home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 375 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter  (Læst 29327 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter
« : 25 Jul 2009, 20:17 »



INTRO

Jeg har gået med lysten til at lave en ny blog samtidig med mit “Din Vej” projekt. Lysten for bloggen har været stor, fordi det ikke har været FM 2009 der er blevet spillet, men derimod 08 udgaven. Jeg fandt 08 udgaven frem for noget tid siden, og blev bidt af det igen, da det kører meget bedre end 09 gør på min computer. Bloglysten har så vokset sig større og større, og efter et par svar i “Fremtidige Blogs,” så har jeg nu besluttet mig for at prøve kræfter med det.
Jeg fik aldrig lavet nogle blogs i 08’eren, da jeg havde for travlt med at spille det dengang. Så nu skal det være. Du undrer dig sikkert over hvorfor jeg har valgt at starte med Vanløse IF, fra den danske 2. Division. Men det er fordi jeg har haft lyst til at spille med et lille hold, og der har interessen været størst for Danmark.
Så skal det også lige siges at denne blog bliver lavet med meget inspiration fra Dustys meget fantastiske to blogs jeg har prøvet at kæmpe mig igennem de sidste par dage. Den ene blev skrevet om Cisco Roma, et italiensk hold fra Rom, som spiller i den italienske fjerde division. Dusty fik en 2. Plads i blog konkurrencen med historien om Cisco. Den anden handlede om et andet italiensk hold, nemlig Genoa, som han fik reddet op i Serie A (jeg er ikke færdig med at læse den endnu, så han har ikke forladt Genoa der hvor jeg er nået til). Jeg blev inspireret af den måde Dusty har valgt at skrive sine blogs på. Han skriver dem ikke som fan, som en avis, eller fra managerens øjne. Næ, han skriver den ud fra sine egene tanker, og sit spil. Det kan jeg li’! Og det vil jeg så også forsøge at gøre i denne blog.
Jeg starter i Vanløse, men har ikke tænkt mig at blive der ret længe, for jeg vil gerne videre i Europa. Derfor har jeg kaldt titlen “Et eventyr starter”, da jeg ikke har lyst til at forblive i den klub jeg er startet i. Jeg har allerede spillet det første år i Vanløse, så de første updates omhandler den netop nu afsluttede sæson.


FAKTA OM SPILLET
Patch 8.0.2
Manager navn: Cristian Manzetti - Spørg mig ikke hvorfor
Nationalitet: Italiensk, anden nationalitet er dansk
Start klub: Vanløse IF
Valgte ligaer:
  • Danmark - alle
  • England - Coca Cola League 2 og derover
  • Tyskland - 3. Division og derover
  • Italien - Serie B og derover
  • Skotland - Første division og derover
  • Spanien - Liga BBVA og derover

Database størrelse: Middel
Mål for første sæson:
  • Anskaf en moderklub
  • End i den bedste halvdel af ligaen
« Seneste Redigering: 16 Aug 2009, 16:53 af Erzael » Logged


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #1: 25 Jul 2009, 20:23 »

Vild læse med her. Har gang i et 08 save med Søllerød-Vedbæk som er fra samme division, så det kan blive spændende at se hvordan du tackler ligaen Smiley
Logged

former zoesuckins

quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #2: 25 Jul 2009, 20:25 »

lyder spændene keep going Grin
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #3: 25 Jul 2009, 20:49 »



SOMMEREN 07 - (Der vil ikke være screenshots af spillere og ligastillinger her i de første updates, da jeg nu er i juli 2008, og de første updates er fra sommeren og efteråret 2007)

Det allerførste jeg fik gjort da jeg startede spillet var, at jeg ansøgte om en moderklub. En lille klub skal have en større klub som kan fodre dem med nogle af deres yngre og reserve spillere. Så blev truppen ellers kigget igennem, og jeg så hurtigt at der ikke rigtig var nogle spillere som jeg kunne bruge hvis jeg skulle ende i den bedre halvdel af ligaen. Jeg gik så hurtigt ind og søgte efter et par spillere som ikke havde nogen kontrakt, og som kunne være interesseret i at komme til Vanløse. Jeg fandt hurtigt et par dansk/afrikanske spillere som skrev under på en amatør kontrakt. I løbet af de første par dage fik jeg fat i 5 spillere, hvor de 3 af dem, Ibrahim El-Faour (AC), Mohammed Nabate (OMH, OMC, AC) og Redouane El-Falaki (FC), fik mest spilletid i efteråret.
I midten af juli fik jeg så en besked i min mailboks om at bestyrelsen havde fundet to eksempler på en moderklub. Jeg fik valget mellem Herfølge fra 1. Division og FC København. Valget endte på sidstnævnte, og hermed var det ene mål for sæsonen nået, og nu skulle der lejes spillere. Næsten hele FC Københavns reserve trup blev lejet til Vanløse. I løbet af juli og august fik jeg lejet hele 10 spillere.
En enkelt angriber fra Avarta blev også hentet, nemlig Morten Seifert. Han havde gjort det godt i kampene i juli og august, og var faktisk topscore i ligaen. Han blev hentet den 29. August.

Med hensyn til kampene, så havde vi nogle ikke så heldige venskabskampe, men de var også bare arrangeret for at få gang i drengene efter en lang sommer. I landspokalturnering en vinder vi den første kamp over Roskilde KFUM, men i anden runde ventede AGF, som slog os ud 1-4 i Aarhus. I ligaen havde vi startet stille og roligt ud, med en sejr og et par uafgjorte. Alt i alt to gode måneder hvis man ser på ligaen og lejekontrakterne.

Logged


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #4: 25 Jul 2009, 21:10 »

Havde også lejet Laudrup og Neestrup. De gjorde det virkelig fantastisk på den centrale midtbane specielt Neestrup, der blev hele sæsonen.

God update kan dog ikke lide skriften.
Logged

former zoesuckins

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #5: 25 Jul 2009, 21:12 »

Mange tak Zeptor Wink Men hvad skal ændres ved skriften? Størrelsen eller selv skriften?
Logged


Bimmand
Gæst
 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #6: 25 Jul 2009, 21:14 »

Rigtig flot opstillet Opstemt

Følger med
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #7: 25 Jul 2009, 21:16 »

Dejligt du er tilbage Erzael!
Du skriver rigtig flot, dog savner jeg lidt grafik.
Men ellers er det fint, skriften skulle måske sættes en eller to størrelser ned, men ellers er det rigtig godt.
Også en rigtig fed klub du har valgt. Kunne være utrolig fedt, hvis du kunne få Vanløse op i toppen af dansk fodbold.
Er sikker på at du nok skal få noget ud af dit hold, og skabe nogle gode resultater.
KIU mester! Thumbs Up
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #8: 25 Jul 2009, 21:16 »

Mange tak Zeptor Wink Men hvad skal ændres ved skriften? Størrelsen eller selv skriften?

Gerne begge for min skyld Smiley
Logged

former zoesuckins

sindsygt
Gæst
 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #9: 25 Jul 2009, 21:25 »

Det ser jo blændende godt ud, Erzael!
Glæder mig til at se mere fra din computer! Wink

Mht. skriften, er der ingen alarm herfra, jeg synes det ser godt ud Smiley

KIU Thumbs Up
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #10: 25 Jul 2009, 21:31 »

Rigtig flot opstillet Opstemt

Følger med
Er jeg glad for Bimmand Thumbs Up
Dejligt du er tilbage Erzael!
Du skriver rigtig flot, dog savner jeg lidt grafik.
Men ellers er det fint, skriften skulle måske sættes en eller to størrelser ned, men ellers er det rigtig godt.
Også en rigtig fed klub du har valgt. Kunne være utrolig fedt, hvis du kunne få Vanløse op i toppen af dansk fodbold.
Er sikker på at du nok skal få noget ud af dit hold, og skabe nogle gode resultater.
KIU mester! Thumbs Up
Mange tak Michael "Villefrance" Harlev Thumbs Up Grafikken kommer der mere af når jeg har fået skrevet disse updates, fra første sæson, så jeg kan tage ordentlige screenshots igen. Mht. skriftstørrelsen, så kan jeg godt lide at den er lidt stor, men sætter den nok en eller to størrelser ned Thumbs Up Selve typen er jeg dog glad for, så den beholder jeg lidt endnu Smiley
Gerne begge for min skyld Smiley
Jeg vælger at sætte størrelsen lidt ned, men beholder typen lige nu, da jeg er glad for den Smiley
Det ser jo blændende godt ud, Erzael!
Glæder mig til at se mere fra din computer! Wink

Mht. skriften, er der ingen alarm herfra, jeg synes det ser godt ud Smiley

KIU Thumbs Up
Er glad for også at have dig med ombord Jonas Wink Håber du nyder opholdet her Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #11: 25 Jul 2009, 21:34 »



SEPTEMBER OG OKTOBER 07

Efter jeg røg så hurtigt ud af pokalturneringen kunne jeg fokusere på ligaen 100%. Ikke fordi jeg gik efter en stor overraskelse i pokalen, men det kunne da have været rart at spille mere end to kampe. Skidt med det. Vi ligger godt ud i september ved at vinde 2-1 over FC Vestsjælland, som var blevet spået til en oprykning i denne sæson. Vi var forresten blevet spået til en 13. Plads. Næsten hele mit hold består af FCK spillere. Coe på mål, Piil og Hansen i midterforsvaret, Windfeld ude på venstre backen, og så min egen Benjamin Seker på højre backen. Mads Laudrup var den ene mand på midten, og på den anden plads skiftede jeg imellem Neestrup og Özdogan. På højresiden var Nabate, og modsat var Stefan Monberg. El-Faour og Seifert var blevet smidt helt frem.
I anden kamp  blev vi dog overrasket på vores hjemmebane af Skovlunde, som slog os 1-2. Vi spillede også katastrofalt i den kamp, og var heldige at få scoret et mål.
I resten af kampene i løbet af september og oktober blev jeg dog ikke besejret. De indeholdte kun en enkelt uafgjort, og ellers sejre for resten. Det var ellers et svært program vi havde. Den første var imod KB, men da vi havde lånt alle deres spillere, havde de lidt svært ved at gøre noget, og vi vinder 4-2. Af andre store sejre kan 4-0 sejren over Brønshøj, og 4-1 sejren over Glostrup nævnes. Den kamp vi fik uafgjort i var mod Brøndby, som jeg på forhånd frygtede at møde, da jeg jo ikke havde flået hele deres reserve hold.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #12: 25 Jul 2009, 21:59 »



NOVEMBER 07

Kampprogrammet i 2. Division har kun givet mig 2 kampe i november, hvilket også er de sidste kampe i efteråret 2007. Morten Seifert har indtil videre vist store klasse op foran, og alle lejesvendene har også spillet forrygende bold her i efteråret. Mads Laudrup er blevet min nye kaptajn, og dominere totalt i alle kampe han spiller. Özdogan scorer en del mål på langskud, og fløjene laver et masse løbearbejde, samt nogle gode indlæg. Seker slår nogle fantastiske hjørnespark ind i panden på Nicolaj Hansen og Piil. Jeg ligger i toppen af ligaen, og kæmper om top pladserne sammen med HIK og Avarta.

I den første kamp i november skal vi hjemme møde Værløse. Jeg er ret fortrøstningsfuld før dette opgør, og jeg siger da også i pressen at jeg regner med vi vender denne kamp. Og ganske rigtigt har vi spillet næsten hele kampen. Vi skal dog bruge 38 minutter på at komme foran, hvor Nabate sparker bolden i kassen. Lige før pausen er det Seifert der sætter bolden ind til 2-0, og så går vi i omklædningsrummet.
Drengene skal bare fortsætte det gode spil, og det gør de så. Nikolaj Hansen header bolden ind til 3-0, og 2 minutter senere kvitterer Nabate med endnu en scoring. Dejlig kamp, og 3 point der luner midt i det kolde efterår.
I den sidste efterårs kamp skulle vi møde Stenløse på udebane, og man skulle tro at mine drenge allerede var gået på ferie. Vi spiller dårligt, og vi kommer allerede bagud efter 20 minutters spil. I halvlegen prøver jeg at vække drengene, men lige meget hjælper det, og vi slutter efteråret af med et 2-0 nederlag. Skuffende, men til gengæld ligger vi på en førsteplads i ligaen. Det er dog over al forventning. Jeg håber og beder til at vi kan holde pladsen i det næste halve år.

I foråret starter vi ud med 6 venskabskampe, hvor den første er mod moderklubben FC København.

Logged


guldfck
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #13: 25 Jul 2009, 22:29 »

God blog ikk så realistisk du henter alle fck spillere, men okay så er det en blog du har startet på en måde ingen turde tro på så jeg er i hvertfald ast læser og så et godt råd kom væk fra vanløse efter sommeren for så ryger nok alle fck spillerne som bærer hele dit hold.
Ps... fantastisk du tør starte med dem

Mvh.. Guldfck
Logged

PSN: Guldfck

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #14: 26 Jul 2009, 13:23 »

Mange tak guldfck Thumbs Up Jeg er glad for du vil læse med Smiley
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010