home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  0 Brugere, 670 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter  (Læst 29493 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #45: 03 Aug 2009, 02:47 »

Jeg har ingen færringe i Aberdeen? Og har ikke fået nogle penge til transfers, men et stort lønbudget. Der skal bare sælges lidt, for at jeg har noget at give af Smiley
Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #46: 03 Aug 2009, 02:57 »

Jeg har ingen færringe i Aberdeen? Og har ikke fået nogle penge til transfers, men et stort lønbudget. Der skal bare sælges lidt, for at jeg har noget at give af Smiley

Nååå ja, du skal nok have loadet alle spillerene fra Færøerne Smiley.
Logged

Kolo Abib Touré

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #47: 03 Aug 2009, 09:40 »

En rigtig god blog, måske stillet lidt for meget op i en dagbogsform men det er vel smag og behag.

Hvilken erfaring har du givet dig selv fra start af i spillet?
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #48: 03 Aug 2009, 10:06 »

Ganske god blog og et fremragende klubvalg. Nu ser jeg frem til at følge dig i Aberdeen, hvor sværhedsgraden nok er væsentlig sværere end i Vanløse, hvor det måske var en anelse nemt med alle de FCK spillere.

Fortsæt i samme stil.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #49: 03 Aug 2009, 12:01 »

En rigtig god blog, måske stillet lidt for meget op i en dagbogsform men det er vel smag og behag.

Hvilken erfaring har du givet dig selv fra start af i spillet?
Det var et gammelt save som jeg begyndte på, så har desværre "Fodboldspiller på internationalt niveau". Men, jeg vil dog forsøge at gøre det så realistisk som muligt, da det ikke ville være spor fedt at skifte fra Vanløse til Barcelona. Jeg har ikke tænkt mig at udnytte det. Men ellers mange tak Thumbs Up

Ganske god blog og et fremragende klubvalg. Nu ser jeg frem til at følge dig i Aberdeen, hvor sværhedsgraden nok er væsentlig sværere end i Vanløse, hvor det måske var en anelse nemt med alle de FCK spillere.

Fortsæt i samme stil.
Mange tak Alfster Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #50: 03 Aug 2009, 12:43 »



1. September 2009 - Transfers


Så har jeg fået overstået transfervinduet med stor hastighed. Jeg har ikke haft nogle penge til at købe ind for, så jeg har været nødt til at købe ind på fri transfer, og få nogle lejekontrakter fra Arsenal på plads.


Sommeren 2009 - Ind

JAY SIMPSON
Den første jeg har fået er en lejesvend fra Arsenal. Navnet er Jay Simpson. Jays naturlige position er boksspiller, og her er det et kæmpe plus at han har den hurtighed som han har. Den er helt oppe på “18”, så mon ikke han kan løbe fra en skotsk forsvarsspiller, eller to. Jay kan også spille ganske godt ude på højrefløjen, hvis det skulle blive nødvendigt.

KASPER JENSEN
Jeg sad og bladrede igennem diverse ungdomshold i de mindre danske klubber, da jeg faldt over denne 16-årige angriber. I rapporten, ud for potentiale punktet, står der, at Kaspers potentiale kunne føre til, at han bliver en af de bedste på positionen i den skotske Premier League. Han er dog meget ung, men om et par år kan denne signing blive et stort scoop. Jeg måtte slippe 650.000 kroner for Kasper.

NUNO FERREIRA
Endnu en ung stjerne er blevet hentet til Skotland. Denne gang er det den 17-årige portugiser, Nuno Ferreira, som har valgt at tilslutte sig Aberdeen. Nuno kan både agere venstre fløj, men hans naturlige position er lige midt på banen. Nuno blev ligesom Kasper erhvervet på en fri transfer.

MARTIN BERNBURG
Martin havde ikke fået nogen ny kontrakt i FC Nordsjælland, så jeg så derfor muligheden for at hente en habil backup til angrebet. Jeg syntes i hvert fald han skulle have chancen. Martin kommer dog først når hans kontrakt udløber til januar, men det er jeg ganske tilfreds med. Hvis ikke Bernburg kan præstere her i Skotland, så kan jeg altid tjene en skilling, eller to på et videresalg.

Sommeren 2009 - Ud

CHRIS MAGUIRE
Chris var åbenbart ikke interesseret i at underskrive en ny kontrakt i Aberdeen, så mange klubber var ude efter ham. Det var engelske Derby som trak det længste strå.

MARK KERR
Mark var kommet i overskud, og lå og tumlede rundt på reserveholdet. Mark var en løn tung spiller, så jeg kunne lige så godt slippe af med ham mens han stadig var en smule værd. Jeg har dog fundet det svært at sælge spillere i FM 08, men af sted kom han da. Inverness CT, som også ligger i den bedste skotske række, smed 5,5 millioner kroner efter ham, og jeg sagde ja tak.

DEREK YOUNG
Derek var også en reserveholds spiller, men med en pæn løn, så får at få lidt luft i lønbudget, fik jeg også solgt ham. 1,1 millioner kroner var hvad Northampton ville give for Young, så det blev det.


Det var så de spillere som tilsluttede, og forlod Aberdeen denne sommer. Aberdeen er blevet spået til en 7. Plads, hvilket må være mit mål i ligaen - at ende i top 7. Ligaen startede allerede den 1. August, så i næste update vil jeg komme ind på de kampe der er blevet spillet indtil nu.

INDKØB
Jay Simpson, Udlån fra Arsenal
Kasper Jensen, 650.000kr,-
Nuno Ferreira, Fri transfer
Martin Bernburg, Fri transfer

SALG
Chris Maguire til Derby, Fri transfer
Mark Kerr til Inverness CT, 5,5 Mio,-
Derek Young til Northampton, 1,1 Mio,-


Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #51: 03 Aug 2009, 13:20 »



1. September 2009 - Kampene


Nu er det så blevet tid til at opdatere om de kampe der er blevet spillet i løbet af august.

1/8/09
Inverness CT - Aberdeen 1-1
Min premiere kamp i ligaen. Inverness er blevet spået til en 6. Plads, så de burde på papiret være en tand bedre end os. Min bedste angriber, Lee Miller, får dog allerede scoret efter blot 12 minutter. Miller bankede den op i hjørnet, et par meter ude fra feltet af. Inverness får dog i bedste FM stil scoret 4 minutter før tid. Men, jeg er nu tilfreds med resultatet. Min premiere kamp i Aberdeen, hvor jeg får 1 point. Dejligt.

8/8/09
Partick Thistle - Aberdeen 2-0
Det her er en ren gyser for vores vedkommende. Vi kan slet ikke få spillet til at flyde, og Partick Thistle sidder på hele spillet. Efter 73 minutter kommer de foran 1-0. Sean Anderson krydrer lige vores indsats med at blive udvist 2 minutter efter scoringen. Partick gør det til yderligere 2-0, og lukker kampen. Jeg ved ikke hvilken taktik jeg skal forsøge mig med her i Skotland, det er sku svært.

15/8/09
Aberdeen - Dundee United 0-0
Dundees manager havde inden kampen sagt, at vi ingen chancer vil have mod hans mandskab. Jeg fortalte ham at vi sagtens kunne hamle op med hans tropper. Og jeg fik ret. Vi sad på spillet det meste af kampen, og får hevet en uafgjort hjem. Det eneste negative i denne kamp er at Scott Severin bliver skadet i overtiden.

22/8/09
Aberdeen - Motherwell 5-3
Motherwell er spået dårligere end os, så en sejr her vil ikke være dårligt. Og sikke en målfest vi fik. Allerede efter 5 minutter startede goalshowet. Pedro Oliveira kommer imellem to Motherwell spillere, og får skrabet bolden ind til 1-0. Næste mål kommer allerede 2 minutter efter det første blev noteret. Motherwell giver bolden op, spiller den lidt rundt, hvorefter de sender deres angriber, Clarkson, af sted med en lang bold. Clarkson udplacerer min målmand Steve Harper, og gør det til 1-1. Efter 11 minutter er det endnu engang Clarkson der står for målet. Han dribler forbi 3 mand i venstre siden, og banker bolden fladt i kassen, bag ved Steve. Vi svarer dog igen. 15 sekunder efter vi har givet op, ligger bolden i Motherwells mål. Flot 1-2 spil, gør at Darren Mackie kan gøre det til 2-2, og der er kun gået 12 minutter og 37 sekunder her! Næste mål står vi også for. Sean Anderson, som er udlejet fra Celtic, havde tid nok til at tæmme et hjørnespark, og sparke bolden ind til 3-2. Flere mål får vi ikke i første halvleg. Men mål kan man ikke få nok af, så vi fortsætter i anden. Efter 58 minutter bliver Oliveira nedlagt i feltet, og selv samme Pedro tager sig af sparket. Bang, lige i hjørnet, og 4-2 til os. Motherwells McKenna bringer dog spænding i kampen ved at sparke et direkte frispark i kassen efter 77 minutter. Anderson lukker dog kampen med 4 minutter tilbage, da han tackler sig til bolden oppe i Motherwells forsvar. Derefter ligger han køligt bolden oppe i hjørnet, og gør det til slutstillingen 5-3. Hvilken kamp! Jeg ved godt det er et lidt langt referat, men det kræver sådan et show også.

25/8/09
Aberdeen - Morton 2-1
Dette var mit første cup opgør. Cuppen hedder Insurance Cup, og dette var 2. Runde. Celtic vandt finalen sidste år, over Partick Thistle. Morton ligger en række under os, så en sejr kræver jeg nærmest. Vi skal da også kun bruge de første 8 minutter på at afgøre kampen. Første mål falder efter 6 minutter, da Sone Aluko header bolden i kassen, på et hjørnespark. 2 minutter efter er det lejesvenden Jay Simpson, som sparker bolden ind, ude fra 20 meter. 2-0, og så skulle den ellers bare køres hjem. Morton får dog et trøstemål med 10 minutter tilbage, men vi vinder 2-1, og er videre til næste runde.

27/8/09
I dag er der lodtrækning til næste runde af Insurance Cup’en. Jeg håber bare på alt andet end et hold fra SPL. (Skotske Premier League - det vil jeg skrive fremover.) Mine bønder bliver hørt, og vi trækker endnu et hold fra første division. De heldige modstandere er St. Johnstone, som vi skal møde d. 23. September.

29/8/09
Rangers - Aberdeen 3-1
Når man spiller i Skotland, så vil man helst undgå disse kampe, mod Rangers og Celtic. Men, de skal bare overstås, og måske kan en overraskelse forekomme. Det skete desværre ikke i denne kamp, da Rangers kørte os stille og roligt over, med 3-1. Rangers scorer første mål efter et kvarter, og det er det eneste i første halvleg. 4 minutter inde i anden halvleg bringer Darren Mackie spænding tilbage i kampen ved at udligne til 1-1. Men Rangers visse den klasse de har, og scorer efter hhv. 55 og 63 minutter. 3-1 til Rangers, og hurtigt videre.

Det var så kampene fra August. Der var alligevel en del, og jeg ser frem til at spille endnu flere her i September. Vi ligger lige nu på en 8. plads i SPL, hvilket jeg håber vi kan forbedre i næste måned.



Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #52: 03 Aug 2009, 22:01 »



1. Oktober 2009


September var alt i alt en god og acceptabel måned. Vi har spillet flot fodbold, og jeg håber det fortsætter.

14/9/09
Aberdeen - Hearts 1-1
Hearts lå inden kampen i midten af tabellen, og var spået til en 4. Plads, så jeg forudså en svær kamp. Det fik jeg også ret i. Vi får en halvleg hver. Hearts har spillet i første, hvorimod vi har det i anden. Hearts scorer deres første og eneste mål efter små 26 minutter. Jamie Langfield kommer lidt for langt ud af vores mål, og så kan Laryea Kingston sparke bolden ind i et tomt mål. I anden halvleg har vi så overtaget spillet, og da måltavlen viser 70 minutter får vi endelig vores hårdt trængte mål. Hoefkens smider en bold ind til bagerste stolpe, hvor Lee Miller står helt fri, og kan heade bolden ind. 1 point, og jeg er glad og tilfreds.

19/9/09
Falkirk - Aberdeen 1-1
Falkirk var blevet spået til en 12. Plads ud af 12 hold, men inden kampen lå de overraskende på en 1. Plads, hvor de på deres vej bl.a. har slået Rangers. Falkirk får et hurtigt mål, allerede efter 4 minutter. De slår et hjørnespark indover, hvor de først header på stolpen. Langfield tager fejl af bolden, og den ender hos en fri Rob Jones, som sparker den ind til Falkirks fordel. Vores mål kommer efter 21 minutter. Jay Simpson får en bold i dybden fra Lee Miller, hvorefter han sparker bolden over mod modsatte hjørne. Rob Jones kommer dog på tværs, og skraber bolden ind i eget net, og gør scorer endnu engang, denne gang til vores fordel. 1-1, hvilket også bliver kampens resultat. Desværre bliver Nuno Ferreira skadet efter 70 minutter, og er ude i uges tid.

23/9/09
Aberdeen - St. Johnstone 3-1
Nu var det blevet tid til 3. Runde af Insurance Cup’en. Vi havde trukket St. Johnstone på hjemmebane. En kamp vi skulle vinde efter mit hoved. Vi starter med at score efter 20 minutters spil. Oliveira ligger en bold bagud til Nadjim Abdou, som derefter banker bolden op i modsatte hjørne. St. Johnstone får reduceret lige før pausen. Der kommer en lang bold ned imellem mine to centrale forsvarsspillere, men Donovan Simmonds er hurtigst, og udplacerer Langfield. 1-1 ved pausen, og vi skal til at kontrollere kampen mere, og vise vi er en klasse bedre. Det gav pote, og efter 64 minutter spiller Bori en bold i dybden til Mark Randall, som ligger bolden ind i Johnstones mål. 2-1, og den skulle holdes. Jay Simpson ville også på måltavlen i dag, og gør det til slutresultatet 3-1, efter 89 minutter. En sejr, og vi er videre til næste runde.

24/9/09
Så er der lodtrækning til kvartfinalen af Insurance Cup’en. Der er et enkelt 1. Divisions hold med, men ellers er det kun SPL hold. Alt andet end Celtic og Rangers ville være kanon. Desværre er heldet ikke med mig i dag, og vi trækker formstærke Celtic. En svær kamp, som skal spilles den 28. Oktober.

26/9/09
Aberdeen - Hamilton 2-0
Hamilton var bundproppen i ligaen, så 3 point skulle hentes til kontoen i dag. Vi starter kampen utrolig godt, og efter 3 minutter sparker Pedro Oliveira bolden ind, direkte op i krogen. Et kanon godt mål, og vi fortsætter det smukke spil. Efter 58 minutter er vi så heldige at Hamiltons Amdy Faye får det røde kort. Vi scorede i starten af kampen, og slutter også af med at score en pind. Simpson bliver fældet i feltet, og Carl Hoefkens er manden der skal udnytte denne chance. Det gør han flot, og sikrer os de 3 forventede point.


Så fik vi også klaret os igennem september, og man må sige at det er gået os godt. 5 point ud af 9 mulige er okay, når man er et midterhold. Vi røg også videre i cuppen, men har en meget svær kvartfinale kamp mod Celtic, og oven i hatten skal vi spille kampen på udebane. I ligaen ligger vi på en 8. Plads, hvilket bestyrelsen nok ikke er glad for, men der er stadig masser’ af kampe tilbage, og den 7. Plads skal nok komme i hus.



Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #53: 04 Aug 2009, 13:16 »

god blog, håber du klarer den 7. plads, eller bedre Wink!
kommer der en update snart Opstemt?
Logged

Kolo Abib Touré

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #54: 04 Aug 2009, 13:59 »

Mange tak Thumbs Up Arbejder pt. på en update til "Din Vej", men håber jeg kan få smidt en update eller to herinde i løbet af idag Smiley
Logged


styleez-o2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #55: 05 Aug 2009, 09:25 »

rigtig rigtig fed blog, mate Opstemt.
elsker din skrift og måden du skriver det på :i
Logged

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #56: 05 Aug 2009, 14:48 »

Endnu engang, tusind tak styleez Thumbs Up

Jeg regner med at spille lidt videre på savet idag/aften Smiley
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #57: 05 Aug 2009, 16:40 »



1. November 2009


Det er blevet til hele 6 kampe i løbet af oktober måned, som bl.a. har inkluderet Insurance Cup kvartfinale mod Celtic.

3/10/09
Aberdeen - St. Mirren 2-1
Den første kamp i oktober skulle spilles hjemme mod St. Mirren. En kamp som skulle afgøres på 5 minutters mellemrum. Vi starter med at banke det første mål i kassen efter 41 minutter. Mark Randall modtager bolden et stykke ude for feltet, hvorefter han nærmest står stille, og banker så bolden mod mål. Mark Howard i St. Mirren målet når at ramme bolden, men alligevel går den ind over målstregen.
For at finde det næste mål skal vi blot spole 1 minut frem i replayen. St. Mirren giver bolden op, spiller den lidt rundt, og sender så en lang dyb bold ud på højre kanten. Proctor slår et indlæg, hvorefter bolden rammer vores egen Zander Diamond, som scorer selvmål. 1-1, og vi skal bare vente endnu et minuts penge for at se den næste bold ryge i kassen. Vi spiller flot 1-2 spil op ad banen, og til sidst ligger Aluko en bold i dybden til Lee Miller, som køligt ligger bolden uden om Mark Howard. 2-1, er resultatet ved pausen, og alle 3 mål er kommet inden for de sidste 5 minutter af første halvleg. I starten af 2. halvleg får St. Mirren et rødt kort, hvilket er en vigtig faktor, som gør at vi kan køre 2-1 resultatet hjem.

7/10/09
Celtic - Aberdeen 5-3
Inden kvartfinalen skulle spilles, skulle vi lige møde Celtic i ligaen først. Det er en kamp med MANGE mål, så jeg vil kun skrive om dem vi scorer. Celtic kommer foran efter 8 minutter, og øger til 2-0 efter 38 minutter. Minuttet efter deres andet mål er heldet så på vores side. Oliveira får bolden lidt uden for feltet, hvorefter han dribler udenom en forsvarsspiller, og sekundet efter sætter han roligt bolden i målet. I anden halvleg gør Celtic det til både 3-1 og 4-1. Det første kommer efter 54 minutter, og det andet efter 67 minutter. Nede med 4-1, og jeg satser alt offensivt. Det giver også pote, da Bori ligger bolden i kassen efter 80 minutter. 4-2, og vi bliver ved med at presse. 5 minutter efter modtager Mackie bolden i dybden ude på højrefløjen, og ligger bolden direkte ind i fødderne på Oliveira, som blot skal sætte indersiden på, og reducere til 4-3. Med 5 minutter tilbage + overtiden, så kunne det stadig nås. Desværre har Celtic en hvis Dagoberto, som scorer i overtiden, og lukker kampen med den sidste scoring, til 5-3. En underholdende kamp for tilskuerne, men knap så interessant at kigge tilbage på for mig.

19/10/09
Aberdeen - Hibernian 1-0
Hibernian lå også i midten at tabellen i denne spillerunde, så jeg krævede minimum et enkelt point. Det blev dog til mere end ét point i dag, da Lee Miller scorer kampens eneste scoring efter 51 minutter. Vi har fået et indirekte frispark, lige uden foran feltet. Oliveira triller bolden til Miller, som banker den op i nærmeste hjørne. 3 point mere på kontoen, og hurtigt videre.

24/10/09
Aberdeen - Partick Thistle 3-3
Vi havde tidligere på sæsonen tabt til denne klub, så denne gang skulle vi have revanche. Vi ligger dog dårligt ud med at komme bagud efter blot 3 minutters spil. Lee Miller header dog en udlignende bold i kassen, efter 10 minutter. Mark Randall sikrer os føringen, da han putter en bold i nettet efter 57 minutter. Så var der ellers lagt op til 10 spændende, sidste minutter af kampen. Manden som gjorde det til 0-1, Jordan Robertson, gør det også til 2-2 efter 80 minutter. Vi er dog heldige at få skaffet os en straffespark, da Lee Miller bliver hevet i trøjen inde i feltet. Selv samme Lee Miller kvitterer med sin anden scoring, og målet til 3-2. Endnu engang viser FM dog sin ondskab, da Jordan Robertson sikrer sig sit hattrick i overtiden. 3-3 er dog bedre end et nederlag, men da vi scorede til 3-2 havde jeg forventet vi havde sluppet af sted med alle tre point.

28/10/09
Celtic - Aberdeen 2-1
Den 28. Oktober, dagen hvor vi skulle spille kvartfinale i Insurance Cuppen. 57872 mennesker var mødt op på Celtic Park, for at overvære denne begivenhed. Man må sige vi formår at spille op med Celtic, og efter kampen kan man også se at vi har haft mest boldbesiddelse. Men det hjalp os dog ikke på denne efterårsdag. Gary Caldwell sparker et fladt langskud i vores mål efter 56 minutter, og bringer stemningen op på et ellers tavst Celtic Park. Det mål fik for alvor Celtic i gang, og blot 4 minutter efter den første scoring skal vi hente bolden ud af vores net igen. Altid farlige Hesselink sparker bolden ind til 2-0, og sparker samtidig Celtic nærmere end semifinale plads. Jay Simpson viser at han ikke kun kan med fødderne, og sin hurtighed, da han header bolden ind til 2-1 efter 71 minutter. Vi fortsætter med at satse alt offensivt får at få den ene scoring, men lige lidt hjælper det, og vi må se os slået i kvartfinalen.

31/10/09
Dundee Utd - Aberdeen 1-1
Den sidste kamp i oktober skulle spilles på Tannadice Park i Dundee. Vi har mødt Dundee en gang indtil videre, hvor vi fik et 0-0 resultat. Denne gang blev der scoret, en gang for hvert hold. Lee Miller sætter hovedet på et indlæg fra Sean Anderson, og gør det til 0-1 efter 20 minutter. 20 minutter senere kvajer Ricky Foster sig, da han får sit andet gule kort, og må gå tidligt i bad. Det gav Dundee spillet i anden halvleg, og de får også en enkelt bold i kassen efter 70 minutter. En alt i alt kedelig kamp, hvor vi endnu engang kun slipper af med ét point.

31/10/09
Efter kampen får jeg en besked om månedens mål, og ser at Oliveira har scoret månedens 3. bedste mål, i kampen mod Celtic, den 7. Oktober.



Så blev oktober også overstået, og jeg kan se tilbage på vellykket måned, syntes jeg i hvert fald selv. I ligaen er jeg nået op på en 6. Plads, og jeg fortsætter min færden mod en top 7 i denne sæson.



Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #58: 05 Aug 2009, 22:44 »



1. December 2009


Jeg blev sku overrasket da jeg så, at jeg kun havde 2 kampe i november måned. Ligaens kampprogram er sku skruet sammen på en underlig måde. Nå men, i skal ikke snydes for referater af de to kampe.

7/11/09
Aberdeen - Inverness CT 2-2
Inverness havde jeg spillet imod en gang tidligere i sæsonen, hvor jeg skaffede mig en uafgjort med hjem. Denne gang skal jeg møde den tidligere Aberdeen spiller, Mark Kerr, og jeg håber ikke han kommer til at få nogle vigtig rolle for Inverness i dag. Nå men, det er dog desværre Inverness som starter bedst. Allerede efter 10 minutter scorer Inverness. Bolden bliver slået indover på et hjørnespark, hvorefter den bliver fumlet rundt i feltet, og til sidst kan Grant Munro sparke gæsterne i front. Der bliver ikke scoret yderligere i første halvleg. Eric Addo header bolden direkte i kassen, efter et hjørnespark, 3 minutter inde i anden halvleg. Og blot 3 minutter senere er det selv samme Addo som sparker en bold ind, direkte på frispark. Nu havde jeg vendt et nederlag, til en lignende sejr. Adam Nemec bringer dog gæsterne tilbage i kampen efter 72 minutter, da han ligger bolden uden om Langfield. 2-2, en kamp vi kunne have vundet, men jeg må nok være tilfreds med et point.

30/11/09
Motherwell - Aberdeen 1-3
Endelig fik vi sejrens sødme at smage. Lee Miller sparker denne kamp i gang, da han i første minut knalder et langskud i kassen, og bringer os på 0-1. Motherwell formår dog at svare hurtigt igen, da lejesvenden Sam Hewson, som de har lånt fra Manchester United, også sparker en bold ind langt ude fra. Oliveira når at sparke et direkte frispark ind lige før pausen, og gøre det til pausestillingen 1-2. Jay Simpson fuldfører kampen, da han to minutter før tid skruer en bold op i hjørnet, fra venstre side af feltet. 1-3, og endelig tre point i ligaen.


I Skotland er der åbenbart endnu en Cup. Navnet på denne cup hedder Tennents Scottish Cup, og der var lodtrækning til fjerde runde d. 22. November. Lad mig lige sige dette inden jeg afslører hvem vi skal møde. Når man spiller i Skotland kommer man virkelig til at hade Celtic og Rangers. Og hvem tror i ironisk nok vi får i denne fjerde runde?



Ja, et billede siger mere end tusinde ord, og jeg kunne sikkert også havde remset en masse op om hvor irriterende det er og bla bla bla. Men jeg tager udfordringen op, og håber jeg kan få min revanche, efter de har slået mig hele to gange.
Og noget der er endnu mere weird, er at fjerde runde ligger den 9. Januar, og i liga runden efter, den 13. Januar, der skal vi møde Celtic endnu engang. Så det bliver lige på og hårdt i starten af det nye år.

I øvrigt skal det lige siges at jeg har fået solgt en spiller, som ganske vidst først tager af sted til januar, men det skal lige nævnes. Synderen er Jeffrey de Visscher, som var utilfreds på reserveholdet, og han er blevet solgt til Dunfermline for 1,9 millioner kroner.



« Seneste Redigering: 06 Aug 2009, 02:05 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aberdeen - Tidl. Vanløse | Et eventyr starter
« Svar #59: 06 Aug 2009, 02:04 »



1. Januar 2010


Så blev 2009 overstået, og efteråret i SPL er gået som jeg havde forventet. Jeg har forventet at ende i top 7, og har ligget på en 6. 7. Og 8. Plads i efteråret, så man må sige jeg har sigtet præcist. I december måned havde jeg 4 kampe som skulle spilles, før transfervinduet åbnede.

5/12/09
Aberdeen - Rangers 1-1
Så skulle jeg møde den anden gigant i Skotland - Rangers. Rangers har indtil videre skuffet i denne sæson, og ligger også nede på en 3. Plads i ligaen nu. Abdou vælger at sparke bolden i eget net, efter 15 minutter. Nede med 0-1, og der var kun gået et kvarter. Lee Miller bringer dog ligestilling i regnskabet, da han efter 77 minutter sikrer os en meget dejlig uafgjort, mod et af de to tophold.

14/12/09
Hearts - Aberdeen 1-2
Hearts havde jeg også mødt en enkelt gang i foråret, hvor det var blevet 1-1. Hearts havde lagt sig i toppen af SPL, så jeg frygtede at de skulle slippe af med 3 point i dag. Jay Simpson sparker os foran efter 19 minutter, da han kommer mellem en tilbage aflevering til målmanden, og sparker den i kassen. Lige før halvleg gør Michal Papadopoulos (underligt navn) det til 1-1. Lee Miller scorer endnu et sæsonmål, efter små 60 minutter, og sikrer os sejren i dag.

19/12/09
Aberdeen - Falkirk 0-1
Falkirk var også et hold vi tidligere på sæsonen havde spillet 1-1 mod, så jeg håbede at vi kunne få revanche og få de 3 point. Jeg tog desværre fejl, og med en enkelt scoring fra Lukas Jutkiewicz, vandt Falkirk dagens kamp. Falkirk havde også fortjent at vinde, da de havde flest forsøg på mål, og havde mest boldbesiddelse.

26/12/09
Hamilton - Aberdeen 0-0
En kedelig kamp, hvor der ikke rigtig er noget at skrive hjem om. Hamilton havde vi tidligere vundet 2-0 over, så det burde også være muligt at gøre igen. Men selvom vi havde mere en dobbelt så mange afslutninger end Hamilton, så lykkedes det os ikke at få bolden over stregen. Et enkelt point, og så var december måned overstået.


Vi har nu spillet 19 kampe i SPL, og vi ligger på en tilfredsstillende 7. Plads, hvilket vi også er spået til. I transfervinduet ved jeg ikke rigtig om jeg skal købe nye erstatninger, men én ting er sikkert. Jeg får en ny angriber i form af Bernburg, og jeg glæder mig rigtig meget til at



« Seneste Redigering: 06 Aug 2009, 02:06 af Erzael » Logged


Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010