home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:29:46 warmon Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132758 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Tror DU på rumvæsner/aliens
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 21 22 [23] Udprint
Forfatter Emne: Tror DU på rumvæsner/aliens  (Læst 85022 gange)
DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #330: 26 Mar 2009, 09:05 »

Som svar på påstanden om, at man ikke aner hvordan Pyramiderne er lavet, og at man ikke kan genskabe dem, vil jeg godt lige henlede opmærksomheden på, at det faktisk er mere eller mindre sikkert, at man benyttede "kælke", til at transportere stenene, hen over våde træstammer. Man fandt endda en sådan kælk i Tutankamon grav. Og man har i øvrigt askillige plausible teorier om, hvordan man ved hjælp af ramper, kunne transportere stenene op på konstruktionerne, ved hjælp af disse kælke. Ingen af teorierne om hvilken type rampe man brugte er endeligt bevist, da man jo selvfølgelig fjernede ramperne, når pyramiden var færdig.

Pyramiderne ændrede sig i øvrigt i tidens løb, de første Egyptiske pyramider var mere trappeformede, end de senere mere trekantede konstruktioner. Den såkaldte pyramidealder var en familietradition, der sluttede, ved at de Egyptiske borgere begik oprør (hvorfor mon, de blev jo kun bedt om at slæbe tunge sten, hele livet  Wink). Senere Faraoer foretrak i øvrigt at blive begravet i klippehuler, fordi de i pyramiderne var meget udsatte for gravrøvere.

Men det er altså noget sludder, at de ikke skulle have været mulige at bygge dengang. Det er korrekt, at det tog lang tid, men Faraoerne havde jo også hele deres liv, til at få opført deres pyramide, de skulle jo først bruge den, når de døde, da de mente, den ville føre dem til himmels. Pyramiderne har ikke tjent andet formål, end gravkammer, lidt ligesom vores gravhøje herhjemme.
Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #331: 26 Mar 2009, 09:27 »

VK, mht. Ormehuller bl.a., vil jeg anbefale Dan Burisch utrolig spændende, og ja.. Manden taler for sig selv.

http://www.projectcamelot.org/dan_burisch.html

og btw, er der andre der har undersøgt emnet, omkring alle de underjordiske baser, som er bygget under jorden utroligt mange steder i verden?  Wink

DNE: så det her er lavet ved håndkraft?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Keops-pyramid.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3018/2458111140_e6fd80e392_o.jpg

HVIS det er, så er det godt nok fantastisk, synes du ikke?...


http://www.youtube.com/v/OXHI009J9Do&feature=related
http://www.youtube.com/v/Ub4AySlo9KY&feature=related
http://www.youtube.com/v/Vihkp5Kv8ME&feature=related

du siger det er noget sludder, at de ikke skulle kunne ha været bygget dengang.. hvorfor? hvorfor kan du ikke åbne muligheden for, at de har fået hjælp eller, at teknologien simpelthen kommer andetsteds fra?


http://www.youtube.com/v/XqwX2cbR640&feature=related hvordan kan man ignorere dét?
Logged

It's all, part of the plan.

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #332: 26 Mar 2009, 09:36 »

Ja, de kan sagtens være lavet med håndkraft, det er videnskabeligt og praktisk bevist, og man har endda fundet værktøjerne der blev brugt. Gu er det fantastisk, men ikke umuligt, og da slet ikke, når man har i tusindvis af slavearbejder, der ikke er underlagt overenskomster, arbejdsmiljølove etc. Jeg er ikke klar til at tro på det utrolige, når der foreligger håndfaste beviser, der taler imod det utrolige.

Jeg har desværre ikke ret meget ud af dine videoer lige pt, da jeg sidder ved min arbejds PC, som ikke har højtalere.

Jeg vil ikke pådutte dig nogen holdninger (jeg forventer det samme af alle andre i debatten, ellers kan det hurtigt blive en grim debat), jeg argumenterer bare for dem.
« Seneste Redigering: 26 Mar 2009, 09:38 af DNE » Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #333: 26 Mar 2009, 15:13 »

Som svar på påstanden om, at man ikke aner hvordan Pyramiderne er lavet, og at man ikke kan genskabe dem, vil jeg godt lige henlede opmærksomheden på, at det faktisk er mere eller mindre sikkert, at man benyttede "kælke", til at transportere stenene, hen over våde træstammer. Man fandt endda en sådan kælk i Tutankamon grav. Og man har i øvrigt askillige plausible teorier om, hvordan man ved hjælp af ramper, kunne transportere stenene op på konstruktionerne, ved hjælp af disse kælke. Ingen af teorierne om hvilken type rampe man brugte er endeligt bevist, da man jo selvfølgelig fjernede ramperne, når pyramiden var færdig.

Pyramiderne ændrede sig i øvrigt i tidens løb, de første Egyptiske pyramider var mere trappeformede, end de senere mere trekantede konstruktioner. Den såkaldte pyramidealder var en familietradition, der sluttede, ved at de Egyptiske borgere begik oprør (hvorfor mon, de blev jo kun bedt om at slæbe tunge sten, hele livet  Wink). Senere Faraoer foretrak i øvrigt at blive begravet i klippehuler, fordi de i pyramiderne var meget udsatte for gravrøvere.

Men det er altså noget sludder, at de ikke skulle have været mulige at bygge dengang. Det er korrekt, at det tog lang tid, men Faraoerne havde jo også hele deres liv, til at få opført deres pyramide, de skulle jo først bruge den, når de døde, da de mente, den ville føre dem til himmels. Pyramiderne har ikke tjent andet formål, end gravkammer, lidt ligesom vores gravhøje herhjemme.
Okay, det vidste jeg så ikke. Men at borgerne i Egypten blev tvunget til at slæbe sten, er vidst ikke helt rigtigt. Jeg har flere steder læst, at de gjorde det af egen fri vilje. Engang gik vandet i Nilen over den store flods bredder - dette skete ret ofte, men egypterne anså dette som en velsignelse, fordi den gjorde deres jord meget frugtbar, så når dette skete lod faraoerne dem bygge pyramider. Så havde de noget at lave, og han knyttede også sit folk tættere til sig på den måde.

Og ja, nogen pyramider har været brugt som gravkamre. Men egypterne var utroligt gode astronomer dengang, så man er ret sikker på, at de har været brugt til astronomi. Noget der tyder på dette, er at pyramiderne er bygget efter verdenshjørnerne.

http://da.wikipedia.org/wiki/Den_store_pyramide_i_Giza - du kan læse noget om det her (jeg ved godt, at man ikke altid kan stole på wikipedia, men ..)

EDIT: Så er der glimmerkamrene i Teotihuacán. I 1983 opdagede arkæologer et kælderrum, hvor gulvet havde været dækket af et glimmerlag, hvis tykkelse var på 15 cm. I Mexico findes der dog stort set ikke naturlige glimmerforekomster, så hvordan kan de have fået fingrene i det? Det kan selvfølgelig være, at det var sådan dengang, men mon ikke forskerne havde fundet ud af det, hvis det var sådan?

Desuden vil jeg gerne lige hive et genialt citat frem:

"Jorden er fuld af dem. De ligger lige for øjnene af os, vi ser dem på museer, men vi forstår dem ikke" - Erich von Däniken om rumvæsner.

« Seneste Redigering: 26 Mar 2009, 15:50 af BenMusalho » Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #334: 26 Mar 2009, 15:47 »

Til BenMs post... Og så er de jo lavet med ekstrem præsision. De står meget præcist i forhold til visse punkter, som du også selv nævner, og ja.. Det er virkelig u-troligt hvis de har lavet det med ren og skær manual labor hvis man kan sige det sådan.
Logged

It's all, part of the plan.

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tror DU på rumvæsner/aliens
« Svar #335: 22 Jul 2009, 10:44 »

Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: 1 ... 21 22 [23] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010