home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 539 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Leeds United står foran sin anden sæson i Coca-Cola Championship efter en sensationel 6. plads. Hvordan går det i 2009/2010 sæsonen?
En fiasko - Plads 16-24
- 2 (6,5%)
Ikke lige det vi havde regnet med - Plads 10-15
- 1 (3,2%)
Ok, men ikke bedre end sidste sæson - Plads 7-9
- 1 (3,2%)
Playoff MED oprykning
- 11 (35,5%)
Playoff UDEN oprykning
- 3 (9,7%)
Plads 1 eller 2 og direkte oprykning
- 9 (29%)
Behøver jeg at vælge?
- 4 (12,9%)
Antal Stemmer: 31

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]  (Læst 45702 gange)
-Benja-
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #75: 07 Maj 2008, 08:28 »

Sådaaaaaan Dusty, lækkert af Leeds er på vej tilbage. Rimelig overbevisende finalesejr.
Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #76: 07 Maj 2008, 08:31 »

Flot at du klarede oprykningen i første forsøg, med de vilkår...Tillykke  Peace
Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #77: 07 Maj 2008, 08:43 »

Sådan! PL næste år.. Opstemt
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #78: 07 Maj 2008, 08:45 »

Jaaaaa... Oprykning i første hug  Cool

Rigtig flot klaret. - Og stadig en fremragende blog Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #79: 07 Maj 2008, 08:51 »

Det er sgu godt gået........ Respekt
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #80: 07 Maj 2008, 09:02 »

Sådan hr. Det er sgu rigtig godt gået med Leeds. Der er nogen der kan hva Thumbs Up
Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #81: 07 Maj 2008, 15:51 »

Sådaaaaaan Dusty, lækkert af Leeds er på vej tilbage. Rimelig overbevisende finalesejr.
Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up

Flot at du klarede oprykningen i første forsøg, med de vilkår...Tillykke Peace

Jaaaaa... Oprykning i første hug Cool

Rigtig flot klaret. - Og stadig en fremragende blog Thumbs Up

Det er sgu godt gået........ Respekt

Sådan hr. Det er sgu rigtig godt gået med Leeds. Der er nogen der kan hva Thumbs Up

Tak endnu engang alle sammen. Jeg er også selv ret overrasket

Der er sæsonsafslutningsup date i morgen, og så måske en enkelt dags pause inden sæson 08/09. Tak til alle dem, der indtil nu har fulgt mine betræbelser med Leeds United.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #82: 07 Maj 2008, 23:21 »

Det er en fornøjelse at følge dig.. KIU.. tillykke med oprykningen..
Logged

- Veni, vidi, vici -

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #83: 08 Maj 2008, 06:52 »

Sådan Dusty! fantastisk skrevet og sindssyg god blog det her! tillykke med oprykningen og så kan vi jo se om du kommer til Premier League! KIU
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #84: 08 Maj 2008, 09:08 »




SÆSON 2007/2008 I TAL







FEM VIGTIGE LEEDS-PROFILER I SÆSONEN






Sæsonen 2007/2008 var i høj grad en sæson hvor Leeds blev invaderet af en masse spændende spillere fra Østeuropa. Men der var også én i forvejen, nemlig den unge midterforsvarer Lubomir Michalik. Allerede fra det øjeblik jeg ankom til klubben var jeg imponeret over den dengang kun 23-årige spillers evner. Jeg havde mine tvivl om han psykisk kunne stå distancen i ligaen uge efter uge, men valgte at bruge ham alligevel. Det viste sig at være en god idé. I mange kampe har den slovakiske spillers evne til at gribe ind på det rigtige tidspunkt været af vital betydning for Leeds resultater. Sammen med Cipot skabte han et af ligaens stærkeste forsvar, hvilket må siges at være imponerende.



Hosain Kaebi er historien om en iransk ynglingespiller, der tog chancen og rejste til England for at blive til en bedre fodboldspillere end han kunne i sit hjemland. Efter et år hos reserverne i Leicester, skiftede han i sommers til Leeds United på en fri transfer. Men denne unge højre back fik en ny rolle. Han skulle spille højre wing. Nogle spillere ville have brokket sig over at en træner ville bruge ham i en anden position end han havde regnet med, men Kaebi gik positivt til opgaven og blev en stor succes. Med sine 18 assists er han ikke kun Leeds’ bedste, men ligaens bedste til at lægge op til mål.



John Eustace er en midtbanegeneral af den type, der er uundværlig i britisk fodbold: Han er en stor, stærk fætter, der kan tackle sig igennem og dermed ryste modstandernes angribere. Men samtidig er han i stand til at lave de overraskende løb og ligge gode afleveringer, der giver chancer for de andre spillere. Han var i overskud i sin tidligere klub Watford og tog derfor turen nordpå i januar. Helt sikkert en af de spillere, der bliver en bærende kraft på fremtidens Leeds hold. 



En meget lovende angriber. Han startede sin tid i Leeds ved at score 2 kasser i første kamp, og i januar, februar og marts var han fuldstændig ustyrlig med et gennemsnit på mere end et mål pr. kamp. Hele april var stjerneangriberen skadet, og da han kom tilbage var hans aggressivitet foran målet ikke den samme. Men jeg har store forventninger til ham forud for næste sæson.



Hans giftighed begyndte at svigte da Neemelo gjorde sin entre i starten af januar, men der er ingen tvivl om at Gregorio er hovedårsagen til at Leeds endte med at blive et af de mest scorende hold i ligaen. Han er både hurtig, driblestærk og habil på hovedstød. Derudover har han været god til at spille de andre angribere fri til store chancer. Det er næsten skræmmende at tænke på at jeg fik ham på fri transfer da sæsonen begyndte.








SÆSONEVALUERING







Målscoringen i Leeds United afhænger ikke af én mand. Derfor er Gregorio ikke langt oppe på ligaens topscorerliste. Jeg overvejer at opruste med en angriber mere til næste sæson.



En af de største wonderboys i Leeds må ubetinget være den unge iraner Hosain Kaebi. Denne højre back blev omskolet til højre wing i løbet af sæsonen og blev uhyggeligt farlig. Missionen i fremtiden må være at holde på denne midtbanetroldmand.



De offensive kræfter på holdet og den solide defensiv har givet os oprykningen og den fine placering. Det viser denne tabel over spillerne med de bedste gennemsnitspræstati oner i ligaen. Daryl Murphy er dagens mand i skysovs, ikke kun i Swansea, men også i forhold til hele ligaen, da han både er den spiller med den flotteste gennemsnitsbedømmel se, han er også den spiller, der har scoret suverænt flest mål. Det gav en 2. plads til svanerne og dermed direkte oprykning.



Der er altid spillere der skuffer og spillere, der overrasker i en trup. Unge David Marques endte eksempelvis med at have en bedre gennemsnitlig bedømmelse end både Casper Ankergren og rutinerede Arason. Men skuffelser har der også været. Jeg havde forventet at Saag ville gribe muligheden for førsteholdsfodbold, særligt i april hvor den ene skade efter den anden ramte Leeds United, men han har ikke kunnet finde fodfæste i England endnu. Kevin McLeod blev indkøbt til førstevalget som venstre wing i sommers men er faldet igennem, og kunne måske være på vej et andet sted hen. Men alt i alt er det en okay trup jeg tager med mig op i Coca-Cola Championship. Dog vil jeg mene at en målmand, en angriber og en central forsvarer vil være en god ting, ligesom jeg behøver bedre backup spillere på alle midtbanepladserne.



Denne kåring fra spillernes fans er jeg 100% enig i – dog vil jeg mene at John Eustace måske mangler, eftersom han i løbet af foråret helt fortrængte den svingende Cocito fra holdet. Nogle vil måske mene at Neemelo mangler i angrebet, men han spillede kun godt i 3 måneder, hvorimod Gregorio spillede godt det meste af sæsonen.




Hvis jeg skal evaluere på hele sæsonen samlet vil jeg sige at resultatet blev overraskende positivt. Vi startede en smule usikkert, de mange nye spillere skulle finde hinanden, og der gik faktisk lidt længere end jeg havde forventet inden vi kom over nedrykningsstregen og fik pluspoint på kontoen. Men særligt de mange sejre i december og januar blev afgørende for at vi kravlede op i den sjove del af tabellen. Med forstærkninger som Neemelo, Husar og Eustace i januar 2008 blev Leeds United rustet til at klatre endnu højere op i tabellen. Særligt i april havde vi en stor krise fordi mange af angriberne var skadet, men det lykkes os alligevel at bide os fast i toppen. Men det var vilje og hårdt arbejde frem for smukt spil, der gav de afgørende point. I sidste ende sluttede vi på en fjerneplads i ligaen, og senere oprykning, som jeg vil mene holdet kan være meget stolt af. Husk nu at vi startede med minuspoint, ikke?

Mine kollegaer i ligaen anerkender mit arbejde ved at tildele mig en bronzemedalje i dysten ”Årets Manager i Coca-Cola League One”.



Leeds er rykket op i Coca-Cola Championship mod alles forventninger. Dog ikke læserne på FMFreaks, der så mere positivt på mine muligheder end jeg selv og pressen. Næste sæson bliver en stor udfordring, hvor alle skal vende sig til de højere krav. Men jeg vil mene at det er muligt for Leeds at præstere godt igen. Men hvor godt? Det må tiden vise.









På gensyn i sæson 2008/2009
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #85: 08 Maj 2008, 09:09 »

Flotte resultater med et dejligt hold  Thumbs Up

Glæder mig meget til at høre mere om eventyret i The Championship
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #86: 08 Maj 2008, 09:31 »

Flot gennemgang af sæsonen Thumbs Up
Glæder mig til at følge med i The Championship.

Super blog !!
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #87: 08 Maj 2008, 20:19 »

nøj en super sæson! jeg glæder mig helt vildt til at være med i næste sæson for det her bare for godt! KIU
Logged


Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #88: 08 Maj 2008, 20:58 »

God gennemgang af sæsonen Smiley Jeg syntes dog dine billeder bliver små, når man klikker på dem.

Glæder mig til at høre mere nyt fra Elland Road  Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [FINALE I PLAY-OFF!]
« Svar #89: 08 Maj 2008, 21:04 »

God gennemgang af sæsonen Smiley Jeg syntes dog dine billeder bliver små, når man klikker på dem.

Glæder mig til at høre mere nyt fra Elland Road  Thumbs Up

Hmmm ... ja, jeg er også i tvivl. Egentlig ville jeg gerne have at man ikke behøvede at klikke på de fleste af mine SS, at man kunne se de oplysninger man gerne vil have lige i bloggen. På den anden side kræver det at jeg beskærer billederne voldsomt og lægger dem ind med lav opløsning.

Hvad er bedst: De billeder man kun kunne se, hvis man klikkede på dem (og som var store) eller de små som man (godt eller mindre godt) kan se uden at klikke på dem??

Er selv meget i tvivl  Ubeslutsom
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010