home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 476 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Leeds United står foran sin anden sæson i Coca-Cola Championship efter en sensationel 6. plads. Hvordan går det i 2009/2010 sæsonen?
En fiasko - Plads 16-24
- 2 (6,5%)
Ikke lige det vi havde regnet med - Plads 10-15
- 1 (3,2%)
Ok, men ikke bedre end sidste sæson - Plads 7-9
- 1 (3,2%)
Playoff MED oprykning
- 11 (35,5%)
Playoff UDEN oprykning
- 3 (9,7%)
Plads 1 eller 2 og direkte oprykning
- 9 (29%)
Behøver jeg at vælge?
- 4 (12,9%)
Antal Stemmer: 31

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint
Forfatter Emne: The Resurrection of A.F.C. Leeds United [Slut, prut, men ikke finale]  (Læst 43797 gange)
bachpoulsen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #195: 27 Maj 2008, 18:04 »

Lækkert at det går så godt, men så bliver det selvfølgelig svært at holde på sine profiler...

Jeg synes din update mangler at nævne hvordan det går i forhold til ligaen??
Logged

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #196: 27 Maj 2008, 20:05 »

Dette er en dogme-blog, så den slags hører ikke hjemme her  Wink
Okay, og tak fordi du ville svare overhovedet  Huh.
Logged

Djævlen
Gæst
 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #197: 27 Maj 2008, 20:07 »

Okay, og tak fordi du ville svare overhovedet  Huh.
Slap nu af Smiley måske så han slet ikke dine indlæg, det kan jo ske.

@Dusty

Jeg synes, du har fået en ganske god blog op og stå her, og personligt er det sådan nogle blogs jeg kan lide, hvorfor jeg i den grad overvejer om det bliver dig, jeg skal sende en stemme afsted mod Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #198: 27 Maj 2008, 20:10 »

Slap nu af Smiley måske så han slet ikke dine indlæg, det kan jo ske.

@Dusty

Jeg synes, du har fået en ganske god blog op og stå her, og personligt er det sådan nogle blogs jeg kan lide, hvorfor jeg i den grad overvejer om det bliver dig, jeg skal sende en stemme afsted mod Smiley

Mange tak, det er jegs gu' glad for at høre.

Okay, og tak fordi du ville svare overhovedet  Huh.

Ja, sorry, der gik lidt tid  Peace
Logged

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #199: 27 Maj 2008, 21:22 »

Det er sikkert mig der har overset noget.. men hvorfor vil du gerne laegge et ss af Saag, men ikke af Troest og Borring?
Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #200: 28 Maj 2008, 18:11 »

Er det ikke ret ligegyldigt? Smiley Vel forhåbentligt ikke noget der ødelægger din dag.
Thumbs up, Dusty! God blog og godt at se at du har investeret i et par OB-spillere! Det varmer mit OB-hjerte!
« Seneste Redigering: 28 Maj 2008, 18:16 af WayneGretzky » Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #201: 28 Maj 2008, 18:17 »

Det er sikkert mig der har overset noget.. men hvorfor vil du gerne laegge et ss af Saag, men ikke af Troest og Borring?

Updaten handlede om Saag, og hvis/når der skulle komme en update omhandlende Troest eller Borring, så kommer der nok også et ss af dem Wink

Dusty: Endnu en lækker update. Dogme stilen er lige mig Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #202: 29 Maj 2008, 14:14 »



Sidste udkald
7. marts 2010





36 runder er spillet i Coca-Cola Championship, der er kun 10 kampe tilbage. Ti kampe, der bliver altafgørende for feltet af håbefulde Play-off aspiranter. I år bliver dysten om den sidste billet til det forjættede land særligt tæt.

Birmingham ser ud til at blive en sikker vinder af ligaen – dog ikke så suveræn som Everton sidste år. Reading er godt på vej til at skabe sig det afgørende hul i tabellen, der vil sikre dem den anden oprykningsplads. Så de direkte oprykningspladser er nok væk.

Derfra bliver billedet mere usikker. Ipswich har 70 point og ligger i spidsen af Play-off feltet, men derfra er der kun tre point ned til Leeds United. Men vi må også kigge nedad. Derby ligger et enkelt point efter os, West Brom 5 point, hvilket også er afstanden mellem Leeds’ nuværende fjerdeplads og en misset play-off.

Det afgørende hul mellem fem-selv play-off hold og ligaens midterfelt, er ikke etableret så tydeligt i denne sæson som i sidste og mange overraskelser kan stadig opstå i den benhårde konkurrence. Derfor er det nødvendigt at Leeds også i den sidste del af sæsonen holder dampen oppe. Der er 30 point at spille om og Leeds har de sidste to sæsoner gået noget ned i form ved sæsonens afslutning, så spændingen må siges at være intakt.

I år ser det umiddelbart ud til at blive samme historie. Sidsen januar har der været et par smukke kampe, smukkest var 4-0 over Charlton, men nederlag til Swansea, Preston og et par dumme uafgjorte har kostet unødigt på pointkontoen. I de tætte kampe er det Saag, der oftest leverer det afgørende mål, og vi ville nok have ligget udenfor play-off hvis han var blevet solgt i januar.

I den hårde fight mellem de mange klubber om Play-off er det ikke Leeds United, der står med de stærkeste kort. I de sidste kampe skal vi møde Wolves, Nottingham Forest, Reading, Derby, Ipswich, Birmingham og Millwall. Alle sammen hold, der er med i oprykningsfighten eller er hold vi har haft problemer med før. Særligt returmødet med Birmingham er en kamp jeg frygter.

Det er sidste udkald for Leeds United i denne blogkonkurrence. Hvis det skal blive til oprykning må holdet grave deres bedste niveau frem.

Nu!







« Seneste Redigering: 29 Maj 2008, 14:35 af Dusty78DK » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #203: 29 Maj 2008, 14:35 »

De 2 links "hænger" sammen.. flot update og jeg håber at du klarer den.. KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #204: 30 Maj 2008, 12:32 »




På et hængende hår
2. maj 2010



Coca-Cola Championships 46. spillerunde blev spillet i dag, og det blev Leeds United, der som en af de fire heldige sikrede sig en play-off plads for andet år i træk. Men i år var der brug for lidt mere held end sidste sæson.

Afslutningen på Coca-Cola Championship blev en ren gyser, simpelthen forbudt for børn og fodboldfans med dårligt hjerte. Det hårde program for Leeds ender med at blive dyrt. Først bliver det til 2-2 hjemme mod Reading, et ærgerligt resultat da Leeds fører to-nul og egentlig bare skal køre kampen hjem. Derefter bliver det til 2-3 mod Derby ude, 2-2 Ipswich og så 2-2 mod Birmingham. Resultaterne er isoleret set ikke dårlige når vi ser på de modstandere vi spiller mod. Men en måned uden sejre ender med at sende os under play-off stregen med kun tre kampe tilbage.

Wolves er den klub, der udnytter Leeds spillemæssige problemer. Indtil sidste runde er Leeds United to point efter ’ulvene’, og i sidste runde SKAL vi slå Millwall på udebane og samtidig håbe at Wolves taber, hvis vi skal have den sidste plads.

Den sidste kamp mod Millwall bliver en rodet affære, hvor vi starter godt, men ikke kan holde koncentrationen og bliver indhentet to gange. Jeg må i de sidste 25 minutter spille offensiv tju-bang fodbold, fordi intet andet end sejren tæller. Derfor kommer afslutningen til at ligne en pokalkamp, hvor bolden hurtigt passerer fra den ene ende af banen til den anden. Til sidst bliver det dog symbolsk Delaney, der er rykket op som defensiv midtbane og tackler sig igennem til et smukt langskud. 3-2 til os.

Men vores play-off plads kan vi ironisk nok takke Charlton for. Londonklubben ender som nr. 16 og har virkelig lidt i denne sæson efter at være blevet snydt af Leeds for en play-off plads sidste år. Men fordi de slår formstærke Wolves i sidste kamp kommer vi alligevel med i play-off spillet. Man kan diskutere om det er fortjent, men sådan bliver det.

Nu er det op til Leeds United om klubben vil udnytte sit held.




Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #205: 30 Maj 2008, 12:37 »

Tillykke med playoff.. Jeg håber heldet er med jer og jeg håber på en PL-plads.. KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #206: 30 Maj 2008, 12:44 »

Forhåbenlig går play off'en bedre i år end forrige år
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #207: 30 Maj 2008, 15:27 »

god update og håber selvfølgelig du kommer op i Premier League. KIU
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #208: 30 Maj 2008, 17:08 »


Coca-Cola Championship
Play-off semifinale, 1. kamp

Leeds United – Ipswich
1: 2,50   X: 3,00   2: 2,63








Afgørelsens stund er kommet. Efter en hæsblæsende afslutning på ligaen, skal de hvid og gulblusede Leeds-drenge ud og løfte spillet det sidste stykke ind i fodboldens himmelrige, dvs. Premier League.

Det burde være muligt. Vi starter semifinalen hjemme på Elland Road mod Ipswich og oddsene på en sejr er ganske gode. Dog har vi aldrig vundet over holdet i min tid som styrmand, men hvad der er værre er at kampen bliver sværere fordi både Saag og Zeher er skadet. Derfor må jeg anbringe Kalle Ljungberg oppe foran som hurtigløbende angriber. En spiller, der ikke har vist formatet endnu og kandiderer til at være en fiasko, er pludselig blevet en altafgørende faktor i vores bestræbelser på at rykke op.

Neemelo benytter sig af chancen til at træde i karakter som holdets målkonge i et forår hvor det ellers er hans landsmand Saag, der har fået hele opmærksomheden. Med to kasser indenfor den første halve time kommer Leeds godt fra start og fører 2-1 ved pausen. Kampen er hektisk, intens og med en hel del afslutninger til begge hold. Der er spænding til sidste øjeblik, men Leeds vinder 3-2. Nok omtrent den værste sejr, jeg kan forestille mig, da en 1-0 sejr til hjemmeholdet i næste kamp vil sende Leeds ud af play-off.

Vi gjorde det umulige i sidste spillerunde af ligaen mod Millwall, og den gejst er vi bare nødt til at grave frem endnu en gang.






Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Resurrection of A.F.C. Leeds United
« Svar #209: 30 Maj 2008, 17:55 »



Coca-Cola Championship
Play-off semifinale, 2. kamp

Ipswich – Leeds United
1: 2,25   X: 3,20   2: 2,75




En sejr til Leeds United blev det til i første kamp, men en mager én af slagsen. Der er behov for en mindst lige så koncentreret indsats i denne kamp som der var i sidste hvis Leeds vil af sted til finalen.

Kampen bliver det mest dramatiske jeg nogen sinde har været med til. I første halvleg er Leeds suveræne. Niculae får et smukt comeback som hurtig som angriber og er medvirkende til at vi fører 2-1 ved pausen.

Fra anden halvleg går alt galt. Vi har ganske godt styr på kampen, indtil Ipswich et kvarter før tid satser vildt fremme og får to ufortjente scoringer på meget kort tid. Bittert, bittert og mere bittert, men det betyder forlænget spilletid. Niculae har allerede i starten af første halvleg af den forlængede spilletid en chance på stolpen, men det hjælper ikke et slidt Leeds-hold, der går helt ned. To hurtige kontramål får holdet til at ligne en gang kegler, og jeg græder næsten da kampen er forbi.

Jeg troede virkelig. Jeg troede at dette var sæsonen hvor Leeds ville træde ind i topholdenes rækker, men for mange ting har kikset her i afslutningen af sæsonen. At både Saag og Zeher blev skadet inden disse vigtige play-off kampe blev simpelthen for meget for holdet og Prochazka leverer særligt i anden semifinale en meget ringe indsats, der koster to mål – noget han har gjort et par gange tidligere i sæsonen, særligt i den katastrofale november måned.











Det er surt, men her må bloggen slutte. Jeg ville gerne have nået en sæson mere, fordi jeg simpelthen bare VIL have Leeds United op i Premier League nu. Men jeg har simpelthen ikke haft tiden de sidste to uger af konkurrencen. Men værre endnu har jeg ikke lyst. Særligt den måde vi røg ud i denne sæson er jeg dybt skuffet over, vi var svineuheldige, og den slags ødelægger lysten til FM.

Derfor vil jeg slutte og sige tak til alle dem der gad følge med i denne måned og en tak til alle de mange gode blogskrivere, der har svedt indendørs for at skabe en fed konkurrence. Som jeg forudsagde gik det stærkt med at falde fra indenfor de første 7-10 dage, men jeg vil sige at jeg er positivt overrasket over hvor mange der stadig er med, ligesom jeg er imponeret over det generelle niveau i alle blogs’ene, som jeg mener er klart bedre end sidste år. Det lover usandsynligt godt for fremtiden på blogscenen.

Tak til dem der læste, skrev og kommenterede.

Over and out, inden du ved af det er det tid til at gå til stemmeboksen. Må den bedste blog vinde! Thumbs Up



This is Dusty, signing off



Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010