home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 630 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [Lukket] Et ubeskrevet blad
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: [Lukket] Et ubeskrevet blad  (Læst 26346 gange)
trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #75: 22 Feb 2009, 17:21 »

September 2009
Seiersten Stadion, 316 tilskuer
Drøbak/Frogn-Ørn Horten 1-0
1-0 Henrik Salveson 38´

Seiersten Stadion, 326 tilskuer
Drøbak/Frogn-Lillestrøm 2 1-1
1-0 Henrik Salveson 60´
1-1 Alexander Myers 70´

Fredrikstad Stadion, 160 tilskuer
Fredrikstad 2-Drøbak/Frogn 1-4
1-0 Anders Stadheim 17´
1-1 Jukka Hakkala 24´
1-2 Peder Winsnes 37´
1-3 Henrik Salveson 64´
1-4 Henrik Salveson 83´

Ski Stadion, 273 tilskuer
Follo-Drøbak/Frogn 3-1
0-1 Jamal El Mazari 4´
1-1 Johan Nås 29´
2-1 Morten Einar Andersen 57´
3-1 Johan Nås 71´

Seiersten Stadion, 315 tilskuer
Drøbak/Frogn-Skjetten 3-1
1-0 Jamal El Mazari 5´
1-1 Odd Maldal 24´selvmål
2-1 Henrik Salveson 27´
3-1 Jamal El Mazari 88´

Fornebu Arena, 315 tilskuer
Stabæk 2-Drøbak/Frogn 1-0
1-0 Torstein Andersen Aase 79´

Seiersten Stadion, 315 tilskuer
Drøbak/Frogn-Lillehammer 1-0
1-0 René Elshaug 34´

Den, efter forlydende, økonomiske trængte klub Drøbak/Frogn og Allan Borgvardt er endelig kommet igang med redningsaktionen der skal sende holdet opad i tabellen. Efter tre meget tætte træningskampe har 13 af 21 mulige point sendt holdet op i midten af tabellen. Især hjemme på Seiersten Stadion har man næsten fået fuldt hus, men det uafgjorte resultat mod rækkens tophold Lillestrøm 2 gjorde at det ikke blev til fire sejre af fire mulige.

En person der har grebet chancen ved den nye træners ankomst er Henrik Salveson. 27-årige Salveson havde inden Allan Borgvardts ankomst ikke scoret for klubben og havde fem optrædener, dog kun en fra start. Det har han fået lavet om på og har i syv kampe, seks fra start, scoret intet mindre end 5 mål og er to gange gået fra banen som kampens bedste spiller. Allan Borgvardt har også flere gange i medierne skamrost Henrik Salveson, der har lovet flere mål fra sine støvler.

En enkelt spiller har Allan Borgvardt hevet ind i den ellers enorme førsteholdstrup, nemlig finske Jukka Hakkala der kommer fra ADECCO-liga mandskabet Notodden. Jukka er en defensivt stærk herre der besidder evnen til at spille i det centrale forsvar, samt på den centrale midtbane. Den 31-årige Hakkala har allerede scoret sit første mål for klubben og er tiltænkt en nøglerolle også i næste sæson, hvor hans kontrakt udløber sidst på året.

Det mest positive er at spillet i kampene har været flydende og flere gange har det været rent uheld, at der ikke er blevet sat tre point på kontoen. Især ude mod Stabæk 2, et hold der konstant har ligget i top tre, hvor træværket tre gange stod i vejen og flere kanonredninger fra Stabæk målmanden pillede pynten af Drøbak/Frogn spillerne, så man et hold i total kontrol af kampen, hvorefter de så desværre blev straffet på en kontra sent i kampen. Også 1-3 nederlaget mod rivalerne Follo var en kamp der længe lå på vippen, indtil Morten Einar Andersen omkring den spillede time sendte fordelen til Follo. Spillet tegner ihvertfald godt til den næste sæson hvor Allan Borgvardt rigtigt kan sætte sit aftryk på holdet, når alle i ligaen starter fra scratch. Med 12 point til Lillehamer under stregen, virker det til at endnu en sæson i 2. Division er sikret.


Stilling

6. Follo.............. ...........20 k - 28-22 - 30 pts.
7. Fredrikstad 2.............20 k - 31-29 - 28 pts.
8. Drøbak/Frogn.......20 k - 26-25 - 27 pts.
9. Manglerud Star..........20 k - 20-19 - 27 pts.
10. Modum.............. ......20 k - 21-23 - 26 pts.
Henrik Salveson 2009/2010

Kampe - 7(5)
Mål - 5
Assists - 0
Shoot % - 55
Pass % - 65
Av. Rating - 7.05

Skadeslisten +++

Fredrik Dahm, tå-problemer => ude 5-14 dage
Simen Haugen, forvredet knæ => ude 2-4 uger
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #76: 24 Feb 2009, 21:32 »

Efter en kanon 2-1 sejr mod rækkens to'er modtager jeg få continue klik efter det berygtede "array out of bounds". Jeg har prøvet en masse for at løse problemet, men uden held.

Dette vil desværre bevirke at bloggen går i midlertidigt pausemode, save-gamet vil stadig bestå hvis jeg skulle rende ind i en løsning, måske med den nye patchs komme....

Jeg er ærgelig over jeg ikke selv har kunnet bestemme hvornår bloggen skal stoppe, men det blev altså ikke tilfældet.

Jeg beklager...

Logged

darting
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #77: 25 Feb 2009, 10:50 »

Hold kæft det er surt!

Har selv prøvet noget lignende, og det er virkelig noget der kan ødelægge stemningen.

tror desværre ikke der er noget at gøre:(
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #78: 25 Feb 2009, 11:29 »

Nej hvor ærgeligt.... Skuffet
Jeg håber du finder en løsning. Jeg vil jo nødigt undvære denne dejlige blog...
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #79: 26 Feb 2009, 23:36 »

Og hurra for patch 9.3.0 Opstemt Opstemt Opstemt

Efter at have installeret patchen, dukker fejlen "array out of bounds" ikke op hvor den ellers før gjorde. Nu håber jeg ikke den kommer senere i spillet, men det må tiden vise. Bloggen forsætter ihvertfald nu...
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #80: 26 Feb 2009, 23:45 »

Super !
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #81: 27 Feb 2009, 00:14 »

Ja Super har været fedt at følge din blog og bliver også fedt at følge den fremover.

Vh. Blackstone
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #82: 05 Mar 2009, 17:08 »

Et ubeskrevet blad


Oktober 2009
Jeg ryster på hovedet og lægger papirerne...Undersk uddet i klubkassen har nu oversteget £200.000 og umiddelbart vil det endelig resultat for sæsonen blive et underskud på lige under £300.000. Lennart Beijer virker ikke til at have forstået alvoren i det økonomiske og maner hele tiden til besindighed, men hvad der er værre er at han forstår ikke at det skader klubbens muligheder for at opnå en oprykning. I mange situationer hvor jeg skal kæmpe med andre klubber om en eftertragtet spillers signatur på en kontrakt, har Drøbak/Frogn IL begrænsede muligheder når det gælder lønronerne. Drøbak/Frogn er endnu ikke en attraktiv klub nok til at klubbens ry er nok, nej der skal også tit en større pose penge i løn for at overtale dem.

Spillet på banen er upåklageligt og med to kampe til sæsonafslutningen, er der siden jeg kom til klubben hentet 22 af 33 mulige point. Derfor er der forhåbninger om at næste sæson bliver en kamp om oprykning og det kan måske lokke spillere til.... De to sidste kampe er mod bundholdene Eik Tønsberg ude og Modum hjemme, så der skulle være god mulighed for seks point mere på kontoen. Jeg har endnu ikke fået forlænget min kontrakt, men det er jeg ikke i tvivl om at klubben ønsker.

Lennart virker ikke til at have kompetancerne til at vende skuden i klubben, så jeg er ved at udarbejde en handlingsplan der skal præsenteres for Lennart og resten af bestyrelsen senere.

  • Førsteholdstruppen skæres fra 24 til 20 spillere
  • U19-truppen skæres fra 28 til 18 spillere
  • Reserveholdet nedlægges og alle der ikke kan sælges fritstilles
  • Laveste bonus til spillerne for pokalturneringen
  • Ingen og absolut ingen overskridelse af lønbudgettet

Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #83: 05 Mar 2009, 20:25 »

November 2009
Nedre Eiker Stadion, 248 tilskuer
Mjøndalen-Drøbak/Frogn 0-1
0-1 Ronny Warholm 79´selvmål

Seiersten Stadion, 438 tilskuer
Drøbak/Frogn-Lørenskog 2-1
1-0 René Elshaug 17´
1-1 Karim Aoudia 45´
2-1 Stian Birkeland 84´

Bislett, 469 tilskuer
Manglerud Star-Drøbak/Frogn 1-0
1-0 Trond Haugstad 22´

Seiersten Stadion, 322 tilskuer
Drøbak/Frogn-Strømmen 2-1
1-0 Fredrik Dahm 59´
1-1 Andreas Castilla 70´
2-1 Simen Haugen 90´

Tønsberg Gressbane, 984 tilskuer

Eik Tønsberg-Drøbak/Frogn 0-1
0-1 Stian Birkeland 78´

Seiersten Stadion, 498 tilskuer
Drøbak/Frogn-Modum 2-2
1-0 Stian Birkeland 23´
2-0 René Elshaug 61´
2-1 Christian Smerud 85´
2-2 Ilias Awaleh 87´

Endnu en sæson er færdig og Drøbak/Frogn træner Allan Borgvardt kan klappe sig selv på skulderen og se tilbage på en vellykket redningsaktion. Drøbak/Frogn har i sæsonens sidste 13 kampe hentet 26 af 39 mulige og ender på en lidt skuffende 7. plads. Helt forståeligt har klubben da også valgt at forlænge Allan Borgvardts kontrakt så den løber endnu to sæsoner.

I anden halvdel af denne sæson har Dræbak/Frogn spillet attraktiv fodbold og især den offensive centrale midtbanemand Stian Birkeland har henrykket de fleste og flere lokalaviser har allerede udtrykt glæde og store forventninger til næste sæson og Drøbak/Frogn IL har under Allan Borgvardts ledelse vist, at de har noget at have det i...

Tiltrods for flere forlydender omkring rod i økonomien, har klubben allerede skrevet kontrakt med fire nye spillere. Der er tale om fire forholdsvis unge nordmænd, nemlig Daniel Ramberg, Christian Halvorsen, Göksel Güvenc og Gustav Holmes. Alle er kommet til klubben på en fri transfer efter de alle er blevet fritstillet af deres respektive klubber. 22-årige Daniel Ramberg besidder kvaliteterne til at spille både i forsvaret og angrebet, men er umiddelbart hentet til, som en mand til de bagerste geledder. Kommer fra 2. Divisionsklubben Korsvoll, hvor Allan Borgvardt i sin tid hos Kristiansund BK hentede blandt andet Mathias Bohlin Falch.
Christian Halvorsen, som har fået sin fodboldopdragelse i Tippeligaklubben Fredrikstad og har 9 kampe for Sandefjord i Adeccoligaen, skal tage konkurrencen op med Khadar Hashi på venstre back som igennem sæsonen har haft sine down perioder og med hans kun 22 år skulle der være mange sæsoner i ham.
Det samme kan man sige om 19-årige Göksel Güvenc som kan spille på midtbanen og i begge sider. Måske en mand for fremtiden og god som aflastnigsspiller til El Mazari i venstre og Elshaug i højre. Güvenc var sidste sæson udlånt fra sin arbejdsgiver Strømgodset til Drøbak/Frogns ligarivaler Eik Tønsberg og måske i disse kampe har Allan Borgvardt set noget potentialle i den unge nordmand.
Gustav Holmes er bare et år ældre end Göksel og angriber. Med den fremskredne alder hos flere af klubbens angriber in mente skulle man mene at Gustav allerede i denne sæson har muligheden for at erobre en af pladserne i forreste linie.

Fire spændende indkøb, men gætterierne er, at de sikkert ikke er at finde i startelleveren når sæsonen skydes igang.


Stilling

5. Mjøndalen.......... .....26 k - 34-26 - 42 pts.
6. Manglerud Star........26 k - 26-21 - 40 pts.
7. Drøbak/Frogn....26 k - 34-30 - 40 pts.
8. Fredrikstad 2...........26 k - 41-38 - 38 pts.
9. Follo.............. .........26 k - 33-29 - 37 pts.
Årests Spiller kåret af fansene

Alex Myklebust

Position - Højre back
Alder - 26 år
Kampe - 15(1)
Mål - 0
Assists - 1
Av. Rating - 7.13

Topscorer i Drøbak/Frogn

Henrik Salveson - 5 mål
Fredrik Dahm - 5 mål
Simen Haugen - 4 mål
René Elshaug - 3 mål
Jamal El Mazari - 3 mål
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #84: 07 Mar 2009, 12:32 »

Et ubeskrevet blad


Marts 2010
"Det bliver hans sæson", råber jeg euforisk til min assistent træner Håvard Lunde. Træningskampen mod ADECCO liga mandskabet Nybergsund er omkring en time gammel og vi er foran på Henrik Salvesons mål. Jeg råber Odd Maldal op og informerer ham om at han skal ud ved næste spilstop. 18-årige Odd Maldal har i træningskampene, i Jukka Hakkalas fravær, grebet chancen på midtbanen ved siden af Stian Birkeland. "God kamp...", jeg klapper ham på skulderen og beder ham tage plads på bænken.

Økonomisk er vi også kommet igang med redningen. Lennart Beijer og resten af bestyrelsen har godkendt min handlingsplan og vi har allerede afskaffet 2. holdet. Hele 11 spillere har forladt klubben og alle på en fri transfer. Det har bevirket at vi nu er kommet under lønbudgettet og der er udmeldt indkøbsstop resten af sæsonen. Desværre er salget af sæsonkort en smule mindre end sidste sæson, men kan vi forsætte det besnærende og positive spil fra sidste sæson, kan vi forhåbentligt lokke flere på Seiersten Stadion.

På positiv siden har jeg også fået en aftale istand med Tippeliga mandskabet Vålerenga, hvilket bevirker en årlig indtægt på £31.520 og muligheden for at låne spillere hos Vålerenga. Og vi har allerede fået den unge målmand Kristian Krohn Holm på låns for resten af sæsonen.

Den økonomiske redning er igang og nu skal oprykningen bare sikres....


Transfers ind <<<

Kristian Krohn Holm, lån fra Vålerenga
Christian Halvorsen, fra fri transfer
Göksel Güvenc, fra fri transfer
Daniel Ramberg, fra fri transfer
Gustav Holmes, fra fri transfer


Transfers ud >>>

Christoffer Dahl, fri til Ull/Kisa
Andreas Birkeland, fri til Fram Larvik
Tim Strøm Pedersen, fri til Ørn Horten
Matthias Nordmoen, fri til Konnerud
Magnus Oltedal, fri til Løv-Ham
Desuden 6 unge spillere til fri transfer
Træningskampe

Måløv-Drøbak/Frogn 0-1
Drøbak/Frogn-Hønefoss 1-1
Umeå FC-Drøbak/Frogn 2-1
Drøbak/Frogn-Nybergsund 2-0
LB07-Drøbak/Frogn 2-1

Odd Maldal træningskampe stats

Kampe - 5
Mål - 1
Assists - 0
Av. Rating - 7.18
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #85: 08 Mar 2009, 17:47 »

April 2010

Som en anden top-proffesionel klub havde Drøbak/Frogn IL her til formiddag indkaldt til pressemøde hvori truppen til den forestående sæson blev præsenteret. Stammen på holdet er stort set identisk med sidste sæsons og dertil er kommet fem nye spillere der alle på sigt virker til at kunne løfte holdet. Venstrebacken Christian Halvorsen ser ud til at være den eneste der glider ind i den idelle startopstilling, men både Göksel Güvenc og Daniel Ramberg skulle kunne få en del spilletid. Kan Allan Borgvardt få tropperne til at forsætte det gode arbejde fra sidste sæson, skulle holdet have gode muligheder for at kæmpe med om oprykningspladserne . Ved samme pressemøde blev der udtrykkeligt fastslået at der resten af sæsonen ikke vil blive foretaget nogle indkøb og at man forventer den nuværende trup, uden for mange skader, kan præstere det der forlanges af dem.
Titelodds

Stabæk 2 - 3.50
Skeid - 6.00
Lillestrøm 2 - 7.00
Mjøndalen - 7.00
Skjetten - 9.00
Drøbak/Frogn - 17.00

Samtidig valgte klubben at fremlægge målet for sæsonen og en placering i den øvre halvdel er det primære mål, men man mener dog at truppen er stærk nok til at kæmpe med om oprykningen. Bookmakerne er dog ikke enige i at Drøbak/Frogn har den fornødne styrke til rigtigt at kæmpe med i toppen, hvor Stabæk 2 og Skeid er de største favoritter.

Ved samme pressemøde valgte man at lægge kortene på bordet omkring klubbens økonomi og her er Drøbak/Frogn mildest talt i en katastrofal ringe forfatning. Et større underskud som for hver måned vokser skal bremses og udviklingen skal vendes.

En handlingsplan blev fremlagt og de primære punkter er trimning af truppen og hysterisk hård fokus og kontrol på udgifterne i den kommende sæson. Tippeliga klubben Vålerenga har også lagt penge i den slukne kasse hos Drøbak/Frogn IL og har nu muligheden for at sende deres unge spillere på græs hos Drøbak/Frogn hvor de muligvis kan få noget værdifuldt spilletid. Den første er allerede ankommet nemlig Kristian Krohn Hom, men med Drøbak/Frogns egen unge Petter Aamodt, som netop har underskrevet en fuldtidskontrakt, i målet virker det ikke sandsynligt at Kristian vil blive den umiddelbare førstemålmand.



Forventet startopstilling

Aamodt

Myklebust - Hoås - Skogseide - Halvorsen

Elshaug - Maldal - Birkeland - El Mazari

Salveson - Hovel Heiaas
Logged

darting
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #86: 09 Mar 2009, 16:56 »

Ser da okay ud, selvom økonomien halter lidt.

Men skal truppen ikke skæres endnu mere ned?
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #87: 09 Mar 2009, 21:57 »

Ser da okay ud, selvom økonomien halter lidt.

Men skal truppen ikke skæres endnu mere ned?

Korrekt darting, truppen skal skæres noget mere. Der forhandles også i øjeblikket på livet løs for at få solgt Knut Hovel Heiaas, Anders Haslie, Georg Auersnes og den vietnamesiske landsholdspiller Than Quoc Tran.

Men ellers rigtigt dejligt at høre der stadig er nogle med..
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #88: 10 Mar 2009, 11:55 »

Fin blog. Rigtig flot opsætning, det må have taget lang tid Wink

Jeg har læst med fra begyndelsen, men været "Silent reader". Jeg følger spændt med.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et ubeskrevet blad
« Svar #89: 11 Mar 2009, 10:25 »

Godt at se at bloggen er tilbage Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010