home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  1 Bruger, 730 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Leeds United står foran sin anden sæson i Coca-Cola Championship efter en sensationel 6. plads. Hvordan går det i 2009/2010 sæsonen?
En fiasko - Plads 16-24
- 2 (6,5%)
Ikke lige det vi havde regnet med - Plads 10-15
- 1 (3,2%)
Ok, men ikke bedre end sidste sæson - Plads 7-9
- 1 (3,2%)
Playoff MED oprykning
- 11 (35,5%)
Playoff UDEN oprykning
- 3 (9,7%)
Plads 1 eller 2 og direkte oprykning
- 9 (29%)
Behøver jeg at vælge?
- 4 (12,9%)
Antal Stemmer: 31

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]  (Læst 45221 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Anden Play-off semifinale!]
« Svar #150: 20 Maj 2008, 17:14 »

På en måde er det trist, at du glipper oprykningen, da det ville have været fantastisk at se Leeds tilbage, hvor de hører hjemme. Samtidig havde det heller ikke været rart at se et Leeds hold i Premier League, som slet ikke ville være gearet til den opgave.

Nu har du chancen for at forstærke dig (især på midtbanen, som du nævner ikke holder niveau) og når så sæsonen går i gang, så går du efter den direkte oprykning med et hold, der vil være bedre rustet til opgaven som et kommende Premier League mandskab.

For alt i verden, må du IKKE forlade Leeds United  Peace


P.S. Hvordan ser økonomien ud efter den missede oprykning?
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Anden Play-off semifinale!]
« Svar #151: 20 Maj 2008, 17:15 »

Kunne heller ikke forestille mig at missionen ikke bliver fuldført! Et par forstærkninger og du slipper for playoffs.. Så rykker du direkte op!
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Anden Play-off semifinale!]
« Svar #152: 20 Maj 2008, 18:28 »

På en måde er det trist, at du glipper oprykningen, da det ville have været fantastisk at se Leeds tilbage, hvor de hører hjemme. Samtidig havde det heller ikke været rart at se et Leeds hold i Premier League, som slet ikke ville være gearet til den opgave.

Nu har du chancen for at forstærke dig (især på midtbanen, som du nævner ikke holder niveau) og når så sæsonen går i gang, så går du efter den direkte oprykning med et hold, der vil være bedre rustet til opgaven som et kommende Premier League mandskab.

For alt i verden, må du IKKE forlade Leeds United  Peace


P.S. Hvordan ser økonomien ud efter den missede oprykning?

Jeg har tænkt over det og følgende står fast:

1) Jeg forlader IKKE Leeds United, jeg skal smides ud  Opstemt

2) Økonomien er ok. Det er gået lidt ned i denne sæson, vores egenkapital er på 65 millioner hvilket er en nedgang fra 90 millioner fra sommeren. Jeg kan ikke helt forstå det, da lønbudgettet er i plus, men det ser ok ud til næste sæson.

3) Hvad angår midtbanen har jeg kigget efter og synes egentlig jeg har er godt besat. Eustace er god, Rachwal er god og Damborg er virkelig lovende. Så måske skal jeg have en kreativ fætter til at rende rundt, men jeg har en mistanke om, at det måske er taktisk det ikke helt fungerer på den centrale midtbane. Jeg har også svært ved at finde ud af hvilke personlige indstillinger jeg skal give min MCd og MCa


EDIT: Jeg er ufatteligt enig I at det er spild af gode kræfter hvis Leeds var rykket op i denne sæson for at ryge ned igen. Mine frustrationer går heller ikke så meget på resultaterne som på at vi spiller som en brækket arm det meste af foråret på trods af at jeg har en bedre end god trup med bredde.
« Seneste Redigering: 20 Maj 2008, 18:35 af Dusty78DK » Logged

bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Anden Play-off semifinale!]
« Svar #153: 20 Maj 2008, 19:36 »

Nu har jeg siddet og læst bloggen igennem, og jeg har virkelig nydt det....

den missede oprykning er sku lidt deprimerende, men nok det rigtige for holdet....

Fortsæt det gode arbejde og jeg glæder mig til at læse mere!!!
Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

-Benja-
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Anden Play-off semifinale!]
« Svar #154: 20 Maj 2008, 19:38 »

Hvor er det ærgerligt, at du missede oprykningen. Men synes da klart at du skal blive i Leeds, og prøve at endnu engang. Et par markante forstærkninger, og du er godt på vej. Som du selv nævner, har din midtbane ikke været den bedste, så et par indkøb der og du er et skridt mod Premier League !
KIU Thumbs Up
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Anden Play-off semifinale!]
« Svar #155: 20 Maj 2008, 22:22 »

Hvor er det ærgeligt at oprykningen glippede...
Men dejligt at høre, at du fortsætter i Leeds Smiley
Så må SuperShopperen på indkøb efter forstærkninger, så oprykningen lykkes til næste sæson.
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [09/10 season coming soon!]
« Svar #156: 21 Maj 2008, 11:22 »

Jeg er nok en af de få, der ikke er ærgerlig over at du ikke kom op. Du har igen spillet en stor sæson, men 2 oprykninger ville have været for meget og som du selv skriver, tror jeg du ville ryge ud af PL med et brag. Jeg glæder mig til næste sæson i The Championship og jeg håber på at du får rustet sådan op at du kan rykke op i PL og blive deroppe. En fantastisk blog du har gang i og det er en fornøjelse at følge med.. KUTGW
Logged

- Veni, vidi, vici -

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [09/10 season coming soon!]
« Svar #157: 21 Maj 2008, 14:30 »

Hvor er det ærgeligt, at du ikke røg op i PL. Jeg er af den holdning, at man alt andet lige altid skal stile mod den bedste række så hurtigt som muligt, og så satse på at trække et par spillere med niveau til klubben, så man kan konsollidere sig i rækken.
Nuvel, med de to suveræne oprykkere i Everon og QPR, ville det blive en hård sæson om ikke ryge ned igen, men intet er jo som bekendt umuligt, før man har prøvet og konstateret det ;-)
Glæder mig til at følge din kommende sæson, kan du være så sød og rar, allerede nu at skrive de tre nedrykkere fra PL Smiley

Sådan lidt off topic: Dejligt at se en blog, hvor vedkommende ikke altid vinder playofffinalen/pokalfinalen/den afgørende kamp om CL-plads. Synes jeg tit man ser, og man tænker sit...

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [09/10 season coming soon!]
« Svar #158: 22 Maj 2008, 08:21 »

Forsæson update senere i dag  Smiley
Logged

bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [09/10 season coming soon!]
« Svar #159: 22 Maj 2008, 13:18 »

Forsæson update senere i dag  Smiley

Jeg venter stadig!! Glæder mig vildt meget til at læse om din forsæson, med forhåbenlig nogle gode indkøb som man kender dig så godt for  Wink
« Seneste Redigering: 22 Maj 2008, 14:05 af bachpoulsen » Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [09/10 season coming soon!]
« Svar #160: 22 Maj 2008, 14:32 »

Forsæson update senere i dag  Smiley
det lyder bare spændene!! glæder mig meget!
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #161: 22 Maj 2008, 15:44 »


SOMMEREN 2009








Efter sidste sæsons lidt flade afslutning er det ved at være tid til at kigge på hvordan det kommende Leeds-hold skal se ud. Jeg får 29 millioner kroner til indkøb og bruger de første 8 på at forhøje mit lønbudget. Derefter finder jeg årets huskeliste frem og tager ud på det farlige transfer-hav. For at få ny inspiration er alle indkøbte spillere resultatet af scout-rapporter indsamlet i dette forår.






Først på min huskeseddel står en ny venstre back. Delaney, sidste sæsons dyreste indkøb, er en rigtig god spiller, men egner sig sådan set ikke til at være venstre back. Hans favoritposition er midterforsvar, og han har også vist lovende takter som defensiv midtbane. Efter lidt søgning vælger jeg Jeffrey Leiwakabessy der ikke har lyst til at blive i nyligt nedrykkede Stoke.


Jeg har nogle gode målmænd – men jeg kan simpelthen ikke modstå et godt tilbud. Derfor vælger jeg at øge konkurrencen mellem Ramovic og Zaluska ved at bringe Emilian Dolha ind på holdet. På den måde forventer jeg altid at have en stærk, topmotiveret målmand til at stå distancen i det hårde oprykningsspil.


Midterforsvaret leverede nogle meget svingende præstationer i sidste sæson, og jeg var langt fra tilfreds. Virgo var en katastrofal satsning og De Muner har kun spillet på det jævne. I løbet af sommeren er der skabt mere uro på denne vitale plads, da Lubomir Michalik – den største forsvarsmæssige stjerne – beder om at blive solgt, fordi han godt kunne tænke sig at spille på et højere niveau. En rigtig grim gang salt i såret. Derfor må der handles. Jeg sender bud efter Jonas Troest i OB, Patrick Haginge fra Örebro og sidst men ikke mindst den usædvanligt talentfulde Ryan McGowan, der kommer fra Heart’s ungdomshold. Uanset om Michalik forlader klubben eller ej, vil de nye, unge spillere give en øget konkurrence på holdet.


Der har været nogle udfald på den centrale midtbane i sidste sæson, særligt i foråret. Men jeg er ikke sikker på om det skyldes spillernes kvalitet eller min taktik. For at dobbeltsikre Leeds laver jeg en total bearbejdning af taktikken og henter Andreas Dahl fra GIF Sunsvall. Han er, modsat alle de andre centrale midtbanemænd jeg har haft i klubben, ikke så stærk i at tackle, men han har evnerne til at blive en kreativ dynamo. Desværre er han skadet de første 1-2 måneder pga. hofteproblemer. Derfor, og for at skabe konkurrence, henter jeg også den 18-årige James McCarthy.


Jeg har absolut også brug for en venstre fløj. Husar er ok, men kan simpelthen ikke matche højre side i midtbanen hvad angår kreativitet og skabelse af målchancer. OB’s Jonas Borring er særdeles lovende, og de siger glædeligt farvel til endnu en stamspiller. Jeg overvejer at gøre ham til fast mand i startopstillingen.


Angrebet er godt i Leeds United. Neemelo udviklede sig til en sand bomber da han vendte sig til den øgede konkurrence i The Championship og Saag faldt igennem som den hurtige angriber. Derfor har Niculae vikarieret som hurtigløber, og selv om han har et uhyre farligt skud, så er han ikke klassens hurtigste på 100 meter. Derfor anskaffer jeg mig en ung slovakisk angriber ved navn Robert Zeher, der kan drible, løbe vildt hurtigt og er ganske træfsikker. Derfor må Neemelo og Niculae nu kæmpe om at være den eneste targetman på holdet.






Som den opmærksomme læser ved fra mine mål, så er jeg meget opmærksom på at sende spillere af sted når jeg køber nye, for at fastholde en positiv udvikling i klubbens økonomi. Kaïper er sidste sæsons mest skuffende køb, så han sendes af sted sammen med et par af de unge spillere, der ikke har overbevist mig om deres kvaliteter, dvs. Pettigrew, Younghusband og N’Galua. Barasa er blevet for gammel og spillede stort set ingen kampe i sidste sæson. Carlos Marinelli er sådan set en god spiller, han passer bare skidt på holdet. Han er ikke en regulær wing og han har haft svært ved at finde sig til rette på den flade engelske flade midtbane. Den unge belgier Christophe Lepoint, der scorede en del vigtige kasser i mit første efterår i Nordengland, har vist sig endnu ikke at have formatet til at begå sig i en højere liga. Så jeg vælger at sende ham af sted.









Sæsonen 2009/2010



Jeg har ædt min tudekiks efter den kiksede sæsonafslutning. Denne sæson går vi efter toppen af ligaen. Om det er nok til play-off og eller oprykning er slet ikke sikkert, men jeg mener at holdet er stærkt nok til at have ambitioner om at være med i toppen af ligaen. Den officielle medieforventning placerer os på en 6. plads og da sæsonen starter begynder jeg at få ubehagelige signaler fra klubledelsen, der mener jeg har underpræsteret ved ikke at nå finalen sidste år. Et synspunkt jeg har meget svært ved at dele, og det signalerer at min drøm om at være i Leeds i mange år endnu muligvis kan udvikle sig til et mareridt. Der er knas i Leeds, da både Mikhalik og Kaebi har brokket sig over at vi ikke fik oprykningen i sidste sæson. Mikhalik er gået skridtet videre ved at bede om at blive transferlistet, og det er en bøn jeg har imødekommet.




Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #162: 22 Maj 2008, 15:52 »

God gennemgang...
Spændende med de nye danskere i klubben - jeg tror på mindst en finaleplads Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #163: 22 Maj 2008, 16:20 »

Det lyder som et par spænende spillere, du har lokket til det engelske. Dejligt at se noget dansk blod også Thumbs Up

Nu kommer oprykningen! LEEDS I PREMIER LEAGUE LÅLÅLÅLÅL Opstemt
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #164: 22 Maj 2008, 17:10 »

En rigtig flot gennegang af indkøb & en spændende trup du har dig.. jeg har stemt playoff med oprykning.. KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010