home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 922 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Tror DU på rumvæsner/aliens
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 Udprint
Forfatter Emne: Tror DU på rumvæsner/aliens  (Læst 89330 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #300: 25 Mar 2009, 15:36 »

Okay det var så en vinkel jeg ikke havde tænkt på, men det leder mig så hen til det næste Peace

Hvordan ved vi at disse atomer stadig er de samme i alle dele af universet Smiley.. Ligesom evolutions teorien så kan der være mange faktore der spiller ind på hvordan de har udviklet sig... Er det virkelig sikkert at de er en nøjagtig kopi af det de var for milliarder af år siden..

Det er også med tanke på at vi ikke ved hvad der i universet udover vores system.. Der findes simpelthen en afstand der er for stor til at vi kan se derud med vores stjernekiggerter, og hvem ved hvad der ligger udover denne grænse Peace ?

Jeg tjekkede lige før jeg sprang ud i bilen crazy

Svaret er JA. Atomerne kan ikke se anderledes ud end de gør, der er ingen mulighed for at de kan 'udvikle' sig som sådan. De konstante, og der bliver hverken flere eller færre af dem i universet. Der sker ingen kopiering, hvori der kan ske en kopieringsfejl, hvorved der kan ske en mutering, hvorved de har forandret sig fra et til en variant af dette.

Vi tales! Thumbs Up
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #301: 25 Mar 2009, 15:41 »

Jeg tjekkede lige før jeg sprang ud i bilen crazy

Svaret er JA. Atomerne kan ikke se anderledes ud end de gør, der er ingen mulighed for at de kan 'udvikle' sig som sådan. De konstante, og der bliver hverken flere eller færre af dem i universet. Der sker ingen kopiering, hvori der kan ske en kopieringsfejl, hvorved der kan ske en mutering, hvorved de har forandret sig fra et til en variant af dette.

Vi tales! Thumbs Up

Hmm okay så lærte jeg også lidt i dag, du lyder ret sikker i din sag så det vil jeg ik gå dybere ned i Wink..

Okay men hvis vi anser at temperaturen skal være nogenlunde stabil for at liv skal fremkomme ændrer det jo ik på at der stadig vil være millioner af planeter der så har mulighed for liv Peace.. For med alle de galakser og systemer der er, og alle de planeter så skal der nok være en håndfuld(mildest talt) der har mulighed for liv...

Men ved ik rigtigt hvorfor jeg argumenterer for det, for du har jo sagt du er enig i at der er liv på andre planeter.. Det er for et syns skyld Wink

Ja vi gør god tur Thumbs Up

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #302: 25 Mar 2009, 16:00 »

DNE@

To ting...
Ja det er forskernes opfattelse.. Men har de været i andre dele af universet for at teste denne teori.. Har de håndfaste beviser for at det er rigtigt.. Fordi det gælder her på jorden, er det jo ikke ens betydende med at det gælder 9.000.000.000.000.0 00.000.000.000.000. 000.000.000 (osv) mia lysår væk... For universet er mig bekendt uendeligt og at de samme fysiske og biologiske love tæller i helle denne uenedelige masser anser jeg for værende højeste tvivlsomt...

Det er lidt som i siger til os.. ja forskerne har indicier for at vand skal bruges overalt i universet for at skabe liv, men de har ingen håndfaste beviser for dette Smiley

Anden ting:
Du nævner at det kan tage hundrede af år, og derfor er ret umuligt for dem... Hvordan vi vi hvor gamle de kan blive.. Bare fordi at vi på jorden maks bliver omkring de 100 er det jo ikke ens betydende med at andre væsner på andre planeter i andre dele af universet ikke kan blive 500 eller 1000 år.. Eller enda ældre..

For at drage en parallel så kan en hvalart på jorden blive omkring 150 gamel(så jeg på natgeo den anden dag, og kan godt finde ud af hvilken hvis det har interesse) og de der store havskildpader mener jeg kan blive omkring 200 år gamle...

Dette indikere jo ganske fint at bare fordi vi mennesker er skabt på en måde der ikke tillader os at blive ældre, så kan andre godt blive det Smiley

Og det en sådan alder er i hvertfald et godt grundlag for at kunne foretae sådan en rejse Thumbs Up

For det første, som Plutonium også er inde på, så gælder de fysiske love overalt i Universet, det er ikke til diskution, sådan er det bare. Atomer udvikler sig ikke, de er absolutte, de er de byggesten alt er bygget op af. De kan sættes sammen på forskellig vis, men atomerne er de samme som de var for 10 milliarder år siden.

For det andet, så er det da meget muligt, at vand ikke nødvendigvis er afgørende for, om der kan opstå liv, temperaturen er derimod ikke ligegyldig, som Plutonium også har gjort rede for, så planetens bane omkring sin sol er ikke ligegyldig. Merkur i vores eget solsystem har f.eks. ret ekstreme temperaturvariation er, med -183 grader om natten og +427 grader om dagen, det skal godt nok være noget hårdført liv, der skulle kunne leve under sådanne forhold.

Jeg ved ikke så moget om fysik, som Plutonium, så jeg kan sikkert hurtigt bevæge mig ud på dybt vand på det område, men jeg ved dog nok til, at fysikens love også gælder udenfor vores solsystemt (og Galakse for den sags skyld).

Edit:
Glemte helt at svare på det med rumrejserne, det var ikke med vilje, kom bare til at sidde og fordybe mig i nogle artikler om planeterne i vores solsystem, og så svedte jeg det bare ud  Smiley
Selv hvis man bliver 1.000 år gammel, så er en rumrejse på måske 100 år altså stadig meget lang tid (og husk igen på, at her antager vi, at de rejser med lysets hastighed, hvilket jeg personligt anser for usandsynligt, men hvem ved), også i og med, at det altså foregår uden tyngdekraft (det er vist kun i film, at sådan en kan genereres kunstigt i rummet), så selv hvis det skulle være muligt, så ville disse aliens være så afkræftede, når de nåede frem, at jordens tyngdekraft måske ligefrem ville slå dem ihjel (her er vi igen inde på noget jeg ikke er 100% sikker i, men se eksempelvis hvor afkræftede vores egne astronauter er, når de vender tilbage efter bare nogle måneder på rumstationen...
« Seneste Redigering: 25 Mar 2009, 16:08 af DNE » Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #303: 25 Mar 2009, 16:03 »

Ja okay men det har jeg indset og det er sådan set heller ikke det vigtigste i mit indlæg.. det var mere med hensyn til det biologiske /vand, og alderen..

Men ja er enig i det du skriver her, syntes bare ikke rigtigt du har forholdt dig til særlig meget af det jeg skrev Peace
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #304: 25 Mar 2009, 16:07 »

For det første, som Plutonium også er inde på, så gælder de fysiske love overalt i Universet, det er ikke til diskution, sådan er det bare. Atomer udvikler sig ikke, de er absolutte, de er de byggesten alt er bygget op af. De kan sættes sammen på forskellig vis, men atomerne er de samme som de var for 10 milliarder år siden.

For det andet, så er det da meget muligt, at vand ikke nødvendigvis er afgørende for, om der kan opstå liv, temperaturen er derimod ikke ligegyldig, som Plutonium også har gjort rede for, så planetens bane omkring sin sol er ikke ligegyldig. Merkur i vores eget solsystem har f.eks. ret ekstreme temperaturvariation er, med -183 grader om natten og +427 grader om dagen, det skal godt nok være noget hårdført liv, der skulle kunne leve under sådanne forhold.

Jeg ved ikke så moget om fysik, som Plutonium, så jeg kan sikkert hurtigt bevæge mig ud på dybt vand på det område, men jeg ved dog nok til, at fysikens love også gælder udenfor vores solsystemt (og Galakse for den sags skyld).
Har du et link til den påstand? Peace For jeg vil nu mene, at det er vores teorier, og ikke nogen "love" langt ude i universet. Vi ved uendelig lidt om dette... Og jeg tvivler på, at vi (mennesket) har sendt folk ud til alle de dersens steder i universet.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #305: 25 Mar 2009, 16:19 »

Har du et link til den påstand? Peace For jeg vil nu mene, at det er vores teorier, og ikke nogen "love" langt ude i universet. Vi ved uendelig lidt om dette... Og jeg tvivler på, at vi (mennesket) har sendt folk ud til alle de dersens steder i universet.

Som Plutonium også siger, så er et atom et atom, om det så er en del af din lillefingernegl, eller et sandkorn i en Galakse langt, langt væk. Det reagerer på samme måde på de samme påvirkninger. Vi kan måle mange ting på de ting vi kan se her fra jorden, f.eks. hvilken atmosfære en planet har, hvor stor tyngdekraften er på den pågældende planet osv. det er de samme regler der gælder derude, som der gælder her. Vi kan have andre fysiske forhold her på Jorden, end der er tilstede på de pågældende planeter, men de fysiske lov er de samme. Vil du have det dokumenteret, så vil jeg foreslå dig, at tage et kig i nogle af dine gamle fysikbøger, eller eventuelt studere nogle af de opdagelser der gennem tidens løb er gjort af Einstein, Niels Bohr osv.

Edit:
Verdenskrig, jeg opdagede at jeg ikke havde fået svaret på hele dit svar til mig, så tilføjede det i en edit i mit tidligere indlæg, mens du skrev dit svar.
« Seneste Redigering: 25 Mar 2009, 16:21 af DNE » Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #306: 25 Mar 2009, 16:24 »





Edit:
Glemte helt at svare på det med rumrejserne, det var ikke med vilje, kom bare til at sidde og fordybe mig i nogle artikler om planeterne i vores solsystem, og så svedte jeg det bare ud  Smiley
Selv hvis man bliver 1.000 år gammel, så er en rumrejse på måske 100 år altså stadig meget lang tid (og husk igen på, at her antager vi, at de rejser med lysets hastighed, hvilket jeg personligt anser for usandsynligt, men hvem ved), også i og med, at det altså foregår uden tyngdekraft (det er vist kun i film, at sådan en kan genereres kunstigt i rummet), så selv hvis det skulle være muligt, så ville disse aliens være så afkræftede, når de nåede frem, at jordens tyngdekraft måske ligefrem ville slå dem ihjel (her er vi igen inde på noget jeg ikke er 100% sikker i, men se eksempelvis hvor afkræftede vores egne astronauter er, når de vender tilbage efter bare nogle måneder på rumstationen...
Igen, vi er ikke som dem. Tror jeg? Måske er vi? Hvem ved, hvordan deres transport foregår? Har de en eller anden maskine, der gør, at de kan komme derhen, hvor de vil på 0,5? Kan de gøre ligesom Harry Potter? (Opstemt) Rejser de med 5 km/timen? Deres kræfter kan overgå vores, som BIF's ditto overgår FCK's (meget), og det kan også være omvendt. Har de en drik, der gør, at de ikke bliver udmattede (drikker de overhovedet noget?)? Bliver de nogensinde trætte? Sover de? Og kan de dø?

Vi har ingen svar på disse spørgsmål, som der bogstaveligt talt er uendelig mange af.
« Seneste Redigering: 25 Mar 2009, 16:30 af BenMusalho » Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #307: 25 Mar 2009, 16:31 »



Edit:
Glemte helt at svare på det med rumrejserne, det var ikke med vilje, kom bare til at sidde og fordybe mig i nogle artikler om planeterne i vores solsystem, og så svedte jeg det bare ud  Smiley
Selv hvis man bliver 1.000 år gammel, så er en rumrejse på måske 100 år altså stadig meget lang tid (og husk igen på, at her antager vi, at de rejser med lysets hastighed, hvilket jeg personligt anser for usandsynligt, men hvem ved), også i og med, at det altså foregår uden tyngdekraft (det er vist kun i film, at sådan en kan genereres kunstigt i rummet), så selv hvis det skulle være muligt, så ville disse aliens være så afkræftede, når de nåede frem, at jordens tyngdekraft måske ligefrem ville slå dem ihjel (her er vi igen inde på noget jeg ikke er 100% sikker i, men se eksempelvis hvor afkræftede vores egne astronauter er, når de vender tilbage efter bare nogle måneder på rumstationen...

Det er bare i orden Wink

Men vil meget gerne knytte en kommentar til det med om de vil være afkræftet og om de bruger for mange år af deres liv på det osv Wink..

Men nu er jeg jo stor fan af Alien filmene og jeg kan jo ikke andet end at tænke tanken at disse rumvæsner har opfundet den samme teknologi som de har i denne film til at komme af med det problem Opstemt..

For i de film der ligger passagerene på rumskibene simpelthen i dvale mens rejsen foretages.. Sådan at deres krop ikke ældes, og sådan at de bare sover under hele rejsen...

Hvis de rumvæsner har opfundet nogenlunde samme teknologi som med al respekt ikke bør være svært hvis de dertil har opfundet at rejse med lysets hastighed, så er det problem klarlagt Opstemt

Er desuden enig med MenB... vi ved jo ikke om de sover, eller om de bliver påvirkert på samme måde af manglende tyngdekræft som et menneske bliver..
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #308: 25 Mar 2009, 16:45 »

Det er sgu en crap argumentation, I kommer med. Samtlige argumenter er bygget op omkring "Du ved jo ikke, om....". Det er sgu da ikke holdbart. Vi snakker jo sandsynlighed..

Ellers vil jeg sgu ogsaa til at argumentere mine oddsforslag med foelgende:

Spil mod Man United, fordi du ved jo ikke...
- om Ronaldo braekker benet
- om Rooney bliver testet positivt i dopingkontrollen
- om Ferdinand oddser paa modstanderholdet, og derfor scorer 8 selvmaal.
- om Ferguson  egentlig helst vil  slutte sin karriere med at vinde ingenting...

Nej, det ved jeg ikke... men sandsynligheden for det er satme ikke saerlig stor. Det er jo haabloest at foere en diskussion, som I goer. DNE og co.kommer med ganske fine argumenter, mens det eneste, I goer er at svare med "det kan jo ske" og "du ved ikke om" osv i den dur...
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #309: 25 Mar 2009, 16:55 »

Hvis du nu prøver at følge med så har jeg personligt netop sagt at de nok har ret i det angående atomer i alle dele af universet...

Og hvad ellers... Det her er en lidt anden sammenhæng end odds, og at du ikke kalder vores argumenter for gode, viser bare at du er uenig i dem.. Fair nok, men syntes fandme ikke du bidrager med en skid når du kommer med sådan et lallende indlæg hvor du bare sviner andre i stedet for at komme med noget konstruktivt...

Hvis du nu læser hvad der rent faktisk bliver skrevet(hvilket jegkan være i tvivl om) så forkaster vi ikke bare det som DNE og co siger, men prøver at forklare hvorfor det er muligt at tingene hænger anderledes sammen end det som bliver påstået...

Og sjovt du kun siger at vi fører en disk med "det kan jo ske" og "du ved ikke om" osv i den dur" for imo gør oppositionen i denne debat da nøjagtigt det samme...

Stiller sig kritisk op overfor de ting vi kommer med uden at kunne vide tingene med sikkerhed..

Har du overhovede fulgt med Huh
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #310: 25 Mar 2009, 17:03 »

Det er bare i orden Wink

Men vil meget gerne knytte en kommentar til det med om de vil være afkræftet og om de bruger for mange år af deres liv på det osv Wink..

Men nu er jeg jo stor fan af Alien filmene og jeg kan jo ikke andet end at tænke tanken at disse rumvæsner har opfundet den samme teknologi som de har i denne film til at komme af med det problem Opstemt..

For i de film der ligger passagerene på rumskibene simpelthen i dvale mens rejsen foretages.. Sådan at deres krop ikke ældes, og sådan at de bare sover under hele rejsen...

Hvis de rumvæsner har opfundet nogenlunde samme teknologi som med al respekt ikke bør være svært hvis de dertil har opfundet at rejse med lysets hastighed, så er det problem klarlagt Opstemt

Er desuden enig med MenB... vi ved jo ikke om de sover, eller om de bliver påvirkert på samme måde af manglende tyngdekræft som et menneske bliver..


Selv hvis de ligger i en eller anden form for Kryonisk dvale under rejsen, vil jeg tro, at de vil blive påvirket af tyngdekraften, eller manglen på samme. De vil få skøre knogle, og musklerne vil svækkes, når de ikke bliver brugt. Tyngdekraften på planeten de kommer fra, vil også være afgørende for, hvordan de fysisk har udviklet sig, f.eks. kommer de der 2-3 meter høje ranglede rumvæsner man ofte ser på film, næppe fra planeter med stor tyngdekraft  Smiley

Men i og med emnet om UFO'er og rumvæsner på mange måder minder om religion, er det et emne, som det er meget svært at nå til enighed om. Nogen tror blindt på det, andre tror på det med en vis portion skepsis, andre ved ikke rigtig hvad de skal tro, andre tror slet ikke på det osv. Det handler om tro, så længe der ikke foreligger klare og utvetydige beviser. Personligt forholder jeg mig til beviserne  Smiley
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #311: 25 Mar 2009, 17:24 »

Selv hvis de ligger i en eller anden form for Kryonisk dvale under rejsen, vil jeg tro, at de vil blive påvirket af tyngdekraften, eller manglen på samme. De vil få skøre knogle, og musklerne vil svækkes, når de ikke bliver brugt. Tyngdekraften på planeten de kommer fra, vil også være afgørende for, hvordan de fysisk har udviklet sig, f.eks. kommer de der 2-3 meter høje ranglede rumvæsner man ofte ser på film, næppe fra planeter med stor tyngdekraft  Smiley

Men i og med emnet om UFO'er og rumvæsner på mange måder minder om religion, er det et emne, som det er meget svært at nå til enighed om. Nogen tror blindt på det, andre tror på det med en vis portion skepsis, andre ved ikke rigtig hvad de skal tro, andre tror slet ikke på det osv. Det handler om tro, så længe der ikke foreligger klare og utvetydige beviser. Personligt forholder jeg mig til beviserne  Smiley

Altså som jeg ku se i filmen, så krævede det lige lidt tilvænning for personerne at vågne igen, men så var de ellers fit for fight.. Der er selvfølgelig film, men tror slet ik det er urrealistisk irl.. For jeg mener bare, at hvis de kan rejse med lyses hast, så må de også kunne opfinde noget der er brugbart nok til at de ikke er alt for svækket ved ankomsten Peace..

Jeg kan dog godt se at der er mange faktore ved det som taler i mod at de er i stand til at klare sig efter sådan en rejse, men som sagt ved vi intet om dem som væsner og intet om deres fysologi , så derfor kan man ikke sige med sikkerhed at deres muskler og knogler ville reagere som vores ville efter sådan en rejse Peace.. Går ud fra at det er det du bygger det på Wink..
 

Det er i hvertfald måden jeg tror de ku komme herhen på, medmindre de da slet ikke har brug for søvn.. Dog kan jeg godt se at der er visse ting som også taler i mod det, og så er der ting der taler i mod det.. Det er lidt svært Wink

Er dog 200 % enig i det sidste.. Det er utroligt svært at diskutere fordi vi har vidt forskellige holdninger.. du vælger at forholde dig til håndfaste beviser hvilket er helt fint med mig, mens jeg holder mig til indicierne også fordi jeg gerne vil tro på at vi har haft besøg..

Dog må man sige at det er et spændende emne Thumbs Up
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #312: 25 Mar 2009, 18:05 »

Det er helt afgjort et spændende emne.

Med hensyn til, om de påvirkes af manglende tyngdekraft, så mener jeg, at det er indiskutabelt at de gør det, tyngdekraften er meget afgørende for evolutionen på en planet, derfor vil manglen på tyngdekraft bestemt også påvirke et væsen, der er resultatet af milliarder af års evolution i et miljø med en bestemt tyngdekraft.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #313: 25 Mar 2009, 22:36 »

Synes om sider der er kommet gang i de gode argumenter på denne her tråd! Super disk!

VK, du nævnte noget med alder, og der er jeg nu ret sikker på, at der kan være livsformer der er meget ældre end vi kan forestille os!

Under min SRP skrev jeg om mikrobiologi, mere bestemt genetik. Kræft forårsages af en række genetiske mutationer. De to vigtigste i den forbindelse er en mutation der gør, at cellerne bliver i stand til at dele sig uhæmmet (den normale cyklus bliver mere end halveret, hvilket gør at de breder sig hurtigt). Den anden gør, at de kan dele sig evigt. Dvs. at én kræftcelle i princippet ikke vil dø før man stopper med at tilfører den de stoffer den skal bruge for at overleve, eller man volder den til døde. Der er flere mutationer før kræftsvulsten bliver farlig (ondartet), men det er ikke relevant for tråden.

Min pointe er, at hvis en livsform (også mennesket, for den sags skyld) får mutationen der gør at cellerne kan dele sig uendeligt, og mutationen finder sted i SAMTLIGE celler, så er der i princippet evigt liv. Evigt liv i den forstand, at der skal sygdomme eller fysisk vold til for at dræbe én. (det behøver ikke engang være en mutation, det kan jo være at en anden livsform har arvet denne egenskab fra sin art)

Mutationen medfører at et enzym bliver aktiveret i cellekernen. Problemet er bare, at dette enzym tilsyneladende er kræftfremkaldende, af årsager jeg desværre ikke har fundet ud af endnu. Mus kan faktisk blive meget ældre end mennesket, grundet dette enzym, men på grund af enzymet er deres risiko for kræft så stor, at de dør hurtigt.


Det var meget udenomsnak, men nu skærer jeg direkte til benet:

Jeg tror SAGTENS at der kan være livsformer derude, der kan blive tusindvis af år gamle, eller sågar delvist udødelige. Det er et spørgsmål om genetik. Så når VK siger, at havskildpadder fx kan blive 200 år gamle, så er det ikke svært at forestille sig, at der er livsformer der kan opnå en endnu højere alder.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #314: 25 Mar 2009, 23:06 »

Det er sikkert rigtigt nok, men 100 års rejse eller mere, er altså lang tid at rejse, uanset hvor gammel man så kan blive, og selvom disse væsner skulle have den tålmodighed, så er der stadig problemet med den manglende tyngdekraft. Det er mange problemer, for at rejse til jorden og tegne en cirkel på en kornmark  Wink

I øvrigt hvis der stadig skulle være nogen, der mener at fysikkens love ikke nødvendigvis gælder i andre solsystemer eller galakser, så kan man jo spørge sig selv, hvordan rumvæsner fra disse steder, overhovedet skulle kunne rejse derfra. For er det ikke de samme fysiske lov der gælder, så risikerer man jo, at det fremdriftsmiddel der virker det ene sted, ikke virker det andet, eller at rumfartøjet simpelthen falder fra hinanden, bryder i brand eller hvad ved jeg. Men det er sådan set underordnet, for vi er enige om, at der sagtens kan være masser liv derude. Det vi er uenige om, er hvorvidt dette liv har været her for at besøge os.
Logged

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010