home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 00:02:37 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 836 Gæster Online.

Indlæg: 1132771 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Blog-light 09
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Blog-light 09  (Læst 70775 gange)
vondracek
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #45: 06 Jan 2009, 19:11 »

Ja det er bestemt også et spændende save, især når jeg hele tiden har i tankerne at få gjort klubben stærk nok til at slå Dinamo af tronen. Har, desværre, ikke tænkt mig at starte en blog, da det herinde i blog-light er helt op til en selv, hvornår man har lyst at komme med en update. Dette er det selvfølgelig også i ens egen blog, men der føler jeg også lidt, at forventningerne er lidt større. Herinde har man helt frie tøjler :-)

Men du skal have tak for de rosende ord, JakobHove. Jeg vil fortsat holde Jer opdateret.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #46: 07 Jan 2009, 15:52 »



Exit i Champions League


Det blev ikke til mange point for AaB i denne omgang af Champions League. Faktisk kun til sølle 3 Point.

Den 22 Oktober var Roma taget til Energi Nord Arena. Der var samlet knap 16000 tilskuere denne varme efterårsaften.
Det var slovenske Darko Ceferin som fløjtede kampen igang. Vi holdte Roma væk for vores mål de første 20 minutter, men det var også alt vi kunne holde til, før Simone Perrotta kunne bringe italienerne foran med 0-1. Vi pressede på igen indtil halvleg, men det lykkedes os ikke at få skrabet bolden over stregen. Efter halvlegen var det igen os der havde spillet, men det lykkedes 29-årige Juan at heade bolden ind til 0-2 hvilket kampen også endte. Det eneste vi kunne glæde os en lille smule over var i det 96. minut, hvor Philippe Mexés blev skadet.


To uger senere kunne vi tage afsted til Italien. Det var Roma vi skulle møde igen. Det eneste vi ikke vidste før vi gik igang var, at vi var mødt op til en ordentlig afklapser. Vi var under et kæmpe pres i første halvleg, og David Pizarro kunne bringe romerne foran 1-0 på et flot langskud. I første halvlegs overtid var det Simone Perrotta der kunne score, ligesom i første kamp i Aalborg, til 2-0. I halvlegen fik jeg talt med store bogstaver for at vække liv i drengene. Men lige lidt hjalp det, og jeg kunne se til mens David Pizarro kunne sætte den ind til 3-0, på et straffe begået af Enevoldsen. Jeg rystede på hovedet. Vi havde fået hældt en spand koldt vand i hovedet lige fra starten, og der skulle også kun gå 10 minutter for Philippe Mexés kunne bringe italienerne foran med hele 4-0. Men det var ikke slut endnu. Marek Saganowski kunne pynte en lille smule på resultatet da han fik en friløber, og placeret bolden nede i hjørnet. Men Daniele De Rossi vil da lige sige ordentlig farvel, da han kunne heade bolden forbi Zaza i målet til 5-1. Vi måtte se os slået igen af Roma, hvilket ikke var tilfredsstillende.

Næste kamp i Frankrig skulle have point fra hvis vi skulle gøre os nogen forhåbninger om en Uefa Cup plads. Men et farligt hjørnespark efter 39 minutter kunne Anthony Réveillère heade ind til 1-0. Jeg sagde til drengene i halvlegen at vi skulle have point med herfra Stade de Gerland. Men Lyon havde en franskmand ved navn Mathieu Bodmer, som kunne bringe Lyon foran 2-0 og 3-0, i henholdsvis 74. og 82. minut. Jeg tog mig til hovedet. Endnu et nederlag. Jeppe Curth fik dog udlignet til 3-1 i overtiden, men vi måtte tage fra Frankrig med endnu et nederlag.

Sidste kamp i vintersæsonen skulle spilles på hjemmebane, hvor vi kunne tage imod Celtic. Jeg havde sagt inden kampen, at vi skulle gøre det bedste vi kunne, sådan så vi kunne forlade Champions League med en sejr.
Det virkede også, og bare efter 16 minutter fik skotterne udvist Paul Hartley. Vi havde spillet i hele første halvleg, og skudstatistikken lå da også til vores side. Vores spil fortsatte i anden halvleg, og Jeppe Curth kunne placere bolden forbi Artur Boruc, og gøre det til 1-0. Vi formåede at holde resultatet hjem, hvor vi bagefter var nede og klappe af vores fans som havde fulgt os igennem hele turneringen. Jeg klappede også Jeppe på skuldren efter kampen, og han kunne se hvor glad jeg var for denne sejr.

AaB 0-2 Roma
Roma 5-1 AaB


Lyon 3-1 AaB

AaB 1-0 Celtic




I pokalturneringen havde vi slået Frem med 2-0, hvor vi derefter skulle møde Esbjerg i kvartfinalen. Det var en lang kamp som endte 0-0, hvilket mente vi skulle ud i straffesparks konkurrence.
Jeppe Curth lagde ud med at skyde bolden ind til 1-0, hvorefter Kristian Onstad brændte sit forsøg. Næste forsøg scorede Michael Jakobsen, hvorefter Jesper Jørgensen udlignede til 2-1. Næste runde blev der heller ikke brændt, hvor Martin Pedersen og Søren Rieks kunne score til stillingen 3-2. Thomas Augustinussen brændte sit skud, og Niki Zimling scorede, så 3-3. Der var helt stille på Energi Nord Arena da Anders Due gik hen mod bolden. Han scorede sikkert, og derefter kunne vi nyde Zazas TV-redning af Alexander Östlunds skud.
Endnu en sejr, som sikrede os videre til Semi-Finalen mod Brøndby.

I Ligaen er det gået knap så godt. Vi befinder os på en 4. plads, og målet er at enden i top 3. Vi ligger med 29 point, FC Midtjylland ligger på 3. pladsen med 33 point, FC København ligger på første pladsen, med samme point som AGF, men med bedre målscore.

Vi skriver 26. Januar, og der er da også blevet hentet nogle nye spillere ind. Saganowski har forladt os, så vi blev nødt til at hente nogle nye angribere ind, og da Jeppe er småskadet, var vi nødt til at hente mere end 1.
Italienske Salvatore Mastronunzio er blevet hentet til for et beløb på 13.000.000kr. Det mexicanske talent Jesús Eduardo Zavala blev hentet for små 30.000kr. Vi fik også skrabet Carlos Ruiz til os på en fri transfer. Han har spillet 84 landskampe for Guatemala og scoret hele 42 mål.
Jeg har også kigget efter andre talenter, og satsede på den kun 20-årige keeper Ismael Gil som kom til klubben for 40.000kr. Den defensive midtbanespiller Eduardo Costa, og den centrale forsvarsspiller Karim Saïdi kom begge på en fri transfer. Og den blot 18-årige argentinske forsvarsspiller Maximiliano Machuca kom til Aalborg for små 1.500.000. Han blev hentet i den lille klub Newell's Old Boys.

Så et overblik over transfersne i dette vinter vindue:
Transfers Ind
Salvatore Mastronunzio - 13.000.000kr
Jesús Eduardo Zavala - 30.000kr
Carlos Ruiz - Fri.
Ismael Gil - 40.000kr
Eduardo Costa - Fri.
Karim Saïdi - Fri.
Maximiliano Machuca - 1.500.000kr


Logged


Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #47: 07 Jan 2009, 20:16 »

Cherbourg

Jeg har valgt, at starte et spil op med det franske hold Cherbourg. Holdet befinder sig i den tredje bedste franske liga, dermed den dårligst spilbare i Football Manager 08, og er af medierne udråbt som det blot 14. stærkeste hold i deres liga. Det har været vigtigt for mig, at dette spil blev et langt et af slagsen, som jeg vil kunne have sjov med, selvom jeg spiller en gammel udgave af Football Manager. Klubben har aldrig vundet noget af betydning, og har derfor hverken en trup eller en økonomi, som egner sig til højererangerede ligaer. Jeg tager selvfølgelig jobbet, og det hertil følgende ansvar der består i at ruste klubben til større eventyr på mine skuldre. Og jeg vil her i blog-light fortælle jer om min færd.

Før jeg startede dette spil op, har jeg udført et stort forarbejde. Jeg har opsuget alt den information om økonomi, taktik, træning og alt andet jeg kunne finde noget om, og jeg føler mig derfor godt rustet til at starte dette spil. Jeg vil prøve nye facetter af spillet af, samtidig med at jeg vil finpudse alle de tricks, jeg har brugt, siden jeg startede med Championship Manager 02/03. Samtidig vil jeg, for første gang siden Championship Manager 02/03, spille på et spil i mere end fem sæsoner.

Jeg anser det østeuropæiske marked, især det kroatiske og serbiske, for en af verdens mest spændende steder, med henblik på talentmassen. Jeg vil derfor dels opbygge truppen med en stamme af franske spillere, men også krydre den med østeuropæiske og, i bedste franske stil, afrikanere. Men alt det kan I læse mere om i mine mål og regler for spillet herunder.



Mål:                  
-   Rykke op indenfor de første fire år.               
-   Skabe et hold med en stamme af franske spillere krydret med afrikanske og østeuropæiske spillere.               
-   Nå at rykke op i Ligue 1 inden spillet afsluttes.               
                  
Sæson 1:                  
   Mål:               
-   Opnå en top seks placering i ligaen.               
-   Vind to kampe set over alle cupturneringerne.               
-   Operere med minimum tre spillere under 20 i førsteholdstruppen.               
-   Opbygge en stab som kan føre klubben frem.               
-   Opsæt et scoutingsystem der som sikrer mig hurtig viden om de bedste talenter.               
                  
   Regler:               
-   Økonomien må på intet tidspunkt være negativ.               
-   Staben skal være fransktalende.               
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #48: 07 Jan 2009, 23:08 »

Det lyder som et rigtig spændende save, Inferno! Dine regler ser jeg dog lidt skeptiske på, da jeg tror, at det vil blive utrolig svært ikke at få dine økonomiske tal til at blive røde. Ellers har du fået sat dig nogle fornuftige mål, og det skal nok blive spændende at følge din odyssé i det franske.

Jeg glæder mig til at høre mere fra din side af :-)
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #49: 07 Jan 2009, 23:17 »

Jeg startede her forleden med Stalybridge Celtic fra Blue Square North.
Jeg har netop færdigspillet første sæson, og det blev til en 7.plads, som var klubbens bedste placering gennem tiderne.
Jeg har forstærket mig en smule til 2. sæson, men har prøvet at beholde stammen fra sidste sæson.
Jeg glæder mig rigtig meget til at få startet den nye sæson, da jeg tror på at oprykningen kan komme i år. Jeg mener helt sikkert at min hold har den fornødne styrke til at overrumble de andre hold, og smutter op i Blue Square Premier.
Mit største problem er helt klart min økonomi, men den er jeg lidt ligeglad med her i starten, og jeg håber at klubben kan klare det. Jeg har fået F/T kontrakter med de fleste spillere.

Jeg vil lade høre fra mig, når jeg er længere inde i sæsonen. Thumbs Up
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #50: 07 Jan 2009, 23:46 »

Det lyder som et rigtig spændende save, Inferno! Dine regler ser jeg dog lidt skeptiske på, da jeg tror, at det vil blive utrolig svært ikke at få dine økonomiske tal til at blive røde. Ellers har du fået sat dig nogle fornuftige mål, og det skal nok blive spændende at følge din odyssé i det franske.

Jeg glæder mig til at høre mere fra din side af :-)

Tusind tak Vondra! (;

Jeg kan godt se, at det vil blive svært; men jeg synes nu at det er et vigtigt fokuspunkt. Og hvis jeg skal avancere i divisionerne, så er økonomien essentiel.

Jeg har derudover også et mål, der går på at jeg senere i karrieren, vil forsøge at bygge mit hold op; kun med spillere der er gode til at aflevere, og har en vis speed. Noget som jeg tror, vil skabe et meget eksplosivt og dynamisk hold, som vil passe godt til fransk fodbold.
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #51: 09 Jan 2009, 15:35 »

Bastian Fluggenheimer (Opstemt) er startet i Bayer Leverkusen.
Første sæson blev Angel Di Maria, Vincent Eneyama og Mascio købt. Maria og Mascio er blevet store hit, dog fik Eneyama aldrig chancen for at erobre pladsen fra Rene Adler i målet.

Sæsonen begyndte vidunderligt. Der blev spiller drømmebold, og Leverkusen var nummer 1 efter nogle få runder. Den position holdt de til den 31. runde ud af 34 i Bundesligaen. Der mødte vi Bayern Munchen, de lå på det tidspunkt med samme pointtal som os, på deres bane og vi måtte vinde kampen. Kampen bev dog tabt 1-0 selvom vi dominerede kampen. Eftersom Bayern Munchen havde en bedre målscore + 3 point mere end os med 2 runder igen, så var håbet så godt som ude. Bayern vandt deres næste kamp, og de var mestre. Skuffende, men jeg forventede kun en top 4 placering fra os så det er godt klaret.

Økonomien er helt fin i øjeblikket. Leverkusen starter med relativt få penge og vis du for eksempel køber en spiller til 90 millioner, så er der minus tal på Leverkusen saldoen. Men økonomien er blevet kraftigt forbedret grundet den fine placering i Bundesligaen, deltagelse i Champions League og nye sponsorer. Dog vil de nærige ejere ikke lade mig købe særlig meget ind (Klubkassen rummer næsten 400 millioner), og derfor måtte jeg sælge først. Den utilfredse Vidal blev solgt til Aston Villa for 65 millioner, målmanden Enyama for 11 millioner til Fiorentina og Lukas Sinkiewics blev sendt afsted til Stuttgart for 11 millioner. Købt blev følgende: Rafael Corica, Martin Caceres og Daniel Shcwaab for tilsammen 87 millioner.

Holdet har fået en skidt start på 09-10 sæsonen, og ligger nummer 10 efter 6 runder i Bundesligaen. Men selvfølgelig vil Bastin Fluggenheimer og Leverkusen komme tilbage til toppen Wink

Sikkert mange skrivefejl, men orker ikke at rette det jeg har skrevet :-)
« Seneste Redigering: 09 Jan 2009, 15:46 af jemil » Logged

19-18!

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #52: 09 Jan 2009, 15:43 »



Holdet har fået en skidt start på 09-10 sæsonen, og ligger nummer 1 efter 6 runder i Bundesligaen. Men selvfølgelig vil Bastin Fluggenheimer og Leverkusen komme tilbage til toppen Wink

Sikkert mange skrivefejl, men orker ikke at rette det jeg har skrevet :-)

I har fået en skidt start, men ligger alligevel nr. 1 i tabellen?   Wink
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #53: 09 Jan 2009, 15:44 »

I har fået en skidt start, men ligger alligevel nr. 1 i tabellen?   Wink
Ironi vel? Tunge
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #54: 09 Jan 2009, 15:45 »

Der manglede faktist et 0 der, så det er faktist ikke ironi at vi har fået en skidt start Wink ( Skuffet )
Logged

19-18!

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #55: 09 Jan 2009, 15:49 »

Haha, jamen sådan kan man jo også snyde folk. Opstemt Nå, men held og lykke med at forbedre det. Peace
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #56: 09 Jan 2009, 15:51 »

Jeg håber jo at Fluggenheimer (Fuck jeg elsker det navn Opstemt) kan forbedre placeringe. Eller smuter han bare til der hvor pengerne er., den grådige satan Wink
Logged

19-18!

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #57: 09 Jan 2009, 15:53 »

Fluggenheimer... Opstemt Hvor fik du det fra? Grin Alt for grineren navn. Opstemt
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #58: 09 Jan 2009, 15:56 »

Aner det ikke. Men det er 3 ord jeg forbindeer med tysk: Fluggenheimer, KalkunShnitzel og grimt sprog.
Så aner ikke helt hvor jeg har fået det fra, men det er jo et genialt navn Opstemt
Logged

19-18!

Ben92
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #59: 10 Jan 2009, 21:12 »



Bresica Calcio
Efter at have spillet fire sæsoner med Sporting Gijón i det spanske, har jeg nu valgt at prøve manager evnerne af i den italienske Serie-B klub Brescia. Normalt hader jeg italiensk fodbold, men i FM har jeg fundet underholdningsværdi en høj i støvlelandet. Valget faldt på den norditalienske klub pga. holdet besidder mange gode talenter, men alligevel er der udfordring i holdet. Blandt andet har holdet en klasse målmand i form af Emilano Viviano. En anden spiller som også er værd at fremhæve er den kun 19-årige østirske midtbanespiller, Adam Vass. Knægten besidder fantastiske stats, og vil uden tvivl blive en kommende stjerne på den centralemidtbane.

Indtil videre har jeg kun spillet to små måneder i klubben, og lige overstået det første transfervindue, som har resulteret i følgende:


Roberto Guana, 27 år – Købt for 3,5 mio. fra Palermo
Den italienske defensive midtbanespiller blev købt for den sølle sum af 3,5 mio. fra Palermo, og vender tilbage til barndomsklubben. Et scoop for den pris, og den defensive arbejdshest går direkte ind i startopstilling vedsiden af Vass. Samtidig kan Guana også give noget rutine til det unge Brescia mandskab, med en gennemsnitsalder på sølle 21 år.

Lima, 23 år – Købt for 5 mio. fra Betis
Endnu en spiller der går direkte ind i startopstillingen. Den brasiliansk fødte spiller, med italiensk-pas, er erhvervet fra spanske Betis hvor han var i overskud, hvilket gjorder at prisen var lav. Selvom statsne ikke er de bedste ligner han et sikker scoop, og bliver ekstremt vigtig i et tyndt besat centerforsvar.

Osama Akharraz, 17 år – Købt på fri fra Brøndby
Noget af en lottokupon. Har tidligere spillet med Brøndby hvor han udviklede sig ekstremt, og endte i førsteholdstruppen efter en sæson. Håber på han kan gøre det samme, men da han er hentet på fri kan han umuligt skuffe. Osama vil starte på U19 og reserve holdet, men med enkle indhop i førsteholdstruppen virker sandsynligt, specielt efter en skade til Bartosz Salamons, som netop husere rundt på den offensive midtbanesplads som Osama ligeså gør.

Manuel Belleri, 31 år – Købt for 1,2 fra Lazio
Trods for at der var størst mangel på højrebackpladsen, var han den sidste der blev tilføjet til truppen. Til at starte med gik jeg efter George Lucas, men da han valgt at skifte til konkuranten Empoli måtte jeg se transfermarkedet igennem efter en anden. Selvom jeg gik efter en yngre back, endte jeg at vælge Belleri pga. hans pris, og hans store rutine efter syv sæsoner i Serie A. Belleri kommer til at kæmpe hårdt for en startplads, da Zambelli har vist gode takter under OL med det italienske landshold.

Ingen spillere er røget den anden vej, da jeg synes alle skal have en chance. Men jeg forvente forventer 2-3 spillere forlader klubben ved januar.

Kommer med en update når halvdelen af sæsonen er spillet.


Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010