home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:26:06 g00n Træningsbanen Fm Tweak
I går kl. 23:24:22 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23538
  1 Bruger, 587 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mahigupta
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 24 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 73292 gange)
PGReimer
Førsteholdsspiller

Sv: Hooliganregister
« Svar #75: 24 Apr 2008, 08:29 »

Jeg kan godt nok heller ikke se hvad det store problem er. Hvis man opføre sig ordenligt, jamen så bliver man jo ikke udlukket.
De folk der har så meget i mod det, må være dem der laver ballede og ødelægger ting..
Jeg synes nu jeg opførte mig ordentligt da jeg blev smidt ud fra Brøndby Stadion sidst. Jeg stod på Faxe, og der er lige en række sæder på hele øverste række. Så var vi 3 stykker der trådte på kanten af dem får at komme videre optil boderne, men det synes den latterlige kontrollør fra Faxe tribunen ikke. Vi blev alle sammen ført ud af flere kontrolløre end vi var personer.

Og mens vi så gik ud, kom en af mine venner over og gav mig et stykke kage mens vi gik ud. Men hov igen synes den latterlige kontrollør at jeg handlede ulovligt. For derefter blev jeg smidt i asfalten og skubbet op af beton muren (Utrolig behandling man kan få som 13-årig). Men da jeg så kommer ud bliver jeg så som den eneste først over til 2 politi betjente, og det politiet får afvide er at jeg har haft en utrolig voldelig adfærd og havde givet modstand da jeg blev smidt ud. Men det endte med at jeg bare skulle skrives op og et opkald til mine forældre, da de fandt ud af at det var en lille dreng de havde at gøre med.

Og siden har jeg hørt masser af historier med den samme kontrollør, og det er vidst også ham der er leder af kontrollørene på Faxe tribunen.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #76: 24 Apr 2008, 09:05 »

Jeg synes nu jeg opførte mig ordentligt da jeg blev smidt ud fra Brøndby Stadion sidst. Jeg stod på Faxe, og der er lige en række sæder på hele øverste række. Så var vi 3 stykker der trådte på kanten af dem får at komme videre optil boderne, men det synes den latterlige kontrollør fra Faxe tribunen ikke. Vi blev alle sammen ført ud af flere kontrolløre end vi var personer.

Og mens vi så gik ud, kom en af mine venner over og gav mig et stykke kage mens vi gik ud. Men hov igen synes den latterlige kontrollør at jeg handlede ulovligt. For derefter blev jeg smidt i asfalten og skubbet op af beton muren (Utrolig behandling man kan få som 13-årig). Men da jeg så kommer ud bliver jeg så som den eneste først over til 2 politi betjente, og det politiet får afvide er at jeg har haft en utrolig voldelig adfærd og havde givet modstand da jeg blev smidt ud. Men det endte med at jeg bare skulle skrives op og et opkald til mine forældre, da de fandt ud af at det var en lille dreng de havde at gøre med.

Og siden har jeg hørt masser af historier med den samme kontrollør, og det er vidst også ham der er leder af kontrollørene på Faxe tribunen.

Så forstår jeg ikke, at du ikke har taget sagen i egen hånd i skrevet en klage til BIF. Der er intet som virker bedre end et godt håndskrevet klagebrev. Det er jo ikke sådan, at de så kan behandlie dig dårligere af det.

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #77: 24 Apr 2008, 09:53 »

Sådan er reglerne vel, det er da også klamt for alle de almindelige familier når der står 20 fyre og pisser i busken ved siden .
forstår dig godt, men du må jo heller ikke pisse alle andre steder. så får du også en bøde jo.

Ja ja, det er da småklamt, men at man kan komme i registeret for at pisse i en busk eller synge uden for stadion er overdrevet... Det var sådan det blev fremlagt... Jeg tror dog ikke nødvendigvis at politiet er ude på at smide alle i det register... Jeg tror på det bedste i registeret, men frygter det værste!  Skuffet

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #78: 24 Apr 2008, 10:09 »

Jeg mener, at det er et godt tiltag med sådan et register. Nu har jeg selv en knægt på 4 1/2 år og han har en enkelt gang været med ude at se fodbold. En ganske harmløs pokalkamp mellem Tønder eller hvad de nu kalder sig sig og så Horsens der vandt med 10-0. Selv til sådan en kamp, som blev spillet i Ballum, da Tønder skifter hjemmebane fra kamp til kamp, da det er flere klubber der er slået ammen, var der tosser med romerlys, som fik startet et lille bål ved den ene sidelinie.
Jeg har ikke den store lyst til at hive ham med til en kamp i SAS-ligaen, da få idioter, tåber, tosser, tumper eller kald dem hvad i vil (fans) absolut skal bruge fyrværkeri selvom det er forbudt. At folk slås, smider med ting efter spillere, dommere og hinanden er for mig helt uforståeligt og mangel på opdragelse hjemmefra. Hvis man så mener, at man er blevet opdraget ordentligt, og alligevel ynder at opføre sig som "fan" med fyrværkeri, ølkastning og andre tåbeligheder, så må man sgu være så voksen at tage den straf samfundet nu giver. Jeg tror ikke, at folk som gør disse ting er klar over hvilket signal de sender til omverdenen og specielt til både store og små børn, som indimellem også er til fodbold kampe.
Regler er lavet for at blive overholdt og sker det ikke, kan man blive straffet for sine handlinger - præcis som i fodbold.

Når min knægt bliver stor nok til selv at tage ud at se fodbold, så ved han helt sikkert, hvordan han skal opføre sig, men med det har jeg ikke sagt at han gør det, men har får ihvertfald ingen medynk herfra, hvis han laver ballade, så må han tage følgerne og det må i andre sgu også... Så, tør øjnene, på med hagesmækken og snup en tudekiks og et glas mælk!!

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #79: 24 Apr 2008, 10:15 »

Jeg mener, at det er et godt tiltag med sådan et register. Nu har jeg selv en knægt på 4 1/2 år og han har en enkelt gang været med ude at se fodbold. En ganske harmløs pokalkamp mellem Tønder eller hvad de nu kalder sig sig og så Horsens der vandt med 10-0. Selv til sådan en kamp, som blev spillet i Ballum, da Tønder skifter hjemmebane fra kamp til kamp, da det er flere klubber der er slået ammen, var der tosser med romerlys, som fik startet et lille bål ved den ene sidelinie.
Jeg har ikke den store lyst til at hive ham med til en kamp i SAS-ligaen, da få idioter, tåber, tosser, tumper eller kald dem hvad i vil (fans) absolut skal bruge fyrværkeri selvom det er forbudt. At folk slås, smider med ting efter spillere, dommere og hinanden er for mig helt uforståeligt og mangel på opdragelse hjemmefra. Hvis man så mener, at man er blevet opdraget ordentligt, og alligevel ynder at opføre sig som "fan" med fyrværkeri, ølkastning og andre tåbeligheder, så må man sgu være så voksen at tage den straf samfundet nu giver. Jeg tror ikke, at folk som gør disse ting er klar over hvilket signal de sender til omverdenen og specielt til både store og små børn, som indimellem også er til fodbold kampe.
Regler er lavet for at blive overholdt og sker det ikke, kan man blive straffet for sine handlinger - præcis som i fodbold.

Når min knægt bliver stor nok til selv at tage ud at se fodbold, så ved han helt sikkert, hvordan han skal opføre sig, men med det har jeg ikke sagt at han gør det, men har får ihvertfald ingen medynk herfra, hvis han laver ballade, så må han tage følgerne og det må i andre sgu også... Så, tør øjnene, på med hagesmækken og snup en tudekiks og et glas mælk!!

Jamen det er klart at det er de få der ødelægger det for flertallet, sådan vil det altid være. Skal vi også have et autonomt register... Hvis man har læderjakke på, højt hår og metal i ansigtet, så kan man komme i registeret... Det er jo klart at det ikke er alle der støtter ungdomshuset der kaster med brosten osv. men det er de få der har ødelagt det for flertallet af de rolige demonstranter, og derved mistet manges sympati... Det er pisse ærgeligt, men sådan er det åbenbart... Desværre!  Skuffet

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Yessir
Manager

« Svar #80: 24 Apr 2008, 10:16 »

Så forstår jeg ikke, at du ikke har taget sagen i egen hånd i skrevet en klage til BIF. Der er intet som virker bedre end et godt håndskrevet klagebrev. Det er jo ikke sådan, at de så kan behandlie dig dårligere af det.

Enig!
Føler man sige nogensinde forkert behandlet af vagterne, så er det bare om at skrive en skriftlig klage og huske at følge op på hvad der sker i sagen. Hvis alle bare huskede det, er jeg også sikker på vi ville have en anden situation hvad angår inkompetente vagter på diverse stadions.

mini90
Landsholdsspiller

« Svar #81: 24 Apr 2008, 10:21 »

Enig!
Føler man sige nogensinde forkert behandlet af vagterne, så er det bare om at skrive en skriftlig klage og huske at følge op på hvad der sker i sagen. Hvis alle bare huskede det, er jeg også sikker på vi ville have en anden situation hvad angår inkompetente vagter på diverse stadions.

NU ved jeg ikke hvordan det er i andre klubber. Men I Brøndby nytter det ikke noget at skrive til klubben om vagterne. Hvis du heldig får du en besked om at du nok selv har været udenom det, eller at Brøndby IF undskylder. men det kan man jo ikke bruge til en skid ..

Vagterne er åbenbart fredet, de små magtsvin.. Undskyld mig.. ( Dårlig start på dagen )

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #82: 24 Apr 2008, 10:29 »

Jamen det er klart at det er de få der ødelægger det for flertallet, sådan vil det altid være. Skal vi også have et autonomt register... Hvis man har læderjakke på, højt hår og metal i ansigtet, så kan man komme i registeret... Det er jo klart at det ikke er alle der støtter ungdomshuset der kaster med brosten osv. men det er de få der har ødelagt det for flertallet af de rolige demonstranter, og derved mistet manges sympati... Det er pisse ærgeligt, men sådan er det åbenbart... Desværre!  Skuffet

Nu fjerner du jo helt fokus. Du kommer ikke i registeret for at gå i fodboldtrøjer, ligesom du heller ikke ville komme i et evt. autonomregister for at gå i lædertøj og have højt hår.

Problemet ligger her at man godt kan udelukke en enkelt idiot fra fx Brøndby-stadion hvis han laver ballade. Men idioten kan derfor stadig følge holdet rundt til alle kampene i ligaen, cup, etc. og stadigvæk lave ballade. Hooliganregisteret skal sikre at et netværk kommer op og stå, så vi slipper for de voldstosser der ikke ved hvordan man opfører sig.

Og lad nu være med at bruge argumentet om, at man kommer i hooliganregisteret for at pisse i en busk. Jeg er 100 % overbevist om at du får en sød lille bøde, men ikke bliver skrevet op. Sker dette går pressen jo nok heldigvis ind og hjælper de folk der bliver uheldigt ramt.

Jeg tror nok kun at hooliganregisteret, bliver yderste konsekvens, og folk der er så pisse bange for det, må jo i forvejen ligge ude ved grænsen for almindelig opførsel. Eller hvad?  Hævet Øjenbryn
« Seneste Redigering: 24 Apr 2008, 10:32 af Spezialized » Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #83: 24 Apr 2008, 10:35 »

Nu fjerner du jo helt fokus. Du kommer ikke i registeret for at gå i fodboldtrøjer, ligesom du heller ikke ville komme i et evt. autonomregister for at gå i lædertøj og have højt hår.

Problemet ligger her at man godt kan udelukke en enkelt idiot fra fx Brøndby-stadion hvis han laver ballade. Men idioten kan derfor stadig følge holdet rundt til alle kampene i ligaen, cup, etc. og stadigvæk lave ballade. Hooliganregisteret skal sikre at et netværk kommer op og stå, så vi slipper for de voldstosser der ikke ved hvordan man opfører sig.

Det var også bare et lettere ekstremt eksempel... Wink

Jeg er godt klar over at man ikke kommer i for at have spiller-trøje på... Det var et eksempel på at det er de få der ødelægger det for flertallet, der er kommet en mentalitet om at det snart er alle fodboldfans uden spillertrøje hooligans, igen et ekstremt eksempel. Men overdrivelse fremmer forståelsen som man siger... Og det samme med at alle der støtter ungdomshuset kaster med sten og stikker ild til alt de kan komme i nærheden af... Smiley

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #84: 24 Apr 2008, 10:49 »

Det var også bare et lettere ekstremt eksempel... Wink

Jeg er godt klar over at man ikke kommer i for at have spiller-trøje på... Det var et eksempel på at det er de få der ødelægger det for flertallet, der er kommet en mentalitet om at det snart er alle fodboldfans uden spillertrøje hooligans, igen et ekstremt eksempel. Men overdrivelse fremmer forståelsen som man siger... Og det samme med at alle der støtter ungdomshuset kaster med sten og stikker ild til alt de kan komme i nærheden af... Smiley

Alle der støtter ungdomshuset er jo også voldsmænd!!

Ej, okay det var bare en lille provokation, som jeg godt ved ikke holder Smiley

Men som jeg siger, så kommer du ikke i det register med mindre du laver noget der er direkte ulovligt. Lige som de rødder fra ungdomshuset. Igen af dem er dømt for noget de ikke har gjort. Det så vi jo selv med de som blev frikendt her for et par uger tilbage.

Hvorfor tror folk at man bliver registeret hooligan, hvis en betjent har en skidt dag, og lige føler at du har pisset lidt for længe i busken Wink

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #85: 24 Apr 2008, 11:13 »

Alle der støtter ungdomshuset er jo også voldsmænd!!

Ej, okay det var bare en lille provokation, som jeg godt ved ikke holder Smiley

Men som jeg siger, så kommer du ikke i det register med mindre du laver noget der er direkte ulovligt. Lige som de rødder fra ungdomshuset. Igen af dem er dømt for noget de ikke har gjort. Det så vi jo selv med de som blev frikendt her for et par uger tilbage.

Hvorfor tror folk at man bliver registeret hooligan, hvis en betjent har en skidt dag, og lige føler at du har pisset lidt for længe i busken Wink

Det er nu heller ikke det jeg mener... Jeg er bare træt af at blive mistænkt som hooligan fordi jeg synger... Peace Fordi nogle folk ter sig åndssvagt... Og ikke nødvendigvis mistænkt af politiet, men mere af forældre, aviser osv. Jeg mener også at den sensationslystne presse har rigtig meget skyld i al denne virak! Som tidligere skrevet mangler vi noget dybdeborende journalistik omkring emnet hooliganisme! Smiley

Jeg tror dog langt hen af vejen vi er enige, også omkring ungdomshuset... Wink

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

pumba23
Gæst

« Svar #86: 24 Apr 2008, 12:12 »

Jeg tror et register vil være et skridt i den rigtige retning, men det er ikke nok.

Man kan ko også risikere at de forkerte bliver registreret, så jeg tror man skal tænke sig om inden man stempler dem som hooligan.

Jeg var inde og se lyngby-brøndby igår. Da kampen var slut, så jeg to idioter der ville slås med alt og alle, men de havde nok også fået en tår over tørsten. Sådan noget skulle have en advarsel syntes jeg. Vold og fodbold høre i min verden ikke sammen.

Men det jeg vil sige er, at jeg ikke håber man bliver stemplet som hooligan, hvis man bliver fanget midt i det, men bare forsøger at komme væk. Men kontrollørene ser en mængde der slås og man er i nærheden, så tror jeg de hurtigt kan se forkert, fordi det går så stærkt.

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #87: 24 Apr 2008, 13:15 »

Jeg vil lige understrege, at jeg bestemt ikke mener, at man skal straffes for at gå i fodboldtrøjer og synge sange...bestemt ikke. Det er sang chant og farver på tribunerne der skaber god stemning. det er bare alle de dårlige elementer af "den gode stemning" der skal fjernes, så som ølkastning og andre former for kast, romerlys, slagsbrødre og dem der laver hærværk på stadions og på vejen dertil. Både min søn og jeg er da stor fan af fodboldtrøjer...såå åå Wink

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

jeezus
Gæst

« Svar #88: 24 Apr 2008, 14:35 »

Jeg er imod registret. Der skal simpelhen alt for lidt til, før man havner i det omtalte register. Jeg forudser, at alt for mange ikke-hooligans vil ende i registret. Hvor mange egentlige hooligans er der i DK? FCK, Brøndby, AGF, AaB og OB vil jeg mene har en del uheldige elementer. Men hvornår er man hooligan? Når man pisser i en busk ved siden af stadion? Når man tænder et romerlys? Når man aftaler slagsmål 5km væk fra stadion? Når man er i slagsmål med kontrollører? Når man synger smædesange mod andre fans? Når man har ½ gram hash på sig?

Alle disse ting kan man i PRINCIPPET komme i registret for, hvis der er begrundet mistanke for, at det kan gentage sig. I et 'ordentligt' hooligan register vil jeg mene, at der skulle en voldsdom i forbindelse med en fodboldkamp til, for at blive optaget i de uheldige elementers klub! For en hooligan, er i min optik, en der bruger fodboldkampe til at komme i slagsmål.

Det er et stort nederlag for dansk retssikerhed! Simply..

Anyway: Jeg vil gerne se det i funktion, før jeg maler fanden 140% på væggen  Ubeslutsom

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #89: 24 Apr 2008, 14:39 »

Jeg er imod registret. Der skal simpelhen alt for lidt til, før man havner i det omtalte register. Jeg forudser, at alt for mange ikke-hooligans vil ende i registret. Hvor mange egentlige hooligans er der i DK? FCK, Brøndby, AGF, AaB og OB vil jeg mene har en del uheldige elementer. Men hvornår er man hooligan? Når man pisser i en busk ved siden af stadion? Når man tænder et romerlys? Når man aftaler slagsmål 5km væk fra stadion? Når man er i slagsmål med kontrollører? Når man synger smædesange mod andre fans? Når man har ½ gram hash på sig?

Er problemet ikke bare at det hedder hooligansregister, og at man ser hooligans som folk der slås. Lad os så kalde det Folk-der-ikke-kan-opføre-sig-ordenligt-ved-fodbold. Ville det være bedre?

Og at kalde det er nederlag for dansk retssamfund vil jeg gerne have uddybet.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 23 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010