home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1154 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  At blive far....!
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 26 Udprint
Forfatter Emne: At blive far....!  (Læst 86249 gange)
blomvikings
Manager

Sv: At blive far....!
« Svar #225: 04 Jan 2012, 11:46 »

Den dér tillader jeg mig lige at stille mig tvivlende overfor. Tror tværtimod det er de færreste forældre der ville ønske at deres børn ikke var blevet født, selvom barnet er handicappet.

Du misforstår det jeg skriver?

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #226: 04 Jan 2012, 11:47 »

Du misforstår det jeg skriver?

Det gør jeg, ja. Beklager Smiley

blomvikings
Manager

« Svar #227: 04 Jan 2012, 11:52 »

Det gør jeg, ja. Beklager Smiley

No worries Smiley

Skovlyst
Landsholdsspiller

« Svar #228: 04 Jan 2012, 12:17 »

Der er jeg virkelig uenig.
Der fødes SÅ mange børn der aldrig burde være blevet født. Det er ikke forældrene man straffer, men barnet.
Uhyggeligt mange børn vokser op med forældre der slet slet ikke kan kapere det at have et barn. Så din holdning om at man skal være klar til at få et barn, bare fordi man dyrker sex, er helt syg i mine øjne.
Ja! Som dreng skal man være voksen nok og tage ansvar hvis man knalder en pige uden at bruge kondom. Men det betyder ikke man skal "straffes" og tage sig af et barn.
Hvis abort var ulovligt, ville der være endnu flere børn der blev fjernet af kommunen, og flere børns liv ville være et mareridt.

Prøv at spørg de forældre der har handicappede børn, om de ville ønske barnet ikke blev født. Det er så få der ville have været foruden.

Må indrømme jeg er direkte rystet over din holdning.

Hehe nu misforstår du mig i hvert fald Wink

Der er mange forældre rundt omkring som aldrig burde have fået børn. Det er der. Disse forældre omtaler jeg også tidligere:

Hellere abort end en kommune som der banker på en fødselsstue eller senere hen. Visse personer bør ikke få børn og i visse aldre bør de heller ikke.

Punktet om handikappede børn og om forældrene ville ønske at barnet var blevet fjernet inden det blev født mener jeg du opstiller absurd.
Nå må jeg indrømme jeg ikke fører statistik eller har lavet en rundspørgsel omhandlende emnet, men jeg tror at det er de færreste forældre som vil sige at de ville ønske helt ind i hjertet, at deres barn aldrig var blevet født. Uanset om denne var narkoman, luder, handikappet, besværlig, ganske normal eller noget helt sjette.
Men - hvis du står hos lægen og denne siger, at barnet vil blive stærk handicappet så det behøver megen pleje og omsorg, så tror jeg mange af disse forældre ville have valgt det fra.

Når noget først er blevet levende, så tænker man jo naturligvis anderledes.

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

plutonium
Manager

« Svar #229: 04 Jan 2012, 12:36 »

Du kan ikke slå noget ihjel før det lever - fact.

Så hvis abort er mord, men fosteret først er levende når det er blevet født, så har du rod i din argumentation Wink

Angående handikap-diskussionen, så er jeg storebror til en handikappet søster. Hun er (heldigvis) ikke et af de værste tilfælde, men stadig så handikappet at hun vil være afhængig af min og mine forældres hjælp resten af livet. Det tog hårdt på mine forældre de første par år, men den dag i dag er vi faktisk glade nok for at hun er til. Det vil selvfølgelig være en løgn at sige, at man ikke ville ønske hun havde været 'normal', men hun giver stadigvæk til den verden hun lever i, og selvom det er på helt andre måder, så beriger hun sin omgivelser med sin tilstedeværelse.

Handikappede børn er selvfølgelig en belastning og jeg ønsker ikke direkte for nogen at de skal have handikappede i familien - men det kan faktisk være en positiv oplevelse. Og så er det lærerigt som bar' fanden om hvordan man skal omgås andre mennesker. Kan lyde helligt, men jeg ville faktisk ønske at alle mennesker på én eller anden måde fik kontakt til handikappede en gang imellem. Det ville måske gøre at folk var lidt mindre akavede og usikre omkring folk der er 'anderledes'.

Nå, men nok om det. Jeg synes abort er en fantastisk ting, fordi man netop også skal tage hensyn til det barn der eventuelt bliver født. Jeg er imod projekt-børn, men jeg mener 100 % at børn skal være ønskede - ellers frygter jeg risikoen for at de får en ulykkelig opvækst er større.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

blomvikings
Manager

« Svar #230: 04 Jan 2012, 13:00 »

Skovlyst, jeg synes du kludrer rundt i det.
Du mener der er mange der aldrig burde have fået børn, hvorfor sku disse ikke have haft chancen om abort så?

Og mht. handicappede der er vi skingrende uenige...

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #231: 04 Jan 2012, 13:01 »

Du kan ikke slå noget ihjel før det lever - fact.

Så hvis abort er mord, men fosteret først er levende når det er blevet født, så har du rod i din argumentation Wink

Angående handikap-diskussionen, så er jeg storebror til en handikappet søster. Hun er (heldigvis) ikke et af de værste tilfælde, men stadig så handikappet at hun vil være afhængig af min og mine forældres hjælp resten af livet. Det tog hårdt på mine forældre de første par år, men den dag i dag er vi faktisk glade nok for at hun er til. Det vil selvfølgelig være en løgn at sige, at man ikke ville ønske hun havde været 'normal', men hun giver stadigvæk til den verden hun lever i, og selvom det er på helt andre måder, så beriger hun sin omgivelser med sin tilstedeværelse.

Handikappede børn er selvfølgelig en belastning og jeg ønsker ikke direkte for nogen at de skal have handikappede i familien - men det kan faktisk være en positiv oplevelse. Og så er det lærerigt som bar' fanden om hvordan man skal omgås andre mennesker. Kan lyde helligt, men jeg ville faktisk ønske at alle mennesker på én eller anden måde fik kontakt til handikappede en gang imellem. Det ville måske gøre at folk var lidt mindre akavede og usikre omkring folk der er 'anderledes'.

Nå, men nok om det. Jeg synes abort er en fantastisk ting, fordi man netop også skal tage hensyn til det barn der eventuelt bliver født. Jeg er imod projekt-børn, men jeg mener 100 % at børn skal være ønskede - ellers frygter jeg risikoen for at de får en ulykkelig opvækst er større.
Du har så evigt ret - og folk kommer til at forstå hvor heldig man egentlig er.

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #232: 04 Jan 2012, 15:30 »

Jeg tror vi er oppe på abort 3-4 stykker efterhånden så det er sgu ret øv.. vi er også kommet frem til at vi dropper ræset med hvornår der er ægløsning, temperaturmåling osv. og gået tilbage til at knalde for sjov.. så nu må vi se..

Tak for dit medynk og det gode råd Peace Thumbs Up

Kender kun din situation alt for godt. Konen og jeg er på 5 år, hvor vi ikke kan få børn. Vi har tabt 2 gennem fertilitetsbehandli nger, og har nu sat hele projektet på stand-by i et par år. Det har taget (og tager) meget hårdt på konen, at hun er den som ikke kan få børn.

Har I prøvet gennem behandlinger, eller bare ved the shot of nature? Smiley

Lavezzi
Gæst

« Svar #233: 04 Jan 2012, 15:56 »

Jeg står i den situation at jeg har gjort en pige gravid. Og jeg er slet ikke klar til at blive far da jeg kun er 15.. Ved ikke hvordan jeg skal håndtere det her Skuffet
Nu hvor du har done fucked up og ikke gider man the fuck up, buddyboy, så kan du ligeså godt tjene til mønt på det. Meld dig og pigen til De Unge Mødre eller 16 and pregnant. Det giver både penge og fame, har jeg hørt.

Consiglieri
Juniorspiller
**

« Svar #234: 04 Jan 2012, 16:52 »

Mord er vel når et menneske tager et andet menneskes liv, uanset om et lands love godkender det.
Selv Hitler gjorde jo reelt ikke noget ulovlig ved at  slog jøder ihjel, da han havde landets samtykke og var lovens håndhæver. Dog kan de fleste idag jo se at det er forkert.

Så spørgsmålet om abort må jo falde tilbage på hvornår det er liv.
Når et menneskes hjertet stopper og der ingen hjerneaktivitet er tilbage, erklære vi et menneske dødt. Ville dette som ikke også være mest rigtigt at sige at det er liv når der er hjertetslag og hjerneaktivitet? dette kan allerede måles på den 21 dag.

Dette link er en video af en dansk læge der står frem og taler om hvad abort egentligt er.
http://www.youtube.com/v/48OpM1kOjxM

Jeg selv personligt går ind for at lemper adoptions reglerne. Det er jo helt vanvigttig med alle den der bliver afvist, af latterlige grunde. Det at kunne give et barn væk istedet for at slå det ihjel burde være det eneste rigtige at gøre, uanset hvilke tilfælde man så står i. (Sygdom, handicap, voldtægt, misbrug eller fattigdom)

quuNix
Reserveholdsspiller

« Svar #235: 04 Jan 2012, 17:32 »

Pigen er 14, eller 15 ved det ikke ..

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Søgaard
Gæst

« Svar #236: 04 Jan 2012, 18:14 »

Det kan jo umuligt være i pigens egen interesse at få det barn, hvis hun ikke er ældre. Personer på den alder kan jo ikke engang tage vare på sig selv, hvordan skal de så kunne tage vare på en anden person, som kræver så meget opmærksomhed, som et barn gør.

Som dreng kan man jo kun skylde skylden på sig selv, hvis uheldet er ude. Man har tænkt med det forkerte hoved og det må man nu tage konsekvenserne for. Jeg har da selv venner, som har været ude for samme situation, da vi var yngre og dummere. En af dem står med et barn, som han ser af og til, mens de andre heldigvis fik snakket pigebarnet til fornuft sammen med begge forældrepar. I dit tilfælde, quuNix, så vil jeg først prøve at tage en snak med hende ansigt til ansigt, hvor du ligesom skal komme clean med dine følelser for at pludselig skulle blive far. Dette kan forhåbentlig give pigen lidt perspektiv, så hun indser hvilke konsekvenser det vil have for begge jeres videre liv. En barn i så tidlig en alder gør uddannelse svær at gennemføre og generelt stiller man sig selv i en dårligere position for fremtiden. Derudover vil man på ungdomsuddannelser og videregående uddannelser melde sig ud af en stor del af fællesskaberne, som altså foregår efter skoletid, fordi man har en pligt i form af et barn, som skal passes. Derudover tror jeg også det er vigtigt at du kommer clean overfor dine forældre, da de forhåbentlig vil kunne give dig noget støtte og hjælpe dig i din sag.

Når alt kommer til alt, så har jeg altid kun hovedrysten til overs, når jeg hører disse historier.

plutonium
Manager

« Svar #237: 04 Jan 2012, 18:15 »

Mord er vel når et menneske tager et andet menneskes liv, uanset om et lands love godkender det.
Selv Hitler gjorde jo reelt ikke noget ulovlig ved at  slog jøder ihjel, da han havde landets samtykke og var lovens håndhæver. Dog kan de fleste idag jo se at det er forkert.

Så spørgsmålet om abort må jo falde tilbage på hvornår det er liv.
Når et menneskes hjertet stopper og der ingen hjerneaktivitet er tilbage, erklære vi et menneske dødt. Ville dette som ikke også være mest rigtigt at sige at det er liv når der er hjertetslag og hjerneaktivitet? dette kan allerede måles på den 21 dag.

Dette link er en video af en dansk læge der står frem og taler om hvad abort egentligt er.
http://www.youtube.com/v/48OpM1kOjxM

Jeg selv personligt går ind for at lemper adoptions reglerne. Det er jo helt vanvigttig med alle den der bliver afvist, af latterlige grunde. Det at kunne give et barn væk istedet for at slå det ihjel burde være det eneste rigtige at gøre, uanset hvilke tilfælde man så står i. (Sygdom, handicap, voldtægt, misbrug eller fattigdom)

Det er et argument, at et liv er når hjerte og hjerne fungerer hos fosteret. Et modargument er, at et liv først er når fosteret kan overleve udenfor livmoderen. I den henseende anser man det jo heller ikke for mord at slukke for respiratoren når et liv er 100 % afhængigt af en maskine for at overleve.

Jeg vil afgøre hvad der er rigtigt og forkert, men jeg er for muligheden for abort. Så må andre afgøre hvor sent man må abortere.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #238: 04 Jan 2012, 18:41 »

Jeg er også generelt modstander af abort, medmindre man virkelig ikke kan klare det. Altså, hvis man er narkoman eller alkoholiker eller der er andre forhold som gør at man ikke kan tage ordentlig vare på sit barn.

Det største problem i den situation er sådan set at man ikke ved hvor meget det kræver at have barn før man har prøvet det. Det er umuligt at tænke på alt og forestille sig hvordan og hvor hårdt det bliver, og at man bor hjemme ved sine forældre gør bare at barnet får et fucked up forhold til sin familie (se bare på Tino fra DUM (Malou Stellas knægt)) som slet ikke savner sin mor og er vant til at bo ved sin mormor fordi at hendes mor valgte ham fra. Det vil da også forfølge ham for evigt at han blev svigtet på den måde. Du kan jo bare se i hans ansigt at han ingen glæde eller livslyst har.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #239: 05 Jan 2012, 13:58 »

Jeg vil afgøre hvad der er rigtigt og forkert

Typisk dig.

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 26 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010