home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 644 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Palermo - Tidl. Aberdeen, Vanløse | Et eventyr starter  (Læst 29481 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #30: 31 Jul 2009, 13:29 »



1. November 2008


Oktober måned er netop slut, og den har faktisk bragt os et par gode resultater og nogle flere point i tabellen.

4/10/08
HIK - Vanløse 1-2
HIK var klubben som rykkede op i 1. Division sammen med mig, så derfor skulle denne kamp være den nemmeste at få 3 point i. HIK kommer dog hurtigt foran, allerede efter 10 minutter er det Mads Torry som scorer til stillingen 1-0. Ingen af holdene formåede at score yderligere i første halvleg. I det 71. Minut lander bolden efter en del forvirring foran Andreas Moos, som sætter den ind til 1-1. Stefan Monberg syntes ikke at 1 point var nok, så han skaffede os de 3, ved at score efter 82 minutter. Det resultat holdt hjem, og vi var blevet 3 point rigere.

15/10/08
Vanløse - Frem 1-1
Frem ligger inde med fx. Bajram Fetai og Patrick Mortensen, så jeg kan se frem til en svær kamp. Frem ligger inden kampen på en midterplacering, ligesom os selv, så et enkelt point skulle ikke være umuligt. Efter en halv times spil er det Thomas Christiansen som header os i front med 1-0. Dog får Patrick Mortensen udlignet 6 minutter efter, så ved pausen er stillingen 1-1. Der bliver ikke scoret yderligere i kampen, så et enkelt point til begge hold. Det er et fair resultat.

19/10/08
FC Nordsjælland - Vanløse 2-0
En svær kamp, og så på udebane. FC Nordsjælland er klart favoritter til denne kamp, så jeg kan ikke blive skuffet hvis vi taber denne kamp. Vi holder ellers FCN væk fra vores mål i første halvleg, men vi kommer ikke selv til mange chancer. I anden halvleg viser FC Nordsjælland at de er tidligere SAS Liga hold, og at vi er tidligere 2. Divisions hold. På fem minutter scorer de 2 mål, og lukker kampen. Skudstatistikken siger 19 imod vores 5, så FCN viste klart klasseforskel i anden halvleg. Men vi skal bare hurtigt videre.

25/10/08
Vanløse - Hvidovre 3-0
Endelig fik vi en “storsejr”. Hvidovre lå inden kampen under stregen, så 3 point var nærmest et krav i denne kamp. Andreas Moos starter måltavlen ved at score efter 27 minutter på et flot hovedstød. Nikolaj Hansen og Bongumusa scorer på hver sit hovedstød i anden halvleg, og sikrer os en dejlig 3-0 sejr.


Efter Oktober måned ligger vi lunt på en 7. Plads i ligaen. Det er alt i alt nogle gode resultater vi har fået i denne måned. Nederlaget til FC Nordsjælland er acceptabelt. I november har vi kun 2 kampe, hvilket er de sidste kampe i 2. Division i efterårs sæsonen. Første kamp er mod Fredericia, og anden kamp er mod Randers.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #31: 31 Jul 2009, 20:01 »



1. December 2008


Oktober måned er netop slut, og den har faktisk bragt os et par gode resultater og nogle flere point i tabellen.

2/11/08
FC Fredericia - Vanløse 1-3
Dette var endnu et midteropgør. Jeg kunne godt bruge 3 point til at rykke videre op i tabellen, og det så ikke helt usandsynligt ud før opgøret. Endnu engang er det Andreas Moos der starter opgøret med at heade en bold i kassen, efter et indlæg fra Laudrup. Efter 21 minutter opsnapper Thomas Christiansen en dårlig tilbage aflevering fra Fredericias forsvar, og gør det til 0-2. I midten af anden halvleg får Fredericia bolden ind til 1-2, men Morten Seifert fuldfører arbejdet i de sidste minutter, og kan sikre os en dejlig 1-3 sejr.

8/11/08
Vanløse - Randers FC 0-1
Nu er det blevet tid til at spille kampen mod Randers - ligaens nummer 1 pt. De råder stadig over spillere som Søren Berg, Marc Nygaard og Kevin Stuhr Ellegaard, så det bliver en rigtig svær kamp at få point i. Dog bliver det lidt af en kedelig kamp. Randers har mistet deres SAS Liga niveau syntes jeg, og det var rigtig tæt på jeg havde holdt en 0-0 hjem. Men sådan skulle det ikke være. Randers FC vinder simpelthen i overtiden. De har skiftet Hassan Bashir ind i stedet for Nygaard, og Hassan sparker bolden ind på en af mine spillere, hvorefter den lige så langsomt triller ind over stregen. En rigtig skidt afslutning, på en kamp hvor vi kunne have fået 1 point mod topholdet. Ærgerligt, ærgerligt..

10/11/08
Danni Jensen er nu vendt tilbage fra sin skadespause. Danni var ude i 2 måneder med en slem knæskade, men nu skulle han være klar igen.

28/11/08
Jacob Neestrup er nu vendt tilbage fra sin lyskeskade.

1/12/08
Den 1. December fik jeg en besked i min mailboks om at jeg skulle stemme på årets fodboldspiller. På førstepladsen valgte jeg Jacob Olesen fra Kolding. Han har scoret hele 19 mål, bare her i efteråret. På andenpladsen valgte jeg Tore Andreas Gundersen. Tore har spillet godt i de to kampe jeg har spillet imod Lyngby, så han fik en fortjent andenplads. På den sidste plads, tredjepladsen, gik det ene point til Marcus Pode. Marcus er en ung spiller fra FC Nordsjælland, og han scorede imod os sidst vi mødte dem.


Det var så de to eneste kampe i november, og de allersidste ligakampe i efteråret 2008. Jeg kan se tilbage på en rigtig god debut sæson i 1. Division, hvor vi lige nu ligger nummer 6, med 17 point op til Randers på førstepladsen. Oprykning har jeg vinket farvel til, men jeg tror også godt at jeg kan vinke farvel til en nedrykning. Vi har spillet nogle rigtig gode kampe, hvilket har indbragt hele 23 point. Ikke dårligt hvis jeg selv skal sige det. Vi har også fået Andreas Moos på topscorer listen, dog helt nede på en 8. Plads, men han er der Thumbs Up. Thomas Christiansen er den spiller på mit hold som har lavet flest assists. Dog har han “kun” lavet 5, men det er også ganske tilfredsstillende.



Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #32: 02 Aug 2009, 13:48 »



1. Marts 2009


Så har jeg lige fået overstået et par måneder. Transfervinduet er ikke værd at snakke om. Det har ikke været til at lokke nogle spillere til klubben. Selv SAS Liga spillere vil hellere lejes ud til 2. Divisions hold, end til Vanløse. Jeg har kun fået lejet en enkelt spiller, endnu engang en fra FCK. Güney Öscan skal resten af sæsonen være backup til højre backen, og det centrale forsvar.

Af venskabskampe har vi spillet 3 af slagsen. Den første fandt sted den 17. December. Vi skulle spille ude imod Aarhus Fremad. Vi starter godt ud med at komme foran efter 19 minutter, da Thomas Christiansen header bolden forbi Aarhus målmanden. Mads Laudrup sparker bolden i kassen direkte på frispark efter 37 minutter. Efter pausen er Thomas endnu engang på pletten, da han header bolden i mål til 0-3. Mark Jensen fra Aarhus Fremad får dog reduceret til 1-3, men det bliver også kampens resultat. En fin afslutningskamp på 2008.

Den anden venskabskamp blev spillet den 27. Januar. Her tog vi imod SAS Liga holdet Esbjerg. Man kunne godt se forskellen på de hold da man efter kampen så på skudstatistikken. Vi havde kun 4 forsøg på mål, imod Esbjergs 22. Det er helt utroligt at de kun fik nettet en enkelt gang, da Jesper Lange slap fri, og placeret bolden uden om Coe i målet. Coe stod ellers en god kamp, da det var det eneste mål der gik ind ud af 22 forsøg.

Den tredje, og sidste kamp var en kedelig en af slagsen. Den fandt sted den 27. Februar. Vi spillede igen hjemme, og gæsterne hed denne gang Viborg. Denne kamp trak næsten 3 gange så mange mennesker på stadion end Esbjerg kampen. Vi spillede da også en rigtig flot kamp, og samtidig blev Nathan Coe kampens spiller. Skudstatistikken hed i denne kamp 2 mod 21. Nathan lod ikke en eneste bold gå forbi ham, og en ellers flot kamp endte med et 0-0 resultat, hvilket jeg er yderst tilfreds med.

Forårssæsonens første kamp finder sted den 18. Marts, hvor vi hjemme ligger ud mod Skive. De to yderligere kampe i marts er imod Næstved og Herfølge. Læs om de kampe i næste update.



Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #33: 02 Aug 2009, 16:18 »



1. April 2009


April måned er nu overstået, og efter min mening er det gået over al forventning. Bare prøv at læs.

18/3/09
Vanløse - Skive 0-0
Skive lå nummer 12 inden denne kamp. Jeg ville afprøve en 4-4-2 diamant opstilling i denne kamp. Jeg blev positivt overrasket over hvor godt den virkede. Öscan fik debut for Vanløse i denne kamp, da Nikolaj Hansen er blevet skadet i mindst 1 måned. Vi spiller en fantastisk flot kamp, hvor vi kontrollere fuldstændigt. Skive kommer frem til 3 skudforsøg, hvor vi derimod får hele 12 forsøg. Desværre går ingen af dem over stregen. I det 89. Minut har Andreas Moos et skudforsøg som går direkte på undersiden af overlæggeren. Vi var tæt på at vinde, men jeg kan glæde mig over en rigtig flot kamp fra vores side.

22/3/09
Næstved - Vanløse 1-1
Jeg er nødt til at undvære Laudrup og Özdogan i denne kamp, samtidig med at Nikolaj Hansen stadig er ude. Jeg skal vist være glad hvis jeg bare får et enkelt point i denne kamp. Jeg forsøger mig stadig frem med min 4-4-2 diamant taktik. Efter 39 minutter bliver Andreas Moos nedlagt i feltet, og vi får et straffespark. Danni Jensen sætter den helt oppe i hjørnet, og giver os en 1-0 føring. Men, desværre er Football Manager skabt så ondt, at det er svært at holde sådan en snæver stilling hjem en hel halvleg, så efter 80 minutter får Næstved udlignet. Kampen ender 1-1, og vi får det ene point jeg havde regnet med.

29/3/09
Herfølge - Vanløse 0-2
En svær kamp på papiret, og så på udebane. Herfølge er en af topkandidaterne i 1. Division, så endnu engang skal mine spillere kæmpe røven ud af bukserne for at få point med hjem. Heldigvis har vi fået Özdogan og Laudrup tilbage, hvilket betyder rigtig meget. Min taktik virker over al forventning. Vi får ikke bolden over stregen i første halvleg, men skudstatistikken siger 2-9, til vores favør. I pausen bruger jeg teamtalken til at sige jeg er tilfreds med spillet. 1 minut efter pausen kvitterer Andreas Moos med et rigtig flot mål. Den samme Moos er på pletten igen efter 62 minutter, da han, på en kontra, løber uden om Herfølge målmanden, og triller bolden ind til 0-2. Så trækker jeg ellers tiden så meget jeg kan for at holde denne føring hjem. I det 89. Minut har Laudrup et forsøg, på direkte frispark, som han sender på ydersiden af stolpen. Kampen ender 0-2 til os, et virkeligt uvirkeligt resultat.

 
En genial afslutning på en flot måned. Og nej, det er ikke en aprilsnar. Andreas Moos’ flotte afslutning på måneden har resulteret i en plads på månedens hold. I ligaen er vi kravlet op på en 6. Plads. I næste måned venter Lyngby, Køge, Kolding og Roskilde. Så se frem til en spændende april måned!



Logged


Pepe
Gæst
 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #34: 02 Aug 2009, 17:23 »

Virkelig flotte resultater! Kan være du snart kan komme op i SAS Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #35: 02 Aug 2009, 17:28 »

Jeg ved ikke om jeg kan nå det i denne sæson. Og hvis jeg gør, tror jeg at jeg får et stort problem med at skaffe spillere. Men nu må vi se Thumbs Up Har endnu ikke fået et nyt tilbud fra Vanløse bestyrelsen, så jeg ved ikke hvornår min tid i Vanløse er slut Thumbs Up Det kan være jeg er i en ny klub efter denne sæson Smiley
Logged


Pepe
Gæst
 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #36: 02 Aug 2009, 17:30 »

Nej, der er nok lidt langt op i denne sæson Smiley Men måske næste sæson Wink

Bliver spændende at se, hvor du er efter sommerferien!
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #37: 02 Aug 2009, 18:16 »



1. Maj 2009


Maj, en spændende måned. Topkamp, opture og nedture. Læs det hele i denne update.

4/4/09
Vanløse - Lyngby 3-0
Lyngby er det hold som jeg nok har frygtet mest i denne sæson. Jeg har allerede mødt dem 2 gange, og begge gange har det resulteret sig i et nederlag. Men hvis jeg var bange for Lyngby før, er jeg det i hvert fald ikke mere. Efter blot 4 minutter, tacklede Öscan en Lyngby spiller, så bolden røg helt ned til Lyngbys målmand, Rune Pedersen, som var et godt stykke ude af feltet. Rune lavede en forkert tæmning, så bolden landede lige i fødderne på Thomas Christiansen. Thomas prøvede chancen ude fra 35 meter, og til mit held landede bolden i kassen. 1-0, og blot efter 4 minutter. Det hurtige mål ruinerede Lyngby, da de ikke var i stand til at stille noget op imod mit Vanløse mandskab. Efter 27 minutter er Thomas igen manden bag et mål. Andreas Moos ligger en aflevering i dybden til Thomas, som egentlig nok ligger offside. Men det bliver ikke dømt, og Thomas kan ligge bolden uden om Rune Pedersen. Det skal da også lige blive 3-0 inden pausen, og denne gang er det Moos’ tur til at heade bolden i kassen. Casper Windfeld ligger et flot indlæg lige ind i panden på Moos, som sikrer os et rigtig flot resultat. Ved pausen sætter jeg “tidsspild” helt op, så vi kan køre sejren i hus.

11/4/09
Vanløse - Køge 3-0
Endnu en kamp på hjemmebane, og endnu engang slipper vi af med et fantastisk resultat. Man of the match i dag kan kun være Andreas Moos. Manden står bag 3 ud af 3 scoringer, og alle tre falder i første halvleg, ligesom i sidste kamp. Efter 22 minutter starter han sit fænomenale goalshow, da han banker den ind til 1-0. 12 minutter efter får han en stikning i dybden, og øger til 2-0. 3 minutter inde i første halvlegs overtid gør Andreas det til yderligere 3-0. Intet mindre end fantastisk! Andreas er nu oppe på 20 kampe og 14 mål i ligaen.

11/4/09
Stefan Monberg har pådraget sig et slag på skinnebenet i kampen mod Køge, og er ude i omkring en uge. Christoffer Olsen må tage hans plads på venstre fløjen i mellemtiden.

19/4/09
Kolding FC - Vanløse 3-1
Det her er en kamp jeg næsten ikke gider at skrive om. Vi kommer bagud allerede efter 30 sekunder. Derefter går det hele Koldings vej. Vi får dog heldig udlignet efter en halv time ved Andreas Moos, men allerede efter 42 minutter får Agbetu scoret for Kolding, og de er igen foran. 1. Divisions topscore, Jacob Olesen skal også på tavlen, da han efter godt og vel 75 minutter, sætter et straffespark i kassen. Alt i alt en kamp vi bare skal glemme hurtigst muligt.

19/4/09
“Manzetti må udstå karantæne” er overskriften på den besked jeg lige har modtaget. Jeg blev sur over det straffespark som Kolding fik i kampen, og forbundet har nu givet mig en dags karantæne. Næste kamp er mod Roskilde, hvor jeg inderligt håber at min assistent kan klare det.

26/4/09
FC Roskilde - Vanløse 0-1
Tjaah, jeg kan ikke gøre så meget i denne kamp da jeg har karantæne, men nærmest kun håbe på det bedste. I første halvleg sker der ikke det store. Vi har den største chance da Andreas Moos skyder på overliggeren. I halvlegen kigger jeg lige på formationerne, og ser at min assistent har smidt Laudrup op på den offensive plads, Özdogan ned på den defensive og Özcan ud på højrefløjen. “Hvad sker der?” tænkte jeg. Men den opstilling gav åbenbart pote, da Thomas Christiansen efter 52 minutter gør det til 0-1. Efter det bytter assistenten om på Özcan og Bongumusa, så min anden bedste centrale forsvarsspiller ryger ud på fløjen. Det så fuldstændig underligt ud, men det virkede da, og vi kørte en 0-1 sejr hjem. Ekstrem dejligt.

30/4/09
Landspokalturnering s finalen spilles i dag. Kampen skal spilles mellem AaB og min moderklub FC København. AaB trækker det længste strå, og med to hurtige scoringer i første halvleg, har de sikret sig trofæet med en 2-1 sejr.


Så blev maj også færdigspillet. Udover skuffelsen mod Kolding, kan jeg se tilbage på en flot, flot måned, med to flotte sejre. I ligaen røg vi ned på en 7. Plads da vi tabte til Kolding, men efter sejren over Roskilde er vi nu smuttet op på en 4. Plads. Dog er der 14 point op til tredjepladsen, som FC Nordsjælland indehaver. Lyngby og Randers udgør toppen, med henholdsvis 54 og 58 point. Andreas Moos har tilkæmpet sig 5. Pladsen på topscore listen med 15 mål i ligaen. Jacob Olesen fører dog stadig suverænt med 25 kasser. Vi mangler stadig 8 kampe, hvor 6 af dem er i maj, og 2 er i juni. Glæd jer til sæsonafslutningen.



Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #38: 02 Aug 2009, 22:02 »



1. Juni 2009


En meget blandet maj måned, som i kan læse alt om i nedenstående tekst.

2/5/09
Vanløse tilbyder Manzetti en ny kontrakt. Jeg har, måske desværre for nogens vedkommende, afvist blankt. Jeg er ikke interesseret i at blive i Vanløse. Jeg har vist mine manager evner i disse to sæsoner, og vil gerne snart videre til en lidt større klub.

2/5/09
Vanløse - LFA 3-0
En kamp mod ligaens absolutte bundprop. En kamp vi SKAL vinde. Det siger jeg også til spillerne inden kampen går i gang. Efter 24 minutter ligger Özdogan bolden ind i panden på Öscan, som starter måltavlen, og gør det til 1-0. Efter en lille halv time er det Thomas Christiansen som ligger bolden i kassen til 2-0, og efter 54 minutter bliver det også 3-0, da Neestrup banker et langskud i kassen. 3-0, en sejr vi skulle have, og hurtigt videre.

6/5/09
FC Fyn - Vanløse 1-3
Endnu en kamp hvor vi scorer 3 gange. Første gang er det Thomas Christiansen, den altid farlige angriber, som får en dyb stikning fra Moos, hvorefter han køligt udplacerer FC Fyn keeperen. Jacob Neestrup får scoret 5 minutter før pausen, og gør det til pausestillingen 0-2. I anden halvleg skal der gå en halv time, før Özdogan slipper forbi 3 mand, og ligger bolden ind over stregen til 0-3. Det lykkedes FC Fyn at reducere i det 81. Minut, men det er sku lige meget, for vi har fået endnu 3 point på kontoen.

9/5/09
Vanløse - FC Nordsjælland 0-2
En svær kamp, mod ligaens 3. Plads. Nordsjælland har stadig en start 11’er, med SAS Liga niveau, så det ville blive meget svært for os at få point i dag. Vi er under pres i hele første halvleg, men vi er heldige, og kan gå til pausen med en 0-0 stilling. FC Nordsjælland hæver niveauet i anden halvleg, og Andreas Dahl kvitterer med 2 mål, som sikrer Nordsjælland sejren. Første gang på et langskud efter 66 minutter, og anden gang på et direkte frispark, ti minutter efter. Fair nok at vi taber, og vi skal bare videre.

16/5/09
Vanløse - HIK 3-0
Andreas Moos og Özdogan er af sted med den danske U19 landsholdstrup, så jeg erstatter dem med Seifert og Wagner. En kamp vi papiret skulle være i stand til at vinde. Vi får da også så småt overtaget spillet, men vi skal til overtiden af første halvleg, hvor Thomas Christiansen bliver skubbet ned i feltet, og dommeren pegede på 11 meter pletten. Mads Laudrup ligger bolden, går lidt baglæns, og udplacerer så ellers HIK’s målmand. 1-0 ved pausen, en stilling jeg syntes er faldet til den rigtige side. Efter 62 minutter peger dommeren endnu engang på 11 meter pletten, og endnu engang er det til vores fordel. Mads Laudrup er igen manden der skal sparke, og igen kvitterer han med en fuldtræffer. 2-0, og lidt under en halv time igen. 12 minutter efter, altså i det 74. Minut, lykkedes det så for Mads Laudrup at fuldføre sit hattrick. Han modtager bolden bagerst i feltet, og halvflugter så bolden i modsatte side af målet. 3-0, og en stensikker sejr til os.

19/5/09
Den assisterende træner i Thisted, Jan Nielsen, er blev udpeget som favorit til at overtage mit job, hvis jeg ikke fortsætter efter denne sæson. De andre herre der bliver kigget på af bestyrelsen er Jesper Andreasen (ingen historie), Casper Jørgensen (ingen historie) og Henrik Andersen (ingen historie).

24/5/09
Frem - Vanløse 1-0
Frem har et angreb bestående af Patrick Mortensen og Bajram Fetai, så en farlig cocktail, jeg helst ville undgå. Desværre er det ikke muligt, og Fetai scorer efter 22 minutters spil. Det er den eneste scoring der er i denne kamp. Vi kommer ikke frem til nogle chancer, så derfor kan vi heller ikke scorer. Frem lå á point med os inden kampen, og har nu overtaget 4. Pladsen i ligaen. Vi kan ikke nå oprykningspladserne, så hvad for en plads vi ender på, er mig lidt ligegyldig. Randers har efter denne runde sikret sig oprykning, og den anden plads går til enten FC Nordsjælland eller Lyngby. Vi ligger nu på en 5. Plads med 3 kampe igen.

24/5/09
Køge har tilbudt en kontrakt til Benjamin Seker, så ham har Vanløse nok ikke glæde af i næste sæson. Han har selvfølgelig også kun ageret backup i denne sæson, men det er ikke sikkert at Vanløse stadig kan låne proper spillere af FCK næste sæson.

28/5/09
Seker accepterer kontrakttilbudet fra Køge, og skifter den 1. Juli 2009.

31/5/09
“Keane forlader måske Sunderland” er der en besked i min mailboks der hedder. Jeg åbner den og ser at bestyrelsen i Sunderland nok ikke tilbyder Keane en ny kontrakt. Hvis Keane forlader klubben, så har bestyrelsen en plan B. Stuart Pearce, som pt. træner det engelske U21 landshold, bliver spået til klubben af pressen. En række andre kandidater til posten på The Stadium of Light er Cristian Manzetti (mig Thumbs Up), Mick McCarthy (tidligere Millwall, Irland, Sunderland og senest Wolves manager) og til sidst, tyskeren Thomas Doll, som har været manager i HSV og Dortmund. Det er nok mindst sandsynligt at jeg skulle få jobbet, men jeg er da glad for at jeg bliver spået til at overtage pladsen i sådan en stor klub.

31/5/09
Vanløse bestyrelsen prøver endnu engang at overtale mig til at acceptere et kontrakttilbud, men endnu engang afslår jeg blankt.

31/5/09
Hvidovre - Vanløse 4-3
Jeg har så småt opgivet håbet i slutningen af denne sæson. Jeg skal snart væk fra Vanløse, og jeg er lidt ligeglad med resultaterne i de sidste 3 kampe. Det kunne være dejligt med point, men nu må vi bare se hvordan tingene forløber sig. Kampen mod Hvidovre kan Moos og Özdogan endnu engang ikke spille for Vanløse, da de er ude med U19 holdet igen. Hvidovre har bla. Brøndby spillerne Mike Jensen og Nicolaj Agger. Hvidovre ligger i bunden af ligaen, men selvfølgelig skal de vinde. Typisk FM… De kommer foran efter 2 minutter på et selvmål af Bongumusa. Efter 18 minutter udligner Seifert. 1 minut efter fører Hvidovre igen. 2-1, og jeg har næsten opgivet. Vi får dog scoret til både 2-2 og 2-3 inden pausen, og håbet er der igen. 9 minutter efter pausen udligner Hvidovre, og vi er tilbage på uafgjort. 4 minutter inde i overtiden skal Hvidovre selvfølgelig have det vindende mål, og jeg taber til et bundhold. Jeg er så glad for at jeg forlader denne amatør klub efter de sidste 2 kampe, som jeg overvejer at simulerer.


Den 1. Juni ligger jeg på en 5. Plads, med mulighed for at ende på en 8. Plads når sæsonen er slut, hvis vi fejler totalt i de sidste kampe.



Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #39: 03 Aug 2009, 01:21 »



Sæsonafslutning 2008/2009


3/6/09
Vanløse - FC Fredericia 3-0
Den andensidste kamp i min første sæson i 1. Division. Gæsterne er FC Fredericia, som pt. ligger på en 9. Plads, så de ser overkommelige ud på papiret. Vi ligger da også godt ud, da Andreas Moos banker bolden forbi Fredericias målmand efter 35 minutter. I anden halvleg får vi 2 straffespark inden for 10 minutter. Det er i tidsrummet 70 min - 80 min. Jeg forærer Özdogan tilliden, og han siger jo tak, da han banker begge i kassen. 3-0, og vi har fundet formen igen. Spørgsmålet er bare om jeg kan overraske mod Randers i sidste kamp.

7/6/09
Randers FC - Vanløse 1-0
4617 mennesker var mødt op til denne sidste kamp i sæsonen. Vi skulle forsøge at slutte dette år af med en flot kamp mod Randers. Randers havde allerede sikret sig oprykning, men stillede med hele førsteholdet i kampen. Randers er dog en tand bedre end os, og de viser topholds held da de scorer 7 minutter før tid. Ligesom sidste kamp mod Randers er det endnu engang Hassan Bashir som sikrer sejren til Randers kort før tid. Men skidt. Sæsonen er slut, og jeg skal videre.

8/6/09
Flere personer er blevet rygtet til at overtage mit sæde i Vanløse. John Tune Kristiansen, tidligere Køge og Roskilde manager, er en af favoritterne nu. Tidligere nævnte personer er også stadig rygtet til posten.



Det var så de sidste kampe i 2008/2009 sæsonen. Jeg kan se tilbage på et rigtigt flot år. Det var min debut i Viasat Sport Divisionen, og alligevel har jeg hevet en 5. Plads hjem. Hele min start 11’er bestod af FCK spillere, som har været lejet ud til Vanløse, udover når der har været skader og landsholdskampe. HIK som rykkede op sammen med mig rykker ned igen, sammen med Roskilde og LFA. Randers og FC Nordsjælland kan se frem til at spille SAS Liga bold til næste år, igen. FC København vandt SAS Ligaen, efterfulgt af OB og overraskende Vejle. AGF og SønderjyskE skal spille i 1. Division i næste sæson. I 2. Division Øst rykker B93 op, mens AB skal spille slutspil. I vest divisionen rykker Aarhus Fremad op, og Brabrand skal spille slutspil. Det bliver spændende at se hvilken klub jeg skal styre i fremtiden!



Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #40: 03 Aug 2009, 01:37 »



Manzetti forlader Vanløse Idrætspark


Datoen er nu den 1/7/2009, og jeg har nu sagt farvel til Vanløse Idrætspark. Cristian Manzetti skal nu på jagt efter en ny klub. Der kan gå lige fra en dag, til et år, før Cristian er på plads hos sin nye arbejdsgiver. Der er en del ledige jobs lige nu, men jeg ved ikke hvad for en slags fodbold jeg skal give mig til. Blandt store klubber, der ikke har nogle manager i øjeblikket, kan Recreativo nævnes. Recreativo endte på en 18. Plads i den netop afsluttede sæson, og rykker ned i Liga Adelante. Det kunne være en udfordring at få dem op igen. Udover spanierne kan Bochum nævnes. Bochum endte på en 4. Plads i 2. Bundesligaen sidste sæson, så det kunne være muligt at få dem op i Bundesligaen. Hvis vi kigger et smut forbi England, så er Cheltenham, Bury og Yeovil uden managers. Jeg ved nu ikke endnu hvem og hvad jeg skal vælge, men jeg tror jeg smutter lidt på ferie, og ansøger i alt der er ledigt, og ser hvad der frister mig mest.



Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #41: 03 Aug 2009, 01:56 »

kommer der en update i nat igen ?
men, jeg er fast læser Smiley!

KIU Thumbs Up!
Logged

Kolo Abib Touré

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #42: 03 Aug 2009, 02:07 »

Jeg sidder pt. og gamer, så ja, det kan sagtens være Thumbs Up Er glad for at du syntes om det, og at du læser med Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #43: 03 Aug 2009, 02:32 »



Og klubben er…


Der er nu gået lidt over to uger af juli måned. Den spanske klub, Alcoyano, som lige er rykket op i den anden bedste spanske række, henvendte sig til mig d. 17 juli, men jeg afslog, da jeg kun ville spille i den bedste spanske række, hvis jeg absolut skulle til Spanien. SønderjyskE var rykket ned til Viasat Sport Divisionen, og manageren i SE var under pres. Jeg offentliggjorde at jeg var interesseret i posten. Det samme gjaldt for FC Midtjylland, hvor bossen også var under pres. Det job var jeg meget interesseret i, men FC Midtjylland var åbenbart ikke interesseret i mig.
Så opdagede jeg Aberdeens manager var under pres. Aberdeen spiller i den bedste skotske liga, og kæmper om toppen med Celtic, Rangers og de andre store hold i Skotland. Præsidenten i Aberdeen, Stewart Milne, skulle kun tænke sig om i en enkelt dag, før han henvendte sig til mig. Han har tilbudt mig en toårig kontrakt, hvor jeg får 22.000 kroner om ugen. I sidste sæson endte de som nummer 8 ud af 12 hold. Jeg skal, efter planen, få dem til at blande sig i toppen med de to andre skotske hold, Celtic og Rangers. Hvis i ikke har gættet det endnu, så har jeg selvfølgelig takket ja tak til dette job. Aberdeen er spået til en 7. Plads i ligaen. De har et samarbejde med Arsenal, hvilket kan blive en stor bonus for mig. Aberdeen har ikke de store af penge, så jeg skal til at sælge nogle spillere, for at få lidt plus på kontoen. Lige nu har jeg ikke fået nogle penge til rådighed, så det er en nødvendighed at skille sig af med en del spillere. Nå men, jeg tager det som en oplevelse, og jeg ser frem til hvad jeg kan formå at gøre med min nye klub!



Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vanløse IF - Et eventyr starter
« Svar #44: 03 Aug 2009, 02:41 »

God ny klub du er havnet i Wink!
to a færringene i Aberdeen kan blive gode nok :b! jeg er selv fra Færøerne Smiley!
men, Rógvi Holm, og Gilli Sørensen, kan blvie gode.
hvor har du ellers brug for forstærkninger? og hvor mange penge har du ?
Logged

Kolo Abib Touré

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010