home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 371 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2009
| | | | |-+  #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint
Forfatter Emne: #47. Pokalfinalen mod Brøndby.- Jagten på pokaler (FCN)  (Læst 33579 gange)
Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #42 Med 11 igen.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #120: 28 Apr 2009, 13:53 »

Hvad sker der! Shockeret En andenplads! Shockeret
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #42 Med 11 igen.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #121: 28 Apr 2009, 14:56 »

Et par smalle sejre, men det er jo 3 point alle sammen Wink Så skal i bare holde den 2. plads i de sidste kampe, så er forventningerne indfriet Smiley
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #43 Vi tæller stadig ned.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #122: 29 Apr 2009, 09:57 »



#43 Vi tæller stadig ned.


Vi havde gjort det godt, men kunne vi holde os inde i kampen om Europa?

Med nederlaget til bundholdet Randers var vigtigheden i sejr over Esbjerg meget stor, hvis vi ville gøre os forhåbninger om en eventuel Europa Cup plads. Vi finder igen det gode spil frem og vinder kampen ganske fortjent med 1-0 på et mål scoret af Søgård i første halvleg. Sejren er aldrig i fare, da Esbjergs Sladan Peric bliver udvist i starten af anden halvleg, hvilket betød så store forandringer i deres taktik, at de ikke kunne få spillet til at hænge sammen derefter.

Endnu en hjemmekamp var på programmet og denne gang skulle vi møde FC Midtjylland, som vi også havde fornøjelsen af at skulle møde tre dage senere i pokalsemifinalen. Ulvene havde spillet godt på det sidste og jeg havde på fornemmelsen, at vi måtte overraske dem, hvis vi ville have point. Jeg valgte at skifte min normale 4-5-1 taktik ud med den mere sammenpresset 4-4-2 med diamant på midten. Det overrasker givetvis midtjyderne meget og Kasper Lorentzen bringer os på 1-0 efter bare seks minutter.
              Resultater

  • 1-0 vs. Esbjerg (h)
  • 3-1 vs. FC Midtjylland (h)
  • 2-1 vs. OB (u)
  • 3-2 vs. AC Horsens (u)
Vi står godt i forsvaret og tvinger midtjyderne til afslutninger udefra, som Novakovic så tager sig af. I det 24. Minut får vi tilkendt et straffespark, som Morten Karlsen sikkert omsætter til en 2-0 føring. Den føring holder til pausen, hvor jeg fortæller spillerne, at deres indsats er absolut godkendt og at de skal fortsætte som hidtil.
Anden halvleg er kun fire minutter gammel, da Lorentzen bringer os på 3-0 og fra da af trækker vi os lidt tilbage og overlader bolden til jyderne. De havde stadig meget svært ved at bryde igennem vores defensiv, men i dommerens overtid lykkedes det alligevel Jonas Borring at pynte på resultatet. Det havde da været rart med et rent bur, men de tre point er nu alligevel rare.

             Topscorerliste
  • Kasper Lorentzen 7
  • Schumacher 5
  • Daniel Jensen 4
  • Jesper Bech 3
  • Øyvind Hoås 3
  • Morten Karlsen 3
  • Espen Søgård 3
  • Martin Bernburg 3
  • Mads Thomsen 2
  • Petter Vaagan Moen 2
  • Andreas Dahl 2
  • Jonathan Richter 1
  • Selvmål 1
En svær ude kamp var næste hurdle og det var mod OB, der havde skuffet gevaldigt med en placering som nummer otte indtil videre. Det blev en kamp, hvor angriberne fra begge hold havde en skidt dag, men en enkelt forsvarspiller gjorde sig bemærket, ved at score to gange på hovedstød efter hjørnespark.
Første gang efter ti minutter og igen efter 76. De to scoringer sendte os på 2-0 og var signeret Daniel Jensen, der spillede en fremragende kamp og var stærkt medvirkende til, at vi vandt. OB’s Randonjic får dog reduceret med seks minutter tilbage, men OB formår ikke at presse os yderligere.

De tre sejre på stribe skulle nu følges op med endnu en sejr på udebane, hvor vi mødte Horsens. Efter 14 minutter er vi foran med 2-0 og alt ser godt ud, men i det 21. Minut kludrer vi lidt i det i forsvaret og det ender med et selvmål af Novakovic, der dog ikke kan klandres for målet af den grund. Vi presser igen på og fem minutter senere, er vi igen foran med to, efter en flot scoring af Schumacher.
Anden halvleg er helt anderledes, da Horsens kommer længere frem og presser os godt og vi må satse på kontrastød. Heldigvis for os, så har selvmålet ikke skræmt Novakovic i målet og han står en god halvleg. Han kan dog ikke gøre meget, da Martin Schmücker får reduceret tre minutter inde i overtiden. Vi kan tillade os at juble kort efter, da dommeren fløjter kampen af og vi har vundet fire ligakampe i streg.

Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #43 Vi tæller stadig ned.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #123: 29 Apr 2009, 10:25 »

Rigtig gode resultater Wink Så skal den 2. plads bare holdes hjem. KIU! Smiley
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #43 Vi tæller stadig ned.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #124: 29 Apr 2009, 10:25 »

Det må bare ikke gå galt.. er det for tidligt at sige tillykke med sølvet?? KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #43 Vi tæller stadig ned.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #125: 29 Apr 2009, 11:06 »

Rigtig gode resultater Wink Så skal den 2. plads bare holdes hjem. KIU! Smiley

Det må bare ikke gå galt.. er det for tidligt at sige tillykke med sølvet?? KIU Thumbs Up

Jeps, resultaterne er med mig lige for tiden, men jeg har nogle svære kampe igen, som ser sådan her ud:

FCK - hjemme
Brøndby - hjemme
Viborg - ude
AAB - ude
Vejle - hjemme
AGF - ude
ACH - hjemme

og så pokalfinalen mod Brøndby til sidst Wink ** SE UPDATE LÆNGERE NEDE ***

Jeg håber meget på sølvet, men jeg må også være tilfreds med bronze. I pokalfinalen kan alt jo ske, så der krydser jeg bare fingre Wink
« Seneste Redigering: 29 Apr 2009, 12:52 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #43 Vi tæller stadig ned.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #126: 29 Apr 2009, 12:22 »

Har du ikke lige afsløret at du vandt semi finalen mod ulvene? Opstemt
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #43 Vi tæller stadig ned.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #127: 29 Apr 2009, 12:49 »

Har du ikke lige afsløret at du vandt semi finalen mod ulvene? Opstemt

ups!  må hellere smide updaten up så Smiley

edit: Havde lige siddet og lavet update omkring semifinalen, da jeg skrev kommentaren, så det var en tanketorsk Wink
« Seneste Redigering: 29 Apr 2009, 12:53 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #44. Pokalsemifinalen.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #128: 29 Apr 2009, 12:50 »



#44. Pokalsemifinalen.


Kunne vi slå midtjyderne samlet over to kampe og dermed gentage succes fra sidste år med endnu en finaleplads?

Det første opgør blev spillet i Herning bare tre dage efter, at vi havde slået Ulvene med 3-1 hjemme i Farum. Mine spekulationer op til kampen gik på, om jeg skulle vælge 4-4-2’eren, som gav os sejren i sidste kamp eller vores normale 4-5-1. Efter lange overvejelser faldt valget på 4-5-1, da jeg ikke forventede, at de ville lade sig overraske igen af 4-4-2 systemet.
Det blev en meget lige og flot spillet kamp af begge mandskaber. Der blev skabt godt med chancer i begge ender af banen, men de to målmænd stod begge godt og tog sig af det der kom ind imod dem.
Efter 24 minutter bliver vi svækket gevaldigt i forsvaret, da Parkhurst bliver skadet og må gå ud. Jeg havde ingen direkte erstatninger på bænken, så jeg må sende Morten Karlsen ned i forsvaret, da han er den bedst egnede. Han gør det dog også godt og sammen med Espen Søgård på midten er han stærkt medvirkende til at vi klarer os godt og kan tage 0-0 med hjem til Farum.

            FC Midtjylland’s vej

  • 6-0 vs. Ballerup (u)
  • 4-2 vs. FC København (h)
  • 2-1 vs. Lyngby (u)
  • 0-0 vs. FC Nordsjælland (h)
  • 0-2 vs. FC Nordsjælland (u)
             Topscorerliste
  • Schumacher 3
  • Mads Thomsen 3
  • Morten Karlsen 2
  • Patrice Bernier 1
  • Andreas Laudrup 1
  • Kasper Lorentzen 1
  • Andreas Dahl 1
  • Espen Søgård 1
  • Selvmål 1
Den anden semifinale hjemme i Faurm blev også en helt åben kamp med mange store chancer, som var ligeligt fordelt til begge hold. Vi kommer dog bedst i gang og efter 19 minutter sender Morten Karlsen os i front efter en fantastisk frispilning fra Søgård. Spillet bølger stadig frem og tilbage, og med fem minutter igen til pausen får midtjyderne tilkæmpet sig et straffespark. Michael Lumb bliver sat til at sparke, men Novakovic parerer flot skuddet ud til højre, men der dukker Beto op og skydder… Men en storspillende Novakovic redder igen.

Dermed går vi til pausen foran med en enkelt pind og mentalt ovenpå. Pausen bruger jeg til nogle små justeringer rent taktisk og på at opildne spillerne til at yde deres absolut maksimale i de sidste 45 minutter.
Anden halvleg ligner den første rigtig meget og chancerne kommer i begge ender. For FC Midtjylland er Beto den farligste i den første halvdel, hvor han får to gode tilbud, som Novakovic dog redder. Hos os selv er det Schumacher, der står for de store chancer, men heller ikke han kan få den i mål. Efter 64 minutter vælger jeg at sende Mads Thomsen på banen i stedet for en anonym Jesper Bech. Jeg sætter ham op ved siden af Schumacher i stedet for på kanten, for at sætte lidt mere tryk på deres centrale forsvar. Resultatet af min lille taktiske ændring viser sig efter 78 minutter, hvor Thomsen bliver sendt af sted i dybden. Han løber stort set fra egen banehalvdel, ned mod mål og har nu to muligheder, enten kan han spille en helt fri Schumacher midt foran mål, eller skyde selv. Thomsen vælger at skyde selv og sender os i finalen med scoringen til 2-0.

I finalen venter Brøndby, som sendte AGF ud efter straffespark.
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #44. Pokalsemifinalen.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #129: 29 Apr 2009, 14:21 »

Det var da dejligt at du vandt. Så håber jeg sku du tager pokalen hjem i år! Ham Thomsen er jo geniel Smiley
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #45. Tre kampe igen.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #130: 30 Apr 2009, 09:21 »



#45. Tre kampe igen.


Vi har gjort det godt, men ikke fantastisk på det sidste.

              Resultater

  • 0-3 vs. FC København (h)
  • 3-1 vs. Brøndby IF (h)
  • 0-0 vs. Viborg (u)
  • 0-0 vs. Vejle (h)
Kunne vi revanchere os mod de stærkt spillende FCK‘ere? Det var det store spørgsmål til dagens kamp hjemme på Farum Park. Vi havde ikke den store lyst til en gentagelse af vores sidste møde med dem, hvor vi blev slagtet med 7-0 i Parken. Vi gik derfor lidt mere forsigtigt til værks i denne kamp, men man skal være mere end naiv, hvis man tror, at man kan holde de dyre drenge væk fra chancer. Mine spillere var rystet i den første halvleg, hvor FCK’erne fik meget let spil og i en periode på bare 13 minutter midt i halvlegen, scorede de hele tre gange.
0-3 i pausen var ikke helt, hvad vi havde håbet på og spillerne fik en lille opsang. Jeg havde bestemt ikke regnet med point i denne kamp, men jeg forventede en bedre indsats end i vores sidste møde. Det fik jeg så i anden halvleg, hvor vi helt holder FCK fra chancer og selv får skabt et par gode muligheder, men Jesper Christiansen redder alt. Vi taber fortjent kampen på en meget dårlig første halvleg, men vores sidste 45 minutter er godkendt.

             Topscorerliste
  • Kasper Lorentzen 7
  • Schumacher 6
  • Daniel Jensen 4
  • Jesper Bech 3
  • Øyvind Hoås 3
  • Morten Karlsen 3
  • Espen Søgård 3
  • Petter Vaagan Moen 3
  • Martin Bernburg 3
  • Mads Thomsen 2
  • Andreas Dahl 2
  • Benjamin Kibebe 1
  • Jonathan Richter 1
  • Selvmål 1
Næste kamp var hjemme mod rivalerne fra Brøndby, hvor et enkelt point ville gøre mig tilfreds. Vi starter meget skidt på kampen, da Daniel Jensen misser en tackling på Jallow, der sender Brøndby i front efter bare 51 sekunder. ´Jeg frygtede lidt, at vi ville falde sammen, da vi lige havde tabt til FCK, men fire minutter senere sendte Vaagan Moen udligningen i nettet. Fra det tidspunkt i kampen sidder vi på stort set det hele og får skabt hele 23 chancer mod Brøndby. Vi skal dog ind i anden halvleg før der bliver scoret yderligere og denne gang er det os der kommer i front, da Kibebe med sit første mål i sæsonen, header et hjørnespark i mål. Det mål punkterer Brøndby fuldstændigt og vi scorer endnu engang inden slutfløjtet og vinder dermed 3-1.

Ude mod Viborg så jeg tre point til kontoen, men et meget sløvt angreb kunne ikke få bolden over stregen og vi må skuffede tage hjem med 0-0.

Dette skulle revancheres hjemme mod allerede nedrykkede Vejle og vi sidder da også på alt spillet kampen igennem. Vi får holdt Vejle nede på et minimum af chancer og får selv skabt nogle gode muligheder i den anden ende, men ind vil bolden ikke. Vi skuffer igen mod et af de to bundhold og det er ved at blive en meget dårlig vane.

Vi holder dog vores andenplads i ligaen og kan med en sejr i en af de tre sidste kampe sikre os en medalje. Hvis den sejr kommer mod AGF, så er vi sikret de første sølvmedaljer i FC Nordsjællands korte historie.


Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #45. Tre kampe igen.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #131: 30 Apr 2009, 14:05 »

Den 2. plads er 99% sikker. Jeg håber på det bedste! Wink
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#46. Kampen om medaljer.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #132: 30 Apr 2009, 17:53 »



#46. Kampen om medaljer.


Kunne vi stå for presset og hente de nødvendige point?

              Resultater

  • 2-4 vs. AaB (u)
  • 2-1 vs. AGF (u)
  • 3-1 vs. AC Horsens (h)
Ude mod AaB, et stadion hvor vi altid har det svært, men med point i denne kamp kunne vi tage et stort skridt mod medaljerne. Vi vil rigtig gerne have sølvmedaljerne, så derfor bliver en kommende pokalfinale ikke skænket en tanke og jeg sparer absolut ingen i bestræbelserne derpå. Kampen bliver spillet i et forrygende tempo, hvor vi har et lille overtag, men det var AaB der kom i front efter 12 minutter ved Augustinussen. Føringen holder dog kun til næste angreb, hvor Hoås med fire mand omkring sig får sendt bolden i kassen til en fortjent udligning. Stillingen 1-1 holder til to minutter efter pausen, hvor vi får tilkendt et straffe, som Karlsen sikkert sætter ind bag Stenild i målet. Vi kontrollerer stadigvæk kampen og det hele kører på vores præmisser, men efter 62 minutter får AaB udlignet. Det skulle blive endnu værre for i det 69. Minut bringer de sig på 3-2 og jeg kan så småt se, at sølvmedaljerne ryge længere ud i horisonten. Vi forsøger et sidste desperat forsøg på at lægge pres på og det giver endnu en scoring, men til AaB der straffer vores offensive stil. Vi taber kampen noget ufortjent med 4-2 til et dårligere spillende AaB hold.

             Topscorerliste
  • Kasper Lorentzen 7
  • Schumacher 7
  • Daniel Jensen 5
  • Øyvind Hoås 5
  • Morten Karlsen 4
  • Jesper Bech 3
  • Espen Søgård 3
  • Petter Vaagan Moen 3
  • Martin Bernburg 3
  • Mads Thomsen 2
  • Andreas Dahl 2
  • Benjamin Kibebe 1
  • Jonathan Richter 1
  • Stephan Petersen 1
  • Jonas Lundén 1
  • Selvmål 1
På NRGI Park i Århus skulle vi vinde, hvis vi ville have sølvmedaljer. Hvis vi satte point til kunne vi hentes på point og vores målscore var væsentligt ringere end de nærmeste konkurrenters.
Kampen er 17 minutter gammel, da Schumacher sender os på sølvkurs med et dejligt mål. De hvide presser herefter på og får deres belønning efter 28 minutter, da Saraiva udligner efter et hjørnespark. Jeg frygtede nu lidt, at der ville gå gummien i den, som i kampen forinden mod AaB. Fire minutter før pausefløjtet sender Lundén et hårdt fladt indlæg mod fjerneste stolpe, som snyder alle og ender i mål. Hvilken befrielse det var at kunne gå til pause med en føring på 2-1. I anden halvleg presser AGF på, men formår ikke at passere Novakovic i vores mål og vi kunne stolte tage imod sølvmedaljerne.

Årets sidste kamp i ligaen blev en flot spillet kamp hjemme i Farum mod Horsens. Jeg havde valgt at spare de største profiler til den kommende pokalfinale mod Brøndby. Kampen starter lidt langsomt, men da Stephan Petersen bringer os på 1-0 i det 34. Minut, begynder der at ske en masse. For blot seks minutter senere har Jimmi Mayasi bragt Horsens på 1-1. Vi presser stadig på foran et dejligt hjemmepublikum og i dommerens overtid bringer Daniel Jensen os på 2-1.
I anden halvleg fortsætter vi, hvor vi slap og Hoås øger til 3-1, efter 58 minutter. Sejren kommer på intet tidspunkt i fare og vi giver vores hjemmepublikum en sejr som tak for støtten gennem sæsonen.






*** Sidste update senere i aften med Pokalfinalen mod Brøndby ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #46. Kampen om medaljer.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #133: 30 Apr 2009, 20:13 »

Super flot klaret at blive nummer to. Se, det er en bedrift man må respektere  Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #46. Kampen om medaljer.- Jagten på pokaler (FCN)
« Svar #134: 30 Apr 2009, 22:15 »

Fantastisk resultat og stort tillykke med sølvet  Opstemt

Dejlig måde at slutte bloggen af på, så mangler du bare lige pokaltitlen, så er det helt perfekt  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010