home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  2 Brugere, 520 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 195945 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sept. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1125: 21 Nov 2008, 22:42 »

Sikke en start på sæsonen! Kun to pointtab so far, det lover godt på sæsonen.. Allerede nu er samme tre stukket afsted i ligaen, mon udfaldet bliver det samme som sidst? Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Sept. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1126: 21 Nov 2008, 22:50 »

Absolut godkendte resultater Metsu1!

Kan man lokke et SS ud af dig af stillingen i CL?
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sept. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1127: 22 Nov 2008, 10:01 »

Flot skrevet og grafisk Opstemt Tillykke med sejren over Arsenal, men alligevel trist med Aquino's scoring Skuffet KIU fortsat god Weekend

Mange tak og ja, det var sgu lidt bittert med Aquino's scoring, men han er jo en klassespiller  Peace

Sikke en start på sæsonen! Kun to pointtab so far, det lover godt på sæsonen.. Allerede nu er samme tre stukket afsted i ligaen, mon udfaldet bliver det samme som sidst? Peace

Starten har næsten været perfekt, men jeg ville gerne have haft points med hjem fra Mestalla, men sådan skulle det ikke gå.

Jeg håber, udfaldet bliver det samme, så der kommer endnu mere guld til Villarreal, men Barcelona er virkelig startet på fuld kraft, det bliver (som sædvanlig) spændende  Wink

Absolut godkendte resultater Metsu1!

Kan man lokke et SS ud af dig af stillingen i CL?

Takker og her kommer der lige et SS af stillingen i Champions League:


Tak til alle for jeres kommentarer, jeg er glad for, I stadig følger med i bloggen  Thumbs Up
Logged

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Sept. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1128: 23 Nov 2008, 20:49 »

Takker og her kommer der lige et SS af stillingen i Champions League:


Tak til alle for jeres kommentarer, jeg er glad for, I stadig følger med i bloggen  Thumbs Up

Det ligner en meget spændende og tæt gruppe. Det kommer meget bag på mig at Arsenal ligger sidst.
Kan vi håbe på en midtugeupdate? Cool
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sept. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1129: 23 Nov 2008, 20:55 »

Jeg elsker virkelig denne blog.

Utrolig hvordan du finder lysten til at blogge i så lang tid.

Jeg har stemt PSG, da det uden tvivl kunne være spændende at følge dig der!  Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sept. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1130: 25 Nov 2008, 22:13 »

Det ligner en meget spændende og tæt gruppe. Det kommer meget bag på mig at Arsenal ligger sidst.
Kan vi håbe på en midtugeupdate? Cool

Ja, det bliver meget spændende i CL og meget bittert, at vi ikke kunne holde føringen mod HSV. Arsenal har ikke været for heldig, men mon ikke de nok skal komme igen og lave lidt ravage i gruppen  Wink

Jeg ved ikke, om jeg kan nå at skrive updaten til midt i ugen, men nu må vi se, ellers komme den fredag, der har jeg nemlig fri  Opstemt

Jeg elsker virkelig denne blog.

Utrolig hvordan du finder lysten til at blogge i så lang tid.

Jeg har stemt PSG, da det uden tvivl kunne være spændende at følge dig der! Smiley
Tusind tak, Newton, jeg er glad for, du har lysten til at følge med, selvom der er lidt langt mellem opdateringerne  Peace

Lysten er der kun, fordi folk er rigtig gode til at give kommentarer og samtidig hjælper det jo også, at spillet har udviklet sig til et af de bedste FM08 spil, jeg har spillet  Thumbs Up

PSG fører kapløbet og det er også selv det hold, jeg har mest lyst til at prøve med, men nu må vi se, der går i hvert fald lidt tid (tror jeg nok), inden jeg kaster mig ud i en FM09 blog
Logged

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Sept. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1131: 25 Nov 2008, 22:26 »

Jamen så vil jeg da glæde mig til på fredag Cool
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sept. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1132: 28 Nov 2008, 18:18 »

OKTOBER 2014

Mata leverede flot præstation

7. kamp i Primera Division fra Nuevo Condomina, Murcia
Murcia (8) - Villarreal      2-4   (1-3)
0-1 Rio Mavuba (10)
0-2 Xisco (25)
0-3 Juan Manuel Mata (29)
1-3 Aiden McGeady (35)
2-3 Emiliano Armenteros (50)
2-4 Habib Bellaïd (73)

MOM: Juan Manuel Mata, Villarreal (8)
Tilskuere: 32.950

En svær udekamp ventede mod Murcia, men en god indsats af spillerne sikrede os alligevel sejren.
Vi starter ud som lyn og torden og da stadionuret runder den halve time er vi allerede foran med 3-0 efter et sandt bombardement mod Murcia målet. Aidan McGeady får dog skabt en smule optimisme hos hjemmeholdet efter hans reduceringsmål til 3-1 efter 35 minutter. Det er også resultatet ved pausen efter en særdeles underholdende første halvleg.
Usikkerheden melder sig dog pludselig hos os kort inde i anden halvleg, efter det lykkes for Armenteros at reducere yderligere til 3-2. Spillerne viser dog god moral og holder efterfølgende Murcia fra de store chancer og med et kvarter igen sender Bellaïd bolden i nettet til 4-2. Det lykkes aldrig for Murcia at komme tilbage i kampen, så den ender 4-2 og vi kan altså tage tre points med hjem fra en svær udekamp i Murcia.



Adriano scorede på straffespark

8. kamp i Primera Division fra El Madrigal, Villarreal
Villarreal – Athletic (16)    1-0  (0-0)
1-0 Adriano (straffe, 50)


MOM: Daniel Aranzubia, Athletic, (8)
Tilskuere: 22.961

Vi får hevet en sejr i land med mindst mulig margin mod et af de svagere hold i Primera Division efter en ringe indsats.
Det er ikke fordi, Athletic på nogen måde er tæt på at vinde kampen, men vi holder dem selv inde i opgøret pga. vores manglende skarphed. Det er især to af vores mest pålidelige spillere Alexandr Prudnikov og Wesley Sneijder, der i den grad brænder mange chancer.
Vi får heldigvis tilkendt et straffespark, der sikkert bliver forvandlet af vores brasilianske angriber Adriano og selvom Athletic har et par muligheder til sidst i kampen, så ender det på trods af en generel dårlig indsats af de fleste af spillerne med en fortjent sejr til os.
Sejren betyder, at vi holder trit med de øvrige mandskaber i toppen af tabellen, men spillet skal forbedres, hvis vi vil holde fast i en topplacering.



Xisco nettede to gange på Camp Nou,
men det var desværre ikke nok

9. kamp i Primera Division fra Camp Nou, Barcelona
Barcelona (2) - Villarreal      3-2   (3-1)
1-0 Marcelo (straffe, 6)
2-0 Lionel Messi (9)
2-1 Xisco (14)
3-1 Toto Tamuz (28)
3-2 Xisco (46)

MOM: Xisco, Villarreal (8)
Tilskuere: 90.324

Topholdet fra Barcelona har heldet med sig i dag og vinder desværre topkampen mod os efter en rigtig god første halve time af det catalanske mandskab.
Vi får den værst tænkelig start med to hurtige scoringer imod os og det første af dem, er endda et yderst tvivlsomt straffespark, som vist kun bliver tilkendt til Barcelona, fordi de er topholdet i øjeblikket og fordi, de spiller på hjemmebane. Marcelo scorer sikkert på det kontroversielle straffespark og vi når næsten ikke at give bolden op, før vi endnu en gang kan hente bolden ud af nettet efter en Lionel Messi scoring. Xisco får heldigvis svaret igen med en reducering kort tid efter, men efter 28 minutter er bolden igen sendt ind bag en sagesløs Diego Lopez af Toto Tamuz, der som sædvanlig scorer, når vi møder Barcelona.
Anden halvleg starter perfekt for os, da Xisco scorer sit andet mål i kampen. Efter reduceringen satser vi mere fremad banen, men vi har hverken heldet eller skarpheden til at udligne og taber desværre kampen, men indsatsen taget i betragtning, så havde vi helt sikkert gjort os fortjent til at få minimum et point med hjem fra Camp Nou.





3. kamp i Champions League Gruppe G fra Stadium Muncipal, Toulouse

Toulouse (FRA) - Villarreal      0-3   (0-1)
0-1 Alexandr Prudnikov (42)
0-2 Xisco (50)
0-3 David N’Gog (80)

MOM: Alexandr Prudnikov, Villarreal (8)
Tilskuere: 38.451

Efter flere sløje indsatser viser en af holdets helt store stjerner sig endelig fra sin allerbedste side igen. Det er vores normale målmaskine Alexandr Prudnikov, jeg referer til. Han har haft det svært i den nye taktik, hvor han ikke længere er ene mand i angrebet, men mod Toulouse viser han igen sin klasse og bringer os på sejrskurs med sin scoring til 1-0 kort før pausen.
Vi scorer yderligere to gange i løbet af anden halvleg og vinder sikkert kampen 3-0 og sætter os dermed på førstepladsen i gruppen efter endnu en god kamp i Champions League.
Det ligner mere og mere avancement til anden runde, hvilket er et af sæsonens helt store mål for os.



Diego Lopez sikrede os det ene point

10. kamp i Primera Division fra Vicente Calderon, Madrid
Atletico (5) - Villarreal      2-2   (1-1)
0-1 Luizao (18)
1-1 Juan Pablo Pino (45)
1-2 Adriano (80)
2-2 Carlos Alberto (85)

MOM: Diego Lopez, Villarreal (8)
Tilskuere: 54.783

Det er tidligt på sæsonen, men vi er alligevel inde i en afgørende periode af sæsonen med flere udekampe mod vores nærmeste rivaler. Den første mod Barcelona endte som bekendt med et knebent nederlag og det er lige før, det også ender sådan i dag mod Atletico, men en god indsats af Diego Lopez gør, at vi kan tage et point med hjem til Villarreal.
Vi har ellers chancerne til at vinde og er foran to gange, men vi kan ikke holde Atletico fra fadet og især den sidste scoring med fem minutter igen er meget bitter, da vi har flere gode muligheder umiddelbart før udligningen til at lukke kampen endegyldigt, men det sker desværre ikke.
At få et point med hjem fra Atletico er godkendt, men vi skal til at vinde disse udekampe, hvis vi vil være med helt fremme, da det ikke lader til, at Barcelona kigger sig ret meget tilbage i denne sæson.



Farfan var konstant farlig på fløjen

11. kamp i Primera Division fra El Madrigal, Villarreal
Villarreal – Real Betis (16)    2-0  (2-0)
1-0 Rio Mavuba (20)
2-0 Alexandr Prudnikov (45+1)
Carlos Magno brænder straffe for Villarreal (90)

MOM: Jefferson Farfan, Villarreal (8)
Tilskuere: 22.990

Spillerne leverer endnu en sikker præstation på hjemmebane i dag mod Betis efter en halv kedelig kamp, som vi styrer fra start til slut.
Vi er utrolig stabile på hjemmebane indtil videre i denne sæson og endnu en gang formår vi at holde nullet. Det er faktisk kun Elche, der har præsteret at score mod os på El Madrigal, som stille og roligt er ved at udvikle sig til en uindtagelig fæstning for os.
Kampen i sig selv var som sagt halvkedelig, men resultatet kan vi naturligvis ikke klage over. Rio Mavuba scorer kampens første mål efter et flot langskud, mens Prudnikov scorer kampens sidste mål i første halvlegs overtid. I anden halvleg kontrollerer vi uden at satse voldsomt på yderligere scoringer, men vi burde alligevel have scoret en enkelt mere på det straffespark, vi får i dommerens tillægstid, men for en gang skyld brænder Carlos Magno et straffespark.
 



Primera Division efter 11 kampe


« Seneste Redigering: 28 Nov 2008, 23:00 af Metsu1 » Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1133: 07 Dec 2008, 23:00 »

NOVEMBER 2014

Kalou har for alvor fundet formen

12. kamp i Primera Division fra El Madrigal, Villarreal
Villarreal – Gimnastic (10)    5-1  (1-0)
1-0 Xisco (8)
2-0 Salomon Kalou (49)
3-0 Salomon Kalou (straffe, 63)
3-1 Braulio (65)
4-1 Jefferson Farfan (67)
5-1 Adriano (75)

MOM: Salomon Kalou, Villarreal (9)
Tilskuere: 22.770

Vi fortsætter de gode takter på El Madrigal og vores angrebsspil fungerer mere eller mindre perfekt i dag.
Prudnikov har haft lidt problemer med både skader og dårlig form, så Kalou fik chancen fra start mod Gimnastic og man må sige, at han greb denne chance. Han leverer en fremragende præstation og to scoringer i hans bedste kamp som Villarreal spiller. Inden Kalou startede sit show, havde Xisco sørgede for en perfekt start for os efter bare otte minutter.
Gimnastic får reduceret midtvejs i anden halvleg ved deres farligste mand Braulio, men drømmen om et comeback bliver hurtigt spoleret for dem af Farfan, der igen sørger for en forskel på tre scoringer og med et kvarter igen lukker Adriano kampen med sin scoring til 5-1.





4. kamp i Champions League Gruppe G fra El Madrigal, Villarreal

Villarreal - Toulouse (FRA)      3-1   (1-1)
0-1 Andrija Kaludjerovic (12)
1-1 Alexandr Prudnikov (30)
2-1 Wesley Sneijder (61)
3-1 Wesley Sneijder (69)

MOM: Wesley Sneijder, Villarreal (9)
Tilskuere: 22.879

Det franske mandskab starter som lyn og torden og kommer allerede foran efter 12 minutters spil. Efter en meget passiv indsats fra vores side i den første halvdel af første halvleg, begynder vores spil endelig at hænge bedre sammen. Det viser sig også hurtigt på måltavlen, da Prudnikov udligner til 1-1 efter en halv times spil.
Fra anden halvlegs start sætter vi os fuldstændig på begivenhederne. Wesley Sneijder folder sig for alvor ud på den offensive midtbane og afgør kampen til vores fordel med to scoringer i løbet af anden halvleg. Han bliver også fuldt fortjent kåret til kampens bedste og må betegnes som en af vores allervigtigste spillere.



Asenjo frustrerede os gang på gang

13. kamp i Primera Division fra Nuevo José Zorrilla, Valladolid
Valladolid (13) - Villarreal      2-1   (2-1)
1-0 Rodolfo (10)
1-1 Xisco (29)
2-1 Daniel Braaten (40)

MOM: Sergio Asenjo, Valladolid (8)
Tilskuere: 22.679

En kamp som den vi spiller i dag er intet mindre end dybt frustrerende at være vidne til.
Vi må bare ikke tabe disse kampe mod hold, der er så meget dårligere end os på papiret, som Valladolid holdet er. Det er nærmest grotesk, at det er dem, der står med sejren og de tre points efter kampen, når man ser på kampens facts.
Vi er total dominerende mod dem, men bare ikke når det kommer til at omsætte vores chancer til scoringer. De har ikke mere end tre afslutninger i hele kampen, men formår at score på to, mens vi kun score på en af vores mange afslutninger. Det er en kombination af uskarpe afslutninger og fantastiske redninger af Sergio Asenjo, der gør, at vi igen taber en udekamp og selvom det er tidligt i sæsonen, så ser det allerede lidt sort ud med hensyn til at forsvare mesterskabet, idet både Real Madrid og Barcelona er direkte uhyggelige i øjeblikket.



1. kamp i 4. runde af Copa Del Rey fra Butarque, Leganes
Leganes - Villarreal      1-1   (1-0)
1-0 Imanol Martin (21)
1-1 Jefferson Farfan (77)

MOM: Jefferson Farfan, Villarreal (8)
Tilskuere: 7.911

Den spanske pokalturnering er en turnering, som jeg overhovedet ikke har nogen ambitioner i.
Grunden til dette er, at man skal spille ufattelig mange kampe for at nå til finalen i turneringen og når man er en klub som os, der har en forholdsvis smal trup og både har ambitioner i ligaen og Champions League, så er pokalturneringen total overflødig.
Jeg valgte derfor at give marginalspillerne chancen i dag og det kunne i den grad ses på spillet. Vi slipper alligevel fra udekampen med et fornuftigt resultat, men i bund og grund, er jeg som sagt ligeglad med, om vi klarer os videre til næste runde i en turnering, der nærmest er håbløs at vinde og selvom indsatsen var ringe i dag, bliver det nogenlunde de samme spillere, der får chancen i returopgøret til januar på hjemmebane.



Farfan blev igen kampens bedste spiller

14. kamp i Primera Division fra El Madrigal, Villarreal
Villarreal – Deportivo (7)    3-0  (2-0)
1-0 Luizao (8)
2-0 Xisco (18)
3-0 Jefferson Farfan (straffe, 90)

MOM: Jefferson Farfan, Villarreal (8)
Tilskuere: 22.965

Efter et par dårlige kampe mod Valladolid og den ligegyldige pokalkamp, er det rart at komme tilbage på vindersporet med en flot sejr over Deportivo.
Vi kommer rigtig godt fra start og efter små tyve minutter er vi allerede foran med 2-0 efter scoringer af vores brasilianske forsvarsstjerne Luizao og vores nye målkonge Xisco, der begge har været sprudlende indtil videre i denne sæson.
Sejren er aldrig i fare, selvom en føring på to mål altid er lidt farlig, men Deportivo har intet at komme med i dag og kampens bedste spiller Jefferson Farfan får lov at lukke kampen med en scoring på straffespark i kampens sidste minut. Farfan er for alvor trådt i karakter på det seneste og bliver for anden kamp i træk kåret som banens bedste.





5. kamp i Champions League Gruppe G fra El Madrigal, Villarreal

Villarreal – Arsenal (ENG)      2-2   (1-2)
0-1 Jermain Defoe (16)
0-2 Emanuel Adebayor (20)
1-2 Mikel Arteta (45+1)
2-2 Marc Valiente (90+2)

MOM: Jermain Defoe, Arsenal (8)
Tilskuere: 22.977

Efter vores to sejre mod Toulouse har vi sikret os videre adgang til knockoutfasen i Champions League. Nu er det bare et spørgsmål om, vi skal videre som nummer et eller to fra gruppen, men det betyder ikke det helt store for mig, om vi går videre som et eller to, det vigtigste er, at vi har opfyldt et af målene for sæsonen ved at gå videre fra gruppespillet.
Jeg valgte til dagens kamp, at sende et par af reserverne på banen i form af målmand Yohann Pele og de to forsvarsspillere Marc Valiente og Donovan Slijngard, nu hvor vi som sagt er gået videre.
Det kunne tydeligt ses i starten af kampen, at spillerne i de bagerste kæder manglede noget kamptræning, men som kampen skred frem, lykkedes det os, at få bedre og bedre fat både defensivt og offensivt.
Vi er længere nede med en enkelt scoring, men det lykkedes for Marc Valiente at udligne til allersidst i kampen og dermed sikrer han os et point. Det store samtaleemne i omklædningsrummet efter kampen er desværre ikke den sene udligning, men derimod Rio Mavuba, som desværre blev alvorligt skadet i kampen og højst sandsynligt er ude i resten af sæsonen med et brækket ben.



Prudnikovs scoring var ikke nok

15. kamp i Primera Division fra Coliseum Alfonso Perez, Getafe
Getafe (13) - Villarreal      1-1   (0-1)
0-1 Alexandr Prudnikov (17)
1-1 Nicolas Millan (60)

MOM: Mikael Lustig, Getafe (8)
Tilskuere: 16.931

Igen har vi det rigtig svært på udebane mod et hold, som vi både bør og skal slå, hvis vi vil være med helt fremme i tabellen.
Til spillernes forsvar skal det dog siges, at man ikke kan se på Getafe spillerne, at de frister en tilværelse i den kedelige ende af tabellen. De spiller særdeles offensiv og har flere rigtig gode forsøg, hvilket også kan siges om os.
At kampen ender uafgjort er nok et meget fair resultat, men at den kun ender med to scoringer er faktisk ret utrolig, når man ser på de mange chancer som begge hold kommer til, men som også bliver misbrugt på det skammeligste.





Primera Division efter 15 kampe


« Seneste Redigering: 07 Dec 2008, 23:04 af Metsu1 » Logged

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1134: 10 Dec 2008, 22:16 »

Endnu en velskrevet update fra din hånd Metsu1. Jeg klapper i mine små hænder af bare begejstring. Thumbs Up

Resultaterne er så knapt så gode, men I er da langt fra ude af mesterskabskampen endnu.
Og selv de 4 store som du blander dig med smider vel også et par point i ny og næ Smiley

Kunne man lokke en halvvejs statistik ud af dig. Jeg tænker på top 3/5 målscorer i både CL og i ligaen?
En Hot/not liste var måske også en mulighed?? Opstemt

Måske en avisartikel?? Shockeret

Du kan godt høre at hvis du kommer til at kede dig i julen har jeg masser af ideer til at holde dig i gang med Grin
Men tag det som ros, for det er det det er. Jeg synes din skrivestil er meget spændende, og at dine kampreferarter er de bedste der er set i en blog  Peace
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Gabe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1135: 13 Dec 2008, 00:30 »

Hey Metsu1... Kan vi forvente os en update her i weekenden?? Kunne være dejligt med en lille overspringshandling midt i eksamenslæsningen Smiley

-Gabe
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1136: 14 Dec 2008, 19:58 »

Endnu en velskrevet update fra din hånd Metsu1. Jeg klapper i mine små hænder af bare begejstring. Thumbs Up

Resultaterne er så knapt så gode, men I er da langt fra ude af mesterskabskampen endnu.
Og selv de 4 store som du blander dig med smider vel også et par point i ny og næ Smiley

Kunne man lokke en halvvejs statistik ud af dig. Jeg tænker på top 3/5 målscorer i både CL og i ligaen?
En Hot/not liste var måske også en mulighed?? Opstemt

Måske en avisartikel?? Shockeret

Du kan godt høre at hvis du kommer til at kede dig i julen har jeg masser af ideer til at holde dig i gang med Grin
Men tag det som ros, for det er det det er. Jeg synes din skrivestil er meget spændende, og at dine kampreferarter er de bedste der er set i en blog  Peace

Tak for de pæne ord, Dalle75.

Du har helt ret med hensyn til resultaterne, de er ikke alt for gode, men jeg havde heller ikke regnet med, at vi kunne holde formen fra sidste år eftetr de stor ændringer i taktikken.

Jeg må desværre tilstå, at jeg er total FM træt i øjeblikket og slet ikke kan finde motivation til at spille, men det er dejligt med de mange forslag fra din side til en fortsættelse af bloggen, men det er uvist hvornår der kommer en update  Ubeslutsom

Hey Metsu1... Kan vi forvente os en update her i weekenden?? Kunne være dejligt med en lille overspringshandling midt i eksamenslæsningen Smiley

-Gabe

Beklager, Gabe - men som skrevet er jeg gået godt og grundigt "FM-kold", men tak for opfordringen og held og lykke med eksamen, når du når så vidt  Peace
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Nov. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1137: 21 Dec 2008, 22:38 »


A Selecão - Sambafodbold uden Samba!
- Ingen nederlag, men heller ingen sejre i debut’en

Forventningerne er altid store til det brasilianske landshold, både resultatmæssig og spillemæssig, selvom holdet ikke længere er med i toppen af international fodbold. Holdet er placeret på en 8. plads på FIFA’s seneste verdensrangliste, men denne beskedne placering er ikke noget fansene lader sig gå på af, de forventer fortsat flot og sprudlende fodbold hver gang det brasilianske landshold løber på banen.

Nu er der sket et trænerskifte og forventningerne er som altid tårnhøje til den nye manager, der er fra Danmark og som til daglig også er manager i spanske Villarreal. Der var lagt op til en
god debut, da braserne i de to første kamp med ham ved roret, skulle spille to hjemmekampe mod to modstandere, som et brasiliansk landshold nemt burde kunne vinde over. Modstanderne i disse to kampe var henholdsvis Mexico og Saudi-Arabien.
Går vi en ny guldalder i møde?

De Udvalgte
Truppen blev indkaldt og der var flere overraskelser end man havde forventet i denne udtagelse. Grunden til de overraskende indkaldelser må være fordi der kun er tale om to venskabskampe på hjemmebane mod to overkommelige modstandere.
Kigger man lidt på de mulige debutanter, der blev udtaget af den danske manager, er den mest interessante spiller uden tvivl, Romas 25-årige angrebsstjerne Alan Kardec, der på trods af en dårlig sæson indtil videre for sin italienske klub, må betegnes som en af de bedste brasilianske angribere.
Udover de mulige debutanter og mere uerfarne spillere, er der også blevet udtaget flere af de rutinerede kræfter, som skal hjælpe de unge med at finde sig til rette på mandskabet. Af de erfarne spillere vil jeg fremhæve playmaker Kaka , som er en af de vigtigste spillere overhovedet for det brasilianske landshold. Det samme må man sige om den lille vævre målmaskine Robinho, der har været fremragende i de sidste mange sæsoner for Real Madrid. Udover disse to er spillere som Daniel Alves , Ilsinho, Marcelo, Vagner Love og Pato også en del af manager Jesper Nissens første trup som brasiliansk landstræner og en trup, der kan jage en skræk i livet på alle modstanderhold.

Frustration
Med denne stjernerække af spillere var der lagt op til en omgang flot fodbold og en komfortabel sejr mod Mexico, men sådan skulle det ikke komme til at gå. Taktikken var klar, men ved halvleg var der stadig ikke scoret og spillet havde heller ikke ligefrem været prangende. I pausen blev der foretaget mange rokeringer og det kunne ses på banen i de sidste 45 minutter, men det var først efter, man var kommet bagud 1-0 på et selvmål af Felipe, at brasilianerne for alvor foldede sig ud. Med Romas Anderson i spidsen væltede afslutningerne ned over Francisco Ochoa i det mexicanske mål og endelig kom forløsningen for både spillere, fans og ikke mindst den nye manager. I løbet af ti minutter havde de to debutanter David og Alan Kardec vendt et faretruende nederlag til en føring med et lille kvarter igen. Glæden varede desværre ikke lang tid, nærmere betegnet kun fem minutter. Den ansvarlige for den brasilianske nedtur var Carlos Vela, da han scorede til 2-2 med ti minutter igen. I den sidste del af kampen væltede afslutningerne endnu en gang ned over Francisco Ochoa i det mexicanske mål, men denne gang holdt han stand og leverede flere fremragende redninger, som i sidste ende sikrede mexicanerne en meget ufortjent uafgjort, mens kampen efterlod den debuterende danske manager dybt frustreret over de mange brændte chancer.
”Det var intet mindre end for dårligt, at vi brænder de mange chancer i dag”, var hans eneste kommentar efter kampen.

Mere frustration
Efter det skuffende resultat mod Mexico var der lagt op til revanche mod Saudi-Arabien, men bare et kvarter inde i kampen, så det allerede håbløs ud. To scoringer af saudiernes stjernespiller Ahmed Sherifi havde skabt tavshed og vantro på tribunerne, mens de brasilianske spillere på banen i den grad kæmpede for at få kontrol over begivenhederne.
Der var lagt op til den helt store pibekoncert ved pausen, men et mål af Felipe fem minutter før pausen sørgede for fornyet optimisme hos spillerne og tilhængerne. Ligesom tilfældet var mod Mexico blev der skiftet en del spillere ud til anden halvlegs start og igen kom der bedre flow i det brasilianske spil, men igen udeblev scoringerne på trods af flere kæmpe chancer. Det var først små tyve minutter før tid, det lykkedes at få udlignet ved venstreback Adriano efter et langt pres mod saudiernes mål i anden halvleg. Saudierne havde også været nærgående ved flere lejligheder, men udligningen var fortjent efter en flot anden halvleg af . Det lykkedes ikke at score yderligere, så endnu et skuffende resultat var en kendsgerning, men denne gang var kommentaren fra den danske træner trods alt lidt mere positivt. ”Jeg havde naturligvis håbet på to sejre og ikke to uafgjorte i disse kampe, men det vigtigste er, at vi har fået prøvet nogle ting af og at vi ikke taber nogle af kampene.” ”Sambafodbolden skal nok komme, når holdet er spillet sammen efter lidt flere kampe,” sluttede den danske manager.
Den store drøm

Optimisme
Resultaterne var skuffende, men jeg vil nu mene, at der stadig er god grund til optimisme, hvis man er tilhænger af det brasilianske landshold. Især indsatsen i den første kamp mod Mexico var rigtig god, men manglende skarphed foran mål gjorde, at man ikke fik den forløsende sejr.
Indsatsen mod Saudi-Arabien var til gengæld ikke god, men den forfærdelige start skabte heller ikke de bedste arbejdsbetingelser for de gulblusede teknikere.
Jeg er sikker på, at den nye manager er den rigtige til jobbet, men spørgsmålet er, om han får tiden til at vise det, da det brasilianske fodboldforbund ikke ligefrem er kendt for at være det mest tålmodige forbund i verden. Jeg er sikker på, at han er den rette mand til jobbet og jeg håber, han får den tid, der skal til, for med de spillere vi har til rådighed og med den offensive mentalitet, som den nye manager ynder at bruge, så er jeg sikker på, vi kan vende tilbage til den absolutte verdens top igen.




Ricardo Nascimento de Oliveira
Correio Braziliense


Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1138: 25 Dec 2008, 21:00 »

DECEMBER 2014

Prudnikov  har fundet tilbage
i målscorerens rolle

16. kamp i Primera Division fra El Madrigal, Villarreal
Villarreal – Celta Vigo (10)    4-1  (2-1)
1-0 Alexandr Prudnikov (8)
2-0 Salomon Kalou (27)
2-1 Roberto Fernandez Mendez (45+1)
3-1 Jefferson Farfan (53)
4-1 Alexandr Prudnikov (65)


MOM: Alexandr Prudnikov, Villarreal (9)
Tilskuere: 22.917

Hvor er det ærgerligt, at vi ikke kan mønstre den samme gejst og spilleglæde på udebane, som vi gør i vores hjemmekampe på El Madrigal.
Samtlige spillere leverer en fremragende indsats mod Celta Vigo og endelig viser vores russiske frontangriber Alexandr Prudnikov igen de takter, som han leverede gang på gang i sidste sæson og bliver fuldt fortjent kampens spiller efter en eminent indsats. Vi kommer hurtigt foran og har kampen under kontrol, men Vigo får reduceret til 1-2 på et for os meget uheldigt tidspunkt lige før pauseteen. Scoringen får heldigvis ikke indflydelse på vores spil og rytme og midtvejs i anden halvleg har vi afgjort kampen med yderligere to scoringer fra henholdsvis Farfan og Prudnikov.
Resten af kampen er en formsag for os og vi vinder endnu en kamp på hjemmebane.





6. kamp i Champions League Gruppe G fra HSH-Nordbank-Arena, Hamburg

HSV (TYS) - Villarreal       3-1   (1-1)
1-0 Vagner Love (2)
1-1 Alexandr Prudnikov (6)
2-1 Vagner Love (57)
3-1 Vagner Love (70)

MOM: Vagner Love, HSV (9)
Tilskuere: 58.413

Vi spiller faktisk en god kamp mod HSV og det er da også kun fordi, deres brasilianske frontløber Vagner Love er skarpere i afslutningerne end vores russiske frontløber Prudnikov, at de løber med sejren i dagens kamp, idet begge hold og især de to frontløbere havde masser af muligheder for at afgøre kampen til deres fordel.
Vi var heldigvis allerede videre til næste runde før dagens kamp, men med nederlaget får vi desværre kun andenpladsen, hvilket betyder, at vi i lodtrækningen til knockoutrunden skal møde et andet tysk hold, der vandt deres pulje. Det bliver FC Bayern, som bliver vores modstander i første knockoutrunde, hvilket må betegnes som en fornuftig lodtrækning. HSV, der endte som vinder af vores pulje, har fået en rigtig god lodtrækning, de skal nemlig op mod et af de svageste hold, der er tilbage i turneringen, belgiske Anderlecht.





Sneijder viste prøver på sin store klasse

17. kamp i Primera Division fra El Madrigal, Villarreal
Villarreal – Real Zaragoza (7)    3-1  (1-1)
1-0 Habib Bellaid (21)
1-1 Patrik Lomski (38)
2-1 Wesley Sneijder (54)
3-1 Xisco  (86)

MOM: Wesley Sneijder, Villarreal (8)
Tilskuere: 22.955

Real Zaragoza er et af de hold i Spanien, som ligger lige udenfor top 5 og et hold, der har egenskaberne til at drille topholdene i ligaen og kampen i dag var heller ingen undtagelse.
Vi starter kampen klart bedst og som altid på hjemmebane leverer spillerne en god indsats. Presset på Zaragoza målet bliver også omsat til en scoring på hovedstød af Bellaid efter et hjørnespark. Tempoet i vores spil falder efter scoringen og Zaragoza kommer bedre med i kampen og sidst i første halvleg bringer finske Lomski balance i regnskabet med sin scoring.
Der bliver talt med store bogstaver i pausen og det hjælper. Vi starter anden halvleg, som vi startede første med et massivt pres mod Zaragoza målet. Det fornyede pres resulterer i en ny scoring til os, denne gang er det vores hollandske stjerne Wesley Sneijder, der bringer os foran. Vi laver heldigvis ikke samme fejl som ved vores føringsmål i første halvleg, men fortsætter det gode spil og kommer til flere rigtig store chancer, men som så ofte før, mangler vi en del i skarpheden foran Zaragoza målet. Det lykkedes heldigvis for Xisco at øge føringen kort før tid, så de sidste minutter ikke blev nogle nervøse af slagsen.
 


Kongeklubben var heldig mod os

18. kamp i Primera Division fra Santiago Bernabéu, Madrid
Real Madrid (2) - Villarreal      3-2   (0-1)
0-1 Salomon Kalou (23)
1-1 Robinho (56)
2-1 Carlos Vela (64)
2-2 Xisco (66)
3-2 Carlos Vela (67)

MOM: Carlos Vela, Real Madrid (8)
Tilskuere: 75.289

I sidste sæson havde vi vundet en kamp som denne, men i denne sæson mangler vi marginalerne og dette nederlag gør, at vi allerede nu er et godt stykke efter Real Madrid i tabellen.
Vi spiller en rigtig flot kamp mod topholdet og ved pausen er vi foran efter en scoring af Salomon Kalou. Føringen holder kun til kort ind i anden halvleg, hvor Robinho får udlignet for Kongeklubben. Udligningen er fortjent efter et massivt Real pres i det meste af kampen indtil det tidspunkt. Små ti minutter senere sker der for alvor ting og sager i begge ender af banen. Først bringer Carlos Vela sit hold foran, men bare to minutter senere bringer vores topscorer Xisco balance i regnskabet igen. Spillerne har svært ved at få armene ned efter udligningen, hvilket resulterer i en ny scoring fra Carlos Vela. Jeg sætter en tredje angriber på banen i form af David N’Gog og resten af kampen udvikler sig til et langt pres mod Real Madrid målet fra vores side, men heldet er ikke med os og hjemmeholdet ender som sejrsherre, selvom vi havde fortjent minimum et point efter en heroisk indsats af spillerne.
Med nederlaget er vi som sagt allerede her midtvejs i sæsonen et godt stykke efter Real Madrid og Barcelona og et titelforsvar ser mere end svært ud i øjeblikket.
 



Primera Division efter 18 kampe




Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2014) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1139: 25 Dec 2008, 21:38 »

Holy shit!  Shockeret

Du har godt nok været i gang med denne blog længe. Respekt, du har slået den tidligere rekord fra mit Genoa, Juventus, FC Køln spil.

Respekt!!  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010