Så er der igen nyt fra Sunderland
Lørdag d.8 Sep. Kamp i
Optakt til Sunderland (17) - (12) Man Utd. Det er en svær kamp vi skal spille i dag og vi skal vinde. United har heller ikke fået den start på sæson som de havde håbet på og ligger nr12. Jeg håber vi er klar til denne kamp og viser vi er bedre ind de dårlige kampe som vi har lagt ud med. GAME ON
Sunderland - Man Utd
2 - 2
1-0 MÅL Olivier Kapo (31)
2-0 MÅL Markus Rosenberg (33)
2-1 MÅL Poul Scholes
(Straffe 62)2-2 MÅL Ruud V. Nistelrooy (71)
MOM: Wayne Rooney (Man Utd)
Tilskuer: 48.906
Dommer: Chris Foy
En kamp vi skulle have vundet. Men et dumt og klodset straffespark sender United tilbage i kampen. Inden kampen havde jeg nok været tilfreds med et point men efter kampen syntes jeg helt klart vi skulle have haft alle tre point. Nu skal vi bare kæmpe videre også kommer der en sejr lige om hjørnet.
Nistelrooy sikrede United et point i dag.Torsdag d.13 Sep. Kamp i
Optakt til FC Farul - Sunderland. Så er vi klar til min første UEFA Cup kamp med Sunderland. Vi er taget den lange vej til Rumænien. For venter vi vinder og der ved giver os selv et fint ud gangs punkt til retur opgøret. Alt i alt vi skal videre til UEFA Cup grundspillet og vi skal tage det første skridt med en sejr i dag. GAME ON
FC Farul - Sunderland
0 - 4
0-1 MÅL Markus Rosenberg (1)
0-2 MÅL Olivier Kapo (27)
0-3 MÅL Dean Whitehead (35)
0-4 MÅL Adrian Gheorghe
(Selvmål 70)MOM: Karl Svensson (Sunderland)
Tilskuer: 4882
Dommer: Helmut Fleischer
Sådan en super kamp. Der var ikke meget modstand i Farul. Vi er nu videre i UEFA Cuppen forsat at vi ikke får en hjerne bøldning i retur kampen. Dejligt med et skud selvtillid og jeg håber vi kan tage det med over i PL.
Sunderlands fans havde en god dag i Rumænien.Søndag d.16 Sep. Kamp i
Optakt til Arsenal (3) - (19) Sunderland. Uha en rigtig svær kamp. Arsenal har været rigtig gode de sidste par sæsoner og vi har ikke slået dem i min tid i Sunderland. Vi kommer med en fin selvtillid efter UEFA Cup kampen og jeg ville godt sælge den her for et point. GAME ON
Arsenal - Sunderland
3 - 0
1-0 MÅL Thierry Henry (15)
2-0 MÅL Jose Reyes (71)
3-0 MÅL Thierry Henry (81)
MOM: Mart Poom (Målmand Arsenal)
Tilskuer: 51.805
Dommer: Chris Foy
Nå man ikke score på sine chancer og griber de muligheder som dukker op så kan man ikke forvente at vinde over Arsenal eller nogen anden modstander for den sags skyld. Især Rosenberg var alt alt for uskarp.
Henry var skarp i dag med to mål.Lørdag d.22 Sep. Lodtrækning i

En fin lodtrækning da vi får hjemmebane fordel imod Coca-Cola Championship holdet Milwall.
Søndag d.23 Sep. Kamp i
Optakt til Sunderland (19) - (16) Sheff Utd. En kamp som vi skal vinde. Der er som sådan ikke mere at sige om den her kamp. GAME ON
Sunderland - Sheff Utd
4 - 1
1-0 MÅL Olivier Kapo (13)
2-0 MÅL Michael Jakobsen (43)
3-0 MÅL Markus Rosenberg (61)
3-1 MÅL Maciej Korzym
(Straffe 66)4-1 MÅL Stephen Elliot (74)
MOM: Olivier Kapo (Sunderland)
Tilskuer: 18.174
Dommer: Alan Wiley
Så kom sæsons første sejr i PL. Det var også på tide. Men en god sejr og faktisk meget vigtig sejr da vi ellers kunne være blevet sat lidt af i bunden. Nu rykker vi lidt frem ikke meget men lidt og vi får noget selvtillid. Og det næste program ser ikke så svært ud. Tror der kommer langt bedre tider for Sunderland nu.
Fansene havde en fin dag på The Stadium Of Light.Torsdag d.27 Sep. Kamp i
Optakt til Sunderland (4) - (0) FC Farul. Ja en kamp som bare skal overstås med et fint resultat også bare videre i turneringen. GAME ON
Sunderland - FC Farul
1 - 0
0-0 Rødt kort Adrian Gheorghe (46 Farul)1-0 MÅL Grant Leadbitter (84)
MOM: Grant Leadbitter (Sunderland)
Tilskuer: 13.758
Dommer: Jerome Laperriere
Ja ikke nogen stor kamp. Vi sad dog på det der var og vi vandt fortjent. Sejren skulle dog havde været større men et fint resultat. Dog var der ikke mange tilskuer mange kun lokke til men jo heller ikke lige et hold det siger nogen noget. Vi er videre og det var som ventet.
Leadbitter var den eneste der kunne finde vejen til netmaskerne i dagens kamp.Fredag d.28 Sep. Lodtrækning i

UEFA har fortaget lodtrækning til gruppe spillet i UEFA Cuppen. Sunderland kom i gruppe med følgende hold: Lazio, Athletic, Dortmund og Kilmarnock. Ikke lige nogen ønske pulje men håber jeg kan snige mig videre.
Søndag d.30 Sep. Kamp i
Optakt til Southampton (8) - (16) Sunderland. Igen en vigtig kamp. En sejr ville gøre rigtig godt og den tror jeg godt vi kan få. Den skal vi havde. Ellers kommer vi til at hænge fast i bunden og det var ikke lige planen. Vi har gode minder fra kampene mod Southampton sidste sæson hvor vi vandt begge kampe. Her kommer sejr nr3 i træk mod Southampton. GAME ON
Southampton - Sunderland
0 - 2
0-1 MÅL Stephen Elliot (16)
0-2 MÅL Olivier Kapo (76)
MOM: Karl Svensson (Sunderland)
Tilskuer: 31.889
Dommer: Phil Dowd
En super kamp med super underholdning. Chancer i begge ender af banen hvor vi dog var bedst til at udnytte dem og vi snupper sejr nr2 i træk i PL. Dog mister vi Henrique i op til to uger. Det betyder at den noget usikker målmand Kelvin Davis skal over tage igen. Lover ikke godt.
Kapo var den helt store profil hos Sunderland i dag.Mandag d.1 Okt. Ligaen offentlig gøre September måneds kåringer.
September måneds spiller i Barclays Premiership: John Arne Riise (Liverpool) September måneds unge spiller i Barclays Premiership: Valeri Bojinov (Liverpool) September måneds manager i Barclays Premiership: Jose Mourinho (Chelsea)Samme dag kan Sunderland offentlig gøre et underskud for September måned på
8,48 mio. Det giver klubben et samlet overskud på
210 mio.Søndag d.21 Okt. Kamp i
Optakt til Newcastle (8) - (16) Sunderland. En rigtig svær kamp. Vi har ikke slået Newcastle på ST. James Park i min tid og vi har end ikke være tæt på i nu. Men kravet i dag er at vi henter alle tre point. Der er ved at opstå en mindre uro i truppen da spillerne er skuffet over at vi ligger i bunden. Det må de så ud og bevise at de er bedre ind det tabellen viser. GAME ON
Newcastle - Sunderland
1 - 3
0-1 MÅL Olivier Kapo (22)
0-2 MÅL Stephen Elliot
(Straffe 45)1-2 MÅL Albert Luque
(Straffe 76)1-3 MÅL Steven Reid (82)
MOM: Steven Reid (Sunderland)
Tilskuer: 52.378
Dommer: Howard Webb
En super kamp fra vores side. Vi spiller virkelig godt og udnytter vores chancer. Plus at Fernando Henrique står en fantastisk kamp. Ser ud til at vi er kommet efter det. Bolden køre godt rundt og alle vi sikker på det de laver. Nu køre det bare også er det med at holde ved nu.
Fansene var stolte af holdet efter dagens kamp.Onsdag d.24 Okt. Kamp i
Optakt til Sunderland - Milwall. Ja en god kamp at forsætte den gode stime på. Men den behøver ikke at blive nemt da Milwall er et godt fighter hold. Men det kan ikke ændre ved at vi skal vinde dagens kamp. GAME ON
Sunderland - Milwall
0 - 0 (120 min)
4 - 3
0-0 Liam Lawrence brænder straffe0-1 MÅL Josh Simpson
1-1 MÅL Stephen Elliot
1-2 MÅL Paul Dickov
2-2 MÅL George McCartney
2-3 MÅL Michael Duberry
3-3 MÅL Darijo Srna
3-3 Jody Morris brænder straffe4-3 MÅL Olivier Kapo
4-3 Marvin Williams brænder straffeMOM: Liam Lawrence (Sunderland)
Tilskuer: 11.536
Dommer: Andy Penn
Ja vi gik videre men der var så absolut ingen grund til at vi skulle spille så meget fodbold som vi kom til. Det skulle vi have afgjort inden for de første 90 min. Det formåede vi ikke også måtte det jo ende med straffe. Dog er vi videre og det var som ventet fra min side.
Der var ikke meget at juble over i dagens kamp som var temmelig kedelig.Fredag d.26 Okt. Lodtrækning i

En helt igennem god lodtrækning. Op af hatten kom nemlig League 2. Holdet Wycombe. Vi har hjemmebane. Vi skal videre ingen tvivl om det.
Lørdag d.27 Okt. Kamp i
Optakt til Sunderland (14) - (20) Everton. Ja igen en kamp som vi skal vinde. Der er ingen grund til at blive hevet med ned i bunden. Vi er også inde i en fin stime af kampe hvor vi spiller godt og skaber mange chancer. Vi skal udnytte at Everton ikke er i den bedste form lige nu og tage alle tre point i dag. GAME ON
Sunderland - Everton
3 - 0
1-0 MÅL Milenko Acimovic (22)
2-0 MÅL Chris Brown (75)
3-0 MÅL Chris Brown (90)
MOM: Chris Brown (Sunderland)
Tilskuer: 33.054
Dommer: Peter Walton
Jep det køre super godt lige for tiden. En meget sikker sejr. Everton har ikke meget at byde ind med også lukker vi heldigvis kampen med et kvarter igen. Nu rykker vi lidt op af i tabellen og vi skal holde ved nu. Det ser ganske fornuftig ud.
Brown var manden der lukkede kamp med to mål i dag.Torsdag d.1 Nov. Ligaen offentlig gøre Oktober måneds kåringer.
Oktober måneds spiller i Barclays Premiership: Patrice Evra (Man Utd) Oktober måneds unge spiller i Barclays Premiership: Tom Soares (Crystel Palace) Oktober måneds manager i Barclays Premiership: Sir Alex Ferguson (Man Utd)Samme dag kan Sunderland offentlig gøre et underskud på
20,89mio. Det giver klubben et overskud på hele
189mio.Torsdag d.1 Nov. Kamp i
Optakt til Sunderland - Athletic. Den første kamp i UEFA Cuppens gruppe spil. Vi starter hjemme. I den her form for gruppe spil skal man vinde hjemme for at gøre det noget nemmer for os selv. Nemt bliver det ikke at da Athletic er et rigtig godt hold. Vi skal spille op tilsvores bedste hvis vi skal vinde. Dog spiller vi godt lige nu og jeg tror på sejr i dag. GAME ON
Sunderland - Athletic
0 - 1
0-1 MÅL Ibon Gutierrez (63)
MOM: Julio Arca (Sunderland)
Tilskuer: 27.054
Dommer: Massimo Busacca
Ja der blev vi straffet hårdt. Vi kunne ikke score også vinder de ufortjent. Ikke lige den start som vi havde håbet på i UEFA Cuppen. Nu bliver det ikke nemt at komme videre men vi giver nu ikke op. Vi kæmper videre.
Gutierrez blev kampens eneste målscore på The Stadium Of Light.Også skal i selvfølgelig ikke snydes for et SS af stillingen som den ser ud netop lige nu hvor det er spillet 10-11 kampe.

Vi bevæger os stille og roligt tilbage mod toppen. Det skal vi lige blive ved med