Så er der igen nyt fra Sunderland efter lidt påske ferie ved de gamle og vennerne
Mandag d.3 Dec. Lodtrækning i

Vi fik en fin lodtrækning da vi hjemme skal møde Q.P.R. Vi skulle meget gerne videre fra den kamp.
Onsdag d.5 Dec. Kamp i
Optakt til Sunderland - Wycombe. En kamp som vi skal vinde og den her kamp kommer ganske perfekt da vi lige har tabt en kamp og der ved har brug for oprejsning. GAME ON
Sunderland - Wycombe
5 - 0
1-0 MÅL Niklas Bendtner (21)
2-0 MÅL Liam Lawrence (56)
3-0 MÅL Liam Lawrence
(Straffe 68)4-0 MÅL Mike Williamson
(Selvmål 72)5-0 MÅL Christoffer Karlsson (89)
MOM: Christoffer Karlsson (Sunderland)
Tilskuer: 11.560
Dommer: Andy D`Urso
Ja fin kamp som vi sider på fra start til slut og sejren ikke for stor. En fint skud selvtillid vi for igen og nu er vi videre til 4. Runde i Carling Cup hvor Arsenal venter på udebane.
Karlsson svang taktstokken i dag på midtbanen med stort overblik.Lørdag d.8 Dec. Kamp i
Optakt til Crystel Palace (9) - (10) Sunderland. Igen en vigtig kamp i ligaen. En sejr er påkrævet hvis vi ikke skal miste for i forhold til toppen og kampen omkring CL/UEFA Cup billetter til næste sæson. GAME ON
Crystel Palace - Sunderland
2 - 4
0-1 MÅL Markus Rosenberg (2)
0-2 MÅL Niklas Bendtner (5)
1-2 MÅL Andy Johnson (7)
1-3 MÅL Niklas Bendtner (23)
2-3 MÅL Jon Macken (47)
2-4 MÅL Niklas Bendtner (66)
MOM: Niklas Bendtner (Sunderland)
Tilskuer: 26.430
Dommer: Steve Bennett
En rigtig god og meget fortjent sejr vi tager med hjem i dag. En kamp med masser af underholdning. Vi er kommer hurtigt ud af start hullerne men Palace for scoret hurtigt igen og det er lige som de er med hele kamp indtil Bendtner score til 2-4 det lukker kampen og vi kunne nok godt have vundet større men bare vigtig vi vandt.
Bendtner var dagens mand med et Hattrick.Onsdag d.12 Dec. Kamp i
Optakt til Lazio - Sunderland. Nu skal det afgøres. Skal vi videre i UEFA Cuppen eller står vi af her. Vi kan som ugangs punkt ikke tåle at tabe eller spille uafgjort. Så vi skal med andre ord ud og vinde kampen. Skulle det dog ikke lykkes skal vi håbe at Dortmund taber hjemme mod gruppens nr1 Athletic. Dog ville det være noget nemmer hvis vi bare vandt og selv sætter tingene på plads. GAME ON
Lazio - Sunderland
1 - 1
1-0 MÅL Goran Pandev (77)
1-1 MÅL Sherman Andres Cárdenas (83)
MOM: Matteo Sereni (Målmand Lazio)
Tilskuer: 32.724
Dommer: Herbert Fandel
Som jeg håbede kunne vi snige os videre. Men hvilken spændene afslutning. Vi er stort set ikke med i første halvleg og heldigvis spiller Lazio ikke meget bedre. Men Dortmund føre godt nok in deres kamp så vi var tvunget længer frem på banen. I det 71. Min for vi at vide at der står 1-1 i Dortmund men det glæde vare kort da vi selv kommer bagud 6 min senere. Det betyder at alt bliver smit frem og det giver pote med bare 7 min igen. Så trækker jeg alle mand tilbage til udgangs formationen og vi får et par pæne muligheder men Lazio lige så men ikke flere mål i Rom og det samme i Dortmund som også spillede 1-1 og Sunderland er videre.
Sådan endte UEFA Cup gruppe D.Fredag d.14 Dec. Lodtrækning i

Sunderland blev til smilet af heldet under dagens lodtrækning. I første runde skal Sunderland en tur til Rusland hvor Zenith Peterburg venter. Skulle man være så heldig og komme videre venter i anden runde vinder af Parma og Panathinaikos. Så ville selv bedømme lodtrækning til at være gået sådan rimelig godt.
Lørdag d.15 Dec. Kamp i
Optakt til Sunderland (9) - (1) Chelsea. Så er der fint besøg fra London da de forsvarende Engelske mester ligger vejen forbi. Vi skal dog uden tvivl spille op til vores bedste hvis vi skal have point ud af den her kamp. Tror dog godt det kan lykkes med vores gode form i mente dog har Chelsea ligaen bedste forsvar så der kan ikke efter ladens nogen tvivl om at der skal scores når chancen kommer. GAME ON
Sunderland - Chelsea
0 - 2
0-1 MÅL Didier Drogba (42)
0-2 MÅL Joao Moutinho (66)
MOM: John Terry (Chelsea)
Tilskuer: 48.914
Dommer: Peter Walton
Ja vi havde ikke en Kina mands chance i dag. Der til var Chelsea alt for gode og vi skal bare være glade for at de score et par mål mere. Vi har lidt at arbejde med når vi møder de store hold men i dag var der langt vej op til Chelsea.
Didier Drogba score igen mod Sunderland.Onsdag d.19 Dec. Kamp i
Optakt til Arsenal - Sunderland. Jeg har valgt at spare en del af de spiller som har spillet meget da jeg ikke nære det store håb om at vinde dagens kamp. Selvom vi skulle stille i stærkeste opstilling. Men dem der spiller regner jeg stærkt med at de giver sig selv 100%. GAME ON
Arsenal - Sunderland
2 - 1
0-1 MÅL Daryl Murphy (12)
1-1 MÅL Jeremie Aliadière (49)
2-1 MÅL Emmanuel Adebayor (76)
MOM: Tomas Sivok (Arsenal)
Tilskuer: 53.140
Dommer: Iain Williamson
Ja vi går lidt døde til sidst men ellers var det et meget flot præstation vi levrede i dagens kamp. Dog må jeg sige at det var fortjent at Arsenal vandt.
Adebayor var mand for sejrs målet for Arsenal.Lørdag d. 22 Dec. Kamp i
Optakt til Plymouth (18) - (9) Sunderland. Hvis vi ville være med hvor det er sjovt så skal sådan en her kamp vindes. Der er ikke så meget at tale om. Vi skal også prøve at komme lidt i gang igen efter to nederlag i træk og jeg tror da også vi er tilbage på vinder sporet efter dagens kamp. GAME ON
Plymouth - Sunderland
0 - 2
0-1 MÅL Niklas Bendtner (35)
0-1 Rødt Kort Christophe Berra (Plymouth 40)0-2 MÅL Michael Jakobsen (40)
MOM: Johan Absalonsen (Sunderland)
Tilskuer: 14.703
Dommer: Mark Halsey
Sådan. Dejligt med en sejr og en meget fortjent en af slagsen. Vi afgøre kampen inden for de sidste 10 min af første halvleg og der sker ikke meget i anden halvleg. Dog forlader Bendtner kampen med en skade som ville holde ham ude i ca. 1 måned. Ikke godt lige her op til det travle jule program.
Så er det igen sjovt at være Sunderland fan.Onsdag d.26 Dec. Kamp i
Optakt til Sunderland (9) - (15) Portsmouth. Igen en kamp vi skal vinde. Der kan ikke være nogen tvivl om dette. Vi spiller godt lige nu og vi må ikke sætte point til nu. Vi er ved at ligge afstand til nr10 og vi hænger lige med i kampløbet om billetterne til Europæisk fodbold næste sæson. Derfor skal vi vinde i dag og det gør vi. GAME ON
Sunderland - Portsmouth
1 - 0
1-0 MÅL Olivier Kapo (67)
MOM: James McEverly (Portsmouth)
Tilskuer: 31.689
Dommer: Mike Dean
Sådan igen en vigtig sejr. Denne her sejr er alt for lille vi skulle have vundet meget større. Men ser man tilbage på de sidste par sæsoner så havde vi nok tabt denne kamp. Så det er blevet meget bedre og der ser godt ud. Vi skal bare prøve at holde formen og så for vi at se hvad det rækker til.
Kapo blev dagens rednings mand med et flot mål.Lørdag d.29 Dec. Kamp i
Optakt til Middlesbrough (6) - (8) Sunderland. Vi slutter året af med et lokal opgør mod Boro. Vi har ikke været alt for gode til de her lokal opgør mod Boro da vi kun kan mønstre 1 sejr i 4 kampe. Det går lidt bedre mod Newcastle. Men det kan vi jo fint lave om på her mod Boro ved at slå dem og give os selv en god mængde selvtillid og vise os selv helt fremme i ligaen. GAME ON
Middlesbrough - Sunderland
2 - 3
0-1 MÅL Daryl Murphy (8)
1-1 MÅL Craig Bellamy (48)
1-2 MÅL Dean Whitehead (61)
2-2 MÅL Craig Bellamy (67)
2-3 MÅL Markus Rosenberg (90)
MOM: Craig Bellamy (Middlesbrough)
Tilskuer: 35.041
Dommer: Phil Dowd
Jep sådan skal det gøres. En rigtig vigtig sejr og nok noget ufortjent men det jo lige meget. Virkelig klasse at vinde sådan en kamp. Første gang vi slår Boro ude og på det helt rigtig tidspunkt også. Nu er vi virkelig ved at være der hvor det er sjovt og sejren giver holdet utrolig meget moral og selvtillid. Det ser rigtig godt ud.
Sunderlands fans var i super humør på The Riverside Stadium.Tirsdag d.1 Jan. Kamp i
Optakt til Sunderland (8) - (5) Liverpool. Igen en meget vigtig kamp. Vi er inde i en rigtig god stime og jeg tror godt den kan forsætte her. Dog har vi kun slået Liverpool en gang ud af fire mulige og det var hjemme. Vi spiller også hjemme i dag og jeg håber at vi kan give vores fans en sejr her på den første dag i det nye år. GAME ON
Sunderland - Liverpool
1 - 0
1-0 MÅL Daryl Murphy (52)
MOM: Fernando Henrique (Målmand Sunderland)
Tilskuer: 48.959
Dommer: Steve Bennett
JAH. Sådan vi gør det. Liverpool spiller bedst og skaber mest men kan ikke score det kunne vi også vinder vi 1-0. Det kan ikke være bedre og et helt igennem perfekt juleprogram vi har denne sæson. Nu rykker vi helt med frem plus vi mangler en kamp i forhold til de hold omkring os.
Daryl Murphy indtager helte rollen med kampens eneste mål.Ligaen offentlig gøre December måneds kåringer.
December måneds spiller i Barclays Premiership: Wayne Bridge (Aston Villa) December måneds unge spiller i Barclays Premiership: Niklas Bendtner (Sunderland) December måneds manager i Barclays Premiership: Winfried Schafer (Man City) Samme dag kan Sunderland offentlig gøre et overskud på
13,9 mio. Det giver klubben et samlet overskud på
191mio. Bestyrelsen følger at økonomien er så god at de giver mig
35 mio til at køb af nye spiller i Januars transfer vindue.
Så lige til sidst en SS af ligaen hvor det ser rigtig godt ud set med Sunderland øjne: