home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  1 Bruger, 815 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  (La Liga) Guldkampen
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: (La Liga) Guldkampen  (Læst 45169 gange)
fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #90: 08 Aug 2008, 12:57 »

Er på ingen måde enig i at Ramos skal have 4 point. Han koster somme tider mål fordi hans placeringsevne er så ringe. Synes klart at Dani Alves skulle have haft topkarakter pga. hans stabilitet  Smiley
Jeg er af samme overbevisning, af de samme grunde. Men det er ikke os der styrer det, så fortsæt endelig fc-hansen Peace
Jeg har vaægt Ramos, da jeg føler at Alves nogle gange kan blive for offensiv. at ramos har en dårlig placeringsevne er måske korrekt, men det føler jeg også lidr Dani har, og så er Ramos jo også både Fysisk og hovedstødstærk, hvilkt er meget godt at kunne når man er forsvarspiller Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #91: 08 Aug 2008, 13:00 »

Det er også fint at vi er uenige. Det ville være en kedelig tråd hvis du gav din bedømmelse og alle bare skrev "JA det er rigtig". KIU  Peace
Logged


fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #92: 08 Aug 2008, 13:10 »

Det er også fint at vi er uenige. Det ville være en kedelig tråd hvis du gav din bedømmelse og alle bare skrev "JA det er rigtig". KIU  Peace
helt enig hehe Opstemt ej nu må vi se. kunne forestille mig mange er uenige med min næste vurdering, og SÅ siger jeg ikke mere Opstemt Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #93: 08 Aug 2008, 14:40 »

Okay, nu kan jeg se at Atlético ikke er med i din vurdering, og det er en skam, da vi helt sikkert vil blande os i toppen. Så jeg vil være lidt rebelsk og skrive min egen vurdering, dog kun af Los Rojiblancos. Jeg håber det er fint nok med dig, fc-hansen, men nu hed tråden guldkampen, og der mener jeg, at Atléti er en større bejler end Villarreal.

På målmandsposten findes Gregory Coupet og Leo Franco. Coupet blev hentet i transfervinduet, som en erstatning for Christian Abbiati, som efter end lejemål tog tilbage til AC Milan. Det er reelt svært at se hvem der kommer til at være førstevalg, da Franco og Coupet har skiftes til at stå i træningskampene. Med to så kompetente målmænd, er det svært at se meningen med købet af Coupet, men det skal formentlig ses i lyset af, at Leo Franco er ofte skadet, af et målmand at være. Derfor må Coupet, selvom han skulle blive 2. målmand, formodes at stå en del kampe. I Kulissen lurer Angel Bernabe og David de Gea, som begge spiller på de spanske ungdomslandshold.

Forsvaret har tidligere været Atléticos akilleshæl. Sidste sæson fungerede offensiven fremragende, men det blev "kompenceret" med et rystende forsvar, som bl.a. formåede at lukkes 3 mål ind på hjemmebane mod Sevilla, Almeria, Valladolid, Betis og hele 4 mod Villarreal. Under sommerpausen er disse mangler rettet op. Der er hentet Ujfalusi, Heitinga og Assuncao. Med signeringerne af Ujfalusi og Heitinga, står Atlético med en overflod af centrale forsvarsspillere. Efter Portugisiske Ze Castro blev lejet ud, er der disse fire spillere til de centrale forsvarspladser: Ujfalusi, Heitinga, Pablo og Perea. Det kompliceres af, at alle på nær Pablo er dygtige på højreback, og derfor kunne det også tyde på, at en af får lov til at spille den plads. Netop derfor kan Seitaridis plads i startopstillingen være truet. En dygtig back, som hverken er en decideret fløjback, som Evra, Alves etc, men heller ikke er en spiller der går i stå, hver gang bolden kommer over midterlinjen. Han mangler populært sagt nogle kvaliteter i begge ender. I sidste sæson blev hans plads også overtaget af venstrebacken Antonio Lopez, da Seitaridis var ude med en længere skade. Udover Antonio Lopez, befinder Mariano Pernia. den nationaliserede Argentiner er kommet op i årene, men er stadig habil. I sidste sæson skiftes Pernia og Lopez, men Pernia bliver ikke yngre, og jeg forudser en overtagelse af pladsen fra Lopez side.

Raúl García, Maxi Rodríguez, Luis García, Paulo Assunção, Miguel de las Cuevas, Ignacio Camacho, Thiago Motta og Simão Sabrosa er folkene der skal udgøre midtbanen. Maxi, Luis, Miguel og Simao på fløjene. Der vil Maxi og Simao reelt være førstevalg To stærke driblere. Simao er god til at eksekvere dødbold, hvor han flere gange i sidste sæson bragede boldene ind. Maxi har tendensen til at søge mere ind i banen, og ofte ligge som hængende angriber. Han scorer også en del mere i ordinært spil, end Simao gør. Centralt ligger Motta, Camacho, Assuncao og Raúl Garcia. Garcia er den offensive del af midtbanen, og de tre andre ligger lige foran forsvaret Camacho er et enormt talent, og må formentlig forberede sig på en del tid på bænken, selvom han fik sit store gennembrud i slutningen af sidste sæson, bl.a. med en fænomenal kamp mod Barcelona. Motta er skadesplaget, og er ikke spilleklar i øjeblikket. Netop på grund af hans mange skader kan han ikke regnes som en spiller, som vil være klar til alle 38 kampe i ligaen, og nok heller ikke 30. Assuncao, nyerhvervelsen er en spændende spiller. En Makélélé-type, ikke en rigtig spændende spiller, men er dygtig til at slå modstandernes spil i stykker, og kontrollere kampen centralt fra banen. Raúl Garciá blev hentet fra Osasuna sammen træner, Javier Aguirre, og har derfor en stor stjerne hos Aguirre. Han er også en af krumtapperne på holdet. Han er bundsolid og en sikker starter hver gang. Han er ung, og spås en stor karriere, og der kan ikke gå mange måneder før han debuterer på landsholdet. Han er en moderne tovejsspiller, der både scorer mål og forsvarer. Han har et frygtindgydende landskud, som ethvert hold i La liga har grund til at frygte. Han er arbejdsom og utrolig sikker i pasningsspillet.

I angrebet finder vi vores allesammens Sergio Leonel "Kun" Agüero. En af de mest spændende spiller i hele verden. Han bliver sammenlignet med Diego Maradona, og er sammen med Lionel Messi den argentinske fremtid. Han er lynhurtig, snu, god med begge ben, har en fantastisk teknik og stærke i sine driblinger. Sidste sæson blev hans gennembrudssæson, meget passende, da han var udset til at overtage fra Fernando Torres, der som bekendt smuttede til Liverpool. Han afgjorde flere kampe på egen hånd, samtidig med, at han ikke bare er en spiller der lurer på offsidegrænsen, og prikker bolden den sidste meter ind. Han går ned i banen og er med til at fordele spillet, med til at slå afleveringerne til Forlan og med til at spille boldene ud over kanterne til Simao og Maxi. Han er stadig ung, og Atlético skal i CHL, for at holde i knægten, som alverdens klubber har kigget nærmere på. Sammen med Kun Agüero skal Diego Forlan udgøre duoen foran. Forlan spiller mere på sin fysik, og er knap så teknisk, men man skal ikke tage fejl, han brager boldene ind, og er blevet Pichichi, topscorer, da han spillede i Villarreal. Sidste sæson var såmænd også god, men han virkede tit uskarp, og brugte mange chancer på at sparke boldene ind, men hvis han bliver mere skarp, så kan han sagtens blive Pichichi igen. Den sidste i angrebet er Florent Sinema-Pongolle. Hentet i Huelva, og kommer nok til at stå i skyggen af Forlan og Kun Agüero. Han er lille hurtig angriber, som nok skal komme ind og afgøre kampe.

Samtidig er overflødige spillere som Fabiano Eller, Pichu, Reyes og Mista blevet afskibet. Tiltrængt for klubben at komme af med spillere, som ikke bidrager med noget på banen, men gør et indhug i klubbens økonomi.

*Jeg har ikke omtalt Maniche, da klubben stærkt forsøger at sælge ham
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #94: 08 Aug 2008, 14:44 »

Uden tvivl et fint indlæg El Kun, men føler det har større berretigelse i Atletico tråden Smiley
Logged


Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #95: 08 Aug 2008, 14:50 »

Ramos er uden tvivl bedre end Dani Alves. Rigtig gode vurderinger, fc hansen, man kan kun gøre sig enig med dig i stortset det hele. Smiley Glæder mig til venstrebacken, for den tror jeg er lidt sværere at finde ud af.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #96: 08 Aug 2008, 14:52 »

Jeg synes det hører fint til her. Man kan komme med sine synspunkter om guldkampen i La Liga og imo er Atletico en større guldkandidat end både Valencia og Villarreal.

Valencia har ikke handlet nogle profiler og altså er det de samme spillere der skal bære holdet i denne sæson, som det var i sidste sæson hvor de sejlede rundt!
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #97: 08 Aug 2008, 14:55 »

Nej, men de har hentet La Ligas nok mest lovende træner...Unai Emery.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #98: 08 Aug 2008, 14:57 »

Nej, men de har hentet La Ligas nok mest lovende træner...Unai Emery.

Ja, men Koeman og Quique Flores var da mindst ligeså kompetente  Huh
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #99: 08 Aug 2008, 14:59 »

Ja, men Koeman og Quique Flores var da mindst ligeså kompetente  Huh
Det er jeg slet ikke sikker på, at de var. Jeg tvivler på, at nogen af dem kunne føre Alméria. La Ligas mest sikre nedrykker i mange år (Ifølge medierne sidste sommer) til en ottendeplads. Det tvivler jeg meget på.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #100: 08 Aug 2008, 15:01 »

Ramos er uden tvivl bedre end Dani Alves. Rigtig gode vurderinger, fc hansen, man kan kun gøre sig enig med dig i stortset det hele. Smiley Glæder mig til venstrebacken, for den tror jeg er lidt sværere at finde ud af.

Den må du meget gerne argumentere for. Smiley Hvordan Ramos "uden tvivl" er bedre end verdens dyreste højreback, har jeg lidt svært ved at se. Bedre, måske, men ikke uden tvivl. Smiley

Det er jeg slet ikke sikker på, at de var. Jeg tvivler på, at nogen af dem kunne føre Alméria. La Ligas mest sikre nedrykker i mange år (Ifølge medierne sidste sommer) til en ottendeplads. Det tvivler jeg meget på.

Haha :-D Hvilke meritter havde Quique Flores før han blev Valencia-træner? Wink
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #101: 08 Aug 2008, 15:04 »

Den må du meget gerne argumentere for. Smiley Hvordan Ramos "uden tvivl" er bedre end verdens dyreste højreback, har jeg lidt svært ved at se. Bedre, måske, men ikke uden tvivl. Smiley

Haha :-D Hvilke meritter havde Quique Flores før han blev Valencia-træner? Wink
At føre Getafe til en 13. plads er ikke i nærheden af samme præstation som at føre Alméria til en 8. plads. Alméria havde vistnok 3-4 spillere med LaLiga rutine før sidste sæson. Wink

EDIT: Og desuden vandt Alméria 4-1 ude over Sevilla.
« Seneste Redigering: 08 Aug 2008, 15:09 af -LFC- » Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #102: 08 Aug 2008, 15:05 »

Til Quique's forsvar havde han faktisk gjort et udmærket arbejde med Getafe første sæson de var i La Primera. De endte ca. i midten så vidt jeg husker. Quique fik også Valencia tilbage på sporet efter den fatale Ranieri-sæson, hans problem var at få dem til næste stadie. Husk på, da Quique forlod Valencia var de 4'er og stadig med i kampen om en fornuftig la primera sæson.

Koeman er en langt større skandale, en træner der formår er gøre sig upopulær i hele truppen er sjælden, han havde ingen opbakning, og skal arbejde med sin mandskabspleje.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #103: 08 Aug 2008, 15:06 »

Ramos har væsentligt mere defensivt at byde på, ligesom han er - om ikke ligeså god - så næsten så god offensiv som Alves. Jeg har det sådan med Alves, at jeg synes han er forfærdeligt overvurderet, og det hænger sammen med, at han ofte foretager sig hjernedøde ting, og generelt ikke spiller særlig klogt, med hensyn til placeringsevne, 1 mod 1 og alt andet, hvad en back nu møder. Som fløj tror jeg han ville være bedre, men det er min mening af de få kampe jeg har set Sevilla spille. Smiley
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #104: 08 Aug 2008, 15:07 »

Ramos har væsentligt mere defensivt at byde på, ligesom han er - om ikke ligeså god - så næsten så god offensiv som Alves. Jeg har det sådan med Alves, at jeg synes han er forfærdeligt overvurderet, og det hænger sammen med, at han ofte foretager sig hjernedøde ting, og generelt ikke spiller særlig klogt, med hensyn til placeringsevne, 1 mod 1 og alt andet, hvad en back nu møder. Som fløj tror jeg han ville være bedre, men det er min mening af de få kampe jeg har set Sevilla spille. Smiley

Ramos laver mindst lige så mange hjernedøde ting som Alves, så det er ikke på den front, jeg mener at man skal vurdere dem Smiley
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010