home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 240 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Leeds United står foran sin anden sæson i Coca-Cola Championship efter en sensationel 6. plads. Hvordan går det i 2009/2010 sæsonen?
En fiasko - Plads 16-24
- 2 (6,5%)
Ikke lige det vi havde regnet med - Plads 10-15
- 1 (3,2%)
Ok, men ikke bedre end sidste sæson - Plads 7-9
- 1 (3,2%)
Playoff MED oprykning
- 11 (35,5%)
Playoff UDEN oprykning
- 3 (9,7%)
Plads 1 eller 2 og direkte oprykning
- 9 (29%)
Behøver jeg at vælge?
- 4 (12,9%)
Antal Stemmer: 31

Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]  (Læst 43780 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
« : 01 Maj 2008, 00:04 »


THE RESURRECTION OF A.F.C. LEEDS UNITED
















SPILLET I OVERSKRIFTER



(her vil du løbende kunne få et overblik over resultaterne i bloggen)



Sæson 2007/2008:

Coca-Cola League 1: Nr. 4 - oprykning via play-off (medieprognose: 4. plads)
Carling Cup: 2. runde
FA Cup: 1. runde
Vans-pokalen: Finale (tabt 0-1 til Swansea)
 


Sæson 2008/2009:

Coca-Cola Championship: Nr. 6 (Medieprognose: 14. plads)
Carling Cup: 2. runde
FA Cup: 3. runde



Sæson 2009/2010:

Coca-Cola Championship: Nr. 6 (Medieprognose: 6. plads)
Carling Cup: 3. runde
FA Cup: 3. runde



Pokalskabet:


§BRAGENDE TOMT§ (indtil nu  Wink)


Personlig hæder:

”Månedens Manager i Coca-Cola League One”, december 2007
”Månedens Manager i Coca-Cola League One”, januar 2008
“Årets Manager I Coca-Cola League One, Tredjeplads”, sæsonen 2007/08
”Månedens Manager i Coca-Cola Championship”, september 2009






Spilopsætning



Belgien: Kun 1. division
Danmark: Kun SAS-ligaen
England: Coca-Cola League 2 og opefter
Frankrig: Ligue 1 & 2
Holland: Kun Æresdivisionen
Skotland: 1. division og opefter
Tyskland: 1. og 2. Bundesliga


Patch 8.0.2 (uden ekstra updates)
Database: Lille

DDT filer med alle spillere fra de største lande i følgende regioner: EU, ikke-EU, Nordamerika, Centralamerika, Sydamerika, Afrika, Asien og Oceanien.

Cirka 100 landes spillere er tilføjet databasen






OM DENNE BLOG

(aka: Hvad læseren kan forvente)


De faste bloglæsere ved at jeg ikke er typen, der kaster om mig med lange, episke udenomshistorier eller grafisk lir i den store stil. Med denne blog vil jeg holde fast i de gode gamle dyder: Fokus på fodbolden, på Football Manager som spil og mig som gamer.

Som inspiration til denne blog har jeg været et smut i England, hvor blogs er bygget op på en helt anden måde end vi har for vane her på sitet. Jeg sad og læste en særdeles dejlig LLM blog om AC Lumezzane på FM-Britan for en måned siden, og det var den mere end konkurrencen her, der gav mig lyst til at gøre comeback. Stilen er vildt skrabet, jeg vil nærmest kalde den for ”dogme-blog”, og det tiltalte mig. Ikke noget overflødigt, bare gennemgang af de sportslige resultater, gamerens overvejelser omkring taktik og hvilke spillere der skal starte inde, og så går han i dybden med enkelte, centrale kampe. Det er bare smukt, det er sjælen i FM – dedikationen til fodbolden.

Denne blog er ikke en kopi af ”dogme-stilen” men kan i stedet beskrives som mit ”5 updates pr. sæson” princip med inspiration af den skrabede stil, der anvendes i særligt britiske forums. Du kan se min inspirationsblog her:

http://www.fm-britain.co.uk/forums/index.php?showtopic=7292

Læserne kan se frem til en spændende blog med fodbolden i centrum. Jeg håber at folk vil følge med og acceptere at jeg skriver som i de gode gamle dage Wink



« Seneste Redigering: 31 Maj 2008, 15:54 af Dusty78DK » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #1: 01 Maj 2008, 00:05 »

En kendt titel på bloggen, og man vidste med det samme det var Dusty Opstemt

Good Luck old man Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #2: 01 Maj 2008, 00:05 »

Titlen giver mig gode minder (Jeg læste med rimlig ofte som gæst crazy). Flot start! Thumbs Up
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #3: 01 Maj 2008, 00:07 »

Lyder spændende Wink
Jeg har tidligere læst din Genoa-blog og hvis det bliver i stil med den så skal jeg nok læse med Wink

Men jeg læser nok med alligevel Smiley
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #4: 01 Maj 2008, 00:10 »

Fin intro og dejligt med en "Old-School" blog Wink Følger helt sikkert med her Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #5: 01 Maj 2008, 00:15 »

Fin intro og dejligt med en "Old-School" blog Wink Følger helt sikkert med her Smiley

Tak for alle de positive tilbagemeldinger. Min intro er ikke engang startet for alvor endnu. Det lover godt for interessen for konkurrencen. Smukt.

Lyder spændende Wink
Jeg har tidligere læst din Genoa-blog og hvis det bliver i stil med den så skal jeg nok læse med Wink

Men jeg læser nok med alligevel Smiley

Ja, det her er en "simpel" og klassisk blog, men den bliver IKKE som Genoa-bloggen. Den eneste grund til at jeg valgte samme titel var for at få opmærksomhed (sæ'følig) og fordi det fodboldmæssige projekt med Leeds næsten er det samme som med Genoa
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #6: 01 Maj 2008, 00:16 »

Hejsa Dusty!

Fed titel på din blog. En legedarisk titel Smiley Glæder mig til at læse om dit eventyr i Leeds, og som Rooland skriver, ser frem til god old school blog!
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #7: 01 Maj 2008, 00:17 »

Tak for alle de positive tilbagemeldinger. Min intro er ikke engang startet for alvor endnu. Det lover godt for interessen for konkurrencen. Smukt.

Ja, det her er en "simpel" og klassisk blog, men den bliver IKKE som Genoa-bloggen. Den eneste grund til at jeg valgte samme titel var for at få opmærksomhed (sæ'følig) og fordi det fodboldmæssige projekt med Leeds næsten er det samme som med Genoa

Okay Smiley Men jeg vil da prøve at kigge med alligevel Wink
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #8: 01 Maj 2008, 00:26 »

Hvis den bliver bare halvt så god, som den legendariske er jeg naturligvis fast læser Wink
Logged

Build Me Up Buttercup!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #9: 01 Maj 2008, 00:26 »


How the Mighty have fallen …




Vidste du at Leeds United har været et tophold i England? Nå, ja, og hvad så? - kan du så sige. Hvis man går langt nok tilbage i dette traditionsrige fodboldland, har de fleste hold på et eller andet tidspunkt spillet med i top 3 i den bedste række. Men Leeds storhedstid er ikke langt tilbage. Jeg kan stadig huske en varm aften i april 2001, hvor Leeds skulle spille Champions League semifinale mod Valencia. Det var en fed kamp på Elland Road, hvor Leeds spillede lige op med de spanske stjerner, men desværre ikke havde marginalerne på deres side og måtte sige farvel til en finaleplads. Jeg synes ellers det ville have været fedt hvis det havde været de undertippede englændere, der skulle spille med om guldet.


Men, ja, I læste rigtigt. A.F.C. Leeds United stod i 2001 semifinalen i verdens største klubturnering med stjerner som Rio Ferdinand, Harry Kewell, Robbie Fowler, Ian Harte, Mark Viduka og Paul Robinson på holdet. Fra 97/98 sæsonen og til 2001/2002 sluttede holdet indenfor top 5 i Premier League hver eneste sæson. Men hvordan kan et hold falde fra at være en magtfaktor i Premier League og til den tredje bedste række i England på så kort tid? Svaret er ganske enkelt. Ledelsen i Leeds begik en klassisk fejl, som jeg ofte begik i de gode gamle dage med FM06: De havde for store armbevægelser.   


Hvad enten man kan lide det eller ej, så er det pengene der får fodbolden til at rulle, særligt i de store ligaer. Et eksempel: For fem år siden krakkede det mediehus, der havde licens på kampene i den bedste og næstbedste række i England, og det forkrøblede økonomien for mange hold, specielt dem i Coca-Cola Championship. Det blev også pengene, som fældede Leeds United. Eller rettere, manglen på dem.

Leeds United var ambitiøse i slutningen af 90’erne og starten af 00’erne. De ville til tops i England og Europa, og var ikke parat til at vente. For at nå helt derop valgte de i deres bedste sæsoner at tage store lån til at dække underskud og købe dyre spillere ind – i den forventning at de kvalificerede sig til Champions League og fik de fede TV-penge. Men i maj 2002 sluttede Leeds som nr. 5 i Premier League, udenfor kvalifikationen til Champions League og de måtte vinke farvel til en hurtig tilbagebetaling af deres kolo-norme lån. Den eneste vej ud af de økonomiske problemer var salg af spillere. Rio Ferdinand røg til Manchester United for mere end 300 millioner kroner den sommer, men det skulle vise sig kun at være besgyndelsen.


2002/2003 sæsonen var påvirket af en ond cirkel: På grund af økonomiske problemer måtte holdet sælge flere topspillere uden at kunne købe nye ind. Men hullerne i spillertruppen betød dårlige resultater og deraf følgende svigtende indtjening, hvilket gjorde økonomien endnu dårligere. Flere af salgene gav uro og vrede i klubben. Bl.a. blev Jonathan Woodgate solgt over hovedet på manageren i Leeds, der ellers var blevet lovet at han kunne beholde sin forsvarsstyrmand.

I sommeren 2004 rykkede Leeds United ud af Premier League og var en skygge af sig selv. Der var stort set kun ungdomsspillere på holdet. De økonomiske problemer blev værre af Leeds’ nedrykning og de derved mistede TV indtægter. I efteråret 2004 kom den første økonomiske redningsplan for klubben. Klubben klarede sig i et års tid med spillere på fri transfer og meget lave lønninger til deres unge spillere. Men i 2006/2007 sæsonen gik det galt både sportsligt og økonomisk. Klubben rykkede ned i League One og sagde ja til at blive sat under administration.


I forbindelse med starten på den aktuelle sæson var det økonomiske kaos så alvorligt at Leeds United var meget tæt på ikke at få lov til at spille fodbold i de professionelle rækker i England overhovedet. Kun en dispensation fra det engelske fodboldforbund i sidste øjeblik redede klubben fra en enkeltbillet ned til amatørrækkerne, men prisen for dispensationen blev en sæsonstart med 15 minus point. Ydmygelsen af et tidligere storhold er komplet. A.F.C. Leeds United er den klassiske historie om en klub, der ville for meget for hurtigt og måtte betale prisen for det. De købte alt for stort ind i forhold til hvad økonomien kunne bære og brugte pengene inden de var tjent ind. En fejl jeg har gjort i mange FM06 spil, men som jeg har lært af. Nu er det tid til sund, vestjysk besindighed. 

I dette spil vil min opgave være at bygge holdet op i et passende tempo. Leeds United skal op i den ende af fodboldens verden, hvor de var for 6-10 år siden, men det skal gøres i et tempo hvor økonomien kan følge med.


This is the resurrection of Leeds United …



Se i øvrigt SirTobys fantastiske artikelserie ”Back on Track” om Leeds’ op- og nedture her på sitet
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #10: 01 Maj 2008, 00:42 »

En flot start, og jeg er stensikkert fast læser her...er mest til blogs hvor det handler om fodbold og KUN fodbold...
Logged


Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #11: 01 Maj 2008, 00:52 »

Historien om Leeds nedtur bliver perfekt fortalt Thumbs Up Mere, Mere Wink
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #12: 01 Maj 2008, 00:59 »


Velkommen til Elland Road







Da jeg overtager holdet d. 7. juli 2007 er klubben økonomisk set i stand til at overleve, men det ser ikke fantastisk ud. Den seneste økonomiske redningsplan har langt fra givet klubben en økonomi i topklasse, og det er definitivt slut med at købe sig til succes i store stjerner. Jeg får et transferbudget på 10 millioner, men det er lånte penge. Klubkassen er tom, og der er stadig 22 millioner kroner gæld at afdrage. Men der er potentiale i klubben. Elland Road har med sine 40.000 pladser mulighed for at tiltrække ligaens største hjemmebanepublikum og truppen indeholder en masse spændende spillere, bl.a. den danske keeper Casper Ankergren, forsvarsklippen Rui Marques og de rutinerede folk Alan Thompson og Tore André Flo.





Foran mig ligger en sæson eller to med hårdt arbejde og små kår. Pressen tror på en fjerdeplads i Coca-Cola League One, og klubbens ledelse har en forventning om at de kan rykke op i Premier League om fem år. Jeg vil mene at pressens forventninger er helt hen i vejret. Godt nok har Leeds en relativt god trup, men med 15 minuspoint som start vil jeg mene at play-off pladserne er urealistiske at nå. I denne sæson forventer jeg en placering omkring midten af ligaen, dvs. plads 10-14. Ken Bates planer for klubben er langsigtede og tålmodige. Jeg får en femårig kontrakt med den forventning om at Leeds rykker op i Premier League i august 2012. Mit fokus lige nu er kun oprykning til Coca-Cola Championship, som jeg ikke forventer kan lade sig gøre i første sæson. Det kortsigtede mål er derfor at bygge det hold op, der kan tromle al modstand ned i næste sæson.




Målsætningen for mit ophold i A.F.C. Leeds United er følgende:




1. Leeds United skal rykke op i Coca-Cola Championship senest i sommeren 2010

2. Økonomien skal køres kontrolleret. Jeg skal så vidt muligt undgå røde tal og vejen til det er bl.a. at have lønbudgettet i plus hele tiden og være kritisk i forhold hvilke spillere der købes og beholdes på holdet.



Jeg tror det bliver vigtigt at have en balance mellem at passe på økonomien, men ikke lade hensynet til finanserne skade min evne til at konkurrere i ligaen. Leeds har lært den dyre lektie at det er dumt at sælge sine store spillere, hvis ikke man har et alternativ. Derfor vil jeg brutalt smide de spillere ud, som ikke er nødvendige for klubbens sportslige planer. Hvis større klubber skulle være interesseret i mine gode spillere skal de frem med den store tegnebog for at få fat i dem, så jeg ikke kun gavner klubkassen men også har mulighed for at købe gode erstatninger. Økonomisk succes bygger på sportslig succes og omvendt. 





Foran mig og klubben ligger 46 kampe, hvor Leeds United vil halse bagefter alle oprykningskandidate r  i ligaen. Jeg forventer hold som Swansea, Nottingham Forest, Millwall og Crewe vil være med helt fremme når oprykningspladserne skal fordeles. Selv om det er en smule nederen at se frem til en sæson, hvor den store succes i ligaen ikke er særlig realistisk, skal jeg bevare den positive indstilling til arbejdet i klubben. Der er ikke brug for hurtige hovsa-løsninger, men en manager, der kan holde hovedet koldt og foretage det lange, seje træk.

Men jeg er parat til at tage fat. Der skal ske nye ting i Leeds, det er på tide at bringe holdet ind i den gode spiral.







Næste update: 1. maj, kl. 12:00 - Emne: Sommeren 2007

Forsæson med alt hvad det indebærer af transfers, venskabskampe, pressens forventninger osv.

« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 02:09 af Dusty78DK » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #13: 01 Maj 2008, 01:00 »

Og det er Dusty som vi kender ham. En skidehyggelig blog! Thumbs Up
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #14: 01 Maj 2008, 01:10 »

Flot blog, jeg læser med Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010