home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 418 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter  (Læst 29326 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #15: 26 Jul 2009, 13:59 »



Januar og Venskabskampene 08

Den første venskabskamp imod FC København skulle først spilles den 19. Januar, så der var masser’ af tid til at finde et par forstærkninger til truppen. Først blev den 17-årige Andreas Moos hentet fra FC Købehavns U18 hold. Moos kan både spille i angrebet og på venstrefløjen. I dagene op til kampen fik jeg hentet 5 spillere på en fri transfer. Jeg ledte mest efter en angriber eller to som kunne forstærke angrebet, da det ikke er de bedste spillere jeg har liggende deroppe. Brian Andersen var den første angriber der blev hentet, han ankom fra klubben B68. Kasper Blomgren stod uden kontrakt, så han kom også til Vanløse. Frederikssund kunne ikke få en aftale på plads med Emil Sørensen, så jeg slog hurtigt til, og fik ham til klubben. En af topscorerne i 2. Division spillede for Stenløse, og scorede såmænd også imod os sidst vi mødte dem. Han hedder Thomas Wagner, og han stod kun med en amatør kontrakt i Stenløse, så jeg kunne gratis hente ham til Vanløse.

Så skulle kampen mod vores moderklub så spilles. Jeg kunne ikke bruge en eneste af mine lejesvende, så alle de oprigtige Vanløse spillere blev sendt på banen. Efter første halvleg førte FCK 5-0. Det er bare et billede af hvor svage vi er uden alle vores lejet spillere. Vi holder dog næsten målet rent i anden halvleg, hvor det kun lykkedes Junior at score en enkelt gang. 0-6, en kamp der bare skal glemmes som en kedelig træningskamp. Der var dog lidt positivt ved kampen. Hele 7455 tilskuere var mødt op for at overvære denne showkamp. Og jeg opdagede efter kampen at Mathias Zanka Jørgensen var blevet sat ned på reserve holdet i FCK, så jeg var hurtigt ude med riven, for at hente ham til klubben. Han skal nu spille ved siden af Nicolaj Hansen i forsvaret resten af sæsonen.
Så hed optaktsprogrammet ellers Korsør, Vanløse U18, Nyborg, Nørresundby og Sundby. Et par “lette” træningskampe som jeg havde arrangeret, da vi bare skulle have gang i spillet igen.
Den eneste kamp der skaber lidt problemer for os er den første imod Korsør. Et straffespark sat ind af Peter Piil i det 89. Minut sikrer os en 2-1 sejr. Dog var jeg dog ikke glad efter kampen, da vi ikke havde spillet særlig godt.
Kampen mod vores ungdomshold var bare en hygge kamp, hvor vi ender med at vinde 6-1. Nyborg, Nørresundby og Sundby blev besejret med henholdsvis 4-0, 6-0 og 4-0.

Nu ser det ud til at vi er helt klar til forårssæsonen, og med et par forstærkninger regner jeg med at vi kan blive i toppen af 2. Division.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #16: 26 Jul 2009, 16:42 »



Marts og April 08

Nu er det blevet tid til at tage hul på et meget spændende forår. Det ser allerede nu ud til at mit andet mål bliver opfyldt - nemlig målet om at ende i den bedre halvdel af ligaen. Jeg er dog begyndt at drømme en lille smule om en oprykning, da de spillere vi har til rådighed er en klasse over resten af spillerne der render rundt i 2. Division.
Forårspremieren er imod B93. En top klub i 2. Division. Det kan jeg også mærke da B93 trækker sig ud af kampen som vindere. Et smalt 0-1 nederlag, hvor vi bare er uheldige ikke at score. Den kamp skal bare glemmes hurtigt.
Kampen efter er det endnu en top klub vi skal møde. Avarta. En kamp vi meget gerne skulle vinde hvis vi skal fastholde vores plads i toppen. En kamp hvor Morten Seiferts mål, fem minutter før tid, er skyld i at vi vinder kampen 2-1. Thomas Wagner scorede til 1-0, men Avarta svarede hurtigt igen. Vi er dog mest heldige, og vinder også kampen. 3 point og hurtigt videre.

Den sidste kamp i marts møder vi Ølstykke. En kamp vi også skal have 3 point i. Zanka Jørgensen scorer sit første mål for Vanløse, og sikrer os en 1-0 sejr.
Nu er vi trådt ind i April, og de første modstandere der står for skud her er Greve. Jeg har tænkt mig at fortsætte min simple 4-4-2 taktik i resten af sæsonen, fordi den har båret frugt indtil videre. Efter 18 minutter kan Mads Laudrup sparke bolden direkte ind på frispark. Nikolaj Hansen fordobler føringen efter 38 minutter på et hovedstød. Lige før pausen er det Neestrup som sparker den ind til 3-0. Vi ender med en 4-0 sejr, og jeg kan se tilbage på en flot kamp af drengene.
Nu stod jeg overfor FC Vestsjælland endnu engang. Mine to nye angribere, Andreas Moos og Emil Sørensen har fået chancen i denne kamp. Moos siger tak, og kvitterer med 2 mål i første halvleg. Dog får Vestsjælland også scoret en enkelt gang i første halvleg, og vi går til pause med stillingen 2-1. Emil Sørensen får også scoret en enkelt, lige før slutfløjtet, og sikrer os en vigtig 3-1 sejr.
Skovlunde skulle nu prøve at stoppe min gode stime. Men det lykkedes selvfølgelig ikke for dem. Zanka header bolden ind til 1-0, og Nikolaj Hansen lige så til 2-0. 3 point endnu engang. Hvilken dejlig stime jeg har påbegyndt.
Nu blev det endnu engang tid til at tage imod hovedstaden. 3 FCK scorer et mål hver i denne dejlige 3-0 sejr over KB. Mads Laudrup efter 25 minutter på direkte frispark. Zanka på hovedstød efter 55 minutter, og til sidst Özdogan på et flot spark 5 minutter før tid.
Nu har vi lagt os på en dejlig førsteplads i ligaen. Vi har vundet de kampe vi skulle have 3 point i, samtidig har vi spillet rigtig flot fodbold i de mere svære kampe.

Vi ses til sæsonafslutningen.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #17: 26 Jul 2009, 19:15 »



Sæson 08 - Afslutning

Der er 8 kampe tilbage i sæsonen, og jeg ligger lige nu på en 1. Plads i 2. Division. Jeg mangler stadig kampe mod tophold som Avarta, HIK, Brøndby II og Skjold.
I første kamp i maj ligger jeg ud mod Søllerød-Vedbæk. En kamp vi skal vinde, andet er ikke acceptabelt. Det ser dog længe ud som om at det skal blive en mål løs kamp. Da der mangler 10 minutter sætter jeg hovedstødsstærke Emil Sørensen på banen, hvorefter jeg bare håber på det bedste. En bold bliver sendt indover, og Emil kommer højst, hvorefter han sætter bolden ind til 1-0. En lettelse. 3 point, og meget hurtigt videre.
Nu var det de sort og gul stribede fra Brønshøj vi skulle møde på Vanløse Idrætspark.
Emil Sørensen har efter sidste kamp nu fået chancen fra start. Det skulle jeg heller ikke fortryde, da han stanger bolden i kassen efter 41 minutter. Lige efter pausen øger Neestrup stillingen til 2-0, og jeg er sikker på vi nok skal vinde. Brønshøj får dog lige et trøstemål, men vi vinder, og jeg kan tilføje endnu 3 point til vores konto. Dog bliver Mads Laudrup skadet i det sidste minut, og er ude i en måned. En vigtig faktor, som kommer til at spille ind i resten af vores kampe.
I kampen mod Skjold viste drengene at de godt kan uden Mads Laudrup. Et mål i hver halvleg giver os endnu 3 point. Først er det Stefan Monberg, og i anden halvleg er det Nikolaj Hansen som endnu engang kan score på et hovedstød.
5 kampe tilbage, og vi er nu meget tætte på at vinde 2. Division Øst.
2 scoringer var nok til at sende Glostrup hjem med et nederlag. 2 hovedstøds mål gør at vi vinder kampen. Et af Emil Sørensen, og et af Nikolaj Hansen.

Nu kom den kamp jeg frygtede mest af de sidste kampe. Kampen imod Brøndbys reserve hold. De stillede op med spillere som Thomas Rasmussen og Max Von Schlebrügge. Ikke en rar opstilling for mit vedkommende. Men jeg ser lyst på tingene, og prøver ud fra assistenttrænerens rapport at sætte mine holdinstruktioner så godt som muligt. Det giver pote, og efter 6 minutter kan Nabate udnytte sin hurtighed, og løber fra Brøndbys forsvar, hvorefter han ligger bolden ind bag Tørnes. Der resterer dog stadig over 80 meget nervepirrende minutter. Jacob Berthelsen føler dog at det ikke er nok at tabe med 1-0, så derfor laver han et selvmål i de døende minutter, og jeg kan ånde lettet op med en 2-0 sejr.
Nu stod vi i en situation hvor vi bare skulle have et enkelt point i de sidste 3 kampe for at vinde 2. Division.
Den første af de tre kampe var imod HIK som lå og åndede os i nakken på en 2. Plads.
De skal også bruge point i denne kamp for at nå en oprykningsplads. Jeg vælger ikke at spille offensivt i denne kamp, da vi bare skal spille os igennem kampen, uden at HIK kommer til at score. Desværre går min plan galt da der mangler 6 minutter. HIK scorer, og vinder 1-0. Jeg er irriteret over at vi ikke kan få en uafgjort og vinde ligaen nu. Jeg frygter at vi har fået gummiben her i slutningen af sæsonen.
Kampen mod Værløse kunne sikre os det lille mesterskab. Jacob Neestrup er stærk i denne kamp, og efter første halvleg har han scoret hele 2 mål. En 2-0 føring må vi simpelthen ikke smide væk. Jeg bliver dog meget nervøs, da Piil efter 70 minutter vælger at få det røde kort. Han kan åbenbart ikke få spænding nok. Nabate skyder os dog tæt på et mesterskab efter 79 minutter. Monberg når at forøge resultatet til 4-0, og vi har vundet 2. Division! Det havde jeg sku ikke troet da jeg startede spillet op med Vanløse IF. Men med en masse hjælp fra FCK rykker vi nu op i Viasat Sport Divisionen.
Den sidste kamp skulle også lige overstås, før vi fik pokalen. Det var imod Avarta. Jeg valgte at stille op med en del spillere som ikke havde fået meget, eller noget spilletid overhovedet i løbet af sæsonen. En af de afrikanere som jeg hentede ind sidste sommer, Rudbeck scorer til 1-0 i starten af anden halvleg. 10 minutter efter er det Monberg der forøger til 2-0, og lige efter gør en anden lejesvend fra FCK, Kocak, det til 3-0. Avarta reducerer til 3-1 i 77. Minut. Men i overtiden gør Rudbeck og Özdogan det til 4-1 og 5-1. En dejlig sejr at slutte af med.

Jeg står nu som mestre i 2. Division i min første sæson, og mit første kapitel er overstået i mit, forhåbentlige, lange eventyr. Jeg ved ikke om jeg bliver i Vanløse, og prøver kræfter med 1. Division, eller om jeg finder en ny arbejdsgiver.

Læs videre i næste update!

Logged


quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #18: 26 Jul 2009, 19:36 »

god blog :d
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #19: 26 Jul 2009, 19:41 »



7. Juli 2008

Nu kan jeg endelig begynde at skrive derfra, hvor jeg er nået til. Nede i hjørnet står datoen på d. 7. Juli, kl. 7:00. Så ved i helt præcist hvor langt jeg er nået.
Efter sæsonafslutningen har en masse af mine originale spillere valgt at forlade Vanløse, da de jo kun var ansat på en amatørkontrakt. Jeg har dog fået lejet en del FCK spillere igen, da jeg tror at de har niveauet til at kunne holde mig i live i Viasat Sport Divisionen. Jeg har kun fået lejet spillere indtil videre. Jeg har ikke fået ansat nogle på en deltids kontrakt endnu, da jeg jo er blevet en semi-professionel klub.
Jeg har fået et kontrakt tilbud af bestyrelsen, som gerne vil have jeg bliver i klubben. Jeg får ikke noget transferbudget, men et lille lønbudget på nuværende 3,08k/ugen.
Jeg var ca. 3.000 over mit budget, da alle mine ungdomsspillere var på en 250kr/ugen kontrakt, hvilket trak mit budget langt ned. Jeg har fristillet en del ungdomsspillere, hvilket jeg ikke ved om er smart eller dumt, men nu har jeg fået lidt løn jeg kan lege med. Jeg valgte at sige ja tak til jobbet, men jeg vil kraftigt overveje de jobs som pressen udråber mig som favorit til, da det nok bliver svært i Vanløse, og jeg ikke har nogle penge at gøre godt med. Jeg håber jeg kan anskaffe mig nogle gratis spillere, som ikke kræver meget i løn, helst ingen løn. Det bliver svært, men jeg ser lyst på det.
Jeg har endnu engang fået lejet Nikolaj Hansen, som jeg havde stor glæde af i sidste sæson. Frederik Vang Larsen er blevet lejet til målmandsposten, da Coe ikke havde lyst til den tjans endnu engang. Neestrup, Monberg og Özdogan er også blevet hentet til Vanløse endnu engang. Debutanterne hedder indtil videre Christoffer Olsen, Thomas Christiansen og Danni Jensen. Jeg håber FCK går af med flere spillere i løbet af juli og august.

Det var lige en lille opdatering omkring de første dage i juli.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #20: 26 Jul 2009, 19:47 »

god blog :d

Mange tak quuNix Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #21: 27 Jul 2009, 02:59 »



1. August 2008


Så blev juli overstået. Enten så er jeg elendig til spillerindkøb, eller også er Vanløse bare en alt for lille klub, som ingen gider at spille i. De eneste spillere jeg har fået til klubben indtil videre er lejet FCK reserver. Dog er det også blevet til hele 14 lejekontrakter i juli måned. Lad os tage et kig på dem:

Nikolaj Hansen
21-årig central forsvarsspiller, som spillede for mig i hele sidste sæson. Jeg er glad for at have ham tilbage på holdet, da jeg syntes han har udviklet sig en del siden sidste sommer. Han skal spille fast i det centrale forsvar.

Christoffer Olsen
Christoffer er hele 23 år gammel. Han skal være backup for Monberg ude på venstrefløjen. Selvom Christoffer er en af de ældre herre i truppen, har jeg ingen intentioner om pt. at bruge ham som førstevalg.

Frederik Vang Larsen
Frederik så i lang tid ud som om at han skulle være førstevalget på målmandsposten. Men det er lykkedes mig at få Coe til klubben endnu engang, så Frederik skal for anden sæson i træk være backup på målet.

Jacob Neestrup
Jacob skal ligesom i sidste sæson spille fast på den centrale midtbane. Han spillede solidt sidste sæson, og jeg håber han kan præstere endnu bedre i 1. Division.

Stefan Monberg
Stefan kan både spille OMV og OMC. Han er pt. førstevalget til venstrefløjen, da jeg ikke kan bruge ham inde på midten. Monberg var også en af de spillere jeg havde i sidste sæson.

Thomas Christiansen
Thomas er en central angriber, som får sin debut sæson her i Vanløse. Han skal være fast mand i angrebet i denne sæson. Jeg glæder mig til at se ham optræde for Vanløse her i efteråret.

Saban Özdogan
Saban er en utrolig dygtig spiller, som formåede at score en del mål i sidste sæson, selvom han lå må midtbanen. Der skal han være fast mand endnu engang, ved siden af Jacob Neestrup.

Danni Jensen
Danni fik jeg ikke lejet sidste sæson, men fik ham heldigvis nu. Han er pt. mit førstevalg på højre backen. Dog kunne jeg godt bruge en spiller med lidt bedre stats, men nu må vi se hvordan han klarer sig.

Nathan Coe
Det var spændende at se om jeg kunne få lokket Nathan til Vanløse igen. Men den 24-årige australske målmand takkede ja, og er mit førstevalg på målmandsposten i denne sæson.

Casper Windfeld
Casper skal også spille sin anden sæson i Vanløse. Han spillede hele første sæson ude på venstre backen, hvilket han gjorde udmærket, så derfor har jeg hentet ham endnu engang. Igen skal han spille fast på venstre backen.

Mads Laudrup
Mads Laudrup var sammen med Nathan Coe og Mathias Zanka en af de spillere som jeg håbede på at kunne få lejet endnu engang. Mads og FCK accepterede begge tilbuddet, og Mads skal spille endnu en sæson for Vanløse, hvilket jeg er meget glad for.

Bongumusa Mthethwa
En spiller med et navn der er meget svært at udtale. Bongumusa er også lejet fra FC København. Han er pt. førstevalget til den anden centrale forsvarsplads, ved siden af Nikolaj. Det lykkedes mig ikke at skaffe Zanka tilbage igen, så derfor på Bongumusa klare opgaven så godt han kan.

Andreas Moos
Andreas fik ikke scoret særlig mange mål i sidste sæson. Dog var han kun 17 år, så det er begrænset hvad jeg kunne forvente. Han får dog chancen igen i år, da han skal agere makkerpar med Thomas oppe i front.

Jamal Bhuyan
Jamal er blevet hentet ind for at agere backup til midtbanen. Hvis Özdogan eller Neestrup bliver skadet, så skal Jamal overtage. Jeg tror ikke han får meget spilletid i den kommende sæson.

Så kom vi igennem alle de lejekontrakter jeg har fået sikret mig op til den nye sæson. Jeg er skuffet over at FC København har nappet Zanka op på førsteholdet, men så må jeg håbe at han ryger ned igen i løbet af efteråret, så jeg kan leje ham i vinterpausen. Junior og Niclas Jensen er blevet smidt på reserveholdet, men har begge nægtet at skifte til Vanløse på en lejekontrakt. Jeg håber at få hevet en angriber, en midtbane og en forsvarsspiller mere til klubben i løbet af august, men nu må vi se om der er nogle der er villige til at skifte. Det skal også lige siges at jeg har fået solgt den første spiller i min tid som manager. Emil Sørensen som havde et godt forår i sidste sæson er blevet solgt til Skjold for 240k betalt over 6 måneder. Jeg fik ham på en fri transfer.
Vi ligger ud den 3. August i vores premiere kamp mod Skive. Så læs hvordan det er gået i næste update!

« Seneste Redigering: 06 Aug 2009, 00:23 af Erzael » Logged


Pepe
Gæst
 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #22: 27 Jul 2009, 10:42 »

Fedt med en blog om Vanløse! Bliver spændende at se, hvad du kan opnå i den kommende sæson. Jeg læser med.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #23: 27 Jul 2009, 14:40 »

Er jeg glad for Pepe Thumbs Up Men nu ved jeg ikke hvor lang tid jeg bliver i Vanløse  crazy
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #24: 27 Jul 2009, 16:53 »



1. September 2008


Så har vi fået spillet de første par kampe i 1. Division, samt fået overstået de første to runder at pokalturneringen.

3/8/08
Skive - Vanløse 0-0
Endelig skulle den første kamp i ligaen spilles. Jeg er ærlig når jeg siger at jeg ikke har den fjerneste ide om hvor mit hold står. Jeg bliver dog positivt overrasket.
Kampen ender 0-0, og jeg er ganske tilfreds. Vores første kamp i 1. Division ender med 1 point.

6/8/08
Aabyhøj - Vanløse 0-1
Den første kamp i pokalturnering. Jeg siger i teamtalken at jeg forventer vi går ind og vinder den her kamp. Vores spil er dog ikke særlig smukt at se på, men vi får scoret lige før halvleg, og holder den 1-0 føring hjem. Ikke pænt, men dejligt.

9/8/08

Vanløse - Herfølge 2-2
Kampen mod Herfølge var en kamp jeg frygtede vi skulle tabe stort i. Herfølge har før spillet i SAS Ligaen, så jeg frygtede en ordentlig afklapser. Jeg blev overrasket da vi kom foran 1-0 efter 59 minutter. Dog er glæden kort da Herfølge udligner 6 minutter efter. Andreas Moos skyder os på sejrskurs med sit andet mål i det 81. Minut. Dog får vi ikke lov til at løbe med de 3 point i dag, da Herfølge scorer i overtiden. Men jeg er glad for at have fået point i denne svære kamp.

16/8/08
Lyngby - Vanløse 2-1
En kamp mod en af ligaens tophold. Og jeg frygtede, ligesom i kampen mod Herfølge, at vi skulle gå hjem med et ordentligt nederlag. Kampen blev sendt direkte i fjernsynet, hvilket var første gang for mit vedkommende. Der går kun 1 minut før der står 1-0 på måltavlen. Tore Andreas Gundersen får en friløber, og udnytter den. Efter pausen øger Lasse Qvist til 2-0. Thomas Christiansen får headet en bold i kassen efter 81 minutter, men desværre må vi indse at vi har tabt den første kamp i sæsonen. Well, vi er jo nyoprykkere, så jeg tager det ikke så tungt, at vi taber til en af topholdene.

19/8/08
Ibrahim El-Faour har indgået en aftale med Værløse, og skifter omgående på en fri transfer.

23/8/08
Vanløse - Næstved 2-2
Næstved lå to pladser over os i ligaen, så jeg forventede minimum et point i denne kamp. Andreas Moos ligger ud med at score til 1-0 efter et kvarter. Næstveds topscorer Karsten Johansen udligner dog til 1-1 efter 38 minutter. Karsten scorer endnu engang efter 70 minutter, og jeg troede vi skulle tabe vores anden kamp i træk.
Moos er dog vores redningsmand endnu engang, da han med 3 minutter igen får prikket bolden i kassen. Endnu en uafgjort, og et point jeg var meget tilfreds med.

23/8/08
Saban Özdogan er blevet skadet i Næstved kampen, og er ude i op til 2 uger.

27/8/08
København KFUM - Vanløse 0-4
Til forhold sidste år havde vi været heldige med lodtrækningen i pokalturneringen denne gang. Vi trak underdogsne København KFUM. Det lignede en ren walkover, hvilket det også blev. Jacob Neestrup scorer efter blot 7 minutter, hvor han sparker et langskud i kassen. Andreas Moos scorer efter 39 minutter på et hovedstød. Efter pausen scorer Thomas Christiansen på endnu et hovedstød, og Andreas Moos header endnu engang bolden i kassen til slutstillingen 0-4. En dejlig storsejr.

29/8/08
Jeg får en besked om at Nathan Coe har overanstrengt sig selv i træningsrummet, og fået en forstukket ryg. Han er ude i 3-4 uger. Nu er det på tide at Frederik Vang Larsen viser sit talent.

30/8/08
Lodtrækning til tredje runde i pokalturneringen. Mange SAS Liga hold er i puljen, og jeg håber på at trække et 2. Divisions hold. Desværre er det Lyngby der bliver trukket, og jeg kan se frem til en meget svær kamp.

30/8/08
Jeg mangler en backup til venstre backen, da jeg ikke har andre at smide ind hvis Windfeld bliver skadet. Fredensborgs Michael Petersen bliver hentet ind på en fri transfer, og får en amatør kontrakt.

31/8/08
Køge - Vanløse 1-2
Køge havde lagt sig i bunden af ligaen, mens vi lå et par pladser fra stregen. Jeg håbede på at vi endelig kunne få vores første sejr i sæsonen. Venstrefløjen Christoffer Olsen scorer lige før pausen til 0-1. Køge får reduceret i det 79. Minut, på en forsvarsfejl fra vores side. Fem minutter efter er Christoffer i oplæggerens rolle, da han smider et hjørnespark ind i panden på Nikolaj Hansen, hvilket bliver Nikolajs første mål i sæsonen. 1-2, og vores sejr er i hus.

31/8/08
Mads Laudrup bliver skadet i Køge kampen, og er ude i en uges tid.

31/8/08
Stenløse stjæler endnu en spiller fra mig, da de køber min backup Mikkel Larsen på en fri transfer.

Så blev august måned overstået. Vi ligger lige nu på en 11. Plads i ligaen, ud af 16 hold, hvilket er meget tilfredsstillende. Lyngby, Randers og FC Nordsjælland har lagt sig i toppen, og jeg tror også at 2 af de 3 hold rykker op i år. Vi er for resten blevet spået til en 16. Plads af medierne, hvilket jeg ikke tror de får ret i.

Logged


MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #25: 27 Jul 2009, 16:55 »

Det er fedt nok Erzael, vil dog gerne hvis du satte skriftstørrelsen lidt ned, da den er alt for stor og irriterende at læse.
Ellers er det rigtig godt Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #26: 27 Jul 2009, 21:21 »

Jeg syntes dog den er helt perfekt Smiley Men sætter den en enkelt tand ned i næste update for at se hvordan det er Thumbs Up

Ellers, tak Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #27: 29 Jul 2009, 13:35 »



1. Oktober 2008


Denne måned har været en pose blandede bolsjer. Vi ligger godt ud, men slutter dårligt af. En måned med op- og nedture.

1/9/08
Nyindkøbte Michael Petersen, som blev hentet ind til venstre backen, er blevet sat på fri transfer. Michael havde åbenbart fået en løn på 1.300/ugen, hvilket klubben slet ikke har råd til pt. Jeg ved ikke hvordan han har fået det, da jeg hentede ham på en amatør kontrakt. Det er nok min assistenttræner. Men han er i hvert fald blevet smidt ud af truppen igen.

6/9/08

Vanløse - Kolding FC 2-1
Jeg ser det her som endnu en kamp hvor vi kan gå ind og skaffe os minimum et enkelt point. Vi stiller dog op uden Özdogan, Laudrup og Coe. Men et par andre FCK’ere bliver sat på banen, og så må vi se hvordan det går. Efter 19 minutter banker Monberg bolden hårdt i kassen på et direkte frispark. Ti minutter inde i anden halvleg er det Neestrup som kan banke bolden i kassen lidt uden for feltet. I overtiden får Kolding dog udlignet, men trækker os ud af kampen som vindere. Dejligt.

13/9/08
Vanløse - FC Roskilde 2-0
Roskilde ligger i øjeblikket i midten af tabellen, så det  her er endnu en kamp jeg skal have point i. Özdogan og Laudrup er ved at være klar igen, men jeg sparer dem lige den sidste gang for ikke at risikere noget. Nå, men i vil vel gerne vide hvordan det gik.
Lige før pausen laver Roskildes målmand et kæmpe drop da han er alene med bolden, og lader bolden smutte under hans fod. Thomas Christiansen er hurtig på fødderne, og når at skyde bolden ind til 1-0. I det 77. Minut følger Andreas Moos op på et forsøg fra Thomas Christiansen, og sikrer os en 2-0 sejr. Vi rykker for alvor op ad i tabellen nu!

21/9/08
LFA - Vanløse 1-0
Det her er en kamp jeg næsten ikke gider skrive om. LFA lå inden kampen på en sidsteplads i ligaen, og vi skulle jo selvfølgelig vinde den kamp. Jeg havde fået Özdogan og Laudrup tilbage, men jeg skulle nok ikke have brugt dem i dagens kamp, da de spillede utroligt dårligt. Vi kommer bagud efter 20 minutter, og så formår vi ikke at score et eneste mål i de sidste 70 minutter. Jeg var også vred efter kampen, i hvert fald ifølge teamtalken. Jeg må bare se at komme hurtigt videre til næste kamp.

24/9/08
Vanløse - Lyngby 1-2
Jeg forventede ikke meget af denne kamp. Jeg kunne ikke bruge Christoffer Olsen og Nikolaj Hansen, da de ikke måtte optræde i pokal kampe. Dog sad vi dog godt på Lyngby, og de kom ikke frem til særlig mange chancer i den første halve time. Efter 32 minutter fik Tore Gundersen scoret til 0-1. Lige før halvleg var den unge Moos på pletten for os, da han scorede et stykke ude fra. 1-1 ved pausen var et godt resultat for os. I det 26. Minut blev Danni Jensen skadet, så jeg havde byttet ham ud med Seker. I det 67. Minut blev min centrale forsvarsspiller Bongumusa Mthethwa skadet, og jeg måtte spille 3-1-4-2 i resten af kampen, da jeg ikke havde flere forsvarsspillere på bænken. Det blev hurtigt straffet, da Andrew Ornoch scorede efter 77 minutter. Endnu et nederlag, men denne gang tog jeg det ikke så tungt, da jeg havde forventet et nederlag til Lyngby, og jeg prioriterer ikke pokalturneringen så højt. Nu kan jeg fokusere på ligaen 100%.

24/9/08
Efter kampen mod Lyngby fik jeg to rapporter i min mailboks omkring Danni og Bongumusa. Danni er ude i op til 2 måneder. Ikke så rart når han var begyndt at blive fast højre back. Bongumusa som havde spillet fast mand ved siden af Nikolaj Hansen indtil nu, vil være ude i mellem 3-4 uger. Så jeg bliver nødt til at spille med et handicappet forsvar i den næste måneds tid.

25/9/08
Nathan Coe er nu vendt tilbage fra sin skadespause. Jeg ved bare ikke om jeg skal bruge ham med det samme, da Vang har spillet glimrende i kassen.

27/9/08
Vanløse - FC Fyn 1-1
FC Fyn lå midt i tabellen ligesom jeg gjorde. Jeg var bange for at vi skulle få vores tredje nederlag i træk med det spil som vi havde vist de sidste par kampe. FC Fyn starter da også med at komme foran efter 27 minutter. Der sker ikke de store indtil 10 minutter før tid. Jeg satser alt, og sætter to friske spillere på banen. I det 86. Minut smider Thomas Christiansen et indlæg ind til en helt fri Seifert, som kan heade bolden roligt i nettet til en dramatisk udligning, 1-1. Lukunku, som jeg havde sat på banen i stedet for Moos, havde en 100% chance kort før slutfløjt, men skyder lige på målmanden. 1-1, og et point til os er tilfredsstillende i denne kamp. Måske er mine modstanderne snart velkendte med min 4-4-2.

 
Som skrevet i introen, så er det lidt blandede resultater vi har fået fra Oktober måned. Vi ligger godt ud med to sejre, men så vender formen mod bundproppen, og vi taber derefter til Lyngby, og slutter af med et enkelt point. Vi har fået spillet 9 kampe indtil videre, hvor vi har vundet 3, fået 4 uafgjorte og tabt 2. Vi ligger lige midt i tabellen, på en 8. Plads med 13 point. Sidste år endte Roskilde lige over stregen med 33 point. Så mit mål må være minimum 33 point, for ikke at rykke ned.

Logged


Simonlyhne
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #28: 30 Jul 2009, 00:18 »

God blog, jeg læser også med Smiley

Det giver mig helt lyst til at starte med et hold i 2. divison, og kæmpe sig op!
Logged

All the Chelsea will be there to cheer the victory, We’ll keep the Blue Flag flying from the Bridge to Wembley!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #29: 30 Jul 2009, 05:29 »

Det lyder godt Simonlyhne Thumbs Up
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010