home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 598 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Blog-light 09
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: Blog-light 09  (Læst 70295 gange)
Cesc
Gæst
 
Blog-light 09
« : 03 Nov 2008, 15:02 »

Blog-light 09
Kort og præcist...


Orker du ikke at starte en hel blog op, hvor du hele tiden skal lave updates for at tilfredsstille læserne, men bare vil fortælle om dit spil i en kortere version. Så er dette tråden du skal skrive i, for blog-light er tråden hvor man fortæller om sit spil, hvis man har lyst naturligvis.

Det har været en succes tråd de to foregående år, og meget spændende at læse i. Jeg har blandt andet selv hentet inspiration til mine spil i blog-light, og det håber jeg andre også får glæden af i Football Manager 09.

God fornøjelse!
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #1: 03 Nov 2008, 18:17 »

Fedt! Havde selv tænkt mig at oprette den, men du kom mig i forkøbet Wink
Ser frem til at bruge denne tråd!
Logged

Campai
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #2: 04 Nov 2008, 00:32 »

Så kører ynglingstråden igen!!
Jeg elsker den virkelig, ikke nok med man kan få lov at prale lidt med sine fantastiske resultater, eller have nogle folk at tude ud ved.
Men jeg synes også denne tråd giver masser af god insptration til mine egne spil. Så jeg håber denne tråd bliver lige så populær som i det sidste FM.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #3: 04 Nov 2008, 14:13 »

AaB på mesterskabskurs

Spørgsmålet har givet genlyd over hele Danmark; Hvordan kan de gøre det igen?

AaB har kun indtil videre i denne sæson imponeret, imponeret og imponeret. De har overrasket alt og alle ved at slå Rangers ud af Champions league med en samlet 5-2 sejr. Overraskende lidt modstand de fik fra de skotske 2'ere. Og som nummer et i ligaen, har AaB håneretten i den danske SAS liga.

Første kamp i Champions League Gruppespillet var mod Sporting Lissabon fra Portugal. Det lignede længe en sikker sejr til Sporting, men AaB blev ved med at komme tilbage. 2 minutter før tid stod der 3-2 til de grønne fra den portugisiske hovedstad, men Kasper Lorentzen ville anderledes! Han scorer på en sikkert skud ved stolpen. Så var det bare at forsvare. Men på forunderlig vis formåede Yannick Djallo at bringe hjemmeholdet foran 4-3 efter 5 minutters forlænget spilletid, selvom der blot var lagt 4 til.

'Det ser sq godt ud!', lød ordene fra managerens egen mund. Og man kan vel ikke sige ham i mod?

Btw, indlæg nummer 1000 Peace
Logged


cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #4: 16 Nov 2008, 16:31 »

The Black Cats

Jeg er startet ud med Sunderland.
Her har jeg hentet Petri Pasanen fra Werder Bremen for den ringe sum af 55 mio. kr.

Indtil videre har jeg spillet 5 kampe i ligaen. Resultaterne ser ud som følger:

2-1
vs. Liverpool
2-1 vs. Bolton
1-5 vs. Man Utd
1-4 vs. Chelsea
3-1 vs. Hull
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

McI
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #5: 16 Nov 2008, 19:39 »

En halv sæson spillet med Aarhus Fremad, og det går jo fantastisk..
7 sejre
7 uafgjorte
1 nederlag
- Dette i ligaen vel at mærke, hvilket i øjeblikket rækker til en 2.plads, lige efter AabII

Pokalturneringen er en lidt anden historie.
1.runde: Esbjerg 92 - Aarhus Fremad 1-2
2.runde: Nivå-Kokkedal - Aarhus Fremad 0-3
3.runde: Aarhus Fremad - Esbjerg 2-1 et. (1-1)
4.runde: Aarhus Fremad - Aab 0-1
Desværre Smiley


Har fået tilknttet to tidligere profiler iform af Harald Brattbakk og Magnus Svenson

Glæder mig til at se hvad foråret bringer
Logged

Kom så de hvii´!!

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #6: 17 Nov 2008, 15:22 »

LA VIOLA
TITELDRØMME I FIRENZE



STARTOPSTILLINGEN

Adrian Mutu     Alberto Gilardino

Juan Manuel Vargas     Riccardo Montolivo     Zdravko Kuzmanovic     Mario Santana
Manuel Pasqual     Alessandro Gamberini     Dario Dainelli     Luciano Zauri
Sebiastén Frey

Største profiler: Alberto Gilardino, Adrian Mutu og Sebastién Frey
Største talent: Stevan Jovetic



EGNE FORVENTNINGER

Serie A: Top 4
Champions League: Ottendedelsfinalern e
Coppa Italia: Semifinaler



RESULTATER HIDTIL

1-1 v. Atlético Madrid (U) Champions League 3. kvalrunde
2-0 v. Atlético Madrid (H) Champions League 3. kvalrunde
3-0 v. Reggina (H)
3-0 v. Lazio (H)
1-0 v. Inter (U)
2-1 v. Lecce (U)
0-1 v. Napoli (H)
4-0 v. Marseille (H) Champions League
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #7: 19 Nov 2008, 19:35 »




er jagten på den hollandske æresdivisions titel sat ind!

Som arbejdsløs blev jeg tilbudt en kontrakt på 19.000 om ugen af Roda JC
og jeg syntes det for godt til at afslå. Jeg havde også haft kontakt
med Borrusia München Gladbach, men da vi ikke kunne blive enige om
en fornuftig løn, tog jeg derfor flyet til Holland, for at skrive
kontrakten under.

Jeg var stærkt opsat på at få et par nye talentspejdere til klubben,
da udviklingen af unge ikke har været noget at prale af.
Med nye folk i staben skulle der også hentes lidt spillere. Men jeg ville
Alípio

ikke gå ind og hente for mange, og da transferbudget ikke er noget at prale
af, blev det til 2 spillere.

Fredrik Ljungberg skal kæmpe om pladsen på venstre midtbane sammen med Marcel de Jong.


16 årige Alípio blev hentet fra Real Madrid. Han skal udvikle sig i klubben, og kan forhåbentlig, inden for få år, være med i kampen om en fast plads på spidsen.


Jeg har satset på en offensiv 4-4-2 taktik. Resultaterne af de første par kampe er gået således:

 
Fredrik Ljungberg

Venskabskampe
Cagliari 3-3 Roda JC,
Andrea Cossu 1     Vandamme 1
Daniele Conti 1    Andres Oper 1
Diego López 1      Willem Janssen 1
Jamaïque Vandamme skadet.



Livorno 1-3 Roda JC,
Francesco Tavano 1     Jan-Paul Saeijs 2
                                 Andres Oper 1
Fredrik Ljungberg skadet. 
Willem Janssen skadet.
                             


Det gik fint i de første venskabskampe mod Cagliari og Livorno.




-Jeg håber jeg kan komme med flere små updates efterhånden
Logged


SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog-light 09
« Svar #8: 01 Dec 2008, 21:59 »

FIORENTINA

Endelig er jeg kommet i gang med et spil i Football Manager 2009, og det er gået udover Fiorentina.

Trods en yderst fornuftig økonomi, blev der ikke lagt mange penge til side til transfers, og derfor blev det kun til et indkøb:

- Diego Buonanotte (River), AM C, £8.250.000

Dermed blev man klar til sæsonstarten, hvor vi lagde ud med kvalifikationen til Champions League. Med en samlet 6-0-sejr over Vit. Giumarães klarede vi den uden problemer. Vi var ufattelig tæt på en fornem start på Serie A, da vi med kun få sekunder igen førte 1-0 over Milan på hjemmebane. Seedorf skulle dog desværre få udlignet i minut 90. Vi tabte til Napoli i den følgende kamp, men siden da har vi ikke tabt eller lukket mål ind i ligaen. Champions League-gruppespillet er startet optimalt. Først med et overraskende point på Stamford Bridge og senest et 1-1-resultat hjemme imod PSV, hvilket ikke var helt tilfredsstillende, eftersom vi havde chancerne for at få alle tre point.

2-0 vs. Vit. Giumarães (away)
4-0 vs. Vit. Giumarães (home)
1-1 vs. Milan (home)
1-2 vs. Napoli (away)
0-0 vs. Chelsea (away)
0-0 vs. Udinese (home)
1-0 vs. Reggina (away)
2-0 vs. Siena (home)
1-1 vs. PSV (home)
1-0 vs. Catania (away)
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #9: 05 Dec 2008, 13:22 »

1


Jeg skifter rundt mellem holdene, men nu er jeg faldet lidt til ro og har rent faktisk gennemført en hel sæson med A.J. Auxerre, der som bekendt spiller i Frankrigs bedste liga. Holdet bestod i 1. sæson af følgende spillere:



Bo: Daniel Niculae
Topscorer i ligaen med 22 scoringer.

AC: Julien Quercia
13 mål og 14 oplæg gennem sæsonen.

MH: Irenousz Jelen

MV: Keven Lejeune

Backup: Alain Traoré

MM: Remy Riou
MC(o): Thomas Kahlenberg
Måske den største profil på holdet igennem sæsonen. Glimrende!

MC(d): Benoít Pedretti
Yderst stabil og velspillende.

FV: Jeremy Berthod

FH: Cédric Hengbart

Måske det svageste led på holdet. Lavede mange fejl i sæsonen.

FC: Jean-Pascal Mignot

FC: Onanga Itoua

20 år gammelt stortalent, der kom ind fra siden og erobrede en plads i forsvaret.


















Vi var seedet til en 16. plads i ligaen, altså lige over nedrykning, men vi formåede at klare det lidt bedre end det. Især Niculae var medvirkende til at vi vandt 4 af de sidste 5 kampe i sæsonen, bl.a. slog Lyon med 1-2 ude, og dermed sluttede på en tilfredsstillende 13. plads.

Thomas Kahlenberg blev kåret til årets spiller af klubbens fans, mens jeg netop har fået min kontrakt forlænget med 2 år. Desværre kunne klubben fremvise et årsregnskab med røde tal på bundlinjen. 60 mio. kr. i underskud har vi grundet spillernes høje lønninger. Jeg har forsøgt at råde bod på dette ved at frigøre 8 spillere fra reservetruppen fra deres kontrakt, mens jeg har sat adskillige til salg.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #10: 05 Dec 2008, 16:49 »

2


Der er godt gang i handlerne i Auxerre. En stor mængde spillere er blevet solgt for mindre betydelige beløb, men lønnen er blevet mindsket hvilket er meget positivt.
En stor beslutning blev truffet i slutningen af juli. Der valgte jeg nemlig at sælge Benoít Pedretti til Lyon. Pedretti havde rundet de 29 år, og da Lyon smed 85 mio. kr. på bordet for spilleren, der tidligere har optrådt for mesterholdet, kunne jeg ikke sige nej.
Dette kan ligne en væsentlig svækkelse af holdet, men gennem frie transfers har vi sikret os et par kompetente spillere. Den ene er Valéry Mézague, der har en fortid i Sochaux og Le Havre bl.a. Han har spillet 9 landskampe for Cameroun og ligner en spiller, der kan løfte arven for Pedretti.



Venskabskampene er forløbet med følgende resultater:
7-0 Sindjelic
0-1 Hajduk RMB
2-0 Mladost
1-1 Borac
0-0 Portsmouth
3-2 Cretéil

Altså ikke en ubetinget succes, men uafgjort mod Portsmouth kunne vi godt tillade os at være glade for. Nogle rygter har generet Niculae, der meget gerne vil til Lyon, hvorfor jeg nu prøver at sælge min topscorer. Det er aldrig godt med utilfredse spillere.

Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #11: 06 Dec 2008, 14:17 »

3


Vi har haft en svær start på sæsonen, hvor tabene af Pedretti og Niculae til Lyon virkelig har kunnet mærkes. David Gigliotti, der blev hentet ind som erstatning for Niculae har slet ikke slået til og kun scoret 2 mål i 9 kampe. Ever Banega, der blev hentet som Pedrettis afløser, har heller ikke slået til.

Således har vi efter 8 kampe 3 sejre, 1 uafgjort og 5 nederlag, hvilket placerer os i den dårlige ende af tabellen. Vi har været rystende usikre på hjemmebane og meget fraværende ude. Så der er bestemt grund til bekymring.
Her af sammendrag af de følgende 3 kampe:



Auxerre - Valenciennes
Udeholdet kommer foran i 1. halvleg på et typisk forsvarskiks fra vores side. Jeg får dog til med store ord til spillerne i pausen og kort inde i 2. halvleg får vi udlignet på et straffespark. Mod slutningen af kampen giver vi den en sidste skalle og Gigliotti finder Quercia, der flot scorer, 2-1! Og bedst som vi tror sejren er sikret scorer Valenciennes igen. I det 93. minut bliver det dybt skuffende 2-2.

PSG - Auxerre
Vi spillede generelt en dårlig kamp mod et af ligaens tophold, PSG, og det var fortjent nok at de kunne trække sig ud med en 2-0 sejr. Dermed dumpede vi ned på ligaens 16. plads.

Auxerre - Le Havre
Jeg savnede en kamp, hvor vi var spilstyrende. Det fik vi ikke lov til i 1. halvleg af denne kamp, selvom vi kom i front ved Gigliotti. Kort inde i 2. halvleg udlignede Havre på et straffespark og jeg kunne atter dufte nedturen. Generelt var dette en meget trist kamp og 1-1 resultatet var fortjent.



Dermed ligger vi fortsat nr. 16. i Ligue 1.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #12: 06 Dec 2008, 14:22 »

Lækker læsning Cube. Håber det kommer til at gå bedre.
Logged

former zoesuckins

Ben92
Gæst
 
Sv: Blog-light 09
« Svar #13: 11 Dec 2008, 14:58 »

Sportin Gijón
Ja, nu har jeg så spillet min anden sæson færdig i spanske Gijón, og alt er gået over forventning. Bestyrelsens mål var at undgå nedrykning, mens mit egen var at forbedre sidste sæson 13. plads. Ligesom i min første sæson, stillede jeg op i 3-5-2, det blev dog ændret ved vinterpausen, da jeg kun lå tre point over stregen. Den nye formation lød af en velkendt 4-4-2, og lige siden formationskiftet har alt flasket sig for mig. 12 kampe var jeg ubesejret i, hvor ti af dem var sejrer. Det betød at jeg nu var med i kampen om de eftertragtet UEFA Cup pladser. En lille formnedgang i slutningen betød, at jeg var meget presset i de sidste fire kampe, men med lidt held endte jeg på 6. plads Jeg forventer mig meget af næste sæson, og min unge trup, med en gennemsnit alder på blot 21 år, kan kun blive bedre. Jeg specielt glad for min 17-årige danske venstreback, Dennis Larsen, som har været fast mand lige siden han var 16 år. Det samme har Ángel González Pérez, og han har ligeså imponeret. Samtidig har jeg flere stortalenter spilledende på mit ungdomshold, hvor jeg regner med nogle allerede får chancen i næste sæson. Fremtiden er lys for Sportin Gijón!


Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog-light 09
« Svar #14: 19 Dec 2008, 11:03 »

Lige en opdatering på mit spil om Auxerre. Jeg fortsatte i klubben til midten af 2. sæson, hvor jeg blev fyret efter jeg lå på en 19. plads. Herefter skiftede jeg til Valenciennes, der lå nr. 15. Jeg sluttede sæsonen på en 17. plads med dem og undgik lige præcis at rykke ned.

I min første hele sæson med Valenciennes var vi seedet til en 18. plads, men formåede at blive nr. 15. Klubbens økonomi var dog rystende dårlig så jeg valgte at sige op, da jeg absolut ingen perspektiver så i en fremtid i klubben.

Kort efter blev jeg, højst overraskende, tilbudt jobbet som Atlético Madrid træner. Måske en smule ufortjent når man ser på mine tidligere præstationer, men jeg tog selvfølgelig imod tilbuddet. I den følgende sæson formåede jeg at opnå vis succes med holdet og endte på en fin 3. plads med 73 point i baggagen.

Jeg er nu igang med min 2. sæson i Atlético, og det går en smule bedre. Jeg røg dog ud som 3'er i CL gruppespillet, men i ligaen har jeg hentet relativt mange point. Jeg ligger igen nr. 3 efter Barca og Real, og regner med at slutte der.
I UEFA Cuppen er jeg klar til kvartfinalen, mens jeg er ude af Copa Del Rey med nederlag til Valencia.
Desuden har jeg hentet en fantastisk god forsvarsspiller ved navn Urko Santano! Glæder mig til at vise jer et SS af ham om et par sæsoner.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010