennemgang af indkøbene.


Simon Kjær - Palermo - 17.000.000 kroner
Han er hentet til for at styrke bredden i det centrale forsvar. Han har et stort talent, og jeg tror helt bestemt, at han kommer til at gøre det godt. Han skal dog ikke forvente en startplads, da vi har en masse kompetente folk til midterforsvaret.


Anders Due - FC København - 4.000.000 kroner
han er blevet 30 år, og bliver ikke bedre. Jeg mener dog, at han stadig har niveauet. Han er kommet til klubben for at styrke bredden, og han skal ikke regne med mange kampe.


Adrian Mutu - Aston Villa - 2.300.00 kroner
Et gensyn fra min tid i Fiorentina. Mutu er blevet 33 år, så han har ikke mange år endnu på toplan, men han er fin nok, hvis vi får skadesproblemer i angrebet. Han skal, ligesom Due, ikke forvente så meget spilletid.


Giovanni Morelli - Fiorentina - 26.000.000 kroner

Et af de unge talenter jeg hentede til Fiorentina, for nogle år tilbage. Han var udset til at få sit gennembrud for Fiorentina i denne sæson, men efter jeg forlod klubben blev han sendt tilbage til reserveholdet. Derofr greb jeg chancen og hentede ham til Holland.


Jô - Ingen klub - Fri transfer
Angriberen blev fritstillet af Manchester City i slutningen af sæsonen, og efter et par prøvetræninger i klubben, tilbød jeg ham en kontrakt. Han er ikke førstvalgt, men hvis han gør det godt, er der gode chancer for, at han bliver det.


Thomas Kristensen - FC København - 3.500.000 kroner
FCK'eren kommer til for at styrke den centrale midtbane. Jeg har endnu ikke besluttet, hvorvidt han skal spille fra start eller ej, men der kommer nok en del rotation på denne plads.


Stefano Merlo - Fiorentina - 13.000.000 kroner

Ham har jeg også taget med fra Fiorentina. Han var også på nippet til at få sit gennembrud, hvilket han helt sikkert vil få her i Ajax, i denne sæson. Hans forcer er hans afslutninger, hovedspil og teknik.


Renzo Greco - Fiorentina - 23.000.000 kroner
Tredje og sidste spiller jeg hentet i min tidligere klub. Det er den samme historie med Greco som med de to andre spillere. Han var udset til at spille førsteholdsfodbold, hvilken han også vil komme til her i Ajax, på trods af hans kun 18 år.


Sergio Asenjo - Valladolid - 22.000.000 kroner
Han er hentet til klubben for at styrke målmandsposten. Den unge spanier har en stor fremtid foran sig, og jeg tror fuldt og fast på, at han kan gå ind på førsteholdet, hvis der skulle blive brug for det.


Mathias Zanka Jørgensen - FC København - 38.000.000 kroner
Zanka er kommet til klubben, for at styrke det i forvejen stærke forsvar. Den unge dansker har et stort potentiale, og har allerede nu niveauet til at spille på førsteholdet. Jeg har store forventninger til ham, og han skal nok blive en gevinst for os.


Carlos Kameni - Espanyol - 45.000.000 kroner
Endnu en målmand. Vi er efterhånden i utrolig godt besat på målmandsposten, og jeg vil vove og påstå, at vi er de bedste i ligaen på det område, da vi nu råder over tre målmand med niveau'et til Eresdivisionen.


Armand Traoré - Arsenal - 22.000.000 kroner

Den unge venstrekant var ikke ønsket hos englænderne, så jeg benyttede mig af chancen til at hente ham til Ajax. Hans største forsvar er hurtighed, hvor han har 19. Jeg har endnu ikek bestemt mig for, om han skal spille fast, eller fungere som indskifter, men det finder jeg jo ud af med tiden.


Samlede udgifter til indkøb: 220.000.000 kroner



Efter de mange handler ser trup og taktik sådan ud:









Super Cup 2012


Vi skulle spille mod de forsvarende Champions League mestre, Manchester United, i noget, der udentvivl ville blive en svær kamp. Vi stillede med følgende startopstilling til kampen:

C. Kameni - A. Konko - Zanka - T. Vermaelen - U. Emanuelson - E. Enoh - I. Aissati - R. Beerens - A. Traoré - K. Fonseca - I. Olic

Vi startede kampen virkelig uheldigt, da Vermaelen blev udvist, efter kun 3 minutter. Derefter startede Wayne Rooney-maskinen, og ved pause stod det 3-0 til United. I anden halveg rokkerede jeg lidt rundt på holdet, og det resulterede i en scoring. Merlo var kommet på banen, og han serverede flot bolden til Olic, der let kunne reducere. Det lille håb om et comeback blev dog hurtigt ødelagt igen, da Rooney scorede, kun 3 minutter efter vores mål. 4-1 blev kampens resultat, og jeg er ikke tilfreds. Dog er det første kamp jeg spiller med holdet, da vi af en underlig grund ikke kunne arrangere venskabskampe.

Man Utd 4-1 Ajaz
Thomas Vermaelen bliver udvist
1-0 Wayne Rooney
2-0 Wayne Rooney
3-0 Wayne Rooney
3-1 Ivica Olic
4-1 Wayne Rooney








Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #126: 01 Mar 2009, 05:55 »

Lyder godt at du har fået styr på økonomien, et par udemærket indkøb, selvom jeg tror du kunne ha gjort det bedre,  er specielt imponeret over 3 eller 4 af indkøbene, S. Kjær er en talentfuld forsvarer, som på sigt kan blive god for dig, A.Mutu som i mine øjne er en klasse angriber, klasse backup for de andre angribere, Jo er en udemærket backup til de 2 andre angribere og S.Asenjo er en go Backup til Steklenburg og burde i mine øjne være 2.valg, men nu ved jeg ikke hvor god C. Kameni er, det ved du bedre end jeg.
Alt i alt ser det dog udmærket ud og på papiret et udmærket 1.hold, som på nogle pladser er stærkt besat, specielt angrebet og på nogle andre ikke så stærkt besat, det samme kan siges om reserverne, kan godt være lidt nervøs for din bænk om hvorvidt de nu også har rutine nok.
Ved ikke i hvor god form, de andre hold er og hvilke profiler de har, men tror alligevel at dit hold har potentiale til at vinde ligaen i bedste fald og i værste fald at blive i øverste halvdel, som nr.2-4.
Tilsidst vil jeg bare sige, at det det jo bare var mine vurderinger om dit hold og at der ikke er andet for end at kæmpe røven ud af bukserne og så se hvor du ender?
Vh. Blackstone
Logged

aikon
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #127: 01 Mar 2009, 09:31 »

vil helt sikkert følge med, syntes det er en super blog du har fået lavet her, den er til ug med krys og slange osv Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #128: 01 Mar 2009, 11:09 »

Lyder godt at du har fået styr på økonomien, et par udemærket indkøb, selvom jeg tror du kunne ha gjort det bedre,  er specielt imponeret over 3 eller 4 af indkøbene, S. Kjær er en talentfuld forsvarer, som på sigt kan blive god for dig, A.Mutu som i mine øjne er en klasse angriber, klasse backup for de andre angribere, Jo er en udemærket backup til de 2 andre angribere og S.Asenjo er en go Backup til Steklenburg og burde i mine øjne være 2.valg, men nu ved jeg ikke hvor god C. Kameni er, det ved du bedre end jeg.
 Alt i alt ser det dog udmærket ud og på papiret et udmærket 1.hold, som på nogle pladser er stærkt besat, specielt angrebet og på nogle andre ikke så stærkt besat, det samme kan siges om reserverne, kan godt være lidt nervøs for din bænk om hvorvidt de nu også har rutine nok.
Ved ikke i hvor god form, de andre hold er og hvilke profiler de har, men tror alligevel at dit hold har potentiale til at vinde ligaen i bedste fald og i værste fald at blive i øverste halvdel, som nr.2-4.
Tilsidst vil jeg bare sige, at det det jo bare var mine vurderinger om dit hold og at der ikke er andet for end at kæmpe røven ud af bukserne og så se hvor du ender?
Vh. Blackstone

Sådan som det ser ud nu er Kameni den bedste keeper i truppen, men jeg tror jeg bliver nødt til at lave noget rotation på pladsen, for at holde alle 3 tilfreds. Jeg ved godt det måske er lidt våget, men man skal jo også tage nogle chancer ind imellem Wink
Altså Ajax lever jo af, også i virkeligheden, at købe unge spillere og sælge dem videre til store penge. Min plan er dog at holde på talenterne, så længe det nu er muligt. Unge spillere har også tit en store gejst og vilje, så jeg ser den manglende rutine som en fordel. Opstemt
Men mange tak for kommentaren, og jeg kan love dig for, at vi nok skal vinde! Ellers bliver jeg sur! Opstemt

vil helt sikkert følge med, syntes det er en super blog du har fået lavet her, den er til ug med krys og slange osv Smiley

Mange tak du Wink
Logged

Phrepsak
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #129: 01 Mar 2009, 12:06 »

Hej, T1de.

Flot blog, og, især, flot trup, du har fået skrabet sammen.
Skulle jeg dog sige én lille ting, skulle det være, at du skulle, enten få et topbanner til dine updates, eller få lavet overskriften om. Jeg ved godt, at det kan være svært at gøre dette midt i et blogforløb, som for længst er startet, men jeg tror, at det vil gøre underværker.

Ellers en rigtig flot blog, som jeg vil se frem til at læse endnu flere updates om.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #130: 01 Mar 2009, 13:18 »

Hej, T1de.

Flot blog, og, især, flot trup, du har fået skrabet sammen.
Skulle jeg dog sige én lille ting, skulle det være, at du skulle, enten få et topbanner til dine updates, eller få lavet overskriften om. Jeg ved godt, at det kan være svært at gøre dette midt i et blogforløb, som for længst er startet, men jeg tror, at det vil gøre underværker.

Ellers en rigtig flot blog, som jeg vil se frem til at læse endnu flere updates om.

Det er ikke min stærke side at lave bannere, men hvis der er nogen der har lyst at æave et skal de da være mere end velkomne Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #131: 01 Mar 2009, 16:52 »

September 2012




Så er der spillet en måned, og sæsonen er kommet ordentligt igang. Jeg syntes selv, at det er gået tilfredsstilende. Vi har spoillet fire liga-kampe, og en enkelt i både pokalturneringen, og Uefa Cuppen.


Vores sæson startede mod Willem II, som vi helst skulle vinde over. det gjorde vi heldigvis også- Gijs Luirink havde fået plads i midterforsvaret fra kampens start, og han var manden bag kampens eneste mål, efter 51 minutter. Sæsonens hidtil eneste liganederlag kom i 2. runde, hvor vi spillede mod NAC Breda. Vi kunne slet ikke få gang i sammenspillet, og derfor var det fair nok, at vi tabte kampen. Breda kom foran efter en halv time, og de lukkede kampen med et langskud, efter 65 minutter.

I Uefa Cuppen er vi kommet i gruppe med Galatasaray, Aberdeen og Dynamo Moskva. Sidstnævnte skulle vi møde i 1. gruppekamp. Det var en meget lige kamp, og vi skulle helt hen til de sidste 10 minutter af kampen, før der skete noget. Ivica Olic kom først på et inlæg og sendte os front. 3 minutter før tid slog Thomas Kristensen til og sikrede os sejren, med sin scoring til 2-0.

FC Utrecht var næste forhindring på vejen mod sejren i Eresdivisionen. Vi kom godt fra start, og efter 27 minutter slog vi for alvor til. Jô fik på mirakuløs vis sendt et langskud i mål, og vi kom foran 1-0. Kort før pausen kom vi også på 2-0. Det var Olic der scorede, efter en flot solotur. I anden halveg reducrede Utrecht, men det var ikke nok til at tage point fra os.

Vi tiltrådte i 2. runde af den hollandske pokalturnering, hvor vi skulle møde undertippede Babberrich. Vi var længe om at få hul på målscoringen, og det var først efter pausen, det lykkedes at score. Olic og Mutu var kommet på banen i pausen, og det var netop dem, der sikrede os sejren. Først scorede Olic efter 50 minutter, og kun 6 minutter senere udbyggede Mutu, med sin scoring til 2-0. I overtiden reducerede Dave Osei, men det ændrede ikke synderligt på kampens udfald, og vi er videre til 3. runde.
1-0 Wilem II

0-2 NAC Breda

2-0 Dynamo Moskva

2-1 FC Utrecht

2-1  Babberich

3-2 Go Ahead

Månedens sidste kamp blev noget af en gyser. Vi skulle spille mod Go Ahead, og det blev bestemt ikke en let kamp. 1. halveg var præget af dårlige angreb og meget få afslutninger, og det var først til aller sidst, at der skete noget. Olic bragte os i front, 2 minutter inde overtiden, efter et flot løb hele vejen ned af venstrekanten. Midt i anden halveg udlignede Go Ahead. Det var vores midtbanespiller, Cheik Tioté, der uheldigvis lavde selvmål. 10 minutter før tid troede jeg, at vi havde vundet kampen, da Pierre Ebede scorede selvmål, til vores fordel. Desværre udlignede Pannekoek for udeholdet med 3 minutter igen. Det endte dog alligevel med en sejr. Kikín Fonseca sikrede os sejren med et mål 5 minutter inde i overtiden. Lidt heldigt, men set over hele kampen var det fortjent nok.

Vi går ind i den nye måned med 9 point i 4 kampe, hvilket jeg er okay tilfreds med. Førstepladsen intages af Roda JC, der har 10 point.






Transfers
Selvom transfervinduet er blevet lukket, er der stadig muligheder for at erhverve sig nye spillere. Vi har således hentet to klubløse spillere ind på holdet. Første spiller jeg signede var Claudio Marchisio. Han var, og det undrer mig meget, blevet løsnet fra sin kontrakt med Juventus, og vi kunne derfor hente ham til klubben helt gratis. Jeg tror, at han kan blive en stor gevinst på den centrale midtbane, og der er gode chancer for, at han bliver fast man derinde. Den anden spiller vi har købt, er 19-årige Bert van Eck. Han er en back med masser af potentiale, og hele 5 af mine talentspejdere mener, at han kan blive en af de bedste i Eresdivisionen. Derfor tog jeg chancen og signede ham gratis. Han skal dog i første omgang spille med reserverne, indtil han har forbedret sig lidt.






« Seneste Redigering: 01 Mar 2009, 17:24 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #132: 01 Mar 2009, 17:23 »

**OBS** Der er blevet tilføjet lidt, til sidst i forrige inlæg, fordi jeg simpelthen GLEMTE at få det med i updaten. Skuffet
Logged

sindsygt
Gæst
 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #133: 01 Mar 2009, 17:27 »

God update igen, T1de Smiley
Virkelig godt Opstemt

OT: Hvilket skin bruger du?
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sted i Holland - Ajax Amsterdam
« Svar #134: 01 Mar 2009, 18:10 »

God update igen, T1de Smiley
Virkelig godt Opstemt

OT: Hvilket skin bruger du?

Mange tak du, det er jeg glad for at du syntes. Wink

Det er Steklo og kan hentes her her på siden Wink
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010