home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 418 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Leeds United står foran sin anden sæson i Coca-Cola Championship efter en sensationel 6. plads. Hvordan går det i 2009/2010 sæsonen?
En fiasko - Plads 16-24
- 2 (6,5%)
Ikke lige det vi havde regnet med - Plads 10-15
- 1 (3,2%)
Ok, men ikke bedre end sidste sæson - Plads 7-9
- 1 (3,2%)
Playoff MED oprykning
- 11 (35,5%)
Playoff UDEN oprykning
- 3 (9,7%)
Plads 1 eller 2 og direkte oprykning
- 9 (29%)
Behøver jeg at vælge?
- 4 (12,9%)
Antal Stemmer: 31

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]  (Læst 43807 gange)
vondracek
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #15: 01 Maj 2008, 01:14 »

Rigtig lækkert det der Dusty!
Du bruger et koncept man sjældent ser herinde og som jeg persontlig synes rigtig godt om. Er selv ved at blive træt af alle de lange tekster etc., hvilket er grunden til, at jeg faktisk er begyndt at brude mig om ”dogme-stilen”, da man får informationerne mere hårdt og kontant.
Den økonomiske sektor, som du også værdsætter højt, ser sgu lidt sløv ud og du har dig en stor udfordring i vente. Dog er det ikke en utopi og du er helt klart manden, der tager sådanne udfordringer med et smil på læben.

Jeg vil ønske dig al held og lykke med dit spændende projekt!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #16: 01 Maj 2008, 01:18 »

Rigtig lækkert det der Dusty!
Du bruger et koncept man sjældent ser herinde og som jeg persontlig synes rigtig godt om. Er selv ved at blive træt af alle de lange tekster etc., hvilket er grunden til, at jeg faktisk er begyndt at brude mig om ”dogme-stilen”, da man får informationerne mere hårdt og kontant.
Den økonomiske sektor, som du også værdsætter højt, ser sgu lidt sløv ud og du har dig en stor udfordring i vente. Dog er det ikke en utopi og du er helt klart manden, der tager sådanne udfordringer med et smil på læben.

Jeg vil ønske dig al held og lykke med dit spændende projekt!

Mange, mange tak for din gode og detaljerede tilbagemelding. Nu har du været meget aktiv omkring blogs og FM sitet, så jeg var meget spændt på at se om du ville læse herinde og hvordan du ville modtage mit koncept.
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #17: 01 Maj 2008, 01:29 »

Hey Dusty.
Det er en rigtig lækker blog du har fået lavet her. Jeg kan rigtig godt lide den "dogme" stil du bruger og som Vondracek siger man får informationerne lige på og hårdt, ik alt den udenom snak, en dejlig ting.
Godt at høre at der er en mand som går lige så meget op i det økonomiske som mig. Smiley
Så må vi se om du kan få klubben ovenpå økonomisk som sportsligt
Så jeg vil helt klart følge Leeds vej mod toppen igen, man kan jo huske de gode gamle dage ik Wink
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

vondracek
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #18: 01 Maj 2008, 02:19 »

Mange, mange tak for din gode og detaljerede tilbagemelding. Nu har du været meget aktiv omkring blogs og FM sitet, så jeg var meget spændt på at se om du ville læse herinde og hvordan du ville modtage mit koncept.

Jeg hælder helt klart mest til dette koncept, da jeg selv har prøvet med ufattelige detaljeret tekster, som alligevel er noget pjat, når man kan få det lige på og hårdt.
I øvrigt så har jeg givet en stemme på 'Leeds kravler da op til play-off pladserne, hvor utroligt det end lyder nu!. Jeg tror sagtens, at du med de rette indkøb, trods din noget så ustabile økonomi, kan blande dig i toppen.

Vi venter spændt på en ny update!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #19: 01 Maj 2008, 02:37 »

Hey Dusty.
Det er en rigtig lækker blog du har fået lavet her. Jeg kan rigtig godt lide den "dogme" stil du bruger og som Vondracek siger man får informationerne lige på og hårdt, ik alt den udenom snak, en dejlig ting.
Godt at høre at der er en mand som går lige så meget op i det økonomiske som mig. Smiley
Så må vi se om du kan få klubben ovenpå økonomisk som sportsligt
Så jeg vil helt klart følge Leeds vej mod toppen igen, man kan jo huske de gode gamle dage ik Wink

Tak, tak, bliver sgu' helt rørt  Smiley

Jeg hælder helt klart mest til dette koncept, da jeg selv har prøvet med ufattelige detaljeret tekster, som alligevel er noget pjat, når man kan få det lige på og hårdt.
I øvrigt så har jeg givet en stemme på 'Leeds kravler da op til play-off pladserne, hvor utroligt det end lyder nu!. Jeg tror sagtens, at du med de rette indkøb, trods din noget så ustabile økonomi, kan blande dig i toppen.

Jeg melder med vilje forsigtigt ud - ikke kun overfor klubben, men også overfor mig selv. Jeg ved ikke hvad der kan ske i denne sæson, det kan blive fugl eller fisk. Hvis vi får tur i den, ja, så er det vel matematisk muligt at nå 6. pladsen, der giver play-off. Men hvis mine indkøb kikser og jeg ikke kan få krammet på holdet, tror jeg at jeg skal væbne mig til en kamp i den onde del af League One.

Tiden må vise hvor jeg ender  Rullende Øjne
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #20: 01 Maj 2008, 10:51 »

hold da kæft en god start! jeg er fast læser! held og lykke med leeds united!!!
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #21: 01 Maj 2008, 11:38 »

Jeg har altid haft noget med Leeds,og når det er Dusty, så gør det det jo bare fantastisk! Jeg glæder mig til at høre mere fra dig, gamle dreng Opstemt
Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #22: 01 Maj 2008, 12:00 »

Så har jeg fået endnu en blog, jeg skal følge med i Wink Kan godt lide Dogme stilen, så fortsæt med det. Det skriftlige er super godt, og så selvfølgelig klubvalget. Har håbet på at der var nogen der startede med Leeds, da jeg så der stod: Dusty78DK - Leeds. Tænkte jeg " Yes, sådan Dusty" Men håber du kan opfylde dine krav, om at Leeds skal tilbage. Du vil også godt have økonomien iorden, det synes jeg er godt, for det er også rigtigt vigtigt.
Men fortsæt den gode stil, og jeg er med Thumbs Up
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #23: 01 Maj 2008, 12:11 »

Det ser fint ud.. Som en der har læst alle dine blogs, bortset fra den seneste, synes jeg dog dette virker som lidt under nivaeu.. 2. update var god, men 3. var noget sløv i forhold til din standard. Følger dog alligevel med Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #24: 01 Maj 2008, 12:14 »


SOMMEREN 2007





Jeg overtager en ganske kompetent trup, der har sine styrker, men absolut også svagheder. Særligt backpladserne, alle midtbanepladserne og så ville en enkelt target angriber pynte gevaldigt. Derudover er Leeds stadig præget af flere år med smalhals – truppen er smal og de fleste bærende kræfter er unge spillere med evner på det jævne og en vigende fysik. Der er behov for at udvide den aktive stab med et par spillere sådan så jeg kan regner med at have gode spillere til at tage over hvis nogen fra start 11’eren skades. Jeg anser den centrale midtbane for at være Leeds Uniteds stærkeste våben lige nu. Thompson og Cocito er to erfarne herrer der ved hvad der skal til for at vinde kampe. De kan begge sætte sig igennem fysisk, de kan drible, lægge smukke afleveringer og ligner indtil nu typer, der giver sig 110% i hver kamp.



Da mit lønbudget kun rummer plads til nye lønninger for 100.000 kroner, vælger jeg med det samme at konvertere halvdelen af mit transferbeløb på 10,8 millioner til 92.000 mere i løn, da jeg forventer at kunne købe flere af de spillere jeg skal bruge billigt eller på fri transfer. Det ender heldigvis også med at gå sådan.



Mine indkøb er en bevidst strategi på at forbedre holdet på afgørende pladser og gøre truppen bred. Kevin McLeod er vores nye venstre wing, Tébily og Cipot har international erfaring og bliver derfor de bærende kræfter i forsvaret. Cocito er en stærk brasiliansk midtbaneslider, der skal give tyngde og tage ansvar. Men samtidig med at spillerne kommer ind, skal der også folk ud af vagten. Hver gang en spiller til en position kommer til gruppen, er der mindst én på samme position, der sættes på salgslisten. Der er virkelig gang i udsalget, nogle spillere går måske en anelse for billigt, men da det er lønbudgettet der skal være i plus og ikke transferkontoen, er det lige meget. Det mest bemærkelsesværdige salg er veteranen Tore André Flo, der ellers oprindeligt var hentet til klubben som en bærende kraft, måske endda som kaptajn. I stedet vender han tilbage til Norge.




På personalefronten sker der også ting og sager. Jeg henter to friske talentspejdere, der har et vist ry. Den første er den gammelkendte EM helt John Sivebæk. Den anden er ingen ringere end den tidligere topangriber Fredi Bobic, der slog sine folder i bl.a. Dortmund og VFB Stuttgart. Derudover træder Brian Laudrup i sin storebrors fodspor indenfor trænerbranchen, da han siger ja tak til et job som førsteholdstræner. Jeg forventer at den tidligere danske landsholdsekvilibri st kan bringe noget pep ind i det ellers noget forudsigelige fodbold, der praktiseres i de lavere engelske rækker. For at anerkende hans store talent giver jeg den unge Laudrup ansvaret for mit U18 hold, og det er vidst ikke helt forkert at sige at han i Leeds er i lære som assistenttræner.




Den nye trup er forandret, flere af de oprindelige spillere i klubben må finde sig i at være blevet rykket et lille stykke ned i hierarkiet. Den slags kan give uro i en klub, men jeg håber indenfor to måneder at kunne få spillet de mange nye ansigter sammen. Truppen er stadig ung, men har fået tiltrængte vitaminindsprøjtnin ger, særligt i forsvaret hvor Tébily med sin store erfaring for Premier League er en af de spillere jeg sætter min lid til så vi kan holde en god statistik i bagerste kæde. 



Venskabskampene bliver en rodet affære. Jeg får stort set prøvet alle mine spillere af i kampene mod de små hold, men mod Tottenham og Getafe ruller jeg det store skyts frem og sender de bedste spillere jeg har på banen. I kampen mod Tottenham har Leeds store problemer med at få spillet til at hænge sammen, men vi får alligevel uafgjort. I den anden topkamp møder vi Michael Laudrups Getafe, som vi spiller nogen lunde lige op med. Vi ender dog alligevel med at tabe mest på grund af et dumt straffespark og to kiks af Ankergren i målet. Efter den kamp får jeg kolde fødder hvad angår målmandsposten og henter veteranen Arason på fri transfer.




Getafe-kampen gør mig rimelig sikker på hvordan min foretrukne start 11’er lige nu ser ud. Angrebet er det eneste område, der i første omgang er uberørt af de mange indkøb og salg, men da de angribere jeg har stort set er lige gode, bliver der nok en hel del rotation. På højre fløj tager jeg en chance: Den unge Iraner Kaebi er egentlig bedst på højre back, men da hans evner lugter mere af fløj giver jeg ham chancen på denne plads.



Jeg er ganske tilfreds med det hold jeg har bygget op indtil nu, men pressens dom ved starten af sæsonen er noget mere lunken. Måske er det fordi der skal kød på bordet for at sælge aviser, men jeg synes ærligt talt at det er en voldsom udmelding. Naturligvis er det en udfordring for mig at holde gejsten oppe på et hold, der på grund af minuspoint formodentlig vil ligger i nedrykningsområdet det meste af efteråret, men jeg vil mene at det nye Leeds United er alt for godt til at spille i Coca-Cola League 2. Du kan give din mening til kende ved at stemme.



Mit håb er at Leeds kan starte med nogle hurtige sejre i de første par runder så spillerne kan se at de rent faktisk kommer nogle vegne, og senest til jul håber jeg at holdet er over nedrykningstregen.



Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #25: 01 Maj 2008, 12:24 »

Endelig...  Dusty er tilbage, og i storform endda. Glæder mig til at følge Leeds.   Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #26: 01 Maj 2008, 14:29 »


Uhh klasse blog. nok en af mine favouriter allerede. Er nemlig selv i gang med leeds i øjeblikket. ganske underholdende må man sige og en dejlig udfordring.

Men du burde kunne komme min til playoff er min vurdering Smiley

Held og lykke.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #27: 01 Maj 2008, 15:46 »

Har ikke været aktiv/opmærksom nok til, at spotte dine tidligere blogs, men dit rygte løber dig i forvejen. Læste lidt i blogkonkurrence tråden, og flere prominente navne placerede dig blandt favoritterne. Efter, at have læst din blog, kan jeg godt forstå hvorfor, du er numero uno inde for din "stil", og bestemt allerede en af mine personlige favoritter.
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #28: 01 Maj 2008, 16:56 »

fed update og godt hold du har fået stablet sammen og glæder mig til at høre mere fra Elland Road!
Logged


T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #29: 01 Maj 2008, 18:01 »

Fedt at du fik Kaebi Wink

Jeg glæder mig til at høre mer Thumbs Up
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010