home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 470 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  (La Liga) Guldkampen
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: (La Liga) Guldkampen  (Læst 44399 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #105: 08 Aug 2008, 15:07 »

At føre Getafe til en 13. plads er ikke i nærheden af samme præstation som at føre Alméria til en 8. plads. Alméria havde vistnok 3-4 spillere med LaLiga rutine før sidste sæson. Wink

Taget Getafes budget in mente er det uden tvivl lige så godt Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #106: 08 Aug 2008, 15:10 »

Taget Getafes budget in mente er det uden tvivl lige så godt Smiley
Almérias er da endnu mindre? Huh
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #107: 08 Aug 2008, 15:19 »

Jeg er egenligt heller ikke enig uanset. Alméria vandt 4-1 i Sevilla, fik 2-2 mod Barcelona ude, vandt 2-0 hjemme mod Real Madrid, vandt 1-0 hjemme mod et formstærkt Villarreal og vandt 3-0 ude over Deportivo La Coruña og sluttede som nummer 8 med et af La Ligas dårligste hold i nyere tid...
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #108: 08 Aug 2008, 15:24 »

Almérias er da endnu mindre? Huh

Ja nu, men for 3 år siden var der intet. Da de rykkede op i Segunda i 2001/02 havde de ubetalt gæld, og deres oprykning var i og for sig en mindre sensation Smiley Den var endnu større da de rykkede op i La Liga..

"Hiring young coach Quique Sánchez Flores at the helm of the club, Getafe were widely tipped to be relegated straight back to Segunda."

På papiret var Getafes hold blot et Segunda hold. Almeira havde mere klasse over sig, end det Getafe hold, der fik en 13. plads. Ingen tvivl der.

Jeg er egenligt heller ikke enig uanset. Alméria vandt 4-1 i Sevilla, fik 2-2 mod Barcelona ude, vandt 2-0 hjemme mod Real Madrid, vandt 1-0 hjemme mod et formstærkt Villarreal og vandt 3-0 ude over Deportivo La Coruña og sluttede som nummer 8 med et af La Ligas dårligste hold i nyere tid...

"Things improved notably and Getafe began a climb up towards the middle of the table. Including a 2-1 home win against Real Madrid, followed three days later by their sole away win of the season over Athletic"
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #109: 08 Aug 2008, 15:40 »

Ja nu, men for 3 år siden var der intet. Da de rykkede op i Segunda i 2001/02 havde de ubetalt gæld, og deres oprykning var i og for sig en mindre sensation Smiley Den var endnu større da de rykkede op i La Liga..

"Hiring young coach Quique Sánchez Flores at the helm of the club, Getafe were widely tipped to be relegated straight back to Segunda."

På papiret var Getafes hold blot et Segunda hold. Almeira havde mere klasse over sig, end det Getafe hold, der fik en 13. plads. Ingen tvivl der.

"Things improved notably and Getafe began a climb up towards the middle of the table. Including a 2-1 home win against Real Madrid, followed three days later by their sole away win of the season over Athletic"
Hvis det var så skidt det var med Getafes økonomi så kan jeg godt se det. Og jeg er ikke helt sikker, men var det egenligt ikke en træner vednavn Josu Uribe der fik rykket Getafe op. Og mandskabernerne? Det kan godt være, at Getafe var Segunda-klasse da de rykkede op, men jeg mener, at Almería heller ikke var ret meget mere end Segunda klasse da de rykkede. De havde en 3-4 spillere med LaLiga erfaring og deres angriber var blevet kasseret af Real Madrid Castilla. Unai Emery fik det hele til at hænge sammen. Deres forsvar var stærkt som bare fanden. Og de fleste af spillerne gennemgik en forrygende udvikling. Heriblandt Felipe Melo som blev solgt Fiorentina for omkring 75. millioner kroner vist nok. Og til sidst scorede Negredo 13 mål i La Liga og ligner en spille rmed La Liga potentiale. Desuden vandt Getafe heller ikke 4-1 i Sevilla, 3-0 i La Coruna og fik 2-2 mod ude mod Barcelona. Smiley

Quique Sanchez Flores resultater med Getafe var uden tvivl flotte og det gør dem endnu flottere, at de kom op på 13. pladsen efter en skidt start, men jeg mener, at de ikke nærmer sig Unai Emerys resultater med Almería sidste år. Smiley
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #110: 08 Aug 2008, 17:05 »




Så nåede vi over i den anden side, hvor venstrebacksnes ukronede konge skal findes. Og i mine øjne er der kun en, nemlig Joan Capdevilla. Den stærke back har erobret en fast plads på det spanske landshold, og har gennem mange år, været en fast bestanddel af Deportivos hold, endda i rollen som anfører, og nu i Villarreal. Defensivt kan du ikke sætte en finger på ham, hvilket også gør sig gældende i den anden ende, hvor han drøner op ad venstreflanken. Lille er han heller ikke, hvilket medfører et godt hovedspil, som han i ny og næ tager i brug i modstandernes straffesparksfelt. I de første par vurderinger har Villarreal langt fra scoret maksimum point, men det gør det i kategorien ”Venstrebacks”. 4 point til dem.

Nummer 2 på min liste over La ligas bedste venstrebacks blandt titelkandidaterne, finder vi FC Barcelona, og deres franske landsholdspiller Eric Abidal. Den store back har gennem de seneste sæsoner vist sig som en rigtig klassespiller. Dog har han haft lidt svært ved at indfri de store forventninger der var til ham, da Lyons hvide trøje blev skiftet ud med Barcas rød, og blåstribede for et års tid siden. Dog hersker der ingen tvivl om kvaliteterne hos Abidal, som er i begge ender af banen. Via. Sin størrelse er han dygtig i luften, stærk i de fremadrettede, og defensivt også meget stærk. Dog var sidste sæsons knap så imponerede præstationer, noget der fik mig til at smide ham ned på 2. Pladsen, til trods for at Abidal i topform, havde scoret maksimum point hos mig, men sådan gik det ikke, og han får 3 point herfra.

Gennem de seneste år har vi set flere, og flere sydamerikanske backs i Europa, og en af dem det er Real Madrids Marcelo. Da Roberto Carlos for et par sæsoner siden, skiftede til Fenerbache, var det klart at man skulle finde en afløser. De gjorde man så i Brasilien, hvor en ny Roberto Carlos stod klar til at erobre rampelyset. Sådan er det dog ikke helt gået, endnu, for den unge Brasilianer, som defensivt har haft svært ved at leve op til kravene, specielt når de store hold gæstede Bernabeu. Dog er der et kæmpe potentiale i knægten, og kan man optræne hans defensive mangler, har Real om nogle år verdens bedste venstreback. dog får han kun 2 stjerner herfra, da der er hård konkurrence om pladserne.   

På sidstepladsen finder vi en Italiener. Moretti har igennem de seneste sæsoner spillede Venstrebacken i Valencia. Svage defensive præstationer, samt småt med offensive delikatesser, har gjort at vestrebacken hos Valencia, ser meget skidt ud. Italienere er pr. Tradition dygtige defensivspillere, hvilket han også er, bare ikke til en klub af Valencias kaliber. Derfor ser jeg også gerne Valencia have en anden mand klar på den når transfervinduet lukker. 1 point til ham.




« Seneste Redigering: 08 Aug 2008, 17:23 af fc-hansen » Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #111: 08 Aug 2008, 17:10 »

Jeg er igen enig FCHANSEN!
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #112: 08 Aug 2008, 17:11 »

Jeg er igen enig FCHANSEN!
øv Skuffet skulle jo gerne have lidt debat, men mon ikke enkelte Real, og Barca fans vil skabe lidt debat Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #113: 08 Aug 2008, 17:20 »

"På sidstepladsen finder vi en Italiener. Moretti har igennem de seneste sæsoner spillede Venstrebacken i Valencia. Siden Del Horno røg til Chelsea, var Valencia haft svært ved at udfylde hullet på venstreback."

Del Horo kom fra Chelsea, og blev lejet ud til Bilbao sidste sæson, fordi han var ringere end Emilliano Moretti.
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #114: 08 Aug 2008, 17:22 »

"På sidstepladsen finder vi en Italiener. Moretti har igennem de seneste sæsoner spillede Venstrebacken i Valencia. Siden Del Horno røg til Chelsea, var Valencia haft svært ved at udfylde hullet på venstreback."

Del Horo kom fra Chelsea, og blev lejet ud til Bilbao sidste sæson, fordi han var ringere end Emilliano Moretti.
ups den er sku lige smuttet for mig. er sku skidt Skuffet
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #115: 08 Aug 2008, 17:40 »

Jaeh, jeg er vel enig, selvom jeg mener du har vurderet Abidal en tand for godt. Marcelo er endnu for usikker, men Abidal virker desværre ret sløv i det, men alligevel må han vel betegnes som bedre end Marcelo. Smiley
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #116: 08 Aug 2008, 19:28 »

Jaeh, jeg er vel enig, selvom jeg mener du har vurderet Abidal en tand for godt. Marcelo er endnu for usikker, men Abidal virker desværre ret sløv i det, men alligevel må han vel betegnes som bedre end Marcelo. Smiley
Det mener jeg han er. Marcelo er for svag defensivt til at komme i betragtning til bedre pladser.
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #117: 08 Aug 2008, 20:51 »



Så er vi nået lidt længere frem på banen, nemlig den defensive midtbane, hvor brasiliansk fødte Senna regerer. Brasilien ærgrer sig nok i dag over at det blev Spanien, den teknisk stærke dynamo endte med at tørne ud for. Villarreal har i Senna en man, som bliver meget svær at holde på. Teknisk god, God sparketeknik, godt overblik, og en dygtig oprydder, det er bare nogle af de ting denne mand besidder. Under EM slutrunden var han fast mand på det spanske hold, og fortrængte b. la Fabregas fra start 11’eren. Denne sommer har mange klubber været efter Senna, b. la Arsenal. Men som det ser ud nu indleder han i hvert fald sæsonen hos de gule. Ingen tvivl om at Villarreal har en guldfugl, og suppens bedste Defensive midtbanemand i Marcos Senna. 4 point til ham.


Andenpladsen indtages i denne omgang af Barcelonas ivorianske slider Yaya Toure. Sidste sommer ankom han til Camp Nou fra Monaco, og har siden været en god mand hos catalanerne. Dygtig på bolden, fysisk stærk, og en rigtig slider, sådan betegnes den afrikanske perle, som ligger og tager det skrald navne som Messi, Henry, Hleb smider. Hans bror er en anden kendt skikkelse på fodboldbanen, det er nemlig Kolo Toure fra Arsenal, og der kan man tale om et stærkt broderskab. Han lå i meget tæt kamp om denne andenplads, og endte med at få den. 3 point til ham.

Manden, han lå og kæmpede med, var Diarra fra Real Madrid. Den malisiske slider ankom til Real Madrid for et par år siden, og har fra dag et taget Madrid med storm. Stor og kropstærk, kompromisløs, fighter, og fornuftig på bolden er alle egenskaber som Diarra mestre. I en storklub som Real er det meget vigtigt at have sådan en mand, da de store stjerner ofte smider mange dumme bolde væk, hvor han så skal agere sikringsspiller for dem. Siden Makelele og Cambiasso, har Madrid klubben haft svært ved at finde oprydderen på midten, men det ser de ud til at have fundet nu, i form af Diarra. Han er en klassespiller, som fortjener mange point, men netop i den spanske liga, er konkurrencen meget hård om denne plads, og derfor bliver det kun til 2 point til Diarra.

Sidstepladsen går endnu engang til Valencia. Deres midtbaneslider hedder Baraja. Denne defensive midtbanemand er dygtig, men lige knap så dygtig som de 3 andre på denne plads. Han er boldsikker, har et godt skud, gode dybdeløb, og god oprydder, det er kvaliteterne han besidder. Han har været meget loyal overfor Valencia, og har været god. Havde b. la en stor andel i Valencias mesterskab i 2004, men han er stadig ikke på niveau med de andre, og derfor ender han som sorteper i denne konkurrence. 1 point.



Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #118: 08 Aug 2008, 21:09 »

Baraja er stadig god. Var dog klasse da Valéncia vandt mesterskabet sidst.

Også har Senna til min store fornøjelse afvist tilbud fra Arsenal og erklæret, at han ville blive i Villarreal i resten af sin karriere. Jeg er enig. Synes dog Diarra/Gago skulle have de 3 point. Hvordan jeg ville fordele de sidste 2 pladser er jeg dog i tvivl om. Ubeslutsom
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: (La Liga) Guldkampen
« Svar #119: 08 Aug 2008, 21:14 »

Baraja er stadig god. Var dog klasse da Valéncia vandt mesterskabet sidst.

Også har Senna til min store fornøjelse afvist tilbud fra Arsenal og erklæret, at han ville blive i Villarreal i resten af sin karriere. Jeg er enig. Synes dog Diarra/Gago skulle have de 3 point. Hvordan jeg ville fordele de sidste 2 pladser er jeg dog i tvivl om. Ubeslutsom

Jaja har langt fra sagt han var dårlig, er bare ikke på niveau med de andre, hvilket gør ondt på en Valenciamand som mig, men er desværre kendsgerningerne Smiley
Som sagt var det meget tæt om den andenplads, men i sidste ende vandt Yaya Toure, men igen, det er to spillere som minder uhyggeligt meget om hinanden Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010