home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  1 Bruger, 518 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 195742 gange)
Jonem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (CL-Finalen) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1170: 31 Jan 2009, 12:02 »

Sygt flotte logoer hvordan har du skaffet/lavet dem,kan godt lide du skriver så meget om hvad der sker i kampen.
Logged


Min nye blog om Gateshead FC

Min gamle blog om Man City

"Er det bare nfls lækreste fødder eller hva?" - Citat af bobba under super bowl da Holmes laver touchdown.

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-Finalen) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1171: 31 Jan 2009, 14:01 »

Forrygende update. Det fanger virkelig når man læser det minut for minut. Og så tillykke med den fantastiske bedrift det trods alt er at vinde chl. Super Opstemt

Det blev lidt sent men nu skal jeg også sove Opstemt

Tak for de pæne ord og jeg håber, du har sovet godt og længe  Peace

Jeg er glad for, du kan li' updaten og jeg er da også lidt stolt af bedriften, da jeg ikke havde regnet med en sejr.

Sygt flotte logoer hvordan har du skaffet/lavet dem,kan godt lide du skriver så meget om hvad der sker i kampen.

Hej Jonem

Logoerne er Katanka's fantastiske logoer, som du kan finde på dette link:
http://www.fmfreaks.dk/index.php?action=download;category=1;group=44

Tak for kommentaren og deligt, du syntes godt om updaten  Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (CL-Finalen) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1172: 31 Jan 2009, 18:21 »


Chok i Villarreal
- Succesmanager har sagt op!


Det er ikke mere end fire dage siden, Villarreal kunne fejre deres største succes nogensinde efter en finalesejr på 2-1 over AS Roma i Champions League, men på trods af succesen har manager Jesper Nissen i dag valgt at fratræde sin stilling.

Han har uden tvivl gjort meget for Villarreal i de knap fire sæsoner, han har stået i spidsen for holdet, men derfor var chokket stadig stort, da det blev offentliggjort, at han stopper i klubben.
Jeg sidder lige nu klar her til pressemødet og venter på en officiel udmelding af bestyrelsen og manageren. Formand Fernando Roig starter pressemødet med en udtalelse:

- ”Som I alle nok allerede ved, har manager Jesper Nissen i dag valgt at forlade stillingen som manager for Villarreal. Det er en beslutning, der er truffet i samråd med bestyrelsen og selvom vi meget gerne ville have beholdt ham på trænerbænken, så har vi givet ham lov til at forlade klubben. Vi vil gerne takke ham for de fremragende resultater, han har præsteret for os, ikke mindst den store triumf i Champions League for få dage siden.” ”Der vil nu være mulighed for at stille spørgsmål til den danske manager”, slutter Fernando Roig

Next stop - Manchester

Det store spørgsmål er naturligvis, hvilken klub er det, der får dig til at forlade Villarreal?
- Jeg har lovet ikke at sige så meget om min nye klub på nuværende tidspunkt, men jeg har fået lov til at fortælle jer, hvilken klub det er. Jeg rejser til England og skal fremover stå i spidsen for Manchester City!”

Der går et sug gennem mængden af reportere og lydniveauet stiger med flere decibel, mange havde troet, at det var en af topklubberne i Spanien, der havde købt ham fri, men nu viser det sig, at han helt forlader Spanien. Der går ikke lang tid, før det næste spørgsmål, bliver sendt afsted:

Hvordan kan det være, at det blev Manchester City, du har valgt at fortsætte i?
- Jeg føler, jeg har nået det, jeg kan med Villarreal. Det har været fire rigtig gode og sjove år og jeg havde ikke drømt om, vi kunne opnå de ting, vi har gjort, men selvom jeg er glad for klubben og spillerne, så føler jeg alligevel, at det er blevet tid til en ny udfordring og det får jeg i Manchester City.”

Hvad er dine forventninger til din nye klub, tror du, du kan gøre det samme med dem, som du gjorde med Villarreal i løbet af de fire år, du var her?
- Det ville være fantastisk, hvis jeg kunne gøre det samme i Villarreal, men allerførst skal jeg dog tale med Thaksin Shinawatra og hører mere til hans visioner og så tager vi det stille og roligt derfra.

Med disse ord valgte Roig og Nissen i enighed at rejse sig fra bordet og afslutte pressemødet. Der venter formand Roig en svær beslutning, når han skal finde en afløser til den danske succes manager og jeg vil da uden tvivl komme til at savne danskeren, men jeg tror på, vi kan bygge videre på det arbejde, han har lavet og stadig være med i toppen af både spansk og international topfodbold..


Antonio Soler

Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Ny klub) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1173: 31 Jan 2009, 18:42 »

Spændende klubskifte!

Kanon blog! KUTGW!
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: (Ny klub) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1174: 31 Jan 2009, 18:52 »

Hold da op Metsu.
Først og fremmest, stort tillykke med CL sejren! Rigtig flot.
Dine updates er som sædvagenligt helt i top, både skriftligt og grafisk.

Virkelig spændende klubskifte.
Du skal nok komme til at føre City til mange trofæer, det er jeg ikke et sekund i tvivl om!
Fremragende! KIU Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny klub) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1175: 01 Feb 2009, 10:41 »

Spændende klubskifte!

Kanon blog! KUTGW!

Tusind tak, jeg glæder mig også til at komme igang med The Citizens  Peace

Hold da op Metsu.
Først og fremmest, stort tillykke med CL sejren! Rigtig flot.
Dine updates er som sædvagenligt helt i top, både skriftligt og grafisk.

Virkelig spændende klubskifte.
Du skal nok komme til at føre City til mange trofæer, det er jeg ikke et sekund i tvivl om!
Fremragende! KIU Thumbs Up

Mange tak for de flotte ord, det glæder mig, at du stadig vil følge bloggen, selvom det er en 08'er  Wink

Jeg synes, det var tiden til en ny udfordring og City er den perfekte klub til det.

Jeg regner med, jeg kan have en gennemgang af truppen og klubben klar til i morgen mandag, så du/I kan se, hvad det er, jeg er gået ind til.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1176: 02 Feb 2009, 21:27 »


Copa America 2015
Jagten efter guld på hjemmebane

Det er blevet tid til min første alvorlige opgave som brasiliansk landstræner. Vi skal forsøge at vinde Copa America som hjemmehold og som altid er vi en af storfavoritterne til sejren. Der er altid pres på i disse turneringer, men som hjemmehold er presset enormt og jeg håber, spillerne er klar til denne udfordring.

Truppen

Diego Cavalieri (MM)
Joao Carlos (MM)
Breno
David
David Luiz
Felipe
Sidnei
Rafinha
Ilsinho
Daniel Alves
Marcelo

Adriano
Lucas
Arouca
Denilson
Mauricio
Anderson
Kaka
Lulinha
Robinho
Alexandre Pato
Vagner Love
Alan Kardec

Indledende pulje
Chile – Brasilien 1-1
0-1 Alexandre Pato (8)
1-1 Cristian Suarez (74)


Brasilien - Paraguay 3-0
1-0 Robinho (34)
2-0 Ilsinho (63)
3-0 Kaka (64)

   
Brasilien - Bolivia 4-0
1-0 Breno (7)
2-0 Lucas (35)
3-0 Breno (40)
4-0 Alen Kardec (59)


Lodtrækningen til den indledende pulje var god for os. Vi skulle op mod tre modstandere, som vi burde kunne slå uden de store problemer, nu hvor vi også havde den store fordel af hjemmebane.
Første kamp var mod gruppens nok sværeste modstander, Chile. Vi fik en perfekt start på åbningskampen med en scoring efter bare otte minutter ved Pato. Efter scoringen fastholdte vi tempoet og det offensive spil, men vi kunne ikke få bolden det sidste stykke ind over stregen. De store syndere var målscorer Pato og Anderson på den offensive midtbane, som begge brændte flere rigtig gode tilbud. I løbet af anden halvleg faldt tempoet i vores spil og stik mod spil og chancer lykkedes det Chile at udligne med et kvarters tid igen. Det endte med at blive kampens resultat og selvom jeg havde ønsket mig en sejr i åbningskampen, så var en uafgjort til at leve med i åbningskampen.
De sidste to puljekampe mod henholdsvis Paraguay og Bolivia forløber som forventet. Vi var total overlegne i alle spillets facetter og vandt kampene klart med 3-0 over Paraguay og 4-0 over Bolivia efter ren opvisningsfodbold. Med disse to sejre og den gode målscore, havde jeg forventet, at vi ville vinde puljen foran Chile, men chilenerne havde scoret flere mål end os, så vi måtte nøjes med andenpladsen og dermed ventede der også en sværere modstander i kvartfinalen, end jeg havde håbet på.

Kæmpe skuffelse
for Argentina

Kvartfinale
Argentina – Brasilien 4-5
1-0 Gonzalo Rodriguez (18)
2-0 Gonzalo Higuain (23)
3-0 Gonzalo Higuain (29)
3-1 Mauricio (40)
3-2 Alexandre Pato (59)
3-3 Breno (69)
4-3 Gustavo Fernandez (95)
4-4 Vagner Love (97)
4-5 Alexandre Pato (100)


Skæbnen ville, at vi allerede i kvartfinalen skulle op mod vores ærkerivaler og den anden af de helt store favoritter til guldet, Argentina.
De havde gjort rent bord i deres indledende pulje med tre sejre og en målscore på imponerende 7-0. Taktikken var klar, vi skulle for alt i verden holde argentinerne fra scoringer pga. deres skræmmende defensiv, men efter en halv time var vi bagud med 3-0 og i overhængende fare for at måtte forlade Copa America, inden turneringen for alvor var gået i gang. Vi fik heldigvis et reduceringsmål kort før pausen ved Mauricio og kunne gå til pausen med fornyet optimisme, på trods af den elendige indsats i den første halve time.
Fra starten af anden halvleg var det os, der bestemte slagets gang og det var som om argentinerne havde indstillet sig på, at der kun skulle forsvares i resten af kampen. Efter et kvarters tid af anden halvleg fik vi reduceret yderligere ved Pato og da Breno udlignede med tyve minutter igen var tilskuerne på Maracana i Rio ved at gå total amok.
Stillingen holdte kampen ud, så vi skulle ud i forlænget spilletid efter et forrygende comeback fra vores side i kampens sidste time. I den forlængede spilletid fik vi ligesom i den ordinære kamp ikke ligefrem den bedste start. Gustavo Fernandez bragte nemlig hurtigt rivalerne foran igen, men vi fik svaret igen med det samme ved Vagner Love, så endnu en gang var kampen fuldstændig lige. Den stilling holdte dog ikke længe, men denne gang var det for første gang vores tur til at komme foran i kampen. Det var Pato, der bragte os foran, hvilket gjorde ham til dobbelt målscorer i denne vanvittige kamp. Scoringen gjorde, at vi trak os langt tilbage på banen i et forsøg på at holde fast i den spinkle føring i kampens sidste minutter. Det lykkes aldrig for det argentinske mandskab at komme tilbage i kampen og det endte faktisk med at de sidste tyve minutter blev de mest stilfærdige i kampen og efter et af de flotteste comebacks, jeg har været med til, havde vi spillet os i semifinalen af Copa America og var nu kun to sejre fra at kunne hæve trofæet.


Semifinale
Uruguay – Brasilien 0-1
0-1 Alexandre Pato (66)


I semifinalen ventede Uruguay, der er i deres semifinale havde besejret vinderen af vores gruppe, Chile med 3-2.
Semifinalen blev langt mere forudsigelig end vores vanvidskamp mod Argentina. Uruguay var meget defensiv fra starten af kampen og overlod alt initiativet til os fra kampens start. Spillerne var slidte efter sejren i kvartfinalen og vi havde desuden mistede både Ilsinho og Robinho til skader i løbet af turneringen, så startformationen var blevet ændret på flere pladser. Det forhindrede os dog ikke i at producere flere rigtig store chancer, men igen var det især Anderson og Pato, der var de store syndere. Sidstnævnte Pato endte dog med at blive helten alligevel, da han med kampens eneste scoring blev matchvinder og dermed sendte han os videre til finalen.
Sejren kunne der ikke røres ved, dertil var Uruguay simpelthen for passive i deres tilgang til kampen. De overlod alt for meget af styringen til os og efter vi kom foran, kunne de ikke etablere noget nævneværdigt rent offensivt.

Ufatteligt antiklimaks
i finalen

Finalen
Brasilien - Peru 0-2
0-1 Juan Manuel Vargas (straffe, 40)
0-2 Alberto Rodriguez (56)
Rødt kort til Felipe (75)


Scenen var sat, der var 95.000 tilskuere på et total udsolgt Maracana i Rio og de var alle klar til den store fest, der var lagt op til, så snart vi havde slået outsiderne fra Peru, men kampen udviklede sig slet ikke som forventet.
Op til kampen var vi plaget af alvorlige skadesproblemer, hvor vi manglede ikke mindre end fem spillere, deriblandt Robinho, Ilsinho og Mauricio. De manglende stamspillere gjorde, at der skulle tænkes kreativt ved det taktiske oplæg.
Om det var taktikken, der var noget galt med eller om det var presset af de mange glade, men også forventningsfulde brasilianske tilhængere, ved jeg ikke, men vi kommer aldrig rigtig ind i kampen på noget tidspunkt.
Alt gik galt i finalen. Vi kommer bagud på et straffespark kort før pausen og samtidig med fejlene i defensiven, så kunne vi slet ikke ramme målet på vores afslutninger. Vi kom yderligere bagud i starten af anden halvleg og bedst som, der blev lagt an til den sidste offensive satsning, hvor alt skulle sættes på et bræt, fik vi Felipe udvist, hvilket spolerede vores sidste chance for at komme tilbage i kampen.
Det ender med, vi taber finalen i Copa America til et Peru mandskab, der havde læst på lektien og de spillede en mere eller mindre perfekt kamp rent taktisk og samtidig havde de også heldet på de rette tidspunkter i kampen.
Nederlaget var naturligvis meget skuffende, men på trods af skuffelsen, har det brasilianske fodboldforbund og jeg valgt at fortsætte samarbejdet frem mod VM i Spanien i 2018, hvor vi naturligvis går efter guldet.
« Seneste Redigering: 30 Maj 2009, 23:45 af Metsu1 » Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1177: 02 Feb 2009, 21:43 »

Smukt smukt smukt Metsu!
Det er helt fænomenalt som du dog kan lave updates! Enestående.
Smukt skriftligt, smukt grafisk og smuk opstilling.
Den bedste blog på FMF til dato efter min mening.
Fortsæt det smukke arbejde!

PS: Kunne jeg lokke et SS af Pato ud af dig? Smiley
Logged

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1178: 02 Feb 2009, 21:48 »

Har fuldt med siden din tid i Ajax, og din blog er ligeså god som den var dengang. Havde nu håbet at se dig med en 09 blog Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1179: 02 Feb 2009, 22:30 »

Smukt smukt smukt Metsu!
Det er helt fænomenalt som du dog kan lave updates! Enestående.
Smukt skriftligt, smukt grafisk og smuk opstilling.
Den bedste blog på FMF til dato efter min mening.
Fortsæt det smukke arbejde!

PS: Kunne jeg lokke et SS af Pato ud af dig? Smiley

Mange, mange tak for den flotte kommentar, så bliver det ikke meget bedre for en blogger  Wink

Jeg skal gøre mit bedste mht. at fortsætte bloggen og forsøge at holde niveauet  Peace

SS af Pato kommer først i morgen, da jeg ikke sidder ved den PC, hvor spillet er på.

Har fuldt med siden din tid i Ajax, og din blog er ligeså god som den var dengang. Havde nu håbet at se dig med en 09 blog Wink

Tak, Ras88. Det er rart at høre, at bloggen stadig holde niveauet.

Mht. en 09-blog, tror jeg ikke, det bliver aktuelt.

Jeg må tilstå, at denne blog nok bliver den sidste FM-blog fra min side. Jeg synes ikke 09 udgaven er særlig god, så jeg holder mig til 08-udgaven og når motivationen er væk der, så er det slut med FM-blogs for mit vedkommende  Peace
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1180: 02 Feb 2009, 22:33 »

Den finale er eddermanme det man kalder for sur røv! Shockeret Skuffet Ellers er det jo fantastisk as always. Har fulgt med lige siden første update og jeg synes, at det er en af de bedste blog i historien. Kan ikke li' dit klubskifte, men jeg glæder mig til at følge dig i City alligevel. Smiley

KIU! Thumbs Up
Logged

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1181: 02 Feb 2009, 22:40 »


Jeg må tilstå, at denne blog nok bliver den sidste FM-blog fra min side. Jeg synes ikke 09 udgaven er særlig god, så jeg holder mig til 08-udgaven og når motivationen er væk der, så er det slut med FM-blogs for mit vedkommende  Peace

Det er jeg ked af at høre Græder Så må vi håbe denne blog forsætter i lang tid nu Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1182: 03 Feb 2009, 09:24 »


PS: Kunne jeg lokke et SS af Pato ud af dig? Smiley


Her er Alexandre Pato

Den finale er eddermanme det man kalder for sur røv! Shockeret Skuffet Ellers er det jo fantastisk as always. Har fulgt med lige siden første update og jeg synes, at det er en af de bedste blog i historien. Kan ikke li' dit klubskifte, men jeg glæder mig til at følge dig i City alligevel. Smiley

KIU! Thumbs Up

Ja, den finale ville jeg ønske, vi kunne spille om, da Peru er et hold, vi kan og skal slå, men alt gik som sagt galt i finalen.

Jeg er godt klar over, mit skifte fra Villarreal ikke ville falde i din smag, men jeg er glad for, du trods alt stadig vil følge med i bloggen  Peace

Det er jeg ked af at høre Græder Så må vi håbe denne blog forsætter i lang tid nu Smiley

Jeg er også selv lidt træt af, jeg ikke kan få gang i 09-udgaven, men der er et eller andet ved det spil, som gør, jeg ikke gider at spille det.

Jeg forventer, at denne blog kommer til at fortsætte et godt stykke tid endnu, i hvert fald så længe, der er interesse for den  Peace

Endnu en gang tak for kommentarerne til alle  Thumbs Up
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1183: 03 Feb 2009, 09:58 »

Må denne blog aldrig stoppe så Wink

Lækre updates som altid, intet nyt på den front. Ærgeligt at du ikke vandt CA, men så må du tage hævn næste gang! Forståligt at du søger nye opgaver andetsteds end Villarreal efter de seneste to fantatiske sæsoner, men for en gangs skyld er jeg med -LFC- og ærger mig over valget af Man Shitty. Jeg vil dog stadig følge med..
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Copa America) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1184: 03 Feb 2009, 11:49 »

Må denne blog aldrig stoppe så Wink

Lækre updates som altid, intet nyt på den front. Ærgeligt at du ikke vandt CA, men så må du tage hævn næste gang! Forståligt at du søger nye opgaver andetsteds end Villarreal efter de seneste to fantatiske sæsoner, men for en gangs skyld er jeg med -LFC- og ærger mig over valget af Man Shitty. Jeg vil dog stadig følge med..

Det var det eneste hold, der var tilgængelig på det tidspunkt, jeg valgte at stoppe  Peace

West Ham og Liverpool er åbenbart glade for deres trænere, så jeg var nødt til at tage turen til Manchester, men tro mig, det skal nok blive sjovt alligevel  Wink

Logged

Sider: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010