home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 476 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  (La Liga) Guldkampen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Udprint
Forfatter Emne: (La Liga) Guldkampen  (Læst 44341 gange)
fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #120: 08 Aug 2008, 21:21 »

flere indvendinger omkring seneste vurdering? Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

nzio
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #121: 08 Aug 2008, 23:14 »

Forstår ikke hvorfor du tager Yaya Toure og ikke Keita? Keita er langt bedre end Yaya efter min mening. Men Yaya er så også bedre end de andre, så fortjent nok han får de 4 point. Ellers er jeg enig, hvis det er de spillere der.
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #122: 08 Aug 2008, 23:16 »

Forstår ikke hvorfor du tager Yaya Toure og ikke Keita? Keita er langt bedre end Yaya efter min mening. Men Yaya er så også bedre end de andre, så fortjent nok han får de 4 point. Ellers er jeg enig, hvis det er de spillere der.
Han får kun 3 point , da jeg mener Senna er en klasse for sig. Jeg har valgt at tage yaya med, da jeg tror de vil bruge rotation, og så spillede han der sidste sæson så derfor tog jeg ham Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

nzio
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #123: 08 Aug 2008, 23:21 »

Han får kun 3 point , da jeg mener Senna er en klasse for sig. Jeg har valgt at tage yaya med, da jeg tror de vil bruge rotation, og så spillede han der sidste sæson så derfor tog jeg ham Smiley

3 ja sorry. Forstår dog stadig ikke du tager Yaya i stedet for Keita, tror ikke Keita er købt for over 100mio for at sidde på bænken. Desuden er Keita bedre fremad i banen end Yaya er, hvor han er mere klodset. Men okay jeg er stadig enig, os selvom du havde taget Keita.
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #124: 08 Aug 2008, 23:24 »

3 ja sorry. Forstår dog stadig ikke du tager Yaya i stedet for Keita, tror ikke Keita er købt for over 100mio for at sidde på bænken. Desuden er Keita bedre fremad i banen end Yaya er, hvor han er mere klodset. Men okay jeg er stadig enig, os selvom du havde taget Keita.
hmm ja han er bedre framad, men i mine øjne er Yaya en bedrer porydder, hvilket jeg bedømmer udfra Smiley
Næste update om lidt Opstemt
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

nzio
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #125: 08 Aug 2008, 23:26 »

hmm ja han er bedre framad, men i mine øjne er Yaya en bedrer porydder, hvilket jeg bedømmer udfra Smiley
Næste update om lidt Opstemt

Du så vist ikke nogle Sevilla kampe sidste år Wink
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #126: 08 Aug 2008, 23:51 »

Du så vist ikke nogle Sevilla kampe sidste år Wink
jojo, men så også en del Barca kampe, og syntes Yaya er bedst. Men det er kun dejligt med lidt debat Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #127: 09 Aug 2008, 00:30 »

Så fik jeg endelig lige læst det hele, og det ser virkelig glimrende ud. Rigtig gode vurderinger som du bergrunder godt. Dejlig læsning! Vurderingerne kan man selvfølgelig altid være uenig i, og det er der, heldigvis, også mange der er.

Jeg har bare lige to indvendninger:
For det første synes jeg det er lidt synd du tvinger holdenes start 11'er ind i en bestemt formation. Det bliver selvfølgelig langt nemmere at vurdere, men det kunne måske have været gjort på en anden måde.
Så kommer turen til Reals oprydder. Jeg er absolut ikke enig i at Diarra er i start 11'eren der. Siden han var til Africas Nation har Gago erobret den plads, og med meget stor held. Han har været ret undervurderet i foråret og jeg mener han har været del i vi sikrede mesterskabet så fremragende som vi gjorde. Hans defensive evner er ikke nær så gode som Diarras, men det var åbenbart ikke nødvendigt, og da hans offensive er langt bedre end Diarras har det gjort ham til fast mand siden vinter. Og af disse grunde vil jeg også mene Gago kunne have snuppet en enkelt plads op i sidste vurdering.

Logged

Vuelve la ilusión

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #128: 09 Aug 2008, 00:57 »




Så skal vi vurderer den offensive midtbane, et sted jeg følte var meget svært at bedømme, men det lykkedes. På førstepladsen har vi for første gang Valencia med David Silva. Silva har siden sin ankomst fra Celta udviklet sig meget, og har gennem de seneste 2 sæsoner været frygtet over hele Spanien. Han besidder en helt forrygende teknik, samtidig med at hans overblik er rigtig godt. Og når det ser sværest ud, kan han ene mand afgøre kampen, en rigtig 10’er i mine øjne. Under EM spillede han fast for Spanien, og spillede faktisk en god turnering, selvom det var klubkammeraten Villa, der stjal de store overskrifter. Men en meget dygtig spiller, som har været rygtet væk fra Valencia denne sommer, noget der ville svække deres mesterskabschancer betydeligt. Ingen tvivl om at Valencia, i Silva, har en guldfugl, som virkelig kan blive stor på Mestella. 4 point til ham.

Nummer 2 på denne liste var meget svær at finde. Dog fandt jeg ham, og det blev Sneijder fra Real Madrid. Sneijder kom til sidste sommer, og spillede en intet mindre end fabelagtig sæson sidste år, og var kraftigt impliceret i at mesterskabet havnede i hovedstaden. Han er et produkt af Ajaxs berømte talentskole, og var inden han havnede i kongeklubben, en meget stor profil for Ajax Amsterdam i hjemlandet Holland. Store præstationer for dem førte altså til at han endte her. En teknisk stærk spiller, som har et spark kun det færreste kan matche, og så har han et meget godt overblik, der hidtil i karrieren har givet ham en del assists. Der var tæt kamp om andenpladsen, men Sneijder løb altså med den. 3 point til ham.

Når ham ikke kunne tage andenpladsen, så måtte Iniesta jo tage tredjepladsen. Et produkt af Barcelonas fodboldskole, som i en ung alder blev hevet op i førsteholdstruppen. Siden da, er det bare gået fremad for den lille teknikker, som har erobret en fast plads blandt Barcas startende elleve. Hans vendinger og teknik er helt i top, samtid med at han har et super godt overblik. En dygtig lille 10’er, som hvis du giver den frihed han fortjener, kan drage stor fordel af. Andenpladsen var han tæt på, men endte altså som treer på listen. Kun 2 point til Barca.

Sidst finder vi Villarreals Argentinske troldmand Ariel Ibagaza. Den lille teknikker havde sidste sæson lidt svært ved at spille sig på Atleticos mandskab, som han ellers for har repræsenteret, med stor succes. Så da Villarreal kaldte, kunne han ikke sige nej, og nu spiller han hos sidste sæsons sølvvindere, Villarreal. En fremragende teknikker, med et sublimt overblik til følge, og en yderst kompetent sparketeknik. Grunden til at han ender sidst er simpelthen et stort spørgsmålstegn. Hvor står han henne? Men ingen tvivl om at hvis han kan genfinde sit gamle høje niveau, så har Villarreal en ny Riquelme. Dog kun 1 point denne gang.



Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #129: 09 Aug 2008, 01:00 »

Så fik jeg endelig lige læst det hele, og det ser virkelig glimrende ud. Rigtig gode vurderinger som du bergrunder godt. Dejlig læsning! Vurderingerne kan man selvfølgelig altid være uenig i, og det er der, heldigvis, også mange der er.

Jeg har bare lige to indvendninger:
For det første synes jeg det er lidt synd du tvinger holdenes start 11'er ind i en bestemt formation. Det bliver selvfølgelig langt nemmere at vurdere, men det kunne måske have været gjort på en anden måde.
Så kommer turen til Reals oprydder. Jeg er absolut ikke enig i at Diarra er i start 11'eren der. Siden han var til Africas Nation har Gago erobret den plads, og med meget stor held. Han har været ret undervurderet i foråret og jeg mener han har været del i vi sikrede mesterskabet så fremragende som vi gjorde. Hans defensive evner er ikke nær så gode som Diarras, men det var åbenbart ikke nødvendigt, og da hans offensive er langt bedre end Diarras har det gjort ham til fast mand siden vinter. Og af disse grunde vil jeg også mene Gago kunne have snuppet en enkelt plads op i sidste vurdering.


Mange tak til dig Knudsen Wink


Som jeg varlidt inde på til Nzio, så vælger jeg mest efter defensive kvaliteter når jeg udpeger def midt. Defor valgte jeg Diarra. Som du kan se på side 2 tror jeg, figurere Gago også i start 11'eren, men jeg tog simpelthen den bedste defensivt, og der er vi jo enige om at diarra er bedst Smiley. Jeg kunne måske have valgt at vurderer i Duo'er, ligesom jeg gjorde i centerforsvaret, men det gjorde jeg ikke Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #130: 09 Aug 2008, 01:03 »

Du er lidt meget forkert på den fc-hansen! xD

For det første så er Silva egen avl og var kun lejet ud til Celta en eller 2 sæsoner. For det andet spillede Ibagaza for Mallorca sidste år, hvor han lavede 16-17 assist og kom på årets hold! xD
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #131: 09 Aug 2008, 01:10 »

Sneijder er da bedre end Silva?
Logged

Bave
Gæst
 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #132: 09 Aug 2008, 01:11 »

Hvis du bytter om på Iniesta og Sneijder er vi enige Wink

Ellers en god gennemgang du har haft indtilvidere
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #133: 09 Aug 2008, 01:14 »



Så bevæger vi os til højre i banen, hvor højrekantens stjerne skal findes. Og hvis ham her ikke er verdens bedste fodboldspiller, hvem er så? Navnet er Lionel Messi. I mine øjne findes der ikke bedre spillere i verden. En ny Maradona, ja bare bedre. Har ikke set en bedre boldkontrol, jo måske Ronaldinhos ellers ikke, Og så er han helt uhyggelig hurtig, og driblestærk. Messi har igennem de seneste sæsoner virkelig vist sig som en fantastisk spiller, der både kan gå indad, og udad i banen, og med samme giftighed. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Messi og Dani Alves kommer til at udgøre verdens bedste højreside. Der var hos mig ingen tvivl om at han skulle have alle 4 point, og fortsætter han udviklingen, så har vi den bedstefodboldspille r, verdenen nogensinde har set. Store 4 point til den lille troldmand.

Robinho var udråbt som den helt store i Brasiliansk fodbold da han kom til Madrid, men han havde en meget svær start, hvor han røg lidt ind og ud af holdet, mest pga. hans ringe fysik. Dette problem har han bearbejdet, og i dag har Real virkelig en fantastisk spiller her. Hans fodarbejde er unikt, og når han laver den berømte husmandsfinte, kan jeg sidde bag skærmen og være i tvivl om hvor jeg er, så forvirrende er hans finter. Han er derudover en fabelagtig teknikker, der lever meget på hans speed, og gode driblinger. Ingen tvivl om at han har klasse, men for at få førstepladsen foran Messi, så skal du virkelig være unik, og dertil har jeg set for mange udfald i kampene hos Robinho. Han er dog stadig en klassespiller, og 3 point fortjener han.

Da Valencia i sin tid hentede Joaquin i Betis, var der enorme forventninger til ”Spaniens nye konge”.  De forventninger har han ikke helt indfriet endnu, noget jeg kan blive helt gal over, da jeg ved hvor meget han kan. Han er uhyggelig hurtig, og kan drible i meget høj fart. Dog mener jeg stadig at han er en stor spiller, men helt de to forrestes standarder kommer han ikke op på. Han blev overraskende siet fra i den spanske EM trup, noget man jo ikke kan bebrejde Aragones, da Spanien jo som bekendt vandt turneringen. Men han får altså 2 point her.

Santi Carzola er et ubeskrevet blad for mange, i hvert fald for folk, der ikke har den store interesse i Villarreal. Men i Carzola har Villarreal faktisk en meget kompetent kantspiller, der også var med ved EM, dog uden at spille den store rolle. Han er en teknisk stærk, og hurtig spiller, og faktisk også ganske målfarlig. Jeg ser ham dog stadig ikke som værende nær så stærk som de andre, dog i tæt kamp med Joaquin om den tredjeplads, men han blev altså sorteper, og trak nitten denne gang. 1 point til ham.





Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #134: 09 Aug 2008, 01:16 »

Sneijder er da bedre end Silva?
Ja det syntes du, men jeg mener at Silva er bedst Smiley Nu er jeg jo også Valenica Mand, og du real Opstemt
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010