home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  4 Brugere, 365 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Blog-light 09
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Blog-light 09  (Læst 70270 gange)
maxwell
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #15: 19 Dec 2008, 12:04 »

Birmingham City               

Vi er nået til starten af 5. sæson med undertippede Birmingham, sucesshistorien skrev sig selv da Birmingham efter bare 3 sæsoner i Premier League, kvalificerede sig til UEFA Cuppen på en flot 7 plads. Lige siden oprykningen i sæsonen 08/09 har Birmingham haft utrolig stor sucess, de var dog på nippet til nedrykning på ny i 2. sæson hvor det kun var en 3 måls målscorer der skilte Birmingham og Sunderland fra hinanden, dog i Birminghams favør.

Lige siden dengang har Birmingham været sprudlende i Premier League. Efter den nedrykningstruede sæson 09/10 fik Birmingham vænnet sig til det væsentligt hårdere spil i Premier League, og i sæsonen 10/11 blev det til en flot 14 plads fra Aston Villa's hjembys nye hold. Birmingham City var som født på ny, da de gik ind i 4. sæson hvor det som nævnt blev til en ekstremt overraskende og jubelbetynget 7 plads, som gav adgang til UEFA Cuppen.

Nu er det starten på 5 sæson, og ingen er i tvivl om at Birmingham umuligt kunne have nået så langt uden deres uerfarne danske træner Max Høstrup, som fansene nærmest ser som Guds højre hånd. Max Høstrup har over 5 år nærmest udskiftet hele Birmingham's trup og startopstillingen i 5 sæson ser således ud:

                          Balotelli(ITA)     Altidore(US)

                                      John Fleck(SKO)
Mata(ESP)                                                             Vladimir Bystrov(RUS)
                                      Hernanes(BRA)

Del Horno(ESP) Chygrynskiy(UKR) Ignashevich(RUS)   Taylor(ENG)
                                 
                                        C.Gordon(SKO)

Sæsonens start har været udemærket, med 3 sejre, 2 uafgjorte og 1 tabt(6kampe).

« Seneste Redigering: 19 Dec 2008, 12:06 af maxwell » Logged

White and Royal
AGF
Real Madrid

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #16: 21 Dec 2008, 11:53 »

Det ser godt ud i mit Atlético spil. I den foregående sæson endte jeg igen på en 3. plads i La Liga med samme pointantal som året før - 72. I UEFA Cuppen måtte jeg se mig slået ud i kvartfinalen, da Napoli vandt med samlet 1-2.

I min 3. sæson i Atlético går det imidlertid virkelig godt!

I Champions League gik vi videre fra Gruppe C som etter, lige foran Inter. Vi hentede her 5 sejre og tabte en enkelt kamp, altså 15 point. I ottendedelsfinalen bliver modstanderen Liverpool.
Samtidig er vi klar til kvartfinalen i Copa Del Rey, i hvilken vi har vundet det første opgør med 1-0 over Zaragoza. Dog lidt ufortjent.

Men vigtigst af alt fører vi lige nu La Liga, men med præcis samme pointantal som både Barca og Real Madrid, 43 point. Det er blevet til 14 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag på trods af et hav af langtidsvarende skader - bl.a. John Heitinga, Julio Baptista og Alain Gorrotxategi (et stort angrebstalent jeg hentede i sommer).
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #17: 21 Dec 2008, 20:22 »

Så lykkedes det! Jeg vandt for første gang en titel i FM 2009! Det skete efter en formidabel sæson med Atlético Madrid, hvor vi hentede intet mindre end 92 point. Det blev dog lidt for nervepirrende til sidst: Jeg vandt 0-1 ude mod Real Madrid, min nærmeste konkurrent, i en af de sidste runder, men spillede i den følgende kamp uafgjort mod Zaragoza. Derfor var der 2 point imellem os, da der resterede to spillerunder. Jeg vandt min næstsidste kamp sikkert, men i absolut sidste runde skulle vi op imod Valencia og her var alle vores nøglespillere med diverse landshold til VM. Til alt held formåede vi at få 2-2 på en sen scoring og vi sikrede os mesterskabet med 92 point, 2 foran Real Madrid der fik imponerende 90.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #18: 22 Dec 2008, 00:43 »

Stilet cube Smiley
Kanon gået og rigtig spændende læsning, selvom du ikke skriver mere.
Logged

Waaah

ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #19: 22 Dec 2008, 10:41 »

Randers FC

Så blev jeg færdig med første sæson i Randers. Jeg lagde ud med at købe det tidligere FCK-talent Niklas Svendsen. Holdet lagde godt ud med at slå FCK 2-1 i Parken og Esbjerg 5-0 i Randers. Ved vinterpausen lå holdet nummer 1 i ligaen og var videre i pokalen. Bobbie Friberg da Cruz kom til fra svenske GAIS, og så var vi var klar at forsvare førstepladsen i foråret.

Nu er sæsonen så slut og Randers FC står som mestre med 2 point ned til FCK. Det blev bare til 6 nederlag og 5 uafgjorte imens det blev til hele 22 sejre for RFC.
Pokalfinalen blev vundet over AGF, efter at FCK blev slået i semifinalen. Det blev til The Double for Randers FC, og holdet er derfor med i CL kvalifikationen næste sæson.

I sommerpausen er Collins John blevet hentet til klubben, og flere meldes på vej da der skal oprustes gevaldigt inden Champions League
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #20: 23 Dec 2008, 22:53 »



TRANSFERS>>
Veigar Páll Gunnarson - 14 mio. DKK
Diego Buonanotte - 24 mio. DKK
Jakob Rasmussen - 1,3 mio. DKK
Trond Olsen - 11 mio. DKK
Jesper Juelsgård - 1,2 mio. DKK
Total - 52,5 mio. DKK

<<

Martin Thomsen - 0 DKK
Theis Christensen - 0 DKK
Oliver Hansen - 0 DKK
Casper Simonsen - 0 DKK
Mikkel Linnet - 0 DKK
Recep Kocak - 0 DKK
Paw Bendixen - 0 DKK
Frederik Brinck - 0 DKK
Patrick Ruwald - 0 DKK
Total - 0 DKK

START 11'EREN
Jeg har overtaget FCK og er nu i midten af september. Jeg har indtil videre nu ikke haft succesoplevelser med FM 09, men de er kommet nu, der er en stor glæde i at spille det her spil og jeg glæder mig meget til at fortsætte spillet.
I Uefacuppen har jeg slået Suduva fra Litauen og Hajduk fra Kroatien ud af turneringen, og skal nu møde Saturn fra Rusland i 1. runde, og jeg regner med en sejr til hovedstaden.
I Superligaen er det blevet til 3 vundne og 3 tabte kampe, hhv. til FC Midtjylland, AGF og Brøndby.


Jeg vender tilbage efter sæsonen!  Smiley



Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #21: 25 Dec 2008, 23:05 »

Jeg er nu nået til 2012 med mit FCM hold, og skal til at igang med 6. sæson. Sidste sæson måtte jeg sige farvel til Thyge og D'Alessandro, samt Palmiteri, men fik hentet nogle gode erstatninger og endte på en 2 plads, kun fordi bif havde en lidt bedre målscore end mig (ticked off) I denne sæson har jeg oprustet og handlet ind for dkk 115,- mio, og solgt ud for 87,5,- indtil videre. Regner med endnu et mesterskab og en kvalifikation til CL.

Min trup ser således ud http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/6yH42665.jpg
Logged

It's all, part of the plan.

vondracek
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #22: 25 Dec 2008, 23:36 »

Tid til forandring
poliejido.com, 1.7.2008

Turen går til den andalusiske by El Ejido. En by, der er kendetegnet ved de store frugtplantager og lange, varme kilometer af drivhuse, hvor der bliver dyrket alt fra druer til grøntsager, som eksporteres til hele Europa. En by, der dog ikke er kendetegnet ved den lokale fodboldklubs store præstationer indenfor fodboldens verden – tværtimod.

I sidste sæson løb det lyseblå-klædte fodboldhold Club Polideportivo Ejido ind i en stime af dårlige resultater, hvilket resulterede i, at klubben endte på en sidsteplads i spaniens anden bedste fodboldrække. Dette betød en noget overraskende nedrykning, som efter sæsonens afslutning også kom til at koste den daværende træner, Lucas Cazorla, jobbet. Allerede kort tid efter den tidligere træners afgang, blev der sat en masse rygter i gang, men først i dag er det blevet offentliggjort hvem der skal vende sidste sæsons nedtur til optur.

Den nye mand i det varme sæde bliver den 30-årige spaniere Martín Gutiérrez, som tiltræder pr 1. juli på en aftale, der løber frem til 2011. Gutiérrez har tidligere fungeret som træner i adskillige lokale spanske klubber, og vist sig som den erfarne træner med det meget store netværk – hvilket selvfølgelig guld hver for enhver klub. At finde frem til den rigtige træner har resulteret i en yderst kompliceret og vanskelig periode for både spillere og fans. Derfor blev præsentation afsluttet med, at bestyrelsen takkede alle for deres tålmodighed, mens de samtidig tilføjede, at de med ansættelsen håber, at have skabt et godt fundament i klubben, som kan være en stor hjælp til at bane vejen frem til en oprykning.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #23: 26 Dec 2008, 00:05 »

Spillertruppen komplet
poliejido.com, 25.7.2008

OVERBLIK OVER INDKØB
Ricardo Sanzol, fri transfer
Alexis, fri transfer
Javier Garrido, fri transfer
Juanma, fri transfer
Jesuli, på lån fra Sevilla
Aranda, fri transfer
En ny sæson nærmer sig, og med en komplet spillertrup, ser C.P. Ejido frem til endnu en sæson i den tredje bedste spanske række. Den nye spydspids for de lyseblå-klædte, Martín Gutiérrez, har gjort sig nogle spændende indkøb, som kan vise sig at være en stor hjælp til at opnå sæsonens absolutte hovedmål – oprykning. I dag offentliggjorde klubben, at de har skrevet kontrakter med fem nye spillere, samt lejet én, så der nu er de 22 mand på plads man maksimalt må have registreret. De nyeste skud på stammen har hver især tidligere repræsenteret klubber i de højere spanske ligaer, hvorfor de selvfølgelig vil komme til at bidrage med en masse rutine, der vil tilføje holdet den nødvendige stabilitet.

Som man kan fornemme, så har C.P. Ejido ikke kun præsenteret nyt blod til trænerposten. Klubben har også fået skiftet en del ud blandt spillerne, hvor tilgangen af de seks yderst rutinerede spillere helt klart kan være med til at sætte sit præg på truppen, og tilføje nye dimensioner til spillet på banen. Hvis Martín Gutiérrez kan formå at banke sammenhold og disciplin ind i truppen inden sæsonstart, så vil det helt bestemt komme til at blive en spændende sæson for de lyseblå, selvom det dog på nuværende tidspunkt er svært at spå. Én ting er dog sikkert efter disse velovervejede indkøb, og det er, at C.P. Ejido har spillermaterialet til at undgå endnu en skuffende nedrykning. Om to dage venter den første træningskamp mod Alcalá C.D., men inden da vil vi selvfølgelig komme med en opdatering af spillertruppen, som nu rummer en del prominente navne.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #24: 26 Dec 2008, 01:03 »

Barcelona anno sommeren 2011:

Status over mit Barcelona spil ved sommeren 2011.
Første sæson begyndte skidt og resten af sæsonen fulgte efter. Man endte 5 point efter de evige rivaler fra Real Madrid i La Liga og røg ud til Manchester United i semifinalen i Champions League. Pokalen var ej heller en succes, da man røg ud i semifinalen efter en sviende nederlag på Nou Camp til Real Madrid.
Til anden sæson blev der handlet kraftigt ind for at undgå ligende fiasko:
Ind:
Miguel Veloso 120 mio. Sporting Lissabon
Sergio Agüero 320 mio. Atletico Madrid
Anderson 140 mio. Manchester United
Cristian Zapata 250 mio. Udinese
Javi Martinez 110 mio. Athletic
Igor Akinfeev 90 mio. CSKA Moskva


Ud:
Yaya Toure 140 mio. Liverpool
Aliaksandr Hleb 130 mio. Chelsea
Henrique 140 mio. AC Milan



Den store satsning gav bonus, da man i anden sæson hentede mesterskabet hjem i sidste spillerunde, da man vandt 3-1 over Celta og Real Madrid samtidig kun fik 1-1 mod Almeria. I Champions League sikrede man sig en sejr, da man i straffesparkskonkur rence besejrede Arsenal i finalen. Pokaltuneringen blev nedprioteret, og derfor røg man allerede ud i kvartfinalen mod Sevilla.

Trods den massive succes blev der også hentet spillere til tredje sæson:
Ind:
Cesc Fabregas 1.2 mia. Arsenal
Pereira 117 mio. Atlético Mineiro
Dênis 37 mio. Figueirense
Sergio Asenjo 60 mio. Valladolid
Moises. Egne rækker


Ud:
Javi Martinez Leje. Inter
Seydou Keita 70 mio. Betis
Thierry Henry 7 mio. Roma
Gudjohnssen fri. Lyon


Denne sæson blev dog ikke nogen ligeså stor succeshistorie, som året før. I ligaen endte man 3 point efter Sevilla efter en tæt slutspurt, hvor begge hold kunne have vundet. Champions League eventyret i opfyldelse igen dette år, da man slog Inter 3-2 i finalen, hvor Miguel Veloso sendte Barcelona-fansene i himlen efter 85 minutter med sit mål til 3-2. Pokaltunerigen blev igen ikke nogen succes for det forholdvis unge Barcelona-mandskab, da man allerede røg ud i 5. runde til et stærkt Sevilla-hold.

Op til fjerde sæson har der igen været en fornyelse i truppen, da flere af de ældre spillere er forsvundet og yngre kræfter kommet til.

Ind:
Jose Antonio 135 mio. Mallorca
Enrique Blanco 35 mio. Valladolid
Richard Adkins 1 mio. Shelbourne
George Afriyie 14 mio. Feynoord
Alex 40 mio. Atlético Paranaense
Antonio Lopez fri. América
John Holt 8 mio. Lyn
Washington 60 mio. Galatasaray



Ud:
Rafael Marquez 65 mio. Atletico Madrid
Igor Akinfeev 135 mio. Aston Villa
Martin Cásceres 70 mio. Arsenal
Gabriel Milito 80 mio. Sevilla


Efter 5 kampe er vi nummer 4 med 3 sejre og 2 uafgjorte, og disse to kampe er mod Sevilla og Real Madrid, som bør regnes som de største modstandere sammen med Deportivo i kampen om mesterskabet.

Mine 11 startende er disse:
Victor Valdes
Cristian Zapata-Gerald Pique-Jose Antonio-Abidal
Miguel Veloso
Xavi-Cesc Fabregas
Messi-Agüero
Bojan


Truppen består desuden af:
Pereira
Dênis
Moises
Eto'o
Iniesta
Asenjo/Alex (Begge talentfulde målmænd som skiftes lidt)
Anderson
Carles Puyol
Antonio Lopez
Daniel Alves
Sergio Buquets
Pedro
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #25: 27 Dec 2008, 22:51 »

Så fik jeg afsluttet min første sæson med Club Politdeportivo Ejido, som starter i den laveste spilbare række i Spanien.

Klubben startede med at en medieprognose på to, men efter jeg fik gjort mig nogle fornuftige indkøb, havde jeg personligt forventet en førsteplads. Cádiz, som rykkede ned sammen med Ejido sidste sæson, var dog bookmakernes favorit til at vinde rækken, og jeg fik endda også smæk af dem i begge opgør, hvilket jeg ikke var helt tilfreds med, da jeg havde lidt for høje forventninger. Nederlagene til Cádiz betød, at de endte med at vinde rækken, og skulle spille én kamp færre i slutspillet. Jeg endte på en andenplads, hvilket selvfølgelig også resulterede i, at jeg gik videre til slutspillet.

I slutspillet blev alle rækkernes nummer ét (fire hold i alt) placeret i en gruppe, hvor der skulle spilles to runder. Det endte med, at Cádiz skulle møde et stærkt spillende Real Unión mandskab i finalen om hvem der skulle rykke op. Begge kampe blev vundet af Real Unión, og derfor må Cádiz hygge sig med endnu en sæson i 3. divisionen.

I den anden gruppe blev de øvrige hold placeret, hvor der skulle spilles tre runder. Det endte med, at jeg fik en målscorer på 12-4 plus ét styks oprykning. Aldrig før har jeg været så glad for at blive to'er, for hvis jeg havde mødt Real Unión, ville det højst sandsynligt have endt med et nederlag.
Logged

barcaknejt
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #26: 29 Dec 2008, 20:36 »

                                                                               Arsenal FC 
                                                                    Endelig blev ligaen fundet.
                                                                    Endelig blev holdet fundet.
                                                                    Endelig blev spillerne fundet.
                                                                    Endelig blev taktikken fundet.

Med Arsenal fandt jeg for første gang en taktik der virker. I alle mine tidligere spil er det gået ekstrem godt i venskabs kampene, men når det endelig gjaldt, i både Champions League og den respektive liga jeg nu startede i, er det altid gået dårligt. Men så fandt jeg frem til Arsenal og her er det gået over forventning. I ligaen kæmpede jeg længe med Manchester United om 1. Pladsen, men de indledte en flot slutspurt, og vandt med over 20 point ned til Arsenal og jeg på 2. Pladsen i den engelske Premier League.

Den engelske FA Cup, var meget tæt på at blive min første pokal hos The Gunners. Dog rendte vi ind i et nederlag til et Tottenham mandskab, der havde været utrolig velspillende gennem hele turneringen, i den sidste kamp, i finalen.

Carling Cuppen blev aldrig nogen optur, men jeg satsede kun med Arsenal's talenter, og det blev til et tidligt exit, i Fjerde Runde.

Dog var taktikken, for første gang i mine utallige spil, en succés. De rigtige spillere skulle jo også til, og her er et overblik over mine transfer aftaler. Agüero, mf.l ankom i 2. Sæsons transfervindue.

I Champions League var det kun gruppespillet der var en succés, men den var dog relativ nem. I ottendedelsfinalen blev det til et meget skuffende exit, til tyske Schalke 04. Begge kampe endte 1-0 i det tyske holds favør.

Min anden sæson er netop gået i gang, og jeg ligger på en 1. Plads i Premier League, og er lige gået i gang med Champions League.
« Seneste Redigering: 29 Dec 2008, 20:42 af barcaknejt » Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #27: 30 Dec 2008, 11:31 »


Efter længere tids søgning efter det rette mandskab, er det vidst endelig fundet. Leverkusen har en yderst spændende og ung trup, som jeg virkelig har det sjovt ved at arbejde med. De har de senere par år kun set ungt på fremtiden, på nær et par indkøb af Gekas eksempelvis, men jeg har valgt at fortsætte at handle ungt ind, hvorfor disse spillere er kommet til klubben:

FC: Jørgensen, Mathias, 18 år
WBV: Lumb, Michael, 20 år
MC: Adrien, 19 år
OMC: Oscar, 16 år
OMC: Paulo, João, 17 år
OMC: Holtby, Lewis, 17 år
BO: Benítez, Christiàn, 22 år
BO: Pimba, Gabriel, 17 år

Jeg manglede intet specielt, hvorfor jeg valgte at købe et par unge spillere ind i stedet for en masse halvgamle stoddere der ikke ville styrke mig mere end disse unge talenter. Brasilianerne kommer desværre først i år 2009 og 2010, men jeg glæder mig rigtig meget til at have den i min trup, da de har potentiale til at blive verdensstjerner. Klubbens økomoni tror jeg vil blive forbedret markant om et par år, når de rigtige storklubber får øjnene op for spillerne.

Alle spillerne er købt for at kunne sælge dem videre, plus at de skal fungere som backups. Det er nogle meget stærke spillere at kunne sætte ind på banen, hvorfor jeg er meget tilfreds med min fangst.




Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #28: 30 Dec 2008, 12:06 »

Rigtig lækre miniblogs i får stablet på benene, især Kroaten og Cesc! Lækkert at se at i vil 'blogge' lidt uden nødvendigvis at starte en ny tråd op. Det er god læsning, og spændende spil i alle har gang i!

Thumbs Up
Logged

love fmmanager:)
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #29: 30 Dec 2008, 18:13 »

så er jeg startet op med liverpool og det kører som smurt købte nani for 190 mil og solgte kuyt for 50 og aurelio for 37 og yossi for 38;)og justerede lidt på budgett er igang med at sælge alonso og prøve at købe en balotelli eller en anden angriber;)har vundet mine to første kampe i pl og så vandt jeg også samlet 6-0 over min modstander i cl kval runde 3;)og så jeg lige kommet i cl gruppe med sporting lissabon og fiorentina og bordeux:)
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010