home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  2 Brugere, 682 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Leeds United står foran sin anden sæson i Coca-Cola Championship efter en sensationel 6. plads. Hvordan går det i 2009/2010 sæsonen?
En fiasko - Plads 16-24
- 2 (6,5%)
Ikke lige det vi havde regnet med - Plads 10-15
- 1 (3,2%)
Ok, men ikke bedre end sidste sæson - Plads 7-9
- 1 (3,2%)
Playoff MED oprykning
- 11 (35,5%)
Playoff UDEN oprykning
- 3 (9,7%)
Plads 1 eller 2 og direkte oprykning
- 9 (29%)
Behøver jeg at vælge?
- 4 (12,9%)
Antal Stemmer: 31

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]  (Læst 45351 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #120: 16 Maj 2008, 10:24 »


FEBRUAR & MARTS 2009









Nogle siger at engelsk fodbold er kedeligt i forhold til det tekniske niveau der vises i eksempelvis Spanien og Italien. Men der bliver spillet lækkert bold på de engelske stadions. Dagens match er en tæt og underholdende kamp mellem ligaens nr. 5 og 6. Begge klubber kan profittere af en sejr, da det vil styrke positionen i forhold til de andre play-off kandidater, og det kan ses i kampen. West Brom er tættest på sejren, men heldigvis er Neemelo parat efter sin skadespause og han redder det ene meget vigtige point for Leeds.



Uanset hvordan det går med Leeds i denne sæson, må de to direkte oprykningspladser siges at være udenfor rækkevidde. Lige fra sæsonens start har Everton og QPR lagt sig i førersædet og QPR på andenpladsen er inden dagens match mere end ti point foran os. Så formålet med dagens kamp er ikke at hente QPR. Målet er i højere grad at lægge afstand til konkurrenterne på de andre play-off pladser. Det lykkes. Leeds spillerne går på banen med en gejst jeg ikke har set længe og i store dele af kampen dominerer vi kampen voldsomt. Bl.a. Kaebi brænder en stor chance midt inde i halvlegen og Saag misbruger en friløber lige inden kampen fløjtes af. Men det er lige meget. Det ene mål er absolut nok. 



Man skulle tro at denne vigtige sejr skulle give Leeds spillerne styrken til at køre resten af sæsonen hjem. Men ak. Mod Hull må vi indkassere det udlignende mål i overtiden og mod Swansea kan vi ikke få styr på sidste sæsons store spiller i League One, Daryl Murphy. De to ikke så heldige kampe tager fuldstændig modet fra mine spillere, der slet ikke har en chance mod Everton, der stort set har vundet alle kampene i denne sæson og nok bliver den mest suveræne vinder af ligaen i lang tid. Marts bliver generelt en skidt måned for Leeds med sjuskede nederlag til Cardiff, Bristol City og Coventry. I perioden har vi svært ved at spille os frem til chancer, Niculae Og Gregorio får en skadespause, Saag tager over uden at imponere. For at gøre ondt værre rammes Zaluska også af skade sidst på måneden. Han har ellers spillet stærkt det meste af efteråret og har reddet os i mange af de tætte kampe.



Det er med irritation at jeg ser på tabellen på tærsklen til april. Vi kunne have sikret os play-off for længe siden målt ud fra formen i februar, men set ud fra præstationerne her i marts skal vi være heldige hvis vi skal holde 6. pladsen.

Men det er ikke tid til sortsind nu. Vores nuværende nedtur til trods ligger Leeds bedre end man ville have troet ved sæsonstart, og der er absolut muligheder for holdet kan kvalificere sig til play-off. Der er seks kampe tilbage, hvis jeg vinder tre af disse kampe og spiller en enkelt uafgjort er Leeds sensationelt nr. 6. Men det kræver at holdet tager sig sammen. Lige nu.



« Seneste Redigering: 17 Maj 2008, 09:24 af Dusty78DK » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #121: 16 Maj 2008, 10:41 »

Kom så Leeds!!   Det er sgu spændende!


God update i øvrigt Thumbs Up (som sædvanligt)
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #122: 16 Maj 2008, 11:49 »

Det er spændende det her, og KOM SÅ LEEDS!  Thumbs Up
Logged

19-18!

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #123: 16 Maj 2008, 18:57 »

god update og håber selvfølgelig du kommer i play-off! held og lykke herfra!
Logged


Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #124: 16 Maj 2008, 19:00 »

Gode updates Smiley Resultaterne ser nogenlunde ud, men du skal da nok nå PL Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #125: 17 Maj 2008, 09:40 »


APRIL 2009








Coca-Cola Championship, 41. spillerunde






Tre sejre og en uafgjort ud af seks kampe er målet for at sikre oprykning. Det ved spillerne, og de ved også at jeg forventer at de revancherer den meget skuffende Marts måned, hvor vi havde muligheden for at sikre os play-off. Det bliver som så mange gange før Neemelo, der igen-igen tager ansvaret og sparker os foran i en kamp vi dominerer fra start til slut på trods af at Niculae og Zaluska stadig er skadet. Optimismen er tilbage på Elland Road.






Coca-Cola Championship, 42. spillerunde






En eller anden fodboldpersonlighed har engang sagt at den ondeste måde at tabe på er på straffespark. En floskel, ja, men ikke desto mindre sand. Det må jeg sande efter kampen mod Wolves, hvor jeg følte vi havde rigtig godt styr på tingene og spillede lige op med hjemmeholdet, der for gud ved hvilken gang har skuffet i Coca-Cola Championship. Særligt den ene straffespark er tyndt, men der er ikke meget at gøre. Vi taber ufortjent 1-2.






Coca-Cola Championship, 43. spillerunde






Nogle vil måske huske den famøse Champions League kvalifikationskamp for et par år siden, hvor FCK tabte 0-5 på hjemmebane. De troede for meget på sejren mod et hårdt kæmpende og kontrastærkt hold og måtte forlade turneringen med røde ører. Denne kamp mod Preston – et kedeligt midterhold – er et eksempel på det samme. Alle i truppen regner med sejren, Leeds har 58% i boldbesiddelse i gennemsnit over hele kampen og producerer den ene chance efter den anden. Alligevel kan holdet ikke score og Preston er god til at tackle sig igennem til muligheder. Jeg fortæller spillerne om min vrede efter kampen og må konstatere at vores 6. plads nu kun sikres af et 7 points forspring ned til Charlton. Det betyder mindst to sejre og en uafgjort i de sidste tre kampe for at vi kan spille med i play-off.






Coca-Cola Championship, 44. spillerunde






Stoke er et talentfuld hold, der de sidste par udgaver af FM er startet med et ganske godt hold og beskedne forventninger. Men dette er en rædselssæson for det bolsjestribede hold. De ligger sidst i ligaen, men alligevel er de i stand til at spille en pæn gang fodbold i bunden af Championship. Nederlaget kan ikke bortforklares og da Charlton vinder deres kamp er der kun fire point der skiller os fra den skuffelse det vil være at ryge ud af play-off når vi nu har befundet os oppe i toppen af ligaen hele sæsonen.






Coca-Cola Championship, 45. spillerunde






Leeds har kniven på struben og der er mindst lige så meget opmærksomhed på Charltons kamp mod Crystal Palace som der er på topbraget mellem ligaens nr. 4 og 6. Både at der er tale om en topkamp og at der er tale om en central kamp for begge hold kan ses. Neemelo tager det afgørende ansvar ved at bringe os foran med 1-0 efter ti minutter, men på grund af et spillemæssigt kollaps er vi bagud tyve minutter senere. Derby kører rundt med os det meste af kampen og jeg græmmer mig voldsomt. At vi ender med at få 3-3 skal tilskrives at Leeds i 2. halvleg finder det fysiske spil frem og tackler sig tilbage i kampen. Det eneste gode ved kampen er at Charlton ikke kan nå os. De må nøjes med 0-0 i en svær udekamp og dermed er vi sikret deltagelse i play-off turneringen.






Coca-Cola Championship, 46. spillerunde






Det har været en lang og hård sæson. Alle spillere er ved at være slidt. Det kan ses på begge hold i en uinspirerende kamp uden meget positionsløb og smukt spil. Men det betyder ikke så meget. Både Wigan og Leeds er klar til play-off







De 46 ligarunder er slut. På trods af et par nedgangsperioder her i foråret er det mirakuløst lykkes for Leeds at få en playoff plads, hvilket en stor del af læserne af bloggen regnede mig. Men ikke mig, jeg havde ikke rigtig troet på det, og er i det hele taget skeptisk ved tanken om at skulle spille i Premier League næste sæson.


Det holdt hårdt, men til sidst lykkedes det for Leeds at holde fast i play-off. Det har kostet adskillige af mine negle og det ene vredesudbrud foran skærmen efter den anden. Noget i min aktuelle taktik fungerer slet ikke. Det er som om de centrale midtbanespillere ikke bidrager nok til det fremadrettede spil, selv om jeg har givet dem instruktioner til det. Derudover er de gode til at tabe bolden og presser slet ikke nok på når modstanderen har bolden. Generelt virker det som om holdet tøver når de står foran modstandernes straffesparksfelt, og sådan kan man sgu’ ikke vinde kampe.

Men samtidig er jeg nervøs over at skulle ændre alt for meget på holdet i de play-off kampe der kommer, fordi jeg er nervøs for om holdet falder helt sammen. Men i sommerpausen skal der eksperimenteres med taktikker. Og måske skal der skiftes ud på holdet, men det regner jeg med læserne ved jeg har tænkt mig at gøre alligevel.





« Seneste Redigering: 17 Maj 2008, 11:26 af Dusty78DK » Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #126: 17 Maj 2008, 10:58 »

Først tillykke med playoffpladsen.

Dernæst, vildt nok at du kan sikre dig dén, når du kun skraber fire point sammen i de sidste seks kampe, og du har Charlton og Coventry halsende efter dig med henholdsvis 10 og 11 point - med det held skal du nok komme i PL gennen årets playoff  Peace

Jeg kan rigtigt godt lide din opsætning med et SS af kampens resultat, og så lidt kommentarer og tanker generelt om FM, modstaderen og lignende - hvis det var det du tidligere kaldte for dogmestil, så er det vist kommet for at blive.

Iøvrigt: linket til slutstillingen virker ikke, kunne være meget sjovt at se, hvordan den endte.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #127: 17 Maj 2008, 11:26 »

Først tillykke med playoffpladsen.

Dernæst, vildt nok at du kan sikre dig dén, når du kun skraber fire point sammen i de sidste seks kampe, og du har Charlton og Coventry halsende efter dig med henholdsvis 10 og 11 point - med det held skal du nok komme i PL gennen årets playoff  Peace

Jeg kan rigtigt godt lide din opsætning med et SS af kampens resultat, og så lidt kommentarer og tanker generelt om FM, modstaderen og lignende - hvis det var det du tidligere kaldte for dogmestil, så er det vist kommet for at blive.

Iøvrigt: linket til slutstillingen virker ikke, kunne være meget sjovt at se, hvordan den endte.

Tak for roserne!

Har i øvrigt pillet lidt ved linket, det virker nu. Klik og se Everton vinde i den overdrevent suveræne stil  Shockeret
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #128: 17 Maj 2008, 11:36 »

Super med linkrettelsen.

Ja Everton er godt nok suveræne, men også imponerende at de overhovedet er havnet i CC med det mandskab de har i FM. Selv QPR's imponerende sæson med over såvel 100 scorede mål som point blegner helt i sammenligning med de blå.

Iøvrigt også godt gået af Coventry kun at skrabe to point sammen i deres sidste seks ligakampe. ;-)

Glæder mig til at læse din næste update med resultaterne fra de forhåbentligt tre playoffkampe.
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #129: 17 Maj 2008, 11:48 »

Super godt skrevet Dusty og troede også du ville komme til Play-Off Wink! håber du rykke op men det bliver meget svært men alt kan ske! held og lykke
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #130: 17 Maj 2008, 12:05 »

Super godt Dusty, er begyndt at læse med her og det ser rigtig godt ud må jeg indrømme.. Smukt! Opstemt
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #131: 18 Maj 2008, 15:17 »

hvornår kommer der en update? Wink Smiley
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #132: 19 Maj 2008, 11:01 »

hvornår kommer der en update? Wink Smiley

Ja, sidste uge var meget travl, så det blev ikke til så mange updates, som jeg havde ønsket. Jeg vil afsløre at jeg ikke har haft tid til at spille FM i 5 dage  Shockeret

Men i dag kan jeg så småt komme i gang igen, og jeg regner med at kunne præsentere en update om første semifinale senere i dag  Thumbs Up
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #133: 19 Maj 2008, 12:23 »

det lyder dejligt
Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #134: 19 Maj 2008, 15:54 »

Men i dag kan jeg så småt komme i gang igen, og jeg regner med at kunne præsentere en update om første semifinale senere i dag  Thumbs Up

Thumbs Up

Sådan! Play-off på et hængende hår.. Nu har drengene bare, at vise, at de godt kan spille bold Peace

LEEDS I PREMIER LEAGUE LÅLÅLÅLÅLÅ Opstemt
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010