home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 192314 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
(Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
« : 09 Dec 2007, 11:59 »


Ajax Amsterdam – en talentfabrik uden sammenligning!


Datoen er d. 01.06.2007 og stedet er Amsterdam ArenA. Jeg står og smiler til fotograferne, mens de knipser løs på deres kameraer.
Solen bager ned på plænen, hvor jeg står i skjorte og slips, med en Ajax trøje trukket ovenpå. Derudover har jeg nok en 5-6 halstørklæder på som forskellige fans har smidt på mig, da jeg kom ud af spillertunnelen på det topmoderne stadion, så sveden hagler mildest talt af mig.

Der er mødt en del fans op for at se ”giraffen” - ham den ukendte dansker, der pludselig har fået trænerjobbet i Ajax. Det er muligt, at jeg er ukendt i fodboldmæssig regi, men jeg været igennem DBU-trænermøllen, så jeg er certificeret og klar til at træne på højeste niveau.

Der har været en del uro i Ajax i de seneste sæsoner, med flere rokader på trænerposten. Senest er Henk Ten Cate går fra jobbet for at være assistent træner i Chelsea.
Jeg er blevet tilbudt jobbet som manager for Amsterdam klubben, fordi jeg er helt grøn som manager, så de er sikre på, at jeg ikke pludselig forsvinder, eftersom jeg er ukendt og derfor er der ingen, der vil headhunte mig. Derudover har Ajax jo rigtig gode erfaringer med danskere, både på trænersiden og især på spillersiden,
Jeg har et stort ansvar i Ajax, da jeg både har ansvaret for den daglige træning, samt ansvaret for spillerindkøb, kontraktforhandling er osv. Dette betyder også, at jeg har meget frie tøjler og jeg derfor kan forme klubben, som jeg har lyst til.

Så her står jeg som ny manager for Ajax Amsterdam, en klub jeg som dansker har fulgt tæt i mange år, så det er i sandheden en drøm, der er gået i opfyldelse.....
« Seneste Redigering: 10 Jul 2009, 18:29 af Metsu1 » Logged

niller122
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #1: 09 Dec 2007, 12:02 »

fed indledning!
Logged

You'll Never Walk Alone! - LIVERPOOL TIL DØDEN JEG SKILLER

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #2: 09 Dec 2007, 12:02 »

Superstart Metsu.. Fast læser igen, igen.. KIU!!!!!!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #3: 09 Dec 2007, 12:04 »

Fin start. Jeg går ud fra, at der mangler et u i overskriften? Wink
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #4: 09 Dec 2007, 12:05 »

Fin start. Jeg går ud fra, at der mangler et u i overskriften? Wink

Så det lige selv, har rettet det - en rookie fejl  Rullende Øjne
Logged

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #5: 09 Dec 2007, 13:53 »

God start og dejligt at du starter igen
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #6: 09 Dec 2007, 14:24 »



En helt vender hjem til Amsterdam


De fans, der var lidt usikre over, om ansættelsen af den danske manager Jesper Nissen, var det bedste for klubben, behøver ikke længere at tvivle.

Det er nemlig lykkedes for manageren, at hente en af de vigtigste spillere i nye tid hos Ajax hjem til klubben igen.
Der er her tale om den 24-årige offensive midtbanekreatør Rafael Van Der Vaart. Den hollandske landsholdsspiller var træt at tilværelsen i Bundesligaen, så da lejligheden bød sig til at komme tilbage til den hollandske storklub, var han ikke i tvivl.
”Det er fantastisk for mig, at være tilbage i Amsterdam” var Van Der Vaart’s første kommentar, da vi fangede ham efter, han havde sat sin signatur på en 3-årig kontrakt.

Beløbet som Ajax må betale for midtbanespilleren, siges at være i omegnen af 160.000.000 kr., hvilket er et meget højt beløb efter hollandske standarder.
”Rafael er uden tvivl alle pengene værd”, sagde manager Jesper Nissen, efter vi konfronterede ham med det spørgsmål, om man ikke kunne have brugt pengene til flere indkøb og derved styrke bredden i truppen.
”Da jeg fik muligheden for at hente Rafael tilbage til Ajax, var jeg ikke i tvivl om, at det skulle være min primære opgave inden sæsonstart”. ”Derudover har vi i Ajax en rigtig god økonomi efter salget af Ryan Babel og Wesley Sneijder, så penge til købet af Rafael var intet problemer”.
”Selvom jeg mener, at bredden i truppen er rigtig god, så kigger vi stadig efter spillere, som passer ind i den 4-2-3-1 taktik, jeg har planer om, at bruge hos Ajax", sluttede den danske manager, hvis popularitet i Ajax er steget betragtelig med købet af Rafael Van Der Vaart.

Nogle af de spillere, der skulle være i søgelyset hos Ajax er:

- Fernando Belluschi fra River Plate
- Nigel De Jong fra HSV
- David Mendes da Silva fra AZ
- Simon Poulsen fra FC Midtjylland
- Etienne Didot fra Caen


Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: (Ny spiller klar) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #7: 09 Dec 2007, 14:29 »

Rigtig flot skrevet, Metsu1.
Iøvrigt et fornuftigt indkøb, og den næste jeg ville hente til klubben, ville være Fernando Belluschi.
Glæder mig til at se dine næste inversteringer.

- Hvad lå dit transferbugdet på, til at starte med? Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny spiller klar) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #8: 09 Dec 2007, 14:33 »

Dejligt at se Van der Vaart tilbage.. Kryder det med De Jong så er du godt kørende.. Men en spændende rygtebørs..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny spiller klar) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #9: 09 Dec 2007, 14:34 »

Rigtig flot skrevet, Metsu1.
Iøvrigt et fornuftigt indkøb, og den næste jeg ville hente til klubben, ville være Fernando Belluschi.
Glæder mig til at se dine næste inversteringer.

- Hvad lå dit transferbugdet på, til at starte med? Smiley

Mange tak, Rossonero

Transferbudgettet var på 55 mio, men jeg bad om flere penge, da økonomien er rigtig god og det hjalp, der blev smidt 245 mio oveni puljen, så jeg kan købe spillere for 300 mio kr.  Thumbs Up

Dejligt at se Van der Vaart tilbage.. Kryder det med De Jong så er du godt kørende.. Men en spændende rygtebørs..

Ja, han bliver en meget vigtig spiller for os og De Jong ville være perfekt, men han er også en meget dyr herre, desværre
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny spiller klar) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #10: 09 Dec 2007, 14:35 »

Ikke det bedste valg af hold.. Wink

Men fint start Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny spiller klar) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #11: 09 Dec 2007, 14:36 »

Kan ikke forstå du vil have Simon.
Han er piv ringe ligesom Garry Harris
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ny spiller klar) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #12: 09 Dec 2007, 14:42 »

Ikke det bedste valg af hold.. Wink

Men fint start Thumbs Up

Jeg ved det godt, Zone - men mange tak alligevel  Wink

Kan ikke forstå du vil have Simon.
Han er piv ringe ligesom Garry Harris

Det er jo kun rygter, lad os nu se om Simon P. kommer til Amsterdam.  Wink
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: (Ny spiller klar) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #13: 09 Dec 2007, 15:07 »

Nigel De Jong og Belluschi er klart de 2 bedste af dem der er rygtet. Især Belluschi er et geni!

Iøvrigt, flot blog. Lad os håbe, den ikke bliver en 'skuffelse' ligesom Blackburn bloggen. Smiley
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Ny spiller klar) Ajax Amsterdam - Talenterne skal fastholdes!
« Svar #14: 09 Dec 2007, 15:59 »

Godt klubvalg, den bedste klub i Holland og en fantastisk talentfabrik. Men jeg synes det er lidt kedeligt at alle køber van der vaart, men din blog.

ps: er 160 mil ikke lidt meget for ham, han går meget ofte for 100-120 i mit spil
Logged

19-18!

Sider: [1] 2 3 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010