home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  1 Bruger, 548 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Leeds United står foran sin anden sæson i Coca-Cola Championship efter en sensationel 6. plads. Hvordan går det i 2009/2010 sæsonen?
En fiasko - Plads 16-24
- 2 (6,5%)
Ikke lige det vi havde regnet med - Plads 10-15
- 1 (3,2%)
Ok, men ikke bedre end sidste sæson - Plads 7-9
- 1 (3,2%)
Playoff MED oprykning
- 11 (35,5%)
Playoff UDEN oprykning
- 3 (9,7%)
Plads 1 eller 2 og direkte oprykning
- 9 (29%)
Behøver jeg at vælge?
- 4 (12,9%)
Antal Stemmer: 31

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]  (Læst 45588 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #105: 13 Maj 2008, 09:24 »



DECEMBER 2008






Kender du det at dit hold aldrig kommer ud af omklædningsrummet? Kampen mod Derby har en enorm betydning, da de er nr. 4 i ligaen og vi er nr. 5. Leeds’ spillerne burde være meget motiveret til at yde deres bedste, men de kommer aldrig ind i kampen. I stedet halser de to-tre skridt efter modstanderen og særligt i første halvleg er Leeds helt usynlige. Jeg skælder ud i pausen, hvilket får den konsekvens at vi får mere spil og flere afslutninger, men vi kan ikke stoppe det tidligere Premier League hold. Nederlaget er svidende og sender os ned på sjettepladsen. Måske var det for hurtigt vi drømte om oprykning.



Sidste sæson var Nottingham Forest suveræne i Coca-Cola League One, og de lagde hårdt ud i denne ved at slå os i anden spillerunde. Denne gang vinder Leeds, men det er absolut ikke en skøn kamp. Nottingham har mest spil og flest chancer. Det, der ender med at blive afgørende for resultatet er den fight som Leeds spillerne ligger for dagen efter vi kommer bagud. Igen-igen er Neemelo en nøglefigur. Ikke kun fordi han scorer det afgørende mål, men fordi han arbejder stenhårdt. Sejren er måske ikke fuldstændig fortjent set i forhold til spil og chancer, men er symptomatisk for de problemer Nottingham har haft i efteråret. Deres resultater har været stærkt svingende, og de nærmer sig efterhånden nedrykningsstregen.



Sidste kamp inden julepausen er en absolut nøglekamp mod Wigan. Ikke kun fordi Leeds ligger á point med Steve Bruce’s mandskab, men også fordi Wigan er en af nedrykkerne og derfor en af de hårdeste konkurrenter til play-off og oprykning. Denne kamp bliver en mærkelig affære. Det afgørende bliver Neemelo’s one man show i starten af kampen og så at Wigan ikke er i stand til at omsætte sit massive spillemæssige overtag i mål. Faktisk vil jeg sige at det er dybt ufortjent at jeg får point ud af denne kamp. Men jeg kan ikke for alvor være ked af det.



December bliver en måned med sportslig held i sprøjten og det giver point på kontoen. Play-off feltet er lige nu på fem klubber, der ligger indenfor 6 point, dvs. reelt 2 nederlag. Kun fire af disse klubber kan få en plads i det endelige play-off slutspil. Leeds står overfor at skulle battle mod stærke klubber som Charlton, Wigan og Derby om at holde den gode form så en play-off plads kan sikres, og det bliver svært, hvis I spørger mig. Jeg har meget svært ved at sige hvordan jeg tror det vil gå. Overordnet set er jeg mere end tilfreds med Leeds præstationer i ligaen hidtil, fordi vi ligger så højt i ligaen. Men jeg synes at kunne se en spillemæssig formkrise i december, hvor det kun var vores held, der redede os. Det er stadig usikkert hvor Leeds ender når sæsonen er slut.



Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #106: 13 Maj 2008, 11:42 »

Det ser rigtig godt ud Dusty, men hvad fanden laver Everton dernede Huh
Men kunne være fedt hvis du rykker op med Leeds, hvad er medieprognosen egentlig?
Thumbs Up Thumbs Up Peace
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #107: 13 Maj 2008, 11:49 »

Det ser rigtig godt ud Dusty, men hvad fanden laver Everton dernede Huh
Men kunne være fedt hvis du rykker op med Leeds, hvad er medieprognosen egentlig?
Thumbs Up Thumbs Up Peace

Jeg glemte helt at skrive det i sommer-updaten, men det står på forsiden at medieprognosen er nr. 14. Ganske godt at vi så ligger hvor vi ligger  Cool
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #108: 13 Maj 2008, 15:15 »

super skrevet dusty for det fanger mig hele vejen igennem! KIU
Logged


dasmessi
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #109: 13 Maj 2008, 15:56 »

Syntes din December update der, mangler lidt kød.  Rullende Øjne
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #110: 13 Maj 2008, 16:07 »

Bliver spændende at følge dig videre i Leeds. Opstemt Held og lykke med at rykke op :Q
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #111: 13 Maj 2008, 17:34 »

Syntes din December update der, mangler lidt kød.  Rullende Øjne

Er ikke uenig. Min plan var at slå januar og december sammen, men jeg syntes ikke det virkede. Derfor kommer December til at hænge lidt - den skulle måske være inkluderet i efterårsupdaten.  Forlegen

Som plaster på såret sender jeg Januar-updaten af sted allerede i aften, hvis jeg kan nå det. Er der ok?  Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #112: 13 Maj 2008, 17:41 »

Jep.. det ser jeg frem til.. KIU!!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #113: 13 Maj 2008, 18:06 »

Syntes din December update der, mangler lidt kød.  Rullende Øjne
det synes jeg ikke for du skriver da meget og der er da fyld! efter min mening Peace. glæder mig til mere! Wink
« Seneste Redigering: 13 Maj 2008, 18:08 af kasperbp12 » Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Sæson 08/09 er begyndt!]
« Svar #114: 13 Maj 2008, 22:07 »

Flot update igen igen Dusty.. KIU.. Kunne jeg få et SS af Jonas Damborg? synes ikke han har "klasse" nok til "The Championship"..

Sorry det sene svar, men jo, du må gerne se Jonas Damborg som han ser ud i mit savegame.



Her er vi nået til sæsonafslutningen 08/09. Den tidligere Randers FC spiller er hentet til klubben af følgende årsager:

Han tackler godt (16), og kombineret med hans mod (20), arbejdsstyrke (20) og agressivitet (17) gør det ham til en uundværlig slider.

Som ekstra bonus er han god til at aflevere (15) og kan med sine kreative færdigheder (15) og evne til at læse spille (forudseenhed 14) også bidrage på det fremadrettede spil.

Ser han god nok ud?
Logged

queencastle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #115: 14 Maj 2008, 14:36 »

endnu en kanon blog fra dusty - kan se du købte Tom Brighton i første sæson, har du solgt ham ?

Han er kanon i mit spil med Nottingham Forrest r championship ligesom dig
Logged



Læs min blog Randers FC

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Sæson 08/09 er begyndt!]
« Svar #116: 14 Maj 2008, 17:25 »

Sorry det sene svar, men jo, du må gerne se Jonas Damborg som han ser ud i mit savegame.



Her er vi nået til sæsonafslutningen 08/09. Den tidligere Randers FC spiller er hentet til klubben af følgende årsager:

Han tackler godt (16), og kombineret med hans mod (20), arbejdsstyrke (20) og agressivitet (17) gør det ham til en uundværlig slider.

Som ekstra bonus er han god til at aflevere (15) og kan med sine kreative færdigheder (15) og evne til at læse spille (forudseenhed 14) også bidrage på det fremadrettede spil.

Ser han god nok ud?

Nåh ja.. Tak for det.. Ja.. Han er langt bedre hos dig end han er hos mig og han ser rigtig god ud.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Sæson 08/09 er begyndt!]
« Svar #117: 15 Maj 2008, 07:48 »

Nåh ja.. Tak for det.. Ja.. Han er langt bedre hos dig end han er hos mig og han ser rigtig god ud.. Thumbs Up

Det kan måske skyldes at han er lidt ældre? Det her SS er fra 2009  Wink

endnu en kanon blog fra dusty - kan se du købte Tom Brighton i første sæson, har du solgt ham ?

Han er kanon i mit spil med Nottingham Forrest r championship ligesom dig

Han tilbringer lige nu sin fodboldtilværelse på reserveholdet, da han vikelig ikke har haft tur i den hos Leeds. Det kan faktisk godt være at jeg sælger ham


EDIT: Da jeg har en travl uge får jeg nok svært ved at aflevere en update hver dag, men jeg gør hvad jeg kan for at smide så mange updates ud så muligt
« Seneste Redigering: 15 Maj 2008, 08:07 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #118: 15 Maj 2008, 08:19 »


JANUAR 2009






Køb og salg



Transfervinduet åbner 1. januar, og selvfølgelig skal jeg ud på markedet. Men det er ikke det store, der skal skiftes ud. Jeg har konstateret at de kreative kræfter på den centrale midtbane ikke er imponerende. Posavec og Rachwal er svingende og Marinelli har haft store problemer med at finde sig til rette. Men derudover kunne jeg godt bruge en ”ægte” hurtig angriber a’ la Katongo, og Niculae er slet ikke oppe i den hastighed. Jeg prøver først at hente FCK’s utilpassede Aílton og selv om der opstår sød musik mellem den brasilianske spiller og Leeds, står de skrappe britiske regler for arbejdstilladelser i vejen. Der må findes andre løsninger.





Transfer ind


Sead Ramovic (målmand)

Der er ingen tvivl om at det stadig er Zaluska, der er førstevalget i Leeds målet, men der er brug for mere konkurrence, særligt hvis vi skulle være så heldige at rykke op. Da Ramovic’s kontrakt er ved at løbe ud, tager jeg chancen og hyrer denne rutinerede keeper.
Pris: Fri transfer fra Tromsø


Kaïper (angriber)

Han er hurtig, han er fra elfenbenskysten og har erfaring for at spille ved siden af Drogba på landsholdet. Da Saag ikke har imponeret de gange jeg har givet ham chancen, har jeg brug for en lidt mere erfaren hurtig angriber stil at veksle med og bruge som backup. Der er bare ikke særlig mange på markedet, så Kaïper bliver et slags ”trøstekøb”
Pris: 1,5 millioner fra Oostende


Kiril Kotev (Central og højre forsvar)

Der har enkelte gange i løbet af efteråret været udfald fra forsvaret. Adam Virgo som jeg købte i sommers har stort set ikke spillet på grund af skader, og når han spiller, er det absolut ikke imponerende at se på, så han kandiderer kraftigt til den tvivlsomme ære som det største fejlkøb jeg hidtil har gjort i Leeds. Denne bulgarske kæmpe er meget bedre evne for evne, og hvis jeg havde fundet ham i sommers havde jeg købt ham i stedet for.
Pris: 4 millioner fra Paderborn


Kalle Ljungberg (offensiv midt, højre, venstre og centralt + angriber)

Denne talentfulde svensker bliver min umiddelbare løsning på problemerne med at skabe stærke resultater på den offensive del af den centrale midtbane. Derudover kan han bruges som indhopper på fløjene eller som hurtig angriber. Et talent, der sikkert kan blive til noget stort.
Pris: 3 millioner + 7 millioner afdraget over 18 måneder & 20% af næste salg.





Transfer ud


Henny Noyen fik kun et halvt år i Leeds. Den hollandske venstre wing har slet ikke kunne leve op til Leeds’ generelle niveau i ligaen i år. Derudover er han begyndt at brokke sig. Sheffield Wednesday kan dog stadig se hans talent og henter ham for 70.000

Tom Brighton blev indkøbt lige da jeg ankom til klubben. Jeg forventede at han skulle være med i kampen om pladsen som hurtig angriber. Men han egnede sig bedst til at sidde på bænken. Norwich overtager spilleren for 1,1 millioner kroner.

Darren Kenton er en forsvarsspiller, som jeg anså for at være et lige så stort talent som Michalik, da jeg i sin tid ankom til klubben. Men hvilken skuffelse. Det er ikke blevet til mange kampe, men i stedet tonsvis af brok og krav om forbedrede kontrakter. Jeg har holdt hånden over ham siden sidste vinter han begyndte at gå mig på nerverne, men du er det slut. Darlington får den tvivlsomme ære at overtage spilleren for 10.000 kroner.

Cocito Blev hentet til klubben som del af min shoppingspree da jeg ankom i sommeren 2007. Jeg anså ham for at være det helt store scoop da han er en defensiv midtbanemand, der kan andet end at tackle igennem. Det kan han også, bare ikke for længe ad gangen. Han startede første sæson godt, men er gået støt ned i niveau siden. Han har spillet én kamp for Leeds i denne sæson, og den var ligesom hele hans tid i truppen på det jævne. Ikke det for forventer af en spiller, der hæver 30.000 i løn om ugen. At han efterhånden er blevet 31 år er ikke til hans fordel, så jeg sender ham på ferie i Italien for 70.000. Nu kan han gå på pension i Pisa.

Paul Huntington er central forsvarsspiller og et stort talent. Han har ikke været meget inde omkring førsteholdet, men hans evner er gode. Det sidste års tid har alverdens klubber, bl.a. Birmingham, jagtet hans underskrift, men da jeg gerne vil have kontanter for hans talent, har de mange bejlere dæmpet sig. Men nu skal det være. Norwich ligger 6,6 millioner på bordet for spilleren, hvis basisværdi er 750.000 og jeg slår til. Jeg kunne måske godt have holdt længere på spilleren, men jeg synes det er lidt dumt når han sammenlagt har spillet 3 kampe i Leeds i løbet af 1½ sæson. Jeg risikerer at miste ham på bosman.






Januars kampe





FA Cuppens 3. runde er tidspunktet, hvor Premier League holdene træder ind i verdens mest traditionsrige pokalturnering. Leeds er blevet udtrukket til at møde Portsmouth, der ligger som nr. 7 i Premier League. Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal håndtere kampen, men beslutter mig for at tage den som generalprøve på vores mulige Premier League deltagelse i næste år. Derfor stiller jeg op med den opstilling og den fremadrettede fodbold vi plejer at praktisere. Men jeg havde lige overset at Leeds United indtil videre har været et katastrofalt pokalhold under min ledelse. Jeg har sjældent set Leeds ligne kegler så meget. Der er stort set intet konstruktivt spil fra de hvidblusede og Portsmouth scorer stort set som de har lyst til. Neemelo er skadet til kampen, og selv om man ikke kan hænge hele ansvaret op på en mand, er jeg overbevist om at hans fravær har en negativ effekt på kampen.

Hvis det her er en generalprøve ser det ikke godt ud. Jeg har tidligere udtrykt min tvivl om hvor vidt Leeds United er klar til at rykke op i Premier League endnu, og efter dette svidende nederlag må svaret blive: Nej, Leeds er ikke klar. Jeg ved ikke rigtig om jeg skal begynde at tabe ligakampe med vilje for at komme ud af play-off zonen, men i hvert fald har jeg ikke lyst til at rykke op. Der er jo ingen grund til at komme op for så bare at rykke ud igen med et brag ligesom Derby gjorde i den netop overståede sæson IRL.



7 dage efter katastrofe-kampen mod Portsmouth er det blevet hverdag igen i The Championship. Leeds United er placeret på en sårbar play-off plads og er nødt til at holde fast og samle stumperne efter det svidende nederlag i FA cuppen. Kampen starter med et enormt pres fra hjemmeholdet, der kun er placeret 4 pladser under Leeds United. Crystal Palace lugter blod og Play-off pladser, og presser voldsomt på fra første fløjt og kun en velspillende Marques i målet holder The Pride of Yorkshire inde i kampen. Men kort før pausen får Leeds uventet hjælp, da venstre backen Tony Craig leverer en ægte ”Jesper Olsen” tilbagelægning som Gregorio opfanger. Han afdribler let målmanden og sparker sit 25. mål for Leeds i kassen. Da Kaebi kort efter pauseteen på vanlig vis afdribler hele Crystal Palace’s forsvar og sparker bolden op i trekanten, ser kampen afgjort ud. Men på et mirakuløst comeback lykkes det på tre minutter hjemmeholdet at udligne. Dybt irriterende efter at have ført med to mål, men ikke helt uretfærdigt set i forhold til spil og chancer. Det vigtigste er dog, at Leeds ikke gik ned med flaget ovenpå det pinlige pokalnederlag



Kampen mod Crystal Palace viste at Leeds ikke er blevet knækket, men at holdet absolut ikke har genvundet sin fulde styrke og Neemelo er stadig ikke helt klar efter skaden. Usikkerheden fra 1-5 nederlaget tidligere på måneden sidder stadig i Leedsspillerne, der virker famlende i denne vigtige kamp. Leeds ligger nr. 4, Charlton ligger nr. 6 og der er kun 4 point mellem dem. Der er ikke plads til fejltagelser. Det kan ses på kampen. Leeds kan ikke sætte sig på spillet og Charlton presser på for at få den sejr, der vil gøre deres play-off deltagelse mere sikker. Alt tegner til et nederlag til Leeds United, der ligner et hold i krise. Både Posavec og Gregorio bliver skadet i løbet af kampen og i det meste af første halvleg er det kun Leeds’ målmand Zaluska, der holder sit team inde i matchen. Men som i et andet HC Andersen eventyr lykkes det for Leeds at få de hårdt tiltrængte tre point, takket været et smuk frisparksmål af en af den nye stjerne Marius Niculae.



Jeg havde regnet med at Charlton-kampen ville blive et vendepunkt. Men sådan går det ikke. De to sidste kampe i januar er et skandaløst 0-2 nederlag til Leicester, der ligger næstsidst i ligaen. Efter det bliver det til et makværk af en kamp. 1-0 bliver det til over Barnsley, der ligger omkring nedrykningsstregen. Resultatet dækker over en kamp hvor begge hold er elendige til selv den mest simple interne spilforståelse – dvs. at kunne ligge en 10 meters aflevering langs jorden og følge de indøvede løb.

Leeds United ligger stadig ok i forhold til play-off. Men januar har tydeligvis været en nedgangsperiode, og jeg frygter at de 16 kampe der er tilbage i sæsonen er nok til at vi kan tabe det hele på gulvet.



Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #119: 15 Maj 2008, 21:18 »

Igen en flot update fra din pen.. Lækkert at du holder dig i Playoff.. Men nøøj hvor tror jeg det bliver svært med en dobbeltopryking.. Men det kunne være superfedt og så tror jeg på at du evner til at holde jer oppe.. KUTGW
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010