home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 00:36:53 warmon Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 23:34:48 warmon Blogkonkur... #7 - Danish Viking War...
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23305
  1 Bruger, 907 Gæster Online.

Indlæg: 1132772 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: queenofbangalore
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Leeds United står foran sin anden sæson i Coca-Cola Championship efter en sensationel 6. plads. Hvordan går det i 2009/2010 sæsonen?
En fiasko - Plads 16-24
- 2 (6,5%)
Ikke lige det vi havde regnet med - Plads 10-15
- 1 (3,2%)
Ok, men ikke bedre end sidste sæson - Plads 7-9
- 1 (3,2%)
Playoff MED oprykning
- 11 (35,5%)
Playoff UDEN oprykning
- 3 (9,7%)
Plads 1 eller 2 og direkte oprykning
- 9 (29%)
Behøver jeg at vælge?
- 4 (12,9%)
Antal Stemmer: 31

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 Udprint
Forfatter Emne: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]  (Læst 44290 gange)
kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #180: 24 Maj 2008, 14:31 »

kommer der update idag?
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #181: 25 Maj 2008, 11:28 »



Den sorteste dag i Leeds’ historie

28. november 2009




Jeg ved godt det er pinligt, men der findes tidspunkter, hvor man har lyst til at græde foran computeren. Seriøst.

28/11 i det herrens år 2009 kommer til at stå som en skillevej. Klubbens svar på 11. september, hvis jeg må være en smule dramatisk.

Jeg havde på fornemmelsen at der ville blive noget med den kamp. Udekampen mod Birmingham, der fører ligaen. Den fantastiske form i august og september er langt fra en start vi kunne leve op til. Inden denne kamp har vi tabt de sidste tre kampe i træk. En tilgivelig 0-2 ude mod Reading, der forhindrer os i at komme op og røre ved de direkte oprykningspladser, så en pinagtig 2-5 ude mod Nottingham Forest hvor intet på holdet fungerer, og så et decideret uheldigt 2-3 mod Ipswich, hvor vi sådan set styrer kampen med alligevel smider det hele væk indenfor kampens sidste ti minutter. En kamp hvor pressen var enige om at vi havde været svidende uheldige. Men det var bare et forsmag.

Der er skader, karantæner og sure miner på Leeds’ hold. Derfor er det et amputeret mandskab, der rejser til St. Andrews stadion for at spille en uhyggelig vigtig kamp, hvor mit eneste mål er at drengene gør en god figur. Hvor naivt af mig.

Birmingham går på banen med to tidligere FCK’ere på banen: Rasmus Würtz og Atiba Hutchington og efter 6. minutter må Zaluska, der har spillet stærkt i efteråret, allerede hente den første bold ud af nettet, Målscoren er angrebstalentet Cameron Jerome. En mand jeg håbede havde en off-day. Endnu mere naivt.

Da kampen er færdig ligner Leeds spillerne en flok uheldige soldater, der blev fanget i ingenmandsland i en skyttegravskrig. Jerome spiller en af sit livs hidtil bedste kampe, hattrick allerede i første halvleg, fire kasser i alt.

Tabet skal gøres op. 8-0 til hjemmeholdet og ligalederen Birmingham over 4. pladsen Leeds United. Hvilke ord kan dække sådan en kamp? Katastrofe er en god begyndelse, fordi holdets moral blev fuldstændig knækket. En nedslagtning dækker godt for den miserable indsats drengene leverer på banen. De går godt til kampen den første halve time, men når man er bagud med fem efter første halvleg, vil selv den største jubeloptimist tabe modet.

Denne dag er et vendepunkt. Jeg frygter det er begyndelsen på enden til min tid i Leeds United. Jeg har tidligere prøvet hvordan en stribe af nederlag, et modløst hold og så et endnu større nederlag kan sende et hold ud i en sort spiral, der ender med at holdet taber 10 pladser i ligaen, hvilket så veksles til en fyring.

Lige nu er jeg ikke bare helt nede i kulkælderen. Jeg tør ikke spille videre, bange for at det er helt slut for mig.





Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #182: 25 Maj 2008, 11:53 »

Trist nederlag til gude klubben Leeds Skuffet

Men du holder stand i dine updates, der ser læsevenlige ud, og er det også Thumbs Up
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #183: 25 Maj 2008, 14:38 »

Kan jeg få SS af Jonas Troest & Jonas Borring?
Logged

bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #184: 25 Maj 2008, 16:27 »

Forfærdeligt nederlag :S håber at leeds kan rejse sig i næste update, ellers ser det sort ud!!
Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #185: 25 Maj 2008, 16:56 »

Et resultat som bare ikke må ske! Forhåbenlig rejser du Leeds op igen, i jagten om billetterne til PL Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #186: 26 Maj 2008, 09:01 »

Fy for pokker ...   8-0   Shockeret

Jeg håber at Leeds rejser sig igen, og kommer på vinderkurs...

Gode updates igen   Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #187: 26 Maj 2008, 09:22 »

kan vi forvente update idag? Wink Smiley
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #188: 26 Maj 2008, 10:23 »

Uha, uha, det var noget af et gok I fik der, jeg håber ikke, at I er groggy for lang tid  Wink

Jeg er overbevist om, at du ikke bliver fyret og at du nok skal finde "formlen" igen.

Jeg glæder mig til næste update  Peace
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #189: 26 Maj 2008, 15:02 »




Tid til status

Julen 2009



Så er det blevet juletid. Vi fejrer højtiden med to gange uafgjort og jeg kan kigge på en tabel, hvor vi har placeret os i Play-off feltet endnu en gang.

Den katastrofale 0-8 kamp mod Birmingham blev heldigvis ikke så ødelæggende for holdet som jeg havde frygtet. Allerede i kampen efter kunne vi arbejde os frem til en sejr der bliver til tre i træk. Modsat sidste sæson kan drengene godt klare at det går op og ned i ligaen, og derudover er flere af Leeds United spillerne for alvor ved at blomstre.

Andreas Dahl lignede kraftigt en fiasko efter de første par måneder, men særlig efter katastrofen i November er han en af dem der har taget ansvar. Han har vist sig at været SVARET – den bedste midtbanemand til lækre driblinger, frække afleveringer og bøjede langskud. Ironisk nok er ”slider”-delen af den defensive midtbane, Eustace og Rachwal, begyndt at falde igennem.

OB slænget er også ved at komme i gang. Jonas Troest har fået et par kampe i løbet af efteråret på grund af skader og skiftende humør. Men det er Jonas Borring der for alvor er slået igennem. I august klarede han sig skidt, i september gik det bedre og hen over efteråret blev han bare mere end fantastisk. Han har ups- og downs som alle andre, men hans niveau er langt stærkere end Husars. Hurra for de danske fremmedlegionærer i England

Alt i alt er jeg tilfreds. Play-off feltet er dræbende tæt i år men vi har holdt skindet på næsen på trods af det skandaløse nederlag. Birmingham kampen er det eneste direkte udfald som holdet har haft. Bundniveauet er ganske godt, vi har flere gange været i stand til at komme tilbage efter tidlige mål. Saag har efterhånden overtaget Zehers plads som hurtig angriber og han er ved at opbygge en lovende scoringsprocent.

Jep, det er nytår, og alt i alt har jeg en god fornemmelse for de resterende 21 ligakampe.





Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #190: 26 Maj 2008, 15:11 »

God update, men måtte jeg ikke få SS af Jonas Troest & Jonas Borring?
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [sæson 09/10 i gang!]
« Svar #191: 26 Maj 2008, 21:16 »

Igen, igen en flot update.. dejligt at du igen er i playoff.. jeg tror på at du stadig er i top6 om 21 kampe og jeg tror på at du er at finde i Premier League næste år.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #192: 27 Maj 2008, 12:59 »




There’s something about Saag
31. januar 2010




I husker måske Kaimar Saag. Den unge, lovende estiske angriber, som jeg snuppede i Silkeborg for 3,25 millioner i januar 2008, dvs. for præcis to år siden. Denne nu 21-årige angriber har siden da haft debut på Estlands A-landshold, og hans præstationer – særligt her i efteråret – har været fantastisk.

Resultatet bliver det man kunne have forventet. Klubberne begynder at flokkes om den unge angriber. Birmingham, Blackburn, West Ham, Bolton og Toulouse FC beder om min pris og jeg sætter ham til 0 kroner nu og 55 millioner betalt over to år. Et bud som alle de savlende klubber synes er for højt.

Saag antyder at han gerne vil ud og se den store verden, men modsat mange primadonnaer er han ikke mopset over at jeg opretholder mit krav om en ordentlig pris for ham. I stedet fortsætter han med at score den ene kasse efter den anden, og giver mig endnu et argument for at holde fast. Hans kontrakt løber til 2011 og derfor er der ingen grund til at haste et salg igennem.

Kulminationen på transferspekulation erne er kort inden transfervinduet lukker, hvor Leeds United virkelig kommer i den internationale markedsplads’ søgelys. Michael Laudrup er på nuværende tidspunkt træner i Schalke 04, og han henvender sig med en forespørgsel og sikkert et håb om at få vennepris to danske trænere imellem. Men nej, jeg hæver mit bud til 66 millioner (11 nu, 55 afdraget over 2 år), og selv om der bliver talt knapper i Tyskland, ender det med at salget går i vasken.

Da transfervinduet lukker er billedet uændret: Saag er stadig i Leeds United, der er stadig stor interesse for ham. Men det betyder ikke at dramaet er forbi. Klubberne kan henvende sig igen i sommerpausen og måske er der flere penge i poserne til den tid. Derudover har Saag’s kontrakt kun 1½ års løbetid endnu, og det betyder at jeg er tvunget til at forny hans kontrakt indenfor det næste års tid. Spørgsmålet er så bare om det de bliver en let opgave.

Indtil nu har den unge fyr vist sig topprofessionel og fair overfor Leeds. Spørgsmålet er om det vil vare ved.






Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #193: 27 Maj 2008, 13:46 »

Hallo, SS af J. Troest & J. Borring?
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #194: 27 Maj 2008, 15:00 »

Hallo, SS af J. Troest & J. Borring?

Dette er en dogme-blog, så den slags hører ikke hjemme her  Wink
Logged

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010