home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 922 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 126 127 [128] 129 130 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 834141 gange)
Dr. Def
Førsteholdsspiller

Sv: Chelsea tråden
« Svar #1905: 06 Feb 2011, 19:07 »

Det er vel 2 sorte spillere og en hvid spiller .

Hvis Anelka er sort er alle brasilianere også sorte....

Det kan vist maks blive til en halv færdigbagt oreo kiks

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

Duffk90
Førsteholdsspiller

« Svar #1906: 06 Feb 2011, 19:10 »

Hvis Anelka er sort er alle brasilianere også sorte....

Det kan vist maks blive til en halv færdigbagt oreo kiks

troede at et oreo-angreb var drej dyp og slik :S

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #1907: 06 Feb 2011, 19:12 »

Hvad havde du forventet, de havde gjort? Spillet som Barcelona eller Real Madrid?

Skal man have en chance for, at få noget med fra Broen, eller andre svære udebaner, skal man fået lukket for offensiven. Og det fik de gjort. At de så krydrer det med en scoring, er bare prikken over i'et. Smiley

Også respekt til dem for det. Men som jeg skriver er det ikke et tophold værdigt at stille sig så defensivt tilbage.

Highfarm
Førsteholdsspiller

« Svar #1908: 06 Feb 2011, 19:12 »

troede at et oreo-angreb var drej dyp og slik :S

Det er Terry når han har gang i konerne Opstemt

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #1909: 06 Feb 2011, 19:14 »

Jeg er så ufattelig skuffet. Kommer nok med en kampanalyse i morgen.. Jeg kan i hvert fald ikke lige nu. Ses.

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #1910: 06 Feb 2011, 19:15 »

Også respekt til dem for det. Men som jeg skriver er det ikke et tophold værdigt at stille sig så defensivt tilbage.

Heller ikke et tophold værdigt at tabe på hjemmebane og sådan kan vi blive ved....

Thaurat al Shabab

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #1911: 06 Feb 2011, 19:15 »

Heller ikke et tophold værdigt at tabe på hjemmebane og sådan kan vi blive ved....

Du har helt ret.
Hvad havde du gjort havde du været Ancelotti?

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #1912: 06 Feb 2011, 19:17 »

Du har helt ret.
Hvad havde du gjort havde du været Ancelotti?

Jeg havde sagt til bestyrelsen, at jeg havde gået af som manager hvis de købte Torres for € 50 mio. Og dagen efter havde jeg så sagt mit job op. Altså hvis jeg nu var Ancelotti.

Thaurat al Shabab

Zone 43
Manager

« Svar #1913: 06 Feb 2011, 19:20 »

Man kan diskuterer, hvor meget tophold der har været over Liverpool i denne sæson, og deres trup også. Det var deres opgave i dag, at stille sig tilbage og forsvarer sig, andet ville også have været stupidt, da det ville have resulteret i, at Chelseas offensiv have haft mere plads og dermed kommet frem til mere end det var tilfældet.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #1914: 06 Feb 2011, 19:21 »

Jeg havde sagt til bestyrelsen, at jeg havde gået af som manager hvis de købte Torres for € 50 mio. Og dagen efter havde jeg så sagt mit job op. Altså hvis jeg nu var Ancelotti.

Respekt  Kys

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #1915: 06 Feb 2011, 19:51 »

Analysen er vel ret klar. Diamanten virkede ikke mod Liverpools overbefolkede midtbane.

http://www.weaintgotnohistory.com/2011/2/3/1971285/chelsea-fc-4-2-sunderland-afc-match-analysis

Som man kan se her i opstillingsbilledet, så var Sunderlands midtbane pivåben og Anelka var konstant fri. Det betød at diamanten fungerede ganske udemærket i den kamp. Desuden kom backsene bedre med.

Liverpool stillede op yderst defensivt med fire centrale midtbanespillere, tre forsvarere og to wingbacks, der normalt spillerlængere tilbage. Den ene angriber Kuyt er desuden enormt hårdtarbejdende, så han betød at den centrale midtbane med hele 8 folk, blev endnu mere overbefolket.
Der var ingen plads til Anelka i dag og det betød at han ikke selv kom til meget, men det betød også at han ikke kunne sætte de to angribere op til noget. Hverken Torres eller Drogba kom til meget. Diamantopstillingen betød desuden at Frank Lampard kom til at ligge længere tilbage end han er vant til, dermed udnytter man ikke hans kvaliteter fuldt ud.
Når man ikke kunne spille sig igennem midtpå, skulle backsene have leveret det manglende initativ, men defensivt stærke Kelly og Johson havde fint fat i Cole og Bosingwa. De få gange Chelsea blev farlige, var det oftest efter en aktion fra en af de to.
Synes at Ancelotti skulle have sat Malouda og Kalou ind noget før for at få noget bredde og med overlap fra backsene, ville man komme i overtal på kanterne. Da Liverpool først kom foran blev det en næsten umulig opgave mod en stærk og kompakt defensiv, der stod dybt.

Tror desuden at pengene på Torres var brugt bedre på en kvalitetskant eller måske to, som man burde kunne få for de penge. 4-3-3 formationen fungerer fint, men truppen mangler bredde. Man så i starten af sæsonen, hvor fint det kan fungere. 4-4-2 diamanten bliver let statisk, som i dag, og tror Chelsea vil møde mange hold, der vil overbefolke midtbanen nu.
« Seneste Redigering: 06 Feb 2011, 20:01 af kerzhakov » Logged

It's gonna be legendary

verdenskrig
Manager

« Svar #1916: 06 Feb 2011, 20:32 »

Hjemme mod Liverpool er aldrig synonym med en sejr, men hvis både Torres og Drogba starter inde er der simpelthen for meget verdensklasse at holde styr på for en langsom Carragher og en Agger, der har haft sine kvaler med Drogba tidligere

Tak for kampen Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1917: 06 Feb 2011, 20:51 »

Analysen er vel ret klar. Diamanten virkede ikke mod Liverpools overbefolkede midtbane.

http://www.weaintgotnohistory.com/2011/2/3/1971285/chelsea-fc-4-2-sunderland-afc-match-analysis

Som man kan se her i opstillingsbilledet, så var Sunderlands midtbane pivåben og Anelka var konstant fri. Det betød at diamanten fungerede ganske udemærket i den kamp. Desuden kom backsene bedre med.

Liverpool stillede op yderst defensivt med fire centrale midtbanespillere, tre forsvarere og to wingbacks, der normalt spillerlængere tilbage. Den ene angriber Kuyt er desuden enormt hårdtarbejdende, så han betød at den centrale midtbane med hele 8 folk, blev endnu mere overbefolket.
Der var ingen plads til Anelka i dag og det betød at han ikke selv kom til meget, men det betød også at han ikke kunne sætte de to angribere op til noget. Hverken Torres eller Drogba kom til meget. Diamantopstillingen betød desuden at Frank Lampard kom til at ligge længere tilbage end han er vant til, dermed udnytter man ikke hans kvaliteter fuldt ud.
Når man ikke kunne spille sig igennem midtpå, skulle backsene have leveret det manglende initativ, men defensivt stærke Kelly og Johson havde fint fat i Cole og Bosingwa. De få gange Chelsea blev farlige, var det oftest efter en aktion fra en af de to.
Synes at Ancelotti skulle have sat Malouda og Kalou ind noget før for at få noget bredde og med overlap fra backsene, ville man komme i overtal på kanterne. Da Liverpool først kom foran blev det en næsten umulig opgave mod en stærk og kompakt defensiv, der stod dybt.

Tror desuden at pengene på Torres var brugt bedre på en kvalitetskant eller måske to, som man burde kunne få for de penge. 4-3-3 formationen fungerer fint, men truppen mangler bredde. Man så i starten af sæsonen, hvor fint det kan fungere. 4-4-2 diamanten bliver let statisk, som i dag, og tror Chelsea vil møde mange hold, der vil overbefolke midtbanen nu.

Synes du har ramt noget her. Så ikke selv kampen, men har læst referater og jeres kommentarer herinde og dømt ud fra det, så begik Ancelotti en taktisk fejl, ved at stille med hans smalle diamant og dermed koncentrere så meget af spillet centralt.

Når Liverpool spiller som de gør, skal man da sørge for at bredde spillet ud, og udnytte at man fra tid til anden ville kunne være i overtal på den ene eller anden fløj. Samtidig mener jeg man kan udnytte at Liverpool bruger tre mand centralt i forsvaret, ved at spille med kun en enkelt angriber. Drogba vil rigeligt kunne beskæftige dem, og hvis man så havde 2 mand der tog dybdeløbene ville man kunne fange det centrale forsvar og skabe forvirring fordi man faktisk ville være for mange om en direkte modstander.

Så jeg tror Ancelotti ærgrer sig lidt i dag må jeg indrømme.

Wicked Sick!
Gæst

« Svar #1918: 06 Feb 2011, 20:57 »

Synes du har ramt noget her. Så ikke selv kampen, men har læst referater og jeres kommentarer herinde og dømt ud fra det, så begik Ancelotti en taktisk fejl, ved at stille med hans smalle diamant og dermed koncentrere så meget af spillet centralt.

Når Liverpool spiller som de gør, skal man da sørge for at bredde spillet ud, og udnytte at man fra tid til anden ville kunne være i overtal på den ene eller anden fløj. Samtidig mener jeg man kan udnytte at Liverpool bruger tre mand centralt i forsvaret, ved at spille med kun en enkelt angriber. Drogba vil rigeligt kunne beskæftige dem, og hvis man så havde 2 mand der tog dybdeløbene ville man kunne fange det centrale forsvar og skabe forvirring fordi man faktisk ville være for mange om en direkte modstander.

Så jeg tror Ancelotti ærgrer sig lidt i dag må jeg indrømme.

Enig. Ancelotti fejler taktisk.

Som det også var skrevet inde på ZM inden kampen:
"Not very well for Chelsea, IMO. L’Pool with 3 at back could lineup well with this front line and give them a +1 advantage when the fullbacks press up. Unlikely but even in their 4-3-3 Liverpool will look to get the fullbacks up and gain an advantage in attack. We know Torres doesn’t support his defense and the other two fellas just don’t have the legs for all that tracking back IMO. Kelly & Johnson have been playing very well as the wide men in Liverpool’s attacks, if I were Chelsea I would not give them the room to get involved.

Chelsea should be giving Essien & Mikel a run out to close down L’Pool’s passing game in mid field and then use Drogba to hold up for attacking mids (Lampard Ramierz Malouda), I think.

This system could work for Chelsea againts some teams but I just think it gives Kelly & Johnson too much room to run, if Chelsea’s mids go out to cover the fullbacks then the middle of the field will be open for Lucas, Meireles & Gerrard to pass & move right up the pitch. Torres & Drogba won’t be tracking Liverpools young fullbacks all the way back up the pitch, at least not these ones."

Derudover har du helt ret i, at det vil være rigtigt at spille med en angriber. Det er også derfor, at 3 mandsforsvar ikke er så udbredt i moderne fodbold, da det er dårligt overfor moderne taktikker som 4-3-3 og 4-2-3-1. Det er derimod godt mod en 4-4-2 også derfor, at 3 mandsforsvar var mest udbredt i 90'erne og start 00'erne, da 4-4-2 var den fremtrædende taktik på tidspunktet.

DeBuur
Manager

« Svar #1919: 06 Feb 2011, 21:07 »

skrid ud af tråden og hæng dig i baghaven.

Hmmm hvor blev din optimisme af  Wink

YNWA

Sider: 1 ... 126 127 [128] 129 130 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010