home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 281 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint
Forfatter Emne: #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)  (Læst 33935 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #34 Det forgangne år.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #90: 22 Apr 2009, 12:48 »

God gennemgang af sæsonen Smiley Jeg glæder mig til at høre om alle de transfers der er i vente Smiley
Logged


Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #34 Det forgangne år.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #91: 22 Apr 2009, 14:05 »

God sæson Thumbs Up Hvordan går det egentlig med Andreas Laudrup? Smiley
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #34 Det forgangne år.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #92: 22 Apr 2009, 17:28 »

Takker til jer der har kommenteret på bloggen.

Angående A. Laudrup, har han været brugt som indskifter nogle gange. Han er for tiden godt eftertragtet, så mon ikke vi hører lidt til ham i løbet af den kommende sæson Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #34 Det forgangne år.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #93: 22 Apr 2009, 21:47 »

Hvornår kommer næste update? Smiley
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #34 Det forgangne år.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #94: 23 Apr 2009, 12:37 »

Hvornår kommer næste update? Smiley

Der kommer en update eller 2 i løbet af i dag Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #34 Det forgangne år.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #95: 23 Apr 2009, 15:21 »

Lyder godt Smiley
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv:#35 Optakt til sæson 3.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #96: 23 Apr 2009, 16:37 »



#35 Optakt til sæson 3.


Så er jeg klar til at tage fat på den tredje sæson her i Farum.

Vi har klaret os udmærket de to foregående sæsoner og nu forventer bestyrelsen, at vi som minimum ender i den bedste halvdel af ligaen og samtidigt spiller os i semifinalen, i Landspokalen. Det er nogle okay mål, som jeg kunne sætte lidt højere ved at deklarere, at vi gik efter en europæisk plads. Men jeg har valgt, at gå efter samme mål som bestyrelsen, da nogle af mine stærke folk vil søge nye græsgange og derfor ikke har ønsket at forlænge deres snart udløbende kontrakter.
Det er selvfølgelig noget, som jeg har været opmærksom på kunne ske, så derfor har mine to scouts arbejdet på højtryk det sidste års tid. De har fulgt spillere fortrinsvist fra Norden, men enkelte sydamerikanere har også været under lup og nu skal den store sortering så i gang for at se, hvem der bliver, forlader og måske kommer til klubben.

Selve truppen har været en anelse for stor de sidste sæsoner, så derfor har jeg intentioner om at barbere den ned med fem til syv mand, så vi lander på omkring 20 spillere. De spillere, der så er i en slags overskud, vil jeg forsøge enten at sælge eller leje ud med henblik på efterfølgende salg.

            <<< Transfers ud <<<
    J. Hansen til Basel: 2.000.000 kr.
    I. Nakajima-Farran til Austria Wien: 3.000.000 kr.
    D. Cagara: Fri
    A. Dahl til Gaziantepspor: Fri transfer pr. 1/1-2010
             >>> Transfers ind >>>
    J. Lundén fra AaB: Fri transfer

I målet har jeg sendt Jesper Hansen til udlandet, da han brændende ønskede at prøve noget nyt, så her overtager Nenad Novakovic hans plads i målet, mens unge Ryan Hansen bliver backup.


 
              Resultater

  • 5-0 vs. Frederikshavn (u)
  • 6-0 vs. Rosenhøj (u)
  • 4-0 vs. Kalundborg (u)
  • 2-1 vs. Brabrand (u)
  • 2-0 vs. Nørresundby (u)


I forsvaret har vi allerede sagt farvel til Dennis Cagara, der ikke ønskede at forlænge sin kontrakt til trods for, at han ikke havde fundet en ny klub at spille for. Til pladsen i venstre side af forsvaret, har jeg som bekendt signet med Jonas Lundén, som jeg hentede i AaB på en fri transfer. Han kommer til at kæmpe med Simon Richter, der har gjort det rigtigt godt det sidste halve års tid, mens Cagara har været skadet, så der er kamp om pladsen.

På midten af banen har jeg gjort alt for at få Andreas Dahl til at sætte sin signatur på en ny kontrakt, men den psykisk ustabile svensker, har valgt at takke nej og skifter Gaziantepspor d. 1. Januar 2011 på en fri transfer. Umiddelbart så leder jeg ikke efter en erstatning for Dahl, da jeg både råder over Søgård, Karlsen, Vaagan Moen, Bernier og Nicolai Stokholm til de centrale pladser på midten.

             Topscorerliste
  • Morten Karlsen 2
  • Øyvind Hoås 2
  • Martin Bernburg 2
  • Lasse Kryger 2
  • Jesper Bech 2
  • Andreas Laudrup 2
  • Espen Søgård 1
  • Mads Timm 1
  • Daniel Jensen 1
  • Mads Thomsen 1
  • Petter Vaagan Moen 1
  • Andreas Dahl 1
  • Patrice Bernier 1

Oppe i front har der længe været spekulationer om, hvorvidt Bernburg ville forlade klubben efter hans lejemål, men han er blevet hos os indtil videre. Det er dog langtfra sikkert, at han bliver, da han ønsker nye udfordringer og er sat på transferlisten efter egen anmodning.
Samtidigt er der stor fokus på Hoås, hvor både FC København, Viborg og udenlandske klubber har ham i søgelyset. Derfor har jeg set det nødvendigt at se på mulige emner til en frontløber plads.

Vi har spillet fem venskabskampe her i sommerpausen, som optakt til turneringsstarten ude mod Viborg. Endnu engang har min assisterende manager sørget for at finde modstandere og igen var det alle mod lavere rangerede modstandere. Vi vandt de fem kampe med samlet 19-1, men det er ikke det vigtige. Det er derimod vigtigt at fortælle, at vi kun har spillet venskabskampe i en smal 4-4-2 formation med diamant på midten. Jeg har fundet det vigtigt at forsøge at gøre os bedre til at overraske modstanderne taktisk, når de ikke kan forudsige, hvilken formation vi stiller op i.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #35 Optakt til sæson 3.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #97: 23 Apr 2009, 17:49 »

ARH!
Jeg kom til at slette en besked her, det er jeg meget ked af, hehe.

"God update.
Ærgeligt at Dahl ikke ønskede at underskrive en ny kontrakt, men som du siger er du godt pakket ind på midten. Jeg ser frem til næste update Smiley"

Fra Erazel.
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #35 Optakt til sæson 3.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #98: 23 Apr 2009, 18:14 »

ARH!
Jeg kom til at slette en besked her, det er jeg meget ked af, hehe.

"God update.
Ærgeligt at Dahl ikke ønskede at underskrive en ny kontrakt, men som du siger er du godt pakket ind på midten. Jeg ser frem til næste update Smiley"

Fra Erazel.

Jeg havde nået at læse den Wink

Til noget helt andet... nååå aå du saboterer min blog, hva ??  Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #35 Optakt til sæson 3.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #99: 23 Apr 2009, 20:28 »

Fin optakt til sæsonen Wink

EDIT: Indlæg nr. 1500 Opstemt
« Seneste Redigering: 23 Apr 2009, 20:39 af Altid Brøndby » Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #36 I gang igen.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #100: 23 Apr 2009, 21:44 »



#36 I gang igen.


Så har vi spillet seks kampe i den nye sæson, som er min den tredje i rækken hos FC Nordsjælland.

Vi lagde ud i Viborg mod en af de to oprykkere og vi fik en rigtig god start på sæsonen med to scoringer i første halvleg af Jesper Bech. Viborg formåede ikke at få bolden i mål før i anden halvleg, og der skulle et straffespark til. Kampen får kun de tre scoringer og vi kunne derfor tage tre point med hjem til Farum.

 
              Resultater

  • 2-1 vs. Viborg FF (u)
  • 1-0 vs. Esbjerg FB (h)
  • 0-0 vs. Randers FC (u)
  • 3-1 vs. FC Midtjylland (h)
  • 2-2 vs. OB (u)
  • 1-3 vs. FC København (h)
Så var tiden inde til at sparke gang i vores tilskuere hjemme i Farum, og her var det Esbjerg det skulle gå udover. Kampen blev dog aldrig det helt store festfyrværkeri og tilskuerne måtte nøjes med et enkelt mål. Målet blev scoret efter 34 minutter af Martin Bernburg, der dermed skaffede os endnu tre point til kontoen.

Den tredje kamp, skulle meget gerne også give os en sejr, da vi skulle møde et meget svagt spillende Randers hold på deres bane. Vi havde bolden mest, men kunne ikke rigtigt tilstille os de helt store muligheder. Randers derimod, fik tilstillet sig et par helt store tilbud, men Novakovic i vores mål var en sikker skanse. Derfor slutter en kedelig kamp med det meget retfærdige resultat 0-0.

Hjemme på Farum Park, havde vi årets første store prøvelse, da sidste års toere fra heden kom på besøg. De var kommet lidt skidt i gang, men alligevel frygtede jeg, at vi ville blive kørt over og ville derfor være udmærket tilfreds med et enkelt point.
Vi spiller lidt henholdende de første 25 minutter uden der sker det helt store. Så ændre jeg vores taktik til meget fremadrettet og direkte fodbold, som giver bonus efter 31 minutters spil, hvor Espen Søgård får scoret på et dejligt skud fra kanten af feltet. Vi fortsætter med spillestilen halvlegen ud og kan gå til pausen med en 1-0 føring.
I anden halvleg trækker vi os igen lidt tilbage og trækker tempoet ud af kampen. Vi skal omkring 20 minutter ind i halvlegen før der sker noget og igen er det os der kommer på måltavlen, denne gang ved Bernburg. Det får imidlertid midtjyderne vækket og bare fire minutter senere står den 2-1 og kampen er igen helt åben. Nu presser de på og Bernburg forsvinder helt ud af kampen, så derfor skifter jeg ham ud med mit nyindkøb, Schumacher. Han takker for tilliden ved at score det afgørende mål til 3-1 med fire minutter igen. Vi har overraskende hentet tre point mod de stærke midtjyder og er endnu ubesejret i denne sæson.

             Topscorerliste
  • Schumacher 2
  • Martin Bernburg 2
  • Jesper Bech 2
  • Espen Søgård 1
  • Petter Vaagan Moen 1
  • Jonathan Richter 1
Vores gode stime skulle følges op med point ude mod OB, men det blev svært, for OB spillede en god kamp og vi var hele tiden et skridt bagefter. De kom foran på et mål af Jesper Grønkjær efter en lille halv time, men vi kom hurtigt tilbage og udlignede tre minutter senere. Den stilling holdt til 10 minutter før tid, for der bragte Søren Poulsen OB i front igen. Hvis vi skulle have noget med fra denne kamp, så måtte vi satse og det gjorde vi så. Alt, på nær de to midterforsvarer blev kastet frem i jagten på en udligning og det ene point, så det måtte briste eller bære. Heldigvis for os så bar det, for et minut inde i dommerens tillægstid, sendte Jonathan Richter et velplaceret skud i kassen og vi kunne tilfredse rejse hjem med det ene point.

FC København, den mest skræmmende modstander i Danmark, havde tæsket os i de sidste fem indbyrdes opgør med samlet 13-1. Vi havde fornøjelsen af at byde dem op til dans hjemme i Farum i en kamp, som kunne gøre en ende på vores gode stime. Københavnerne kom med sejre i de første fem opgør i ligaen og var sprudlende fra start af, men Novakovic formår at holde os inde i kampen et godt stykke hen ad vejen. Men vi må dog gå til pausen bagud med to og havde ikke opgivet endnu. Vi får en god start på anden halvleg og Schumacher får reduceret til 1-2 med mere end en halv time igen. Vi forsøger at udnytte momentum, men københavnerne slå kontra og deres nye frontmand, Ken Fagerberg sikrer dem den sjette sejr i træk i denne sæson med sit vindende mål til 1-3.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #37 Transfers sommeren 2010.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #101: 24 Apr 2009, 09:32 »



#37 Transfers sommeren 2010.


Så er der blevet luget ud i klubberne og trupperne er blevet trimmet henover sommeren.

Der er igen i år sket nogle store transfers, hvor danske klubber har været involveret og en af disse klubber har købt ind for over 100.000.000 kroner. Et kæmpe beløb set med danske øjne og specielt i forhold til mit transferbudget på 33.240.000 kroner. Når vi nu er ved snakken om os selv, så har jeg hentet tre nye spillere til klubben, hvoraf de to er forsvarsspillere og sidst men ikke mindst en boksspiller. Det har samlet kostet mig omkring 16.000.000 kroner at hente de tre spillere, som jeg har store forventninger til. Vi har også taget afsked med nogle kendte ansigter fra de seneste sæsoner, da fem spillere har sagt permanent farvel og en enkelt er blevet lejet ud for sæsonen. Det indbringer klubben et samlet beløb på 9.250.000 kroner plus et par klausuler, som kan træde i kræft senere. Derudover er det også blevet farvel til en del fra ungdomsholdet, som ikke har fået deres kontrakter forlænget.
Sidste år røg både ligaens topscorer og årets spiller til udlandet, men i år har de to nye titelindehavere stadig kontrakter med et dansk hold, så det bliver spændende at følge, om de kan følge op på deres gode præstationer fra sidste sæson.


Det var min hensigt at få barberet truppen ned til omkring 20 mand, men vi er endt på 25 mand her i sommer. Det satser jeg dog på, bliver til et par mand mindre ved årsskiftet, da jeg der vil forsøge at sælge et par spillere, som ikke røg afsted nu her.

Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #37 Transfers sommeren 2010.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #102: 24 Apr 2009, 09:54 »

Jeg synes, denne blog er fremragende  Thumbs Up

Dejlig detaljeret med mange oplysninger, som er guf for den type FM-gamer, jeg er  Wink

Mega ærgerligt med den glippede pokaltriumf, men flot at komme så langt og en sjetteplads i ligaen er da også godkendt.

Jeg håber, du fortsætter denne blog, selv når der ikke længere er nogen konkurrence  Thumbs Up
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #37 Transfers sommeren 2010.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #103: 24 Apr 2009, 10:54 »

Genial blog.. Uden tvivl en bejler til titlen..

Som Metsu1 siger er den meget deltaljeret, og det er guf for den type FM-gamer jeg også er hehe..

Deseuden er jeg vild med, at du stadig har så mange danskere på holdet, og holder spillet super realistisk.. FCK har godt nok gjort nogle fremragende indkøb.. Især D'Alessandro til 35mio.. Puha en spille du skal overkomme hehe.. Det bliver spændende!

Må man måske få et SS af Schumacher? Lyder som en spændende TargetMan/Boksspiller (:

KUTGW!
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #37 Transfers sommeren 2010.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #104: 24 Apr 2009, 13:03 »

Jeg synes, denne blog er fremragende  Thumbs Up

Dejlig detaljeret med mange oplysninger, som er guf for den type FM-gamer, jeg er  Wink

Mega ærgerligt med den glippede pokaltriumf, men flot at komme så langt og en sjetteplads i ligaen er da også godkendt.

Jeg håber, du fortsætter denne blog, selv når der ikke længere er nogen konkurrence  Thumbs Up

1000 tak for kommentaren og mon ikke jeg fortsætter efter konkurrencen, jeg er jo blevet lidt forelsket i mine farum drenge ( men dog kun her i spillet ). Det betyder så, at min FCK blog må stå på stand by lidt længere Smiley


Genial blog.. Uden tvivl en bejler til titlen..

Som Metsu1 siger er den meget deltaljeret, og det er guf for den type FM-gamer jeg også er hehe..

Deseuden er jeg vild med, at du stadig har så mange danskere på holdet, og holder spillet super realistisk.. FCK har godt nok gjort nogle fremragende indkøb.. Især D'Alessandro til 35mio.. Puha en spille du skal overkomme hehe.. Det bliver spændende!

Må man måske få et SS af Schumacher? Lyder som en spændende TargetMan/Boksspiller (:

KUTGW!

Jeg siger super mange gange tak for kommentaren og skal nok sørge for et SS af Schumacher engang senere i dag. Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010